Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ιδέες και επαναστάσεις μπορούν να αναπτυχθούν και στο υπόλοιπο web. Το Facebook καταγράφει έναν πακτωλό προσωπικών δεδομένων καταπατώντας οποιαδήποτε έννοια ατομικών δικαιωμάτων. Εδώ σε παρακολουθεί ακόμα κι αν δεν έχεις προφίλ (shadow profiles).

Είσαι άλλος ένας από τους πολλούς που δεν έχετε αντιληφθεί το πως δρα το Facebook κι έχετε μια ρομαντική εικόνα για τις προθέσεις και την επίδραση του. Επίσης, το Facebook επιτρέπει σε τρίτους να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα όπως στην περίπτωση της Cambridge Analytica που δεν ήταν και η μοναδική. Οποιοσδήποτε, με το κατάλληλο αντίτιμο, μπορεί να τραβήξει data από το Facebook και να φτιάξει αναλυτικά profiles με το που έχει κάνει like ο καθένας. Θα σ' άρεσε να γνωρίζει κάποιος από το περιβάλλον σου όλα τα προσωπικά σου δεδομένα; Που κάνεις like και πότε, ποια sites επισκέπτεσαι και πότε, ποιες είναι οι πολιτικές σου πεποιηθήσεις, ποιες οι σεξουαλικές σου προτιμήσεις, τι αγοράζεις κι από που και χίλια δύο άλλα. Να ξέρει που πάνε σχολείο τα παιδιά σου και τι τους αρέσει και να τους δείχνει διαφημίσεις; Θα σ' άρεσε να έχεις ένα 17χρονο παιδί και να το στοχεύουν συστηματικά οι καπνοβιομηχανίες για να το βάλουν στον θαυμαστό τους κόσμο; Ή ένα 15χρονο κοριτσάκι που να το βομβαρδίζουν καθημερινά με διαφημίσεις εταιριών καλλυντικών; Όλα αυτά συμβαίνουν σήμερα και θα συνεχίσουν να συμβαίνουν όσο εμείς νομίζουμε ότι ο Zuckerberg κι ο κάθε κωλοτρυπίδης εκεί έξω διακατέχεται από αγνά αισθήματα και ειλικρινείς προθέσεις για το κοινωνικό σύνολο.

Επαναλαμβάνω, το Facebook ειδικά είναι το καρκίνωμα της κοινωνίας και της δημοκρατίας γενικότερα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 ώρες πριν, keysmith είπε

θα προσπαθήσω να σου απαντήσω..

leecher είναι με την έννοια ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένας "κόσμος" (virtual) που συμμετέχεις με τις δυνατότητες έκφρασης που σου δίνει (δλδ για fb θα πούμε photos, status, check in, tag a person etc). Για να λειτουργήσουν αυτοί οι "ιδεατοί κόσμοι" πρέπει να "συμμετέχεις" και να "προσφέρεις" (το προσφέρεις δεν έχει τη βιβλική έννοια δλδ το καλό του συνόλου να πάμε όλοι μπροστά αλλά την έννοια να "δίνεις" δλδ "συμμετέχεις" με περιεχόμενο και δραστηριότητα). 

Υπάρχουν λοιπόν κάποιοι τύποι (και ξέρω αρκετούς) που πχ στο fb έχουν ένα "νεκρό" από δραστηριότητα προφίλ (τπτ δεν ανεβάζουν, καμία ένδειξη ύπαρξης πχ like, post etc) αλλά μια χαρά "παρακολουθούν" τι κάνουν οι άλλοι όχι με καλοπροαίρετο σκοπό αλλά για να βγουν μετά να "κράξουν" με εκφράσεις "η ξετσίπωτη"  "ο άλλος ο αλαζόνας τι ανέβασε" "και τι είναι αυτά" και "με ποιον ήταν πάλι αυτή" κτλ κτλ. αυτοί είναι leechers του κερ@τά και "μολύνουν" τις πλατφόρμες περισσότερο από τους "γραφικούς". Ενώ δεν κοιτάνε την φάτσα τους (χαρακτήρα τους) στον καθρέφτη ξέρουν μόνο να κατακρίνουν κάτι (τα κοινωνικά δίκτυα) που ενώ σε συμμετέχουν (contribute) ξέρουν μια χαρά να γεμίζουν την κακία τους "κρίνοντας" την παρουσία άλλου και ταυτόχρονα (ω παράνοια) ενω το "διασκεδάζουν" κατά βάθος λένε "και γιατί υπάρχουν, να κλείσουν" και άλλες τέτοιες κακιούλες κτλ. 

Αυτοί λοιπόν για μένα πρέπει να το κλείσουν και να αφήσουν τα κοινωνικά δίκτυα ήσυχα σε αυτούς που τα βρίσκουν χρήσιμα.  Οι πόρτες είναι ανοικτές και τα σκυλιά δεμένα. Αφού τους χαλάει "στο καλό"

Όσο για την "παρακμή" όπως την λές.. Νομίζω το ξανα-απάντησα. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι "μικρόκοσμος" (και μάλιστα σχετικά καθ ομοίωση) του πραγματικού. Οτι κάνει ένας στον πραγματικό με άλλο τρόπο κάνει και στον ψηφιακό.

Αν μία πχ είναι "παρτάλι" (έκφραση ως παράδειγμα) στο FB μάλλον είναι και στην ζωή της έτσι. Ή το κάνει εκφραζόμενη επιδεικτικά στο πεζοδρόμιο φορώντας ποζερο-ρούχα (μίνι, τακουνάρες, ντεκολτέ όλα έξω κτλ) όταν πάει για καφέ ή στην παραλία ή το ανεβάζει στο FB δεν έχει διαφορά.. Ο ίδιος χαρακτήρας είναι με άλλη έκφραση στο FB ψηφιακό (άλλο τρόπο αλλά ίδιο σε νόημα).

Και στην τελική δικαίωμά της. Ποιος είμαι εγώ που θα της απαγορεύσω να το κάνει στον πραγματικό κόσμο και κατά προέκταση στον ψηφιακό. Ισα ίσα στον ψηφιακό την αγνωώ και πιο εύκολα. Εργαλεία όπως το unfolow (επιλογές στο προφιλ) επιτρέπει στο χρήστη να αγνοεί δημοσιεύσεις από συγκεκριμένα άτομα ή ήδη δημοσιεύσεων (πχ θρησκευτικά μνμ). Δλδ στο FB μπορείς καλύτερα να δεις αυτό που θέλεις (έτσι και αλλιώς με το profiling που σου κάνει το λογισμικό αυτό θέλει και το ίδιο, να γίνει πιο "προσωπικό" στα γούστα σου πχ με στοχευμένες διαφημίσεις). 

Όσοι πάλι "γουστάρουν" αυτή την "παρακμή" (κατά την γνώμη κάποιων "παρακμή") και θέλουν να βλέπουν πχ ξέκ..λα και πατάνε like ή χλευάζουν ή ή ή, ας το κάνουν. Τι ενοχλεί εμένα και εσένα. Είναι δικιά τους "γειτονιά" στον ιδεατό κόσμο που δεν απαιτείτε να περνάς από εκεί. Οπως στη ζωή αυτόν που κοροιδεύει τους "φίλους" του στην παρέα του (τους εξαπατά, τους χλευάζει, ειρωνεύεται κτλ) εσένα δεν σου πέφτει λόγος να τον ανακατευτείς. Οι "φίλοι"  του ας το κάνουν. Ετσι και στον ψηφιακό. Δεν απαιτείται να ανησυχείς για κάθε "χαρακτήρα" και "φυλή" που υπάρχει σε αυτά (tribes τις λέμε). 

Το FB είναι εξαιρετικό λογισμικό και ιδέα που έγραψε και γράφει ιστορία και τα θετικά του (να βρεθεί κόσμος από παλιά, να ενημερωθείς, να εκφραστείς να έχεις ψηφιακή παρέα-επικοινωνία σε άλλα χωροταξικά επίπεδα) είναι απείρως καλύτερα από τα όποια αρνητικά αν ρωτάς εμένα. Το FB είναι σαν την φωτιά! Ξέρεις κάτι για την φωτιά; Πολλοί κάηκαν από την φωτιά αλλά αυτό δεν είναι λόγος και ούτε μπορούμε να καταργήσουμε την φωτιά.    Ή αλλιώς όλα τα μαχαίρια είναι δίκοπα. (με συν και πλην). Μάθε απλά να μην καίγεσαι.. και τέλος πάντων κλείσ'το αν νομίζεις ότι θα καείς..

Φιλε, τα ειπες ολα σωστα σε ολες τις απαντησεις που εδωσες!

Ευτυχως υπαρχει  κοσμος που κατανοεί πλήρως πως λειτουργουν τα πραγματα πίσω απο τις βαρυγδουπες δηλωσεις των περισσοτερων εδω μεσα που σχολιαζουν κατι που -οπως λενε οι ιδιοι- δε χρησιμοποιουν. Δικαιωμά τους φυσικά να κάνουν οτι θέλουν, αλλα η ημιμάθεια ειναι χειρότερη απο την αμάθεια...

Επεξ/σία από pentraks
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, elorant είπε

Ιδέες και επαναστάσεις μπορούν να αναπτυχθούν και στο υπόλοιπο web. Το Facebook καταγράφει έναν πακτωλό προσωπικών δεδομένων καταπατώντας οποιαδήποτε έννοια ατομικών δικαιωμάτων. Εδώ σε παρακολουθεί ακόμα κι αν δεν έχεις προφίλ (shadow profiles).

Είσαι άλλος ένας από τους πολλούς που δεν έχετε αντιληφθεί το πως δρα το Facebook κι έχετε μια ρομαντική εικόνα για τις προθέσεις και την επίδραση του. Επίσης, το Facebook επιτρέπει σε τρίτους να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα όπως στην περίπτωση της Cambridge Analytica που δεν ήταν και η μοναδική. Οποιοσδήποτε, με το κατάλληλο αντίτιμο, μπορεί να τραβήξει data από το Facebook και να φτιάξει αναλυτικά profiles με το που έχει κάνει like ο καθένας. Θα σ' άρεσε να γνωρίζει κάποιος από το περιβάλλον σου όλα τα προσωπικά σου δεδομένα; Που κάνεις like και πότε, ποια sites επισκέπτεσαι και πότε, ποιες είναι οι πολιτικές σου πεποιηθήσεις, ποιες οι σεξουαλικές σου προτιμήσεις, τι αγοράζεις κι από που και χίλια δύο άλλα. Να ξέρει που πάνε σχολείο τα παιδιά σου και τι τους αρέσει και να τους δείχνει διαφημίσεις; Θα σ' άρεσε να έχεις ένα 17χρονο παιδί και να το στοχεύουν συστηματικά οι καπνοβιομηχανίες για να το βάλουν στον θαυμαστό τους κόσμο; Ή ένα 15χρονο κοριτσάκι που να το βομβαρδίζουν καθημερινά με διαφημίσεις εταιριών καλλυντικών; Όλα αυτά συμβαίνουν σήμερα και θα συνεχίσουν να συμβαίνουν όσο εμείς νομίζουμε ότι ο Zuckerberg κι ο κάθε κωλοτρυπίδης εκεί έξω διακατέχεται από αγνά αισθήματα και ειλικρινείς προθέσεις για το κοινωνικό σύνολο.

Επαναλαμβάνω, το Facebook ειδικά είναι το καρκίνωμα της κοινωνίας και της δημοκρατίας γενικότερα.

μισό λεπτό γιατί δεν είναι έτσι...

Τι θα πει " καταπατώντας οποιαδήποτε έννοια ατομικών δικαιωμάτων"?? Από που προκίπτει αυτό; Από πότε το profiling είναι καταπάτηση ατομικών "δικαιωμάτων"? Αυτό που γράφεις είναι κατά τη γνώμη μου επιφανειακό και δεν το έχεις αναλύσει σωστά. 

Να τα πάρουμε από την αρχή.

1. Δεν είναι υποχρεωτικό να γραφτείς

2. Σου εμφανίζει εγγράφως τι θέλει από σένα και τι "καταγράφει" κτλ. Όταν δεν το κάνει ή κάνει άλλα από αυτά που λέει τότε παραβιάζει την συμφωνία σας (έχει γίνει και αυτό). Αν θέλεις πατάς "συμφωνώ".. 

3. Τα κοινωνικά δίκτυα όπως και ΟΛΑ τα "δωρεάν" περιεχομένου πράγματα στο διαδικ΄τυο (όπως το insomnia που γράφεις τώρα) δεν είναι "κοινωφελή" ιδρύματα. Είναι "επιχειρήσεις" με "προϊόν" και για να λειτουργήσουν έχουν κόστος. Αλλιώς πως; Και τσάμπα youtube και τραγουδάκια και καμία διαφήμιση με add blocker;  Δεν πάει έτσι φίλε μου.. Και εντάξει τι προσφέρουν το ξέρουμε (επικοινωνία, έκφραση κτλ). Τι ζητάνε; Να σε "μάθουν" να σου προσφέρουν σε διαφήμιση αυτό που σου αρέσει και ψάχνεις και αν το αγοράσεις μέσω αυτών (το κλικ που θα κάνεις) θα πάρουν από τον έμπορα κάτι τις.. Ποιος είναι ακριβώς το πρόβλημα; Οτι ξέρουν τι σου αρέσει (profiling) και σε ποια μαγαζιά σου αρέσει να πας (profiling) και τι ομάδα είσαι; Ας ξέρουν.. Έτσι σε αντίθεση πχ με την τηλεόραση που βλέπεις άσχετες διαφημίσεις για μασακορσέδες εδώ θα δεις κάτι κοντίτερα στα ενδιαφέροντάς σου. Α

Αυτά που γράφεις περί καπνοβιομηχανιών δεν ισχύουν όπως τα λες (πχ απαγορεύεται διαφήμιση προϊόντων καπνού και στο ιντερνετ) ενώ ας πούμε για τα καλυντικά ποια η διαφορά να το δεις σε περιοδικό μόδας ή σε αφίσα στο δρόμο ή στην τηλεόραση από το να το δεις στο FB? Αρα τι; Σε όλα μπουρλότο που μας δείχνουν διαφήμιση; 

Και πως θα καλυφθεί το κόστος;

Δεν ξέρω πόσο παλιός είσαι στο χώρο αλλά εγώ είμαι πολύ παλιός. Την δεκαετία του 90 λοιπόν (στα τέλη που αρχίσαμε να έχουμε ιντερνετ με μοντεμ) για να έχεις mail ΠΛΗΡΩΝΕΣ δλδ έδινες χρήματα (δραχμές στην forthnet) για μερικά mb και αν ήθελες παραπάνω mb έδινες παραπάνω χρήματα (λογικό αφού το storage κοστίζει, εκτός αν ξέρεις κανέναν να χαρίζει δίσκους και να πληρώνει γραμμή ιντερνετ και servers για σένα). Μετά ήρθε το hotmail που είπε "δωρεάν" email.. Δλδ τι "δωρεάν" όπως τα ξέρεις και τα λέμε εδώ μέσα (θα σου διαβάζει το email και θα ξέρει τι θέλεις να σου δείχνει "στοχευμένες" διαφημίσεις). Πατάς I do accept και συμμετέχεις αλλιώς ψάξε επί πληρωμή email ή κοινωνικό δίκτυο (που όμως στο δεύτερο θα είσαι μόνο σου εκεί μέσα). 

Τσάμπα τσάμπα.. δεν υπάρχει.. Δες ξέρω πως το οραματίζεσαι και πως πιστεύεις θα μπορούσε να γίνει αλλιώς.. και δωρεάν και τόσα πράγματα, λειτουργίες, περιεχόμενο και τίποτα δεν δίνω δεν λειτουργεί και δεν μπορεί να υπάρχει ...

Εσείς που τα λέτε αυτά δεν έχετε σκεφτεί καλά το "ρεαλισμό" της οικονομίας που επιβάλει κάποια πράγματα να είναι έτσι. Δυστυχώς "φαντάζεστε" τα "καλά" και φοβερά του ιντερνετ (πχ google, youtube, facebook) χωρίς όμως  το οικονομικό μοντέλο λες και αυτά λειτουργούν με δωρεές ή συνδρομές.. (που υπάρχουν και τέτοια για όποιον θέλει τόσο πολύ).

Να στο πω αλλιώς εγώ αποδέχομαι να υπάρχει το youtube που ΤΟΣΑ πράγματα φοβερά έχει κάνει σε τομείς και τομείς (εκπαίδευση δείχνουν σε μαθητές φαινόμενα και πειράματα, διασκέδαση  ακούω τραγούδια, ενημέρωση, εκπαίδευση επαγγελματική, αποτύπωση ιστορίας και παράδοσης πχ παραδοσιακοί χοροί που τώρα θα μείνουν αιώνιοι  κτλ κτλ κτλ) και όλα αυτά "δωρεάν" δλδ απλά με θυσία να ξέρουν που πάω και τι μου αρέσει από αθλητικά παπούτσια ώστε να τρώω στοχευμένες διαφημίσεις.. Όποιος δεν τα θέλει μπορεί να τα αποφύγει, δεν είναι υποχρεωτικά αλλά να ξέρει γυρνάει στην εποχή της σπηλιάς όσον αφορά το ιντερνετ και λίγο πολύ σε περασμένες δεκαετίες που στο ιντερνετ υπήρχαν 5 φοιτητές να βρούνε κανα paper από site πανεπιστημίου.. 

Επεξ/σία από keysmith
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο σεβασμός της ιδιωτικότητας είναι θεμελιώδης κανόνας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Δεν το λέω εγώ, το λέει η χάρτα των Ηνωμένων Εθνών:
http://gilc.org/privacy/survey/intro.html

Δεν ξέρω πόσο παλιός είσαι, αλλά είναι προφανές ότι δεν καταλαβαίνεις για τι μιλάς. Έγραψα και προηγουμένως και το προσπέρασες ότι το Facebook παρακολουθεί τους πάντες. Δεν σε παρακολουθεί μόνο όταν έχεις προφίλ. Σε παρακολουθεί κι όταν δεν έχεις μέσω των shadow profiles. Αυτό γίνεται μέσω των JavaScript widgdets που φορτώνονται από εκατομμύρια sites. Το Facebook έχει προφίλ για τους πάντες, ανεξάρτητα από το αν κάνουν χρήση της πλατφόρμας ή όχι.

Το δε επιχείρημα ότι πρέπει κάπως να ζήσουν το θεωρώ αστείο. Σαφώς και πρέπει κάπως να ζήσουν κι εννοείται ότι θα δείχνουν διαφημίσεις στο κοινό. Αλλά εδώ δεν συζητάμε γι αυτό. Συζητάμε για την συστηματική καταγραφή όλων των προσωπικών δεδομένων και τον διαμοιρασμό τους μεταξύ εκατοντάδων ή και χιλιάδων επιχειρήσεων. Δεν εννοώ τους διαφημιζόμενους, αλλά τα διαφημιστικά δίκτυα και τις εταιρίες data brokerage που έχουν δημιουργήσει ένα απίστευτο δίκτυο καταγραφής προσωπικών δεδομένων. Το Facebook είναι η κορυφή του παγόβουνου.

Μη μου μιλάς για "ρεαλισμό της οικονομίας" λες και κατέβηκα από τα βουνά. Προγραμματιστής είμαι κι έχω sites που παρέχουν υπηρεσίες και πληρώνομαι γι αυτό. Κι επειδή ακριβώς είμαι "της πιάτσας" έχω πλήρη αντίληψη των διαστάσεων του φαινομένου κάτι που εσύ δεν φαίνεται να καταλαβαίνεις. Γιατί δεν μπορείς να δεις την αρνητική διάσταση όλου αυτού.

Να μιλήσουμε και λίγο πιο συγκεκριμένα. Αυτή τη στιγμή το Facebook επιτρέπει να στοχεύεις διαφημίσεις βάσει e-mail. Το οποίο τι σημαίνει για να στο κάνω ταληράκια. Σημαίνει ότι μπορείς να δείχνεις διαφημίσεις σε ένα συγκεκριμένο άτομο. Πως θα σου φαινόταν αν είχες ένα χρέος στην τράπεζα και η εισπρακτική έδειχνε στοχευμένα μηνύματα στην σύντροφο σου, ή στους φίλους σου, ή στους γονείς σου; Ή να είσαι γυναίκα και να πατήσεις μια διαφήμιση για ένα sex toy την οποία την έχει στήσει κάποιος συνάδελφος σου από την δουλειά για να δει αν θα ενδιαφερθείς. Αν δεν σε ανατριχιάζουν όλα αυτά μάλλον είσαι στη νιρβάνα.

Είναι καλό να μου λες για τις επαναστάσεις που ξεκίνησαν μέσω του Facebook, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο κρετίνος που δολοφόνησε είκοσι άτομα σε ένα τζαμί στην Νέα Ζηλανδία μετέδιδε το περιεχόμενο μέσω του Facebook ζωντανά.  Επίσης μπορείς να βρεις βίντεο από βιασμούς, αυτοκτονίες, φόνους κι οτιδήποτε ο οποιοσδήποτε βλαμμένος θέλει να δημοσιεύσει. Και βέβαια σου επιτρέπει να στοχεύσεις όσους δεν γουστάρουν τους Εβραίους για παράδειγμα μιας και μπορείς να επιλέγεις group βάσει ενδιαφερόντων.

Όσο για e-mail προσωπικά και σήμερα πληρώνω για να έχω e-mail (fastmail.com). Για τον απλούστατο λόγο ότι θέλω υποστήριξη. Στις δωρεάν εφαρμογές αν τύχει το οποιοδήποτε πρόβλημα καταλήγεις να μιλάς με ένα bot.

Στο ακόλουθο link υπάρχει μια εμπεριστατωμένη μελέτη που αναλύει το εύρος των προσωπικών δεδομένων που καταγράφει το Facebook για χρήστες Android. Διάβασε την και μετά τα ξαναλέμε:
https://privacyinternational.org/report/2647/how-apps-android-share-data-facebook-report

 

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Δημοσ.

ξέρω περι "προσωπικών δεδομένων" καθώς και για τα υπόλοιπα που λες (shadow profiles κτλ) λόγω δουλειάς (του χώρου ασφάλειας πληροφοριών) αλλά βλέπω ότι επιλέγεις τι θες να δεις στην γενική εικόνα ως δεσπόζουσα.

Τι εννοώ; Αν θες να δεις στο ιντερνετ 5-10 που σκοτώθηκαν ή βιάστηκαν χάρη στο FB, μπορείς αλήθεια να τους βρεις. Αν θέλεις όμως στο ιντερνετ να βρεις και άλλους 5-10-100 (δλδ πολύ παραπάνω) που γνωρίστηκαν και παντρεύτηκαν και τώρα είναι ευτυχισμένοι χάρη στο FB πάλι θα τους βρεις.. Αλλά επιλέγεις να δεις αυτούς που σκοτώθηκαν και βιάστηκαν και και.. 😕 Και το "τραβάς" με περίεργα σενάρια που ναι μπορεί να γίνουν αλλά πόσο πιθανό και τι βάρος έχουν μπροστά στα "θετικά"; Με την ίδια λογική και ένας μουσουλμάνος σκότωσε 50-100 στην Γαλλία οδηγόντας ένα φορτηγό πάνω σε πεζούς.. Αρα να καταργήσουμε τα φορτηγά;

Όπως έγραψα, πολλοί κάηκαν από την φωτιά αλλά δεν είναι λόγος αυτός να την καταργήσουμε (καθώς σε αυτήν στηρίζεται ο πολιτισμός μας). 

