Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
8 ώρες πριν, Vorian είπε

Καλησπέρα, 

Καταρχήν θα ήθελα να αυτο-προσδιοριστώ ως ο πλέον ειδικός επί του θέματος λόγω επαγγέλματος (είμαι μηχανικός, σύμβουλος της Ευρ. Επιτροπής σε θέματα αυτοκινητοβιομηχανίαςκαι δουλεύω στο ΟΗΕ στην Γενεύη πάνω σε θέματα τεχνικών κανονισμών οχημάτων). Λάστιχα ή μάλλον τροχοί τέτοιου είδους δοκιμάζονται από το 2003 τουλάχιστον από όσο θυμάμαι.

Ο Αμερικανικός στρατός θα τα χρησιμοποιήσει ως standard στο νέο όχημα που ήδη μπαίνει σε υπηρεσία και θα αντικαταστήσει τα γνωστά μας (??) HUMVEE M-998 ή Hummer αναφορικά με την έκδοση δρόμου. από την 2' ή την 3' παρτίδα (κάπου στο 2024). Οπότε καταρχάς ο στρατός δεν είναι ποτέ επιπόλαιος να χρησιμοποιήσει κάτι το οποίο μπορεί να είναι (υπερβολικά) προβληματικό στο διηνεκές (τεχνικά προβλήματα και περιθώριο βελτίωσης πάντα υπάρχουν).

Λοιπόν τα συγκεκριμένα της Michelin, πέρα από την αισθητική του θέματος που είναι καθαρά υποκειμενική έχουν μία σειρά τεχνικά χαρακτηριστικά που συνιστούν μεγάλη πρόοδο στον τομέα και να γιατί:

  • το συνολικό πακέτο ζάντας-ελαστικού έχει μικρότερο βάρος τουλάχιστον κατά 40%, σε ακριβά αυτοκίνητα με καλές ζάντες και φαρδιά λάστιχα (εργοστασιακά πάντα) μιλάμε για εξοικονόμηση βάρους 20-25 κιλά, και εάν συμπεριλάβουμε ρεζέρβες, γρύλους και λοιπή άχρηστη σαβούρα στο πορτ-μπαγκάζ μιλάμε για 30+ κιλά. 
  • παρουσιάζει μεγαλύτερη αντοχή σε αστοχίες (τύπου έπεσα σε λακκούβα και δεν ξαναείδα το φως του ήλιου), σχισίματα,τρυπήματα, σπασίματα κλπ.,
  • είναι ελαστικά χαμηλής τριβής για όσους γνωρίζουν με ότι αυτό συνεπάγεται,
  • το υλικό έχει υδρόφοβα χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να μην κολλάει οτιδήποτε ξενόφερτο επάνω, 
  • πετραδάκια μπορούν να κολλήσουν μόνο στο πέλμα, όπως και στα τρέχοντα ελαστικά, ότι να μπει από το πλάι που, δεν μπαίνει λόγω της γεωμετρίας του ελαστικού και της αεροδυναμικής αντίστασης εν κινήσει, στην πρώτη ανωμαλία του δρόμου θα φύγει,
  • ο θόρυβος κύλισης είναι μικρότερος από τα τρέχοντα ¨φθηνά λάστιχα" (σχεδιάσεις και υλοποιήσεις 10ετίας π.χ.) αλλά υπήρχαν θέματα με τον αεροδυναμικό θόρυβο στις μεσαίες κυρίως ταχύτητες για στις μεγάλες (100+) είναι σχεδόν αθόρυβα. 

Εάν πετύχουν οι δοκιμές μεγάλης κλίμακας θα χρησιμοποιηθούν από όλους καθώς έχουν σαν αποτέλεσμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και άρα χαμηλότερους ρύπους, κάτι που έχει μεγάλη σημασία για τους κατασκευαστές οχημάτων λόγω της υφιστάμενης νομοθεσίας. 

Και δυστυχώς, όχι δεν προβλέπεται έκδοση σε χρυσό για το WRX μου άμεσα.

Ελπίζω να βοήθησα.

Έκανες τον κόπο νά απαντήσεις σωστά και τί κατάλαβες, δεν φτάνει το μυαλό όλων να τα κατανοήσουν..Ας τα δούνε στην πράξη όταν με το καλό κυκλοφορήσουν στην αγορά.

Το ερώτημα μου είναι τό εξής..

Σαφώς προβλέπω αυξημένη τιμή, το θέμα είναι κάθε πότε πρέπει να τα αλλάζουμε;

 

 

  • Confused 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

τα λάστιχα αυτά δοκιμάζονται πιο πριν από το 2003, αφού διάβαζα για αυτά στους 4 τροχούς από το 1998 . τότε το πρόβλημα ήταν καθαρά η άνεση που παρείχαν , καθώς ήταν υπερβολικά σκληρά αλλά και ο αφόρητος θόρυβος κύλισης. Όσον αφορά το κράτημα , ήταν πολύ καλλίτερο από τα κοινά συμβατικά καθώς οι ελαστικές ακτίνες εκτείνονταν σε όλο το πλάτος του ελαστικού, ελαχιστοποιώντας το μαγούλιασμα στις στροφές. Επίσης, τότε είχαν ακόμη θέματα με αυξημένη αντίσταση κύλισης , άρα και κατανάλωσης. Όσο για το βάρος, τότε δυστυχώς ήταν μεγαλύτερο από το κοινό συμβατικό καθώς ήταν σχεδόν στέρεο κατά 75% της επιφανείας του. Με δεδομένο πως τότε τα υλικά δεν ήταν τόσο εξελίξιμα αναμενόμενο το γεγονός πως ήθελε πολλά χρόνια ακόμη εξέλιξης, σε ευρεία χρήση και παραγωγή, μη μπορώντας πρωτίστως να περάσει ακόμη και το ηπιότερα NVH tests. Λογικό είναι δύο δεκαετίες ακόμη να παραμένουν σε περιορισμένη έρευνα. Για αγροτικά μηχανήματα και στρατιωτικά οχήματα, που δεν μας νοιάζει για nvh έχουν μία χαρά εφαρμογή αλλά με πολιτικώς ορθά κριτήρια, βρίσκονται ακόμη στο σχεδιαστικό στάδιο , και είναι αρκετά αισιόδοξη η πρόβλεψη για το 2024. Αλλά σιγουρα εφικτό. Είδωμεν.

Επεξ/σία από gdriver
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, gdriver είπε

τα λάστιχα αυτά δοκιμάζονται πιο πριν από το 2003, αφού διάβαζα για αυτά στους 4 τροχούς από το 1998 . τότε το πρόβλημα ήταν καθαρά η άνεση που παρείχαν , καθώς ήταν υπερβολικά σκληρά αλλά και ο αφόρητος θόρυβος κύλισης. Όσον αφορά το κράτημα , ήταν πολύ καλλίτερο από τα κοινά συμβατικά καθώς οι ελαστικές ακτίνες εκτείνονταν σε όλο το πλάτος του ελαστικού, ελαχιστοποιώντας το μαγούλιασμα στις στροφές. Επίσης, τότε είχαν ακόμη θέματα με αυξημένη αντίσταση κύλισης , άρα και κατανάλωσης. Όσο για το βάρος, τότε δυστυχώς ήταν μεγαλύτερο από το κοινό συμβατικό καθώς ήταν σχεδόν στέρεο κατά 75% της επιφανείας του. Με δεδομένο πως τότε τα υλικά δεν ήταν τόσο εξελίξιμα αναμενόμενο το γεγονός πως ήθελε πολλά χρόνια ακόμη εξέλιξης, σε ευρεία χρήση και παραγωγή, μη μπορώντας πρωτίστως να περάσει ακόμη και το ηπιότερα NVH tests. Λογικό είναι δύο δεκαετίες ακόμη να παραμένουν σε περιορισμένη έρευνα. Για αγροτικά μηχανήματα και στρατιωτικά οχήματα, που δεν μας νοιάζει για nvh έχουν μία χαρά εφαρμογή αλλά με πολιτικώς ορθά κριτήρια, βρίσκονται ακόμη στο σχεδιαστικό στάδιο , και είναι αρκετά αισιόδοξη η πρόβλεψη για το 2024. Αλλά σιγουρα εφικτό. Είδωμεν.

Μήπως εκείνα ηταν λαστιχά χωρις αέρα αλλα αλλης τεχνολογίας; Γιατί αν δεν κανω λαθος εχουν υπάρξει ηδη λαστιχα χωρις αερα (σε μηχανηματα), αλλου τυπου ομως (συμπαγη;)

Επεξ/σία από Choulio
Δημοσ.
Στις 9/6/2019 στις 3:51 ΜΜ, Vorian είπε

Λοιπόν τα συγκεκριμένα της Michelin, πέρα από την αισθητική του θέματος που είναι καθαρά υποκειμενική έχουν μία σειρά τεχνικά χαρακτηριστικά που συνιστούν μεγάλη πρόοδο στον τομέα και να γιατί:

  • το συνολικό πακέτο ζάντας-ελαστικού έχει μικρότερο βάρος τουλάχιστον κατά 40%, σε ακριβά αυτοκίνητα με καλές ζάντες και φαρδιά λάστιχα (εργοστασιακά πάντα) μιλάμε για εξοικονόμηση βάρους 20-25 κιλά, και εάν συμπεριλάβουμε ρεζέρβες, γρύλους και λοιπή άχρηστη σαβούρα στο πορτ-μπαγκάζ μιλάμε για 30+ κιλά
  • παρουσιάζει μεγαλύτερη αντοχή σε αστοχίες (τύπου έπεσα σε λακκούβα και δεν ξαναείδα το φως του ήλιου), σχισίματα,τρυπήματα, σπασίματα κλπ.,
  • είναι ελαστικά χαμηλής τριβής για όσους γνωρίζουν με ότι αυτό συνεπάγεται,
  • το υλικό έχει υδρόφοβα χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να μην κολλάει οτιδήποτε ξενόφερτο επάνω, 
  • πετραδάκια μπορούν να κολλήσουν μόνο στο πέλμα, όπως και στα τρέχοντα ελαστικά, ότι να μπει από το πλάι που, δεν μπαίνει λόγω της γεωμετρίας του ελαστικού και της αεροδυναμικής αντίστασης εν κινήσει, στην πρώτη ανωμαλία του δρόμου θα φύγει,
  • ο θόρυβος κύλισης είναι μικρότερος από τα τρέχοντα ¨φθηνά λάστιχα" (σχεδιάσεις και υλοποιήσεις 10ετίας π.χ.) αλλά υπήρχαν θέματα με τον αεροδυναμικό θόρυβο στις μεσαίες κυρίως ταχύτητες για στις μεγάλες (100+) είναι σχεδόν αθόρυβα. 

Εάν πετύχουν οι δοκιμές μεγάλης κλίμακας θα χρησιμοποιηθούν από όλους καθώς έχουν σαν αποτέλεσμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και άρα χαμηλότερους ρύπους, κάτι που έχει μεγάλη σημασία για τους κατασκευαστές οχημάτων λόγω της υφιστάμενης νομοθεσίας. 

Νομίζω τα είπε όλα και τα πλεονεκτήματα είναι σαρωτικά.

Τι θα γίνει όμως με τα 24ωρα βουλκανιζατέρ; μιλάμε για μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, όχι παίξε γέλασε.

:P

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 ώρες πριν, Choulio είπε

Μήπως εκείνα ηταν λαστιχά χωρις αέρα αλλα αλλης τεχνολογίας; Γιατί αν δεν κανω λαθος εχουν υπάρξει ηδη λαστιχα χωρις αερα (σε μηχανηματα), αλλου τυπου ομως (συμπαγη;)

φίλε choulio ήταν η ίδια ακριβώς τεχνολογία. με τις ελαστικές ακτίνες κατά όλο το πλάτος του ελαστικού.

Επεξ/σία από gdriver
Δημοσ.

Εντυπωσιακή εξέλιξη, ιδιαίτερα στο κομμάτι της απόδοσης, καθώς η ροπή αδράνειας των τροχών θα είναι σημαντικά μικρότερη.

Ελπίζω να είναι το ίδιο καλά στο θέμα της άνεσης και της αντοχής.

Δημοσ.
Στις 10/6/2019 στις 12:32 ΠΜ, Kostas.karras είπε

Έκανες τον κόπο νά απαντήσεις σωστά και τί κατάλαβες, δεν φτάνει το μυαλό όλων να τα κατανοήσουν..Ας τα δούνε στην πράξη όταν με το καλό κυκλοφορήσουν στην αγορά.

Το ερώτημα μου είναι τό εξής..

Σαφώς προβλέπω αυξημένη τιμή, το θέμα είναι κάθε πότε πρέπει να τα αλλάζουμε;

 

 

 

Η τιμή αυτή την στιγμή είναι δύσκολο να εκτιμηθεί καθώς τα επιμέρους κόστη έρευνας και ανάπτυξης, πιστοποίησης κλπ. είναι σημαντικά και θα βαρύνουν την τιμή. Εγώ υπολογίζω τουλάχιστον 3 φορές πάνω από τα καλύτερα διαθέσιμα ελαστικά σε κάθε διάσταση. 

Από όσο ξέρω υπήρξε όχημα δοκιμών που έκανε περίπου 400000χλμ πριν το ελαστικό να γίνει επικίνδυνο για περαιτέρω χρήση.

Θ α πρέπει εδώ να γίνει αντιληπτό ότι η βασική φθορά του ελαστικού σε "λογική" χρήση και όχι σε drifting, δεν είναι τόσο το πέλμα όσο ο οπλισμός του ελαστικού, ο σκελετός του, τόσο λόγω παραμορφώσεων όσο και λόγω θερμότητας που αναπτύσσεται από εξωτερικές και εσωτερικές τριβές και αλλοιώνουν τις ιδιότητες του υλικού.  

Πάντως επειδή τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι αρκετά διαφορετικά από τρέχοντα ελαστικά πιστεύεται ότι η χρήση τους θα πιστοποιηθεί για ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΠΑΝΩ χιλιόμετρα και πολλά παραπάνω χρόνια αποθήκευσης από τρέχοντα δεδομένα, που σημαίνει οικονομία μακροπρόθεσμα. 

 

Στις 9/6/2019 στις 11:08 ΜΜ, manik1974 είπε

"πετραδάκια μπορούν να κολλήσουν μόνο στο πέλμα, όπως και στα τρέχοντα ελαστικά, ότι να μπει από το πλάι που, δεν μπαίνει λόγω της γεωμετρίας του ελαστικού και της αεροδυναμικής αντίστασης εν κινήσει, στην πρώτη ανωμαλία του δρόμου θα φύγει"

 

αν με λιγα χιλιομετρα μπει σε λακουβα με λασπη νερα και πετρες, μετα που θα γκαζώσει που θα πάνε αυτα?? εγώ θελω πρώτα να δω φώτο σε στροφη με χιλιομετρα να δω την παραμόρφωση.... 

 

Σωστή ερώτηση αλλά η κατάσταση λόγω αδράνειας και κίνησης είναι λιγότερο περίπλοκη. Τα νερά και οι λάσπες θα παραμεριστούν όπως συμβαίνει και σε ένα συμβατικό λάστιχο, τα πετραδάκια θα εκτοπιστούν και εάν δεν πιαστούν από τις αυλακώσεις του πέλματος για να πεταχτούν προς τα πίσω, είναι τουλάχιστον απίθανο να εισχωρήσουν από το ΄πλάι λόγω τόσο της αδράνειας όσο και της περιστροφικής κίνησης του ελαστικού και των ακτίνων του. Είναι σαν να προσπαθήσεις να περάσεις ένα πλαστικό μπουκαλάκι μέσω από τις ακτίνες τις ρόδας ποδηλάτου εν κινήσει. 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

  Στις 9/6/2019 στις 11:08 ΜΜ, manik1974 είπε

"πετραδάκια μπορούν να κολλήσουν μόνο στο πέλμα, όπως και στα τρέχοντα ελαστικά, ότι να μπει από το πλάι που, δεν μπαίνει λόγω της γεωμετρίας του ελαστικού και της αεροδυναμικής αντίστασης εν κινήσει, στην πρώτη ανωμαλία του δρόμου θα φύγει"

αν με λιγα χιλιομετρα μπει σε λακουβα με λασπη νερα και πετρες, μετα που θα γκαζώσει που θα πάνε αυτα?? εγώ θελω πρώτα να δω φώτο σε στροφη με χιλιομετρα να δω την παραμόρφωση.... 

Σωστή ερώτηση αλλά η κατάσταση λόγω αδράνειας και κίνησης είναι λιγότερο περίπλοκη. Τα νερά και οι λάσπες θα παραμεριστούν όπως συμβαίνει και σε ένα συμβατικό λάστιχο, τα πετραδάκια θα εκτοπιστούν και εάν δεν πιαστούν από τις αυλακώσεις του πέλματος για να πεταχτούν προς τα πίσω, είναι τουλάχιστον απίθανο να εισχωρήσουν από το ΄πλάι λόγω τόσο της αδράνειας όσο και της περιστροφικής κίνησης του ελαστικού και των ακτίνων του. Είναι σαν να προσπαθήσεις να περάσεις ένα πλαστικό μπουκαλάκι μέσω από τις ακτίνες τις ρόδας ποδηλάτου εν κινήσει. 

 

 

όταν λέω που θα πανε οι συσσωρευμένες πέτρες και οι λάσπες, εννοώ για τα διπλανά οχήματα και πεζούς!!! 

Επεξ/σία από manik1974

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...