Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα πρεπει να  ανατρεξεις σε πιο εξειδικευμενα χαρακτηριστικα σε ενα λαδι. Το 0w-30 η 10w-40   ειναι γενικολογια.Υπαρχει ενα ευρως σε καθε κατηγορια, που καποια ειναι  στην ανω ακρη και καποια στην κατω.Δηλαδη δεν εχουν ολα τα 5w-30 την ιδια ρευστοτητα και χαρακτηριστικα.Καποιοα ειναι πιο λεπτορευστα απο τα αλλα, μεσα στο ευρως τις καθε κατηγοριας.

Υπαρχει η πιστοποιηση κατα ASTM.Εκει βλεπεις

Πυκνοτητα στους 15C, Ιξωδες στους 100C, Iξωδες στους 40c, βαθμος ιξωδες, σημειο ροης(δηλαδη μεχρι ποιους βαθμους ρεει το λαδι π.χ -30c), σημειο αναφλεξης(σε ποιους βαθμους καιγεται-εξατμιζεται το λαδι) κ.α οπως η θεικη τεφρα.Δηλαδη λασπη μουργα που αφηνει στο μοτερ.

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/4C61D9991D3BCD7E802583E60043D77D/$File/BPXE-A9EHZL.pdf

Καθε επωνυμος και αξιοπιστος καυασκευστης παρεχει τετοιες πληροφοριες.

Το δικο σου μοτερ θελει 0w-20, μιας και 0w-16  δεν ξερω εαν θα βρες Ελλαδα.

https://www.motul.com/fr/en/lubricants/recommendations/3dbc70c823212c3201e8288b3b2e3bf4?mileage=low

https://www.skroutz.gr/c/1228/Ladia-Autokinhtou/f/491249/0W-20.html?o=motul

 

Επεξ/σία από toyo73
  • Απαντ. 90
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, toyo73 είπε

Θα πρεπει να  ανατρεξεις σε πιο εξειδικευμενα χαρακτηριστικα σε ενα λαδι. Το 0w-30 η 10w-40   ειναι γενικολογια.Υπαρχει ενα ευρως σε καθε κατηγορια, που καποια ειναι  στην ανω ακρη και καποια στην κατω.Δηλαδη δεν εχουν ολα τα 5w-30 την ιδια ρευστοτητα και χαρακτηριστικα.Καποιοα ειναι πιο λεπτορευστα απο τα αλλα, μεσα στο ευρως τις καθε κατηγοριας.

Υπαρχει η πιστοποιηση κατα ASTM.Εκει βλεπεις

Πυκνοτητα στους 15C, Ιξωδες στους 100C, Iξωδες στους 40c, βαθμος ιξωδες, σημειο ροης(δηλαδη μεχρι ποιους βαθμους ρεει το λαδι π.χ -30c), σημειο αναφλεξης(σε ποιους βαθμους καιγεται-εξατμιζεται το λαδι) κ.α οπως η θεικη τεφρα.Δηλαδη λασπη μουργα που αφηνει στο μοτερ.

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/4C61D9991D3BCD7E802583E60043D77D/$File/BPXE-A9EHZL.pdf

Καθε επωνυμος και αξιοπιστος καυασκευστης παρεχει τετοιες πληροφοριες.

Το δικο σου μοτερ θελει 0w-20, μιας και 0w-16  δεν ξερω εαν θα βρες Ελλαδα.

https://www.motul.com/fr/en/lubricants/recommendations/3dbc70c823212c3201e8288b3b2e3bf4?mileage=low

https://www.skroutz.gr/c/1228/Ladia-Autokinhtou/f/491249/0W-20.html?o=motul

Μπα εφτιαξαν τετοιο μοτερ που να παιρνει τοσο λεπτο λαδι(0/20) με εξωτερικη θερμοκρασια 40β και να μην τα καιει!

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, gia_nnis είπε

Μπα εφτιαξαν τετοιο μοτερ που να παιρνει τοσο λεπτο λαδι(0/20) με εξωτερικη θερμοκρασια 40β και να μην τα καιει!

Η εξωτερικη θερμοκρασια δεν εχει να κανει με το ιξωδες λαδιου στο ανω σημειο.Δεν ειναι απαραιτητο  οτι ενα χοντρο λαδι να ανεβασει μικροτερη θερμοκρασια λαδιου.Μην πως το αντιθετο.Μια συνιθισμενη θερμοκρασια λαδιου σε τυπικη χρηση ειναι οι 100c,  γιαυτο και η μετρηση ιξωδους γινεται σε αυτη.Δηλαδη η ρευστοτητα του λαδιου οταν ειναι 100c.Ακου το παραδοξο τωρα.Τα castrol που εχω τωρα, εχουν βαθμο ιξωδες στους 100c 9.6.Eιναι αρκετα λεπτορευστα.Αυτα που θα βαλω εχουν 12.1.5W-30 και τα 2. Το πρωτο πλησιαζει τα 20αρια και το δευτερο τα 40αρια.

Τωρα παιζει και τεραστιο ρολλο η ψυξη του καθε μοτερ.Δεν ανεβαζουν ολα την ιδια θερμοκρασια λαδιου-νερου.Εχουν αλλες ανοχες-μεταλλα κτλ.Για το συγκεκριμενο μοτερ του yaris διαβασα οτι η πολλαπλη εξαγωγης, κοινως χταποδι ψυχεται ακουσων με νερο.

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, toyo73 είπε

Η εξωτερικη θερμοκρασια δεν εχει να κανει με το ιξωδες λαδιου στο ανω σημειο.Δεν ειναι απαραιτητο  οτι ενα χοντρο λαδι να ανεβασει μικροτερη θερμοκρασια λαδιου.Μην πως το αντιθετο.Μια συνιθισμενη θερμοκρασια λαδιου σε τυπικη χρηση ειναι οι 100c,  γιαυτο και η μετρηση ιξωδους γινεται σε αυτη.Δηλαδη η ρευστοτητα του λαδιου οταν ειναι 100c.Ακου το παραδοξο τωρα.Τα castrol που εχω τωρα, εχουν βαθμο ιξωδες στους 100c 9.6.Eιναι αρκετα λεπτορευστα.Αυτα που θα βαλω εχουν 12.1.5W-30 και τα 2. Το πρωτο πλησιαζει τα 20αρια και το δευτερο τα 40αρια.

Τωρα παιζει και τεραστιο ρολλο η ψυξη του καθε μοτερ.Δεν ανεβαζουν ολα την ιδια θερμοκρασια λαδιου-νερου.Εχουν αλλες ανοχες-μεταλλα κτλ.Για το συγκεκριμενο μοτερ του yaris διαβασα οτι η πολλαπλη εξαγωγης, κοινως χταποδι ψυχεται ακουσων με νερο.

Το ξερω οτι η καθε εταιρια εχει την δικη της ρευστοτητα στο ιδιο ιξωδες..!  Φαντασου οτι μπορεις να καταλαβεις την διαφορα και με το δαχτυλο!

Αλλα οπως και να εχει οτι και να το εχουν κανει το μοτερ αν μπει 0/20 με τις μεγαλες ζεστες το καλοκαιρι και ανεβαζει ο αλλος στροφες.. δεν υπαρχει περιπτωση κατι θα καψει!

Δημοσ.

In before τα video που βάζουν λάδια σε ένα σωληνάριο και μετά τα καίνε με το καμινέτο για να δείξουν πόσο καλά είναι ή δεν είναι. 👌

Δημοσ.
17 λεπτά πριν, gia_nnis είπε

Το ξερω οτι η καθε εταιρια εχει την δικη της ρευστοτητα στο ιδιο ιξωδες..!  Φαντασου οτι μπορεις να καταλαβεις την διαφορα και με το δαχτυλο!

Αλλα οπως και να εχει οτι και να το εχουν κανει το μοτερ αν μπει 0/20 με τις μεγαλες ζεστες το καλοκαιρι και ανεβαζει ο αλλος στροφες.. δεν υπαρχει περιπτωση κατι θα καψει!

Μην μ@λ@κίζεσθε και μην είστε Ελληνάρες. Κάντε ό,τι λέει ο κατασκευαστής. Αυτός ξέρει. Εσείς δεν ξέρετε. Άσχετα από ότι νομίζετε.

Αφού το είπα αυτό τώρα...

Το βασικά για την προστασία που προσφέρει το λάδι είναι το HTHS. Που μετριέται στους 150C και σε συνθήκες υψηλών πιέσεων αν δεν κάνω λάθος. Γιατί το λάδι έρχεται σε επαφή με το μέταλλο στο μοτέρ που έχει αρκετές εκατοντάδες κελσίου θερμοκρασία που του την μεταφέρει και επιπλέον υπάρχουν υψηλές πιέσεις πχ. στα μέταλλα των μπιελών.

Καταλαβαίνεται ότι με το να βρέξετε το  δάκτυλο στο λάδι δεν καταλαβαίνετε ΤΙΠΟΤΑ από τη συμπεριφορά του λαδιού σε αυτές τις συνθήκες.

Το HTHS μπαίνει και στις ACEA προδιαγραφές και είναι η βασική διαφορά από τα A3/C3 και τα A5/C5 λάδια (αν δεν κάνω λάθος τις ονομασίες).

Για να μην αρχίσω να μιλάω για την προστασία των ελαστικών μερών του μοτέρ...

Τέλος να τονίζω ότι η καύση είναι βρώμικη διαδικασία. Είναι φυσικό και θα έλεγα επιθυμητό να μαυρίζει το λάδι καθαρίζοντας  έτσι τον κινητήρα. Τα καλά λάδια κρατάνε μέσα τους όλη αυτή τη "βρώμα" άριστα, και το μαύρισμά τους ΔΕΝ είναι λόγος αλλαγής τους. Το αντίθετο. Τα καθαριστικά πρόσθετα δρουν στα πρώτα χιλιόμετρα από την αλλαγή του λαδιού.

  • Thanks 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, nickolas είπε

Μην μ@λ@κίζεσθε και μην είστε Ελληνάρες. Κάντε ό,τι λέει ο κατασκευαστής. Αυτός ξέρει. Εσείς δεν ξέρετε. Άσχετα από ότι νομίζετε.

 

Σε μοτερ 18χρονων που ολοι βαζουν 10/40 εγω το εχω με 5/30 και ολα οκ! Μολις εβαλα 5/30 σε κορυφαια μαρκα στις υψηλες που το πηγα καποιες φορες.. μου τσιμπησε καπου στα 150ml.

Το λαδι αυτο δεν το ξαναεβαλα. Ο κινητηρας εχει 130000χλμ και δεν καιει σταγονα λαδι συν η αποδοση του ειναι αριστη!

Επισης προβλημα που δεν γνωριζε ουτε η αντιπροσωπεια-ες την λυση την βρηκε μελος απο φορουμ..!!! Βασικα η αντιπροσωπεια ελεγε ετσι ειναι.. ειναι φυσιολογικο..

Απο δω και περα ακολουθω την δικη μου κριση και βγαινουν ετσι οπως τα πιστευω..! 

Το μοτερ ανοιγει μεχρι τις 6800στρ και το ιξωδες που βαζω αν ηταν τοσο ακυρο θα το ειχα παρει στο χερι!

Δημοσ.

Στο λάδι οτιδήποτε κάτω από 200ml δεν είναι αξιόπιστο στη μέτρηση. Μπορεί πρακτικά να μην σου έχει κάψει λάδι

Λές για το εαυτό σου...λες για τους άλλους

Ο κατασκευαστής σου τί ιξώδες και προδιαγραφές λέει?

Προσωπικά σε μοτέρ ~16 ετών που ο κατασκευαστής λέει 5w30 αλλά του έβαζαν 10W40 "για το κλίμα της Ελλάδας" φαίνεται πως μετά την 2η αλλαγή με 5W30 δεν καίει λάδι.

Αλλά το λάδι είναι της ίδιας της Toyota. To 10W40 το έκαιγε κανονικά και λογικά η κατανάλωση που έβλεπα εγώ με το 5W30 ήταν το υπόλλειμα του 10W40 που είχε μέσα.

Σε κάθε αλλαγή τα ~2/5 του παλαιού λιπαντικού μένουν μέσα.

Επίσης σε παλαιά μοτέρ, αναγκαστικά λέει τα λάδια της εποχής τους. Στο Astra G του 1999 για παράδειγμα λέει 10W40 με κάποιες απλές προδιαγραφές. Σε υποσημείωση όμως αναφέρει και τα 5W30 της Opel που δεν είχαν βγει ακόμα αλλά έλεγε πως θα είναι συμβατό (και βγήκαν τα λιπαντικά 2-3 χρόνια μετά)!

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
50 λεπτά πριν, nickolas είπε

Στο λάδι οτιδήποτε κάτω από 200ml δεν είναι αξιόπιστο στη μέτρηση. Μπορεί πρακτικά να μην σου έχει κάψει λάδι

Λές για το εαυτό σου...λες για τους άλλους

Ο κατασκευαστής σου τί ιξώδες και προδιαγραφές λέει?

Προσωπικά σε μοτέρ ~16 ετών που ο κατασκευαστής λέει 5w30 αλλά του έβαζαν 10W40 "για το κλίμα της Ελλάδας" φαίνεται πως μετά την 2η αλλαγή με 5W30 δεν καίει λάδι.

Αλλά το λάδι είναι της ίδιας της Toyota. To 10W40 το έκαιγε κανονικά και λογικά η κατανάλωση που έβλεπα εγώ με το 5W30 ήταν το υπόλλειμα του 10W40 που είχε μέσα.

Σε κάθε αλλαγή τα ~2/5 του παλαιού λιπαντικού μένουν μέσα.

Επίσης σε παλαιά μοτέρ, αναγκαστικά λέει τα λάδια της εποχής τους. Στο Astra G του 1999 για παράδειγμα λέει 10W40 με κάποιες απλές προδιαγραφές. Σε υποσημείωση όμως αναφέρει και τα 5W30 της Opel που δεν είχαν βγει ακόμα αλλά έλεγε πως θα είναι συμβατό (και βγήκαν τα λιπαντικά 2-3 χρόνια μετά)!

Εχει ενα πινακακι με βελακια-θερμοκρασιες που αντιστοιχουν σε ιξωδες.. Δειχνει και για 5w30

To api το εχει σε sj και γω του βαζω sn!

 

Φταντασου η ιδια η αντιπροσωπεια μια μερα του ειχε βαλει 0w40 που συνηθως βαζουν 10/40!

Επεξ/σία από gia_nnis
Δημοσ.
2 ώρες πριν, nickolas είπε

..

Σε κάθε αλλαγή τα ~2/5 του παλαιού λιπαντικού μένουν μέσα.

..

Μόνο τα 2/5; Πιο πιθανό τα 4,9/5. 🙄

  • Thanks 1
Δημοσ.

Στο τυπικό αυτοκίνητο που θέλει 3-4 λίτρα για αλλαγή λαδιού, μένει σε διάφορα μέρη του μοτέρ χοντρικά 1 λίτρο από το παλαιό λάδι. Ίσως το 2/5 να είναι υπερβολή, μένει όμως αρκετό λάδι.

  • Confused 1
Δημοσ.

Σε ένα αυτοκίνητο που θέλει 3-4 λίτρα για αλλαγή λαδιού, μένουν σε διάφορα μέρη του μοτέρ χονδρικά γύρω στα 100ml.

Με αλλαγή φίλτρου εννοώ, χωρίς αλλαγή φίλτρου μένουν μέσα ακόμα 200-300ml.

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Σε ένα αυτοκίνητο που θέλει 3-4 λίτρα για αλλαγή λαδιού, μένουν σε διάφορα μέρη του μοτέρ χονδρικά γύρω στα 100ml.

Με αλλαγή φίλτρου εννοώ, χωρίς αλλαγή φίλτρου μένουν μέσα ακόμα 200-300ml.

Δεν πειραζει που τα λενε.. Το κακο ειναι οτι τα γραφουν κατηγορηματικα και οχι με καποια επιφυλαξη..  Μπορει να το γραψει πχ πιστευω-εκτιμω οτι μπορει να παραμενει 1 λιτρο!

Επεξ/σία από gia_nnis
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ένας σωστός κινητήρας θα βγάλει πολλά χιλιόμετρα ακόμα και με αλλαγή λαδιών κάθε 20-40 χιλιάδες χλμ / 5-6χρόνια... (δοκιμασμένο από άπειρους Έλληνες που δεν ασχολούνται με συντήρηση αυτοκινήτου).
Το αποτέλεσμα είναι απλά μειωμένη απόδοση, το αυτοκίνητο κινείται κανονικά όποτε ο κατασκευαστής κάτι ξέρει.......

@giorgioz1980 
Κάλο θα ήταν εφόσον είναι η πρώτη αλλαγή να γίνει στα 5.000χλμ
Και μετά πας η βάση κατασκευαστή ή κάθε 8-10,000 χλμ ή κάθε 2 χρόνια, ανάλογα πόσα χρόνια θες να κρατήσεις το αυτοκίνητο.

Ο κατασκευαστής θέλει να πουλάει αυτοκίνητα και βγήκαν εδώ τα σαΐνια να υποστηρίξουν πωλητές...τα μέταλλα έχουν πιο πολλές αντοχές... που ότι κατασκευάζετε αυτή την εποχή δεν βγάζει ούτε τα μισά χρόνια από παλιά....

Επεξ/σία από Klausx
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Klausx είπε

Ένας σωστός κινητήρας θα βγάλει πολλά χιλιόμετρα ακόμα και με αλλαγή λαδιών κάθε 20-40 χιλιάδες χλμ / 5-6χρόνια... (δοκιμασμένο από άπειρους Έλληνες που δεν ασχολούνται με συντήρηση αυτοκινήτου).
Το αποτέλεσμα είναι απλά μειωμένη απόδοση, το αυτοκίνητο κινείται κανονικά όποτε ο κατασκευαστής κάτι ξέρει.......

@giorgioz1980 
Κάλο θα ήταν εφόσον είναι η πρώτη αλλαγή να γίνει στα 5.000χλμ
Και μετά πας η βάση κατασκευαστή ή κάθε 8-10,000 χλμ ή κάθε 2 χρόνια, ανάλογα πόσα χρόνια θες να κρατήσεις το αυτοκίνητο.

Ο κατασκευαστής θέλει να πουλάει αυτοκίνητα και βγήκαν εδώ τα σαΐνια να υποστηρίξουν πωλητές...τα μέταλλα έχουν πιο πολλές αντοχές... που ότι κατασκευάζετε αυτή την εποχή δεν βγάζει ούτε τα μισά χρόνια από παλιά....

μαλιστα... οκ.. η αληθεια ειναι οτι τωρα εχω φτασει τα 2400...θα δω μεχρι το φθινοπωρο που θα φτασω... εχω σκοπο να κρατηαω το αμαξι για πααρα οικυ καιρο.. γιαυτο και δεν με πςιραζει να δωσω λιγα λεφτα (30..40 ευρω το χρονο παραπανω για λαδια) οπως με "κατηγορουν" αλλοι για σπαταλες.. για κοσμο που δεν εχει να φαςι κτλ.. κτλ..

Το πολυ να κανω τοτε και ενα τηλ στην αντιοροσωπεια να δω τι θα μου πουν(ξερω.. αν θες λαδια ελα απο εδω να τα αλλαξουμε.. για να πληρωσω τα 100ευρω στην αντιπροσωπεια)... θα δουμε... 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...