Alex Chalkidis Δημοσ. 19 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 19 Ιουνίου 2019 10-12 Ιουλίου,:09:30 – 18:00 Τριήμερο σεμινάριο με πρακτικές συμβουλές για την ολοκλήρωση μιας ανεξάρτητης παραγωγής από την ιδέα και το σενάριο μέχρι την διανομή και την μεγάλη οθόνη, βασισμένο στην ελληνική πραγματικότητα από ανθρώπους με εμπειρία στον χώρο. Θα συζητηθούν τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας δημιουργός και θα αναπτυχθούν λύσεις, τεχνικές και μέθοδοι για να επιτευχθούν οι στόχοι. Το κόστος του τριήμερου σεμιναρίου είναι 403,00 € συν ΦΠΑ (499€ με το ΦΠΑ). Ειδικές τιμές για μέλη του dvLAB, φοιτητές και εκπαιδευόμενους. Ενημερωθείτε στο [email protected] Για εγγραφή, εκδήλωση ενδιαφέροντος ή για να μάθετε περισσότερα, πατήστε εδώ για να επικοινωνήσουμε. Οι Νίκος Απειρανθίτης, Αργύρης Θέος, Τασος Κακουλίδης, Γιαννης Καλογερόπουλος, Γιάννης Κουτσομύτης και η ομάδα του dvLAB.eu θα φωτίσουν ο καθένας το χώρο του και όλοι μαζί την διαδρομή ενός έργου ‘από την ιδέα μέχρι την οθόνη’ (From Story to Screen). Οι τομείς που θα καλύψει το εργαστήριο είναι οι παρακάτω: Intro. Ανάλυση Εργαστηρίου (Χαλκίδης Δαυίδ) Ιδέα – Σενάριο – Υλοποίηση – Επικοινωνία (Νίκος Απειρανθίτης) Προετοιμασία – Παραγωγή -(Γιάννης Κουτσομύτης) Σκηνοθεσία (Γιάννης Καλογερόπουλος) Εικόνα – Διεύθυνση Φωτογραφίας (Αργύρης Θέος) Editing – Post Production (Τασος Κακουλίδης) Διανομή (Γιάννης Κουτσομύτης) Panel (Απειρανθίτης, Θέος, Καλογερόπουλος, Κακουλίδης, Κουτσομύτης, Χαλκίδης) ΠΡΟΣΟΧΗ! Για την καλύτερη οργάνωση των ομάδων που θα δημιουργηθούν παρακαλούμε να μας πληροφορήσετε για τα ενδιαφέροντά και την σχετική επαγγελματική σας εμπειρία. Λόγω του διαδραστικού χαρακτήρα της εκδήλωσης οι θέσεις είναι περιορισμένες. Δηλώστε το ενδιαφέρον σας τώρα για να επικοινωνήσουμε μαζί σας! Ημέρα πρώτη, 10 Ιουλίου Το σεμινάριο From story to Screen, που σχεδίασε το τμήμα dvLAB με τους συνεργάτες και επίσημους προσκεκλημένους του, περιλαμβάνει τα παρακάτω: Ιδέα – Σενάριο – Υλοποίηση – Επικοινωνία (Νίκος Απειρανθίτης) Δημιουργία μιας ιστορίας Δομή – Υπόθεση Σχήματα, σενάρια και προτάσεις Ήρωες. Δημιουργία, εξέλιξη και πλοκή Διάλογος Τεχνικές για το σωστό format για την σύνταξη επαγγελματικών σεναρίων Διαφορετικά είδη και μορφές (κωμωδία, ντοκυμαντέρ, αστυνομικά, τηλεοπτικά κτλ) Πνευματικά δικαιώματα Πώς θα πουλήσετε ένα σενάριο Προετοιμασία – Παραγωγή (Γιάννης Κουτσομύτης) Τρόποι εύρεσης χρημάτων για οπτικοακουστική παραγωγή Ιδιωτικά κεφάλαια, χορηγίες, γκρίζα διαφήμιση Συμμετοχή του κράτους. Νομοσχέδια υποστήριξης οπτικοακουστικών έργων – οικονομικά οφέλη Συμπαραγωγές με εταιρίες εξωτερικού. Ευρωπαικό πλαίσιο συμπαραγωγών Ανάλυση, διαχείριση σεναρίου Προεργασία, προετοιμασία για το γύρισμα Ο προϋπολογισμός που αφορά τους πάντες Επιλογή συνεργατών (μπροστά και πίσω από την κάμερα) Επιλογή εξοπλισμού Επιλογή χώρων γυρίσματος Προετοιμασία για το γύρισμα. Ανάλυση του storyboard Πρόβλεψη των πιθανών δυσκολιών η απρόβλεπτων Οργάνωση του γυρίσματος Πρόγραμμα γυρίσματος οικονομία χρόνου και χρημάτων Ρεαλιστικές επιλογές ώστε να τηρηθεί το πρόγραμμα Το χρήμα είναι χρόνος και αντίθετα … Ημέρα δεύτερη, 11 Ιουλίου Σκηνοθεσία (Γιάννης Καλογερόπουλος) Ανάλυση, διαχείριση σεναρίου. Προεργασία, προετοιμασία για το γύρισμα. Storyboard και αναζήτηση των καλυτέρων συνθήκων. Οι απαραίτητοι συμβιβασμοί και το επιθυμητό Επιλογή συνεργατών (μπροστά και πίσω από την κάμερα) Επιλογή εξοπλισμού Επιλογή χώρων γυρίσματος Προετοιμασία για το γύρισμα Πρόβες με ηθοποιούς Δοκιμαστικά γυρίσματα. Στυλ και προοπτικές της αισθητικής Ανάλυση του storyboard Εικόνα και ήχος Η μουσική και πόσο σημαντική είναι για την ταινία Ο σεναριογράφος ο μουσικός και ο μοντέρ. Η συμμετοχή τους στο γύρισμα και η βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν Ρεαλιστικές επιλογές ώστε να τηρηθεί το πρόγραμμα Ο σκηνοθέτης είναι ο διαχειριστής πολλών ικανών ανθρώπων που πρέπει να τους πείσει να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους Στυλ, τρόποι και τερτίπια, για να πέτυχεις την άψογη λειτουργία της ομάδας Θέματα εμπιστοσύνης. Ανταγωνισμοί και λάθη στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού Σημασία στη λεπτομέρεια αλλά και χρονικά περιθώρια. Κάθε λήψη ελέγχεται άμεσα. Κατόπιν της αποχώρησης από το χώρο κανένα λάθος δεν μπορεί να διορθωθεί Διάφοροι τρόποι απόδοσης των ηθοποιών και τι είναι καλύτερο για κάθε περίπτωση. Οι θέσεις της μηχανής και η σημασία στις πρόβες πριν τη λήψη Πως θα αποφύγουμε την παγίδα των πολλών λήψεων Η χρησιμότητα της άλλης προσέγγισης εναλλακτικής λήψης αν δεν είμαστε σίγουροι τι είναι καλύτερο. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν αρνητικά η θετικά την πορεία των γυρισμάτων Τα χρονικά περιθώρια του κάθε γυρίσματος και πως δεν θα φέρουμε εκνευρισμό και χάσιμο χρημάτων Στο μοντάζ μετά το καθημερινό γύρισμα. Οι απόψεις των συνεργατών που μπορεί να μας βοηθήσουν η και όχι. Οι διορθώσεις στο storyboard που οφείλουμε, προσαρμόζοντας το στις ρεαλιστικές συνθήκες που διαμορφώνονται Πόσο εφικτές είναι οι αλλαγές πορείας στο σενάριο όταν ήδη έχουν αρχίσει τα γυρίσματα Τελείωσαν τα γυρίσματα. Και τώρα τι; Ακούμε προτάσεις και αποφασίζουμε η εφαρμόζουμε τις αποφάσεις μας; Η αξία του μιξάζ και της τελικής εικόνας Εικόνα – Διεύθυνση Φωτογραφίας (Αργύρης Θέος) Εισαγωγή στην έννοια της οπτικής αφήγησης και της εφαρμογής της μέσω του κινηματογραφικού φωτισμού (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες) Το φως (Επίδειξη) Daylight, tungsten, θερμοκρασία χρώματος Τεχνολογία φωτιστικών σωμάτων (Επίδειξη) Fresnel, open face, panel (Επίδειξη) Πυράκτωση, HMI, φθορισμός, LE, CRI TLαφιλτρα Το χρώμα στον κινηματογράφο (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες) Θεωρία χρώματος, χώροι χρώματος, διαχείριση χρώματος κατά την λήψη. Ισορροπία λευκού, ισορροπία μαύρου, color Grading (Εισήγηση) Πρακτικά παραδείγματα (Βιωματική παρουσίαση) Η σημασία της κατεύθυνσης του φωτός (Βιωματική παρουσίαση) Key light, fill light, back light, side light, kicker light Εργαστήριο φωτισμού (βιωματικές ασκήσεις0 Περισσότερα ζητήματα κινηματογραφικού φωτισμού (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες) Εργαστήριο