Constant1ne Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 9 ώρες πριν, the other one είπε Αυτή η βλακεία που τη λέτε κι από 3 φορές ο καθένας με στόμφο έχει κουράσει. Το μόνο που δεν έχω ακούσει ακόμη είναι πως θα μάθεις μαθηματικά με Γκαρούτσο. Από anecdotal evidence έχουμε άφθονο. Με την ίδια λογική ξέρω κι εγώ κάτι τύπους που καταπιάστηκαν με την επιστήμη τους, συμμετείχαν σε ερευνητικά projects παρέα με καθηγητές τους και κατέληξαν να κάνουν διδακτορικά σε Ivy League της Αμερικής. Άντε κάντο αυτό με courses tou Khan Academy. Δεν αμφισβήτησα την αξία του πανεπιστημίου με τη βλακεία μου. Τόνισα πως δεν είναι μονόδρομος για να μάθεις κάτι που σου χρειάζεται. Πιστεύω πραγματικά πως ένας άνθρωπος μπορεί να γίνει καλύτερος και πιο έξυπνος μέσα από τη διαδικασία των σπουδών και λατρεύω την εκπαίδευση. Διαφωνώ όμως στο ότι κάποιος είναι αυθεντία έχοντας μόνο ένα πτυχίο, ειδικά στον χώρο της πληροφορικής και του software που γνωρίζω καλύτερα από τον ακαδημαϊκό. Το πτυχίο στην Ελλάδα στο τέλος όλοι το παίρνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Επεξ/σία 24 Δεκεμβρίου 2018 από Constant1ne 1
Lanike71 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δε μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιος μπορεί να κομπάζει επειδή χρησιμοποιεί το σφυρί και το καλέμι. Εργαλεία δηλαδή, που κάποιοι σκέφτηκαν και τα έφτιαξαν. Ούτε μπορώ να καταλάβω την τόση απαξίωση για τα μαθηματικά, που είναι η βάση όλων αυτών που μιλάμε. Πιάστε το πιο hot θέμα αυτή την εποχή, την τεχνητή νοημοσύνη. Πού θα ήμασταν χωρίς μαθηματικά; Πουθενά. 1
Fortistis Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 5 λεπτά πριν, Lanike71 είπε Δε μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιος μπορεί να κομπάζει επειδή χρησιμοποιεί το σφυρί και το καλέμι. Εργαλεία δηλαδή, που κάποιοι σκέφτηκαν και τα έφτιαξαν. Ούτε μπορώ να καταλάβω την τόση απαξίωση για τα μαθηματικά, που είναι η βάση όλων αυτών που μιλάμε. Πιάστε το πιο hot θέμα αυτή την εποχή, την τεχνητή νοημοσύνη. Πού θα ήμασταν χωρίς μαθηματικά; Πουθενά. Ακριβώς! Μείνει σεβαστό κάποιος να μην θέλει να εντρυφήσει και να αρκείται στο να είναι χρήστης (διαφόρων επιπέδων). Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι επιστήμονας ή αυτό που κάνει είναι επιστήμη. Σαφώς και για κάποιον που είναι προγραμματιστής δεν χρειάζεται να γνωρίζει ούτε βασική άλγεβρα. Το επιβεβαιώνουν τόσοι παραπάνω που εργάζονται ως προγραμματιστές και το μόνο που ανέφεραν είναι η απομνημόνευση τεχνικών χαρακτηριστικών (π.χ., ποια είναι η πόρτα για το τάδε) και το επίπεδο τεχνικών δεξιοτήτων Αυτό δεν σημαίνει ότι ο προγραμματισμός είναι επιστήμη. Μπορεί η επιστήμη των υπολογιστών να βασίζεται στο εργαλείο που λέγεται προγραμματισμός, αλλά αυτό δεν προάγει το εργαλείο σε κάτι διαφορετικό. Γιατί έχουν βαλθεί κάποιοι να αξιώσουν την τέχνη (craft) του προγραμματισμού ως επιστήμη, δεν μπορώ να καταλάβω. Δεν τους αρέσει η τέχνη τους; Τότε γιατί δεν αλλάζουν; Δεν τους αρέσει που δεν ασχολούνται με επιστήμη; Τότε γιατί δεν κάνουν κάτι διαφορετικό;
Apoll Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 15 ώρες πριν, mmmpii είπε Αν θέλει καποιος να λεγεται software engineer, πρεπει να ξερει μαθηματικα (περαν των τυπικων προσοντων). Οσο καλυτερα, τοσο καλυτερος. Αυτο σου δινει το πανεπιστημιο. Ολοι μπορουν να γραψουν κωδικα στην τελικη Μαθηματικά Γυμνασίου/Λυκείου είναι αρκετά για το 99.99% των περιπτώσεων. Μαθηματικό μυαλό χρειάζεται που δεν έχει καμμία σχέση με τα μαθηματικά. Και θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Την μόνη φορά την οποία χρειάστηκα καλά μαθηματικά ήταν όταν έπρεπε να φτιάξω την coefficient correlation σε 3 axis scatter γράφημα (microsoft reporting), από την κεφαλή που μάζευε τα στοιχεία από το κοπτικό του άνθρακα σε deep mine, πριν 11 χρόνια. Έκτοτε έχω δουλέψει μέχρι και με R, Python και MS AI σε machine learning και ποτέ δεν χρειάστηκα κάτι παραπάνω από μαθηματικά Γυμνασίου. Επεξ/σία 24 Δεκεμβρίου 2018 από Apoll
mmmpii Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 13 λεπτά πριν, Apoll είπε Μαθηματικά Γυμνασίου/Λυκείου είναι αρκετά για το 99.99% των περιπτώσεων. Μαθηματικό μυαλό χρειάζεται που δεν έχει καμμία σχέση με τα μαθηματικά. Και θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Την μόνη φορά την οποία χρειάστηκα καλά μαθηματικά ήταν όταν έπρεπε να φτιάξω την coefficient correlation σε 3 axis scatter γράφημα (microsoft reporting), από την κεφαλή που μάζευε τα στοιχεία από το κοπτικό του άνθρακα σε deep mine, πριν 11 χρόνια. Κι αυτοι που παιζουν Γ επσα και Β εθνικη κλπ βγαζουν χρηματα ως ποδοσφαιριστες. Το μαθηματικο υποβάθρο ειναι απαραιτητο οσο "ανεβαινεις κατηγορια". Συμφωνω αρκετα με το ποστ του φορτιστη. Απο περιεργεια και μονο, πως τεσταρεις οτι ο κωδικας σου ειναι αποδοτικος? Επισης το μαθηματικό μυαλο που λες, δεν ειναι μια εννοια του αερα. Αποκτωντας γνωσεις ανωτερων μαθηματικων, μπορεις να καταλαβεις οτι στην ουσια είναι η εφαρμογη αυτων των εννοιων (κατα καποιο τροπο) Επεξ/σία 24 Δεκεμβρίου 2018 από mmmpii
Constant1ne Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 1 ώρα πριν, Lanike71 είπε Δε μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιος μπορεί να κομπάζει επειδή χρησιμοποιεί το σφυρί και το καλέμι. Εργαλεία δηλαδή, που κάποιοι σκέφτηκαν και τα έφτιαξαν. Ούτε μπορώ να καταλάβω την τόση απαξίωση για τα μαθηματικά, που είναι η βάση όλων αυτών που μιλάμε. Πιάστε το πιο hot θέμα αυτή την εποχή, την τεχνητή νοημοσύνη. Πού θα ήμασταν χωρίς μαθηματικά; Πουθενά. 1 ώρα πριν, Fortistis είπε Ακριβώς! Μείνει σεβαστό κάποιος να μην θέλει να εντρυφήσει και να αρκείται στο να είναι χρήστης (διαφόρων επιπέδων). Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι επιστήμονας ή αυτό που κάνει είναι επιστήμη. Σαφώς και για κάποιον που είναι προγραμματιστής δεν χρειάζεται να γνωρίζει ούτε βασική άλγεβρα. Το επιβεβαιώνουν τόσοι παραπάνω που εργάζονται ως προγραμματιστές και το μόνο που ανέφεραν είναι η απομνημόνευση τεχνικών χαρακτηριστικών (π.χ., ποια είναι η πόρτα για το τάδε) και το επίπεδο τεχνικών δεξιοτήτων Αυτό δεν σημαίνει ότι ο προγραμματισμός είναι επιστήμη. Μπορεί η επιστήμη των υπολογιστών να βασίζεται στο εργαλείο που λέγεται προγραμματισμός, αλλά αυτό δεν προάγει το εργαλείο σε κάτι διαφορετικό. Γιατί έχουν βαλθεί κάποιοι να αξιώσουν την τέχνη (craft) του προγραμματισμού ως επιστήμη, δεν μπορώ να καταλάβω. Δεν τους αρέσει η τέχνη τους; Τότε γιατί δεν αλλάζουν; Δεν τους αρέσει που δεν ασχολούνται με επιστήμη; Τότε γιατί δεν κάνουν κάτι διαφορετικό; Εντάξει παιδιά είστε επιστημοναράδες και είμαστε εργάτες, δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό. Δεν απαξιώνουμε τα μαθηματικά αν λέμε ότι τα μαθηματικά γυμνασίου είναι αρκετά για έναν software engineer. Τολμήσαμε να σχολιάσουμε σε ένα θέμα που ρωτάει αν το πανεπιστήμιο είναι απαραίτητο για ένα software engineer. Συγγνώμη που χρησιμοποιώ και τον ιερό όρο του engineer έτσι αβίαστα
Lanike71 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 49 λεπτά πριν, Apoll είπε Έκτοτε έχω δουλέψει μέχρι και με R, Python και MS AI σε machine learning και ποτέ δεν χρειάστηκα κάτι παραπάνω από μαθηματικά Γυμνασίου. https://www.coursera.org/lecture/machine-learning/welcome-to-machine-learning-zcAuT Δεν ξέρω αν είδες τυχαία αυτό το course, αλλά σίγουρα είναι πολύ ανώτερα μαθηματικά από Γυμνάσιο. 37 λεπτά πριν, Constant1ne είπε Εντάξει παιδιά είστε επιστημοναράδες και είμαστε εργάτες, δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό. Δεν απαξιώνουμε τα μαθηματικά αν λέμε ότι τα μαθηματικά γυμνασίου είναι αρκετά για έναν software engineer. Ένας software engineer, πόσο πιθανό είναι να μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα συνδυαστικής και πιθανοτήτων; Εγώ βάζω στοίχημα ότι ένα μεγάλο ποσοστό, δε μπορεί. Εσύ τι λες; 1
Fortistis Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, Constant1ne είπε Εντάξει παιδιά είστε επιστημοναράδες και είμαστε εργάτες Και μόνο που το βάζεις σε τέτοιους όρους το θέμα, αποδεικνύει το κόμπλεξ που υπάρχει. Δηλαδή, και μόνο που χρησιμοποιείς «υπερθετικό» βαθμό (επιστημοναράδες) και πολώνεις («είστε» και «είμαστε») δείχνει ότι εκ προοιμίου δεν σε απασχολεί η αλήθεια του θέματος αλλά τι είσαι σε σχέση με άλλους, δηλαδή ο ορισμός του κόμπλεξ. Το θέμα έχει αντικειμενική αλήθεια και είναι ότι επιστήμονας χωρίς επιτυχής ολοκλήρωση των σπουδών δεν γίνεσαι (εκτός εξαιρέσεων που μπορεί να προκύψουν ανά τον κόσμο και τους καιρούς και μέσα σε αυτές δεν είναι απλοί θνητοί). Εάν θέλεις να γίνεις δεν είναι ποτέ αργά. Εάν δεν θέλεις να γίνεις και σου αρέσει αυτό που είσαι, σταμάτα να προσπαθείς να αξιώσεις ότι είσαι κάτι που εκ των πραγμάτων δεν είσαι. 3 ώρες πριν, Apoll είπε Έκτοτε έχω δουλέψει μέχρι και με R, Python και MS AI σε machine learning και ποτέ δεν χρειάστηκα κάτι παραπάνω από μαθηματικά Γυμνασίου. Εσύ μπορείς να λες ότι «έκανα machine learning και δεν χρειάστηκα μαθηματικά παραπάνω του γυμνασίου», σε forum είμαστε, υπάρχουν μερικοί που θα σε πιστέψουν. Βέβαια από το «παίρνω έτοιμο το weka/scikit-learn και πετάω νουμεράκια» μέχρι το «καταλαβαίνω τι κάνω και γιατί» η απόσταση είναι μεγάλη και εάν δεν έχεις χρειαστεί μαθηματικά ανώτερα του γυμνασιού, τότε όσοι γνωρίζουν από machine learning μπορούν να καταλάβουν ποιοτικά τι δουλειές έχεις κάνει στον συγκεκριμένο τομέα. Κατά τα άλλα, μου αρέσει οι μερικοί που λένε «μηχανική μάθηση με μαθηματικά γυμνασίου» είναι οι ίδιοι που λένε «επιστήμονες υπολογιστών χωρίς πτυχίο». Έτσι μάλιστα! Υπάρχει μία συνοχή και συνέχεια. Βγάζει νόημα! Τέλος, μηχανική μάθηση μπορεί να γίνει με μολύβι και χαρτί. Αλλά, είπαμε... μαθηματικά μέχρι αυτά του γυμνασίου! Pro tip: statistical learning λέγεται. Το ότι «μαθηματικά γυμνασίου» το είπαμε; Α! Και κάτι ακόμα. Ο προγραμματιστής είναι για τον μηχανικό Η/Υ, ότι ο μηχανικός αμαξιών για τον μηχ. μηχ. Όσοι είστε προγραμματιστές, δεν νομίζω ότι κανείς είπε πως η εργασία σας δεν απαιτεί συγκεκριμένο σετ ικανοτήτων και πως είναι ευτελής. Αντιθέτως. Πρέπει συνέχεια να είστε ενήμεροι τεχνολογικά, να γνωρίζετε πλήθος τεχνολογιών και να μπορείτε να τις εφαρμόσετε (όπως ο μηχανικός αμαξιών). Δεν μπορώ όμως να καταλάβω γιατί δεν σας αρέσει αυτό που κάνετε και θέλετε να το βαπτίσετε «engineer» ή «επιστήμονας». Επεξ/σία 24 Δεκεμβρίου 2018 από Fortistis 5
Constant1ne Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 2 ώρες πριν, Fortistis είπε Και μόνο που το βάζεις σε τέτοιους όρους το θέμα, αποδεικνύει το κόμπλεξ που υπάρχει. Δηλαδή, και μόνο που χρησιμοποιείς «υπερθετικό» βαθμό (επιστημοναράδες) και πολώνεις («είστε» και «είμαστε») δείχνει ότι εκ προοιμίου δεν σε απασχολεί η αλήθεια του θέματος αλλά τι είσαι σε σχέση με άλλους, δηλαδή ο ορισμός του κόμπλεξ. Το θέμα έχει αντικειμενική αλήθεια και είναι ότι επιστήμονας χωρίς επιτυχής ολοκλήρωση των σπουδών δεν γίνεσαι (εκτός εξαιρέσεων που μπορεί να προκύψουν ανά τον κόσμο και τους καιρούς και μέσα σε αυτές δεν είναι απλοί θνητοί). Εάν θέλεις να γίνεις δεν είναι ποτέ αργά. Εάν δεν θέλεις να γίνεις και σου αρέσει αυτό που είσαι, σταμάτα να προσπαθείς να αξιώσεις ότι είσαι κάτι που εκ των πραγμάτων δεν είσαι. Εσύ μπορείς να λες ότι «έκανα machine learning και δεν χρειάστηκα μαθηματικά παραπάνω του γυμνασίου», σε forum είμαστε, υπάρχουν μερικοί που θα σε πιστέψουν. Βέβαια από το «παίρνω έτοιμο το weka/scikit-learn και πετάω νουμεράκια» μέχρι το «καταλαβαίνω τι κάνω και γιατί» η απόσταση είναι μεγάλη και εάν δεν έχεις χρειαστεί μαθηματικά ανώτερα του γυμνασιού, τότε όσοι γνωρίζουν από machine learning μπορούν να καταλάβουν ποιοτικά τι δουλειές έχεις κάνει στον συγκεκριμένο τομέα. Κατά τα άλλα, μου αρέσει οι μερικοί που λένε «μηχανική μάθηση με μαθηματικά γυμνασίου» είναι οι ίδιοι που λένε «επιστήμονες υπολογιστών χωρίς πτυχίο». Έτσι μάλιστα! Υπάρχει μία συνοχή και συνέχεια. Βγάζει νόημα! Τέλος, μηχανική μάθηση μπορεί να γίνει με μολύβι και χαρτί. Αλλά, είπαμε... μαθηματικά μέχρι αυτά του γυμνασίου! Pro tip: statistical learning λέγεται. Το ότι «μαθηματικά γυμνασίου» το είπαμε; Α! Και κάτι ακόμα. Ο προγραμματιστής είναι για τον μηχανικό Η/Υ, ότι ο μηχανικός αμαξιών για τον μηχ. μηχ. Όσοι είστε προγραμματιστές, δεν νομίζω ότι κανείς είπε πως η εργασία σας δεν απαιτεί συγκεκριμένο σετ ικανοτήτων και πως είναι ευτελής. Αντιθέτως. Πρέπει συνέχεια να είστε ενήμεροι τεχνολογικά, να γνωρίζετε πλήθος τεχνολογιών και να μπορείτε να τις εφαρμόσετε (όπως ο μηχανικός αμαξιών). Δεν μπορώ όμως να καταλάβω γιατί δεν σας αρέσει αυτό που κάνετε και θέλετε να το βαπτίσετε «engineer» ή «επιστήμονας». Εντάξει το κόμπλεξ και την ελιτίστικη συμπεριφορά φαίνεται ποιος την έχει. Που μιλάτε σαν τη Μαρία Αντουανέτα για την πλέμπα. Με κάνεις να επαναλαμβάνω πως έχω bachelor και master αλλά είμαι υπέρ της ανοιχτής σε όλους εκπαίδευσης και δε νιώθω ανώτερος ή κατώτερος από κανέναν. Επίσης δεν είδα κάποιον να λέει πως ο προγραμματιστής είναι επιστήμονας. Επειδή πρέπει να απαντάω και στα αυτονόητα, το machine learning είναι ένας συγκεκριμένος τομέας. Ένας επιστήμονας μπορεί να χρησιμοποιεί κώδικα για τα μοντέλα του. Αυτός που χρησιμοποιεί machine learning στην εφαρμογή του για να λύσει κάποιο πρόβλημα, δε χρειάζεται κάτι παραπάνω από μια καλή κατανόηση. Φυσικά αν εξειδικευτεί σε αυτό θα χρειαστεί ανώτερη κατανόηση. Τη μεγαλύτερη κατανόηση όμως ο προγραμματιστής πρέπει να την έχει στο πως θα συνθέσει τον κώδικα του για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει τη λύση του και όχι στο πως προκύπτουν τα μαθηματικά που μπορεί να χρησιμοποιήσει υπό περιπτώσεις. Θέλεις να αναλύσουμε όλα τα fields που μπορεί να χρησιμοποιούν κώδικα; Πες μου και ότι τα 3d γραφικά θέλουν γραμμική άλγεβρα. 1
the other one Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 3 ώρες πριν, Fortistis είπε Δεν μπορώ όμως να καταλάβω γιατί δεν σας αρέσει αυτό που κάνετε και θέλετε να το βαπτίσετε «engineer» ή «επιστήμονας». Όπως λέω και πιο πάνω συμφωνώ ως προς το κομμάτι του scientist καθώς προϋποθέτει (έστω και χαμηλού επιπέδου) ερευνητικό υπόβαθρο, αλλά ο engineer είναι μια πολύ πιο ευρεία έννοια εξ ορισμού, για να την συσχετίσεις με έναν πανεπιστημιακό τίτλο. από wiki πχ: Engineers, as practitioners of engineering, are professionals who invent, design, analyze, build, and test machines, systems, structures and materials to fulfill objectives and requirements while considering the limitations imposed by practicality, regulation, safety, and cost. Με την ευρεία έννοια λοιπόν, engineer είναι ακόμη και ο τύπος που θα πάρει και θα κατασκευάσει μια ντουλάπα. Γιατί θα την σχεδιάσει καταρχήν στο CAD, θα επιλέξει τα κατάλληλα υλικά, τα ξύλα τις βίδες κλπ, θα λάβει υπόψη τις όποιες προδιαγραφές, να αντέχει το Χ βάρος, να ικανοποιεί τις χρήσεις που χρειάζεται και τέλος θα την κατασκευάσει και θα την ελέγξει. Αυτή είναι μια διαδικασία που δεν απέχει πολύ και από τον μηχαναλόγο που ασχολείται με την σχεδίαση και την κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης πχ, φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως βρίσκονται και οι 2 στο ίδιο επίπεδο ή ικανοποιούν τις ίδιες απαιτήσεις αλλά είναι και οι 2 κάτω από την ομπρέλα του μηχανικού. Αντίστοιχα και στην πληροφορική, ακόμη και κάποιος που θα κάτσει να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ένα basic e-commerce από την υποδομή, τη σχεδίαση της βάσης, το business logic το hosting, μέχρι το UI, είναι και αυτός ένας μηχανικός (software eng). Θα είναι στο ίδιο επίπεδο με τον τυπά που δουλεύει στη NASA; όχι. ο τίτλος όμως είναι στην ίδια κατηγορία. 1
baskon Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 24 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) Το πανεπιστήμιο σε βάζει σε ένα καλούπι και σε μια σειρά και σαφώς βοηθάει στο να γίνει κάποιος καλός επιστήμονας. Αυτο δε σημαίνει ότι αν κάποιος το θέλει πολύ δε μπορεί να γίνει καλύτερος χωρίς να πάει πανεπιστήμιο. Απλά είναι πιο δύσκολο γιατί δεν έχεις κάποιον να σε καθοδηγήσει, να ξέρεις τι θέλεις και τι πρέπει να μάθεις κλπ. Φυσικά όμως αν κάποιος το θέλει και το ψάξει αρκετά θα τα καταφέρει και χωρίς πανεπιστήμιο. Απλά θα χρειαστεί πολλαπλάσια προσπάθεια για να 'γίνει' πχ μηχανικός γιατί δε θα έχει μια κατεύθυνση προς τα που να κινηθεί, δε θα ξέρει τι να διαβάσει πριν το ψάξει, δε θα έχει έτοιμες εργασίες ενδεχομένως ώστε να εξασκηθεί και πολλά άλλα. Και φυσικά αν είναι Ελλάδα όλη αυτή η προσπάθεια θα πάει χαμένη από άποψη εργασίας. Επεξ/σία 24 Δεκεμβρίου 2018 από baskon
Βασίλης_29 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2018 3 ώρες πριν, baskon είπε Φυσικά όμως αν κάποιος το θέλει και το ψάξει αρκετά θα τα καταφέρει και χωρίς πανεπιστήμιο. Απλά θα χρειαστεί πολλαπλάσια προσπάθεια για να 'γίνει' πχ μηχανικός γιατί δε θα έχει μια κατεύθυνση προς τα που να κινηθεί, δε θα ξέρει τι να διαβάσει πριν το ψάξει, δε θα έχει έτοιμες εργασίες ενδεχομένως ώστε να εξασκηθεί και πολλά άλλα. Και φυσικά αν είναι Ελλάδα όλη αυτή η προσπάθεια θα πάει χαμένη από άποψη εργασίας. Θα χρειαστεί οχι απλά πολλαπλάσια αλλά υπερπολλαπλάσια προσπάθεια, την οποία ακόμα κι αν βρει το κουράγιο να την πραγματοποιήσει, πάλι θα έχει πρόβλημα διότι μιλάμε για νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα. Και για να τα λέμε όλα, όσοι έχουνε σπουδάσει σε πολυτεχνείο θεωρούνται τυπικώς μηχανικοί με την λήψη της άδειας άσκησης επαγγέλματος, αλλά για να πεις οτι πατάνε στα πόδια τους στον εργασιακό τους τομέα και να έχουνε κάποιον σεβασμό από τους συναδέλφους τους θα περάσουν τουλάχιστον 15-20 έτη σκληρής δουλειάς και μάθησης στον εργασιακό χώρο. Σαν νέος πτυχιούχος αντιμετωπίζεσαι ως παντελώς άσχετος που τώρα ξεκινάς να μαθαίνεις σοβαρά τα μυστικά της δουλειάς όταν και όποτε ξεκινήσεις. 1
baskon Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2018 Δε βλέπω να λέμε κάτι διαφορετικό. Σαφώς δύσκολο μεν αλλά όχι ακατόρθωτο δε. Στην Ελλάδα μετά από τόση προσπάθεια δε θα χεις κανένα μέλλον. Εξωτερικό ίσως αν είσαι όντως πολύ δυνατός.
Bspus Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) Στις 24/12/2018 στις 4:28 ΜΜ, Fortistis είπε Ο προγραμματιστής είναι για τον μηχανικό Η/Υ, ότι ο μηχανικός αμαξιών για τον μηχ. μηχ. Όσοι είστε προγραμματιστές, δεν νομίζω ότι κανείς είπε πως η εργασία σας δεν απαιτεί συγκεκριμένο σετ ικανοτήτων και πως είναι ευτελής. Αντιθέτως. Πρέπει συνέχεια να είστε ενήμεροι τεχνολογικά, να γνωρίζετε πλήθος τεχνολογιών και να μπορείτε να τις εφαρμόσετε (όπως ο μηχανικός αμαξιών). Δεν μπορώ όμως να καταλάβω γιατί δεν σας αρέσει αυτό που κάνετε και θέλετε να το βαπτίσετε «engineer» ή «επιστήμονας». Το προβλημα με ολη τη συζητηση ειναι οι ορισμοι και οι ταμπελες. Αλλα και οι ιδεες που εχει ο πολυς κοσμος (συνηθως ασχετος με το αντικειμενο) γιατι τι σημαινουν αυτα τα πραγματα. Δεν νομιζω οτι το προβλημα των αυτοδιδακτων επαγγελματιων σε αυτη τη συζητηση ειναι το αν θα βαπτιστουν επιστημονες η οχι αλλα το κατα ποσο μπορουν να κανουν τη συγκεκριμενη εργασια που αφορα η θεση εχοντας γνωσεις χωρις πτυχιο. Ειτε αυτη η θεση ειναι προγραμματιστης, ειτε sysadmin ειτε οτιδηποτε αλλο στο χωρο του IT. Φυσικα οπως φαινεται οι περισσοτεροι εδω δεν διαφωνουν οτι μια χαρα μπορει, αλλα αυτο δεν εμποδιζει τις εταιριες να απαιτουν πτυχια πληροφορικης. Και φυσικα παλι στους περισσοτερους εδω ειναι αυτονοητο οτι ενα τετοιο πτυχιο δεν θα σου δωσει αυτοματα τις γνωσεις για να κανεις αυτες τις δουλειες, αλλα ο μεσος ανθρωπος που δεν ειναι του χωρου δεν το γνωριζει. Για τον ιδιο λογο που δεν θα εμπιστευομουνα καποιον να μου φτιαξει το αμαξι απλα και μονο επειδη ειναι Μηχ.μηχανικος, ετσι δεν θα εμπιστευομουνα καποιον αποφοιτο πληροφορικης που δεν ξερει τις Ports που αναφερθηκαν πιο πανω να διαχειριστει το δικτυο μου η να φτιαξει μια εφαρμογη αν τα μονα εργαλεια που εχει δει ειναι αυτα που εκανε στο πανεπιστημιο πριν 15 χρονια. Δεν αδικω τις εταιριες που βαζουν τετοια φιλτρα. Αν παρεις ενα συνολο πληθυσμου αποφοιτους πληροφορικης και ενα συνολο τυχαιων, το ποσοστο απο τους πληροφορικαριους που θα ειναι σε θεση να κανουν τετοιες δουλειες και το επιπεδο ποιοτητας θα ειναι φυσικα δραματικα μεγαλυτερο στην πρωτη περιπτωση και σιγουρα κρινοντας δυο υποψηφιους με παρομοιο επιπεδο εξυπναδας, κινητρου κλπ, ο αποφοιτος θα εχει μεγαλο πλεονεκτημα σε συγκριση με τον αυτοδιδακτο. Αλλα αυτο δεν αναιρει τα οσα ανεφερα παραπανω. Επεξ/σία 26 Δεκεμβρίου 2018 από Bspus 2
Ixidoor Δημοσ. 29 Μαΐου 2020 Δημοσ. 29 Μαΐου 2020 Στις 24/12/2018 στις 2:32 ΠΜ, the other one είπε Αυτή η βλακεία που τη λέτε κι από 3 φορές ο καθένας με στόμφο έχει κουράσει. Το μόνο που δεν έχω ακούσει ακόμη είναι πως θα μάθεις μαθηματικά με Γκαρούτσο. Από anecdotal evidence έχουμε άφθονο. Με την ίδια λογική ξέρω κι εγώ κάτι τύπους που καταπιάστηκαν με την επιστήμη τους, συμμετείχαν σε ερευνητικά projects παρέα με καθηγητές τους και κατέληξαν να κάνουν διδακτορικά σε Ivy League της Αμερικής. Άντε κάντο αυτό με courses tou Khan Academy. Δεν είναι για όλους το πανεπιστήμιο. Και κυρίως δεν είναι για άτομα που έχουν μάθει να τους ταϊζουν πληροφορία με το ζόρι. ΓΙα να το πω ωμά όταν ο κόσμος σιγά σιγά βαρεθεί το tichu, αποφοιτήσει, ψάξει για δουλειά και δει τι απαιτήσεις υπάρχουν εκεί έξω, σφίγγουν οι κώλοι και ξαφνικά θυμάται την έννοια του self learning. Τότε το coursera, to edx και οι γαμάτες προσφορές με quality content του udemy θα σε περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες και μια κούπα ζεστό τσάι. Τότε βέβαια θα μας φταίει το πανεπιστήμιο. Καλησπέρα. Γιατί κάποιος να μη μάθει μαθηματικά από τα συγγράματα του κυρίου Γκαρούτσου;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα