Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
14 ώρες πριν, nickolas είπε

Όχι. Στροφάρεις άφοβα όσο θες και ασχέτως εξωτερικής θερμοκρασίας. 

Αρκει το λαδι να είναι εντός προδιαγραφών (κοινή λογική)

Αν το παμε τοτε ετσι πρεπει να αλλαζουμε 2 ιξωδες το χρονο!  Αλλο για χειμωνα αλλο για καλοκαιρι!

  • Απαντ. 191
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
1 ώρα πριν, gia_nnis είπε

Αν το παμε τοτε ετσι πρεπει να αλλαζουμε 2 ιξωδες το χρονο!  Αλλο για χειμωνα αλλο για καλοκαιρι!

O κατασκευαστής στα σύγχρονα μοτέρ έχει τουλάχιστον ένα ιξώδες/προδιαγραφή χωρίς περιορισμό σε θερμοκρασίες. Συνήθως (αν όχι πάντα) είναι και το συνιστώμενο ιξώδες/προδιαγραφή.

Το χειμώνα/καλοκαίρι πρακτικά αφορά μοτέρ 20+ ετών πλέον.

Προσωπικά στο Corsa ~16 χρόνια και ~170.000χλμ. με το Dexos 2 της Opel 5W30 δεν είχα πρόβλημα.

...και πίστα έχει μπει σε Ελληνικό Καλοκαίρι, και άφθονες κρύες εκκινήσεις στο Καρπενήσι έχει δει και έχει τιμήσει και τις στροφοδιαδρομές στα Σφακιά Καλοκαίρι.

Με το Dexos 2 5W30 που στο εμπόριο το βρίσκει κανείς 25-30 ευρώ το 5λιτρο και αλλαγές που βάση oil service computer μου προκύπτουν στη 2ετία (συνήθως με 25.000χλμ)

Δημοσ.
1 ώρα πριν, gia_nnis είπε

Αν το παμε τοτε ετσι πρεπει να αλλαζουμε 2 ιξωδες το χρονο!  Αλλο για χειμωνα αλλο για καλοκαιρι!

Κανονικά έτσι θέλει... Ρώτα μηχανικό.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, vairass είπε

Κανονικά έτσι θέλει... Ρώτα μηχανικό.

Η δουλειά του μηχανικού είναι να κάνει τις εργασίες που λέει ο κατασκευαστής. Το τί θέλει, το λέει το βιβλίο.

Αλλά στην Ελλάδα η συντήρηση γίνεται με "μεράκι". Που σημαίνει α) αχρείαστα πράγματα και β) λάθος πράγματα.

πχ. λάθος ιξώδες/προδιαγραφές λαδιού με αλλαγές έως και 10 φορές πιο συχνά από τις οδηγίες του κατασκευαστή (που αφορούν βέβαια κατάλληλο λάδι).

Για να καταλάβετε ένα παράδειγμα όταν κατά το 2004 έγιναν μόδα τα ταξί Mercedes με αυτόματο κιβώτιο έπεσε επιδημία με σπασμένα κιβώτια... και βγήκε βέβαια η  φήμη ότι τα Mercedes σπάνε.

Η αλήθεια βέβαια τελικά ήταν ότι οι μηχανικοί εδώ άλλαζαν τα λάδια στα κιβώτια ...κυριολεκτικά και τα έρμα έσπαγαν μετά τη "συντήρηση" που επαναλαμβανόμενα τους γινόταν.

  • Like 1
Δημοσ.
28 λεπτά πριν, nickolas είπε

Η δουλειά του μηχανικού είναι να κάνει τις εργασίες που λέει ο κατασκευαστής. Το τί θέλει, το λέει το βιβλίο.

Αλλά στην Ελλάδα η συντήρηση γίνεται με "μεράκι". Που σημαίνει α) αχρείαστα πράγματα και β) λάθος πράγματα.

πχ. λάθος ιξώδες/προδιαγραφές λαδιού με αλλαγές έως και 10 φορές πιο συχνά από τις οδηγίες του κατασκευαστή (που αφορούν βέβαια κατάλληλο λάδι).

Για να καταλάβετε ένα παράδειγμα όταν κατά το 2004 έγιναν μόδα τα ταξί Mercedes με αυτόματο κιβώτιο έπεσε επιδημία με σπασμένα κιβώτια... και βγήκε βέβαια η  φήμη ότι τα Mercedes σπάνε.

Η αλήθεια βέβαια τελικά ήταν ότι οι μηχανικοί εδώ άλλαζαν τα λάδια στα κιβώτια ...κυριολεκτικά και τα έρμα έσπαγαν μετά τη "συντήρηση" που επαναλαμβανόμενα τους γινόταν.

Συμφωνώ εν μέρη μαζί σου γιατί...

Μπορείς να βάλεις ψιλό λάδι τον χειμώνα και πιο χοντρό το καλοκαίρι για να κάνεις οικονομία καυσίμου.

έτσι λένε οι μηχανικοί, είσαι μηχανικός;

Αν ναι περιμένουμε να μας πεις.

Εγώ στο corolla βάζω χειμώνα καλοκαίρι το ίδιο λάδι αλλά στο ibiza (2011) έβαζα 5w30-5w40 ανάλογα την εποχή.

Δημοσ.

Δεν είμαι μηχανικός. Διαβάζω το manual που έχουν γράψει μηχανικοί.

Τώρα αν ο μάστορας έχει άλλη γνώμη από το manual, ξέρεις τι λένε... όλοι έχουν μια γνώμη.

Η δουλειά του μάστορα είναι να εφαρμόζει το manual, όπως ο εργολάβος ακολουθεί το σχέδιο του μηχανικού.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, NT1G είπε

Πως ακριβώς το πιο χοντρό λάδι κάνει οικονομία; 🤔

Χάχα σκέψου

Δημοσ.
4 ώρες πριν, vairass είπε

Κανονικά έτσι θέλει... Ρώτα μηχανικό.

Μα δεν ειπα εγω καπου οτι δεν ειναι ετσι..! αλλα λογω κοστους δεν το κανει κανενας! Γι αυτο και οι μηχανικοι για το κλιμα μας προτεινουν 40αρι για να μην γινει καμια στραβη στις θερμες μερες του καλοκαιριου..! 

Και για καποιους που δεν γνωριζουν ενα λαδι με πιο χαμηλο ιξωδες προσφερει καλυτερη καταναλωση!

  • Like 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, gia_nnis είπε

Μα δεν ειπα εγω καπου οτι δεν ειναι ετσι..! αλλα λογω κοστους δεν το κανει κανενας! Γι αυτο και οι μηχανικοι για το κλιμα μας προτεινουν 40αρι για να μην γινει καμια στραβη στις θερμες μερες του καλοκαιριου..! 

Και για καποιους που δεν γνωριζουν ενα λαδι με πιο χαμηλο ιξωδες προσφερει καλυτερη καταναλωση!

Στον από πάνω πες τα.... Ακόμα σκέφτεται

  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, vairass είπε

Στον από πάνω πες τα.... Ακόμα σκέφτεται

Στο δικο σου αν στις αρχες(λιγοτερα χλμ) του εβαζες 5w30 δεν θα ειχε προβλημα.. Τωρα ομως αμα το κανεις θα στα καψει σιγουρα!

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, gia_nnis είπε

Στο δικο σου αν στις αρχες(λιγοτερα χλμ) του εβαζες 5w30 δεν θα ειχε προβλημα.. Τωρα ομως αμα το κανεις θα στα καψει σιγουρα!

10-40 βάζω και αν θέλω χειμώνα θα βάλω 15-40

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, vairass είπε

10-40 βάζω και αν θέλω χειμώνα θα βάλω 15-40

Το 15 τι θα σου προσφερει???

Το 10 εχει καλυτερη ροη οταν το λαδι ειναι κρυο!

Για μενα αν θες να δοκιμασεις κατι αλλο μπορεις να πας σε 0/40, 5/40

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, gia_nnis είπε

Το 15 τι θα σου προσφερει???

Το 10 εχει καλυτερη ροη οταν το λαδι ειναι κρυο!

Για μενα αν θες να δοκιμασεις κατι αλλο μπορεις να πας σε 0/40, 5/40

Το 15 το καλοκαίρι ζεσταίνει πιο αργά... Το 10 τον χειμώνα ζεσταίνει πιο γρήγορα.

Δημοσ.

M@λακες γελαω με τις προτασεις για ιξωδες που κανετε.

Και ρωταω τωρα εγω τους μηχανικους.Ειναι καταμεσημερο στα Τρικαλα με 38c.Φευγει καποιος να παει στο εξωχικο στο περτουλι.Την αραζει και το πρωι κατα τις 7 πρεπει να φυγει για δουλεια.Το πρωι εχει 12c στο περτουλι.Τι λαδια θα βαλει χειμωνιατικα,ανοιξιατικα, φθινοπωρινα.Θα κανει αλλαγες λαδιων 2 φορες την ημερα.

  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...