James Bon Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 (επεξεργασμένο) (...) Τα ΤΕΙ είναι τεχνολογικά ιδρύματα, η ανώτατη βαθμίδα, το επιστέγασμα δηλαδή όλης της τεχνικής εκπαίδευσης. Οι σπουδές στα ΤΕΙ διαφέρουν από αυτές στα πανεπιστήμια, στο ότι είναι εφαρμοσμένες. Οι πτυχιούχοι βγαίνουν έτοιμοι για την παραγωγή, έχουν πολύ περισσότερα εργαστήρια στην εκπαίδευση τους, η δε έρευνα στα ΤΕΙ αγγίζει την εφαρμογή στην παραγωγή. Για τη χώρα μας στο σημείο που βρίσκεται σήμερα, όπου η ανάπτυξη είναι το μέλλον της, είναι έγκλημα η κατάργηση των ΤΕΙ. Αν κάποια τμήματα δεν χρειάζονται, αυτό να το δούμε και να τα καταργήσουμε, αλλά η κατάργηση του θεσμού των ΤΕΙ αποτελεί παγκόσμια μοναδικότητα, και σίγουρα βάζει την ελληνική εκπαίδευση σε νέες περιπέτειες, απειλώντας με υποβάθμιση και τα ίδια τα πανεπιστήμια. (...) Πηγή: https://www.eleftheria.gr/εκπαίδευση/item/195979.html Επεξ/σία 19 Ιουνίου 2019 από James Bon 1
mylo Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Δε νομίζω πως είναι κακό το ότι στα ΤΕΙ πλέον γίνεται συγχώνευση με ΑΕΙ. Υπήρχαν πολλά τμήματα χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο ή ακόμα χειρότερα χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Να μη πω για το επίπεδο των φοιτητών που πολλοί έχουν μπει με βαθμούς 7 και 8
The_Judas Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Υπάρχουν και ΑΕΙ που μπαίνεις με 5. Αυτό είναι άλλο ζήτημα, που θα μπορούσε να λυθεί με τον ορισμό μιας ελάχιστης βάσης αν υπήρχε πολιτική βούληση. Πιθανόν βέβαια με τις συγχωνεύσεις να γίνει και επαναπροσδιορισμός των μορίων, γιατί θα μειωθεί ο αριθμός των τμημάτων με παρόμοιο αντικείμενο. 2
ntguitar Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Αυτό το θέμα λες και φτιάχτηκε για να απαντήσω εγώ.
gthe Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 4 ώρες πριν, James Bon είπε (...) Τα ΤΕΙ είναι Τεχνολογικά Ιδρύματα, η ανώτατη βαθμίδα, το επιστέγασμα δηλαδή όλης της τεχνικής εκπαίδευσης. Οι σπουδές στα ΤΕΙ διαφέρουν από αυτές στα πανεπιστήμια, στο ότι είναι εφαρμοσμένες. Οι πτυχιούχοι βγαίνουν έτοιμοι για την παραγωγή, έχουν πολύ περισσότερα εργαστήρια στην εκπαίδευση τους, η δε έρευνα στα ΤΕΙ αγγίζει την εφαρμογή στην παραγωγή. Για τη χώρα μας στο σημείο που βρίσκεται σήμερα, όπου η ανάπτυξη είναι το μέλλον της, είναι έγκλημα η κατάργηση των ΤΕΙ. Αν κάποια τμήματα δεν χρειάζονται, αυτό να το δούμε και να τα καταργήσουμε, αλλά η κατάργηση του θεσμού των ΤΕΙ αποτελεί παγκόσμια μοναδικότητα, και σίγουρα βάζει την ελληνική εκπαίδευση σε νέες περιπέτειες, απειλώντας με υποβάθμιση και τα ίδια τα πανεπιστήμια. (...) Πηγή: https://www.eleftheria.gr/εκπαίδευση/item/195979.html Δυστυχώς η ανωτατικοποίηση των TEI είναι προιόν πολιτικών αποφάσεων και συμβαίνει εδώ και χρόνια. Σχετίζεται κυρίως με τον τίτλο τους και τα δικαιώματα τους, και όχι με την αναβάθμιση σπουδών τους. Σωστά ανέφερες ότι είναι η ανώτατη βαθμίδα τεχνικής εκπαίδευσης. Έχοντας διδάξει σε ΤΕΙ και μάλιστα εργαστηριακό μάθημα μπορώ να πω ότι όντως προσφέρουν στο hands-on experience που ζητάει η αγορά εργασίας. Θα μου επιτρέψεις να έχω μια διαφορετική άποψη για το θέμα έρευνας, όπου χρειάζεται ένα λίγο πιο υψηλό θεωρητικό επίπεδο που ταιριάζει πιο σωστά σε απόφοιτους ΑΕΙ. Πάμε τώρα στο θέμα ... TEI -> ATEI -> AEI TT -> Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και διάβασα ότι πάμε και για 5ετές πολυτεχνικές σχολές μέσα. Αν άλλαζε ο οδηγός σπουδών τόσες φορές όσες άλλαξε το όνομα, θα είχαν γίνει θαύματα. Δυστυχώς απλά βολεύει το προσωπικό η αναβάθμιση εις βάρους των φοιτητών. Fun Fact ... όταν δούλευα και άλλαξαν από TEI σε ATEI για κάνα χρόνο είχε αλλαξει μόνο το όνομα της στάσης του ΟΑΣΑ
James Bon Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Μέλος Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 (επεξεργασμένο) Αφού καταργήθηκε ο τεχνολογικός τομέας... Επεξ/σία 17 Ιουνίου 2019 από James Bon
Pigasos89 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2019 (επεξεργασμένο) 4 ώρες πριν, mylo είπε Δε νομίζω πως είναι κακό το ότι στα ΤΕΙ πλέον γίνεται συγχώνευση με ΑΕΙ. Υπήρχαν πολλά τμήματα χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο ή ακόμα χειρότερα χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Να μη πω για το επίπεδο των φοιτητών που πολλοί έχουν μπει με βαθμούς 7 και 8 Τι εννοείς με τη λέξη "επίπεδο"; Είχα συμφοιτητή που είχε μπει με 9 στο ΤΕΙ τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και δικτύων και αυτή τη στιγμή είναι μέτοχος σε μια εταιρία τηλεπικοινωνιών στην Αυστρία. Το ίδιο και ένας άλλος που έχει τη δική του επιχείρηση. Κάνεις καλός δεν χάνεται! Επεξ/σία 17 Ιουνίου 2019 από Pigasos89
The_Judas Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 (επεξεργασμένο) 9 ώρες πριν, gthe είπε Δυστυχώς η ανωτατικοποίηση των TEI είναι προιόν πολιτικών αποφάσεων και συμβαίνει εδώ και χρόνια. Σχετίζεται κυρίως με τον τίτλο τους και τα δικαιώματα τους, και όχι με την αναβάθμιση σπουδών τους. Σωστά ανέφερες ότι είναι η ανώτατη βαθμίδα τεχνικής εκπαίδευσης. Έχοντας διδάξει σε ΤΕΙ και μάλιστα εργαστηριακό μάθημα μπορώ να πω ότι όντως προσφέρουν στο hands-on experience που ζητάει η αγορά εργασίας. Θα μου επιτρέψεις να έχω μια διαφορετική άποψη για το θέμα έρευνας, όπου χρειάζεται ένα λίγο πιο υψηλό θεωρητικό επίπεδο που ταιριάζει πιο σωστά σε απόφοιτους ΑΕΙ. Πάμε τώρα στο θέμα ... TEI -> ATEI -> AEI TT -> Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και διάβασα ότι πάμε και για 5ετές πολυτεχνικές σχολές μέσα. Αν άλλαζε ο οδηγός σπουδών τόσες φορές όσες άλλαξε το όνομα, θα είχαν γίνει θαύματα. Δυστυχώς απλά βολεύει το προσωπικό η αναβάθμιση εις βάρους των φοιτητών. Fun Fact ... όταν δούλευα και άλλαξαν από TEI σε ATEI για κάνα χρόνο είχε αλλαξει μόνο το όνομα της στάσης του ΟΑΣΑ Αναβάθμιση έχει γίνει σε αρκετούς τομείς υπό την έννοια ότι υπάρχουν πιο αυστηρά κριτήρια επιλογής/κρίσης των καθηγητών. Παλιότερα μετρούσε περισσότερο η επαγγελματική εμπειρία του καθηγητή και λιγότερο το ερευνητικό έργο. Πλέον τα κριτήρια είναι κοινά με των ΑΕΙ όπως και οι βαθμίδες. Μεταπτυχιακά οργανώνουν εδώ και αρκετά χρόνια. Από πέρσι ξεκίνησαν και διδακτορικά. Υπό αυτή την έννοια υστερούσαν στο θεωρητικό υπόβαθρο. Άλλωστε πολύ λίγοι προπτυχιακοί σε ΑΕΙ πραγματοποιούν έρευνα ή δημοσιεύσεις σε περιοδικά. Οσο υπήρχε η απαγόρευση πραγματοποίησης διδακτορικού, οι φοιτητές ΤΕΙ αναγκάζονταν να καταφεύγουν στο εξωτερικό ή σε ΑΕΙ. Εφόσον δεν υπήρχε δυνατότητα διδακτορικών, προφανώς και δεν μπορούσαν να παράγουν έρευνα. Δεν θέλω να μπω στο ζήτημα ανταγωνισμού ΑΕΙ-ΤΕΙ. Υπάρχουν καλές και κακές σχολές. Προφανώς τα top 4-5 τμήματα των ΑΕΙ είναι καλύτερα, αλλά υπάρχουν και αρκετές χαμηλού επιπέδου και στα ΑΕΙ. Η αλήθεια όμως είναι ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα τα ΤΕΙ τα εμποδίζουν κάποιες συντεχνίες που δεν θέλουν να έχουν ανταγωνισμό στην αγορά και να έχουν όλη την πίτα δική τους. Αν πράγματι τους θεωρούσαν άχρηστους και χωρίς υπόβαθρο δεν θα έβαζαν τέτοια εμπόδια... Επεξ/σία 18 Ιουνίου 2019 από The_Judas 1
mylo Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 9 ώρες πριν, Pigasos89 είπε Τι εννοείς με τη λέξη "επίπεδο"; Είχα συμφοιτητή που είχε μπει με 9 στο ΤΕΙ τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και δικτύων και αυτή τη στιγμή είναι μέτοχος σε μια εταιρία τηλεπικοινωνιών στην Αυστρία. Το ίδιο και ένας άλλος που έχει τη δική του επιχείρηση. Κάνεις καλός δεν χάνεται! Εννοώ ότι σε μερικά μαθήματα, πχ μαθηματικά, υπάρχει έλλειψη βασικων γνώσεων από μέρους των φοιτητών.
