Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
33 λεπτά πριν, cabdik είπε

για αυτο ειπα οτι η οικονομικη οδηγηση ειναι ολοκληρη φιλοσοφια. δεν ειναι απλα κανε αυτο κι εκεινο και θα κανεις οικονομικοτερη οδηγηση.  ειναι πολυ σχετικη εννοια....!

οπως να κινεισαι...αλλα που.. και πως?   σε εθνικη ή σε πολη?  φορτωμενος ή ξεφορτωτος?  σε πεδιαδα ή σε ανηφοροκατηφορες? 

  ειναι πολλα αυτα που κανουν οικονομικη οδηγηση.   δεν εξηγειται σε ενα θεματακι. 

και ενας λογος που δεν καταλαβαινει βασικα πολυς κοσμος, πως μπορει να κανει οικονομια στην οδηγηση, ειναι γιατι δεν ξερει ΠΩΣ να οδηγει. απλα μπαινουν σε ενα οχημα και το "χειριζονται" .   αλλα ο χειρισμος με την οδηγηση ειναι 2 διαφορετικες εννοιες, κατα την ταπεινη μου αποψη.   

για να ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ, πρεπει να ξερεις, τι συμβαινει στο αυτοκινητο σου, καθε φορα που κανεις εναν χειρισμο. καθε φορα που πατας το πενταλ του συμπλεκτη, καθε φορα που αλλαζεις ταχυτητα, καθε φορα που πατας φρενο, που στριβεις το τιμονι, κλπ, κλπ.

  το 90% των ανθρωπων που βρισκονται μεσα σε ενα αυτοκινητο, δεν γνωριζει τι συμβαινει στο αυτοκινητο, καθε φορα που κανει μια κινηση..!!  δεν ξερουν οτι, οταν θα πατησεις το πενταλ του συμπλεκτη, για να βαλεις ή αλλαξεις μια ταχυτητα, λειτουργει ενα ολοκληρο υποσυστημα  (πενταλ-σωληνακια-αντλια-ρουλεμαν-πλατω- δισκος......) για να γινει αυτη η κινηση....!   

Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω. Επίσης είναι και θέμα αντίληψης αλλά θα τολμήσω να πω και νοημοσύνης. Οι Έλληνες οδηγοί δυστυχώς πάσχουν πολύ εκτός στο να οδηγούν σωστά για το αυτοκίνητο στο να οδηγούν σωστά και για τους υπόλοιπους που βρίσκονται στον δρόμο με άλλα αυτοκίνητα. 

  • Like 1
  • Απαντ. 86
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, NT1G είπε

Εσύ προτού χρησιμοποιήσεις κάτι, τελειώνεις διδακτορικό στην αντίστοιχη επιστήμη;

οχι αλλα οταν σε νοιαζει κατι...  μαθαινεις.  και δεν ειναι διδακτορικο, να ξερεις τι λειτουργεις καθε μερα...!!  αλλο να το.... κατασκευαζεις.....!!!

σκεψου το σαν μια συσκευη που οταν την πρωτοαγοραζεις, διαβαζεις τις οδηγιες χρησης...!! 

 

αλλα (αν κι εσυ ισως θες να το πας αλλου) θα σου απαντησω το εξης απλο.  οταν εδινα για διπλωμα στο στρατο (ναι...τοσο παλια......) μεσα στα μαθηματα που καναμε ηταν και βασικα απλα μαθηματα μηχανολογιας.  μας μαθαιναν 5 πραγματα για το συστημα τροφοδοσιας, το συστημα πεδησης, το συστημα ψυξης, κλπ.   Σαφεστατα δεν εγινα μηχανικος, αλλα καταλαβα 2 πραματα, για το πως λειτουργουν τα βασικα συστηματα του αυτοκινητου. αυτα αν θυμαμαι καλα δεν ηταν παραπανω απο 15 - 20 "μαθηματα".  

σημερα τι μαθαινουν αντιστοιχα...στις σχολες..? μηπως μαθαινουν οτι ολα τα κανει το αυτοκινητο αυτοματα και δεν χρειαζεται αυτοι σαν οδηγοι να ανησυχουν? θα τους προστατεψει το αυτοκινητο?  ή μηπως αρκει η .......οπισθογωνια....????  

Επεξ/σία από cabdik
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Gennaios είπε

σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις αρχικά και για τον χρόνο σας ήσασταν to the point! το αυτοκίνητο το έχω κάποια χρόνια και προφανώς το έχω μάθει απλά αναθεώρησα όταν είδα την ίδια κατανάλωση σε αυτοκίνητο με 400κυβικα παραπάνω, εκεί δημιουργήθηκε η απορία! αν όντως τα μικρότερα κυβικά καινε λιγότερο ή περισσότερο λόγο των περισσότερων στροφών του κινητήρα 

Επισης εχει να κανει και με τις αποστασεις.. Γιατι καθε φορα που κρυωνει το μοτερ για να ξαναζεσταθει εχεις παραπανω καταναλωση!

πχ Αλλο να κανεις 5χλμ και να σβηνεις το μοτερ και αλλο 20. Αν αυτα τα δεδομενα ειναι σταθερα η συνολικη καταναλωση θα ειναι αλλου!

Δημοσ.

Βλεπει ο αλλος το φαναρι απο 300 μετρα μακρια που μολις αναψε κοκκινο και επιταχυνει για.....να φρεναρει.Μετα καθεται στο φαναρι και μαρσαρει.Μετα, βαζει ταχυτητα 10 δευτερα πριν αναψει και ξεκιναει...για να κολησει στον μπροστινο του.Διδακτορικο οικονομιας και αφθαρσιας αυτοκινητου...

Δημοσ.

Εμένα μ' εκνευρίζει πολύ η άσκοπη χρήση του φρένου και ειδικά όταν γίνεται σε ανηφόρες.

Συγκεκριμένη συνηθισμένη διαδρομή που κάνω περίπου 100 χιλιομέτρων έχω καταφέρει να την κάνω με κατανάλωση 4,5 ανά 100 χιλιόμετρα (που εκνεύρισα σχεδόν κι εμένα) από 4,9-5 λίτρα που είναι το συνηθισμένο έχω καταφέρει να την κάνω και με πάνω από 5,5 λίτρα. Βάσει των μετρήσεων του αυτοκινήτου πάντα. 

Δεν έκανα κάτι ιδιαίτερο έγκαιρη αλλαγή σχέσεων, πάρα πολύ αργή επιτάχυνση, ελαχιστοποίηση του φρένου που πατούσα και δεν ανέβαινα πάνω από 90-100 χιλιόμετρα ταχύτητα.

Δημοσ.

Η (άσκοπη) χρήση φρένου αυξάνει άμεσα την κατανάλωση ή έμμεσα;

Άμεσα δε μπορώ να σκεφτώ πώς μπορεί να την αυξάνει.

Έμμεσα, φαντάζομαι συμβαίνει επειδή για να φρενάρεις άσκοπα, λογικά σημαίνει ότι θα μπορούσες να είχες οδηγήσει πιο ήρεμα πριν χρειαστεί να φρενάρεις. Και αν οδηγείς γενικότερα νευρικά, και μετά το φρενάρισμα θα επιταχύνεις πάλι απότομα, οπότε χάνεις κι από εκεί, αφού αν δε φρέναρες πολύ και διατηρούσες περισσότερο σταθερή ταχύτητα λογικά δε θα χρειαζόταν να επιταχύνεις τόσο απότομα.

Δημοσ.
8 ώρες πριν, Noreak είπε

Βλεπει ο αλλος το φαναρι απο 300 μετρα μακρια που μολις αναψε κοκκινο και επιταχυνει για.....να φρεναρει.Μετα καθεται στο φαναρι και μαρσαρει.Μετα, βαζει ταχυτητα 10 δευτερα πριν αναψει και ξεκιναει...για να κολησει στον μπροστινο του.Διδακτορικο οικονομιας και αφθαρσιας αυτοκινητου...

Ναι γιατι τα βρηκε ετοιμα..! Βαλτον να μεινει μονος του.. και να μοιραζει φυλλαδια για 2.5ε την ωρα να δεις μετα πως θα οδηγει..!!!

Τιποτα δεν ειναι τυχαιο.. Για ολα υπαρχει μια λογικη εξηγηση..!

  • Like 2
Δημοσ.
13 ώρες πριν, phanispal είπε

Η (άσκοπη) χρήση φρένου αυξάνει άμεσα την κατανάλωση ή έμμεσα;

Άμεσα δε μπορώ να σκεφτώ πώς μπορεί να την αυξάνει.

Έμμεσα, φαντάζομαι συμβαίνει επειδή για να φρενάρεις άσκοπα, λογικά σημαίνει ότι θα μπορούσες να είχες οδηγήσει πιο ήρεμα πριν χρειαστεί να φρενάρεις. Και αν οδηγείς γενικότερα νευρικά, και μετά το φρενάρισμα θα επιταχύνεις πάλι απότομα, οπότε χάνεις κι από εκεί, αφού αν δε φρέναρες πολύ και διατηρούσες περισσότερο σταθερή ταχύτητα λογικά δε θα χρειαζόταν να επιταχύνεις τόσο απότομα.

Δεν είμαι σίγουρος τι εννοείς με τα άμεσα και το έμμεσα,.

Πατώντας φρένο η κινητική ενέργεια που έχει το αυτοκίνητο σου μετατρέπεται σε θερμική την οποία πρέπει να ανακτήσεις. Άρα χάνεις άμεσα ενέργεια.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.

Έμμεσα εννοώ απ' την άποψη ότι όπως λες κι εσύ, «πρέπει να ανακτήσεις».

Άμεσα εννοώ να καταναλώνεται καύσιμο την ώρα που πατάς φρένο, όπως όταν πατάς γκάζι.

Μου φαίνεται αυτονόητο ότι δε μπορεί να ισχύει το δεύτερο, απλά λέω μήπως παίζει κάτι που μου διαφεύγει.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, phanispal είπε

Έμμεσα εννοώ απ' την άποψη ότι όπως λες κι εσύ, «πρέπει να ανακτήσεις».

Άμεσα εννοώ να καταναλώνεται καύσιμο την ώρα που πατάς φρένο, όπως όταν πατάς γκάζι.

Μου φαίνεται αυτονόητο ότι δε μπορεί να ισχύει το δεύτερο, απλά λέω μήπως παίζει κάτι που μου διαφεύγει.

Εγώ πάντως σκέφτηκα μια περίπτωση που ισχύει το δεύτερο.

Ας πούμε ότι ο εγκέφαλος του κινητήρα σου κόβει την παροχή στα μπεκ από τις 1500 σαλ και πάνω. Αν η άσκοπη χρήση φρένου έχει ως αποτέλεσμα οι στροφές του κινητήρα να πέσουν κάτω από 1500, τότε έχει προκαλέσει άμεσα αύξηση της κατανάλωσης.

Δημοσ.

Χμμ, είχα την εντύπωση ότι τα πιο σύγχρονα injection όταν υπάρχει σχέση στο κιβώτιο και δεν πατάς γκάζι δεν ψεκάζουν καθόλου, ανεξαρτήτως στροφών.

Δημοσ.
13 λεπτά πριν, phanispal είπε

Χμμ, είχα την εντύπωση ότι τα πιο σύγχρονα injection όταν υπάρχει σχέση στο κιβώτιο και δεν πατάς γκάζι δεν ψεκάζουν καθόλου, ανεξαρτήτως στροφών.

Δηλαδή είχες την εντύπωση πως αν βάλεις ταχύτητα χωρίς να πατάς γκάζι, ο κινητήρας σβήνει? :D

Δημοσ.

Εννοώ ότι όταν κινείσαι σταθερά, με σχέση στο κιβώτιο και πατώντας γκάζι, προφανώς ψεκάζουν τα μπεκ.

Όταν αφήσεις το γκάζι, π.χ. επειδή είσαι σε κατηφόρα αλλά δε βάλεις νεκρά, έχω την εντύπωση ότι δεν ψεκάζεται καύσιμο.

Δημοσ.
4 minutes ago, phanispal said:

Εννοώ ότι όταν κινείσαι σταθερά, με σχέση στο κιβώτιο και πατώντας γκάζι, προφανώς ψεκάζουν τα μπεκ.

Όταν αφήσεις το γκάζι, π.χ. επειδή είσαι σε κατηφόρα αλλά δε βάλεις νεκρά, έχω την εντύπωση ότι δεν ψεκάζεται καύσιμο.

Ισχύει γι' αυτό και εμφανίζει 0% στιγμιαία κατανάλωση στο trip comp.

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, phanispal είπε

Εννοώ ότι όταν κινείσαι σταθερά, με σχέση στο κιβώτιο και πατώντας γκάζι, προφανώς ψεκάζουν τα μπεκ.

Όταν αφήσεις το γκάζι, π.χ. επειδή είσαι σε κατηφόρα αλλά δε βάλεις νεκρά, έχω την εντύπωση ότι δεν ψεκάζεται καύσιμο.

Α, αυτό εννοούσες όταν έγραψες "ανεξαρτήτως στροφών"? :D

Πάντως ότι και να εννοούσες, οι στροφές παίζουν σημαντικό ρόλο. Αν οι στροφές του κινητήρα είναι πχ στις 800 σαλ τότε τα μπεκ ψεκάζουν μια Α ποσότητα καυσίμου προσπαθώντας να κρατήσουν τον κινητήρα στο ρελαντί, στις 1.000 ψεκάζουν λιγότερη, μέχρι κάποιο σημείο κάπου ας πούμε στις 1.500 που η παροχή στα μπεκ κόβεται εντελώς γιατί δεν εξυπηρετεί τίποτα.

Υπόψιν τα νούμερα παραπάνω είναι τυχαία, και δεν έχω υπολογίσει περιπτώσεις αυτοκινήτων που πχ το πάτημα του συμπλέκτη ή το κούμπωμα ταχύτητας στο κιβώτιο ανεβάζουν το ρελαντί.

Αν οδηγήσεις αυτοκίνητο με ένδειξη στιγμιαίας κατανάλωσης, όλα τα παραπάνω θα τα δεις και στην πράξη.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...