babisskg Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2019 Share Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2019 19 ώρες πριν, telis είπε Την αγόρασα. Τώρα πως την μαθαίνω; χαχαχαχα. Έχω κομπλάρει Δεν έχω λόγο να αρνηθώ την αυτόματη λειτουργία όπως σας προτείνει ο φίλος πιο πάνω, η αυτόματη λειτουργία είναι πάντοτε εκεί και είναι σαφώς χρήσιμο να είναι κάποιος εξοικειωμενος μ' αυτήν διότι υπάρχουν πολλές φορές όπου πρέπει να τραβήξει κανείς γρήγορα διότι η σκηνή θα " φύγει", οπότε δεν υπάρχει ο χρόνος για σκέψη και δημιουργία ας πούμε. Αυτό που είναι χρήσιμο να αντιληφθειτε και να γνωρίζετε είναι πως, στην παραπάνω κατάσταση η μηχανή κάνει πλέον τα πάντα μόνη της η αν προτιμάτε με τον τρόπο που τα αντιλαμβάνεται το λογισμικό της. Το τελικό αποτέλεσμα βέβαια είναι αποδεκτό, δεν λέει κανείς όχι, παρολαυτα υπάρχουν μηχανές όπου αποδίδουν καλύτερα έχοντας το white balance σε συννεφιά ενώ έξω έχει έντονη λιακάδα και το ανάποδο......... κάτι που στην αυτόματη λειτουργία δεν θα δείτε και δεν θα μπορέσετε να εκτιμήσετε ανάλογα. Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για ψηφιακό μέσο, δεν έχει τους περιορισμούς που είχε παλιά μία μηχανή με φίλμ, όπου ο αριθμός των στάσεων ήταν συγκεκριμένος, οπότε έπρεπε να σκεφθείτε διπλά και τριπλά πριν πατήσετε το κλείστρο. Εδώ έχετε την δυνατότητα να τραβάτε αλύπητα. Θα αναφέρω σαν παράδειγμα ότι έχετε την δυνατότητα να τραβήξετε μια εικόνα στο αυτόματο και αμέσως μετά να γυρίσετε την μηχανή στο manual και να τραβήξετε την ίδια, στατική φυσικά, εικόνα βάζοντας ακόμη και άσχετες ρυθμίσεις ώστε να δείτε άμεσα την διαφορά και να προσπαθήσετε έστω να διορθώσετε ότι εσείς νομίζετε. Μην ξεχνάτε πως έχετε μία μιρορλες ψηφιακή όπου στην πλάτη της έχετε άμεση προεπισκοπηση όποιων αλλαγών κάνετε εκείνη την στιγμή, μια δυνατότητα που δεν θα βρείτε κοιτώντας μέσα από το viewfinder μιας DSLR..... ένα σημαντικό πλεονέκτημα. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
babisskg Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2019 Share Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2019 Στις 20/2/2019 στις 6:20 ΜΜ, telis είπε Την αγόρασα. Τώρα πως την μαθαίνω; χαχαχαχα. Έχω κομπλάρει Οι λόγοι για τους οποίους έγραψα κατευθείαν στο manual χωρίς αυτό να σημαίνει πως όλες οι υπόλοιπες είναι χωρίς αξία. Τρεις παράμετροι, διάφραγμα, ταχύτητα και ISO και οι τρεις ρυθμίζουν το ίδιο ακριβώς πράγμα δλδ πόσο φως θα δεχθεί ο αισθητήρας ΣΥΝ ότι η καθεμία παράμετρος ελέγχει και ένα ακόμη. Αν λοιπόν γυρίσουμε τον επιλογέα στο μανιουαλ και βάλουμε μια σειρά από τυχαίες ρυθμίσεις σε συνθήκες πρωινού φωτισμού πχ ISO 800, ταχύτητα στο 1/2000 και διάφραγμα στο f5. 6 έτσι διότι δεν γνωρίζουμε και πολλά πράγματα. Αν λοιπόν όλες αυτές οι ρυθμίσεις είναι τελείως έξω από όλα τα στάνταρ, διατηρούμε το πλεονέκτημα ότι, επειδή έχουμε μια μιρορλες με άμεση προεπισκοπηση στην πλάτη του αποτελέσματος, πιθανόν να δούμε μια εικόνα τελείως έξω από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας εκείνη την στιγμή. Κάτι πολύ σκοτεινό, πολύ φωτεινό η οτιδήποτε άσχετο τέλος πάντων. Φυσικά δεν αποκλείεται να δούμε έστω κατά τύχη και κάτι τέλειο. Η τύχη του αρχάριου όπως συνηθίζεται να λέγεται. Όμως στην οθόνη της πλάτης, επειδή υπάρχει αυτή η προεπισκοπηση της χάλια κατάστασης, έχουμε και μια πολύ μα πολύ σημαντική πληροφορία. Κάτω χαμηλά υπάρχει η ένδειξη του φωτόμετρου η αν προτιμάτε η αποτίμηση της έκθεσης, μια μπάρα με ένα 0 στη μέση και μια διαβάθμιση προς τα δεξιά και αριστερά αντίστοιχα. Το φωτόμετρο λοιπόν έκανε την αποτίμηση της έκθεσης στο φως, η εικόνα που βλέπετε αν είναι κατασπρη η ένδειξη στην μπάρα θα είναι τελείως προς το + σε όποια πλευρά βρίσκεται αυτό και αντίστοιχα αν είναι κατάμαυρη η ένδειξη θα είναι στο πλην. Η ιδανική ας πούμε εικόνα θα εμφανιστεί εφόσον καταφέρετε να φέρετε τον δείκτη στο 0. Αυτό θα γίνει αν σταδιακά αρχίζετε να πειράζετε ας πούμε την ταχύτητα. Βρίσκετε την επιλογή στην οθόνη, αρχίζετε να πειράζετε την επιλογή έως ότου η ένδειξη αρχίζει να μετακινείται προς το 0 δλδ προς την μέση της μπάρας. Αν με την ταχύτητα δεν μπορείτε να φθάσετε στο επιθυμητό, κάντε αντίστοιχη επέμβαση και σε άλλη παράμετρο ας πούμε το διάφραγμα. Ιδανικα ( θεωρητικα μιλώντας ) η ένδειξη στην μπάρα πρέπει να βρίσκεται στην μέση δλδ στο μηδέν. Γίνεται και απλά μετακινωντας την μηχανή λίγο αριστερά δεξιά....... μην ασχοληθείτε ότι θα χαλάσετε το καρέ...... οπότε θα δείτε ότι η ένδειξη αρχίζει να μετακινείται από μόνη της χωρίς να αλλάξετε τίποτα μόνος σας......... δοκιμάστε το και τα ξαναλέμε. Στις 20/2/2019 στις 6:20 ΜΜ, telis είπε Την αγόρασα. Τώρα πως την μαθαίνω; χαχαχαχα. Έχω κομπλάρει Στην παραπάνω διαδικασία μην ρίξετε περισσότερα πράγματα. Αφήστε την φωτομετρηση στο matrix, την εστίαση στο auto όπως και τις όποιες εσωτερικές ρυθμίσεις βλέπε ποιότητα εικόνας στο Fine...... τύπος αρχείου jpeg...... white balance στο auto...... 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
babisskg Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2019 Share Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2019 Στις 20/2/2019 στις 6:20 ΜΜ, telis είπε Την αγόρασα. Τώρα πως την μαθαίνω; χαχαχαχα. Έχω κομπλάρει Να σας δώσω κάτι ακόμη, εφόσον προχωράτε ώστε να εξοικειωθειτε με την manual λειτουργία και τις τρεις παραμέτρους ( ISO, ταχύτητα και διάφραγμα ) τις οποίες πολλοί μίσησαν μαζί και την manual εστίαση. Οι τρεις παράμετροι ελέγχουν το ίδιο ακριβώς πράγμα δλδ πόσο φως θα δεχθεί ο αισθητήρας. Όμως η καθεμία ξεχωριστά ελέγχει και ένα μοναδικό χαρακτηριστικό. Το ISO, για το οποίο να πω την αλήθεια δεν πολυσκοτιζομαι, ελέγχει την ευαισθησία του αισθητήρα στο φως, ανεβαίνοντας στην κλίμακα κάνει τον αισθητήρα έως πολύ ευαίσθητο με τίμημα την εμφάνιση κόκκου, μπιμπικια αν προτιμάτε, τα οποία είναι έως και πολύ εμφανή στο τελικό αποτέλεσμα. Λέω δεν πολυσκοτιζομαι διότι δεν ασχολούμαι με νυχτερινή λήψη, όπου και έχει εφαρμογή και όφελος εν μέρει το να έχει ο αισθητήρας μιας μηχανής ( η το λογισμικό του επεξεργαστή ) την δυνατότητα να φτάνει ψηλά στην κλίμακα του ISO. Οπως επίσης παρόμοιο αποτέλεσμα η και καλύτερο θα μπορούσα να πετύχω με έναν φωτεινότερο φακό f1. 2 συν κάποιον τρίποδα....... προσωπικά δίνω βαρύτητα σε άλλα στοιχεία, όμως αυτό είναι μια προσωπική εκτίμηση. Το διάφραγμα τώρα ομοίως ρυθμίζει την ποσότητα του φωτός που θα δεχθεί ο αισθητήρας....... ΣΥΝ ....... πάτε να τραβήξετε μία εικόνα ενός τοπίου. Αν θελήσετε η εικόνα να έχει καθαρότητα και ευκρίνεια σε απόσταση από σας έως και όπου φτάνει το μάτι σας τότε επιλέγετε ένα μικρό διάφραγμα πχ f11 έχοντας πάντα κατά νου ότι τα νούμερα σε ότι αφορά το διάφραγμα ακολουθούν την ανάποδη λογική σχετικά μ' αυτό που λέτε μεγάλο και την αντιστοιχία του σε αριθμούς άρα το f11 επί της ουσίας είναι μεγάλο νούμερο ομως αν δούμε το ίδιο το διάφραγμα το πραγματικό άνοιγμα είναι μικρό. Έτσι λοιπόν για το f1. 8 λεκτικά έχουμε ένα μεγάλο διάφραγμα και πάει λέγοντας. Στο δια ταύτα ένα μικρό διάφραγμα όπως το f11 είναι μια πολύ μικρή τρύπα η οποία δημιουργεί ένα πολύ μακρύ κωνικής μορφής σχέδιο και από τις δύο πλευρές του ανοίγματος, άρα ο κώνος αυτός βλέπει αρκετά μακριά σε απόσταση και δίνει την απαιτούμενη καθαρότητα σε όλα σχεδόν τα στοιχεία που βρίσκονται μέσα στο καρέ. Εφόσον λοιπόν εκτιμάτε ότι εκείνη την στιγμή, πριν τραβήξετε την εικόνα, αυτό που σας ενδιαφέρει κυρίως είναι να υπάρχει ευκρίνεια σε μεγάλη απόσταση ρυθμίζετε το διάφραγμα....... έτσι έχετε πλέον το απαιτούμενο και περιβόητο βάθος πεδίου. Βλέπετε λοιπόν ότι σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσατε να δουλεύετε χρησιμοποιώντας ενα άλλο mode της μηχανής αντί για το manual το περίφημο Av aperture priority στα ελληνικά προτεραιότητα διαφράγματος, όπου εσείς ρυθμίζετε μόνον αυτό και η μηχανή αναλαμβάνει να ρυθμίσει μόνη της όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους με βάση την επιλογή σας. Για τον συσχετισμό μεταξύ των τριών και το impact που έχει η μία παράμετρος στην άλλη καλό είναι να μην σας μπει στο μυαλό ακόμη. Η ταχύτητα κι' αυτή με την σειρά της ελέγχει την ποσότητα του φωτός που θα δεχθεί ο αισθητήρας, όμως η πρακτική της εφαρμογή είναι ότι σας δίνει το πλεονέκτημα να παγώσετε κάποια στοιχεία μέσα σε μια εικόνα ή αντίστοιχα να τα κάνετε να δείχνουν ότι τρέχουν επιλέγοντας ακριβώς το ανάποδο σε αρίθμηση, μεγάλη ταχύτητα θα πηγαίνουν αργά και το ανάποδο. Φυσικά και γι' αυτή την περίπτωση η μηχανή σας δίνει την δυνατότητα να δουλέψετε επιλέγοντας το S αντί manual όπου S το shutter η ο φωτοφραχτης στην ουσία, εσείς επιλέγετε μόνον την ταχύτητα και η μηχανή ρυθμίζει όλα τα υπόλοιπα μόνη της σύμφωνα με την επιλογή σας. Κάτι σημαντικό είναι να κατανοήσετε ότι τα mode μιας μηχανής δλδ το περιβόητο P A S M ( program, aperture, shutter, manual ) σας δίνει την δυνατότητα ουσιαστικών ρυθμίσεων μόνο στο A aperture και το S shutter όπου αφορούν το διάφραγμα και την ταχύτητα όπου είναι και τα μόνα μηχανικά μέρη, διάφραγμα στον φακό και ταχύτητα στον φωτοφραχτη. Δεν υπάρχει ας πούμε προτεραιότητα ISO διότι εδώ η επέμβαση αφορά το λογισμικό πλέον και τον τρόπο που θα επέμβει στο τελικό αρχείο, την εικόνα. 1 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
babisskg Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2019 Share Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2019 (επεξεργασμένο) Στις 20/2/2019 στις 6:20 ΜΜ, telis είπε Την αγόρασα. Τώρα πως την μαθαίνω; χαχαχαχα. Έχω κομπλάρει Η πιο απλή προσέγγιση είναι να εξοικειωθειτε με το τι ακριβώς ελέγχουν οι τρεις παράμετροι που ανέφερα προηγουμένως και να αφήσετε για πολύ αργότερα τον μεταξύ τους συσχετισμό ο οποίος υπάρχει. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι δεν θα αποχωριστειτε ποτέ την manual λειτουργία η οποία είναι λιγότερο τρομακτική απ' ότι πιστεύει κανείς και σας δίνει τον σχεδόν απόλυτο έλεγχο κυρίως για να δημιουργήσετε. Ξαναθυμιζω πως και τα άλλα mode έχουν την αξία τους κάτι που θα εκτιμήσετε με τον καιρό και θα μπορέσετε να αξιοποιησετε κατάλληλα. Όλα αυτά γίνονται πράξη με έναν και μοναδικό τρόπο δλδ τραβώντας φωτογραφίες αλύπητα. Το μέσον υπάρχει. Μέσα απ' αυτή την διαδικασία θα γίνει πλέον και πιο συγκεκριμένο το ιδιαίτερο στυλ που μπορεί να έχετε, οι προτιμήσεις σας αλλά θα γνωρίζετε πλέον τα τεχνικά χαρακτηριστικά που σας ενδιαφέρουν όταν, όχι και απαραίτητα, πάτε να αλλάξετε μηχανή, αν ποτέ χρειαστεί κάτι τέτοιο, ίσως και για τεχνικούς λόγους ας πούμε ότι το σώμα παρέδωσε πνεύμα. Παράδειγμα, αποφασίσατε κάποια στιγμή ότι χρειάζεστε ένα άλλο σώμα που να καλύπτει ISO σε πολύ υψηλή κλίμακα κι' αυτό διότι έχετε προτίμηση στις νυχτερινές λήψεις. Το κυριότερο που πρέπει σας απασχολεί είναι η γκάμα των φακών και το εύρος που χρειάζεστε μιας και είναι αρκετά πιο ακριβή και διαχρονική επένδυση. Είναι ευκολότερο να αλλάξετε σώμα παρά φακούς. Ορθολογιστικα πρώτα διαλέγετε φακούς και μετά πάτε να ταιριάξετε σώμα, θα το διαπιστώσετε κι' εσείς στην πορεία. Αν ήταν να τραβάτε φωτογραφίες στο αυτόματο μια απλή point and shoot ήταν υπεραρκετή για κάτι τέτοιο η και ένα smartphone γιατί όχι. Ένα τελευταίο και φαρμακερο θα έλεγα, συμπεριφερθειτε σαν η μηχανή να ήταν με φίλμ όπου δεν έχετε καμία απολύτως δυνατότητα προεπισκοπησης στην πλάτη, τραβάτε και ξεχνάτε χωρίς να προσπαθείτε να εκτιμήσετε εκείνη την στιγμή το αποτέλεσμα. Ένας πολύ σημαντικός λόγος είναι ότι θα προκύψει λάθος εκτίμηση πχ άριστα η χάλια από το γεγονός ότι η οθόνη στην πλάτη δεν έχει ούτε την υψηλότερη ανάλυση αλλά και ευκρίνεια. Όταν μεταφορτωσετε τις εικόνες σε υπολογιστή θα έχετε πιο ξεκάθαρη εικόνα. Επεξ/σία 24 Φεβρουαρίου 2019 από babisskg 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Balantakos Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2019 Share Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2019 Στις 20/2/2019 στις 6:20 ΜΜ, telis είπε Την αγόρασα. Τώρα πως την μαθαίνω; χαχαχαχα. Έχω κομπλάρει Βγαινεις εξω τραβας φωτογραφιες και μαθαινεις. Αν την βαλεις στο ντουλαπι δεν θα μαθεις. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Ntinaras Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2019 Share Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2019 Στις 20/2/2019 στις 6:20 ΜΜ, telis είπε Την αγόρασα. Τώρα πως την μαθαίνω; χαχαχαχα. Έχω κομπλάρει 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα