Aruil Δημοσ. 20 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 20 Ιουλίου 2019 8 minutes ago, KilliK said: η CDPR κανει απο μονη της την χρηματοδοτηση, την αναπτυξη, το marketing, την διαφημιση και την διανομη των τιτλων της. αυτο την καθιστα ως ενα publisher. Προηγουμενως ολα αυτα με εξαιρεση την αναπτυξη, τα εκανε η Atari με την οποια συνεργαζοταν. Γιαυτο και ηταν ο publisher της CDPR. μην πας μακρια, η ιδια η Ubisoft ανακοινωσε προσφατα οτι ειναι ευχαριστημενη με τις πωλησεις της στο EGS και πως επεκτεινει την συνεργασια της με την Επικ με νεους αποκλειστικους τιτλους στο καταστημα της. μεχρι στιγμης, δεν υπαρχει καποια περιπτωση dev/pub που να ειναι δυσαρεστημενος με την Epic οσο αφορα τις πωλησεις τιτλων τους. ακομη και το Metro Exodus που βγηκε στο MS Store, δεν σημαινει τιποτα αφου το παιχνιδι εξακολουθει να μην υπαρχει στο Steam. γενικα δεν βλεπω να μην πηγαινει καλα η επιθετικη στρατηγικη της Epic, αλλα μπορει και να κανω και λαθος, αφου δεν γνωριζω τι γινεται στο παρασκηνιο. α τωρα ειναι προβλημα που τα κερδη τα μοιραζονται οι managers, και οχι οι υπαλληλοι που τσακιζονται στο crunch time. ναι υπαρχει λυση γιαυτο. λεγεται σωματεια. ας αρχισουν να τα φτιαχνουν. αλλα αυτο ειναι για αλλο θεμα, οχι επι του παροντος. Ναι και όπως είπα αυτό κάνει οποιονδήποτε ανεξάρτητο developer publisher. Με αυτό τον τρόπο κάνεις τον όρο publisher τόσο γενικό και αόριστο που πλέον δεν έχει νόημα χρήσης. Μη ξεχνάς ότι το point είναι αν μπορεί ένας ανεξάρτητος developer να βγάλει ΑΑΑ παιχνίδι. Εσύ ουσιαστικά μου απαντάς ότι το witcher 3 δεν μετράει, γιατί η CD Project εξαρτάται από publisher... τον εαυτό της. Ναι ανακοίνωσε ότι είναι ευχαριστημένη ("we did well") με τις πωλήσεις στο EGS. Παρόλ'αυτά δεν είπε νούμερα όπως και κανένας άλλος μέχρι στιγμής άλλωστε. Και προφανώς δεν πρόκειται να τα πούνε και ποτέ γιατί δεν συμφέρει κανέναν αυτό. To σημαντικό όσο αναφορά το Metro Exodus είναι ότι ένα pc centric franchise έκανε την συντριπτική πλειοψηφεία των πωλήσεων του στις κονσόλες. Επίσης το γεγονός ότι όλοι είναι διστακτικοί να μιλήσουν σχετικά με το θέμα, ρίχνει κάποιες υποψίες σχετικά με τις συμφωνίες που έχουν γίνει. Ιδιέταιρα αστείο όταν ο Sweeney πέταγε μπηχτές σχετικά με το τι δεν ξέρουμε για τις συμφωνίες του steam με publishers, και όλες οι ενδείξεις δείχνουν στο ότι τους έχει φιμώσει όλους. Δεν είναι τώρα το πρόβλημα αυτό, είναι εδώ και καιρό. Πάντα το ανέφερα όταν ήταν σχετικό με το θέμα και μάλιστα πολύ πριν ξεκινήσει το θέμα με το epic store. Τι σχέση έχουν τα σωματεία με το ότι δεν παίρνουν ποσοστά οι developers? Οι συμφωνίες μεταξύ εταιρειών δεν επηρρεάζονται από σωματεία. Όταν αναφέρομαι σε developers, εννοώ όλο το studio που κάνει την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Π.χ. Η Obsidian (developer) έφτιαξε το Fallout: New Vegas με publisher την Zenimax. Δεν πήρε καθόλου ποσοστά για τις πωλήσεις του Fallout και μάλιστα παραλίγο να χρεοκωπήσει επειδή αρνήθηκε η Zenimax να της δώσει το bonus επειδή δεν πιάσαν το Metacritic target score για έναν πόντο. Σε τι ακριβώς θα είχαν βοηθήσει σε αυτό τα σωματεία? To crunch time είναι τελείως διαφορετικό θέμα όπως είπες, αλλά το ανέφερες γιατι ακριβώς?
panoc Δημοσ. 20 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 20 Ιουλίου 2019 Aruil όλα τα παιδιά δημιουργούν δικαιολογίες με πάσα φαντασία για να στηρίξουν επιχειρήματα που δε στέκουν. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δομήσουν της σκέψη τους μεγαλώνοντας.