chrisxkar Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 23 ώρες πριν, mylo είπε Δε νομίζω πως είναι κακό το ότι στα ΤΕΙ πλέον γίνεται συγχώνευση με ΑΕΙ. Υπήρχαν πολλά τμήματα χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο ή ακόμα χειρότερα χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Να μη πω για το επίπεδο των φοιτητών που πολλοί έχουν μπει με βαθμούς 7 και 8 ναι αυτο σχετικο γιατι λιγα ΑΕΙ κρατανε σταθερη την βαθμολογια τους και αυτα ειναι συνηθως του ιατρικου κλαδου.Εσυ μπορει να μπηκες σε οικονομικη σχολη περσι με 13 (εντελως μετρια βαθμολογια) και εγω πριν 10-12 χρονια να μπηκα στην ιδια με 17-18 (οπου τα τει οικονομικων πριν 12 χρονια ειχαν και 13-14) εμενα αυτοι δεν μου ριχνουν το επιπεδο με τα λεγομενα σου?Οι σχολες πληροφορικης ηταν στα ταρταρα για καποια χρονια και μετα ξανανεβηκαν οσοι μπηκαν τοτε τι γινεται δεν το ριχνουν το επιπεδο?Ο αδερφος μου περασε παιδαγωγικο με 17 και τωρα δεν ξερω αν πιανουν βαση.Μην δινω αλλα παραδειγματα καταλαβες που το παω Δεν το θεωρω τραγικο ας γινει ενωση των σχολων το ιδιο και το αυτο ειναι αυτος που δεν εχει "επιπεδο" (οχι δικα μου λεγομενα) δεν θα καταφερει να τελειωσει.Και αν καταφερει να τελειωσει τοτε ασχετος με το ποσο μπηκε ειναι αξιος για το πτυχιο που εχει Τωρα για το κομματι των εργαστηριων δεν εγινε και κατι στην τελικη θα μπορουσε να προσαρμοστει ενα κοινο προγραμμα εκπαιδευσης να μπουν και μερικα εργαστηρια στα ΑΕΙ γιατι εγω το κρινω απαραιτητο.Δεν μπορει να τελειωνουμε μια σχολη και να μην εχουμε συναντησει ουτε ενα επαγγελματικο προγραμμα η ενα μαθημα πανω σε πρακτικη αναλυση και απο την αλλη να κανουμε "η ιστορια και εξελιξη του *******'' το οποιο ειναι ουσιαστικα αχρειαστο μαθημα 1
gthe Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 (επεξεργασμένο) 20 ώρες πριν, Pigasos89 είπε Τι εννοείς με τη λέξη "επίπεδο"; Είχα συμφοιτητή που είχε μπει με 9 στο ΤΕΙ τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και δικτύων και αυτή τη στιγμή είναι μέτοχος σε μια εταιρία τηλεπικοινωνιών στην Αυστρία. Το ίδιο και ένας άλλος που έχει τη δική του επιχείρηση. Κάνεις καλός δεν χάνεται! Δεν νομίζω ότι κανείς διαφωνεί πως στα ΤΕΙ υπάρχουν έξυπνά και εργατικά παιδιά, όπως και το ότι στα ΑΕΙ υπάρχουν και λιγότερο έξυπνοι και τεμπέληδες ... ο βασικός ρόλος των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι να ανεβάζει το επίπεδο του μέσου φοιτητή, ο απίστευτα καλός και έξυπνος προφανώς θα πάει μπροστά, δεν το συζητάμε. 12 ώρες πριν, The_Judas είπε Αναβάθμιση έχει γίνει σε αρκετούς τομείς υπό την έννοια ότι υπάρχουν πιο αυστηρά κριτήρια επιλογής/κρίσης των καθηγητών. Παλιότερα μετρούσε περισσότερο η επαγγελματική εμπειρία του καθηγητή και λιγότερο το ερευνητικό έργο. Πλέον τα κριτήρια είναι κοινά με των ΑΕΙ όπως και οι βαθμίδες. Μεταπτυχιακά οργανώνουν εδώ και αρκετά χρόνια. Από πέρσι ξεκίνησαν και διδακτορικά. Υπό αυτή την έννοια υστερούσαν στο θεωρητικό υπόβαθρο. Άλλωστε πολύ λίγοι προπτυχιακοί σε ΑΕΙ πραγματοποιούν έρευνα ή δημοσιεύσεις σε περιοδικά. Οσο υπήρχε η απαγόρευση πραγματοποίησης διδακτορικού, οι φοιτητές ΤΕΙ αναγκάζονταν να καταφεύγουν στο εξωτερικό ή σε ΑΕΙ. Εφόσον δεν υπήρχε δυνατότητα διδακτορικών, προφανώς και δεν μπορούσαν να παράγουν έρευνα. Δεν θέλω να μπω στο ζήτημα ανταγωνισμού ΑΕΙ-ΤΕΙ. Υπάρχουν καλές και κακές σχολές. Προφανώς τα top 4-5 τμήματα των ΑΕΙ είναι καλύτερα, αλλά υπάρχουν και αρκετές χαμηλού επιπέδου και στα ΑΕΙ. Η αλήθεια όμως είναι ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα τα ΤΕΙ τα εμποδίζουν κάποιες συντεχνίες που δεν θέλουν να έχουν ανταγωνισμό στην αγορά και να έχουν όλη την πίτα δική τους. Αν πράγματι τους θεωρούσαν άχρηστους και χωρίς υπόβαθρο δεν θα έβαζαν τέτοια εμπόδια... Μα όπως τα λες, δεν χρειάζεται τεχνολογική εκπαίδευση ανωτέρου επιπέδου καν. Χρειάζεται όλα να γίνουν ΑΕΙ και να κάνουν έρευνα? Γιατι τελικά τα πρωην ΤΕΙ κυνηγανε να κάνουν ότι και τα ΑΕΙ προφανώς. Τα πιο αυστηρά κριτήρια επιλογής καθηγητων ισχυουν και είναι θετικό. Αυτό που είναι αρνητικό είναι ότι δεν ανανεώθηκαν οι οδηγοί σπουδών τόσο των πρώην ΤΕΙ όσο και των νυν ΑΕΙ αντίστοιχα. Αλλάζουν τα κριτήρια, αλλάζουν τα ονόματα και φυσικά δεν προλαβαίνουν να αλλάξουν το τι πρεσβεύει το καθένα. Τελικά λιπόπν τι θα έχουμε? ΑΕΙ με πολλά εργαστήρια και ΑΕΙ με λίγα? Και αντίστοιχα πολύ ή λίγη θεωρία? Αυτό ισχύει πρακτικά αφού οι συγχωνέυσεις/τροποιήσεις τμημάτων έγιναν απίστευτα γρήγορα. Υπάρχουν όντως καλές κακές και απελπιστικά απαράδεκτες σχολές τόσο ΑΕΙ όσο και ΤΕΙ. Και σε αυτό φταίει ότι υπάρχουν υπερβολικά πολλές! Επεξ/σία 18 Ιουνίου 2019 από gthe
kloktornet Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Το χω πει και το ξαναλέω, γιατί κάποιοι θεωρούν ότι ΑΕΙ = θεωρία και έρευνα; Οι οδοντίατροι δηλαδή δεν είναι ένα εξαιρετικά πρακτικό επάγγελμα; Οι νοσηλευτές; Οι γιατροί; Οι διαιιτολόγοι; και τα ΤΕΙ. που θα γίνουν έρευνα τι; Οι τεχνολόγοι τροφίμων θα αρχίσουν. να βγάζουν δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και δεν θα πάνε πλέον για δουλειά στον έλεγχο ποιότητας; Οι λογοθεραπευτές θα παρατήσουν τα παιδιά και θα πάνε και αυτοί στη ΝΑΣΑ να μελετάνε μαθησιακές δυσκολίες σε εξωγιήνες μορφές ζωής;
The_Judas Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 (επεξεργασμένο) Ούτως ή άλλως το 99.5% των αποφοίτων ΑΕΙ/ΤΕΙ δεν ασχολείται με έρευνα ή δεν ξέρει καν τι είναι έρευνα. Αν κάποιος θέλει να γίνει πανεπιστημιακός, δεν έχει πολλές δυνατότητες στην Ελλάδα. Οι θέσεις είναι κλεισμένες από τους παλιούς καθηγητές ή χρειάζεται βύσμα. Αυτό ίσχυε ακόμη και πριν από την εποχή της κρίσης. Αξιολόγηση υπάρχει στους καθηγητές, αλλά είναι υποτυπώδης και δεν δίνει περιθώριο σε έναν νεότερο να αναδειχθεί εύκολα. Επεξ/σία 18 Ιουνίου 2019 από The_Judas 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα