Προς το περιεχόμενο

Η Boeing δηλώνει ότι ολοκλήρωσε την αναβάθμιση λογισμικού του 737 Max


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

τα mayday-air crash investigation μου εχουν κανει μεγαλη ζημια...

εκει που δεν ειχα ποτε προβλημα με τα αεροπλανα απο παιδακι, τωρα μπαινω μεσα και περναω ολη την διαρκεια τσιτα στην καρεκλα και αναρωτιεμαι γιατι δεν ρωτησα οταν εμπαινα καποιον αν εχου τσεκαρει μην εχει ξεμεινει νερο στους pitot tubes  και παγωσουν στην πορεια...😰😰😰

 

τι αγχος θεε μου...😰😰

😄😄😄

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 108
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Και εγώ έχω δει αρκετά επεισόδια της mayday. Παρόλα αυτά νοιώθω πιο ασφαλής όταν μπαίνω στο αεροπλάνο, από την άλλη τρέμει το φυλλοκάρδι μου όταν μπαίνω σε αυτοκίνητο (ιδιαίτερα στην Ελλάδα). Και αν θέλετε και στατιστικά, η πιθανότητα να σκοτωθείς σε αυτοκινητιστικό είναι 1 στις 98 (για ολόκληρη τη ζωή σου) ενώ η πιθανότητα να σκοτωθείς σε αεροπορικό είναι 1 στις 7178. Οι πιθανότητες είναι από National Safety Council των ΗΠΑ,  προφανώς η πιθατότητα για αυτοκινητιστικό στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν έχω πετάξει με  πολλά αεροσκάφη αλλά θυμάμαι μια επιστροφή από Βουδαπέστη το 98 με ένα ρωσικό αεροσκάφος στο οποίο τρίζαν τα πάντα κυριολεκτικά, είχε άλλη χάρη να είσαι σε όλη την διάρκεια στην τσίτα... μέχρι να στρώσει η κατάσταση με αυτό το αεροσκάφος θα περάσει καιρός.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 ώρες πριν, Palp είπε

Υπάρχει διαδικασία να ανεπεργοποιήσεις το auto-trim (και μαζί και το MCAS που ελέγχουν τον ίδιο μηχανισμό) και στη συνέχεια να κάνεις manual trim για να ανακτήσεις τον έλεγχο αλλά το πρόβλημα είναι ότι σε μεγάλο trim setting σε συνδυασμό με μεγάλη ταχύτητα είναι σχεδόν φυσικά αδύνατο λόγω των δυνάμεων που ασκούνται στις επιφάνειες να γίνει manual trim. 

Δηλαδή ή full auto ή.... μανιβέλα ε; Καλά δεν υπάρχει κάποια υποβοήθηση ηλεκτρική ή υδραυλική όταν είσαι σε manual;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, bomberb17 είπε

Και εγώ έχω δει αρκετά επεισόδια της mayday. Παρόλα αυτά νοιώθω πιο ασφαλής όταν μπαίνω στο αεροπλάνο, από την άλλη τρέμει το φυλλοκάρδι μου όταν μπαίνω σε αυτοκίνητο (ιδιαίτερα στην Ελλάδα). Και αν θέλετε και στατιστικά, η πιθανότητα να σκοτωθείς σε αυτοκινητιστικό είναι 1 στις 98 (για ολόκληρη τη ζωή σου) ενώ η πιθανότητα να σκοτωθείς σε αεροπορικό είναι 1 στις 7178. Οι πιθανότητες είναι από National Safety Council των ΗΠΑ,  προφανώς η πιθατότητα για αυτοκινητιστικό στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη.

το πρόβλημα σε αυτά τα στατιστικά είναι πως δεν λαμβάνουν υπ'όψη τους τη συχνότητα με την οποία χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο σε σχέση με το αεροπλάνο. Αν υπήρχε η δυνατότητα για επί ίσης όροις σύγκριση τα νούμερα θα ήταν πολύ διαφορετικά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, nicksoti είπε

Δηλαδή ή full auto ή.... μανιβέλα ε; Καλά δεν υπάρχει κάποια υποβοήθηση ηλεκτρική ή υδραυλική όταν είσαι σε manual;

Όταν είναι manual είναι μανιβελα με καλώδια στην κυριολεξία καθώς απενεργοποιείς ουσιαστικά τον ηλεκτρικό μηχανισμό.

Επεξ/σία από Palp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

6 ώρες πριν, bomberb17 είπε

Και εγώ έχω δει αρκετά επεισόδια της mayday. Παρόλα αυτά νοιώθω πιο ασφαλής όταν μπαίνω στο αεροπλάνο, από την άλλη τρέμει το φυλλοκάρδι μου όταν μπαίνω σε αυτοκίνητο (ιδιαίτερα στην Ελλάδα). Και αν θέλετε και στατιστικά, η πιθανότητα να σκοτωθείς σε αυτοκινητιστικό είναι 1 στις 98 (για ολόκληρη τη ζωή σου) ενώ η πιθανότητα να σκοτωθείς σε αεροπορικό είναι 1 στις 7178. Οι πιθανότητες είναι από National Safety Council των ΗΠΑ,  προφανώς η πιθατότητα για αυτοκινητιστικό στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη.

 

25 λεπτά πριν, gdriver είπε

το πρόβλημα σε αυτά τα στατιστικά είναι πως δεν λαμβάνουν υπ'όψη τους τη συχνότητα με την οποία χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο σε σχέση με το αεροπλάνο. Αν υπήρχε η δυνατότητα για επί ίσης όροις σύγκριση τα νούμερα θα ήταν πολύ διαφορετικά.

 

Μην μπερδεύετε τα στατιστικά με τις πιθανότητες...

Αυτοκίνητο ή αεροπλάνο και στις 2 περιπτώσεις οι πιθανότητες είναι 50%-50%.

Η θα φτάσεις ή κάτι θα γίνει στην πορεία (οτιδήποτε) και δεν θα φτάσεις....🤨

Επεξ/σία από Todoras
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτά δεν είχαν καθηλωθεί μέχρι να λυθεί το πρόβλημα; Την προηγούμενη εβδομάδα είδα τέτοιο στο αεροδρόμιο της Κω, Ευρωπαϊκής low-cost εταιρείας με τουρίστες, το οποίο αναχώρησε κανονικά, ενώ εμείς περιμέναμε για άλλη μια φορά καθυστερημένη κατά 1,5 ώρα  πτήση Ελληνικής εταιρείας (όχι Olympic / Aegean) με ελικοφόρα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, Palp είπε

Όταν είναι manual είναι μανιβελα με καλώδια στην κυριολεξία καθώς απενεργοποιείς ουσιαστικά τον ηλεκτρικό μηχανισμό.

Δηλ δεν απενεργοποιείς μόνο τον αυτοματισμό αλλά και την υποβοήθηση μαζί ε; Απίστευτο... Δηλ τα ουραία πτερύγια του 737 με συρματόσχοινα με το αεροσκάφος σε απότομη κάθοδο λόγω του MCAS.. τραγικό. 

Ακόμα χειρότερα, αυτό που κοίταζα τώρα είναι ότι οι περισσότεροι πιλότοι δεν είχαν καν ιδέα για την ύπαρξη - λειτουργία του MCAS. Δηλ ακόμα και το πέρασμα σε αυτή την manual λειτουργία δεν το γνώριζαν πολλοί πιλότοι πως και πότε πρέπει να γίνει. 

Χώρια που η λειτουργία μέσω 1νός μόνο αισθητήρα, είναι single point failure. Ακόμα και η ένδειξη βλάβης του αισθητήρα ήταν στον extra εξοπλισμό. Απαράδεκτο για αεροπλοϊα

Καλά η Boeing δεν υποτίθεται πως ήταν η εταιρία που έδινε πιο πολύ βάση στον ανθρώπινο παράγοντα, δηλ τον πιλότο, έναντι των πιο σύγχρονων της Airbus; Μάλλον για να δικαιολογήσουν την παλιά σχεδίαση... Και τώρα τα βρήκαν μπαστούνια.

Οπότε μόνο βελτίωση του software μπορεί να γίνει και κάνεις τον σταυρό σου... 

Το χειρότερο για μένα δεν είναι το λάθος. Είναι ότι το απέκρυπταν και δεν έκαναν τα πρέποντα μετά το 1ο ατύχημα. Η παραδοχή του λάθους είναι το 1ο στάδιο για να ανακτήσει κάποιος την εμπιστοσύνη. Πάρτα τώρα όλα κάτω για να μάθουν.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, BritGreek είπε

Αυτά δεν είχαν καθηλωθεί μέχρι να λυθεί το πρόβλημα; Την προηγούμενη εβδομάδα είδα τέτοιο στο αεροδρόμιο της Κω, Ευρωπαϊκής low-cost εταιρείας με τουρίστες, το οποίο αναχώρησε κανονικά, ενώ εμείς περιμέναμε για άλλη μια φορά καθυστερημένη κατά 1,5 ώρα  πτήση Ελληνικής εταιρείας (όχι Olympic / Aegean) με ελικοφόρα. 

Έχουν καθηλωθεί άρα αυτό που είδες θα ήταν άλλη έκδοση του 737. Ποια εταιρία ήταν;

12 λεπτά πριν, nicksoti είπε

Δηλ δεν απενεργοποιείς μόνο τον αυτοματισμό αλλά και την υποβοήθηση μαζί ε; Απίστευτο... Δηλ τα ουραία πτερύγια του 737 με συρματόσχοινα με το αεροσκάφος σε απότομη κάθοδο λόγω του MCAS.. τραγικό. 

Ακόμα χειρότερα, αυτό που κοίταζα τώρα είναι ότι οι περισσότεροι πιλότοι δεν είχαν καν ιδέα για την ύπαρξη - λειτουργία του MCAS. Δηλ ακόμα και το πέρασμα σε αυτή την manual λειτουργία δεν το γνώριζαν πολλοί πιλότοι πως και πότε πρέπει να γίνει.

Η διαδικασία απενεργοποίησης του MCAS είναι η ίδια με τη διαδικασία σε runway stabilizer (πχ σφάλμα στον αυτόματο πιλότο), αλλά λόγω ότι οι δύο βλάβες δεν έχουν την ίδια αίσθηση συν ότι δεν είχαν σωστή εκπαίδευση πάνω στο νέο σύστημα δεν το αναγνώρισαν έγκαιρα από ότι φαίνεται.
Το ότι το manual trim είναι σε συρματόσχοινα μόνο υποθέτω έχει να κάνει ως backup σε περίπτωση που υπάρχει απώλεια των ηλεκτρικών συστημάτων ώστε να μπορούν ακόμα οι πιλότοι να έχουν πρόσβαση στο μηχανισμό.

Το 5ο βήμα απενεργοποιηθεί τον ηλεκτρικό μηχανισμό και κατ'επέκταση και το MCAS.

 

spacer.png

Επεξ/σία από Palp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίσως δεν λέω κάτι διαφορετικό.

Στο βήμα 2, απενεργοποιεί autopilot. 

Προφανώς αυτό δεν ανενεργοποιεί και το Mcas, την ύπαρξη του οποίου ο πιλότος είται αγνοεί, είτε δεν έχει εκπαίδευση. 

Οπότε ο πιλότος παρά του ότι δίνει εντολή μέσω του joystick στον σταθεροποιητή, αυτός δεν υπακούει και κάνει τα δικά του παίρνοντας λανθασμένη ενtολή από το Mcas. Άρα μόνο manual δεν είναι ο έλεγχος.

Και στο βήμα 5 υποθέτω "κόβει" το ηλεκτρικό μοτέρ και ελέγχει μέσω trim wheel και συρματόσχοινα.

Να το πω αλλιώς, έστω ότι οδηγείς ένα Toyota με active lane control, και μόλις το απενεργοποιήσεις το τιμόνι παύει να έχει υποβοήθηση, 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ έχω την απορία γιατί τόσα χρόνια δεν έχουν υλοποιήσει κάποια λύση με αλεξίπτωτα. Υπάρχουν άπειρα concept. Φοβούνται μήπως οι πιλότοι τα χρησιμοποιούν χωρίς λόγο και χρεώσουν την αεροπορική εταιρία "αδικαιολόγητα"?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλεξίπτωτα για όλόκληρο το αεροσκάφος ενώ ταξιδεύει με 700 χιλιόμετρα;

Φαντάζομαι πέραν των τεχνικών δυσκολιών, το κόστος - βάρος δεν θα μπορεί να δικαιολογηθεί...

Πέραν του ότι ακόμα κι αν ένα αεροσκάφος πέσει, το επιπλέον θέμα είναι ΠΟΥ θα πέσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...