φωτισμού (βιωματικές ασκήσεις) εισαγωγή στις χρωματικές διορθώσεις μέσω του λογισμού DaVinci Resolve (Βιωματική παρουσίαση) βασικές λειτουργίες της περιοχής χρωματικών διορθώσεων του Resolve, όργανα μέτρησης, codecs, παραδοτέα Ημέρα τρίτη, 12 Ιουλίου Μοντάζ – Post Production (Τάσος Κακουλίδης) ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Το μοντάζ ως τεχνική και δημιουργική αναγκαιότητα συγκερασμού ομοειδών και ετερόκλητων στοιχείων. ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΑΖ: Η γλώσσα της εικόνας ανά εποχή. Η γλώσσα της εικόνας σήμερα. Δομή και σημεία ενδιαφέροντος. Εκφραστικά μέσα. Τεχνικές και τεχνοτροπίες. Αφηγηματικό μοντάζ, παράλληλη δράση, flash-back, μονοπλάνο, jump-cut. Κώδικες και στυλ. Ακαδημαϊκό και προσωπικό στυλ. Πραγματικός, φιλμικός και ψυχολογικός χρόνος. Δεοντολογία, τομείς ευθύνης, συνεργασία με σκηνοθέτη και παραγωγό. Κρίσιμες αποφάσεις ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΑΖ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ Τεχνικές προδιαγραφές, ψηφιοποίηση Προεργασία, ξεσκαρτάρισμα, ταξινόμηση, συγχρονισμοί. Πρώτο, Δεύτερο, Τελικό μοντάζ Color correction – Sound design – Final mix – Composition. Προγράμματα μονταζ Διαφορές – ομοιότητες – δυνατότητες ΣΧΕΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ & ΗΧΟΥ. ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΑΖ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ – ΕΙΔΙΚΑ ΕΦΕ ΜΟΝΤΑΡΟΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΙΔΗ: Μεγάλες διάρκειες: Ταινίες μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ, τηλεταινίες, σειρές. Μικρές διάρκειες: Ταινίες μικρού μήκους, διαφημιστικά σποτς, trailers, Ειδική κατηγορία: Video-clip, εταιρικές παρουσιάσειςγάμοι-τελετές. TIPS – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ Διανομή (Γιάννης Κουτσομύτης) Η ενηλικίωση ενός έργου είναι η προβολή του σε ένα φεστιβάλ ή σε μία αίθουσα. Οσο πιο νωρίς σχεδιάσουμε που απευθυνόμαστε τόσο πιο πολύ μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε την διαδικασία. Τι πρεπει να προσέξουμε να κάνουμε και τι να μην κανουμε. Διανομή. Πότε και πως την σχεδιάζουμε Κατοχύρωση του έργου Τα trailer που πρέπει να γίνουν και πως να προωθηθούν Παραγωγοί – Διανομείς. Πότε ακούμε τις συμβουλές τους και πότε τις αγνοούμε Ειδικές περιπτώσεις διανομής. Φεστιβάλ, προσκλήσεις, Τηλεόραση Οι νέοι διανομείς. Οι κυρίαρχοι του ιντερνετ (Google, Netflix, Apple, Facebook κτλ) Εταιρίες διανομής. Θετικά και αρνητικά Συμμετοχή του κράτους Ανοιχτή συζήτηση – Panel Ανοιχτή συζήτηση με όλους τους συμμετέχοντες επάνω σε θέματα που μας απασχόλησαν τις προηγούμενες μέρες μεταξύ των οποίων και τα Ο φόβος του τερματοφύλακα πριν απο το πέναλτυ. Ποιά πράγματα μας εμποδίζουν από το να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα Ο ρόλος του σκηνοθέτη στο μοντάζ και στο post production μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Είναι μια ταινία το όραμα του σκηνοθέτη ή το όραμα της ομάδας των ανθρώπων που την κατασκευάζουν;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα