Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το πιλοτάρισμα ενός αεροσκάφους δε μοιάζει κι απ’ τα πιο εύκολα πράγματα στον κόσμο (spoiler: δεν είναι). Η δε πλησιέστερη εμπειρία που είθισται να έχει κανείς περιορίζεται στην ενασχόλησή του με… video games αλά Ace Combat ή σε εκείνες τις κλεφτές ματιές που έχει ρίξει προς στο cockpit σχεδόν μηχανικά κατά την επιβίβασή του σε κάποιο αεροσκάφος.

Για τους λάτρεις της αεροπλοΐας ωστόσο υπάρχει και μία ακόμα επιλογή: η χρήση ενός εξομοιωτή πτήσεων και για να σας προλάβουμε, δεν εννοούμε μια λύση τύπου Microsoft Flight Simulator στο σπίτι. Μιλάμε για έναν κανονικό προσομοιωτή, ένα πανάκριβο εργαλείο που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση και τον έλεγχο των δεξιοτήτων των πιλότων, έχοντας τη δυνατότητα να δημιουργήσει συνθήκες αντίστοιχες με εκείνες που θα συναντήσει κάποιος στην πραγματικότητα, αρκετές χιλιάδες πόδια στον αέρα.

2.jpg.6e353bbd5846888e7b43ca851beb5bab.jpg

 
Κλείνοντας θέση και… εισιτήριο

Θέλοντας να διαπιστώσουμε κατά πόσο η εμπειρία ανταποκρινόταν στα όσα είχαμε ακούσει, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε με την ProFlight. Πρόκειται για εταιρεία που έχουν δημιουργήσει από κοινού η Lufthansa και η Pro Toura με στόχο την εμπορική διάθεση των κενών slots στους εξομοιωτές της πρώτης –και παράλληλα τη μοναδική εταιρεία, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να αποκτήσει πρόσβαση σε αυτούς.

Η ProFlight διαθέτει εξομοιωτές αεροσκαφών τόσο της Airbus, όσο και της Boeing στα κέντρα εκπαίδευσης της Lufthansa σε πέντε πόλεις της Γερμανίας (Φρανκφούρτη, Μόναχο, Βερολίνο, Έσεν) και της Αυστρίας (Βιέννη). Το μόνο που έχει να κάνει κανείς, είναι να επιλέξει το μοντέλο του αεροσκάφους που προτιμά και το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει. Με δεδομένο ότι ήταν η πρώτη μας φορά, το Basic / Plus ήταν και το πακέτο που κάλυψε τις ανάγκες μας –θα εκτιμήσετε δεόντως τον λίγο περισσότερο χρόνο που προσφέρει σε σχέση με το Basic / Start.

Σε περίπτωση που κλείσετε θέση σε κάποιον εξομοιωτή για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, σας συμβουλεύουμε να περιμένετε την επιβεβαίωση των ανθρώπων της ProFlight για τα περαιτέρω (αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία κλπ). Στην περίπτωσή μας για παράδειγμα, λίγο αφότου πραγματοποιήσαμε την κράτησή μας για ένα Airbus A340, πληροφορηθήκαμε πως το slot μας είχε ζητηθεί από τη Lufthansa (!) με αποτέλεσμα να πάρουμε το επόμενο διαθέσιμο που ήταν αρκετές ώρες αργότερα –αλλά ευτυχώς την ίδια ημέρα.

3.jpg.ccbfdb0c3c2857005eb21ee9691f8955.jpg

Η εμπειρία του εξομοιωτή

Το κέντρο εκπαίδευσης της Lufthansa στη Φρανκφούρτη, όπου και επιλέξαμε να πάμε, βρίσκεται στον χώρο του αεροδρομίου. Το ραντεβού μας ήταν για τις 21:45, οπότε φτάσαμε στη ρεσεψιόν του κτηρίου θεωρώντας πως πιθανότατα θα είμαστε κι οι τελευταίοι. “Το κέντρο εκπαίδευσης λειτουργεί 24 ώρες τη μέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα”, μας πληροφορεί ο Rolf Birck, πρώην πιλότος και νυν εκπαιδευτής της Lufthansa στον δρόμο για το δωμάτιο ενημέρωσης.
Πρόκειται για ένα γιγαντιαίο σύμπλεγμα κτηρίων, στο οποίο βρίσκονται μεταξύ άλλων 26 εξομοιωτές Airbus, Boeing, Embraer και Bombardier. Καθένας εξ αυτών αποτελεί στην ουσία ένα μεγάλο κουβούκλιο, τοποθετημένο επάνω σε έναν πολύπλοκο υδραυλικό μηχανισμό. Ο τελευταίος έχει τη δυνατότητα να μετακινεί την κατασκευή προς έξι κατευθύνσεις (μπρος-πίσω, δεξιά-αριστερά, πάνω-κάτω) ενώ είναι συνδεδεμένος με ένα σύστημα υπολογιστών, καταγράφοντας εξωφρενικές ποσότητες δεδομένων.

Στο εσωτερικό του εξομοιωτή τώρα, βρίσκεται μια ελαφρώς μεγεθυμένη έκδοση του θαλάμου διακυβέρνησης ενός αεροσκάφους, με χώρο πίσω από τις θέσεις του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη για τους εκπαιδευτές και τους επιτηρητές. Μπροστά από το cockpit, τέλος, υπάρχει μια τεράστια, κυρτή οθόνη που εξομοιώνει το περιβάλλον πτήσης. Ο εκπαιδευτής επιλέγει το σενάριο και οι πιλότοι εν συνεχεία εκτελούν με τον εξομοιωτή να προσφέρει μια απίστευτα ρεαλιστική εμπειρία.

4.thumb.jpg.f00909da2c4be3f35d3ae9ed4e3273fc.jpg
 
“Η Lufthansa χρησιμοποιεί περίπου το 70% των διαθέσιμων θέσεων. Τα υπόλοιπα slots κλείνονται κατά βάση από άλλες εταιρείες που φέρνουν εδώ τους πιλότους τους για εκπαίδευση και αξιολόγηση”, εξηγεί ο Birck. “Οι θέσεις που μένουν αδιάθετες, προωθούνται στο κοινό μέσω της ProFlight”, προσθέτει. Έχοντας φτάσει στο δωμάτιο ενημέρωσης, ξεκίνησε η διαδικασία του briefing. Αρχίσαμε από τα βασικά, εξηγώντας πώς πετά ένα αεροπλάνο, καταλήγοντας στα όργανα που θα χρησιμοποιήσουμε, τις ρουτίνες των κυβερνητών και άλλες χρήσιμες οδηγίες.

Η συνέχεια δόθηκε στον εξομοιωτή. Είχαμε την ευχέρεια να ζητήσουμε από τον εκπαιδευτή να δημιουργήσει ό,τι σενάριο θέλαμε –δεν ήμασταν υποχρεωμένοι να εξομοιώσουμε δηλαδή μια πτήση από την αρχή ως το τέλος, αλλά προφανώς προτιμήσαμε να επιδοθούμε σε αλλεπάλληλες απογειώσεις και προσγειώσεις. Ο εξομοιωτής κινείται με απίστευτη πειστικότητα, τη στιγμή που η οθόνη ενισχύει ακόμα περισσότερο τον ρεαλισμό. Θυμηθείτε ότι δεν πρόκειται για video game για να εστιάζουμε στα… γραφικά και μόνο αλλά για εξομοιωτή πτήσης που καλείται να προσομοιώσει συνθήκες πτήσης.

Όσα και να γράψουμε, ό,τι και να πούμε δεν αρκεί για να περιγράψουμε την όλη εμπειρία. Προφανώς και τη ζήσαμε στην πλέον απλουστευμένη της μορφή, όμως είδαμε πώς ελέγχεται αεροσκάφος μέσω ενός joystick, πώς αντιδρά στις εντολές του πιλότου, τι περιλαμβάνουν οι ρουτίνες απογείωσης και προσγείωσης καθώς επίσης και πόσο διαφορετικές μοιάζουν διάφορες καταστάσεις (π.χ. αναταράξεις, στροφές, αλλαγή υψόμετρου κλπ) στο πιλοτήριο απ’ ότι στην καμπίνα. Επαγγελματίας πιλότος της Aegean που έχει βρεθεί επανειλημμένα στο κέντρο εκπαίδευσης της Lufthansa στη Φρανκφούρτη, μας είπε χαρακτηριστικά ότι ο προσομοιωτής εξομοιώνει την πραγματική εμπειρία σε ένα ποσοστό 90%.

5.jpg.3f89ce48be5f18f8a7689a6654eb75ff.jpg

Με τον χρόνο μας στον εξομοιωτή να έχει εξαντληθεί, επιστρέψαμε στο δωμάτιο ενημέρωσης για ένα σύντομο debrief. Εξετάσαμε τα δεδομένα του προσομοιωτή, είδαμε πώς τα πήγαμε στις απογειώσεις και τις προσγειώσεις που επιχειρήσαμε, παίρνοντας παράλληλα και… feedback για την επόμενη φορά.
 

Αξίζει τον κόπο;

Κάτι παραπάνω από τρεισήμισι ώρες αφότου περάσαμε για πρώτη φορά την πόρτα του κέντρου εκπαίδευσης της Lufthansa στη Φρανκφούρτη, κάναμε το αντίθετο δρομολόγιο. Ήμασταν κάτι περισσότερο από ενθουσιασμένοι –εκστασιασμένοι. Η εμπειρία που μας προσέφερε ο προσομοιωτής ήταν ανώτερη απ’ ότι περιμέναμε κι οι ίδιοι.

Σύμφωνοι, το κόστος δεν είναι φθηνό (οι τιμές ξεκινούν από τα 299€ το άτομο για μικρά αεροσκάφη τύπου 737 και A320 και φτάνουν μέχρι και τα 399€ για το A380) όμως σκεφτείτε ότι στην πράξη μιλάμε για έναν πραγματικό εξομοιωτή αεροσκάφους και ένα εν δυνάμει κανονικότατο μάθημα ελέγχου –το πόσο θα θελήσετε να εντρυφήσετε εξαρτάται από εσάς και μόνο.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια εμπειρία ζωής που θα σας δώσει πλήρη εικόνα των όσων συμβαίνουν κατά τη διάρκεια μιας τυπικής πτήσης. Συστήνεται ανεπιφύλακτα τόσο για τους λάτρεις της αεροπλοΐας, όσο και για εκείνους που νιώθουν ένα μικρό “τσίμπημα” κάθε φορά που μπαίνουν σε αεροπλάνο.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 4
  • Απαντ. 31
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Επισκέπτης
Δημοσ.

μην στεναχωριέσαι, οι ειδικοί του ινσομνια θα απαντήσουν 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Προτιμώ να πιω ένα μπουκάλι στον Νότη να ακούσω το ¨ μια μάτια σου μονο φτάνει αεροπλάνο να με κάνει ¨

Επεξ/σία από Alexandros7474
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

Έχει και η boeing αντίστοιχο σύστημα, και η Q4 services στην Αμερική. 😎

To proflight έχει το ωραίο ότι καταλαβαίνεις το πάνω-κάτω, αν είχε και 360 θα ήταν perfect.

Δημοσ.

Μπράβο παιδιά, καταπληκτικό όσο και πρωτότυπο άρθρο. Πρέπει να είναι εμπειρία ζωής, ειδικά για όσους έχουμε αιώνιο κόλλημα με τα flight simulators. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είμαστε από τις εποχές που βγαίνανε οι πρώτοι simulators και ο καθένας έβγαζε τον πόνο του με τα flaps και δώστου τα flaps κι αυτά με τα flaps, κατέβασε τα flaps μη σε γαμήσουμε! Σε μια φάση που υπηρετούσα σε ακριτική πρωτεύουσα, να τρώω στη μάπα κάποιον από "γειτονική μοίρα μάχης" σούπερ πιλότο σαν τον Κλιντ Ήστγουντ στο  "Υπερκατάσκοπος των δύο ηπείρων" (1982) Firefox. Ε δεν το είχε σαν μπούρδας επιδειξίας στα ουφάδικα της πόλης κι έκανε φιγούρες ενώ εμείς σκοτώναμε περισσότερους σοβιετικούς κι από τη μάνα μου. Κάπως έτσι τη βλέπω πολύ αστεία την είδηση, γελάσαμε για μια φορά ακόμα.

Επεξ/σία από Vangelis_D9
  • Confused 2
Δημοσ.

Δε θέλω να προσβάλω, αλλά να ενημερώσω: Η σωστή έκφραση είναι "Πώς είναι να πιλοτάρει κάποιος ένα αεροπλάνο"
Κατά τ' άλλα, ωραίο άρθρο.

  • Like 5
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω μπει πριν πολλά χρόνια στον εξομοιωτή ATR της ολυμπιακής στη Θεσσαλονίκη 😁

Επεξ/σία από Atropos28

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...