Προς το περιεχόμενο

Ερώτηση για ναυτιλιακές εταιρείες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

7 ώρες πριν, Marr18 είπε

Με μεταπτυχιακό ωστόσο έχω; Τονίζω ότι δεν έχω γνωριμίες

μπαινεις σε ενα κλαμπ χιλιων ++ ανθρωπων που μπορεις να ελπιζεις.

Στην φαση που δεν εχεις, τοτε παιζεις σε μια δεξαμενη δεκαδων χιλιαδων με 0,καμποσο % πιθανοτητα επιτυχιας.

 

Ο κλάδος της ναυτιλιας ειναι ενας κλειστος κυκλος, οι γνωριμιες ειναι ενα καλο κλειδι εισοδου,

ωστοσο δεν ειναι το μοναδικο. Για εσενα που δηλωνεις εκτος κυκλων, αυτο που πρεπει να σε απασχολει ειναι να δεις πως δουλευει το κυκλωμα. 

Το μεταπτυχιακο σε κατατασει σε κατι καλυτερο απο αυτον που εχει μπει σε μια εταιρεια για να φτιαχνει καφεδες.

Αλλα αυτο που θα μετρησει ειναι τα βαρια χαρτια που θα εχεις να προσκομισεις.

Εσυ θα αποκτησεις:

1. ναυτιλιακο ΠΑΠΕΙ

2. Μεταπτυχιακο - σε τι ομως?

ας πουμε σου προτεινω ναυτιλιακο στις ναυλωσεις....  θα ξερεις μετα πως δουλευει το κυκλωμα με τις ναυλωσεις? ξερεις να διαβαζεις πινακες οπως ο BDI index? και ολα αυτα να τα αποδειξεις σε ενα διευθυντη εταιρειας για να σε προσλαβει?

 

Αρα μην παμε μονο στις γνωριμιες (οι οποιες φυσικα ειναι ενα συν) αλλα στο μπορεις να κανεις την δουλεια, να αναλυεις την ναυλαγορα η οποιο κλαδο επιλεξεις.

Να ξερεις οτι πανω απο εσενα, υπαρχουν ειδικευμενα στελεχη (ακριβοπληρωμενα φυσικα) που αν δεις τι χαρτια εχουν μαζεψει θα ψαχνεις μαντηλι να κλαψεις....

Οποτε η απαντηση ειναι να δεις τι κουραγια εχεις (και χρηματικο αποθεμα) για να φτασεις σε γνωσεις και εμπειρια καποιους οπως τους παραπανω.

 

Η ελληνικη ναυτιλια δεν χτιστηκε ουτε απο τυχη ουτε απο εμπνευση.

Χτιστηκε γιατι υπηρχαν οργανωμενα τμηματα παιρνοντας πολλα ρισκα και κανοντας ευστοχες προβλεψεις επιχειρηματικου ρισκου.

Για παραδειγμα κοντα στο 2010, καποιες ελληνικες εταιρειες αλλαξαν πλανο ναυπηγησης πλοιων και στραφηκαν στα LPG. Αντι λοιπον να χτιζουν τανκερ υγρου φορτιου, ξαφνικα αρχισαν τις ναυπηγησεις αεριου φορτιου. Μαντεψε σημερα ποιες χωρες εχουν τετοιο στολο οπως η ελληνικη ναυτιλια στην ευρωπη? καμια!

Καταλαβαινεις λοιπον ποσο σημαντικη αποφαση πρεπει να παρει μια εταιρια? τι προσωπικο πρεπει να εχει και με τι γνωσεις για να μπορουν να προβλεπουν στο πως κινηθει η παγκοσμια κινηση μεταφορας προιοντων την επομενη δεκαετια? Βλεπεις ποσο εχει πεσει η τιμη του πετρελαιου? αρα και οι τιμες των ναυλων τα τελευταια χρονια? Ξερεις ποσο εφτασε η ναυλωση LPG πλοιου? κοντα στις 200.000 usd την ημερα οταν για ξηρο φορτιο φτανει τις 10-20.000 usd....

 

 

Τεσπα, μπορω να γραφω πολλες σελιδες για ολα αυτα, και δεν μπορω να γνωριζω αν το μυαλο σου ειναι ικανο να μπορει να κανει τετοιες αναλυσεις και μπορει να κανει οικονομικες αναλυσεις της επομενης δεκαετιας για να σου πω, ναι εχεις δουλεια εξασφαλισμενη....

Στειλε μου αν θες ενα μηνυμα να μπεις σε καποιες ομαδες στο FB που σιγουρα θα σε μπασουν στο ολο κυκλωμα, αυτο για αρχη. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 χρόνια αργότερα...
  • Απαντ. 113
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Γεια σε όλους. Τελειώνω Πολυτεχνείο μηχανολόγος και θέλω την βοήθεια σας. Σκέφτομαι σοβαρά να ασχοληθώ με την ναυτιλία απλώς όχι σε θέσεις στη θάλασσα όπως οι αρχιμηχανικοι.

Έχω ένα χρόνο που διαβάζω  manual από γνωστές εταιρίες  Man B and W, Wartsila πάνω στους ναυτικούς κινητήρες και στα υπόλοιπα εξαρτήματα τ πλοίου. Έχω ψαχτει κ σε θέματα όπως το EEXI κ το CII των πλοίων  και έχω  παρακολουθήσει πολλά webinars για όλα αυτά. Θεωρώ δηλαδή  ότι το θεωρητικό υπόβαθρο μου είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο για έναν καινούριο στον χώρο της ναυτιλίας.

Απλώς δεν ξέρω καθόλου  ποιο πρέπει να είναι το επόμενο μου βήμα μετά τον στρατό.

Να ψάξω για μεταπτυχιακό? Να προσπαθήσω να μπω σε ναυτιλιακή να δω εκ των έσω τι γίνεται ?

απλώς χωρίς μεταπτυχιακό κ χωρίς μέσον θα με πάρει κάποια εταιρία άραγε ?

Σκέφτηκα και να μπαρκαρω μέχρι γ αρχιμηχανικός για να αποκτήσω sea time experience αν και δεν έχω στόχο να γίνω Α αρχιμηχανικός και να είμαι στη θάλασσα για πολλά χρόνια.

Οι παρέες μου και  η οικογένεια στην πλειοψηφία είναι τελείως άσχετοι με τον χώρο και χρειάζομαι κάποιες πληροφορίες.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ασχετως που θα καταληξεις τελικα,ειναι κατι παραπανω απο σημαντικο να εργαστεις εν πλω,εκτος εαν τυγχανει καποια εταιρεια να εχει διαφορετικες αναγκες αυτη την εποχη.Το μπαρκαρισμα βεβαια δεν ειναι παιδικη χαρα,παναγιες,χριστοι,αγχος,δυσκολη συνενοηση με ξενογλωσσα πληρωματα,ολα παιζουν,και η ιεραρχια στο καραβι ειναι στρατιωτικου τυπου.

Το θεμα ειναι οτι εσυ αυτη την στιγμη το μονο που εχεις στα χερια σου ειναι ενα πτυχιο Λυκειου (θεωρητικα μπορει να εισαι και για το ασυλο),οποτε καποιοι μπορει να μην σου δωσουν ιδιαιτερη σημασια αν πας χωρις καμια συσταση,οποτε να εισαι ετοιμος να δειξεις σε ενα ραντεβου οτι εισαι σχετικος 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι σημαντικό να καταλήξεις πρώτα αν θες να έχεις την εμπειρία της θάλασσας ή όχι.
Εφόσον δεν έχεις κάποιον που ασχολείται με την ναυτιλία για να μπορέσει να σου δώσει μία πρώτη βοήθεια, η επιλογή να κάνεις πρώτα θαλάσσια υπηρεσία για κάποια χρόνια και μετά να γυρίσεις στην στεριά είναι πιο ρεαλιστική αλλά καθόλου εύκολη. Βέβαια είναι κάτι που θα σε ανταμείψει στο μέλλον. 
Σε γραφείο μπορείς να δουλεύεις είτε στο τεχνικό τμήμα όπου ουσιαστικά είσαι τα μάτια και το στόμα του Α μηχανικού στην στεριά, είτε στο τμήμα των ανταλλακτικών.
Συνήθως στο τεχνικό τμήμα παίρνουν ναυτικούς που θέλουν να γυρίσουν στην στεριά. Στα ανταλλακτικά είναι πιο εύκολο να μπεις χωρίς θαλάσσια εμπειρία. 
Επίσης το energy efficiency και το decarbonization είναι πολύ “hot” στην ναυτιλία τώρα οπότε είναι καλό αντικείμενο αν θέλεις να κάνεις focus σε αυτούς τους τομείς.
Η προσωπική μου άποψη γενικά είναι ότι η εμπειρία πάνω στο αντικείμενο υπερτερεί του Master (όλα σχετικά είναι βέβαια). My two cents….
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας και τους δύο. 

Έχω ένα γνωστό φοιτητή-μηχανικο από ΑΕΝ που έχει μπαρκάρει μια φορά και μου τα περιέγραψε. Εντάξει γενικά είμαι προσγειωμένος και έχω καταλάβει πως είναι απαιτητικά στη ναυτιλία και εννοείται δεν ονειρεύομαι πολλά λεφτά με το καλημέρα. Αν έχω καταλάβει κάτι είναι  ότι πρέπει να ιδρώσω πολύ τη φανέλα. 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 ώρες πριν, Mimis1345 είπε

Σκέφτηκα και να μπαρκαρω μέχρι γ αρχιμηχανικός για να αποκτήσω sea time experience αν και δεν έχω στόχο να γίνω Α αρχιμηχανικός και να είμαι στη θάλασσα για πολλά χρόνια.

Δεν υπάρχει Γ' και Α' Αρχιμηχανικός σαν ιδιότητα.

Αρχιμηχανικός είναι χαρακτηρισμός θέσεως στο Τεχνικό τμήμα γραφείων ναυτιλιακής εταιρείας.

Στο πλοίο το μηχανοστάσιο έχει Μηχανικό Γ' τάξεως, Β' τάξεως και Α' τάξεως (Τρίτος, Δεύτερος και Πρώτος μηχανικός αντίστοιχα). Για να γίνεις Μηχανικός Γ' τάξεως πρέπει να τελειώσεις ΑΕΝ που είναι 4 χρόνια φοίτησης και περιλαμβάνει 1 χρόνο πρακτικής άσκησης.

Αν θέλεις να ξεκινήσεις τώρα σε ναυτιλιακή, ρώτα σε εταιρείες αν έχουν πρόγραμμα internship ώστε να εργαστείς μερικούς μήνες και να αποκτήσεις εμπειρία, αν δείξεις ενδιαφέρον και ικανότητα μπορεί μελλοντικά να σου κάνουν πρόταση σε entry level θέση, στην χειρότερη θα μπορείς να συμπεριλάβεις την εμπειρία στο CV σου και να δοκιμάσεις σε άλλη εταιρεία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως υπάρχουν ευκαιρίες και για μηχανικούς χωρίς εμπειρία. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι που συνήθως ψάχνουν και παίρνουν υπαλλήλους για να καλύψουν θέσεις junior. Ένα μικρό παράδειγμα https://marine.careernet.gr/job/41477/assistant-technical-superintendent
Γενικά αν είσαι ζεστός για κυνήγι δουλειάς σίγουρα κάτι θα βρεις. Καλή συνέχεια εύχομαι.
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/5/2023 στις 3:54 ΜΜ, Mimis1345 είπε

Γεια σε όλους. Τελειώνω Πολυτεχνείο μηχανολόγος και θέλω την βοήθεια σας. Σκέφτομαι σοβαρά να ασχοληθώ με την ναυτιλία απλώς όχι σε θέσεις στη θάλασσα όπως οι αρχιμηχανικοι.

Έχω ένα χρόνο που διαβάζω  manual από γνωστές εταιρίες  Man B and W, Wartsila πάνω στους ναυτικούς κινητήρες και στα υπόλοιπα εξαρτήματα τ πλοίου. Έχω ψαχτει κ σε θέματα όπως το EEXI κ το CII των πλοίων  και έχω  παρακολουθήσει πολλά webinars για όλα αυτά. Θεωρώ δηλαδή  ότι το θεωρητικό υπόβαθρο μου είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο για έναν καινούριο στον χώρο της ναυτιλίας.

Απλώς δεν ξέρω καθόλου  ποιο πρέπει να είναι το επόμενο μου βήμα μετά τον στρατό.

Να ψάξω για μεταπτυχιακό? Να προσπαθήσω να μπω σε ναυτιλιακή να δω εκ των έσω τι γίνεται ?

απλώς χωρίς μεταπτυχιακό κ χωρίς μέσον θα με πάρει κάποια εταιρία άραγε ?

Σκέφτηκα και να μπαρκαρω μέχρι γ αρχιμηχανικός για να αποκτήσω sea time experience αν και δεν έχω στόχο να γίνω Α αρχιμηχανικός και να είμαι στη θάλασσα για πολλά χρόνια.

Οι παρέες μου και  η οικογένεια στην πλειοψηφία είναι τελείως άσχετοι με τον χώρο και χρειάζομαι κάποιες πληροφορίες.

 

 

Κάτι δεν έχεις καταλαβει καλά. Δεν υπάρχει Α και Γ αρχιμηχανικός, αν το ακούσει καποιος σε συνέντευξη θα σταματήσει να δίνει σημασία πλέον. . Για να μπαρκαρεις πρέπει να βγαλεις ΑΕΝ κανονικά. Διαφορετικά πρεπει να περάσεις σωστικά να βγαλεις φυλλάδιο και να βρεις να μπαρκάρεις σαν δόκιμος. Αλλά προτεραιότητα δίνουν στους φοιτητες της ΑΕΝ που πρέπει να έχουν θαλάσσια υπηρεσία για να τελειώσουν τη σχολή και αυτοί δε βρισκουν καλά καλά εύκολα. Καλό θα είναι να δεις τις θέσεις που βγαίνουν και να δοκιμάσεις να κανεις αίτηση σε πολύ junior θέσεις είτε internship είτε data entry σε τεχνικό/spare part τμήμα. Η δουλειά σε τεχνικό τμήμα ναυτιλιακής αμείβεται καλά αλλά έχει και παρα πολλές απαιτήσεις ταυτόχρονα…δεν είναι όπως στις συνηθισμένες δουλειες. Το πλοίο δεν έχει ωράριο, κυκλοφορεί παντού ενώ  εχει ανάγκη να είσαι διαθεσιμος 24/7 εφόσον χρειαστεί.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

Καλησπέρα !! 
 
Θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος ξέρει τι ακριβώς κάνει το τμήμα του vetting σε μια ναυτιλιακή εταιρία. Επίσης ήθελα να ρωτήσω αν θεωρείται ένα τμήμα που πληρώνει καλά αναλογικά με την ευθύνη που θα αναλάβει ο υποψήφιος εργαζόμενος vetting officer. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...