Gennaios Δημοσ. 10 Απριλίου 2019 Δημοσ. 10 Απριλίου 2019 καλησπερα θα ηθελα να κανω μια ερωτηση καθως δν εχω βρει καποια απαντηση σε αμαξι πχ 0.8 λιτρων 3κιλυνδρο ειναι οικονομικοτερη η αλλαγη ταχυτητων σε χαμηλοτερες στροφες δλδ, η ζοριζεται λιγο(και καιει παραπανω) και ειναι καλυτερη η αλλαγη σε υψηλοτερες στροφες? και μια ακομα..παρατηρησα απο ψαξιμο οτι εχει ιδια καταναλωση με αμαξι 1200κ.ε του 2002 (εμενα 2006) επισης τρικυλινδρο!τελικα στην καταναλωση παιζουν ρολο τα κυβικα η οι χαμηλοτερες στροφες που προσφερουν αυτα?ευχαριστω ελπιζω να διατυπωσα κατανοητα!
Joshua21 Δημοσ. 10 Απριλίου 2019 Δημοσ. 10 Απριλίου 2019 Η μέγιστη οικονομία κατά την επιτάχυνση επιτυγχάνεται όταν οι στροφές του κινητήρα δεν ξεφεύγουν από το εύρος της μέγιστης ροπής. Στην κατανάλωση παίζουν ρόλο άπειρες παράμετροι, τα κυβικά είναι μόνο μία από αυτές. 3 1
lary7 Δημοσ. 10 Απριλίου 2019 Δημοσ. 10 Απριλίου 2019 Δεν θα βγάλεις άκρη με τέτοιους υπολογισμούς, ειδικά για οδήγηση μέσα στην πόλη. Επειδή είναι λίγα τα κυβικά απαιτείται να αλλάζεις στροφές υψηλότερα και να πατάς περισσότερο γκάζι με αποτέλεσμα να έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση σε σχέση με ένα δυνατότερο ίδιας τεχνολογίας. Από την άλλη τα λίγα κυβικά έχουν πλεονέκτημα λόγω μικρότερων τριβών (θεωρητικά) αλλά επειδή ζορίζεται το μοτέρ χάνεται το πλεονέκτημα. Οικονομία κάνεις αν δεν οδηγάς επιθετικά , δεν πατάς απότομα το γκάζι αλλά επιταχύνεις ομαλά και δεν πατάς πολύ το φρένο αλλά επιβραδύνεις πάλι ομαλά πχ φανάρι. Βέβαια υπάρχουν όρια και καταντά κουραστική η οδήγηση. Σε κίνηση σε εθνική οδο αλλάζει το πράγμα και εκεί η κατανάλωση έχει άμεση εξάρτηση με τις στροφές και την ταχύτητα του οχήματος. 1
gia_nnis Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 3 ώρες πριν, Gennaios είπε καλησπερα θα ηθελα να κανω μια ερωτηση καθως δν εχω βρει καποια απαντηση σε αμαξι πχ 0.8 λιτρων 3κιλυνδρο ειναι οικονομικοτερη η αλλαγη ταχυτητων σε χαμηλοτερες στροφες δλδ, η ζοριζεται λιγο(και καιει παραπανω) και ειναι καλυτερη η αλλαγη σε υψηλοτερες στροφες? και μια ακομα..παρατηρησα απο ψαξιμο οτι εχει ιδια καταναλωση με αμαξι 1200κ.ε του 2002 (εμενα 2006) επισης τρικυλινδρο!τελικα στην καταναλωση παιζουν ρολο τα κυβικα η οι χαμηλοτερες στροφες που προσφερουν αυτα?ευχαριστω ελπιζω να διατυπωσα κατανοητα! Εχει να κανει καθαρα με την τεχνολογια του καθε αυτοκινητου.. πχ τα matiz καινε και δεν πανε... Αν το δικο σου στις χαμηλες στροφες δεν εχει καλο γκαζι τοτε πρεπει να το δουλευεις πιο ψηλα.. εκει δηλαδη που ξεκιναει να εχει καλη ευαισθησια το γκαζι το δουλευεις σταθερα.. Σιγουρα θα εχεις καλυτερη καταναλωση..!
christopher0016 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 4 ώρες πριν, Gennaios είπε καλησπερα θα ηθελα να κανω μια ερωτηση καθως δν εχω βρει καποια απαντηση σε αμαξι πχ 0.8 λιτρων 3κιλυνδρο ειναι οικονομικοτερη η αλλαγη ταχυτητων σε χαμηλοτερες στροφες δλδ, η ζοριζεται λιγο(και καιει παραπανω) και ειναι καλυτερη η αλλαγη σε υψηλοτερες στροφες? και μια ακομα..παρατηρησα απο ψαξιμο οτι εχει ιδια καταναλωση με αμαξι 1200κ.ε του 2002 (εμενα 2006) επισης τρικυλινδρο!τελικα στην καταναλωση παιζουν ρολο τα κυβικα η οι χαμηλοτερες στροφες που προσφερουν αυτα?ευχαριστω ελπιζω να διατυπωσα κατανοητα! Να κίνησε στης ροπες του κινητήρα στις στροφές που νιώθεις ότι δεν μουγκρίζει πχ χαμηλές στροφές με μεγάλη σχέση που είναι μπουκωμενο δηλαδή αλλά ούτε στης υψηλές στροφές που ουρλιάζει. Κάπου στην μέση . 1
panoskatos Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 10 ώρες πριν, Gennaios είπε καλησπερα θα ηθελα να κανω μια ερωτηση καθως δν εχω βρει καποια απαντηση σε αμαξι πχ 0.8 λιτρων 3κιλυνδρο ειναι οικονομικοτερη η αλλαγη ταχυτητων σε χαμηλοτερες στροφες δλδ, η ζοριζεται λιγο(και καιει παραπανω) και ειναι καλυτερη η αλλαγη σε υψηλοτερες στροφες? και μια ακομα..παρατηρησα απο ψαξιμο οτι εχει ιδια καταναλωση με αμαξι 1200κ.ε του 2002 (εμενα 2006) επισης τρικυλινδρο!τελικα στην καταναλωση παιζουν ρολο τα κυβικα η οι χαμηλοτερες στροφες που προσφερουν αυτα?ευχαριστω ελπιζω να διατυπωσα κατανοητα! Το αυτοκίνητο σου έχει κάποιες προδιαγραφές και μια "χ" τεχνολογία στο κινητήρα του. Επίσης σου δίνει κάποιες τιμές κατανάλωσης, συνήθως πέφτουν μέσα με κάποιες αποκλίσεις. Στο εντός πόλης ας πούμε δεν έχουν υπολογίσει τα 12 χιλιόμετρα μποτιλιάρισμα στον Κηφισό κάποιες ώρες της ημέρας. Ως προς την ερώτηση σου τώρα δεν μπορεί να δοθεί μια απάντηση με ένα σκέτο ναι ή όχι. Εξαρτάται σε τι συνθήκες βρίσκεσαι κάθε φορά. Μια βασική αρχή όμως για μια οικονομική οδήγηση ως προς την κατανάλωση είναι να μην οδηγείς επιθετικά. Απότομα γκάζι και πολλά φρένα οδηγούν σε αυξημένη κατανάλωση, αν οδηγάς προνοητικα μπορείς να αποφύγεις αυξημένη χρήση των πενταλ . Να έχεις στον νου σου ότι όσο πιο πολυ κάνεις χρήση του φρενου τόσο πιο πολύ θα καταναλώνεις. Σε έναν ανηφορικό δρόμο δεν μπορείς να κάνεις αλλαγή στις σχέσεις των ταχυτήτων με χαμηλές στροφές, σε αυτή την περίπτωση ούτε κατανάλωση γλιτώνεις και από την άλλη κρεμάς τον κινητήρα σου με αρνητικά επακόλουθα. Από την άλλη σε κατηφορικο δρόμο μπορείς να πηγαίνεις ρολαριστος με χαμηλές στροφές και να ανεβάζεις ταχύτητες. (από 5η σε 6η εννοώ) Σε ίσιο δρόμο μπορείς να πηγαίνεις από 2,200 έως και 3000 στροφές διατηρώντας και τον κινητήρα σου ζωντανό αλλά και να μην καταναλώνεις πολύ καύσιμο. Το συγκεκριμένο φάσμα αφορά βενζίνηκινητήρα . Τώρα υπάρχουν πολλά που μπορείς να κάνεις και έρχονται με την εμπειρία. Σε γενικές γραμμές θα οδηγείς με τέτοιον τρόπο που να μην χρειάζεται να πατάς πολύ φρένο. Τέλος επειδή τα τελευταία χρόνια λόγο της κρίσης οι συνήθειες των οδηγών πήραν στροφή 180 μοιρών θα σου πω ότι δεν έχει σχέση το πάω εκνευριστικά σαν κηδεία για να μην καταναλώνω πολύ βενζίνη με το πάω έξυπνα και οικονομικά.
christopher0016 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 3 λεπτά πριν, panoskatos είπε θα σου πω ότι δεν έχει σχέση το πάω εκνευριστικά σαν κηδεία για να μην καταναλώνω πολύ βενζίνη με το πάω έξυπνα και οικονομικά. Αυτό ακριβώς κάποιοι το πάνε εκνευρίστηκα αργά ανεβαίνουν ανηφόρες με πολύ χαμηλές στροφές τριζοντας όλο το αυτοκίνητο έτοιμο να σβήσει πιστεύοντας ότι κάνουν την μέγιστη οικονομία. Αυτό που καταφέρνουν είναι να ζοριζουν άδικα το αυτοκίνητο. Συμφωνώ στο έξυπνα και οικονομικά αυτό νομίζω ότι χρειάζεται να έχεις μια μικρή εμπειρία 1
cabdik Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) 10 ώρες πριν, Gennaios είπε καλησπερα θα ηθελα να κανω μια ερωτηση καθως δν εχω βρει καποια απαντηση σε αμαξι πχ 0.8 λιτρων 3κιλυνδρο ειναι οικονομικοτερη η αλλαγη ταχυτητων σε χαμηλοτερες στροφες δλδ, η ζοριζεται λιγο(και καιει παραπανω) και ειναι καλυτερη η αλλαγη σε υψηλοτερες στροφες? και μια ακομα..παρατηρησα απο ψαξιμο οτι εχει ιδια καταναλωση με αμαξι 1200κ.ε του 2002 (εμενα 2006) επισης τρικυλινδρο!τελικα στην καταναλωση παιζουν ρολο τα κυβικα η οι χαμηλοτερες στροφες που προσφερουν αυτα?ευχαριστω ελπιζω να διατυπωσα κατανοητα! αυτο που ρωτας, δεν απαντιεται σε ενα ποστ. η πιο απλη απαντηση ειναι αυτο που σου ειπαν παραπανω τα παιδια, οτι ο οικονομικοτερος τροπος οδηγησης ειναι οταν κινεισαι γυρω στις στροφες της μεγιστης ΡΟΠΗΣ. ΟΜΩΣ, η τεχνικη της οικονομικης οδηγησης ειναι πολλα μαζι. δεν ειναι μονο αυτο. Σου ανεφεραν ηδη πιο πριν, οτι παιζει ρολο... ο τροπος που οδηγεις, το αυτοκινητο σου τι σχεσεις εχει (κιβωτιο ταχυτητων- μεταδοση εννοω, οχι τπτ πονηρο....!!!) τα μερη που κινεισαι συνηθως, αν ειναι σε ανοικτο δρομο ή μεσα σε μεγαλουπολεις, ποσο καλα συντηρημενο ειναι το αυτοκινητο, (και δεν εννοω οταν ειναι καινουριο, αλλα μετα απο 2-3-4 χρονια χρησης, τι λαστιχα φοραει. τι βαρος εχει, κλπ, κλπ, κλπ...! ειναι πολλες οι λεπτομερειες που επηρεαζουν την καταναλωση, ακομα και η αεροδυναμικη, παιζει ρολο..!! παντως ο κανονας ειναι αυτος: να κινεισαι στις στροφες που ο κινητηρας σου βγαζει την μεγιστη ροπη..!! ΥΓ. τα πολλα κυβικα σε σχεση με τους μικρους υπερτροφοδοτουμενους κινητηρες -που ειναι η ταση τα τελευταια χρονια- δεν σημαινει απαραιτητα οτι καταναλωνουν και περισσοτερο.. οταν ενας κινητηρας 1200-1300-1400κε βγαζει τα ιδια αλογα με εναν 0,8-0,9 turbo, ποιος νομιζεις οτι 1, θα κινειται πιο ξεκουραστα και με μεγαλυτερη ανεση στον δρομο? και 2 θα αντεξει περισσοτερο σε βαθος χρονου? Επεξ/σία 11 Απριλίου 2019 από cabdik
toyo73 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 1 ώρα πριν, christopher0016 είπε Αυτό ακριβώς κάποιοι το πάνε εκνευρίστηκα αργά ανεβαίνουν ανηφόρες με πολύ χαμηλές στροφές τριζοντας όλο το αυτοκίνητο έτοιμο να σβήσει πιστεύοντας ότι κάνουν την μέγιστη οικονομία. Αυτό που καταφέρνουν είναι να ζοριζουν άδικα το αυτοκίνητο. Kαι να σπανε τα @ρχιδι@ οσον ερχονται απο πισω.Ειδικα σε στενο επαρχιακο δρομο με στροφες και χωρις ορατοτητα( π,χ Λιμνη Ν.Πλαστηρα) γινεται τρενακι 20 αυτοκινητων. 1
phanispal Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 12 ώρες πριν, Joshua21 είπε Η μέγιστη οικονομία κατά την επιτάχυνση επιτυγχάνεται όταν οι στροφές του κινητήρα δεν ξεφεύγουν από το εύρος της μέγιστης ροπής. 2 ώρες πριν, cabdik είπε παντως ο κανονας ειναι αυτος: να κινεισαι στις στροφες που ο κινητηρας σου βγαζει την μεγιστη ροπη..!! Νομίζω πως η φράση-κλειδί είναι το «κατά την επιτάχυνση». Γιατί άλλο να επιταχύνεις, και άλλο να κινείσαι με σταθερή ταχύτητα σε δρόμο χωρίς κλίση. Στη δεύτερη περίπτωση, φαντάζομαι ότι είναι οικονομικότερο να κινείσαι με μεγάλη σχέση και λίγες στροφές, πιο κάτω απ' το εύρος της μέγιστης ροπής.
Joshua21 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 3 λεπτά πριν, phanispal είπε Νομίζω πως η φράση-κλειδί είναι το «κατά την επιτάχυνση». Γιατί άλλο να επιταχύνεις, και άλλο να κινείσαι με σταθερή ταχύτητα σε δρόμο χωρίς κλίση. Στη δεύτερη περίπτωση, φαντάζομαι ότι είναι οικονομικότερο να κινείσαι με μεγάλη σχέση και λίγες στροφές, πιο κάτω απ' το εύρος της μέγιστης ροπής. Ε ναι, ο φίλος ρώτησε σε ποιες ακριβώς στροφές πρέπει να κάνει τις αλλαγές, συνεπώς εννοούσε κατά την επιτάχυνση και όχι όταν κινείσαι με σταθερή ταχύτητα. Στη δεύτερη περίπτωση, ο κανόνας λέει πως όσο πιο αργά κινείσαι με μεγάλη σχέση τόσο μεγαλύτερη οικονομία κάνεις. Μέχρι ενός σημείου βέβαια, γιατί από κάποιες στροφές και κάτω ο κινητήρας έχει ελάχιστη δύναμη με αποτέλεσμα να καταναλώνει περισσότερο για να καταφέρει να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα. 1
Gennaios Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Μέλος Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις αρχικά και για τον χρόνο σας ήσασταν to the point! το αυτοκίνητο το έχω κάποια χρόνια και προφανώς το έχω μάθει απλά αναθεώρησα όταν είδα την ίδια κατανάλωση σε αυτοκίνητο με 400κυβικα παραπάνω, εκεί δημιουργήθηκε η απορία! αν όντως τα μικρότερα κυβικά καινε λιγότερο ή περισσότερο λόγο των περισσότερων στροφών του κινητήρα
AristidisZ Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 57 λεπτά πριν, Gennaios είπε σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις αρχικά και για τον χρόνο σας ήσασταν to the point! το αυτοκίνητο το έχω κάποια χρόνια και προφανώς το έχω μάθει απλά αναθεώρησα όταν είδα την ίδια κατανάλωση σε αυτοκίνητο με 400κυβικα παραπάνω, εκεί δημιουργήθηκε η απορία! αν όντως τα μικρότερα κυβικά καινε λιγότερο ή περισσότερο λόγο των περισσότερων στροφών του κινητήρα Δεν υπάρχει άσπρο / μαύρο στη κατανάλωση, εκτός αν πάμε σε σε τελείως ακραίες περιπτώσεις (οχήματα) Το 800άρι μπορεί να κάψει λιγότερο στο "σταμάτα ξεκίνα" ενός πηξίματος σε σχέση με ένα 1200άρι, ενώ όταν πάνε στην Εθνική με έστω, σταθερά 120χαω, το 1200άρι να πάει πιο χαμηλά Από εκεί και πέρα υπάρχουν και μεγάλες διαφορές ακόμα και σε όμοιους (σε κυβισμό) κινητήρες, οπότε η σύγκριση που πας να κάνεις μάλλον δε θα σε βγάλει πουθενά Εκτός εάν σε ενδιαφέρουν μεγάλες ταχύτητες, οπότε εκεί είναι (σχεδόν) δεδομένο ότι ο κινητήρας που θα πάει αρκετά ψηλά για να ανταπεξέλθει, θα κάψει περισσότερο από έναν άλλο που θα πάει πιο χαλαρά 1
cabdik Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, phanispal είπε Στη δεύτερη περίπτωση, φαντάζομαι ότι είναι οικονομικότερο να κινείσαι με μεγάλη σχέση και λίγες στροφές, πιο κάτω απ' το εύρος της μέγιστης ροπής. για αυτο ειπα οτι η οικονομικη οδηγηση ειναι ολοκληρη φιλοσοφια. δεν ειναι απλα κανε αυτο κι εκεινο και θα κανεις οικονομικοτερη οδηγηση. ειναι πολυ σχετικη εννοια....! οπως να κινεισαι...αλλα που.. και πως? σε εθνικη ή σε πολη? φορτωμενος ή ξεφορτωτος? σε πεδιαδα ή σε ανηφοροκατηφορες? ειναι πολλα αυτα που κανουν οικονομικη οδηγηση. δεν εξηγειται σε ενα θεματακι. και ενας λογος που δεν καταλαβαινει βασικα πολυς κοσμος, πως μπορει να κανει οικονομια στην οδηγηση, ειναι γιατι δεν ξερει ΠΩΣ να οδηγει. απλα μπαινουν σε ενα οχημα και το "χειριζονται" . αλλα ο χειρισμος με την οδηγηση ειναι 2 διαφορετικες εννοιες, κατα την ταπεινη μου αποψη. για να ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ, πρεπει να ξερεις, τι συμβαινει στο αυτοκινητο σου, καθε φορα που κανεις εναν χειρισμο. καθε φορα που πατας το πενταλ του συμπλεκτη, καθε φορα που αλλαζεις ταχυτητα, καθε φορα που πατας φρενο, που στριβεις το τιμονι, κλπ, κλπ. το 90% των ανθρωπων που βρισκονται μεσα σε ενα αυτοκινητο, δεν γνωριζει τι συμβαινει στο αυτοκινητο, καθε φορα που κανει μια κινηση..!! δεν ξερουν οτι, οταν θα πατησεις το πενταλ του συμπλεκτη, για να βαλεις ή αλλαξεις μια ταχυτητα, λειτουργει ενα ολοκληρο υποσυστημα (πενταλ-σωληνακια-αντλια-ρουλεμαν-πλατω- δισκος......) για να γινει αυτη η κινηση....! Επεξ/σία 11 Απριλίου 2019 από cabdik
NT1G Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 Δημοσ. 11 Απριλίου 2019 12 λεπτά πριν, cabdik είπε ... για να ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ, πρεπει να ξερεις, τι συμβαινει στο αυτοκινητο σου, καθε φορα που κανεις εναν χειρισμο. καθε φορα που πατας το πενταλ του συμπλεκτη, καθε φορα που αλλαζεις ταχυτητα, καθε φορα που πατας φρενο, που στριβεις το τιμονι, κλπ, κλπ. το 90% των ανθρωπων που βρισκονται μεσα σε ενα αυτοκινητο, δεν γνωριζει τι συμβαινει στο αυτοκινητο, καθε φορα που κανει μια κινηση..!! δεν ξερουν οτι, οταν θα πατησεις το πενταλ του συμπλεκτη, για να βαλεις ή αλλαξεις μια ταχυτητα, λειτουργει ενα ολοκληρο υποσυστημα (πενταλ-σωληνακια-αντλια-ρουλεμαν-πλατω- δισκος......) για να γινει αυτη η κινηση....! Εσύ προτού χρησιμοποιήσεις κάτι, τελειώνεις διδακτορικό στην αντίστοιχη επιστήμη;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα