nickolas Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Μέλος Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 1 λεπτό πριν, Ablaoublas_542 είπε Αρχικα για να κρινουμε την φωτογραφια δεν συμφωνω στο να λεμε "ναι αλλα το εκανα χωρις να χειριστω το raw" σαν δικαιολογια. Δεν ειναι καμια μεγαλη υποθεση. Αυτο που εννοουσα ειναι οτι θα περιμενα ειτε να ειναι exposed για την σεληνη, να βγει η σεληνη σωστα και να κλιπαρουν οι σκιες, ειτε exposed για την πολη η το foreground να βγουν οι σκιες σωστα και καμμενη η σεληνη. Δεν καταλαβαινω τι εγινε λαθος και χαθηκε τοση πληροφορια απο την εικονα. H έκθεση είναι για τη θάλασσα και τον σχετικά φωτεινό ορίζοντα. Αυτό είναι το θέμα και όχι οι σκιές ή η σελήνη, τουλάχιστον όπως βλέπω εγώ τα πράγματα. Για αυτά είναι σωστή η έκθεσή της και μια χαρά φώτο. Ένα κινητό θα είχε το HDR και τουλάχιστον η σελήνη δε θα ήταν τόσο καμμένη. 1
Ablaoublas_542 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 3 λεπτά πριν, nickolas είπε H έκθεση είναι για τη θάλασσα και τον σχετικά φωτεινό ορίζοντα. Αυτό είναι το θέμα και όχι οι σκιές ή η σελήνη, τουλάχιστον όπως βλέπω εγώ τα πράγματα. Για αυτά είναι σωστή η έκθεσή της και μια χαρά φώτο. Ένα κινητό θα είχε το HDR και τουλάχιστον η σελήνη δε θα ήταν τόσο καμμένη. βαλε μας παρομοια με κινητο λοιπον, κατα προτιμηση δικια σου. oh wait ξεχασα με ποιον μιλαω 1
Cntrl+X Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 5 λεπτά πριν, Ablaoublas_542 είπε Αρχικα για να κρινουμε την φωτογραφια δεν συμφωνω στο να λεμε "ναι αλλα το εκανα χωρις να χειριστω το raw" σαν δικαιολογια. Δεν ειναι καμια μεγαλη υποθεση. Αυτο που εννοουσα ειναι οτι θα περιμενα ειτε να ειναι exposed για την σεληνη, να βγει η σεληνη σωστα και να κλιπαρουν οι σκιες, ειτε exposed για την πολη η το foreground να βγουν οι σκιες σωστα και καμμενη η σεληνη. Δεν καταλαβαινω τι εγινε λαθος και χαθηκε τοση πληροφορια απο την εικονα. Εννοείς πως θα περίμενες από ένα out-of-camera jpeg μιας μηχανής με αισθητήρα 1", και τη σελήνη σε αυτή τη θέση, να βγει φωτό με τέτοιο τονικό εύρος; Μην ξεχνάμε πως το νήμα έχει σχέση με το Google Pixel 3. Μπορεί να βγάλει καλύτερες εικόνες έστω από αυτή; Το θέμα μας είναι πως μπορούμε να βγάλουμε την καλύτερη δυνατή φωτογραφία νυχτερινού τοπίου με πανσέληνο; Ή να συζητήσουμε αν το Google Pixel 3 μπορεί να συναγωνιστεί μηχανές με αισθητήρα 1" ή 4/3 όπως ετέθη στο νήμα; Διότι αν το θέμα είναι αν μπορώ να εκθέσω και τη σελήνη και το τοπίο καλύτερα με έναν μεγαλύτερο αισθητήρα και τη βοήθεια RAW, η απάντηση είναι η δεύτερη φωτογραφία. Σημείωσε δε το εξής. Η φωτογραφία του νυχτερινού τοπίου βγήκε από αρχάριο στη φωτογραφία φίλο, που η πρώτη του σοβαρή κάμερα (και μοναδική από όσο ξέρω) είναι η Sony RX100 m3 την οποία έβγαλε λίγες μέρες μετά την αγορά της. Τι πιθανότητες υπάρχουν να έβγαζε αυτή τη φωτογραφία με το Google Pixel 3; Και κάτι ακόμα, πολύ σπουδαίο. Η φωτογραφία αυτή βγήκε το Σεπτέμβρη του 2015. Ξέρετε γιατί; Γιατί δεν υπήρχε, ευτυχώς, κάποιος Νικόλας, να πει τότε στον φίλο (που ήθελε να ευχαριστηθεί τη φωτογραφία) να περιμένει να εξελιχτούν τα κινητά αρκετά.
Ablaoublas_542 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 3 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε Εννοείς πως θα περίμενες από ένα out-of-camera jpeg μιας μηχανής με αισθητήρα 1", και τη σελήνη σε αυτή τη θέση, να βγει φωτό με τέτοιο τονικό εύρος; Μην ξεχνάμε πως το νήμα έχει σχέση με το Google Pixel 3. Μπορεί να βγάλει καλύτερες εικόνες έστω από αυτή; Το θέμα μας είναι πως μπορούμε να βγάλουμε την καλύτερη δυνατή φωτογραφία νυχτερινού τοπίου με πανσέληνο; Ή να συζητήσουμε αν το Google Pixel 3 μπορεί να συναγωνιστεί μηχανές με αισθητήρα 1" ή 4/3 όπως ετέθη στο νήμα; Διότι αν το θέμα είναι αν μπορώ να εκθέσω και τη σελήνη και το τοπίο καλύτερα με έναν μεγαλύτερο αισθητήρα και τη βοήθεια RAW, η απάντηση είναι η δεύτερη φωτογραφία. εννοω πως η συγκεκριμενη φωτο θα μπορουσε να ειναι καλυτερη αν ο φωτογραφος την ειχε εκθεσει καλυτερα κ ειχε παρει το raw(δινει raw η rx100) να το στρωσει. Δεν κολακευει την καμερα και ως εκ τουτου αδυναμει το επιχειρημα 1" vs pixel.
Cntrl+X Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 1 λεπτό πριν, Ablaoublas_542 είπε εννοω πως η συγκεκριμενη φωτο θα μπορουσε να ειναι καλυτερη αν ο φωτογραφος την ειχε εκθεσει καλυτερα κ ειχε παρει το raw(δινει raw η rx100) να το στρωσει. Δεν κολακευει την καμερα και ως εκ τουτου αδυναμει το επιχειρημα 1" vs pixel. Ναι, θα μπορούσε. Αλλά επειδή δεν έχω μηχανή με αισθητήρα 1" θα ήθελα με τη σειρά μου να σε προτρέψω να μου δείξεις, όπως τόσο καιρό κάποιοι προτρέπουμε τον Νικόλα, ποιά έκθεση σελήνης μπορείς να πετύχεις σε αυτό το ύψος σελήνης με αυτό το βάθος νύχτας (28 Σεπτεμβρη, ώρα 9:40)
Ablaoublas_542 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 11 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε Ναι, θα μπορούσε. Αλλά επειδή δεν έχω μηχανή με αισθητήρα 1" θα ήθελα με τη σειρά μου να σε προτρέψω να μου δείξεις, όπως τόσο καιρό κάποιοι προτρέπουμε τον Νικόλα, ποιά έκθεση σελήνης μπορείς να πετύχεις σε αυτό το ύψος σελήνης με αυτό το βάθος νύχτας (28 Σεπτεμβρη, ώρα 9:40) Ουτε εγω, οπότε καταφευγω στο flickr οπου σε 2 λεπτα βρισκω τετοια πλανα με rx100 Για την ωρα και το σταδιο της σεληνης ελπιζω να αστειευεσαι. Αν οχι μπορεις να τα αναζητησεις εσυ αν εχεις τον χρονο Επεξ/σία 11 Δεκεμβρίου 2018 από Ablaoublas_542
afterhours Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Στις 9/12/2018 στις 5:54 ΜΜ, SeNNinhA είπε Δυστυχως η πραγματικοτητα ειναι οτι ο petit Nicola δεν φωτογραφιζει οχι μονο με φωτογραφικες αλλα ουτε καν με κινητα. Αντ αυτου αναλισκεται στο να διαβαζει πληροφοριες στο ιντερνετ οπου δυστυχως δεν διαθετει την ικανοτητα να τις συνδιασει και να αποκρυσταλωσει μια ολοκληρωμενη αποψη. Θα το καταλαβετε και απο το αλλο σχετικο νημα. Η απολυτη ελειψη πραγματικης εμπειριας φωτογταφισης μαλιστα κανει τα πραγματα πολυ χειροτερα. Θα δειτε να παραθετονται πολλες φωτο απο σχετικα τεστ αλλα απολυτως καμια προσωπικη ασχετως μηχανης, θεματος ή οτι αλλο. Ηθελα παλι να γραψω σεντονια αλλα δεν θελω να χανω τον χρονο μου με τρολλ( ο τυπος ειναι τρολ..αν οντως ειχε ανησυχιες θα ποσταρε φωτογραφιες και εμπειριες οπως τον ειχες προτρεψει αλλα κανει τον κινεζο) .Αν δεν ειναι τρολ εχει ενα παθολογικο εως αηδιας φετιχ με το κομματι equivalence (το οποιο αν το καλοσκεφτουμε αφορα μονο ατομα που συχνα εχουν δυο η τρια συστηματα και θελουν να εχουν καποιο μπουσουλα για τους φακους που χρειαζονται καθε φορα και οχι τον μεσο η νεο φωτογραφο) Βεβαια υπαρχουν και σοβαροι ανθρωποι που ολη την ωρα ασχολουνται ομως με τις προδιαγραφες των αισθητηρων και με το τεχνικο κομματι και χανουν την μαγεια της φωτογραφιας..Οι συγκεκριμενοι τυποι καλουνται technicians και οχι φωτογραφοι. Αμα την βρισκουν ετσι βεβαια εμας δεν μας πεφτει λογος αλλα εχει κουρασει το θεμα και εδω αλλα και σε αλλα φορουμ αμιγως φωτογραφικα.
Cntrl+X Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 14 λεπτά πριν, Ablaoublas_542 είπε Για την ωρα και το σταδιο της σεληνης ελπιζω να αστειευεσαι Δεν ξέρω τι εννοείς. Γνωρίζω πως όσο κοντύτερα είναι η σελήνη στον ορίζοντα τόσο ευκολώτερη είναι η εξισορρόπηση της έκθεσης σε σχέση με το τοπίο. Αυτό δηλαδή (Φωτογραφία από το αρχείο μου, Nikon D3300 , 55-300mm, φωτογραφία στο χέρι, κροπαρισμένη):
Dr_73 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Κορυφαίο άρθρο . The Two Kinds of Photographers 1
afterhours Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) "In photography, the bullshit stops when the portfolios come out. Χρυσοστομος 😀 EDIT : Τωρα προσεξα οτι το εγραψε ο Κεν ροκγουελ το αρθρο ... διαφωνω σε παρα παρα παρα 😀 πολλα μαζι του αλλα μονο και μονο για την παραπανω φραση εχει το σεβασμο μου. Επεξ/σία 12 Δεκεμβρίου 2018 από afterhours
nickolas Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2018 Μέλος Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2018 Το topic εδώ έχει συγκεκριμένο θέμα. Δεν είναι για να ποσταρετε τις φωτο σας και να γίνεται σχολιασμός. Εκτος και αν έχετε τραβήξει την ίδια/παρόμοια φωτο με το κινητό και την κανονική φωτογραφική μηχανή σας. Νομιζω πως έχω κάτι τέτοιο από το καλοκαίρι αλλά έχει πρόσωπα μέσα και δεν γουστάρω να το ανεβάσω εδώ Παντως το κινητό έβγαλε μια χαρά φωτο ενώ η D3100 μου έκαιγε τον ουρανό αν ήθελα να έχω σωστή έκθεση στο θέμα μου. Βεβαίως είχα κόντρα ήλιο (τον έκοβα από το frame αλλά και πάλι) αλλά αυτό ήταν το κάδρο που ήθελα.
SeNNinhA Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2018 1 ώρα πριν, nickolas είπε Το topic εδώ έχει συγκεκριμένο θέμα. Δεν είναι για να ποσταρετε τις φωτο σας και να γίνεται σχολιασμός. Μια χαρα σχετικες με το θεμα ειναι οι φωτογραφιες. Απλα εσυ δεν εχεις σχεση με το θεμα μαλλον ή δεν σε βολευουν οι σοβαρες συγκρισεις. 1 ώρα πριν, nickolas είπε Εκτος και αν έχετε τραβήξει την ίδια/παρόμοια φωτο με το κινητό και την κανονική φωτογραφική μηχανή σας. Ειπε καποιος που δεν εχει ποσταρει ποτε δικη του φωτο... 1 ώρα πριν, nickolas είπε Νομιζω πως έχω κάτι τέτοιο από το καλοκαίρι αλλά έχει πρόσωπα μέσα και δεν γουστάρω να το ανεβάσω εδώ Μπορεις να θολωσεις απλα τα προσωπα αλλα ουτε αυτο θα κανεις γιατι απλα ή δεν εχεις φωτο ή ντρεπεσαι να τις ανεβασεις. Μην κοροιδευεις τον κοσμο ομως. Δεν μιλας σε ασχετους. 1 ώρα πριν, nickolas είπε Παντως το κινητό έβγαλε μια χαρά φωτο ενώ η D3100 μου έκαιγε τον ουρανό αν ήθελα να έχω σωστή έκθεση στο θέμα μου. Βεβαίως είχα κόντρα ήλιο (τον έκοβα από το frame αλλά και πάλι) αλλά αυτό ήταν το κάδρο που ήθελα. Να τις δουμε? Η΄ ντρεπεσαι και γι αυτες? 13 ώρες πριν, Ablaoublas_542 είπε Κακο παραδειγμα πιστευω. Εχει καει το φεγγαρι σε σημειο που φαινεται ηλιος ενω ταυτοχρονα μαυρη μαυριλα πλακωσε στις σκιες. Καμμενη απο δυο μεριες δηλαδη. Την επεξεργαστηκε καποιος η ετσι βγηκε απο την καμερα? Γιατι εχετε ολοι εμονή με την μαυρίλα στις σκιές και θελετε οπωσδηποτε λεπτομέρεια μεσα σε αυτες σε καθε φωτογραφια? Ειδικα στην συγκεκριμενη φωτογραφια η μαυρίλα ειναι και ζητούμενη μαλιστα. Το αντίθετο θα με ενοχλουσε στην φωτο. Δεν μιλαω φυσικα για περιπτωσεις αναγκαστικα υποφωτισμένων φωτογραφιων στις οποιες θελουμε πραγματικα να ανακτησουμε πληροφορια μεσα απο τα σκοτεινα.
Dr_73 Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2018 11 ώρες πριν, afterhours είπε "In photography, the bullshit stops when the portfolios come out. Χρυσοστομος 😀 EDIT : Τωρα προσεξα οτι το εγραψε ο Κεν ροκγουελ το αρθρο ... διαφωνω σε παρα παρα παρα 😀 πολλα μαζι του αλλα μονο και μονο για την παραπανω φραση εχει το σεβασμο μου. Κι εγώ διαφωνώ σε πολλά μαζί του. Ωστόσο , αυτό που είναι αναμφισβήτητο , είναι ότι έχει δοκιμάσει πολύ εξοπλισμό και έχει αφιερώσει σημαντικό χρόνο από τη ζωή του στη φωτογραφία. Στο τέλος αυτό που μένει , είναι πάντα οι φωτογραφίες, όσα προβλήματα κι αν έχουν και ατέλειες. Όταν παλιώνουν μάλιστα, αποκτούν και άλλη αξία , συναισθηματική .
Razor333 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2018 Επιτελους το sequel που ολοι (δεν) περιμεναμε, επιστρεψε η google και ο nickolas με τα 15 (πλεον) καρε κολαζ να κατακτησει τον χωρο της φωτογραφιας μια για παντα. Το κυριοτερο που δεν μπορει να αντιληφθει ο nickolas και ολοι οι υποστηρικτες της ΑΙ φιλοσοφιας του software ειναι οτι πλησιαζει η ωρα οπου η φωτογραφια στην πραξη δεν θα τους ανηκει, πατησαν το κουμπι, αλλα αυτο που βγηκε ειναι ενα κολαζ, τεχνητα αλλοιωμενο απο εναν αλγοριθμο, που οσο προχωραει η τεχνολογια θα μπορει να αφαιρει και να προσθετει κομματια απο αλλες φωτογραφιες που καποιοι ταιζαν το drive τους, αυτο που δινει τσαμπα η google με κατι ψιλο αστερισκους. Οταν πλεον φτασουμε στην εποχη που η φωτογραφια στην πραξη ειναι 15 καρε κολαζ απο εναν αλγοριθμο, που αυτος αποφασιζει τι crop και καδραρισμα θα κανει, τι επεξεργασια θα κανει βαση του τι νομιζει οτι τραβας και εν τελει την δυνατοτητα να κοβει αντικειμενα, να αλλαζει ουρανο η background, απο καποια αλλη φωτογραφια, ποιος ειναι στο τελος ο φωτογραφος; Αυτος που εστριψε στο περιπου το κινητο του και πατησε το κουμπι; Αυριο μπορει η google να κοπανησει μια 360 40mp καμερα στο πισω μερος και να μην χρειαζεται να σκεφτεις ουτε καν προς τα που να στριψεις την καμερα, δεν χρειαζεται να σκεφτομαστε κιολας, θα τα κανει ολα ο αλγοριθμος.
SeNNinhA Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2018 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 6 ώρες πριν, Razor333 είπε Επιτελους το sequel που ολοι (δεν) περιμεναμε, επιστρεψε η google και ο nickolas με τα 15 (πλεον) καρε κολαζ να κατακτησει τον χωρο της φωτογραφιας μια για παντα. Το κυριοτερο που δεν μπορει να αντιληφθει ο nickolas και ολοι οι υποστηρικτες της ΑΙ φιλοσοφιας του software ειναι οτι πλησιαζει η ωρα οπου η φωτογραφια στην πραξη δεν θα τους ανηκει, πατησαν το κουμπι, αλλα αυτο που βγηκε ειναι ενα κολαζ, τεχνητα αλλοιωμενο απο εναν αλγοριθμο, που οσο προχωραει η τεχνολογια θα μπορει να αφαιρει και να προσθετει κομματια απο αλλες φωτογραφιες που καποιοι ταιζαν το drive τους, αυτο που δινει τσαμπα η google με κατι ψιλο αστερισκους. Οταν πλεον φτασουμε στην εποχη που η φωτογραφια στην πραξη ειναι 15 καρε κολαζ απο εναν αλγοριθμο, που αυτος αποφασιζει τι crop και καδραρισμα θα κανει, τι επεξεργασια θα κανει βαση του τι νομιζει οτι τραβας και εν τελει την δυνατοτητα να κοβει αντικειμενα, να αλλαζει ουρανο η background, απο καποια αλλη φωτογραφια, ποιος ειναι στο τελος ο φωτογραφος; Αυτος που εστριψε στο περιπου το κινητο του και πατησε το κουμπι; Αυριο μπορει η google να κοπανησει μια 360 40mp καμερα στο πισω μερος και να μην χρειαζεται να σκεφτεις ουτε καν προς τα που να στριψεις την καμερα, δεν χρειαζεται να σκεφτομαστε κιολας, θα τα κανει ολα ο αλγοριθμος. Ο petit Nicola αντιμετωπιζει το θεμα φωτογραφια απλα ως αναμνηστικα snapshots και θελει να παιρνει το καλυτερο που μπορει πατωντας απλα ενα κουμπι. Θεμιτο, αλλα αποτελει ομως μονο ενα πολυ μικρο μερος αυτου του συνόλου που ονομαζεται φωτογραφια. Και εδω πρεπει να επανελθουμε στο γεγονός οτι η φωτογραφια ειναι καλλιτεχνία. Δεν αποθανατίζεις απλα μονο στιγμες. Αποθανατιζεις την αίσθηση, την ατμοσφαιρα, την προσωπική σου οπτική ή και βιωμα της στιγμης. Η φωτογραφια ειναι και επισης και ενας ζωντανός πίνακας. Ειναι μια συνθεση του φωτογραφου. Ομως ολα αυτα προυποθετουν οτι ο φωτογραφος εχει πρωτα φανταστει στο μυαλό του την φωτογραφια πριν καν να ακουμπησει την μηχανή του. Ξερει ηδη το τελικό αποτελεσμα που επιθυμει να δημιουργησει. Απο εκει και μετα, ο εξοπλισμος και οι συνθηκες καθως και η εμπειρια και η τεχνικη του (και η μετεπειτα επεξεργασια) θα τον βοηθησουν απλα να φτασει οσο πιο κοντα σε αυτο που φανταστηκε μπορει. Η AI εξελισεται οπως και οι αλγορυθμοι. Τα κινητα επισης. Αυτα ομως αφορουν φωτογραφιες στην πραξη snapshots. Δεν μπορει να αντικαταστησει το ματι και την σκεψη του φωτογραφου απλα διοτι αναγκαστικα θα ακολουθει νορμες ενω ο καθενας μας ειναι ιδιαιτερος. Αυτο βεβαια για οσους εξακολουθουν να θεωρουν την φωτογραφια τεχνη. Φυσικα μεχρι να δουμε καποια πραγματικα ριζοσπαστικη εξελιξη οι μικροι αισθητηρες και οι αλγορυθμοι θα βελτιωνουν φωτο με κατα βαση στατικα θεματα. Για τον petit Nicola θα προτεινω απλα στην επομενη φωτογραφηση που θα χρειαστει φωτογραφο να επιλεξει καποιον που θα χρησιμοποιει την μηχανη του μονο στο αυτοματο. Κατα προτιμηση να τραβαει μονο με κινητα και drones. PS: Ακομη αναμενουμε τις δικες του φωτο στις οποιες αναφερθηκε ο petit Nicola...!! Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2018 από SeNNinhA
Προτεινόμενες αναρτήσεις