Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
15 ώρες πριν, Whargoul είπε

Απ΄ότι καταλάβα κάπου υπάρχει μια ασυνεννοησία.

Σίγουρα υπάρχει ασυνενοησία, γιατι εγώ πουθενά δέν ανέφερα ούτε ρύπους, ούτε κατανάλωση ούτε Euro και κύκλους WLTP. Μιλάω καθαρά για τη θέρμανση του ψυκτικού και κατα συνέπεια τη ζέστη που βγάζει η θερμάστρα.

15 ώρες πριν, Whargoul είπε

Το αμάξι μου δεν έχει καν δείκτη θερμοκρασίας, γιατί απλά δεν είναι αναγκαίος όπως παλιά. Σε νοιάζει μόνο αν υπερθερμανθεί. 

Τα καινούρια αυτοκίνητα δέν έχουν δείκτες για λόγους marketing, όχι επειδή έχει αλλάξει κάτι στο σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου.

Ένας δείκτης που δουλεύει σωστά και χωρίς αδράνεια μπορεί να δώσει εγκαιρη προειδοποίηση για διάφορα προβλήματα. Για παράδειγμα, αν μία ζεστή μέρα βλέπεις τη θερμοκρασία να παραμένει στους 70-80 βαθμούς, αυτό είναι ένδειξη οτι μπορεί το ψυκτικό να είναι χαμηλά. Σε αυτοκίνητο με λαμπάκι μόνο δέν θα καταλάβεις τίποτα παρα μόνο όταν είναι πολύ αργά, γιατι αυτό είναι μέσα στο φυσιολογικό range.

Πολύ απλά, ο μέσος, άσχετος οδηγός, αν δεί την πραγματική φυσιολογική διακύμανση της θερμοκρασίας θα τρομάξει και θα νομίζει οτι κάτι έχει χαλάσει. Γι αυτό το λόγο βγάζουν εντελώς τους δείκτες.

16 ώρες πριν, Whargoul είπε

Οπότε οι 40 βαθμοί ή και λιγότερο, που είναι μια ικανοποιητική θερμοκρασία λειτουργίας για ένα σύγχρονο κινητήρα, πλέον επιτυγχάνονται σε 1-2 λεπτά. Αν ανοίξεις την θερμάστρα θα έχει ήδη αρχίσει να βγάζει ζεστό αέρα.

Με το ψυκτικό στους 40 βαθμούς και την εξωτερική θερμοκρασία στους 1-2 βαθμούς @@ ζεστό αέρα θα βγάζει. Αν δεν πάει μίνιμουμ 70 δέν γίνεται τίποτα.

 

16 ώρες πριν, Whargoul είπε

Παλιά ήταν αναγκαίο να ζεσταθεί το αμάξι για να το κινήσεις. Τώρα απλά ξεκινάς και φεύγεις.

Για πόσο παλιά μιλάς? Στα μεγάλα κρύα, τα αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ και χειροκίνητο τσόκ (δεκαετία 70 και πίσω) ήθελαν κανα λεπτό να δουλέψουν μέχρι να σταθεροποιηθεί ο κινητήρας και να μή ρετάρει, και μετά ξεκινούσες κανονικά. Ο κινητήρας φυσικά σε αυτό το λεπτό δέν είχε προλάβει να ζεσταθεί.

 

16 ώρες πριν, Whargoul είπε

Ένας εναλλάκτης των 4-5kW, που είναι πιο κοντά στο 1 ή και λιγότερο όταν ο κινητήρας είναι κρύος, είναι πολύ μικρό νούμερο για να επηρεάσει σημαντικά την θερμοκρασία του κινητήρα.

 

Ένα παλιό κόλπο που κάνουμε όταν υπερθερμαίνεται ο κινητήρας είναι να ανοίγουμε τη θέρμανση στο τέρμα. Δέν λειτουργεί σε όλα τα προβλήματα, πχ αν έχει αδειάσει απο ψυκτικό δέν θα κάνει τίποτα. Αλλά αν για παράδειγμα ο θερμοστάτης έχει κολλήσει κλειστός, ή έχει χαλάσει το βεντιλατέρ τότε θα βοηθήσει ωστε η θερμοκρασία να μήν ξεφύγει πολύ.

Προφανώς και προσθέτοντας ένα επιπλέον ψυγείο με τον ανεμιστήρα του στο κύκλωμα θα ρίξει τη θερμοκρασία.

Ο λόγος που η θερμάστρα υπο νορμάλ συνθηκες δέν ρίχνει τη θερμοκρασία είναι επειδή κλείνει ο θερμοστάτης και απομονώνει το κυρίως ψυγείο.

 

 

  • Απαντ. 70
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Το βίντεο είναι σε γρήγορη ταχύτητα, το χρονομετρο πάνω αριστερά δείχνει τον πραγματικό χρόνο.

Θερμοκρασία περιβάλλοντος 12 βαθμοί. Το αυτοκίνητο ακίνητο, για να ζεσταθεί πιό γρήγορα κρατάω το γκάζι πατημένο στις 2500-3500 στροφές

Το αυτοκίνητο είναι 2000cc 180 ίππων

Στο 4:30 πραγματικού χρόνου φτάνει στους 92 βαθμούς και ανοίγει ο θερμοστάτης. Τα κρύα νερά του ψυγείου ρίχνουν τη θερμοκρασία στους 79 βαθμούς και μετά συνεχίζει να ανεβαίνει.

Μετά στο 5:05 φαίνεται οτι ο θερμοστάτης ξαναανοίγει κάπου στους 89 βαθμούς, αλλά η θερμοκρασία πέφτει πολύ λιγότερο γιατι το ψυγείο πλέον έχει ζεσταθεί.

Όλα τα εξαρτήματα του συστήματος έχουν τη δική τους θερμοχωρητικότητα και αδράνεια, γι αυτό οι θερμοκρασίες ανοίγματος και κλεισίματος παίζουν, ανάλογα και με τις εξωτερικές συνθήκες.

Το άφησα να δουλεύει μετά για πολύ ώρα, όμως δέν είχε αρκετή ζέστη για να πάρει μπρός και το βεντιλατέρ.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Σίγουρα υπάρχει ασυνενοησία, γιατι εγώ πουθενά δέν ανέφερα ούτε ρύπους, ούτε κατανάλωση ούτε Euro και κύκλους WLTP. Μιλάω καθαρά για τη θέρμανση του ψυκτικού και κατα συνέπεια τη ζέστη που βγάζει η θερμάστρα.

Νομίζω ήταν προφανές από αυτά που έλεγε ότι το Euro συνδέετε με την τεχνολογία του κινητήρα και την εξέλιξη του για απόδοση ακόμα και στις χαμηλές θερμοκρασίες. Δεν μίλησα πουθενά για ρύπους. 

 

6 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Ένας δείκτης που δουλεύει σωστά και χωρίς αδράνεια μπορεί να δώσει εγκαιρη προειδοποίηση για διάφορα προβλήματα. Για παράδειγμα, αν μία ζεστή μέρα βλέπεις τη θερμοκρασία να παραμένει στους 70-80 βαθμούς, αυτό είναι ένδειξη οτι μπορεί το ψυκτικό να είναι χαμηλά. Σε αυτοκίνητο με λαμπάκι μόνο δέν θα καταλάβεις τίποτα παρα μόνο όταν είναι πολύ αργά, γιατι αυτό είναι μέσα στο φυσιολογικό range.

Ο δείκτης έχει πολύ περισσότερη υστέρηση από την πραγματική ένδειξη του σενσορα. Ελάχιστη σημασία έχει πλέον. + δεν είναι σκέτο λαμπάκι. Είναι σύμβολα και χρώματα. Εάν πάει λίγο πάνω από το φυσιολογικό, βγάζει κίτρινη ένδειξη, μαζί με ήχο. Πολύ πριν είναι αργά, και πολύ πριν προσέξει ένας οδηγός ότι κάτι πάει λάθος με τον δείκτη. Εάν πάει αρκετά ψηλά, βγάζει κόκκινο σήμα που σημαίνει σταμάτα αμέσως. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην το προσέξεις πριν να είναι αργά. Αντιθέτως με τον δείκτη πολλοί κάψανε τα αμάξια γιατί effectively σπάνια τον βλέπεις συνεχώς. Το πλήρες εύρος του δείκτη, και όχι απλά η κορυφή, χρειαζόταν παλιά, όταν τα λάδια δεν ήταν multigrade, συνθετικά κλπ για να ξέρεις ότι μόλις αρχίσει να ανεβαίνει, μπορείς να κινηθείς. Σαν μέλι ήταν τα παγωμένα λάδια τότε, και δεν μιλώ για καρπυρατερ με τσοκ, αλλά για αμάξια των 90s

 

6 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Ένα παλιό κόλπο που κάνουμε όταν υπερθερμαίνεται ο κινητήρας είναι να ανοίγουμε τη θέρμανση στο τέρμα. Δέν λειτουργεί σε όλα τα προβλήματα, πχ αν έχει αδειάσει απο ψυκτικό δέν θα κάνει τίποτα. Αλλά αν για παράδειγμα ο θερμοστάτης έχει κολλήσει κλειστός, ή έχει χαλάσει το βεντιλατέρ τότε θα βοηθήσει ωστε η θερμοκρασία να μήν ξεφύγει πολύ.

Προφανώς και προσθέτοντας ένα επιπλέον ψυγείο με τον ανεμιστήρα του στο κύκλωμα θα ρίξει τη θερμοκρασία.

Το πόσο θα επηρεάσει κάτι, είναι σχετικό. In theory όλα επηρεάζουν τα πάντα. Effectively τι γίνεται είναι που έχει νόημα.

Το κόλπο αυτό δεν το κάνουμε.... το κάναμε (οκ, Ελλάδα με μέση ηλικία οχημάτων 15 έτη μπορεί και να το κάνουμε ακόμα). Ήταν για τα παλιά οχήματα που τα συστήματα ψύξης ήταν .#%&*  και το έκανες απλά για να σου δώσει μισό λεπτό παράταση να καταφέρεις να σκαρφαλώσεις μια μεγάλη ανηφόρα. Ή για να τα βγάλεις πέρα στα φανάρια μέχρι να ανάψει πράσινο και αρχίσει ο αέρας να κινείται καλύτερα.  Ήταν τον καιρό (αμάξια των 90's) που ένα 1.6L έβγαζε 75 ίππους, το 1.7d 50, ένα βαρύ saloon ήταν 1000kg και τo 2.0L με τους 115 ήταν πολυτέλεια. Το φορτίο που έχει να τραβήξει ένα καινούργιο αμάξι (και αναλόγως η θερμική ισχύς του κινητήρα) είναι κατά πολύ αυξημένο. Δεν το επηρεάζεις πλέον κάνοντας του αέρα με μια βεντάλια. 

6 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Με το ψυκτικό στους 40 βαθμούς και την εξωτερική θερμοκρασία στους 1-2 βαθμούς @@ ζεστό αέρα θα βγάζει. Αν δεν πάει μίνιμουμ 70 δέν γίνεται τίποτα.

Και 20 βαθμούς αέρα να βγάζε σε 1-2 λεπτά, μια χαρά ζεστός είναι σε σχέση με τους 1-2. Εάν κάποιος θέλει να κάνει σάουνα με το που μπει, μπορεί να πάει σε Jaguar, που η θερμάστρα τους δουλεύει με καύσιμο. 

Επεξ/σία από Whargoul
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Whargoul είπε

Ο δείκτης έχει πολύ περισσότερη υστέρηση από την πραγματική ένδειξη του σενσορα.

Ναί, οι δείκτες στα πιό πολλά αυτοκίνητα είναι το ίδιο άχρηστοι με τα λαμπάκια.

3 ώρες πριν, Whargoul είπε

Ελάχιστη σημασία έχει πλέον. + δεν είναι σκέτο λαμπάκι. Είναι σύμβολα και χρώματα. Εάν πάει λίγο πάνω από το φυσιολογικό, βγάζει κίτρινη ένδειξη, μαζί με ήχο. Πολύ πριν είναι αργά, και πολύ πριν προσέξει ένας οδηγός ότι κάτι πάει λάθος με τον δείκτη. Εάν πάει αρκετά ψηλά, βγάζει κόκκινο σήμα που σημαίνει σταμάτα αμέσως. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην το προσέξεις πριν να είναι αργά. Αντιθέτως με τον δείκτη πολλοί κάψανε τα αμάξια γιατί effectively σπάνια τον βλέπεις συνεχώς.

Λαμπάκι έχουν όλα τα παλιά αυτοκίνητα που έχουν δείκτη. Κάποια έχουν και βομβητή.

5 ώρες πριν, Whargoul είπε

Το πλήρες εύρος του δείκτη, και όχι απλά η κορυφή, χρειαζόταν παλιά, όταν τα λάδια δεν ήταν multigrade, συνθετικά κλπ για να ξέρεις ότι μόλις αρχίσει να ανεβαίνει, μπορείς να κινηθείς. Σαν μέλι ήταν τα παγωμένα λάδια τότε, και δεν μιλώ για καρπυρατερ με τσοκ, αλλά για αμάξια των 90s

Τα αυτοκίνητα τότε τα οδηγούσαμε κατευθείαν, όπως και τώρα. Αυτό που λές με τα δείκτη της θερμοκρασίας και τα λάδια δεν ισχύει απο καμία άποψη.

Καταρχάς, το λάδι όπως έγραψα και σε προηγούμενο πόστ, αργεί πάρα πολύ να ζεσταθεί. Το χειμώνα θα συνεχίσει να είναι κρύο ακόμα και όταν ανοίξει ο θερμοστάτης. Δέν έχει νόημα να κάθεσαι να κοιτάς το δείκτη.

Ήδη απο τη δεκαετία του 80 που έχω προσωπική εμπειρία, τα πολύτυπα λάδια ήταν το default στα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα ένα ορυκτέλαιο 20W-50 που ήταν πολύ διαδεδομένο τότε, έχει ρευστότητα απο τους -15 βαθμούς

Στα δε αυτοκίνητα των 90s μιλάμε πλέον για καταλυτικά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό

Η ιδιαιτερότητα που είχαν τα παλιά αυτοκίνητα ήταν οτι μέχρι να ζεσταθεί το καρμπυρατέρ ρετάρανε αν πάταγες δυνατα το γκάζι και σβήνανε. Αλλά και αυτά τα θέματα ήταν λυμένα ήδη απο τη δεκαετία του 80. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα καρμπυρατέρ, αυτόματα τσόκ, ηλεκτρικές αντιστάσεις για προθέρμανση κτλ.

 

5 ώρες πριν, Whargoul είπε

Το κόλπο αυτό δεν το κάνουμε.... το κάναμε (οκ, Ελλάδα με μέση ηλικία οχημάτων 15 έτη μπορεί και να το κάνουμε ακόμα). Ήταν για τα παλιά οχήματα που τα συστήματα ψύξης ήταν .#%&*  και το έκανες απλά για να σου δώσει μισό λεπτό παράταση να καταφέρεις να σκαρφαλώσεις μια μεγάλη ανηφόρα. Ή για να τα βγάλεις πέρα στα φανάρια μέχρι να ανάψει πράσινο και αρχίσει ο αέρας να κινείται καλύτερα. 

Αυτό είναι για ώρα ανάγκης μόνο και λειτουργεί σε όλα τα αυτοκίνητα. Το σύστημα ψύξης δέν έχει αλλάξει σημαντικά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Και κανένα υδρόψυκτο, ακόμα και της δεκαετίας του 70 δέν άναβε αν ανέβαινε ανηφόρα. Πρόβλημα στο μποτιλιάρισμα το καλοκαίρι είχαν τα αερόψυκτα.

Μάλλον έχεις υπόψιν σου πολύ παλιότερα αυτοκίνητα που δέν είχαν βεντιλατέρ ή δέν είχαν αντλία νερού και βασίζονταν στη φυσική ροή του ζεστού νερού.

6 ώρες πριν, Whargoul είπε

Και 20 βαθμούς αέρα να βγάζε σε 1-2 λεπτά, μια χαρά ζεστός είναι σε σχέση με τους 1-2. Εάν κάποιος θέλει να κάνει σάουνα με το που μπει, μπορεί να πάει σε Jaguar, που η θερμάστρα τους δουλεύει με καύσιμο. 

Αν τα νερά φτάσουν 20 βαθμούς, τότε ο αέρας που θα φτάνει πάνω σου όταν η καμπίνα είναι στον 1 βαθμό θα είναι 5 βαθμοί στην καλύτερη.

Ακόμα και αν ο αέρας που φυσάει είναι 20 βαθμοί, είναι χαμηλότερα απο τη θερμοκρασία του σώματος οπότε θα σε κρυώνει αντί να σε ζεσταίνει.

Πολύ απλά, αν δέν φτάσει η θερμοκρασία τουλάχιστον 70 βαθμούς, δέν έχει νόημα να ανοίξεις τη θέρμανση, θα σε παγώσει χειρότερα.

  • Like 1
Δημοσ.

Ρε  παιδιά το ξεφτιλισατε το θέμα με την θερμοκρασία...Αφήστε τα πειράματα και διαβάστε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Αν γράφει αυτά που υποστηρίζεται τότε εντάξει αλλιώς ξαναδώσετε για δίπλωμα οδήγησης.....

Δημοσ.

Βλέπω πολλούς ειδικούς εδώ. Ειδικούς που ξέρουν να κρίνουν και να κατακρίνουν.

Θα ήταν εξαιρετικό να βλέπαμε τι κριτική θα εισέπρατταν εκείνοι αν επιχειρούσαν να ξεκινήσουν από την αρχή μια τόσο καινοτόμο εταιρεία σαν την Tesla και με τι ποσότητες και μεγέθη από αφάνταστα εμπόδια θα ερχόταν αντιμέτωποι από την πρώτη στιγμή, προκειμένου να φτάσουν στο σημείο που βρίσκεται τώρα η Tesla.

Ίσως όμως επειδή έχουμε γενικότερα πήξει στους ειδικούς, να βρίσκεται η Πατρίδα σε αυτή την άθλια κατάσταση σήμερα.

Δημοσ.
34 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Ναί, οι δείκτες στα πιό πολλά αυτοκίνητα είναι το ίδιο άχρηστοι με τα λαμπάκια.

Λαμπάκι έχουν όλα τα παλιά αυτοκίνητα που έχουν δείκτη. Κάποια έχουν και βομβητή.

[....]

 Ρε Fubar, δεν καταλαβαίνεις τι σου λέω. Διαβάζεις αποσπασματικά ανάμεσα στα Posts. Το λάδι πλέον είναι αρκετά λεπτό. Έχει μεγάλη ρευστότητα κινείται εύκολα, θα πάει όπου χρειάζεται σε δευτερόλεπτα. Το 20W, δεν έχει καμιά σχέση με το 0W, 5W, 10W και την λιπαντική ικανότητα των full συνθετικών. Τελείως διαφορετικά. Σαν νερό είναι πλέον στους  0 βαθμούς. Όχι σαν μέλι. Το ζέσταμα παλιά, εξυπηρετούσε 2 σκοπούς. Όχι ένα. Ο πρώτος και ο πιο σημαντικός ήταν να κυκλοφορήσει το λάδι και να πάει παντού. Χοντρό λάδι, δύσκολα κινείται, ακόμα πιο δύσκολο μπαίνει σε σχισμές. Γι αυτό και ήθελε 2-3 λεπτά "ζέσταμα" - κυκλοφορία λαδιού. Μετά ήταν για ζέσταμα του ίδιου του κινητήρα, τα μέταλλα να διασταλούν σε πιο νορμαλ διαστάσεις,  το λάδι να αναπτύξει μια Α θερμοκρασία για να αρχίσει να αραιώνει κάπως για να λιπαίνει σωστά κλπ κλπ.  Το ότι απλά το ξεκινούσαμε και φέυγαμε μέσα στην βαρυχειμωνιά ήταν τελείως λάθος γι αυτόν που το έκανε. Δεν υπάρχει τίποτα το κοινό με παλιά. Ούτε στα λάδια, ούτε στον σχεδιασμό του κινητήρα, ούτε στην κατασκευή του, ούτε στον τρόπο που επιτυγχάνεται η αρχική θέρμανση. Σήμερα είναι πολύ ελεγχόμενη. 

+Τα συστήματα ψύξης δεν είναι τα ίδια. Έχουν αλλάξει εντελώς. Καμιά σχέση με παλιά. Μόνο ονομαστικά είναι τα ίδια. Οι αντλίες είναι ηλεκτρικές, κυκλοφορούν το νερό όσο χρειάζεται και όταν χρειάζεται. Όχι ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χωρίς να λαμβάνει υπόψη εάν είναι κρύος ή καίγεται. Οι θερμοστάτες είναι ελεγχόμενοι. Το αμάξι επιλέγει πότε να τους ανοίξει και σε ποιαν θερμοκρασία. Δεν ανοίγουν πλέον σε μιαν συγκεκριμένη.

Μετά χάνεις το Point με τα καταλυτικά ή με τον ψεκασμό. Το όλο θέμα είναι η ενέργεια που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο να κινηθεί. Πιο βαρύ αυτοκίνητο, περισσότερη ενέργεια χρειάζεται για να αναπτύξει μια συγκεκριμένη ταχύτητα, περισσότερη θερμική ενέργεια παράγεται. Παλιά με ένα αυτοκίνητο των 75 ίππων, και 800 - 1000 κιλά, παραγόταν η μισή θερμική ενέργεια από ένα σύγχρονο. Οπότε το παλιό κόλπο απλά δεν δουλεύει. Είναι σαν να προσπαθείς να αδειάσεις μια μπανιέρα που έχεις ανοιχτή την βρύση, με ένα ποτήρι,. Παλιά που της έριχνες νερό με τον κουβά, κάτι γινόταν. Τώρα όχι. Πλέον το Yaris είναι 1000κιλά, Tο Mini Cooper είναι 1250. Εν κινήση θερμαίνεις πλέον το αμάξι. Όχι στάσιμο. Το φορτίο του κινητήρα, και άρα το βάρος του αμαξιού είναι το πιο σημαντικό.

+ 20 βαθμούς ο αέρας είπα. Όχι τα νερά, αυτά είπαμε είναι στους 40. 

+Ο αέρας 20 βαθμούς δεν θα σε κρυώσει. Χειμώνας είναι δεν κάθεσαι στο αμάξι με την μπλούζα. + Δεν το βάζεις να σου φυσά στα μούτρα full power σαν ανεμιστήρας. Βάζεις την ροή της θερμάστρας αρχικά στο 1 ή 2 για να μπορεί ο αέρας να απορροφήσει το μέγιστο ποσό θερμότητας από τον εναλλάκτη και να βγαίνει ζεστός. Η άνοδος της θερμοκρασίας του είναι ανάλογη με τον χρόνο που ξοδεύει μέσα σε αυτόν. Όσο πιο αργή η ροή, τόση περισσότερη θερμότητα θα απορροφήσει και τόσο περισσότερο θα πλησιάσει την θερμοκρασία του εναλλάκτη/ψυκτικού.  +Σε δευτερόλεπτα αυτό που ξεκίνησε σαν 20 βαθμούς θα αρχίσει να αυξάνεται και σε 2 λεπτά δεν θα αντέχεις αν σου κτυπά ο αέρας στα μούτρα. Εσύ ο ίδιος ανέβασες βίντεο, με τον κινητήρα χωρίς φορτίο κιόλας. Από τους 12 βαθμούς, σε 1.23 λεπτά έφτασε τους 40oC, και μετά ανέβαζε 20 βαθμούς το λεπτό. 

5 λεπτά πριν, yiannisl είπε

Θα ήταν εξαιρετικό να βλέπαμε τι κριτική θα εισέπρατταν εκείνοι αν επιχειρούσαν να ξεκινήσουν από την αρχή μια τόσο καινοτόμο εταιρεία σαν την Tesla και με τι ποσότητες και μεγέθη από αφάνταστα εμπόδια θα ερχόταν αντιμέτωποι από την πρώτη στιγμή, προκειμένου να φτάσουν στο σημείο που βρίσκεται τώρα η Tesla.

Μόνο που δεν ξεκίνησε ο Musk την Tesla....

Δημοσ.
9 ώρες πριν, Whargoul είπε

Το ζέσταμα παλιά, εξυπηρετούσε 2 σκοπούς. Όχι ένα. Ο πρώτος και ο πιο σημαντικός ήταν να κυκλοφορήσει το λάδι και να πάει παντού. Χοντρό λάδι, δύσκολα κινείται, ακόμα πιο δύσκολο μπαίνει σε σχισμές. Γι αυτό και ήθελε 2-3 λεπτά "ζέσταμα" - κυκλοφορία λαδιού. Μετά ήταν για ζέσταμα του ίδιου του κινητήρα, τα μέταλλα να διασταλούν σε πιο νορμαλ διαστάσεις,  το λάδι να αναπτύξει μια Α θερμοκρασία για να αρχίσει να αραιώνει κάπως για να λιπαίνει σωστά κλπ κλπ.

Μήν ξεχνάς οτι τα λάδια της εποχής ήταν φτιαγμένα για να συνεργάζονται με τους κινητήρες της εποχής και τούμπαλιν.

Το λάδι ήταν χοντρό τότε, αλλά αντίστοιχα αυτοί οι κινητήρες είχαν και μεγαλύτερες ανοχές. Αν σε παλιάς τεχνολογίας κινητήρα βάλεις σύγχρονο λεπτόρευστο λάδι, πολύ απλά δέν θα ανεβάζει πίεση και θα επιταχυνθεί η φθορά.

Απο τη στιγμή που δέν είχε παγώσει ωστε να μήν ρέει καθόλου, ξεκινούσες κανονικά, όπως και τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Οσο για το αν τα λεπτόρευστα προσφέρουν καλύτερη προστασία, είναι debatable. Τα λεπτόρευστα αναπτύχθηκαν με κύριο γνώμονα την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών, όχι την καλύτερη προστασία του κινητήρα.

Για παράδειγμα, η BMW στα M μοντέλα απο κεί που έβαζε παραδοσιακά 10W-60, κάποια χρονιά το γύρισε στο 0-30 που βάζει στα απλά μοντέλα και άρχισαν ζημιές στους κινητήρες, οπότε το γύρισαν πάλι σε 10-60

10 ώρες πριν, Whargoul είπε

Το ότι απλά το ξεκινούσαμε και φέυγαμε μέσα στην βαρυχειμωνιά ήταν τελείως λάθος γι αυτόν που το έκανε. Δεν υπάρχει τίποτα το κοινό με παλιά. Ούτε στα λάδια, ούτε στον σχεδιασμό του κινητήρα, ούτε στην κατασκευή του, ούτε στον τρόπο που επιτυγχάνεται η αρχική θέρμανση. Σήμερα είναι πολύ ελεγχόμενη. 

Θυμάμαι πολύ καλά τον ειδικό τύπο στα τέλη δεκαετίας 80 και τις εκπομπές του Αρη Σταθάκη αρχές 90 οπου ήδη απο τότε λέγανε οτι δέν χρειάζεται προθέρμανση και κάνουμε το ζέσταμα εν κινήσει.

10 ώρες πριν, Whargoul είπε

+Τα συστήματα ψύξης δεν είναι τα ίδια. Έχουν αλλάξει εντελώς. Καμιά σχέση με παλιά. Μόνο ονομαστικά είναι τα ίδια. Οι αντλίες είναι ηλεκτρικές, κυκλοφορούν το νερό όσο χρειάζεται και όταν χρειάζεται. Όχι ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χωρίς να λαμβάνει υπόψη εάν είναι κρύος ή καίγεται. Οι θερμοστάτες είναι ελεγχόμενοι. Το αμάξι επιλέγει πότε να τους ανοίξει και σε ποιαν θερμοκρασία. Δεν ανοίγουν πλέον σε μιαν συγκεκριμένη.

Τα ηλεκτρικά accesories είναι 1ον για οικονομία καυσίμου, 2ον επειδή στα υβριδικά δέν θα δουλεύανε σωστά αν παίρνανε κίνηση απο τον κινητήρα.

Για παράδειγμα, η αντλία νερού δέν έχει νόημα να λειτουργεί όσο ο θερμοστάτης είναι κλειστός. Η αντλία λαδιού επίσης δέν έχει νόημα να δουλεύει συνέχεια,  έτσι κι αλλιώς στις υψηλές στροφές ανοίγει η βαλβίδα bypass. Το ίδιο και οι υδραυλικές κρεμαγιέρες που πλέον έχουν αντικατασταθεί απο ηλεκτρικές.

Δέν αλλάζει κάτι στο πόσο γρήγορα θα ζεσταθεί το αυτοκίνητο απο κρύο.

11 ώρες πριν, Whargoul είπε

+ 20 βαθμούς ο αέρας είπα. Όχι τα νερά, αυτά είπαμε είναι στους 40. 

+Ο αέρας 20 βαθμούς δεν θα σε κρυώσει. Χειμώνας είναι δεν κάθεσαι στο αμάξι με την μπλούζα. + Δεν το βάζεις να σου φυσά στα μούτρα full power σαν ανεμιστήρας. Βάζεις την ροή της θερμάστρας αρχικά στο 1 ή 2 για να μπορεί ο αέρας να απορροφήσει το μέγιστο ποσό θερμότητας από τον εναλλάκτη και να βγαίνει ζεστός. Η άνοδος της θερμοκρασίας του είναι ανάλογη με τον χρόνο που ξοδεύει μέσα σε αυτόν. Όσο πιο αργή η ροή, τόση περισσότερη θερμότητα θα απορροφήσει και τόσο περισσότερο θα πλησιάσει την θερμοκρασία του εναλλάκτη/ψυκτικού.  +Σε δευτερόλεπτα αυτό που ξεκίνησε σαν 20 βαθμούς θα αρχίσει να αυξάνεται και σε 2 λεπτά δεν θα αντέχεις αν σου κτυπά ο αέρας στα μούτρα.

 

Είναι ξεκάθαρο οτι απλά γράφεις τι πιστεύεις οτι θα συμβεί στο κρύο χωρίς να έχεις προσωπική εμπειρία απο το θέμα.

Επαναλαμβάνω οτι αν τα νερά δέν έχουν ζεσταθεί καλά, καλύτερα να αφήσεις το καλοριφέρ κλειστό.

Και επίσης επαναλαμβάνω οτι ο αέρας των 20 βαθμών θα σε κρυώσει χειρότερα. Τον όρο windchill τον έχεις ακούσει?

11 ώρες πριν, Whargoul είπε

Εσύ ο ίδιος ανέβασες βίντεο, με τον κινητήρα χωρίς φορτίο κιόλας. Από τους 12 βαθμούς, σε 1.23 λεπτά έφτασε τους 40oC, και μετά ανέβαζε 20 βαθμούς το λεπτό. 

Δέν είναι χωρίς φορτίο, κρατάω το γκάζι πατημένο. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης ούτε κρατάς το γκάζι πατημένο συνεχόμενα, αλλά και ο κρύος αέρας του περιβάλλοντος καθυστερεί τη θέρμανση. Έχω σημερινό βίντεο που απο τους 8 βαθμούς κάνει 7μιση λεπτά μέχρι τους 92.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Μήν ξεχνάς οτι τα λάδια της εποχής ήταν φτιαγμένα για να συνεργάζονται με τους κινητήρες της εποχής και τούμπαλιν.

Το λάδι ήταν χοντρό τότε, αλλά αντίστοιχα αυτοί οι κινητήρες είχαν και μεγαλύτερες ανοχές. Αν σε παλιάς τεχνολογίας κινητήρα βάλεις σύγχρονο λεπτόρευστο λάδι, πολύ απλά δέν θα ανεβάζει πίεση και θα επιταχυνθεί η φθορά.

Απο τη στιγμή που δέν είχε παγώσει ωστε να μήν ρέει καθόλου, ξεκινούσες κανονικά, όπως και τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Οσο για το αν τα λεπτόρευστα προσφέρουν καλύτερη προστασία, είναι debatable. Τα λεπτόρευστα αναπτύχθηκαν με κύριο γνώμονα την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών, όχι την καλύτερη προστασία του κινητήρα.

Για παράδειγμα, η BMW στα M μοντέλα απο κεί που έβαζε παραδοσιακά 10W-60, κάποια χρονιά το γύρισε στο 0-30 που βάζει στα απλά μοντέλα και άρχισαν ζημιές στους κινητήρες, οπότε το γύρισαν πάλι σε 10-60

Θυμάμαι πολύ καλά τον ειδικό τύπο στα τέλη δεκαετίας 80 και τις εκπομπές του Αρη Σταθάκη αρχές 90 οπου ήδη απο τότε λέγανε οτι δέν χρειάζεται προθέρμανση και κάνουμε το ζέσταμα εν κινήσει.

Τα ηλεκτρικά accesories είναι 1ον για οικονομία καυσίμου, 2ον επειδή στα υβριδικά δέν θα δουλεύανε σωστά αν παίρνανε κίνηση απο τον κινητήρα.

Για παράδειγμα, η αντλία νερού δέν έχει νόημα να λειτουργεί όσο ο θερμοστάτης είναι κλειστός. Η αντλία λαδιού επίσης δέν έχει νόημα να δουλεύει συνέχεια,  έτσι κι αλλιώς στις υψηλές στροφές ανοίγει η βαλβίδα bypass. Το ίδιο και οι υδραυλικές κρεμαγιέρες που πλέον έχουν αντικατασταθεί απο ηλεκτρικές.

Δέν αλλάζει κάτι στο πόσο γρήγορα θα ζεσταθεί το αυτοκίνητο απο κρύο.

Είναι ξεκάθαρο οτι απλά γράφεις τι πιστεύεις οτι θα συμβεί στο κρύο χωρίς να έχεις προσωπική εμπειρία απο το θέμα.

Επαναλαμβάνω οτι αν τα νερά δέν έχουν ζεσταθεί καλά, καλύτερα να αφήσεις το καλοριφέρ κλειστό.

Και επίσης επαναλαμβάνω οτι ο αέρας των 20 βαθμών θα σε κρυώσει χειρότερα. Τον όρο windchill τον έχεις ακούσει?

Δέν είναι χωρίς φορτίο, κρατάω το γκάζι πατημένο. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης ούτε κρατάς το γκάζι πατημένο συνεχόμενα, αλλά και ο κρύος αέρας του περιβάλλοντος καθυστερεί τη θέρμανση. Έχω σημερινό βίντεο που απο τους 8 βαθμούς κάνει 7μιση λεπτά μέχρι τους 92.

Είμαστε τελείως εκτός θέματος... Αυτά που λές είναι πράγματα που δεν ισχύουν στο βαθμό που νομίζεις. ΤΟ λάδι 10-60 στις Μ.. H M είναι αυτοκίνητο πίστας, καμιά σχέση δεν έχει με ένα τυπικό αμάξι εποχής, 1,6L opel vectra, honda civic, όπως δεν έχει και τώρα καμιά σχέση δεν έχει με ένα τυπικό αμάξι. Με water injection βγαίνει τώρα η M για να ρυθμίζει καλύτερα την θερμοκρασία στον κύλινδρο...  ή αν παρέχουν καλύτερη προστασία in general είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο. Συγκεκριμένα πράγματα λέω και το γενικεύεις όσο πάει και τα απλοποιείς όσο πάει. Η βάση είναι απλή. Η πράξη είναι πολύ πολύπλοκη. Δεν βάζεις ψυκτικό στον κινητήρα για να πάει στους 90 βαθμούς. Εξυπηρετεί κάποιο σκοπό, και αυτός είναι να απάγει θερμότητα για να κρατά τον κύλινδρο στο optimum για μέγιστη θερμοδυναμική απόδοση και να κρατά θερμική ομοιομορφία στον κινητήρα για να μην υπάρχουν δυναμικά θερμοκρασίας. Το ότι πάει στου 90, 100,  είναι απλά γιατί όσο πιο ζεστό είναι, τόσο καλύτερη ψύξη παρέχει, και χρειάζεσαι πιο μικρά ψυγεία. Και βάζεις και τα υβριδικά τώρα  μέσα. Στα σοβαρά υβριδικά έτσι κι αλλιώς Atkinson κινητήρα χρησιμοποιούν. Σόρρυ αλλά τα έκανες έναν αχταρμά..

+ Δεν θα σε κρυώσει χειρότερα ο 20 βαθμούς αέρας. Έλεος. Φοράς 10 πράγματα τον χειμώνα. Δεν κάθεσαι γυμνός στο αμάξι για να κτυπά ο κρύος αέρας το δέρμα σου για να επηρεαστείς από το wind chill μιας θερμάστρας που βγαίνει από διασκορπισμένους αεραγωγούς. Δεν κάθεσαι μπροστά σε ανεμιστήρα. + Με την ροή αέρα στο 1-2, ούτε και που σε αγγίζει με σημαντική ταχύτητα. Τον αέρα γύρω σου ζεσταίνει περισσότερο, τον αέρα που εισπνέεις. Εσύ αν θες περίμενε 5-10-20 λεπτά και μετά να ανοίξεις την θερμάστρα λόγω windchill ή επειδή το νερό δεν καίει. Εγώ με τον τρόπο μου σε 1-2 λεπτά είμαι μια χαρά πάντως. Στα 800 μέτρα βάζω την ροή στο 1, και σε 2-3 λεπτά δουλεύει στην εντέλεια. Ούτε κάνουν χιόνια τα μουστάκια μου ούτε τίποτα.

+ Ναι, όσο και να πατάς το γκάζι, δεν βάζεις φορτίο στον κινητήρα. Απλά αυξάνεις την ισχύ του σε σχέση με το ρελαντί. 3200 στροφές, 4 φορές την ισχύ στο ρελαντί. Ελάχιστο παραμένει το φορτίο και η παραγόμενη θερμότητα, γι αυτό και δεν άνοιγε το βεντιλαντέρ, γι αυτό και επηρεάζεται περισσότερο από την παθητική ψύξη και την θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Αν προσέξεις ακόμα και στις 3400rpm το γκάζι σου δεν πήγε πάνω από 15-16%. Ζήτημα εάν χρησιμοποιούσες 15-20ίππους. Αν το άφηνες ρελαντί και απλά άναβες το AC και τα φώτα στην υψηλή σκάλα παίζει να έβαζες περισσότερο φορτίο. + Όλο αυτό που έκανες στάσιμος σε 5-6 λεπτά είναι απλά 2-3 ήπιες 0-50 επιταχύνσεις. Αφού σου αρέσουν τα πειράματα, κάνε 2 λεπτά γύρους στην γειτονιά και δες την διαφορά. Και στην θερμοκρασία, και στο πόσο ανοίγει η πεταλούδα του γκαζιού. + Αυτό που ενδιαφέρει είναι το εμβαδόν κάτω από την καμπύλη του γκαζιού στην πεταλούδα, (μπορεί να μην πηγαίνει γραμμικά με το πενταλ) που δείχνει το παραγόμενο έργο. Όχι απλά ο χρόνος που πατάς (ή νομίζεις πως πατάς) το γκάζι. Ή εναλλακτικά βλέπεις την ποσότητα καύσιμου που χρησιμοποιήθηκε ή την μέση τιμή σε λίτρα/λεπτό. 

Anw, αφήνω την κουβέντα εδώ. Αν θέλεις μπορούμε να το συζητήσουμε σε άλλο θέμα η prive. 

 

Επεξ/σία από Whargoul
  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...