Παρόλο που είσαι προγραμματιστής και καταλαβαίνεις (όπως λες) από οικονομικά δεν κατάλαβα τι προτείνεις ως βιώσιμο ρεαλιστικό μοντέλο και πως όλο αυτό το πράγμα που σήμερα ονομάζεται "δωρεάν" περιεχόμενο (youtube, blogger, mail, msn/google services, fb insta, κτλ κτλ) μπορεί να λειτουργήσει αλλιώς?

Προς θεού δεν λέω να είναι "ανεξέλεγκτα" τα πράγματα για αυτό άλλωστε και η πολιτεία συχνά παρεμβαίνει και θέτει όρια και άλλοι πάλι πάνε να τα πειράξουν και ξανά από την αρχή. Σίγουρα και η απληστία του (κακού) καπιταλισμού πρέπει να χειραγωγείται από παρεμβάσεις. Και εγώ έχω εκνευριστεί και αντιδράσει σε πολλά που μαθαίνουμε. Αλλά άλλο να τρώει ένα πρόστιμο το fb και να του τραβάνε το αυτί γιατί κάτι κάνει στραβά και άλλο να το θέλω στην πυρά.. Εγώ δεν το θέλω στην πυρά, ούτε τα άλλα youtube, google, messanger, κτλ κτλ.. Θέλω να υπάρχουν γιατί τα βρίσκω χρήσιμα περισσότερο από ότι άχρηστα ή (αληθινά) επικίνδυνα.

Για να το κλείνουμε. Δεν χρειάζεται να συμφωνήσουμε απλά θα σε συμβούλευα να βλέπεις όλες τις πλευρές. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το κύριο επιχείρημα μου ήταν και είναι η συλλογή προσωπικών δεδομένων από το Facebook και οι επιπτώσεις όλων αυτών. Το παράδειγμα με τα βίντεο εξτρεμιστών τα ανέφερα γιατί μου λες ότι ξεκίνησαν επαναστάσεις μέσα από το Facebook. Υπάρχει καλό και υπάρχει και κακό περιεχόμενο που αναρτάται από τους χρήστες. Αλλά δεν μιλάμε γι αυτό. Μιλάμε για το ότι το Facebook παρακολουθεί τους πάντες, επιτρέπει στόχευση ακόμα και ενός μόνο ατόμου, μοιράζει τα data με τρίτους και πως γενικότερα έχει στηθεί ένα τεράστιο πανηγυράκι γύρω από τα προσωπικά δεδομένα το οποίο θίγει την δημοκρατία μας.

Από εκεί και πέρα, το πως θα επιβιώσει το Facebook και το YouTube μου είναι παντελώς αδιάφορο. Δεν καταλαβαίνω αυτόν τον κυνισμό. Δηλαδή γιατί θεωρείς δεδομένο ότι πρέπει να ξευτιλίσουμε οποιαδήποτε έννοια ιδιωτικότητας για να καταφέρουν να επιβιώσουν πέντε-δέκα επιχειρήσεις; Ας μην επιβιώσουν, χέστηκα. Αφού όπως λες είσαι και παλιός, μια χαρά ήταν το web και πριν το YouTube ή το Facebook. Δεν γίνεται κάθε εφαρμογή που βάζεις στο κινητό να τραβάει οτιδήποτε γουστάρει από τις επαφές μέχρι το που πήγες γιατί "πως θα ζήσουν όλοι αυτοί".

Παρεμπιπτόντως, το targeting βάσει keywords που κάνει το Google στη μηχανή αναζήτησης δεν χρειάζεται προσωπικά δεδομένα. Ψάχνεις παπούτσια σου δείχνει 3-4 sponsored links από παπουτσάδικα. Μια χαρά δουλεύει το μοντέλο κι από εκεί βγάζουν το 70%-80% των χρημάτων τους. Το δε profiling δεν δουλεύει και τόσο καλά απόδειξη ότι το CTR πέφτει διαρκώς. Και είναι και λογικό. Αν είσαι σε ένα site επιστημονικής φαντασίας τι είναι καλύτερο, να σου δείξω μια διαφήμιση για μια σειρά ή ένα βιβλίο επιστημονικής φαντασίας ή μια διαφήμιση για έναν αποχυμωτή που έψαξες πριν μια βδομάδα; Λες και άλλα ενδιαφέρονται δεν έχεις. Εγώ θυμάμαι πριν κάποια χρόνια που έμπαινες σε ένα site για video games και όλες οι διαφημίσεις ήταν σχετικές με είδη τεχνολογίας γιατί ήταν επιλεγμένες με το χέρι. Μετά ήρθε το profiling και το programmatic advertising και η αποτελεσματικότητα της online διαφήμισης διαρκώς φθίνει.  

 Και βέβαια υπάρχει και το μοντέλο της συνδρομής. Τόσα και τόσα sites και services έχουν συνδρομητικό περιεχόμενο, ας δοκιμάσουν κι αυτοί κάτι αντίστοιχο ή να έχουν μέρος των υπηρεσιών τους συνδρομητικές. Πως έχει το Flickr το free μοντέλο μέχρι 1.000 φωτογραφίες και για παραπάνω πληρώνεις. Εν κατακλείδι, δεν είναι δική μου δουλειά να βρω πως θα βγάλει λεφτά ο Zuckerberg κι ούτε με ενδιαφέρει κιόλας. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ότι το site του βλάπτει τα προσωπικά μου συμφέρονται και χαίρομαι που ψηφίστηκαν νόμοι σαν το GDPR ώστε να τους ξεσκίσουν. Όχι οτι θα πεινάσει κιόλας ο συγκεκριμένος, αλλά το πρόβλημα δεν είναι προσωπικό με κάποιον. Το μοντέλο της ασύστολης συλλογής και επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων πρέπει να περιοριστεί. Και θα περιοριστεί, μην έχεις αμφιβολίες.
 

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γιατι αφου δε συμφωνεις με ολα αυτα δε πληρωνεις -οπως λες- μια συνδρομητικη υπηρεσια κι εσυ να εισαι "φαντασμα" του ιντερνετ χωρις να αφήνεις κανενα ίχνος πίσω σου? 
Που το πρόβλημα και τοση φασαρια λοιπον?  οποιος θελει πληρωνει και εχει μουσικη/ταινιες χωρις ads  ισχυρο email, ανωνυμια κοκ. Οτι πληρωσεις παίρνεις κι οτι δε πληρωνεις παιζεις με τους κανονες του. Ο τσαμπας πέθανε προ πολλου. 

Απ την στιγμη που συναινείς να δινεις καποια δεδομένα σου στον ιδιωτικο ιστότοπο με ανταλλαγμα υπηρεσία/πρόσβαση σε αυτον, για ποιο δίκαιο και ιδιωτικότητα μιλάς?  Και στην τελική τι ιδιωτικο μοιραζεται η κυρασουλα που θα μπει 10 φορες νακουσει παολα στο youtube η θα σχολιασει στις μαμαδες του fb και τον Αντωνακη τον πιτσιρικα που συνομιλα με φιλους του για γκομενακια η για να παιξει apex legends το βραδυ?  Φυσικά και δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα αλλα φτάνει πια και με τις Κασσάνδες παντού...
Κι εντέλει αν γινεται παραβιαση στους κανόνες, τοτε καλως να εφαρμοστουν οι νόμοι, και καλώς ηρθε και το GDPR να ελέγξει τα πραγματα γιατι ειχε αρχίσει η κατάχρηση προ πολλου.
Το να να κατακευρανωνουμε υπηρεσίες που άλλαξαν τα δεδομενα μια δεκαετια+  και συνεχίζουν να προσφέρουν δεν ειναι λύση. Δε φταιει το μέσον, αλλα ο τρόπος χρήσης του, εμείς οι ιδιοι.


 

Επεξ/σία από pentraks
Δημοσ.

Δεν κατάλαβες τίποτα από όσα έγραψα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...