nik0laus Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) Δε θα σβησει (με την έννοια του δε θα σταματήσει ο στροφαλοφόρος να γυρνάει) ... και ούτε θα κάψει ... θα κάψει μόνο τόσο όσο χρειαστεί για να εκκινήσει ο κινητήρας με το που θα εμπλέξεις την σχέση ... θα αρχίσει να καίει μόνο όταν το φορτίο στον κινητήρα θα γίνει πάλι θετικό . Επεξ/σία 13 Απριλίου 2019 από nik0laus 1
Μάκαρος Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) 10 λεπτά πριν, christopher0016 είπε Το trip control είναι απλά ένας αλογοριθμος . Η καύση πιστεύω δεν σταματάει ποτέ παρά μόνο όταν σβήσει το μοτέρ . Όταν κατεβαίνει την κατηφόρα είτε με συμπλέκτη στο ρελαντί θα γίνει όπως λες η καύση είτε με στροφές πάλι θα γίνει η καύση . Αλλιώς χωρίς καύση θα έσβηνε το μοτέρ. Να το πω διαφορετικά έχεις ένα άδειο τεποζιτο έχει μόνο το φίλτρο μέσα μόνο 50 100ml βενζίνη λύνεις χειρόφρενο σε κατηφόρα μεγάλη το αφήνεις τσουλαει φτάνει τα 70 χιλιόμετρα βάζεις 3η αφήνεις συμπλέκτη παίρνει μπροστα η κατηφόρα είναι μεγάλη 20 χιλιόμετρα εάς πούμε πιστεύεις ότι θα βγάλει όλη την κατηφόρα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ με 50 100 ml καύσιμο;; Με συμπλέκτη ταχύτητα νεκρά ότι θέλεις; Ειναι πολυ απλο και τα εχεις μπερδεψει στο μυαλο σου. Ας πιασουμε το παραδειγμα στη Κατεχακη. Περνας την αριστερη στροφη μετα την εισοδο της Αττικης και εχεις εκεινη την τεραστα κατηφορικη ευθεια μεχρι τη Μεσογειων. Εστω οτι κατεβαινεις με 120/χαω με 5η/6η σχεση στο κιβωτιο. Οταν αφησεις το ποδι σου απο το γκαζι τελειως, τα μπεκ σταματανε να ψεκαζουν ΟΜΩΣ το μοτερ δεν σβηνει γτ η κινητικη ενεργεια που υπαρχει ειναι αρκετη ωστε να συνεχισει να "γυρναει" ο κινητηρας. Αυτο ομως δεν σημαινει οτι η ταχυτητα (120/χαω) παραμενει ιδια, σταδιακα πεφτει απο το λεγομενο φρενο του κινητηρα. PS. Τωρα θα με αναγκασεις μιας και μενω διπλα στο συγκεκριμενο σημειο να παρω το αμαξι και να βγαλω φωτο την στιγμιαια καταναλωση οτι ειναι 0 καθ ολη τη διαρκεια 😂 Επεξ/σία 13 Απριλίου 2019 από Μάκαρος 3
christopher0016 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 3 λεπτά πριν, Μάκαρος είπε Ειναι πολυ απλο και τα εχεις μπερδεψει στο μυαλο σου. Ας πιασουμε το παραδειγμα στη Κατεχακη. Περνας την αριστερη στροφη μετα την εισοδο της Αττικης και εχεις εκεινη την τεραστα κατηφορικη ευθεια μεχρι τη Μεσογειων. Εστω οτι κατεβαινεις με 120/χαω με 5η/6η σχεση στο κιβωτιο. Οταν αφησεις το ποδι σου απο το γκαζι τελειως, τα μπεκ σταματανε να ψεκαζουν ΟΜΩΣ το μοτερ δεν σβηνει γτ η κινητικη ενεργεια που υπαρχει ειναι αρκετη ωστε να συνεχισει να "γυρναει" ο κινητηρας. Αυτο ομως δεν σημαινει οτι η ταχυτητα (120/χαω) παραμενει ιδια, σταδιακα πεφτει απο το λεγομενο φρενο του κινητηρα. PS. Τωρα θα με αναγκασεις μιας και μενω διπλα στο συγκεκριμενο σημειο να παρω το αμαξι και να βγαλω φωτο την στιγμιαια καταναλωση οτι ειναι 0 καθ ολη τη διαρκεια 😂 Θα με έπειθες πιο πολύ εάν κατηφοριζες με 100 ml μόνο 😂 Εντάξει κατάλαβα τι λές πάντως αλλά πάλι γιατί έχω την εντύπωση ότι πάλι θα συνεχίζει να υπάρχει καύση όσο γυρίζει το μοτέρ μάλλον θα έχω μπερδευτεί με τα καρπυλατερ
Μάκαρος Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 1 λεπτό πριν, christopher0016 είπε Θα με έπειθες πιο πολύ εάν κατηφοριζες με 100 ml μόνο 😂 Εντάξει κατάλαβα τι λές πάντως αλλά πάλι γιατί έχω την εντύπωση ότι πάλι θα συνεχίζει να υπάρχει καύση όσο γυρίζει το μοτέρ μάλλον θα έχω μπερδευτεί με τα καρπυλατερ Μην μπερδευεσαι με τα καρμπυρατερ. Τα καρμπυρατερ στη συγκεκριμενη περιπτωση δεν θα σταματουσαν να ψεκαζουν. Στα injection ομως δεν ισχυει αυτο. 1
Joshua21 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 49 λεπτά πριν, phanispal είπε Το ότι έχω ακούσει/διαβάσει ότι τα injection δεν καίνε καύσιμο στην περίπτωση που εξετάζουμε (δεν πατάμε γκάζι με σχέση στο κιβώτιο ενώ κινούμαστε), δε σημαίνει ότι έχω εμπεδώσει το λόγο, καθώς δεν έχω εντρυφήσει στο αντικείμενο και δεν είμαι μηχανολόγος. Καταρχήν δεν θυμάμαι να έγραψα κάπου ακριβώς αυτό που περιγράφεις, έγραψα ότι ο εγκέφαλος κλείνει εντελώς τα μπεκ όταν οι στροφές είναι από κάποιο σημείο (συνήθως κάπου στις 1500 σαλ) και πάνω. Τον λόγο στον εξήγησα, στις συγκεκριμένες συνθήκες τα κλείνει γιατί δεν υπάρχει κανένας μα κανένας λόγος να ψεκάζουν, αν ψέκαζαν απλά θα είχαμε σπατάλη καυσίμου ή ακόμα και να προκαλούσαν επιπλέον επιτάχυνση του αυτοκινήτου που σίγουρα δεν το θέλουμε εφόσον δεν πατάμε καθόλου γκάζι. 49 λεπτά πριν, phanispal είπε Ο christopher0016 είναι ο αντίλογος, αφού υποστηρίζει ότι απ' τη στιγμή που ο κινητήρας είναι σε λειτουργία, γίνονται εκρήξεις μέσα στο θάλαμο καύσης, και για να γίνονται εκρήξεις στο θάλαμο καύσης σημαίνει ότι υπάρχει μείγμα καυσίμου και αέρα. Για να πάμε σε ένα παράδειγμα που φαντάζομαι γνωρίζουμε οι περισσότεροι Αθηναίοι, όταν κατεβαίνουμε τη λεωφόρο Αλίμου Κατεχάκη για να καταλήξουμε στη Μεσογείων, συνήθως δε χρειάζεται να πατάμε γκάζι, αφού έχουμε την ορμή από πριν στρίψουμε αριστερά στη διχάλα με την είσοδο της Αττικής Οδού. Μέχρι να φτάσεις στη Μεσογείων, μεσολαβούν 3 χιλιόμετρα, στα οποία αν υποθέσουμε ότι δε σε πιάνει φανάρι/κίνηση, μπορείς να είσαι με σχέση στο κιβώτιο και να μην πατάς καθόλου γκάζι, και μάλιστα υπό προϋποθέσεις να είσαι με αρκετές στροφές σε όλη τη διαδρομή. Σε αυτή την περίπτωση και σύμφωνα με όσα λέγονται εδώ, πέραν του christopher0016, όντως δε θα έχουμε καθόλου ψεκασμό σε όλη αυτή τη διαδρομή και όντως δε θα γίνει καμία έκρηξη στο θάλαμο καύσης; Μην μπερδεύεσαι, άλλο το "ο κινητήρας είναι σε λειτουργία" και άλλο το "η ορμή του αυτοκινήτου εξαναγκάζει τον κινητήρα να στροφάρει", στην περίπτωση στη Κατεχάκη που περιέγραψες ισχύει το τελευταίο. 1
nik0laus Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 1 ώρα πριν, Μάκαρος είπε Μην μπερδευεσαι με τα καρμπυρατερ. Τα καρμπυρατερ στη συγκεκριμενη περιπτωση δεν θα σταματουσαν να ψεκαζουν. Μην είσαι απόλυτος σε αυτό ...
bill_zaf Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) μιας και τυγχανω μηχανικος, τα πραγματα ειναι οπως τα λενε τα παιδια πιο πανω, μακαρος και joshua. τα μπεκ δεν ψεκαζουν στην περιπτωση μη φορτιου γι αυτο και ο υπολογισμος της καταναλωσης στο trip computer ειναι 0. το ρελαντι ρυθμιζεται απο ενα βηματικο μοτερ στην πεταλουδα του γκαζιου με bypass διοδους. οταν η πεταλουδα του γκαζιου ειναι κλειστη και οι στροφες πηγαινουν να πεσουν κατω απο τις 1500 , ανοιγει το βηματικο μοτερ και αφηνει να περασει τοσος αερας οσος χρειαζεται για να διατηρηθει ο κινητηρας σε στροφες ρελαντι και πεφτει και το αναλογο καυσιμο απο τα μπεκ. σε περιπτωση που ο κινητηρας εχει υψηλοτερες στροφες και κλείσεις την πεταλουδα του γκαζιου, δηλαδη μια κατηφορα η φτανεις σε φαναρι, και η βαλβιδα bypass κλεινει μιας και ειναι παντα κλειστη οταν ο κινητηρας δεν βρισκεται σε κατασταση ρελάντι και τα μπεκ σταματανε να ψεκαζουν μεχρι να φτασει ο κινητηρας σε στροφες ρελαντι. αν η κατηφορα διαρκει 20 χιλιομετρα και την κατεβαινεις με 4η πχ και δεν αγγιξεις καθολου το γκαζι, η καταναλωση θα ναι 0. το trip computer δεν ειναι αλγοριθμος, ειναι πραγματικος υπολογισμος στροφων ,ταχυτητας ,φορτιου και βαση δεδομενων του κινητηρα που του εχει δωσει ο κατασκευαστης βλεπεις με αρκετα καλη ακριβεια την καταναλωση Επεξ/σία 13 Απριλίου 2019 από bill_zaf 2
Whargoul Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) Η κατανάλωση στα σύγχρονα αμάξια πέρα από το ρελαντί, δεν έχει να κάνει ούτε με τον όγκο του κυλίνδρου ούτε και με τις στροφές σαν ανεξάρτητα νούμερα. Το πόσο καύσιμο (και αέρας) πρέπει να πέσει μέσα στον κύλινδρο έχει να κάνει κυρίως με το φορτίο (load) που πρέπει να "τραβήξει" ο κινητήρας (το έργο που πρέπει να παράξει) την συγκεκριμένη στιγμή (δλδ το πόσο "γκάζι" πατάς). Ο κινητήρας , θα ρίχνει διαφορετική ποσότητα καυσίμου στον κύλινδρο αν είσαι στις 3000 στροφές με 100km/h και κινείσαι σε επίπεδο δρόμο, και διαφορετική ποσότητα εάν είσαι σε 3000 στροφές με 100 km/h τραβώντας τροχόσπιτο (αυτό το βλέπεις αφού και το γκάζι που πατάς είναι διαφορετικό σε κάθε περίπτωση). Απλά προσπαθεί να κρατήσει ένα βέλτιστο ratio αερα/καυσίμου (περίπου 14.7:1) μεταβάλλοντας την ποσότητα καυσίμου που ψεκάζει ή και του αέρα εάν ο έλεγχος είναι ηλεκτρονικός. Δεν γεμίζουν τον κύλινδρο με αέρα/καύσιμο όσο περισσότερο γίνεται για να έχει απευθείας νόημα ο όγκος και οι στροφές. Εάν θέλεις να παράξει το ίδιο έργο σε διπλάσιες στροφές, στον κύλινδρο απλά θα πέφτει το μισό καύσιμο/αέρας. Η ροή του αέρα που περνά από την πεταλούδα σε σταθερό άνοιγμα, είναι σταθερή, οπότε είτε ο αέρας-καύσιμο θα μοιραστεί σε πολλές μικρές ποσότητες -> low load σενάριο στο κινητήρα (μικρή ταχύτητα στο κιβώτιο - μεγάλο RPM ) είτε σε λίγες και μεγάλες ->high load σενάριο (υψηλή ταχύτητα - χαμηλό RPM) Οι στροφές σε σχέση με την κατανάλωση παίζουν αλλού ρόλο, και αυτός έχει να κάνει με την μέγιστη ισχύ και τις απώλειες. Προφανώς εάν χρειάζεσαι 150 ίππους, δεν μπορείς να μείνεις στις 2000 στροφές. Εάν χρειάζεσαι 30 ίππους, είναι πιο αποδοτικό να τους βγάλεις σε χαμηλές στροφές παρά σε υψηλές καθώς κάθε στροφή προσφέρει ένα Α ποσό απωλειών (τριβή & pumping losses). ΣΕ σχέση με την αρχική ερώτηση, σαν rule of thumb, ένας ICE είναι αποδοτικότερος σε σενάρια high-load, low RPM, δλδ στην περιοχή που ξεκινά η μέγιστη ροπή. Γι αυτό και εκεί δουλεύουν τα CVT, και γι αυτό έχουμε πλέον 8-9 ταχύτητες. ΓΙα να παραμένουμε όσο το περισσότερο στην κόκκινη περιοχή που φαίνεται πιο κάτω (το ακριβές σημείο της περιοχής προφανώς αλλάζει ανάλογα με τον κινητήρα) Επεξ/σία 13 Απριλίου 2019 από Whargoul 1
Μάκαρος Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 33 λεπτά πριν, nik0laus είπε Μην είσαι απόλυτος σε αυτό ... Ο λογος ? Ρωταω καθαρα πληροφοριακα επειδη δεν εχω προλαβει να οδηγησω αυτοκινητο με καρμπυρατερ λογω ηλικιας :Ρ Απλα ξερω το γενικο οτι σε σχεση με το injection, το καρμπυρατερ ψεκαζε συνεχως. 1
bill_zaf Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 Δημοσ. 13 Απριλίου 2019 17 λεπτά πριν, Μάκαρος είπε Ο λογος ? Ρωταω καθαρα πληροφοριακα επειδη δεν εχω προλαβει να οδηγησω αυτοκινητο με καρμπυρατερ λογω ηλικιας :Ρ Απλα ξερω το γενικο οτι σε σχεση με το injection, το καρμπυρατερ ψεκαζε συνεχως. Αν θα αναφερθούμε στα πρώτα καρπυρατερ ,όσο υπήρχε ροή αέρα αναρρωφησης περνουσε και καύσιμο. Εξελίχθηκαν γρήγορα όμως με βαλβίδες υποπιεσεων και απέτρεπαν την σπατάλη καυσίμου. Μετέπειτα μπήκαν ηλεκτροβαλβιδες, στην συνέχεια υιοθέτησαν μπεκ χαμηλής πίεσης, μετά βγηκε μηχανικός ψεκασμός,έπειτα μονου ψεκασμου ,πολλαπλου και αμεσου ψεκασμου 1 1
gia_nnis Δημοσ. 14 Απριλίου 2019 Δημοσ. 14 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) 6 ώρες πριν, Μάκαρος είπε Ειναι πολυ απλο και τα εχεις μπερδεψει στο μυαλο σου. Ας πιασουμε το παραδειγμα στη Κατεχακη. Περνας την αριστερη στροφη μετα την εισοδο της Αττικης και εχεις εκεινη την τεραστα κατηφορικη ευθεια μεχρι τη Μεσογειων. Εστω οτι κατεβαινεις με 120/χαω με 5η/6η σχεση στο κιβωτιο. Οταν αφησεις το ποδι σου απο το γκαζι τελειως, τα μπεκ σταματανε να ψεκαζουν ΟΜΩΣ το μοτερ δεν σβηνει γτ η κινητικη ενεργεια που υπαρχει ειναι αρκετη ωστε να συνεχισει να "γυρναει" ο κινητηρας. Αυτο ομως δεν σημαινει οτι η ταχυτητα (120/χαω) παραμενει ιδια, σταδιακα πεφτει απο το λεγομενο φρενο του κινητηρα. PS. Τωρα θα με αναγκασεις μιας και μενω διπλα στο συγκεκριμενο σημειο να παρω το αμαξι και να βγαλω φωτο την στιγμιαια καταναλωση οτι ειναι 0 καθ ολη τη διαρκεια 😂 Επισης το πειραμα μπορει να γινει με το να σβησεις τον κινητηρα να γυρισεις το κλειδι.. Δεν θα αλλαξει κατι..(το αφηνουμε στην αναφλεξη) Οτι τροφοδοτειται απο τον στροφαλο θα δουλευει κανονικα.. πχ υ/τ,δυναμο,a/c Ακομα και τα φρενα που δουλευουν με την υποπιεση του κινητηρα.. Γι αυτο λενε ιδιως οταν πηγαινετε με πολλα χλμ μην βαζετε νεκρα γιατι αν για καποιο λογο σβησει ο κινητηρας.. δεν θα εχετε φρενα.. τιμονι αν ειναι υδραυλικο! Εκεινη την στιγμη πρεπει να σου κοψει να βαλεις ταχυτητα και οχι να προσπαθησεις να βαλεις μπροστα.. 4 ώρες πριν, bill_zaf είπε μιας και τυγχανω μηχανικος, Αν ανεβασω συμπιεση σε εναν κινητηρα.. του περασω αγραφο εγκεφαλο.. φτιαξω και τις σχεσεις μετοδοσης ωστε να μικρυνω τα φορτια για μεσα στην πολη σταματα-ξεκινα... Με την καταλληλη οδηγηση(αλλαγες ταχυτητων) δεν μπορω να ριξω την καταναλωση κατα πολυ..???? Εννοειται επειδη θα το εχω παραβιασει το μοτερ δεν θα το πιεζω για να μην βγαλει προβλημα..(Σε αυτο δικη μου ευθυνη..) Ποια η αποψη σου? ή ειναι και αλλα πολλα στη μεση.. πχ ελαφρωμενο βολαν Επεξ/σία 14 Απριλίου 2019 από gia_nnis
nickolas Δημοσ. 14 Απριλίου 2019 Δημοσ. 14 Απριλίου 2019 Αν θέλει κάποιος να ρίξει την κατανάλωσή του το πιο απλό είναι να φουσκώσει παραπάνω τα ελαστικά πχ. από 30psi σε 40psi. Επίσης αν έχει φαρδύτερα ελαστικά από το βασικό μοντέλο να βάλει το στοκ μέγεθος. Από εκεί και πέρα, τουλάχιστον στα ατμοσφαιρικά και όπως δείχνει και το διάγραμμα που έβαλε ο Whargoul η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται σε φορτία κοντά στο 80%. Δηλαδή αλλάζουμε ταχύτητα και πατάμε το γκάζι τόσο όσο να αφήνουμε πάντα το μοτέρ να έχει λίγο παραπάνω να δώσει αν του το ζητήσουμε. Θέλει εξάσκηση αυτό. Οι περισσότεροι για παράδειγμα σε μια ανηφόρα κουμπώνοντας 3η είναι σε πλήρες φορτίο (και να πατήσουν παραπάνω γκάζι το αμάξι δεν έχει παραπάνω να δώσει). Εκεί η θα πρέπει να πάνε πιο αργά/επιταχύνουν λιγότερο ή να κρατήσουν τη 2α περισσότερο. Η μέγιστη οικονομία γίνεται με ρολάρισμα και το μοτέρ σβηστό (προφανώς..). Το κάνει η Porsche αυτό στα νεότερα μοντέλα της. Αν ρολλάρεις, τουλάχιστον τα αυτόματα, όχι μόνο ρίχνουν νεκρά αλλά σβήνουν και το μοτέρ. Είναι εγκληματικό βέβαια να το κάνει αυτό κανείς μόνος του γιατί αν δεν προσέξει μπορεί να του κλειδώσει το τιμόνι και βέβαια να χάσει τα φρένα μετά από 1 ή 2 φρεναρίσματα, όσο απαλά και να είναι αυτά. Οικονομία κάνει κανείς επίσης φρενάροντας με το μοτέρ, κατεβάζοντας ακόμα και 2α. Μηδενίζει την κατανάλωση κατά τη διαδικασία και δεν φθείρει τα φρένα του (τα τακάκια δεν είναι φτηνά). Επίσης βοηθά στην υγεία του μοτέρ του μιας και κατά τη διαδικασία αυτή φεύγουν επικαθίσεις από τους κυλίνδρους. Επίσης το αυτοκίνητο είναι σαφώς πιο σταθερό και έχεις σαφώς περισσότερα περιθώρια ελιγμών. 1
NT1G Δημοσ. 14 Απριλίου 2019 Δημοσ. 14 Απριλίου 2019 Θα ήθελα να δω πως θα κρατήσετε τον κινητήρα στην περιοχή χαμηλής κατανάλωσης σε καθημερινή οδήγηση.
bill_zaf Δημοσ. 14 Απριλίου 2019 Δημοσ. 14 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) 17 ώρες πριν, gia_nnis είπε Επισης το πειραμα μπορει να γινει με το να σβησεις τον κινητηρα να γυρισεις το κλειδι.. Δεν θα αλλαξει κατι..(το αφηνουμε στην αναφλεξη) Οτι τροφοδοτειται απο τον στροφαλο θα δουλευει κανονικα.. πχ υ/τ,δυναμο,a/c Ακομα και τα φρενα που δουλευουν με την υποπιεση του κινητηρα.. Γι αυτο λενε ιδιως οταν πηγαινετε με πολλα χλμ μην βαζετε νεκρα γιατι αν για καποιο λογο σβησει ο κινητηρας.. δεν θα εχετε φρενα.. τιμονι αν ειναι υδραυλικο! Εκεινη την στιγμη πρεπει να σου κοψει να βαλεις ταχυτητα και οχι να προσπαθησεις να βαλεις μπροστα.. Αν ανεβασω συμπιεση σε εναν κινητηρα.. του περασω αγραφο εγκεφαλο.. φτιαξω και τις σχεσεις μετοδοσης ωστε να μικρυνω τα φορτια για μεσα στην πολη σταματα-ξεκινα... Με την καταλληλη οδηγηση(αλλαγες ταχυτητων) δεν μπορω να ριξω την καταναλωση κατα πολυ..???? Εννοειται επειδη θα το εχω παραβιασει το μοτερ δεν θα το πιεζω για να μην βγαλει προβλημα..(Σε αυτο δικη μου ευθυνη..) Ποια η αποψη σου? ή ειναι και αλλα πολλα στη μεση.. πχ ελαφρωμενο βολαν φυσικα και αν ανεβασεις συμπιεση θα ριξεις καταναλωση, δεν χρειαζεται να αλλαξεις τις σχεσεις των ταχυτητων, αυτο το κανεις μονο αν στηνεις το αμαξι για κατι συγκεκριμενο. ανεβασμα συμπιεσης μονο και αλλαγη στο προγραμμα {αβανς και μιγμα} βλεπεις χαμηλότερη καταναλωση γιατι αυξανεις την ροπη στα χαμηλα, εκει που δουλευει το αμαξι καθημερινα {εννοειται οτι αφηνεις τους εκκεντροφορους σε stock χρονισμο} 5 ώρες πριν, nickolas είπε Αν θέλει κάποιος να ρίξει την κατανάλωσή του το πιο απλό είναι να φουσκώσει παραπάνω τα ελαστικά πχ. από 30psi σε 40psi. Επίσης αν έχει φαρδύτερα ελαστικά από το βασικό μοντέλο να βάλει το στοκ μέγεθος. Από εκεί και πέρα, τουλάχιστον στα ατμοσφαιρικά και όπως δείχνει και το διάγραμμα που έβαλε ο Whargoul η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται σε φορτία κοντά στο 80%. Δηλαδή αλλάζουμε ταχύτητα και πατάμε το γκάζι τόσο όσο να αφήνουμε πάντα το μοτέρ να έχει λίγο παραπάνω να δώσει αν του το ζητήσουμε. Θέλει εξάσκηση αυτό. Οι περισσότεροι για παράδειγμα σε μια ανηφόρα κουμπώνοντας 3η είναι σε πλήρες φορτίο (και να πατήσουν παραπάνω γκάζι το αμάξι δεν έχει παραπάνω να δώσει). Εκεί η θα πρέπει να πάνε πιο αργά/επιταχύνουν λιγότερο ή να κρατήσουν τη 2α περισσότερο. Η μέγιστη οικονομία γίνεται με ρολάρισμα και το μοτέρ σβηστό (προφανώς..). Το κάνει η Porsche αυτό στα νεότερα μοντέλα της. Αν ρολλάρεις, τουλάχιστον τα αυτόματα, όχι μόνο ρίχνουν νεκρά αλλά σβήνουν και το μοτέρ. Είναι εγκληματικό βέβαια να το κάνει αυτό κανείς μόνος του γιατί αν δεν προσέξει μπορεί να του κλειδώσει το τιμόνι και βέβαια να χάσει τα φρένα μετά από 1 ή 2 φρεναρίσματα, όσο απαλά και να είναι αυτά. Οικονομία κάνει κανείς επίσης φρενάροντας με το μοτέρ, κατεβάζοντας ακόμα και 2α. Μηδενίζει την κατανάλωση κατά τη διαδικασία και δεν φθείρει τα φρένα του (τα τακάκια δεν είναι φτηνά). Επίσης βοηθά στην υγεία του μοτέρ του μιας και κατά τη διαδικασία αυτή φεύγουν επικαθίσεις από τους κυλίνδρους. Επίσης το αυτοκίνητο είναι σαφώς πιο σταθερό και έχεις σαφώς περισσότερα περιθώρια ελιγμών. αν φουσκωσεις τα λαστιχα παραπανω χανεις σε ευστάθεια πολυ, σε προσφυση και φυσικα μεταφερεις πολους κραδασμους. η κουβεντα για την καταναλωση ειναι πολυ γενικη, ο καθε κινητηρας ειναι ξεχωριστος. σιγουρα για να πετυχεις την λιγοτερη καταναλωση σε εναν κινητηρα ειναι να ξερεις την μεγιστη ροπη στις χαμηλοτερες στροφες του και να το δουλευεις εκει αλλα χωρις βίαιες επιταχύνσεις . αλλο πραγμα ο ατμοσφαιρικος, αλλο ο turbo ,αλλο ο diesel ατμοσφαιρικος και αλλο το turbo diesel. το μοτερ σβηνει μονο στα υβριδικα και σε αυτα που εχουν την ηλεκτρικη και ηλεκτρονικη υποδομη για να μπορουν να σβησουν. τα αυτοματα δεν βγαζουν νεκρα, απλα συμπλεκταρουν στο αφημα του γκαζιου αλλα και οχι παντα τελείως, εξαρτατε απο τις συνθηκες και το οχημα το φρεναρισμα του αυτοκινητου μονο με κατεβασματα ειναι πιο επιπονο οικονομικα στο αυτοκινητο γιατι φθειρεις τον δισκο {καταπονεις και αλλα οπως βασεις κινητρα κτλ}, που ειναι ακριβοτερος απο τα τακακια που ειναι τσαμπα, επισης σε ατσαλο κατεβασμα μπορει ο κινητηρας να υπερστρεψει και να καρφωσεις τις βαλβιδες σε κανα πιστονι και επισης αν κανεις κατεβασμα σε στροφη, αν εχεις μπροστινη κινηση θα σου ρθει τετ α κε και αν εχεις πισω θα ναι σαν να τραβας χειροφρενο αυτο με τις επικαθησεις αδερφε δεν ισχυει, ο μονος τροπος για να ξεκαπνισεις εναν κινητηρα ειναι να τον πηγαινεις στα κοκκινα, η υψηλη θερμοκρασια σε συνδιασμο με την βιαιη ροη αεριων μπορει μερος των επικαθησεων σε πιστονια και κεφαλες-βαλβιδες να τις αποβαλει. οι κυλινδροι δεν πιανουν επικαθησεις Επεξ/σία 14 Απριλίου 2019 από bill_zaf 1
gia_nnis Δημοσ. 15 Απριλίου 2019 Δημοσ. 15 Απριλίου 2019 5 ώρες πριν, bill_zaf είπε το φρεναρισμα του αυτοκινητου μονο με κατεβασματα ειναι πιο επιπονο οικονομικα στο αυτοκινητο γιατι φθειρεις τον δισκο {καταπονεις και αλλα οπως βασεις κινητρα κτλ}, που ειναι ακριβοτερος απο τα τακακια που ειναι τσαμπα, Ακριβως αυτα μου εβγαλε και μενα πιο γρηγορα.. απο τα κατεβασματα! Και δεν ειναι μονο αυτο πατα-πατα συμπλεκτη εχω θεμα και με την ντιζα..!!! Ενας μου ειπε οτι καταπονο και το σασμαν! Ισχυει??? Προσεχε τα κατεβασματα που κανω ειναι σε πολυ νορμαλ πλαισια.. δηλαδη στο μεσο ορο δεν ξεπερναει τις 3000στρ και η αποσυμπλεξη ειναι ομαλη.. που σημαινει οτι δεν τρανταζω(τιναζω) το συστημα μεταδοσης.. Με τα τακακια βγαζω κοντα στα 50000χλμ και εχουν ακομα..!!! Αλλα τελικα μονο οικονομια δεν κανω..!!!!
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα