Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μονο driving mode να χρησιμοποιεις το κινητο χωρις να σου αποσπα την προσοχη αλλα να σε βοηθαει .Ολα τ αλλα ανουσια και αχρειαστα..θα ελεγχει λεει αν οι πορτες ειναι κλειδωμενες,,σιγα μην ελεγχει και τη σταθμη στο καζανακι

Επισκέπτης
Δημοσ.
9 ώρες πριν, johncorfas είπε

... Και 20 φορές ρουφιανότερος...

... όσο φίλοι μας είναι και οι Γερμανοί...

Πολλές και διαφορετικές εταιρείες. Μία όχι. Το θέμα είναι κατά πόσο εκτιμάς τον εαυτό σου και τα προσωπικά σου δεδομένα. Προσωπικά προτιμώ να πληρώνω και να με αντιμετωπίζουν σαν πελάτη και όχι σαν προϊόν.

Τη μόνη υπηρεσία της Google που χρησιμοποιώ είναι το gmail κι αυτό γιατί δεν έχει νόημα να βάλεις πχ protonmail, που σέβεται τα προσωπικά σου δεδομένα, αφού οι περισσότεροι έχουν έτσι κι αλλιώς gmail και η Google με βλέπει από εκεί. 

Στο gmail μου είχα βάλει ένα άσχετο όνομα και η Google αναγράφει πλεόν το δικό μου αυτόματα. Να σου πω ότι δεν αναγράφτηκε σε κανένα email που έστειλα ή μου έστειλαν ΠΟΤΕ...

Δεν είναι μόνο οι προσωποποιημένες διαφημίσεις. Είναι η δημιουργία καταναλωτικού προφίλ. Θεωρείς ότι είναι τυχαία η αύξηση των τιμών τα τελευταία χρόνια σε προϊόντα πχ τεχνολογίας; Κάποιος μάζεψε στοιχεία και βάσει αλγορίθμων ξέρουν πόσα χρήματα είσα διατεθειμένος να ξοδέψεις για ένα κινητό και τί θέλεις να έχει. Δεν είναι τόσο αθώο όσο το παρουσιάζεις.

Να πω ότι έχω Calendar, Photos, Search, Maps, Translate, Web Browser, Youtube, Chromecast, mobile OS, notes, docs και δεν έχω πληρώσει ούτε ένα €. Αν ψάξεις θα βρεις αξιοπρεπέστατες εφαρμογές, που κάνουν τη δουλειά σου και δε παίρνουν προσωπικά δεδομένα. Το public cloud το βρίσκω πολύ χαζό. Έχω ιδιωτικό στη δουλειά μου και έχω αποθηκεύσει εκεί τα αρχεία μου.

Γράψε μου, αν θέλεις, για τί πράγμα ενδιαφέρεσαι και θα σου δώσω εναλλακτική εφαρμογή ή εναλλακτικό τρόπο.

Μα αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Οι πολλές εταιρείες. Η Google τα έχει ολα ομαδοποιημενα με αριστη αλληλεπήδραση μεταξύ τους. Οσο για το καταναλωτικό προφιλ θα διαφωνήσω. Γιατι εγώ βλέπω πως ειναι φθηνοτερο απο ποτέ να φτιάξεις καλό gaming PC. Πότε μπορουσες να εχεις καρτα γραφικών που παίζει τα παντα σε FHD με 200 ευρω; Πότε μπορουσες να εχεις 10πυρηνους επεξεργαστες με 250 ευρω (οι νεοι ryzen και οι τιμες που ακουγονται). Να παμε στα κινητα; Πότε μπορουσες με 140 ευρω να εχεις συσκευή απο γυαλί /μεταλλο με 6 ιντσες οθονη FHD+ και 4GB RAM. Πότε ειχες 55αρα 4K TV με 420 ευρω απο την Samsung; 

Φυσικά και δεν προσπαθώ να παρουσιασω την Google ως τα καλα παιδια που ενδιαφερονται μονο για το καλο μας. Απλά θεωρώ πως σε ενα κοσμο που μας παρακολουθουν κυβερνήσεις, τραπεζες, εφοριες, αστυνομιες, μυστικες υπηρεσίες κτλ κτλ το να προσθέσω την Google που στο κάτω κατω μου δινει και ενα σκασμο υπηρεσίες "δωρεάν" δεν ειναι κακο

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, NamelessDead είπε

Μα αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Οι πολλές εταιρείες. Η Google τα έχει ολα ομαδοποιημενα με αριστη αλληλεπήδραση μεταξύ τους. Οσο για το καταναλωτικό προφιλ θα διαφωνήσω. Γιατι εγώ βλέπω πως ειναι φθηνοτερο απο ποτέ να φτιάξεις καλό gaming PC. Πότε μπορουσες να εχεις καρτα γραφικών που παίζει τα παντα σε FHD με 200 ευρω; Πότε μπορουσες να εχεις 10πυρηνους επεξεργαστες με 250 ευρω (οι νεοι ryzen και οι τιμες που ακουγονται). Να παμε στα κινητα; Πότε μπορουσες με 140 ευρω να εχεις συσκευή απο γυαλί /μεταλλο με 6 ιντσες οθονη FHD+ και 4GB RAM. Πότε ειχες 55αρα 4K TV με 420 ευρω απο την Samsung; 

Φυσικά και δεν προσπαθώ να παρουσιασω την Google ως τα καλα παιδια που ενδιαφερονται μονο για το καλο μας. Απλά θεωρώ πως σε ενα κοσμο που μας παρακολουθουν κυβερνήσεις, τραπεζες, εφοριες, αστυνομιες, μυστικες υπηρεσίες κτλ κτλ το να προσθέσω την Google που στο κάτω κατω μου δινει και ενα σκασμο υπηρεσίες "δωρεάν" δεν ειναι κακο

Άριστα ομαδοποιημένα τα έχω και εγώ στον υπολογιστή ή στο κινητό μου και δεν καταλαβαίνω τί εννοείς όταν γράφεις ότι συνεργάζονται μεταξύ τους. Μια χαρά κάνω τη δουλειά μου χωρίς ποτέ να έχω το παραμικρό πρόβλημα. Όταν, κάποτε, χρησιμοποιούσα Google υπηρεσίες δεν είδα κάποια διαφορά στη απόδοση της δουλειάς μου σε σχέση με σήμερα.

Η ίδια απάντηση είναι σε όλα τα παραδείγματα που αναφέρεις: η τεχνολογική εξέλιξη ΔΕΝ έγινε χάρις στη Google. Απλά έγινε. Δεν είναι δουλειά της Google, αλλά δουλειά και έρευνα των αντίστοιχων εταιρειών.

Αυτό που λέω είναι ότι πχ το κινητό που αναφέρεις, αν δεν υπήρχε η Google μπορεί να κόστιζε 100-110€, αντί για 140€ που αναφέρεις και αυτό γιατί κάποιος μάζεψε στοιχεία για το καταναλωτικό κοινό που απευθύνονταν και τα έδωσε στο τμήμα marketing της Χ εταιρείας, η οποία, μετά από μελέτη και αναλύσεις, κατέληξε ότι αν το βάλει 140€ θα πουλήσει τα κομμάτια που θέλουν.

Το λάθος στην τελευταία παράγραφο ξεκινά με τη φράση "...δεν προσπαθώ να παρουσιασω την Google ως τα καλα παιδια που ενδιαφερονται μονο για το καλο μας..." Καμία εταιρεία, ούτε η Google, δεν ενδιαφέρεται ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ για το καλό μας. Είμαστε αναλώσιμοι. Κάποιοι πεθαίνουν, κάποιοι άλλοι γεννιούνται. Στο τέλος όλοι καταναλώνουμε.

Όλες οι περιπτώσεις που ανέφερες, στην Ελλάδα τουλάχιστον, δεν μαζεύουν ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ τον όγκο των δεδομένων που μαζεύει η Google. Εκτός αυτού, αυτό δεν είναι σωστή λογική. Είναι του τύπου: "με τόση μόλυνση που υπάρχει γύρω μας, δεν είναι λάθος να καπνίζουμε. Στο κάτω κάτω το τσιγάρο με χαλαρώνει"... Φυσικά και σε βλάπτει και αποδεδειγμένα είναι υπεύθυνο για ένα σωρό καρκίνους.... Βασικά είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παράγοντας θανάτου, μετά την κακή διατροφή σε παγκόσμιο επίπεδο, αν θυμάμαι καλά.

Το πόσο σε νοιάζει να χρησιμοποιείς τις υπηρεσίες τους με αντάλλαγμα τα προσωπικά σου δεδομένα είναι επιλογή σου. Όμως, ακόμα κι έτσι, θα πρέπει να σε προβληματίζει το γεγονός ότι υπάρχει μια εταιρεία που σε παγκόσμιο επίπεδο έχει συλλέξει τόσο όγκο προσωπικών δεδομένων για τόσα δισεκατομμύρια ανθρώπους. Τέτοια γνώση μπορεί να γίνει επικίνδυνη με λάθος χρήση και μέχρι τώρα δε μας έχει δείξει ότι η ηθική είναι το δυνατό της σημείο... 

Όλες αυτές οι "υπηρεσίες", που αναφέρεις, έχουν ένα και μόνο στόχο: το data mining. Συλλογή των προσωπικών δεδομένων. Σε καμία περίπτωση δε βγήκαν για να σε εξυπηρετήσουν. Δημιουργήθηκαν με ειδικό σκοπό να σου αρέσουν, να τις χρησιμοποιείς και μέσα από αυτή τη χρήση η εταιρεία να συγκεντρώνει τα προσωπικά σου δεδομένα. Είσαι εντάξει με αυτό; Αν ναι, τότε δε μου πέφτει λόγος. Δικαίωμά σου (δεν το γράφω ειρωνικά). Έχε υπόψη σου ότι είσαι το προϊόν της και όχι ο πελάτης. Γι αυτό και ονομάζεσαι "χρήστης". Πελάτης είναι αυτός που πληρώνει για να αγοράσει το προϊόν. Εσύ είσαι το προϊόν και πελάτης είναι η Χ εταιρεία που πληρώνει για να εκμεταλλευτεί τα προσωπικά σου δεδομένα.

Συγνώμη για το μακροσκελές του ποστ μου.

Επεξ/σία από johncorfas
  • Like 2
  • Sad 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν με ενοχλει καθολου να μου παρουσιαζονται προσωποποιημενες διαφημισεις, τις προτιμω απο τις ασχετες, μπορει οντως να δω μια διαφημιση για κατι που με ενδιαφερει. Εχω εμπιστοσυνη στον εαυτο μου οτι θα αγορασω τα προιοντα/υπηρεσιες που θελω και μπορω. Ουτε με ενοχλει οτι η Google βγαζει χρηματα απο αυτο, αν δεν εβγαζε χρηματα δεν θα μου προσφερε ολες αυτες τις υπηρεσιες ή θα σταματουσε να τις βελτιωνει και να τις εξελισσει.

Επεξ/σία από uncletom
  • Like 3
Δημοσ.
12 ώρες πριν, giannis84 είπε

Υποστηρίζει 80 γλώσσες.... ελληνικά θα δούμε ποτέ;

Δεν θα βάλουν ποτέ φοβούνται μην αυτονομήσει το ΑΙ. 

 

Πέρα από την πλάκα, λογικά δεν βάζουν γιατί δεν είμαστε πολλοί.

Δημοσ.
7 ώρες πριν, johncorfas είπε

Στην τελευταία φράση σου θα πω ότι απλά ΔΕΝ έχεις ιδέα τί χρήμα παίζει πίσω από αυτό το "Σιγά το έγκλημα" και ποιες είναι οι επιπτώσεις του στην αγορά σήμερα. Όλες οι τιμολογήσεις των πολυεθνικών στηρίζονται σε αυτό. Ποοολύ χρήμα...

Ας πάμε παρακάτω απο τις γενικότητες και τις επαναστάσεις του καναπέ & τις προσωπικές προσβολές.

Πρακτικά σε τί βλάπτει κάποιον η στοχευμένη διαφήμιση ή προτεινόμενες έξοδοι (κλπ) σε αγαθά που όντως είναι στο ενδιαφέρον του κάθε ατόμου? Αφού μιλάμε για ποοοολύ χρήμα, ο καλύτερος τρόπος είναι αυτός που γίνεται χρόνια, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Οπότε προσφέρουν υπηρεσίες σε αντάλαγμα προώθησης διαφημίσεων (πχ) στον κάθε ενδιαφερόμενο. Άρα εγώ χρησιμοποιώ τις υπηρεσίες και η κάθε εταιρία με βομβαρδίζει με αγαθά που -ελπίζει- πως θα αγοράσω.

  • Like 2
Δημοσ.

Αρκετές οι ενσωματωμένες υπηρεσίες αλλά να δούμε λειτουργικότητα και σε παλιότερες συσκευές την ώρα που οι ανάγκες για ψηφιακούς βοηθούς αυξάνεται

Δημοσ.
5 ώρες πριν, spyroskonst είπε

Ας πάμε παρακάτω απο τις γενικότητες και τις επαναστάσεις του καναπέ & τις προσωπικές προσβολές.

Πρακτικά σε τί βλάπτει κάποιον η στοχευμένη διαφήμιση ή προτεινόμενες έξοδοι (κλπ) σε αγαθά που όντως είναι στο ενδιαφέρον του κάθε ατόμου? Αφού μιλάμε για ποοοολύ χρήμα, ο καλύτερος τρόπος είναι αυτός που γίνεται χρόνια, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Οπότε προσφέρουν υπηρεσίες σε αντάλαγμα προώθησης διαφημίσεων (πχ) στον κάθε ενδιαφερόμενο. Άρα εγώ χρησιμοποιώ τις υπηρεσίες και η κάθε εταιρία με βομβαρδίζει με αγαθά που -ελπίζει- πως θα αγοράσω.

Δεν είναι καθόλου γενικότητες, δεν επιδίωξα καμία επανάσταση (του καναπέ ή του δρόμου) και δεν πρόσβαλα προσωπικά κανέναν. Αν θεωρήσει κάποιος ότι "πρόσβαλα" κάποιον είναι μια πολυεθνική που βγάζει χρήματα από την εξόρυξη προσωπικών δεδομένων. Δεν είναι κανένα μυστικό. Ακόμα και η ίδια δεν το αρνήθηκε ποτέ.

Η διαφήμιση έχει στόχο όχι να προβάλει τα προϊόντα που βολεύουν εσένα, αλλά τα προϊόντα των επιχειρήσεων που πλήρωσαν τη Google για να διαφημιστούν. Οι στοχευμένες διαφημίσεις κάνουν ακόμα δυσκολότερο το έργο του να ξεχωρίσεις αν το διαφημιζόμενο προϊόν σε βολεύει ή όχι. Εκτός αυτού τα δεδομένα που συγκεντρώνονται βγάζουν συμπεράσματα για τον τρόπο που σκέφτεσαι, τις προσωπικές σου επιλογές ,τον χαρακτήρα σου κτλ, τα οποία είναι χρήσιμα στοιχεία για τη σχεδίαση νέων προϊόντων στις τιμές που βολεύουν τις εταιρείες, αφού πλέον ξέρουν πόσο πολύ θέλεις το προϊόν. Άρα καταλήγεις να παίρνεις προϊόντα που δεν χρειάζεσαι ή προϊόντα που χρειάζεσαι ακριβότερα. Η ανάλυση θα μπορούσε να πάρει σελίδες, γιατί έχει κι άλλες επιπτώσεις και όχι μόνο αυτές που έγραψα. Εξάλλου, έχει δικαστεί και στο παρελθόν για αθέμιτες τακτικές και εκμετάλλευση της γνώσης που κατέχει... Δε σκέφτηκε ποτέ το τί βολεύει τον καταναλωτή. 

Θεωρείς ότι εσύ είσαι ο "έξυπνος" και κοροϊδεύεις όλες αυτές τις εταιρείες και όλο αυτό τον όγκο εξειδικευμένου προσωπικού, που ασχολούνται εδώ και χρόνια με το πώς θα σε πείσουν να πάρεις ένα προϊόν; Πίστεψέ με : καθημερινά και χωρίς να το καταλάβεις αγοράζεις προϊόντα επειδή τα έχεις δει σε διαφήμιση. Μην προσπαθείς να το εξηγήσεις με τη λογική, γιατί όλη η φιλοσοφία της διαφήμισης στηρίζεται όχι στο λογικό μέρος του εγκεφάλου μας, αλλά στο υποσυνείδητο. Δεν είναι "θεωρία" είναι η καθαρή πρακτική του θέματος.

Δε θα πάρεις ΟΛΑ τα προϊόντα που διαφημίζονται, γιατί δε σου φτάνουν τα χρήματα να το κάνεις. ΜΟΝΟ γι αυτό. Αν δώσεις σε ένα άνθρωπο απεριόριστα χρήματα θα αγοράσει κάθε προϊόν που θα δει σε διαφήμιση. 

Οι "υπηρεσίες" της έχουν σκοπό να σου αρέσουν τόσο, ώστε να τις χρησιμοποιείς και είναι ειδικά κατασκευασμένες ώστε, μέσα από τη χρήση τους, να μπορούν να μαθαίνουν πράγματα για σένα. Το ίδιο ισχύει και για το facebook.

Σκέψου ότι τα καθαρά κέρδη της Google ετησιώς μετριούνται σε δεκάδες δισεκατομμύρια και η αξία της είναι πολύ παραπάνω από το χρέος της Ελλάδας τον τελευταίο αιώνα. Εκτός αυτού, οι πληροφορίες που συλλέγει, είναι αναπόσπαστο κομμάτι κάθε σύγχρονης πολυεθνικής. 

Είναι, ουσιαστικά, μια εταιρεία που αντιμετωπίζει τους ανθρώπους σαν καταναλωτικά όντα και μόνο. Η βασική της επιχειρηματική δραστηριότητα δεν είναι υπεύθυνη για καμία επιστημονική ή τεχνολογική ανάπτυξη, πέρα από τον τομέα που την ενδιαφέρει: συλλογή, επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και διαφήμιση. 

Συγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα, αλλά το θέμα σηκώνει πολύ κουβέντα....

  • Like 4
Δημοσ.
7 ώρες πριν, johncorfas είπε

Δεν είναι καθόλου γενικότητες, δεν επιδίωξα καμία επανάσταση (του καναπέ ή του δρόμου) και δεν πρόσβαλα προσωπικά κανέναν. Αν θεωρήσει κάποιος ότι "πρόσβαλα" κάποιον είναι μια πολυεθνική που βγάζει χρήματα από την εξόρυξη προσωπικών δεδομένων. Δεν είναι κανένα μυστικό. Ακόμα και η ίδια δεν το αρνήθηκε ποτέ.

Η διαφήμιση έχει στόχο όχι να προβάλει τα προϊόντα που βολεύουν εσένα, αλλά τα προϊόντα των επιχειρήσεων που πλήρωσαν τη Google για να διαφημιστούν. Οι στοχευμένες διαφημίσεις κάνουν ακόμα δυσκολότερο το έργο του να ξεχωρίσεις αν το διαφημιζόμενο προϊόν σε βολεύει ή όχι. Εκτός αυτού τα δεδομένα που συγκεντρώνονται βγάζουν συμπεράσματα για τον τρόπο που σκέφτεσαι, τις προσωπικές σου επιλογές ,τον χαρακτήρα σου κτλ, τα οποία είναι χρήσιμα στοιχεία για τη σχεδίαση νέων προϊόντων στις τιμές που βολεύουν τις εταιρείες, αφού πλέον ξέρουν πόσο πολύ θέλεις το προϊόν. Άρα καταλήγεις να παίρνεις προϊόντα που δεν χρειάζεσαι ή προϊόντα που χρειάζεσαι ακριβότερα. Η ανάλυση θα μπορούσε να πάρει σελίδες, γιατί έχει κι άλλες επιπτώσεις και όχι μόνο αυτές που έγραψα. Εξάλλου, έχει δικαστεί και στο παρελθόν για αθέμιτες τακτικές και εκμετάλλευση της γνώσης που κατέχει... Δε σκέφτηκε ποτέ το τί βολεύει τον καταναλωτή. 

Θεωρείς ότι εσύ είσαι ο "έξυπνος" και κοροϊδεύεις όλες αυτές τις εταιρείες και όλο αυτό τον όγκο εξειδικευμένου προσωπικού, που ασχολούνται εδώ και χρόνια με το πώς θα σε πείσουν να πάρεις ένα προϊόν; Πίστεψέ με : καθημερινά και χωρίς να το καταλάβεις αγοράζεις προϊόντα επειδή τα έχεις δει σε διαφήμιση. Μην προσπαθείς να το εξηγήσεις με τη λογική, γιατί όλη η φιλοσοφία της διαφήμισης στηρίζεται όχι στο λογικό μέρος του εγκεφάλου μας, αλλά στο υποσυνείδητο. Δεν είναι "θεωρία" είναι η καθαρή πρακτική του θέματος.

Δε θα πάρεις ΟΛΑ τα προϊόντα που διαφημίζονται, γιατί δε σου φτάνουν τα χρήματα να το κάνεις. ΜΟΝΟ γι αυτό. Αν δώσεις σε ένα άνθρωπο απεριόριστα χρήματα θα αγοράσει κάθε προϊόν που θα δει σε διαφήμιση. 

Οι "υπηρεσίες" της έχουν σκοπό να σου αρέσουν τόσο, ώστε να τις χρησιμοποιείς και είναι ειδικά κατασκευασμένες ώστε, μέσα από τη χρήση τους, να μπορούν να μαθαίνουν πράγματα για σένα. Το ίδιο ισχύει και για το facebook.

Σκέψου ότι τα καθαρά κέρδη της Google ετησιώς μετριούνται σε δεκάδες δισεκατομμύρια και η αξία της είναι πολύ παραπάνω από το χρέος της Ελλάδας τον τελευταίο αιώνα. Εκτός αυτού, οι πληροφορίες που συλλέγει, είναι αναπόσπαστο κομμάτι κάθε σύγχρονης πολυεθνικής. 

Είναι, ουσιαστικά, μια εταιρεία που αντιμετωπίζει τους ανθρώπους σαν καταναλωτικά όντα και μόνο. Η βασική της επιχειρηματική δραστηριότητα δεν είναι υπεύθυνη για καμία επιστημονική ή τεχνολογική ανάπτυξη, πέρα από τον τομέα που την ενδιαφέρει: συλλογή, επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και διαφήμιση. 

Συγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα, αλλά το θέμα σηκώνει πολύ κουβέντα....

Δεν ειναι φτιαγμένες οι υπηρεσίες με σκοπό να μας αρεσουν, έχει γίνει συλλογή δεδομένων που δείχνει ότι θα σου αρεσουν.

Για να ασχοληθεί μια εταιρία να φτιάξει ας πούμε "πιο μεγάλη τηλεόραση" πρέπει να ξέρει ότι είσαι διατεθειμένος να την αγοράσεις, το data mining βοηθάει στο να φτιαχτεί αυτό που θες πριν ακόμα το ζητήσεις.

Αν εσύ πχ θες να φτιάξεις μια επιχείρηση σε ένα μέρος δεν θα βγεις στο δρόμο να ρωτήσεις τον κόσμο να καταλάβεις αν υπάρχει η ανάγκη? 

Όσες σερβιετες και να σου δείξει μια διαφήμιση πχ αν είσαι άνδρας δεν θα αγοράσεις. (Στοχευμένη διαφήμιση)

Μη σκέφτεσαι "μου παίρνουν τα δεδομένα και μου πουλάνε πιο ακριβά" να σκέφτεσαι "μου παίρνουν τα δεδομένα κ ψάχνουν να βρουν τι να φτιάξουν για να το αγοράσω".

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 λεπτά πριν, Tamtiriri είπε

Δεν ειναι φτιαγμένες οι υπηρεσίες με σκοπό να μας αρεσουν, έχει γίνει συλλογή δεδομένων που δείχνει ότι θα σου αρεσουν.

Για να ασχοληθεί μια εταιρία να φτιάξει ας πούμε "πιο μεγάλη τηλεόραση" πρέπει να ξέρει ότι είσαι διατεθειμένος να την αγοράσεις, το data mining βοηθάει στο να φτιαχτεί αυτό που θες πριν ακόμα το ζητήσεις.

Αν εσύ πχ θες να φτιάξεις μια επιχείρηση σε ένα μέρος δεν θα βγεις στο δρόμο να ρωτήσεις τον κόσμο να καταλάβεις αν υπάρχει η ανάγκη? 

Όσες σερβιετες και να σου δείξει μια διαφήμιση πχ αν είσαι άνδρας δεν θα αγοράσεις. (Στοχευμένη διαφήμιση)

Μη σκέφτεσαι "μου παίρνουν τα δεδομένα και μου πουλάνε πιο ακριβά" να σκέφτεσαι "μου παίρνουν τα δεδομένα κ ψάχνουν να βρουν τι να φτιάξουν για να το αγοράσω".

Εσύ μιλάς για έρευνα αγοράς και το εξετάζεις από μία σκοπιά. Από την καλή. Όμως στις εταιρείες δε σκέφτονται έτσι: μόνο τί θέλει ο καταναλωτής. Σκέφτονται: τί θέλει ο καταναλωτής και μπορώ να του το πουλήσω με μεγάλο κέρδος. 

Αυτό που γράφεις είναι το ένα κομμάτι. Δε διαφωνώ. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. 

Η κάθε εταιρεία υπακούει στη αρχή της φθίνουσας απόδοσης στην παραγωγή κάθε προϊόντος. Δηλαδή, μπορεί να παράγει συγκεκριμένες μονάδες προϊόντος πριν η παραγωγή του αρχίσει να γίνεται ασύμφορη, λόγω της προσθήκης επιπλέον παραγωγικών συντελεστών. Χονδρικά: έχει συγκεκριμένη ποσότητα προϊόντος για διάθεση στην αγορά. Αν δοκιμάσει να παράγει επιπλέον το κόστος είναι ασύμφορο. 

Επίσης, δε θέλει να παράγει επιπλέον από τη ζήτηση, ώστε να μην υπάρξει μεγάλη προφορά σε σχέση με τη ζήτηση και πέσει η τιμή βάσει του νόμου προσφοράς-ζήτησης. Επιδιώκει να έχει τη μέγιστη δυνατή ποσότητα που θα της δώσει το μέγιστο δυνατό κέρδος ανά τεμάχιο. Μάντεψε ποιος της δίνει με ακρίβεια αυτή την πληροφορία... Ποιος προσδιορίζει, δηλαδή, τη ζήτηση πριν το προϊόν βγει στην αγορά... Ποιος, τελικά, φροντίζει ώστε η τιμή του προϊόντος να είναι η μέγιστη.... Δεν πειράζει όμως, γιατί δίνει δωρεάν gmail, χάρτες κτλ. Δεν έγινε και τίποτα...

Το σωστό είναι : Μου παίρνουν τα δεδομένα και ψάχνουν τί θα φτιάξουν για να το αγοράσω σε τιμή που τους εξασφαλίζει το μέγιστο δυνατό κέρδος. Όχι αν το χρειάζομαι πραγματικά.

Όλη αυτή η διαδικασία τροφοδοτεί ένα σύστημα υπερκαταναλωτικής μανίας. Το βλέπουμε παντού γύρω μας, ειδικά τα τελευταία χρόνια... Άμα έχεις όμως δωρεάν email, δεν πειράζει... 

Επεξ/σία από johncorfas
  • Like 2
  • Confused 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, johncorfas είπε

Αυτό που γράφεις είναι το ένα κομμάτι. Δε διαφωνώ. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. 

Εσύ μιλάς για έρευνα αγοράς και το εξετάζεις από μία σκοπιά. Από την καλή.

Δεν είναι μόνο αυτή όμως. Η κάθε εταιρεία υπακούει στη φιλοσοφία της φθίνουσας απόδοσης σε κάθε προϊόν. Δηλαδή, μπορεί να παράγει συγκεκριμένες μονάδες προϊόντος πριν η παραγωγή του αρχίσει να γίνεται ασύμφορη, λόγω της προσθήκης επιπλέον παραγωγικών συντελεστών. Χονδρικά: έχει συγκεκριμένη ποσότητα προϊόντος για διάθεση στην αγορά. Αν δοκιμάσει να παράγει επιπλέον το κόστος είναι σύμφορο. 

Επίσης, δε θέλει να παράγει επιπλέον από τη ζήτηση, ώστε να μην υπάρξει μεγάλη προφορά σε σχέση με τη ζήτηση και πέσει η τιμή βάσει του νόμου προσφοράς-ζήτησης. Επιδιώκει να έχει τη μέγιστη δυνατή ποσότητα που θα του δώσει το μέγιστο δυνατό κέρδος ανά τεμάχιο. Μάντεψε ποιος του δίνει με ακρίβεια αυτή την πληροφορία... Ποιος προσδιορίζει, δηλαδή, τη ζήτηση πριν το προϊόν βγει στην αγορά... Ποιος, τελικά, φροντίζει ώστε η τιμή του προϊόντος να είναι η μέγιστη....

Καλά τα λές, δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια, ο νόμος προσφοράς-ζήτησης ειναι. Μεγιστοποίηση του κέρδους μου αν πουλάω - μεγιστοποίηση της ωφέλειας μου αν αγοραζω, δλδ πόσα λεφτά είμαι διατεθειμένος να δώσω. Σε ποια εποχή πέρα από την τωρινή θα μπορούσες να σαν έμπορος να έχεις τόσο μεγάλο στοχευμένο κοινό? Να στέλνεις μόνο σε πιθανούς πελάτες χωρίς να σπας τα νεύρα των υπολοίπων και να ξοδεύεις εργατοώρες που στον τελική τις πληρώνουμε όταν αγοράζουμε. 

Το ότι όλα αυτά τα κάνουν 3 εταιρείες κολοσσοί είναι όντως επίφοβο.

  • Like 2
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Tamtiriri είπε

Καλά τα λές, δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια, ο νόμος προσφοράς-ζήτησης ειναι. Μεγιστοποίηση του κέρδους μου αν πουλάω - μεγιστοποίηση της ωφέλειας μου αν αγοραζω, δλδ πόσα λεφτά είμαι διατεθειμένος να δώσω. Σε ποια εποχή πέρα από την τωρινή θα μπορούσες να σαν έμπορος να έχεις τόσο μεγάλο στοχευμένο κοινό? Να στέλνεις μόνο σε πιθανούς πελάτες χωρίς να σπας τα νεύρα των υπολοίπων και να ξοδεύεις εργατοώρες που στον τελική τις πληρώνουμε όταν αγοράζουμε. 

Το ότι όλα αυτά τα κάνουν 3 εταιρείες κολοσσοί είναι όντως επίφοβο.

Αυτό από μόνο του δείχνει πόσο χρήμα παίζει από πίσω και σίγουρα είναι τρομακτικό. 

  • Like 3
Δημοσ.
29 λεπτά πριν, Tamtiriri είπε

Καλά τα λές, δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια, ο νόμος προσφοράς-ζήτησης ειναι. Μεγιστοποίηση του κέρδους μου αν πουλάω - μεγιστοποίηση της ωφέλειας μου αν αγοραζω, δλδ πόσα λεφτά είμαι διατεθειμένος να δώσω. Σε ποια εποχή πέρα από την τωρινή θα μπορούσες να σαν έμπορος να έχεις τόσο μεγάλο στοχευμένο κοινό? Να στέλνεις μόνο σε πιθανούς πελάτες χωρίς να σπας τα νεύρα των υπολοίπων και να ξοδεύεις εργατοώρες που στον τελική τις πληρώνουμε όταν αγοράζουμε. 

Το ότι όλα αυτά τα κάνουν 3 εταιρείες κολοσσοί είναι όντως επίφοβο.

Το κέρδος του καταναλωτή και το κέρδος του εμπόρου είναι εντελώς αντίθετες έννοιες, βάσει της αγοράς.

Σαν καταναλωτής μπορεί να θέλω να δώσω 1000€ για ένα προϊόν που αξίζει 1€, αν η εταιρεία το ξέρει θα μου το πουλήσει 1000€.

Εδώ μιλάμε για μεγάλες εταιρείες, όχι για την εταιρεία το Χ με κεφάλαιο 20-25 εκατομμύρια. Αυτή δεν είναι μεγάλη εταιρεία. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν δίκτυο marketing και κάποτε πλήρωναν κόσμο και έβγαινε για γκάλοπ (έτρωγαν και κάποιες οικογένειες ψωμί από αυτή τη δουλειά). Τώρα τα δίνουν σε πολυεθνικές.

Το ότι οι εταιρείες αυτές είναι τόσο λίγες δεν είναι επίφοβο, είναι τραγικό και προκαλεί τρόμο αν το καλοσκεφτείς... Αυτές κινούν τα παγκόσμια νήματα του marketing.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...