Προς το περιεχόμενο

sony vegas 50fps και 60fps


geomalliv

Προτεινόμενες αναρτήσεις

καλησπερα παιδια... να ρωτησω οποιον ξερει απο sony vegas. εχω μια sony cx 405 που γραφει στα 25/50 fps και μια eken h9 που γραφει στα 30/60. εχω τραβηξει ενα unboxing με multicamera task γραφοντας με τη sony στα 50 fps και με την eken στα 60. το εβαλα στο βεγκας εκανα και disable resample. η ερωτηση μου ειναι:

να κανω render στα 50 ή στα 60 fps? να αναφερω οτι λιγο που το δοκιμασα και με τις δυο περιπτωσεις στην περιπτωση με τα 50 η sony εδειχνε μια χαρα ενω η εκεν λιγο σαν να "λαγγαρε" ενω στην περιπτωση με τα 60 η εκεν εδειχνε μια χαρα αλλα και η sony εδειχνε αρκετα καλα. 

οποιαδηποτε βοηθεια καλοδεχουμενη... (α και αν αναφερθειτε σε ορολογιες βιντεο κλπ, με λιγο απλα λογια γιατι δεν ειμαι και εμπειρος :P )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν τρέχεις ένα 60άρι Video με 50fps, προκειμένου το 1 sec να διαρκεί... 1 sec, το πρόγραμμα (vegas) πρέπει να πετάξει 10 απ' τα 60 καρέ.
Κάθε 6 καρέ πετάει 1. Αν το πλάνο έχει αρκετή κίνηση (είτε η κάμερα είτε το αντικείμενο), η απώλεια των 10 καρέ θα είναι αρκετά εμφανής.

Όταν τρέχεις ένα 50αρι Video με 60fps, προκειμένου το 1 sec να διαρκεί... 1 sec, το πρόγραμμα (vegas) πρέπει να προσθέσει 10 καρέ.
Κάθε 5 καρέ επαναλαμβάνει 1. Αν το πλάνο έχει αρκετή κίνηση (είτε η κάμερα είτε το αντικείμενο), ο διπλασιασμός των 10 καρέ θα είναι αρκετά εμφανής.

Αν το πρόγραμμα (δεν γνωρίζω από vegas) είναι αρκετά εξελιγμένο, μπορεί να έχει διάφορες επιλογές ως προς τον τρόπο που θα κάνει τον διπλασιασμό ή την αφαίρεση των καρέ, ώστε να μην είναι ορατό. (Frame Blend, Optical Flow κλπ)

Κάνε αυτό που σου φαίνεται λιγότερο κακό, ανάλογα με το υλικό που έχεις κάθε φορά.

Γενικώς, στο multicam ή και γενικότερα στο ίδιο project αποφεύγουμε κατά το δυνατόν το mixed frame rates. Αν το κάνουμε, προτιμάμε τα διπλάσια ή υποδιπλάσια frame rates. (25+50, 30+60, 25+100 κλπ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

πολυ κατατοπιστικος φιλε μου😉. αν παρολα αυτα βρω τροπο και χρειαστει να αναμειξω 25 με 50 ή 30 με 60 τοτε σε τι να κανω render? (αναλογα την περιπτωση )

Επεξ/σία από geomalliv
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 minutes ago, geomalliv said:

πολυ κατατοπιστικος φιλε μου. αν παρολα αυτα βρω τροπο και χρειαστει να αναμειξω 25 με 50 ή 30 με 60 τοτε σε τι να κανω render? (αναλογα την περιπτωση )

Αν αναμίξεις 25 με 50, και ρεντάρεις στα 25, θα πεταχτούν τα 25 απ' τα 50 καρέ τού 50αριού και η κίνηση θα παραμείνει ομαλή. Η μόνη διαφορά, που μπορεί όμως να είναι εμφανής, είναι ότι το 50αρι έχει το μισό motion blur (το κάθε καρέ είναι πιο "νετ" απ' ότι στο 25άρι) και μπορεί να δείχνει αρκετά διαφορετικό και σε κάποιες περιπτώσεις (π.χ. παράλληλη στην κάμερα κίνηση) να μοιάζει "jerky". 

Αν τα κάνεις render στα 50, θα διπλασιαστούν όλα τα καρέ τού 25αριού και ίσως να φαίνεται αρκετά "σπαστικό".

Κάνε ότι σου φαίνεται καλύτερο στο μάτι, αν δεν μπορείς να τραβάς στο ίδιο frame rate.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

παρατηρησα οτι αν τραβηξω στα 50p και μετα κατα το render βαλω 29,97 και κανω τικ στην επιλογη "allow source to adjust framerate" το βιντεο βγαινει στα 29,97 και με μιδαμινη διαφορα σε σχεση με το 50αρι αρχικο. οποτε καλυφθηκα και στην περιπτωση που θελω 30. αρα βγαζω 50 και 30 αντιστοιχα και rendarω σε 29,97 με τικαρισμενη την επιλογη αυτη ;)

Επεξ/σία από geomalliv
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 minutes ago, geomalliv said:

και κατι τελευταιο φιλε μου. αν θελησω να κανω καποιο βιντεο και τραβηξω στα 25p (ή 50i οπως λεει η καμερα αλλα στην ουσια στο βεγκας το αναγνωριζει ως 25p) και στα 30 με την αλλη

θεωρητικα ειναι καλυτερο να κανω render στα 29.97 ή στα 25 (οσον αφορα την ποιοτητα για ενα youtube βιντεο)? 

Θα κάνεις και τα δύο και θα κρίνεις με το μάτι ποιο έχει τα λιγότερα σπασίματα. Να είσαι όμως σίγουρος ότι το playback σου είναι σωστό-ομαλό και δεν σε ξεγελάει.
Ένα άλλο κριτήριο είναι σε πόσα fps είναι τα περισσότερα πλάνα, μια που αυτά τα πλάνα δεν θα "πάθουν" τίποτα αν κάνεις render στο frame rate τους.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αν χρησιμοποιείς τα πλάνα σου χωρίς τον ήχο τους (π.χ. διάφορες στιγμές ντυμένες με μουσική) και γενικά αν δεν σε ενδιαφέρει τα πλάνα να τρέχουν ακριβώς σε real time, υπάρχει και ο καλύτερος τρόπος απ' όλους, που είναι να ορίσεις εσύ το frame rate κάθε πλάνου χωριστά (εφόσον το vegas σού δίνει τη δυνατότητα).

Παράδειγμα:
Έχεις πλάνα στα 30fps και πλάνα στα 25fps.
Ανοίγεις project/timeline (δεν ξέρω πώς λειτουργεί το vegas) στα 25fps.
Ορίζεις όλα τα 30αρια ως 25αρια. Κάπου στα properties του κάθε πλάνου πρέπει να είναι η ρύθμιση, αν υπάρχει, και μπορεί να πρέπει να το κάνεις σε κάθε πλάνο χωριστά.
Η ένδειξη ότι έχεις βάλει τη σωστή ρύθμιση είναι το ότι το πλάνο που του αλλάζεις το fps, πρέπει να αλλάζει και διάρκεια.

Αυτά τα πλάνα τώρα, θα παίζουν λίγο slow motion αλλά χωρίς απώλειες ή προσθήκες καρέ. Αν δεν σε πειράζει (συνήθως είναι ωραία, smooth) τα αφήνεις ως έχουν.
Αν θες, σε κάποια απ' αυτά, μπορείς να βάλεις ένα speed fx και να τρέξεις το πλάνο 120% ώστε να έρθει στην κανονική του ταχύτητα.
Με το fx πάνω στο πλάνο, μπορεί να έχεις περισσότερες επιλογές για το πώς θα κάνει το speed up ώστε να μην έχει τα προβλήματα που βλέπεις όταν η διαδικασία γίνεται αυτόματα απ' το πρόγραμμα (όταν του βάζεις να κάνει render 25fps σε πλάνα 30fps).

Μπορείς να κάνεις και το αντίστροφο, με αποτέλεσμα τα πλάνα που θα αλλάξεις (από 25 σε 30) θα είναι λίγο fast motion, το οποίο αν δεν το θες σε όλα τα πλάνα καλύτερα να μην επιλέξεις τη λύση αυτή. Καλύτερα να επιλέγεις να κατεβάζεις τα fps (1ο παράδειγμα), ώστε αν χρειαστεί να διορθώσεις με fx πάνω στο πλάνο να είναι πιο εύκολο για το πρόγραμμα και καλύτερο για το αποτέλεσμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Ειναι ο,τι χειροτερο να μπλεκεις διαφορετικα framerate.

Βρες τροπο να τραβας και με τις 2 καμερες το ιδιο.

αλλιως θα μπλεξεις με pulldown 3:2

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

νομίζω οτι άμα βάλεις και της 2 κάμερες σε PAL (25-50FPS) η NTSC (30-60FPS) Θα σου λυθούν ολα τα προβλήματα.

εκτός αν φυσικά δεν γίνεται η αλλαγή του locality.

στο PAL mode κιόλας θα έχεις και λιγότερες πιθανότητες για flicker στα φώτα σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...