Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

man δεν αλλαζουν ελατηρια/αυτα που λες ειναι δουλεια των αμορτισερ/αμα ταξιδευεις τετραδα με βαρος λογικο ειναι να κατσει/ενα μινι τιπ ειναι οτι μπορεις ενα τσικ να ανεβασεις τον αερα στα λαστιχα 

Επεξ/σία από rudigarcia222
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Απαντ. 44
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ναι αν  ξεφιυσκωσεις και άλλο τα λάστιχα δεν χρειάζεται να αλλάξεις ούτε αμορτισέρ! 

Μιλάμε έχουμε επιστήμονες εδώ μέσα. 

  • Like 2
Δημοσ.

Να ανεβασεις πιεση στα ελαστικα σε συνθηκες βαρους ναι ισχυει αλλα για το οτι δεχονται φορτιο . απλα ειχα απορια αν αλλαζοντας τα ελατηρια μειωσεις το ''καθισμα'' που κανει το αυτοκινητο με το βαρος .

Δημοσ.
23 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Ξέρεις πολλά συνεργεία αυτοκινήτων που να διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να μπορούν να μετρήσουν τη σκληρότητα ενός ελατηρίου? Εγώ πάντως δεν ξέρω κανένα...

Συνήθως δεν θέλουν ποτέ αλλαγή . Ακόμα και αν έχεις 200.000 χλμ πάνω . Στην πράξη όμως όπως είπες και εσύ , ποιο συνεργείο μετράει την σταθερά Κ του ελατηρίου για να αποφανθεί αν θέλουν αλλαγή ή όχι . Οεο ;

Δημοσ.

Το ελατηριο μπορει να βγει και να μετρηθει το μηκος του σε πληρη εκταση χωρις εφαρμοζομενες δυναμεις στα ακρα του.

Ειναι μια μεθοδος που οριζει το workshop manual σε πααααααααααααρα πολλα οχηματα για τα εργοστασιακης τοποθετησης.

Ουτε σκληροτητα, ουτε πυκνοτητα, ουτε χρωμα ουτε γευση.

 

Το αν το κανουν τα συνεργεια η οχι, ειναι αλλου παπα ευαγγελιο.

Πρακτικα, οταν αλλαζεις αμορτισερ, εχεις τα ελατηρια στο χερι, τουλαχιστον στα εμπρος στο συνολο των ΙΧ.

Στα πισω, εξαρταται απο τον τυπο αναρτησης (ψαλιδια, ημιακαμπτος με γονατα κλπ...)

  • Thanks 1
Δημοσ.
14 ώρες πριν, kostaskosk είπε

Ναι μια ερωτηση κανω . Το διαβασα γιατι το εψαξα και ο λογος ειναι πως οταν βαζω 2 ατομα στις πισω θεσεις παρατηρω οτι το αυτοκινητο , καθεται αρκετα . Σκεφτηκα οτι ισως ειναι τα ελατηρια και αυτο το ρωταω εδω και οχι στον μηχανικο γιατι ειναι σκ . προφανως θα ρωτησω τον μηχανικο μου πρωτα 

Κυρίως των αμορτισέρ δουλειά ειναι

Ποτέ άλλαξες τελευταία φορά αναρτήσεις;

Δημοσ.

Η δουλειά των αμορτισέρ είναι να κάνουν απόσβεση την ταλαντωση των ελατηρίων.  Δεν "σηκώνουν" αυτά το βάρος του οχήματος ή του φορτίου. 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μην μπερδεύεστε  δεν είπα ότι σηκώνουν αυτά το βάρος  είπα ότι παίζουν σημαντικό ρόλο 

Όταν έχουν φάει τα ψωμιά τους κάθονται  πιο εύκολα  γιατί δεν κάνουν απόσβεση  , εαν βάλεις ένα αμορτισέρ καινούριο και ένα που έχει φάει τα ψωμιά του,τα πατήσεις και τα δύο το καινούριο έχει μεγαλύτερη αντίσταση από το φθαρμένο  όταν φορτώνεις ένα αμάξι με βάρος κάθονται  και τα αμορτισέρ.  Επίσης όσο πιο σκληρά είναι τόσο πιο δύσκολα κατεβαίνουν και  συνήθως έχουν μικρότερη διαδρομή..  το βάρος δεδομένο είναι ότι μοιράζεται σε όλα τα μέρη από το σασί μέχρι ελαστικά , το αμορτισέρ είναι το σφουγγάρι. 

Θα έχετε ακούσει πιστεύω την έκφραση κάθισαν τα αμορτισέρ μετά από φόρτωμα τ ου αυτοκινήτου;;;

Μην ξεχάσουμε όσα ξέρουμε σε αυτό το φόρουμ..και για πες μου δηλαδή για να καταλάβω τα αμορτισέρ δεν δέχονται βάρος δεν διαχειρίζονται βάρος;;; Πάει στα λάστιχα κατευθείαν δηλαδή,;; 

11 ώρες πριν, panoskatos είπε

Ναι αν  ξεφιυσκωσεις και άλλο τα λάστιχα δεν χρειάζεται να αλλάξεις ούτε αμορτισέρ! 

Μιλάμε έχουμε επιστήμονες εδώ μέσα. 

Δεν είπε κάτι τέτοιο το παλικάρι σου έκανα και τσάμπα λάικ επειδή με μπερδέψες

Έγραψε πολύ απλά ότι όταν κουβαλάς πολύ βάρος ένα τιπ είναι να βάζεις λίγο αέρα παραπάνω κάτι που δεν είναι λάθος... 

Δεν είπε το παλικάρι να μην αλλάζουμε αμορτισέρ και να βάζουμε αέρα στα λάστιχα.. αυτονόητα απλά πράγματα είναι ρε παίδες το έχετε κάνει επιστήμη εδώ μέσα χωρίς επιχειρήματα..

Άμα έχετε διαβάσει κάνα μανουάλ  στο παλιό μου αμάξι έλεγε από τόσα μέχρι τόσα PSI/BAR  βάση μέγιστου φορτίου 

 

Επεξ/σία από christopher0016
Δημοσ.
57 λεπτά πριν, christopher0016 είπε

κουβαλάς πολύ βάρος ένα τιπ είναι να βάζεις λίγο αέρα παραπάνω κάτι που δεν είναι λάθος... 

Αυτό είναι κανόνας όχι απλά τιπ, αναφέρεται στο αμάξι μου αριστερά στη πόρτα του οδηγού (υποθέτω και σε άλλα)δήλ το προτείνει και ο κατασκευαστής 

  • Like 1
Δημοσ.

Ελατήριο: Αποστολή και λειτουργία

Τα ελατήρια απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και τις κρούσεις. Μετατρέπουν αυτές τις κρούσεις σε κραδασμούς. Το ελατήριο είναι ένας σημαντικός συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα διάφορα στοιχεία της ανάρτησης. Συνδέει την αναρτώμενη και τη μη αναρτώμενη μάζα του οχήματος. Στη μη αναρτώμενη μάζα ανήκουν τα εξαρτήματα του οχήματος που βρίσκονται ανάμεσα στο δρόμο και το ελατήριο, καθώς επίσης οι τροχοί, τα φρένα, εξαρτήματα της ανάρτησης τροχών και του συστήματος διεύθυνσης. Όλα τα λοιπά στοιχεία του οχήματος θεωρούνται αναρτώμενη μάζα, όπως το αμάξωμα, το σύστημα κίνησης και τα υπόλοιπα τμήματα της ανάρτησης τροχών και του συστήματος διεύθυνσης. Για μια άνετη ανάρτηση του οχήματος με ελατήριο ισχύουν κατά βάση τα εξής: Όσο μικρότερος είναι ο λόγος της μη αναρτώμενης προς την αναρτώμενη μάζα, τόσο μεγαλύτερη είναι η άνεση. Το ελατήριο επιδρά σε συνδυασμό με το σταθεροποιητή, τα ελαστικά και τα καθίσματα.

Αμορτισέρ: Αποστολή και λειτουργία

Το αμορτισέρ μειώνει και περιορίζει τους κραδασμούς των ελατηρίων. Γι΄ αυτό η επιστημονική ορολογία για το αμορτισέρ είναι αποσβεστήρας κραδασμών. Ο αποσβεστήρας κραδασμών μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε θερμική ενέργεια μέσω της ιξώδους τριβής. Αυτό επιτυγχάνεται με την επιβράδυνση της ροής του λαδιού στις διόδους της βαλβίδας που βρίσκονται στο εσωτερικό του αμορτισέρ. Οι δίοδοι του αμορτισέρ είναι έτσι σχεδιασμένες, ώστε οι παραγόμενοι κραδασμοί στο ελατήριο να ελαχιστοποιούνται από την πρώτη στιγμή. Κατά τη διαδικασία αυτή, το αμορτισέρ μπορεί να αναπτύξει θερμοκρασία έως και 100–120°C.

Αλληλεπίδραση μεταξύ του ελατηρίου και του αμορτισέρ

Κατά την κίνηση πάνω από εμπόδια, ενεργοποιείται πρώτα το ελατήριο. Το ελατήριο δεν πρέπει να παρεμποδίζεται από την υψηλή αποσβεστική απόδοση του αμορτισέρ. Για παράδειγμα, όταν το όχημα περνά πάνω από ένα εξόγκωμα στο οδόστρωμα, το εμπόδιο αυτό πιέζει τον τροχό πάνω στο περίβλημα. Έτσι, το ελατήριο συμπιέζεται. Το αμορτισέρ βρίσκεται τώρα στη φάση συμπίεσης. Αφού το ελατήριο εξισορροπήσει το εμπόδιο, το αμορτισέρ πρέπει να επιβραδύνει την κίνηση του ελατηρίου, το οποίο αποσυμπιέζεται με μεγάλη δύναμη. Το αμορτισέρ βρίσκεται τώρα στη φάση επαναφοράς. Φάση συμπίεσης (συμπίεση του ελατηρίου και του αμορτισέρ, π.χ. κατά τη διέλευση πάνω από ένα εμπόδιο) συνήθως περ. 25% της δύναμης απόσβεσης. Φάση επαναφοράς (το ελατήριο προκαλεί έκταση του αμορτισέρ) συνήθως περ. 75% της δύναμης απόσβεσης. Συμπέρασμα: Ένα ελατήριο με υψηλή σταθερά (ελατήρια αγωνιστικών ή χαμηλών αυτοκινήτων) λειτουργεί άριστα μόνο με το κατάλληλο αμορτισέρ υψηλής απόδοσης ή αγωνιστικών προδιαγραφών.      αντιγραφή από εδώ:https://www.caroto.gr/2014/11/18/λίγα-λόγια-για-τις-αναρτήσεις/

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
52 λεπτά πριν, costacurta είπε

Αυτό είναι κανόνας όχι απλά τιπ, αναφέρεται στο αμάξι μου αριστερά στη πόρτα του οδηγού (υποθέτω και σε άλλα)δήλ το προτείνει και ο κατασκευαστής 

Στα περισσότερα εκεί αναφέρεται εμένα το έγραφε και στο manual.  Κάποια πράγματα είναι δεδομένα  και πιστεύω τα γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί.. άμα διαφωνούμε σε τόσο απλά άστα να πάνε βρε φίλε!

 

 

@adsl2+   το κείμενο που έβαλες λέει πως λειτουργούν τα αμορτισέρ και τα ελατήρια , από όταν κάναμε ποδήλατο με αναρτήσεις αρχίσαμε να το καταλαβαίνουμε αυτό..

 

Εγώ λέω ότι τα αμορτισέρ δέχονται και το βάρος  κάνουν απόσβεση το βάρος του αυτοκινήτου.

Φορτώνεις ένα αυτοκίνητο με 500 κιλά τα αμορτισέρ κάθονται ΝΑι η ΟΧι;  Το βάρος πάει ΚΑΙ στα αμορτισέρ και στο σασί και στα λάστιχα απλά επειδή τα αμορτισέρ έχουν την ιδιότητα να κάνουν απόσβεση  , διαχειρίζονται και το βάρος καλύτερα από ότι ενας ξερός μεταλλικός άξονας.. 

Το πώς λειτουργούν τα αμορτισέρ με τα ελατήρια σε σχέση με το βάρος δεν το γράφει το κείμενο.

 

Επεξ/σία από christopher0016
Δημοσ.
2 ώρες πριν, christopher0016 είπε

Εγώ λέω ότι τα αμορτισέρ δέχονται και το βάρος  κάνουν απόσβεση το βάρος του αυτοκινήτου.

Όσες φορές και να το επαναλάβεις, δεν θα αλλάξει το γεγονός ότι κάνεις λάθος. Τα αμορτισέρ κάνουν απόσβεση κραδασμών, όχι βάρους, για αυτό και λέγονται αποσβεστήρες κραδασμών και όχι αποσβεστήρες βάρους.

  • Like 2
Δημοσ.
3 ώρες πριν, christopher0016 είπε

Στα περισσότερα εκεί αναφέρεται εμένα το έγραφε και στο manual.  Κάποια πράγματα είναι δεδομένα  και πιστεύω τα γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί.. άμα διαφωνούμε σε τόσο απλά άστα να πάνε βρε φίλε!

@adsl2+   το κείμενο που έβαλες λέει πως λειτουργούν τα αμορτισέρ και τα ελατήρια , από όταν κάναμε ποδήλατο με αναρτήσεις αρχίσαμε να το καταλαβαίνουμε αυτό..

Εγώ λέω ότι τα αμορτισέρ δέχονται και το βάρος  κάνουν απόσβεση το βάρος του αυτοκινήτου.

Φορτώνεις ένα αυτοκίνητο με 500 κιλά τα αμορτισέρ κάθονται ΝΑι η ΟΧι;  Το βάρος πάει ΚΑΙ στα αμορτισέρ και στο σασί και στα λάστιχα απλά επειδή τα αμορτισέρ έχουν την ιδιότητα να κάνουν απόσβεση  , διαχειρίζονται και το βάρος καλύτερα από ότι ενας ξερός μεταλλικός άξονας.. 

Το πώς λειτουργούν τα αμορτισέρ με τα ελατήρια σε σχέση με το βάρος δεν το γράφει το κείμενο.

Είχα ξεκινήσει από πολύ νωρίς να σου γράψω αναλυτικά τι κάνουν τα αμορτισέρ, τελικά με πρόλαβε ο @adsl2+ .

 

Μπορεί αυτά που ξέρουμε να μην είναι τα σωστά. 

Τα αμορτισέρ ακολουθούν στην συμπίεση τα ελατήρια, δεν επιδρούν όμως στο πόσο θα κάτσει το όχημα. Είτε είναι καινούργια είτε παλιά. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παιδιά συμφωνώ ότι κάνουν απόσβεση τους κραδασμούς δεν το αναιρώ ούτε συζητάω για αυτό  ΔΕΝ λεω ότι οι αναρτήσεις είναι σύστημα που κάνει απόσβεση το βάρος ΜΟΝΟΝ και όχι τους κραδασμούς.

Απλά  λέω  ότι οι αναρτήσεις δέχονται το βάρος , όπως πχ και τα λάστιχα. Επειδή ο ρόλος τους είναι να ανεβοκατεβαίνουν  να απορροφούν τους κραδασμούς , έτσι  απορροφούν και το βάρος . Όπως και τα λάστιχα το ίδιο. Όταν φορτώσεις με βάρος το όχημα   τα λάστιχα κάθονται.  Το ίδιο και οι αναρτήσεις , με λίγα λόγια λέω ότι αλληλεπιδρούν.

Να φέρω ένα απλό παράδειγμα  έχω ένα μηχανάκι όταν το καβαλάω δέχεται  το βάρος μου οι  αναρτήσεις κατεβαίνουν  εκείνη την στιγμή .. όσο πιο σκληρές είναι τόσο μικρότερη είναι η διαδρομη .

Όταν έκανα σέρβις στο μηχανάκι της αναρτήσεις  δεν είχε βάλει πολύ λάδι ο μάστορας μου της είχε κάνει πολύ μαλακές  όταν ανέβαινα στο μηχανάκι καθοντουσαν πολύ σε σχέση με το συνηθισμένο , μετά συμπλήρωσα λάδι έγιναν πιο σκληρές  , και καθοντουσαν λιγότερο όταν ανέβαινα. Η σε λακούβες δεν τερμάτιζαν

Επεξ/σία από christopher0016
Δημοσ.
29 λεπτά πριν, christopher0016 είπε

Παιδιά συμφωνώ ότι κάνουν απόσβεση τους κραδασμούς δεν το αναιρώ ούτε συζητάω για αυτό  ΔΕΝ λεω ότι οι αναρτήσεις είναι σύστημα που κάνει απόσβεση το βάρος ΜΟΝΟΝ και όχι τους κραδασμούς.

Απλά  λέω  ότι οι αναρτήσεις δέχονται το βάρος , όπως πχ και τα λάστιχα. Επειδή ο ρόλος τους είναι να ανεβοκατεβαίνουν  να απορροφούν τους κραδασμούς , έτσι  απορροφούν και το βάρος . Όπως και τα λάστιχα το ίδιο. Όταν φορτώσεις με βάρος το όχημα   τα λάστιχα κάθονται.  Το ίδιο και οι αναρτήσεις , με λίγα λόγια λέω ότι αλληλεπιδρούν.

Να φέρω ένα απλό παράδειγμα  έχω ένα μηχανάκι όταν το καβαλάω δέχεται  το βάρος μου οι  αναρτήσεις κατεβαίνουν  εκείνη την στιγμή .. όσο πιο σκληρές είναι τόσο μικρότερη είναι η διαδρομη .

Όταν έκανα σέρβις στο μηχανάκι της αναρτήσεις  δεν είχε βάλει πολύ λάδι ο μάστορας μου της είχε κάνει πολύ μαλακές  όταν ανέβαινα στο μηχανάκι καθοντουσαν πολύ σε σχέση με το συνηθισμένο , μετά συμπλήρωσα λάδι έγιναν πιο σκληρές  , και καθοντουσαν λιγότερο όταν ανέβαινα. Η σε λακούβες δεν τερμάτιζαν

Πριν μιλούσες για αμορτισέρ, τώρα μιλάς για αναρτήσεις... κυριολεκτικά ότι να ναι!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...