Προς το περιεχόμενο

Google Stadia


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

την τεχνολογια ολοι ετοιμη την εχουν, αυτο που δεν εχουν ειναι ο τροπος να βγαλουν χρηματα απο αυτην ως κυρια υπηρεσια πωλησης παιχνιδιων....Αυτη τη στιγμη μπορει να λειτουργησει μονο σαν dumpster παιχνιδιων κανα χρονο μετα τη κανονικη τους κυκλοφορια στην αγορα, δηλαδη που να εχουν σταματησει να βγαζουν κερδος....

Ενα συνδρομητικο μοντελο, δεν μπορει να στηριξει εναν ολοκληρο καταλογο developers...

Διαβασα οτι τo μοντελο που προτεινεται στους developers να πληρωνονται ενα ποσο με βαση τις ωρες  που θα παιζει ο καθε χρηστης θα ασχολειται με καθε παιχνιδι. 

η αλλη λυση ειναι να αγοραζεις το παιχνιδι οπως εκανες μεχρι τωρα, ουσιαστικα να γινει το youtube ενα steam, αλλα δε νομιζω οτι πανε για κατι τετοιο...

Για μενα  το στοιχημα ειναι η διεισδυση μιας τετοιας υπηρεσια στη mobile αγορα....Εκει ειναι το χρημα γιατι μιλαμε για μια πολυ πολυ μεγαλυτερη  αγορα...Εκει αλλαζουν τα δεδομενα...

  • Απαντ. 188
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators
Δημοσ.
4 hours ago, rudigarcia222 said:

Ας είμαστε ρεαλιστές, η συγκεκριμένη κονσόλα απευθύνεται στην Ιαπωνία αυτή τη χρονική στιγμή. Στην Ελλάδα ταχύτητα η οποία να στριμαρει 4κ υποθέτω θα πραγματοποιηθεί όταν τελειώσουν το μέτρο Θεσσαλονίκης. Ελπίζω τα εγγόνια μας να το προλάβουν 

Αυτό που αναφέρεται συνεχώς για τις ταχύτητες στην Ελλάδα δεν στέκει και πολύ. Κατ' αρχάς για 1080p60 (και για 4Κ30 φαντάζομαι) έχουν πει ότι χρειάζονται 25 Mbps, επομένως για 720p60 ή για 1080p30 θα χρειάζονται αρκετά λιγότερα. Ήδη είμαστε εκεί και το έχουμε ξεπεράσει (προφανώς μιλάω για αστικά κέντρα, δεν μπορούμε να καλύψουμε όλη την Ελλάδα με τέτοια γεωγραφία άμεσα).

Από εκεί και πέρα, για όποιον έχει παρακολουθήσει την αγορά του internet στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ταχύτατη βελτίωση:

 

c52583495577499b96f3d47e25827637.jpg?v=1

  • Thanks 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Malthador είπε

Αυτό που αναφέρεται συνεχώς για τις ταχύτητες στην Ελλάδα δεν στέκει και πολύ. Κατ' αρχάς για 1080p60 (και για 4Κ30 φαντάζομαι) έχουν πει ότι χρειάζονται 25 Mbps, επομένως για 720p60 ή για 1080p30 θα χρειάζονται αρκετά λιγότερα. Ήδη είμαστε εκεί και το έχουμε ξεπεράσει (προφανώς μιλάω για αστικά κέντρα, δεν μπορούμε να καλύψουμε όλη την Ελλάδα με τέτοια γεωγραφία άμεσα).

Από εκεί και πέρα, για όποιον έχει παρακολουθήσει την αγορά του internet στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ταχύτατη βελτίωση:

c52583495577499b96f3d47e25827637.jpg?v=1

Πολλοί βάζουν ως κριτήριο τη μέση ταχύτητα στη χώρα. Μεγάλο λάθος.

Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και λοιπά μεγάλα αστικά κέντρα είναι το 90% των συνδρομητών. Οπότε πρέπει να μετρήσουμε εκεί την ταχύτητα.

Δεύτερον, υπάρχουν πολλά νοικοκυριά που δεν τους καίει η ταχύτητα. Ο πατέρας μου με το ζόρι έβαλε 30άρα VDSL και να πω την αλήθεια δεν είχε κι άδικο. YouTube και browsing σε ειδησεογραφικά site κάνεις και με την 24άρα (10άρα στην ουσία). Πιο πολύ για εμένα την έβαλα όταν τον επισκέπτομαι και για τη σταθερότητα. Οπότε πάλι εκεί η ταχύτητα είναι κάτι που δε θα επηρεάσει την υπηρεσία.

Πάμε τώρα στο streaming.

Έχοντας δοκιμάσει την υπηρεσία GeForce Now στο NVIDIA Shield, μπορώ να πω με σιγουριά πως το 1080p/30fps το πιάνει ουσιαστικά με ελάχιστο lag, με 50άρα VDSL. Έτσι για τη δοκιμή έπαιξα on-line Rocket League κι είχα ίδιο latency με το PS4 θεωρώ. Δεν είμαι κανένας pro του RL αλλά θα καταλάβαινα διαφορά.

Για το 4k έχω τις αμφιβολίες μου. Ναι μεν το Netflix και το YouTube παίζουν απροβλημάτιστα 4k αλλά το bitrate τους είναι χαμηλό. Από server 1Gbps στην Ολλανδία, 4k με υψηλό bitrate, είναι κάθε δέκα δευτερόλεπτα σε buffering. Πιστεύω η 100άρα θα τα καταφέρνει. Η 50άρα είναι δύσκολο.

Δημοσ.

Nαι αλλα δεν εχουν ολοι την δηνατοτητα για vdsl ακομα. Εγω παρακαλαω να πληρωσω για vdsl και ολες οι εταιρειες μου λενε αγνωστο ακομα το ποτε θα εχουμε στην περιομη μας. Και μιλαω για περιοχη της Αθηνας προφανως.

Δημοσ.

H αληθεια ειναι οτι μεχρι να ερθει η υπηρεσια στην ελλαδα, λογικα δεν υπαρχει θεμα με την ταχυτητα...Περιεχομενο και οικονομικο μοντελο ειναι το θεμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σχετικά με τα εμπορικά μοντέλα που πρόκειται να ακολουθήσουν οι εταιρίες στο cloud πιστεύω πως θα είναι διάφορα προσφέροντας ποικιλία. Τα dlc, season pass, lootboxes, microtransactions και τα παράγωγα τους υφίστανται λόγω της ανάπτυξης προσβασιμότητας και ταχυτήτων του διαδικτύου. Οι εταιρίες στοχεύουν το κέρδος και επομένως δημιούργησαν νέα μοντέλα από την στιγμή που τους δόθηκε η δυνατότητα. Η ανάπτυξη αυτή οδήγησε στο cloud που είναι η υπέρτατη μορφή κέρδους μέσω της χρονοχρέωσης καταργώντας την μεσολάβηση τρίτων (διανομείς, καταστήματα, παραγωγή φυσικής έκδοσης) αλλά και της πειρατείας.

Κάποια μοντέλα θα μπορούσε να είναι:
-πακέτα χρονοχρέωσης σε μια ευρεία γκάμα παιχνιδιών.
-πακέτα χρονοχρέωσης πάνω σε συγκεκριμένο τίτλο. Παράδειγμα παιχνίδια που θα αναπτυχθούν ως υπηρεσίες βασισμένα στο μοντέλο του cloud και θα ανανεώνουν το περιεχόμενο τους ανά διαστήματα. Κάτι αντίστοιχο με το fortnite ή και τις ετήσιες εκδόσεις παιχνιδιών που και αυτές αποτελούν μια μορφή υπηρεσίας, πχ ετήσια ή πολυετή συνδρομή για Fifa.
-Στιγμιαία χρέωση για να παίξεις με τον αγαπημένο σου youtuber που λογικά ένα ποσοστό των χρημάτων θα πηγαίνει σε αυτόν.
-Πληρωμή για συμμετοχή σε cloud esports.
-Μακροπρόθεσμα περιμένω να μεταλλάξουν τωρινά μοντέλα. Παράδειγμα σήμερα μέσω microtransactions προσφέρονται αντικείμενα που επιταχύνουν την ανάπτυξη του χαρακτήρα στο παιχνίδι ή γενικότερα σου προσφέρουν ευκολίες. Η συνδρομητικές υπηρεσίες βασίζονται στο περιεχόμενο και μέσω αυτών στην κατανάλωση χρόνου που είναι και το κύριο ζητούμενο. Μπορεί λοιπόν σε βάθος χρόνου τα microtransactions να αποκτήσουν χρονική διάρκεια, δηλαδή δεν θα σου προσφέρονται για πάντα όσο έχεις την συνδρομή αλλά θα περιορίζονται στο χρόνο χρήσης ή διάρκειας.
-Φυσικά από την στιγμή που έχουμε φτάσει στα  dlc, season pass, lootboxes, microtransactions και τα παράγωγα τους περιμένω να δούμε ακόμα περισσότερους ευφάνταστους τρόπους χρέωσης κάτι που τους το προσφέρει απλόχερα το cloud. Φυσικά κάτι τέτοιο θα επηρεάσει και τον τρόπο σχεδιασμού των παιχνιδιών.

Κάτι που είχα γράψει σε άλλο θέμα, αν και αναφέρθηκε και εδώ εν συντομία:

"Σε ένα γενικότερο επίπεδο αυτό με φέρνει πίσω στην συζήτηση με το cloud και μου θυμίζει κάπως ένα χαρακτηριστικό πρόβλημα των σημερινών γενιών, την μερική (ή την παντελή) έλλειψη υπομονής. Σήμερα οι καταναλωτές τα θέλουν όλα άμεσα κάτι που είναι αποτέλεσμα της αύξησης της τεχνολογίας αλλά και του περιεχομένου. Το περιεχόμενο είναι τεράστιο, οι ταινίες, σειρές, βιβλία ακόμα και πρόσβαση σε τεράστια ποικιλία φαγητού από διάφορες χώρες που υπάρχει σήμερα δεν προϋπήρχε ποτέ άλλοτε. Ακόμα και η πρόσβαση στις καθημερινές ειδήσεις μπορεί να γίνει με το πάτημα ενός κουμπιού χάρις στα social media με αποτέλεσμα ο κόσμος πολλές φορές τις καταπίνει χωρίς να τις επεξεργάζεται. Όλος αυτός ο καθημερινός βομβαρδισμός από διαφορετικά πεδιά τελικά οδηγεί στην κατανάλωση χρόνου. Παράδειγμα to netflix δίνει πρόσβαση σε πληθώρα περιεχομένου αλλά στην πραγματικότητα, είμαι πεπεισμένος, ότι αρκετοί χρήστες του δεν θα ενδιαφερόντουσαν να δουν αρκετές από της σειρές που προσφέρει αν δεν υφίστανται ως υπηρεσία. Δεν είναι τυχαίο ότι το cloud θα παίξει μπάλα με τα δύο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:  περιεχόμενο και χρόνο. Βέβαια αυτά τα γράφω ως επισήμανση και όχι πως πρόκειται να αλλάξει κάτι, η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη."

 

Τέλος μετά τις Google, Amazon, Apple, Verizon, Tencent, Nvidia, Sony, EA άλλος ένας παίκτης φημολογείται:
Exclusive: Walmart is Talking to Developers and Publishers About a Potential Streaming Service

Νομίζω πλέον πως είναι ξεκάθαρο πως θα ακολουθήσει μια "σφαγή" όπου θα επικρατήσουν αυτοί που θα καταφέρουν να ξεχωρίσουν (πιθανολογώ μέσω τιμολόγησης, περιεχομένου και υλοποίησης) και όσοι έχουν μεγάλα κεφάλαια. Συνεργασίες, εξαγορές, αποχωρήσεις και συγκρούσεις θα είναι κάτι που θα δούμε σε βάθος χρόνου. Αν αρχίσουν και οι αποκλειστικές συνεργασίες με τρίτες εταιρίες πάνω σε cloud υπηρεσίες (κάτι αντίστοιχο με το Division 2 που είναι αποκλειστικό στην πλατφόρμα της Epic για το PC) τότε έχουμε πολύ μεταβατικό δρόμο.

Επεξ/σία από mansa2k
Δημοσ.

Ας καταθέσω κι εγώ πως φαντάζομαι μια streaming υπηρεσία.

1ον Δεν βλέπω σε αυτή την υπηρεσία να παρέχονται όλα τα games που κυκλοφορούν. Φαντάζομαι οτι ένα μοντέλο netflix θα μπορούσε δουλέψει. ΑΑΑ τίτλοι προηγούμενων ετών και first party releases θα είναι διαθέσιμα στους χρήστες.

2ον Πιστεύω ότι ΑΑΑ τίτλοι θα είναι διαθέσιμοι στις εκάστοτε υπηρεσίες σε ενα μοντέλο "on demand" 

3ον Κάποιοι τίτλοι θα είναι διαθέσιμοι απο day one κατά το μοντέλο της αποκλειστικότητας. Αρκετοί τίτλοι που δεν θα είναι διαθέσιμοι στο πλάνο το οποίο ο καθένας μας θα εχει επιλέξει, θα είναι διαθέσιμοι για streaming ή αγορά σε μειωμένη τιμή.

4ον Οπως και στο Netflix, έτσι και στις gaming streaming υπηρεσίες θα υπάρχουν tiers. Τώρα αν τα tiers αφορούν τους διαθέσιμους τίτλους ή την ποιότητα του stream μένει να το δούμε.

5ον Το μοντέλο Disney+, θα δούμε αρκετά γρηγορότερα να αντιγράφουν οι μεγάλοι publishers (EA, Activision κοκ)

6ον Για βέλτιστη εμπειρία χρήστη μέρος των δεδομένων πιθανώς θα εγκαθίστανται προσωρινά στη μνήμη της συσκευής

Δημοσ.

Εγώ δεν έχω καταλάβει ακόμα πως θα μεταφερθούν όλα τα παιχνίδια σε Vulkan και Linux όταν ολόκληρο Steam δεν το κατόρθωσε αυτό (βλ. steam machines) και θα το κάνει μαγικά η Google.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Sir_Teraflop είπε

Εγώ δεν έχω καταλάβει ακόμα πως θα μεταφερθούν όλα τα παιχνίδια σε Vulkan και Linux όταν ολόκληρο Steam δεν το κατόρθωσε αυτό (βλ. steam machines) και θα το κάνει μαγικά η Google.

στο steam παίζεις πλέον σχεδόν όλα τα παιχνίδια μέσω linux και χωρίς καν να είναι linux native client

  • Moderators
Δημοσ.
4 hours ago, Sir_Teraflop said:

Εγώ δεν έχω καταλάβει ακόμα πως θα μεταφερθούν όλα τα παιχνίδια σε Vulkan και Linux όταν ολόκληρο Steam δεν το κατόρθωσε αυτό (βλ. steam machines) και θα το κάνει μαγικά η Google.

?? 

Τι εννοείς; Γιατί να γίνει αυτό; 

Δημοσ.

@Malthador Εννοώ ότι στο άλλο άκρο υπάρχει μια κανονικότατη "κονσόλα" με συγκεκριμένα spec όπως έδειξαν στα Slide στην GDC keynote την οποία δεν θα πάρεις ποτέ στα χέρια σου παρά μόνο το controller της... Ότι ακριβώς θα συμβεί/συμβαίνει με τα xcloud/PS now όπου στο άλλο άκρο υπάρχει ένα ps3/4.

Επειδή το έψαξα σήμερα, στους Devs θα δοθεί κανονικά hardware με αυτά τα Spec ή θα χρησιμοποιούν το Google Cloud για developing ή μια ενδιάμεση συσκευή.

Το game development θα γίνει όπως είπε η Google σε Linux (τι Linux/fork?) και API θα είναι το Vulkan. Δεν θα τρέχει για παράδειγμα Windows και DX12 σε Virtual Machine όπου ανήκει η πλειοψηφία των Games του Steam για παράδειγμα κάτι που από ότι κατάλαβα κάνει το Geforce Now με τα Steam Games σου (όπου και εκεί "νοικιάζεις" Geforce 1060/1080 ανάλογα το πρόγραμμα που πληρώνεις...).

Άρα θα γίνει porting ΣΕ linux και σε Vulkan (πιο απλό αλλά καλή τύχη στους AA/indy). Ότι απέτυχε να κάνει ο Gaben δηλαδή με τα Steam Machines δηλαδή.

Ακόμα πιο περίεργο είναι το εξής: (από το https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-hands-on-with-google-stream-gdc-2019)

It was also a chance to get some answers to some outstanding questions we had from the Project Stream beta phase. Was it actually running on Google's new Linux/Vulkan-based platform, or was it merely an infrastructure test based on PC code, or something else entirely?

"[It's] a complete port," Google's Phil Harrison told me. "[Ubisoft] built the game completely for Stadia and they're actually doing a talk at GDC about how they got their game up and running."

In our earlier analysis, our impression was of a game that very, very closely mirrored the PC version running at 1080p resolution, with some elements upgraded beyond the console quality threshold defined by Xbox One X.

"Correct, but they started from their main line on the consoles, it's not that they took the PC version and ported," Stadia VP Majd Bakar explains. "You can see that as the UI changes according to the controller you connect. I wouldn't call it a console port, I'd recommend going to the talk. It's going to be run jointly between Google and the team that did the work for Project Stream and they will talk about how they did it and the work stream they followed." 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Sir_Teraflop είπε

@Malthador Εννοώ ότι στο άλλο άκρο υπάρχει μια κανονικότατη "κονσόλα" με συγκεκριμένα spec όπως έδειξαν στα Slide στην GDC keynote την οποία δεν θα πάρεις ποτέ στα χέρια σου παρά μόνο το controller της... Ότι ακριβώς θα συμβεί/συμβαίνει με τα xcloud/PS now όπου στο άλλο άκρο υπάρχει ένα ps3/4.

Επειδή το έψαξα σήμερα, στους Devs θα δοθεί κανονικά hardware με αυτά τα Spec ή θα χρησιμοποιούν το Google Cloud για developing ή μια ενδιάμεση συσκευή.

Το game development θα γίνει όπως είπε η Google σε Linux (τι Linux/fork?) και API θα είναι το Vulkan. Δεν θα τρέχει για παράδειγμα Windows και DX12 σε Virtual Machine όπου ανήκει η πλειοψηφία των Games του Steam για παράδειγμα κάτι που από ότι κατάλαβα κάνει το Geforce Now με τα Steam Games σου (όπου και εκεί "νοικιάζεις" Geforce 1060/1080 ανάλογα το πρόγραμμα που πληρώνεις...).

Άρα θα γίνει porting ΣΕ linux και σε Vulkan (πιο απλό αλλά καλή τύχη στους AA/indy). Ότι απέτυχε να κάνει ο Gaben δηλαδή με τα Steam Machines δηλαδή.

Ακόμα πιο περίεργο είναι το εξής: (από το https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-hands-on-with-google-stream-gdc-2019)

σε πληροφορώ ότι η πλειοψηφία των game δεν τρέχει DX12 η για την ακρίβεια δεν τρέχουν μόνο DX12. Το opengl api τρέχει σε όλες τις μηχανές που δημιουργούνται τα σύγχρονα game ενώ η μετάβαση σε vulkan είναι πλέον απαραίτητη. 

Και αυτό το api έχει πλέον ενσωματωθεί σχεδόν σε όλες τις μηχανές δημιουργίας των game.

Θέλω να σε ρωτήσω τι νομίζεις ότι τρέχει η sony και το playstation? DX12? Και τι λειτουργικό νομίζεις ότι τρέχει? Windows?

Σε πληροφορώ ότι τρέχει freesb δλδ ένα unix σύστημα ποιο hardcore από τι είναι το linux και με ένα api δικιάς τους δημιουργίας.

Η τι λειτουργικό τρέχει το nitnendo switch και σε τι api πατάει πάνω? Και εκεί έχουμε ένα custom unix λειτουργικό σύστημα που υποστηρίζει opengl και Vulkan.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, chek2fire είπε

....

Χαίρω πολύ. Αυτό δεν αναιρεί το αρχικό μου σχόλιο ότι χρειάζεται άλλο ένα porting στα games οπότε το Stadia δεν θα ξεκινήσει με ένα Steam Library από πίσω. Έτσι?

Και το PS δεν παίζει με Vulkan αλλά GNM/X και αντίστοιχα το switch με NVN. 

Άρα πάλι από την αρχή ξεκινάει το Stadia και αυτό ακριβώς σχολίασα. Είναι μια 4η πλατφόρμα και δεν ξέρουμε καν αν έχει σχέση με τα παραδοσιακά linux/opengl/vulkan PC - που δεν θα έχει λόγω SDK.

Επεξ/σία από Sir_Teraflop
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν σχετίζεται με την cloud υπηρεσία της Google και ούτε είναι απλά το προσθέτω εδώ ως μέρος των εξελίξεων. 

Επί του θέματος θα βρείτε ενδιαφέρουσα την παρακάτω συνέντευξη:

John Riccitiello interview — Is Epic buying Unity’s developers?

GamesBeat: Do you think making games for these data platforms will be different? I caught Ubisoft boss Yves Guillemot afterward and asked him if there was a different path to getting a game down now. He said, “A little different.”

Riccitiello: Not as different as PlayStation 2 was from Xbox. There’s more difference between those. Basically, everyone’s centered on a PC architecture, ever since Sony and Microsoft brought in the last generation of consoles. Now, there are different things that I can’t tell you about, because I’m under NDA to fucking everybody, as far as how they differentiate and what they emphasize. But it’s within a relatively narrow band in terms of impacting content creation.

With Unity you write once and you get it without doing anything. That’s the whole point. We flatten that, and we live in that arena. That’s exactly where we live, how to cover that waterfront super efficiently.

Άφησα το καλύτερο για το τέλος: 

GamesBeat: Do you think it’s so ambitious that it changes a lot of things, changes strategies around the industry?

Riccitiello: Other than Nintendo, tell me a major company that’s not building a streaming solution.

Κοίτα να δεις κάτι πράγματα.... 

Επεξ/σία από mansa2k
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...