KilliK Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 δεν κανω κανεναν ορο γενικο και αοριστο. μιλαω πολυ συγκεκριμενα, αλλα εσυ κανεις οτι δεν καταλαβαινεις επειδη σου χαλαω το narrative. σου εξηγησα ποια ειναι η δουλεια του publisher. χρηματοδοτηση, αναπτυξη, μαρκετινγκ, διαφημιση, διανομη. ο developer μονο την αναπτυξη κανει, τιποτα απο τα υπολοιπα. απο την στιγμη που ολα αυτα τα κανει η CDPR για τα δικα της παιχνδιια, αυτο την καθιστα publisher. στην αγορα ως publisher την αναφερουν γιαυτο ακριβως τον λογο. επισης πηγαινε και δες την συνεντευξη του Marcin Iwinski στο προσφατο E3 Coliseum. περιγραφει την ιστορια της CDPR , πως εφτασε σημερα να ειναι publisher των δικων της παιχνιδιων, και πως ελεγχει πλεον ολη την διαδικασια παραγωγης ενος τιτλου, απο την συλληψη του concept μεχρι το design του retail box και την τελικη του αγορα απο τον αγοραστη. Γιαυτο αλλωστε οι developers τις περισσοτερες φορες συνεργαζονται με τους publishers, διοτι δεν μπορουν να τα κανουν μονοι τους ολα αυτα τα παραπανω. Η CDPR αυτη τη στιγμη εχει μετοχικη αξια 2 δις, εχει κρατικη χρηματοδοτηση και το Witcher 3 της απεφερε ρεκορ εσοδων. Δεν ειναι ενα μικρος publisher τυπου Devolver Digital, ειναι μεγαλο μεγεθος και γιαυτο τον λογο αυτη την στιγμη ετοιμαζει απο μονη της το δευτερο μεγαλο ΑΑΑ τιτλο της. Εσυ ομως ερχεσαι και μου λες οτι ενας indie developer μπορει να βγαλει απο μονος του ενα παιχνιδι οπως το R2D2. σε ποιοτητα gameplay? σιγουρα. το Tetris το εφτιαξε ενας ρωσος προγραμματιστης στον ελευθερο χρονο του, και τις πωλησεις του δεν τις εχει φτασει ακομη το GTA5. Aλλα οταν λεμε για AAA παιχνιδι δεν αναφερομαστε στο Tetris η στο Pacman. Mιλαμε για παιχνιδια με υψηλα προτυπα παραγωγης, μεγαλα budget, τεχνικη και τεχνολογικη αρτιοτητα, επαγγελματικο voice acting και mocap acting, κοκ. Ειναι παιχνιδι που μπαινει αυτοματως λογω μεγεθους παραγωγς στην κατηγορια πωλησης των 60e (αλλο αν τα αξιζει τελικα). Ο indie developer δεν μπορει να σου βγαλει εναν τετοιο τιτλο διοτι ουτε το budget εχει, ουτε το εργατικο δυναμικο, ουτε τις υποδομες. οχι δεν λενε νουμερα διοτι ειναι μερος της συφμωνιας του. και αυτο ειναι το λογικο. διοτι θελουν να προστατεψουν τις επιχειρησεις τους. εμεις απλοι παικτες ειμαστε και ασχολουμαστε τοσο καιρο μαζι τους και ψειριζουμε τα παντα, για φαντασου να δινανε νουμερα τι θα γινοταν στα μηντια και πως θα επηρεαζε αυτο μεχρι και τις μετοχες τους. Τωρα απο και κε περα τι πωλησεις εκανε το Metro στο PC μαλλον δεν θα μαθουμε ποτε. η ισως το καταλαβουμε με το επομενο παιχνιδι τους, αν ξαναδωσουν αποκλειστικοτητα στην Epic η οχι. μεχρι τοτε μονο εικασιες μπορουμε να κανουμε. επειδη μιλησες για managers, νομιζα οτι αναφερθηκες στους managers των dev studio καθαυτο. οπως στην Telltale που εκλεισε χωρις να πληρωσει τους υπαλληλους τους. οι αδικιες που γινονται αναμεσα στους dev και publishers ειναι ενα θεμα, αλλα τι σχεση εχει με το EGS για το οποιο συζητηαμε, δεν μπορω να καταλαβω. 2
Aruil Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 2 hours ago, KilliK said: δεν κανω κανεναν ορο γενικο και αοριστο. μιλαω πολυ συγκεκριμενα, αλλα εσυ κανεις οτι δεν καταλαβαινεις επειδη σου χαλαω το narrative. σου εξηγησα ποια ειναι η δουλεια του publisher. χρηματοδοτηση, αναπτυξη, μαρκετινγκ, διαφημιση, διανομη. ο developer μονο την αναπτυξη κανει, τιποτα απο τα υπολοιπα. απο την στιγμη που ολα αυτα τα κανει η CDPR για τα δικα της παιχνδιια, αυτο την καθιστα publisher. στην αγορα ως publisher την αναφερουν γιαυτο ακριβως τον λογο. επισης πηγαινε και δες την συνεντευξη του Marcin Iwinski στο προσφατο E3 Coliseum. περιγραφει την ιστορια της CDPR , πως εφτασε σημερα να ειναι publisher των δικων της παιχνιδιων, και πως ελεγχει πλεον ολη την διαδικασια παραγωγης ενος τιτλου, απο την συλληψη του concept μεχρι το design του retail box και την τελικη του αγορα απο τον αγοραστη. Γιαυτο αλλωστε οι developers τις περισσοτερες φορες συνεργαζονται με τους publishers, διοτι δεν μπορουν να τα κανουν μονοι τους ολα αυτα τα παραπανω. Η CDPR αυτη τη στιγμη εχει μετοχικη αξια 2 δις, εχει κρατικη χρηματοδοτηση και το Witcher 3 της απεφερε ρεκορ εσοδων. Δεν ειναι ενα μικρος publisher τυπου Devolver Digital, ειναι μεγαλο μεγεθος και γιαυτο τον λογο αυτη την στιγμη ετοιμαζει απο μονη της το δευτερο μεγαλο ΑΑΑ τιτλο της. Εσυ ομως ερχεσαι και μου λες οτι ενας indie developer μπορει να βγαλει απο μονος του ενα παιχνιδι οπως το R2D2. σε ποιοτητα gameplay? σιγουρα. το Tetris το εφτιαξε ενας ρωσος προγραμματιστης στον ελευθερο χρονο του, και τις πωλησεις του δεν τις εχει φτασει ακομη το GTA5. Aλλα οταν λεμε για AAA παιχνιδι δεν αναφερομαστε στο Tetris η στο Pacman. Mιλαμε για παιχνιδια με υψηλα προτυπα παραγωγης, μεγαλα budget, τεχνικη και τεχνολογικη αρτιοτητα, επαγγελματικο voice acting και mocap acting, κοκ. Ειναι παιχνιδι που μπαινει αυτοματως λογω μεγεθους παραγωγς στην κατηγορια πωλησης των 60e (αλλο αν τα αξιζει τελικα). Ο indie developer δεν μπορει να σου βγαλει εναν τετοιο τιτλο διοτι ουτε το budget εχει, ουτε το εργατικο δυναμικο, ουτε τις υποδομες. οχι δεν λενε νουμερα διοτι ειναι μερος της συφμωνιας του. και αυτο ειναι το λογικο. διοτι θελουν να προστατεψουν τις επιχειρησεις τους. εμεις απλοι παικτες ειμαστε και ασχολουμαστε τοσο καιρο μαζι τους και ψειριζουμε τα παντα, για φαντασου να δινανε νουμερα τι θα γινοταν στα μηντια και πως θα επηρεαζε αυτο μεχρι και τις μετοχες τους. Τωρα απο και κε περα τι πωλησεις εκανε το Metro στο PC μαλλον δεν θα μαθουμε ποτε. η ισως το καταλαβουμε με το επομενο παιχνιδι τους, αν ξαναδωσουν αποκλειστικοτητα στην Epic η οχι. μεχρι τοτε μονο εικασιες μπορουμε να κανουμε. επειδη μιλησες για managers, νομιζα οτι αναφερθηκες στους managers των dev studio καθαυτο. οπως στην Telltale που εκλεισε χωρις να πληρωσει τους υπαλληλους τους. οι αδικιες που γινονται αναμεσα στους dev και publishers ειναι ενα θεμα, αλλα τι σχεση εχει με το EGS για το οποιο συζητηαμε, δεν μπορω να καταλαβω. Ποιο narrative μου χαλάς? Ότι η CD Project είναι independent developer? Επιλεκτικά αγνοώντας πράγματα που γράφω δεν βγαίνει άκρη. Απλή ερώτηση είναι το Witcher 3 independent παιχνίδι ναι ή όχι? Είναι το Witcher 3 ΑΑΑ παιχνίδι ναι ή όχι? To Hollow Knight αναφέρεται στο steam ως developer και publisher η Team Cherry. Αυτοί κάναν την χρηματοδότηση, ανάπτυξη, μάρκετινγκ, διαφήμιση και διανομή του παιχνιδιού. Είναι publisher η Team Cherry? Και αν είναι, παύει το Hollow Knight να είναι independent? To point είναι ότι αν το μόνο που κάνεις publish είναι τα δικά σου παιχνίδια δεν υπάρχει ιδιέταιρο νόημα να αναφέρεσαι στον εαυτό σου ως publisher. Τυπικά ισχύει, αλλά δεν βοηθάει σε τίποτα ο όρος. Όλοι οι independent developers έχουν publisher τον εαυτό τους (εκτός και αν έχουν κάνει συμφωνία για συγκεκριμένο project, όπως το New Vegas που ανέφερα). Παλεύεις με νύχια και με δόντια να μη παραδεχτείς ότι το Witcher 3 είναι ένα independently-funded και published ΑΑΑ παιχνίδι. Χρηματοδοτήθηκε από τα λεφτά του ίδιου του developer και δάνεια που πήρε, δεν υπήρξε εξωτερική χρηματοδότηση. Ο λόγος που η CD Project έχει μετοχική αξία 2 δις, είναι επειδή είχε τρομερή επιτυχία το Witcher 3. Η αξία της μετοχής της 10πλασιάστηκε στο χρονικό διάστημα 2015-2019. Δεν είπα ποτέ ένας indie developer, γιατί ο όρος χρησιμοποιείται από πολλούς πλέον (συμπεριλαμβανομένου και εσένα) με διαφορετικό τρόπο από τον αρχικό. Οι λέξεις που χρησιμοποίησα είναι independent και ανεξάρτητος. Δηλαδή αυτός που δεν εξαρτάται από τα λεφτά ενός publisher. Ναι ακριβώς μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε. Τι κάνει τις δικές σου εικασίες καλύτερες από τις δικές μου? Δεν μίλησα για managers. Δεν μοιάζουν τόσο πολύ οι avatars μας, πρόσεχε σε ποιον απαντάς κάθε φορά. Είπα εγώ ότι έχει καμία σχέση με το EGS? Αυτό ήταν η απαντησή μου στο ότι πάνε περισσότερα λεφτά στους developers. Είπα ότι αν δεν μιλάμε για independent studios το ποσοστό δεν πάει στους developers αλλά στον publisher.
xavier Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 με τη λογικη σου, τα fifa, diablo, skyrim ειναι χαρακτηριστικα παραδειγματα indie games, οταν μιλαμε για indie games σε αυτα παει το μυαλο μας κατευθειαν αφου ειναι self published... τεσπα, βιομηχανια χωρις publishers δεν υπαρχει, είτε μιλαμε για publishers/developers είτε publishers τριτων...Καποιος πρεπει να χρημαροδοτει παιχνιδια που έχουν 3-4 χρονια εξέλιξης, κόστος που εχει ανεβει στα υψη τα τελευταια χροναι με τις απαιτησεις στα γραφικα/μεγεθη...Και για να γινει αυτο, θα πρεπει να εχουν κερδη... αυτοι ειναι απαραιτητοι στη βιομηχανια, το steam δεν ειναι... 2
KilliK Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 8 ώρες πριν, Aruil είπε Ποιο narrative μου χαλάς? Ότι η CD Project είναι independent developer? Επιλεκτικά αγνοώντας πράγματα που γράφω δεν βγαίνει άκρη. Απλή ερώτηση είναι το Witcher 3 independent παιχνίδι ναι ή όχι? Είναι το Witcher 3 ΑΑΑ παιχνίδι ναι ή όχι? To Hollow Knight αναφέρεται στο steam ως developer και publisher η Team Cherry. Αυτοί κάναν την χρηματοδότηση, ανάπτυξη, μάρκετινγκ, διαφήμιση και διανομή του παιχνιδιού. Είναι publisher η Team Cherry? Και αν είναι, παύει το Hollow Knight να είναι independent? To point είναι ότι αν το μόνο που κάνεις publish είναι τα δικά σου παιχνίδια δεν υπάρχει ιδιέταιρο νόημα να αναφέρεσαι στον εαυτό σου ως publisher. Τυπικά ισχύει, αλλά δεν βοηθάει σε τίποτα ο όρος. Όλοι οι independent developers έχουν publisher τον εαυτό τους (εκτός και αν έχουν κάνει συμφωνία για συγκεκριμένο project, όπως το New Vegas που ανέφερα). Παλεύεις με νύχια και με δόντια να μη παραδεχτείς ότι το Witcher 3 είναι ένα independently-funded και published ΑΑΑ παιχνίδι. Χρηματοδοτήθηκε από τα λεφτά του ίδιου του developer και δάνεια που πήρε, δεν υπήρξε εξωτερική χρηματοδότηση. Ο λόγος που η CD Project έχει μετοχική αξία 2 δις, είναι επειδή είχε τρομερή επιτυχία το Witcher 3. Η αξία της μετοχής της 10πλασιάστηκε στο χρονικό διάστημα 2015-2019. Δεν είπα ποτέ ένας indie developer, γιατί ο όρος χρησιμοποιείται από πολλούς πλέον (συμπεριλαμβανομένου και εσένα) με διαφορετικό τρόπο από τον αρχικό. Οι λέξεις που χρησιμοποίησα είναι independent και ανεξάρτητος. Δηλαδή αυτός που δεν εξαρτάται από τα λεφτά ενός publisher. Ναι ακριβώς μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε. Τι κάνει τις δικές σου εικασίες καλύτερες από τις δικές μου? Δεν μίλησα για managers. Δεν μοιάζουν τόσο πολύ οι avatars μας, πρόσεχε σε ποιον απαντάς κάθε φορά. Είπα εγώ ότι έχει καμία σχέση με το EGS? Αυτό ήταν η απαντησή μου στο ότι πάνε περισσότερα λεφτά στους developers. Είπα ότι αν δεν μιλάμε για independent studios το ποσοστό δεν πάει στους developers αλλά στον publisher. α τωρα ισχυει ο ορος του publisher αλλα δεν εχει νοημα? χεχεχε. η CDPR ειναι ανεξαρτητος publisher και developer,. αλλα ειναι και μεγαλο μεγεθος. γιαυτο εχεις AAA τιτλους οπως το Witcher 3 και το Cyberpunk. αυτο ειναι το point μου. πουθενα δεν εγραψα οτι εξαρταται απο αλλον publisher, περα απο τα δυο πρωτα Witcher. μου φαινεται δεν διαβαζεις τι γραφω. η Team Cherry ειναι και αυτη ανεξαρτητος publisher, αφου εκανε μονη της το publishing του παιχνιδιου. αλλα το στουντιο της αποτελειται απο 3 ατομα. οποτε μην περιμενεις ενα Cyberpunk απο αυτους με τον Keanu Reeves να το διαφημιζει, εκτος και αν πεσει μπολικο χρημα απο εναν μεγαλυτερο ..publisher. ετσι δουλευει η βιομηχανια σημερα, αλλα εσυ επιμενεις οτι ο οποιοσδηποτε indie dev μπορει απο μονος του να βγαλει ενα παιχνιδι μεγεθους Cyberpunk η R2D2. ναι ενταξει, καλη τυχη με αυτο. τα γεγονοτα; οτι μεχρι στιγμης συνεχιζει να παιρνει αποκλειστικοτητες; αν οσοι ηδη πηγανε αποκλειστικα στην EGS, πατωσανε στις πωλησεις οπως ολοι εσεις ισχυριζεστε, τοτε οι υπολοιποι γιατι συνεχιζουν να τις δινουν στην Epic; αφου ηδη θα χε διαδοθει στην πιατσα παρα την μυστικοτητα των συμφωνιων, οτι η πλατφορμα ειναι τοξικη. αντιθετως βλεπεις μεγαλους publisher σαν την Ubisoft να δηλωνει ευχαριστημενη με την Epic και να συνεχιζει την συνεργασια μαζι της. ακομη και η Deep Silver που ειναι ο publisher του Metro Exodus, το οποιο υποτιθεται πατωσε στο EGS, πηγε και εδωσε στην Epic την αποκλειστικοτητα του Shenmue 3, πεντε μηνες αργοτερα. εμενα αυτη την εικονα μου δινουν τα γεγονοτα, οτι κανει πωλησεις το EGS, αρκετες ωστε να ικανοποιουν τους pubs/devs και να επιστρεφουν σε αυτο. εσεις λετε ομως οτι οι αποκλειστικοτητες δεν πουλανε καθολου και αυτο ισχυει επειδη δεν μας δινουν επισημα νουμερα πωλησεων, παρολο που ειναι μερος των συμφωνιων με την Επικ να μην τα δωσουν... συγνωμη αλλα αυτο δεν ειναι σοβαρο επιχειρημα που να στηριζει την δικια σας εικασια. απο κει και υστερα, οσο περναει ο καιρος τοσο πιο πολυ θα ξεκαθαριζει η κατασταση με το EGS και το ποσο αποτελεσματικη ειναι η επιθετικη στρατηγικη του.΄θα δουμε. 2
Fulgore Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 (επεξεργασμένο) Δεκαρα τσακιστη δεν δινει κανεις πραγματικα για τις πωλησεις των ιδιων των παιχνιδιων στο EGS. Το γεγονος οτι ενα store Που δεν εχει ουτε καν ενα απλο email verification σε δημιουργια λογαριασμου μαζι με τις οποιες αλλες ελλειψεις που εχει αυτη την στιγμη παιρνει timed exclusives παιχνιδια ειναι που μας ενδιαφερει. Αυτα περι πωλησεων μονο τους youtubers που ανεβαζουν σχετικα video μπας και ψαρεψουν viewers τους ενδιαφερει πραγματικα ή αυτους που απλα ασχολουνται με τα των εταιρειων της βιομηχανιας αλλα παιχνιδια σπανια παιζουν. Επεξ/σία 21 Ιουλίου 2019 από Fulgore 1
Aruil Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 3 minutes ago, KilliK said: α τωρα ισχυει ο ορος του publisher αλλα δεν εχει νοημα? χεχεχε. η CDPR ειναι ανεξαρτητος publisher και developer,. αλλα ειναι και μεγαλο μεγεθος. γιαυτο εχεις AAA τιτλους οπως το Witcher 3 και το Cyberpunk. αυτο ειναι το point μου. πουθενα δεν εγραψα οτι εξαρταται απο αλλον publisher, περα απο τα δυο πρωτα Witcher. μου φαινεται δεν διαβαζεις τι γραφω. η Team Cherry ειναι και αυτη ανεξαρτητος publisher, αφου εκανε μονη της το publishing του παιχνιδιου. αλλα το στουντιο της αποτελειται απο 3 ατομα. οποτε μην περιμενεις ενα Cyberpunk απο αυτους με τον Keanu Reeves να το διαφημιζει, εκτος και αν πεσει μπολικο χρημα απο εναν μεγαλυτερο ..publisher. ετσι δουλευει η βιομηχανια σημερα, αλλα εσυ επιμενεις οτι ο οποιοσδηποτε indie dev μπορει απο μονος του να βγαλει ενα παιχνιδι μεγεθους Cyberpunk η R2D2. ναι ενταξει, καλη τυχη με αυτο. τα γεγονοτα; οτι μεχρι στιγμης συνεχιζει να παιρνει αποκλειστικοτητες; αν οσοι ηδη πηγανε αποκλειστικα στην EGS, πατωσανε στις πωλησεις οπως ολοι εσεις ισχυριζεστε, τοτε οι υπολοιποι γιατι συνεχιζουν να τις δινουν στην Epic; αφου ηδη θα χε διαδοθει στην πιατσα παρα την μυστικοτητα των συμφωνιων, οτι η πλατφορμα ειναι τοξικη. αντιθετως βλεπεις μεγαλους publisher σαν την Ubisoft να δηλωνει ευχαριστημενη με την Epic και να συνεχιζει την συνεργασια μαζι της. ακομη και η Deep Silver που ειναι ο publisher του Metro Exodus, το οποιο υποτιθεται πατωσε στο EGS, πηγε και εδωσε στην Epic την αποκλειστικοτητα του Shenmue 3, πεντε μηνες αργοτερα. εμενα αυτη την εικονα μου δινουν τα γεγονοτα, οτι κανει πωλησεις το EGS, αρκετες ωστε να ικανοποιουν τους pubs/devs και να επιστρεφουν σε αυτο. εσεις λετε ομως οτι οι αποκλειστικοτητες δεν πουλανε καθολου και αυτο ισχυει επειδη δεν μας δινουν επισημα νουμερα πωλησεων, παρολο που ειναι μερος των συμφωνιων με την Επικ να μην τα δωσουν... συγνωμη αλλα αυτο δεν ειναι σοβαρο επιχειρημα που να στηριζει την δικια σας εικασια. απο κει και υστερα, οσο περναει ο καιρος τοσο πιο πολυ θα ξεκαθαριζει η κατασταση με το EGS και το ποσο αποτελεσματικη ειναι η επιθετικη στρατηγικη του.΄θα δουμε. Είπα ισχύει τυπικά, γιατί οποιοσδήποτε βγάζει παιχνίδι είτε με εξωτερικό publisher, είτε με self-publish είναι τυπικά publisher. Διαβάζω πολύ καλά τι γράφεις. Μη προσπαθείς να μου κάνεις φιγούρα με μπηχτές τύπου καθρεφτάκι, είναι αστείο. Όλα τα ανεξάρτητα studio είναι ανεξάρτητοι publishers και developers. Ο όρος indie είναι νεφελώδης και ανούσιος με τη σημερινή του χρήση γιατί χρησιμοποιείται όπως να ναι (να θεωρείται indie το Journey με publisher τη Sony ή το No man's sky με μεγαλο budget, μεγάλο team, ΑΑΑ τιμή και scope και publisher τη Sony... WAIT A MINUTE...). Γι αυτό και χρησιμοποιήσα τον όρο independent για να διαχωρίσω από αυτόν, αλλά κατά τ' άλλα εγω δεν διαβάζω. Ξαναλέω εφ'όσον παραδέχεσαι ότι η Team Cherry είναι και αυτή ανεξάρτητος publisher, όλα τα studios είναι publishers αν βγάζουν ένα παιχνίδι μόνοι τους. Άρα δεν μπορείς να έχεις ΑΑΑ παιχνίδι χωρίς publisher, επειδή όλοι είναι εν δυνάμει publishers. Αυτό σα δήλωση είναι τελείως ανούσια, και δεν στέκει καθόλου σαν απάντηση σε αυτό που είπα γιατί και οι δύο καταλάβατε τι εννοούσα για τους Publishers αλλά τώρα κάνετε τις πάπιες γιατί πρέπει ντε και καλά να φέρετε αντίρρηση. Τα αρνητικά του publisher είναι η πίεση που κάνει λόγω της οικονομικής στήριξης που σου παρέχει, το γεγονός ότι σου περιορίζει τη δημιουργική ελευθερία, ότι παίρνει τη συντρηπτική πλειοψηφεία των κερδών και ότι μπορεί να σου κάνει ύπουλες κινήσεις προκειμένου να εκμεταλλευτεί την αδυναμία σου αυτή. Ποιο από αυτά στέκει όταν είσαι ο publisher του εαυτού σου? Συνεχίζεις να μου βάζεις λόγια, γιατί σου αρέσει να τσουβαλιάζεις κόσμο μαζί για να απαντάς πιο εύκολα, όπως έκανες και στο προηγούμενο ποστ. Που είπα ότι έχουν πατώσει στις πωλήσεις? Εμένα η θέση μου σχετικά με τις πωλήσεις είναι ότι θα δούμε πιο ξεκάθαρα στο μέλλον. Είναι πολυ νωρίς ακόμα για να βγάλω συμπέρασμα, αλλά κάποιες συμπεριφορές μου φαίνονται ύποπτες. Αν θες να κάνεις ποτέ σοβαρή συζήτηση να απαντάς σε αυτόν που σου μιλάει και όχι σε ένα υποθετικό σύνολο χρησιμοποιώντας το έσεις προκειμένου να του βάλεις στο στόμα πράγματα που δεν είπε. Αφού σου αρέσει να ασχολείσαι με fallacies, φαντάζομαι ξέρεις πως λέγεται το συγκεκριμένο.
panoc Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δε γίνεται να έχει email verification. Τα 10χρονα στα οποία απευθύνεται η epic είναι δύσκολο να φτιάξουν πάνω από 2-3 λογαριασμούς legit email οι οποίοι στις συντριπτική πλειοψηφία τους απαιτούν κάποιο είδος verification. Έτσι το έχει ελεύθερο και τα παιδάκια φτιάχνουν αβέρτα λογαριασμούς και χώνουν χρήμα στους Κινέζους. Είναι μελετημένο όχι τυχαίο. 1
KilliK Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 (επεξεργασμένο) 4 ώρες πριν, Aruil είπε o ορος indie developer δεν εχει μια συγκεκριμενη σημασια, αλλα συνηθως αναφερεται σε μικρα ανεξαρτητα στουντιο, που ειτε με το δικο τους μικρο budget, ειτε με την χρηματικη υποστηριξη ενος publisher δημιουργουν μικρους φτηνους (σε σχεση με τους ΑΑΑ) τιτλους. Με αυτην την σημασια τον χρησιμοποιω εγω και σχεδον ολοι. Το Journey ειναι indie τιτλος ακριβως γιαυτον τον λογο. Το Νο Μan δημιουργηθηκε απο ενα indie studio αλλα δεν τον λες και indie τιτλο, για τον λογο που αναφερεις. Οχι ακριβως. Eiναι και publishers μονο αν το publishing το κανουν οι ιδιοι. Αν φτιαξουν ενα παιχνιδι και το δωσουν σε ενα publisher για διαφημιση/διανομη, δεν ειναι self-publisher το indie studio. ελπιζω να καταλαβαινεις την διαφορα. Δεν διαφωνω με τα αρνητικα που αναφερεις για τους publishers, αλλα ειναι αναποσπαστο κομματι της gaming βιομηχανιας, ειναι τα θεμελια της αγορας. Και χωρις αυτους ΑΑΑ παιχνιδια δεν θα ειχαμε, αλλα ουτε και indie τιτλους. Η CDPR μπορει να ειναι self-publisher σημερα, αλλα εφτασε εδω που ειναι επειδη την στηριξε στα πρωτα της βηματα ενας εξωτερικος publisher η ATARI. Το ιδιο και με την Valve, χωρις την Sierra ως publisher, ουτε Half-Life θαχαμε, ουτε Steam. Aπο και και περα, τα προβληματα αναμεσα σε devs και pubs, ειναι κατι που μπορει να λυθουν μονο μεταξυ τους. Εμεις σαν καταναλωτες, και εφοσων ενδιαφερομαστε, το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι να στηριξουμε τον dev αμεσα αν μας δινεται η ευκαιρια. Και μιας και μιλαμε για το EGS, προφανως ειναι μια πολυ καλη εναλλακτικη πλατφορμα για να διαφημισει και πουλησει τα παιχνιδια του ο καθε indie, ειδικα αν δεν εχει μεσαζοντες. οκ, συμφωνουμε για τις πωλησεις, θα πρεπει να περιμενουμε μεχρι να ξεκαθαριστει η κατασταση περισσοτερο. οχι, πως λεγεται; Επεξ/σία 21 Ιουλίου 2019 από KilliK
Aruil Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 13 minutes ago, KilliK said: o ορος indie developer δεν εχει μια συγκεκριμενη σημασια, αλλα συνηθως αναφερεται σε μικρα ανεξαρτητα στουντιο, που ειτε με το δικο τους μικρο budget, ειτε με την χρηματικη υποστηριξη ενος publisher δημιουργουν μικρους φτηνους (σε σχεση με τους ΑΑΑ) τιτλους. Με αυτην την σημασια τον χρησιμοποιω εγω και σχεδον ολοι. Το Journey ειναι indie τιτλος ακριβως γιαυτον τον λογο. Το Νο Μan δημιουργηθηκε απο ενα indie studio αλλα δεν τον λες και indie τιτλο, για τον λογο που αναφερεις. Οχι ακριβως. Eiναι και publishers μονο αν το publishing το κανουν οι ιδιοι. Αν φτιαξουν ενα παιχνιδι και το δωσουν σε ενα publisher για διαφημιση/διανομη, δεν ειναι self-publisher το indie studio. ελπιζω να καταλαβαινεις την διαφορα. Δεν διαφωνω με τα αρνητικα που αναφερεις για τους publishers, αλλα ειναι αναποσπαστο κομματι της gaming βιομηχανιας, ειναι τα θεμελια της αγορας. Και χωρις αυτους ΑΑΑ παιχνιδια δεν θα ειχαμε, αλλα ουτε και indie τιτλους. Η CDPR μπορει να ειναι self-publisher σημερα, αλλα εφτασε εδω που ειναι επειδη την στηριξε στα πρωτα της βηματα ενας εξωτερικος publisher η ATARI. Το ιδιο και με την Valve, χωρις την Sierra ως publisher, ουτε Half-Life θαχαμε, ουτε Steam. Aπο και και περα, τα προβληματα αναμεσα σε devs και pubs, ειναι κατι που μπορει να λυθουν μονο μεταξυ τους. Εμεις σαν καταναλωτες, και εφοσων ενδιαφερομαστε, το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι να στηριξουμε τον dev αμεσα αν μας δινεται η ευκαιρια. Και μιας και μιλαμε για το EGS, προφανως ειναι μια πολυ καλη εναλλακτικη πλατφορμα για να διαφημισει και πουλησει τα παιχνιδια του ο καθε indie, ειδικα αν δεν εχει μεσαζοντες. οκ, συμφωνουμε για τις πωλησεις, θα πρεπει να περιμενουμε μεχρι να ξεκαθαριστει η κατασταση περισσοτερο. οχι, πως λεγεται; Πάμε πάλι τα ίδια. Για ακριβώς αυτούς τους λόγους που λες δεν χρησιμοποιώ τον όρο indie, γιατί έχει ξεφύγει από την αρχική έννοια του όρου από τον οποίο προήλθε, δηλαδή το independent/ανεξάρτητος. Επαναλαμβανω, ότι το αρχικό ερώτημα είναι αν μπορείς να έχεις ΑΑΑ game χωρίς publisher. Ναι και ακριβώς γιαύτο το λόγο είπα εν δυνάμει. Τα αρνητικά δεν είναι αναπόσπαστο κομμάτι της βιομηχανία γιατί αν δεν εξαρτάται το παιχνίδι σου από εξωτερικό Publisher δεν έχεις κανένα από αυτά τα αρνητικά και μπορείς να έχεις ένα AAA independent game σαν το Witcher 3. Δεν έχει σημασία από προήλθε και ποιος την στήριξε νωρίτερα. Το παιχνίδι το έβγαλε αποκλειστικά με δικά της λεφτα και ρίσκο και άρα είναι ανεξάρτητο από εξωτερική επιρροή και χρηματοδότηση. Επαναλαμβάνω το θέμα ήταν αν μπορεί να βγει ένα παιχνίδι ΑΑΑ χωρίς την επιρροή Publisher. Αν θεωρούμε Publisher και το self-publishing η ερώτηση δεν έχει νόημα γιατί είναι εξ ορισμού δεδομένη η απάντηση και προσπερνά το επιχείρημα μου που έχει να κάνει με τα αρνητικά του να έχεις publisher. Αν υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές μεταξύ του να έχεις publisher και το να είσαι self-published τότε λογικά μιλώντας δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν σαν όροι με τον ίδιο τρόπο. Είναι ξεχωριστά πράγματα το καθένα με τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Στο πρώτο σου ποστ σε απάντηση σε μένα είπες " καλοι οι indie τιτλοι, αλλα ΑΑΑ παραγωγες ομως μονο απο τους publishers θα δεις, διοτι αυτοι εχουν το απαιτουμενο κεφαλαιο. ", άρα και εσύ διαχωρίζεις μεταξύ του indie game και publisher funded game, πράγμα που με αυτά που λες τώρα δεν έχει νόημα καθώς και το indie game έχει publisher. Τα προβλήματα μεταξύ τους ναι μεν μπορούν να λυθούν μόνο μεταξύ τους, αλλά μπορεί να υπάρξει και εξωτερική πίεση όπως σε όλα τα πράγματα άλλωστε. https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
icenex Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 21 Ιουλίου 2019 Το ινσομνια παιζει να ειναι και το μονο μερος στον κοσμο που 2+2=4 να πεις καποιος θα βρεθει να σου πει οτι δεν ισχυει.Μπορουμε να παμε παρακατω παρακαλω? 2
chek2fire Δημοσ. 22 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 22 Ιουλίου 2019 3 ώρες πριν, icenex είπε Το ινσομνια παιζει να ειναι και το μονο μερος στον κοσμο που 2+2=4 να πεις καποιος θα βρεθει να σου πει οτι δεν ισχυει.Μπορουμε να παμε παρακατω παρακαλω? αυτό που λές δεν ισχύει.
KilliK Δημοσ. 22 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 22 Ιουλίου 2019 (επεξεργασμένο) 4 ώρες πριν, Aruil είπε Πάμε πάλι τα ίδια. Για ακριβώς αυτούς τους λόγους που λες δεν χρησιμοποιώ τον όρο indie, γιατί έχει ξεφύγει από την αρχική έννοια του όρου από τον οποίο προήλθε, δηλαδή το independent/ανεξάρτητος. Επαναλαμβανω, ότι το αρχικό ερώτημα είναι αν μπορείς να έχεις ΑΑΑ game χωρίς publisher. Ναι και ακριβώς γιαύτο το λόγο είπα εν δυνάμει. Τα αρνητικά δεν είναι αναπόσπαστο κομμάτι της βιομηχανία γιατί αν δεν εξαρτάται το παιχνίδι σου από εξωτερικό Publisher δεν έχεις κανένα από αυτά τα αρνητικά και μπορείς να έχεις ένα AAA independent game σαν το Witcher 3. Δεν έχει σημασία από προήλθε και ποιος την στήριξε νωρίτερα. Το παιχνίδι το έβγαλε αποκλειστικά με δικά της λεφτα και ρίσκο και άρα είναι ανεξάρτητο από εξωτερική επιρροή και χρηματοδότηση. Επαναλαμβάνω το θέμα ήταν αν μπορεί να βγει ένα παιχνίδι ΑΑΑ χωρίς την επιρροή Publisher. Αν θεωρούμε Publisher και το self-publishing η ερώτηση δεν έχει νόημα γιατί είναι εξ ορισμού δεδομένη η απάντηση και προσπερνά το επιχείρημα μου που έχει να κάνει με τα αρνητικά του να έχεις publisher. Αν υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές μεταξύ του να έχεις publisher και το να είσαι self-published τότε λογικά μιλώντας δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν σαν όροι με τον ίδιο τρόπο. Είναι ξεχωριστά πράγματα το καθένα με τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Στο πρώτο σου ποστ σε απάντηση σε μένα είπες " καλοι οι indie τιτλοι, αλλα ΑΑΑ παραγωγες ομως μονο απο τους publishers θα δεις, διοτι αυτοι εχουν το απαιτουμενο κεφαλαιο. ", άρα και εσύ διαχωρίζεις μεταξύ του indie game και publisher funded game, πράγμα που με αυτά που λες τώρα δεν έχει νόημα καθώς και το indie game έχει publisher. Τα προβλήματα μεταξύ τους ναι μεν μπορούν να λυθούν μόνο μεταξύ τους, αλλά μπορεί να υπάρξει και εξωτερική πίεση όπως σε όλα τα πράγματα άλλωστε. https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man δεν εχει σημασια οτι τα κεφαλαια που επενδυσε η CDPR στο Witcher 3, συγκεντρωθηκαν απο τα εσοδα της εταιρειας που προηρθαν απο τις πωλησεις των προηγουμενων παιχνιδιων της, παιχνιδια που φτιαχτηκαν, διαφημιστικαν και πουληθηκαν με την βοηθεια ενος publisher? σοβαρα τωρα; συν οτι μερος της επενδυσης εγινε απο το πολωνικο κρατος μεσω ευρωπαικης επιχορηγησης. η CDPR πηρε ενα τεραστιο ρισκο γιατι ηθελε να ανεξαρτοποιηθει απο τον publisher και της βγηκε. διαφορετικα σημερα θα ηταν κλειστη αν το παιχνιδι δεν ειχε την επιτυχια που γνωρισε. αυτο ομως δεν σημαινει οτι η βιομηχανια μπορει να υπαρξει και χωρις τους publishers, και οτι ο καθε indie developer μπορει σημερα να φτιαχνει μονος του το επομενο Witcher 3. Λιγα ανεξαρτητα στουντιο να εχουν το budget των $80m που κοστισε το Witcher, και ακομη λιγοτερα να παρουν το ρισκο να το επενδυσουν. Γιαυτο και δεν βλεπεις την αγορα να κατακλυζεται απο AAA τιτλους απο ανεξαρτητα, indie, whateva studio. Εδω ανεξαρτητα στουντιο με μεγαλη επιτυχια και κυρος, στουντιο που ειχαν πληρη δημιουργικη ελευθερια οπως η ID ενω δουλευαν με publishers, ακομη και αυτα τα στουντιο προτιμησαν να βρουν μια μονιμη ασφαλη στεγη με την εξαγορα τους απο εναν μεγαλο publisher. Ουτε στο crowdfunding η κατασταση ειναι καλυτερη, projects με τεραστια χορηγια κατεληξαν να ειναι απατη η απογοητευση. και δεν εχει βγει ακομη η αποφαση για το Star Citizen. εσενα το προβλημα ειναι οτι δεν εχεις καταλαβει ακομη τον ρολο του video game publisher. και ποσο σημαντικος ειναι αυτος. ενας game developer, ειτε μικρος, ειτε μεγαλος, χρειαζεται χρηματοδοτηση για το παιχνιδι του για να το φτιαξει και να γινει αφου ολοκληρωθει published. αυτο μπορει να το κανεις και μονος του χωρις μεσαζονται, αν εχει τα μεσα. ενας μικρος indie dev μπορει να βαλει δικα του λεφτα, να το φτιαξει, να πληρωσει μερικα ads στα gaming sites και να το βαλει στο Steam/EGS για πωληση. μπορει να το κανει αυτο. μπορει επισης να ζητησει ενισχυση απο εναν publisher που ενδιαφερεται για την δουλεια του, να του δωσει μεγαλυτερο budget για να βελτιωσει το παιχνιδι κτλ και να κανει ο publisher του κομματι του publishing, δηλαδη διαφημιση, να θεσει τιμη πωλησησης, διανομη, κτλ. ομως το παιχνιδι του dev οταν αρχισει να γινεται και πιο φιλοδοξο, θα μεγαλωνει και σε απαιτησεις, δηλαδη σε χρονο, χρονο, υποδομες και εργατικο δυναμικο. τις περισσοτερες φορες ο indie developer δεν μπορει να τις καλυψεις μονος του. αλλα και να μπορουσε θα ηταν ενα ρισκο που δεν θα θελε να παρει διοτι μποορυσε να οδηγησει ευκολα σε οικονομικη καταστροφη ειτε επειδη βγηκαν στην πορεια οverbudget, ειτε γιατι ο τιτλος δεν εκανε τις αναμενομενες πωλησεις κοκ. απειρα τετοια παραδειγματα στην ιστορια των videogames. οποτε πρεπει να αναζητησει την βοηθεια ενος publisher, καποιου που εχεi τον απαραιτητο ογκο για να στηριξει τις αναγκες του project. ειναι ο λογος που βλεπεις, οπως ειπα και πριν, ανεξαρτητα στουντιο οπως η ID και Νinja Theory να εξαγοραζονται απο μεγαλους publishers, για να εξασφαλισουν την επιβιωση τους και την επιχειρηματικη τους αναπτυξη. εγω μαζι σου ειμαι, μακαρι το καθε ανεξαρτητο στουντιο να ηταν απο μονο του μια CDPR που θα μπορουσε να εφτιαχνε και να εκανε published μονο AAA τιτλους. αλλα ειναι οικονομικα και πραγματιστικα ανεφικτο. δεν μπορει η Team Cherry με τα 3 ατομα να σου βγαλει το RDR2 τωρα μην τρελαθουμε. Και δεν μπορουν ολα τα ανεξαρτητα στουντιο να γινουν η επομενη CDPR. διοτι ετσι ειναι η φυση της gaming βιομηχανια. Και το ειχα ξανα αναφερει παλιοτερα, ενα στραβοπατημα να κανει η CDPR ειναι τελειωμενη. επειδη ετσι λειτουργει η αγορα, οτι ανεβαζει δυσκολα με ιδρωτα, το κατεβαζει ευκολα με δακρυα. οπως η Telltale προσφατο παραδειγμα. αυτα απο εμενα, δεν εχω να πω κατι αλλο και δεν χρειαζεται, μονο κυκλους κανουμε τωρα, και ειμαστε και εκτος θεματος εδω και αρκετες σελιδες. over and out. Επεξ/σία 22 Ιουλίου 2019 από KilliK 1
Aruil Δημοσ. 22 Ιουλίου 2019 Δημοσ. 22 Ιουλίου 2019 (επεξεργασμένο) 16 hours ago, KilliK said: δεν εχει σημασια οτι τα κεφαλαια που επενδυσε η CDPR στο Witcher 3, συγκεντρωθηκαν απο τα εσοδα της εταιρειας που προηρθαν απο τις πωλησεις των προηγουμενων παιχνιδιων της, παιχνιδια που φτιαχτηκαν, διαφημιστικαν και πουληθηκαν με την βοηθεια ενος publisher? σοβαρα τωρα; συν οτι μερος της επενδυσης εγινε απο το πολωνικο κρατος μεσω ευρωπαικης επιχορηγησης. η CDPR πηρε ενα τεραστιο ρισκο γιατι ηθελε να ανεξαρτοποιηθει απο τον publisher και της βγηκε. διαφορετικα σημερα θα ηταν κλειστη αν το παιχνιδι δεν ειχε την επιτυχια που γνωρισε. αυτο ομως δεν σημαινει οτι η βιομηχανια μπορει να υπαρξει και χωρις τους publishers, και οτι ο καθε indie developer μπορει σημερα να φτιαχνει μονος του το επομενο Witcher 3. Λιγα ανεξαρτητα στουντιο να εχουν το budget των $80m που κοστισε το Witcher, και ακομη λιγοτερα να παρουν το ρισκο να το επενδυσουν. Γιαυτο και δεν βλεπεις την αγορα να κατακλυζεται απο AAA τιτλους απο ανεξαρτητα, indie, whateva studio. Εδω ανεξαρτητα στουντιο με μεγαλη επιτυχια και κυρος, στουντιο που ειχαν πληρη δημιουργικη ελευθερια οπως η ID ενω δουλευαν με publishers, ακομη και αυτα τα στουντιο προτιμησαν να βρουν μια μονιμη ασφαλη στεγη με την εξαγορα τους απο εναν μεγαλο publisher. Ουτε στο crowdfunding η κατασταση ειναι καλυτερη, projects με τεραστια χορηγια κατεληξαν να ειναι απατη η απογοητευση. και δεν εχει βγει ακομη η αποφαση για το Star Citizen. εσενα το προβλημα ειναι οτι δεν εχεις καταλαβει ακομη τον ρολο του video game publisher. και ποσο σημαντικος ειναι αυτος. ενας game developer, ειτε μικρος, ειτε μεγαλος, χρειαζεται χρηματοδοτηση για το παιχνιδι του για να το φτιαξει και να γινει αφου ολοκληρωθει published. αυτο μπορει να το κανεις και μονος του χωρις μεσαζονται, αν εχει τα μεσα. ενας μικρος indie dev μπορει να βαλει δικα του λεφτα, να το φτιαξει, να πληρωσει μερικα ads στα gaming sites και να το βαλει στο Steam/EGS για πωληση. μπορει να το κανει αυτο. μπορει επισης να ζητησει ενισχυση απο εναν publisher που ενδιαφερεται για την δουλεια του, να του δωσει μεγαλυτερο budget για να βελτιωσει το παιχνιδι κτλ και να κανει ο publisher του κομματι του publishing, δηλαδη διαφημιση, να θεσει τιμη πωλησησης, διανομη, κτλ. ομως το παιχνιδι του dev οταν αρχισει να γινεται και πιο φιλοδοξο, θα μεγαλωνει και σε απαιτησεις, δηλαδη σε χρονο, χρονο, υποδομες και εργατικο δυναμικο. τις περισσοτερες φορες ο indie developer δεν μπορει να τις καλυψεις μονος του. αλλα και να μπορουσε θα ηταν ενα ρισκο που δεν θα θελε να παρει διοτι μποορυσε να οδηγησει ευκολα σε οικονομικη καταστροφη ειτε επειδη βγηκαν στην πορεια οverbudget, ειτε γιατι ο τιτλος δεν εκανε τις αναμενομενες πωλησεις κοκ. απειρα τετοια παραδειγματα στην ιστορια των videogames. οποτε πρεπει να αναζητησει την βοηθεια ενος publisher, καποιου που εχεi τον απαραιτητο ογκο για να στηριξει τις αναγκες του project. ειναι ο λογος που βλεπεις, οπως ειπα και πριν, ανεξαρτητα στουντιο οπως η ID και Νinja Theory να εξαγοραζονται απο μεγαλους publishers, για να εξασφαλισουν την επιβιωση τους και την επιχειρηματικη τους αναπτυξη. εγω μαζι σου ειμαι, μακαρι το καθε ανεξαρτητο στουντιο να ηταν απο μονο του μια CDPR που θα μπορουσε να εφτιαχνε και να εκανε published μονο AAA τιτλους. αλλα ειναι οικονομικα και πραγματιστικα ανεφικτο. δεν μπορει η Team Cherry με τα 3 ατομα να σου βγαλει το RDR2 τωρα μην τρελαθουμε. Και δεν μπορουν ολα τα ανεξαρτητα στουντιο να γινουν η επομενη CDPR. διοτι ετσι ειναι η φυση της gaming βιομηχανια. Και το ειχα ξανα αναφερει παλιοτερα, ενα στραβοπατημα να κανει η CDPR ειναι τελειωμενη. επειδη ετσι λειτουργει η αγορα, οτι ανεβαζει δυσκολα με ιδρωτα, το κατεβαζει ευκολα με δακρυα. οπως η Telltale προσφατο παραδειγμα. αυτα απο εμενα, δεν εχω να πω κατι αλλο και δεν χρειαζεται, μονο κυκλους κανουμε τωρα, και ειμαστε και εκτος θεματος εδω και αρκετες σελιδες. over and out. Αυτή ακριβώς ήταν η βάση η οποία έπρεπε να εδραιωθεί για να γίνει συζήτηση πάνω στην αναγκαιότητα των publishers (πράγμα που επιδέχεται επιχειρηματολογία και διαφορετικές απόψεις), αλλά αναλωθήκαμε τόσα ποστς για να καταφέρουμε να συμφωνήσουμε στο ότι η CD project είναι ανεξάρτητος developer και κατ'επέκταση το witcher 3 ανεξάρτητο προϊον. Παρεπιμπτόντως οι περισσότερες εταιρείες παίρνουν επιδοτήσεις από το κράτος με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο. Τα καλά(?) του καπιταλισμού. Όσο για το αν έχουν σημασία τα υπάρχοντα κεφάλαια, δεν εννοώ προφανώς ότι δεν έχουν σημασία ως κεφάλαιο. Εννοώ ότι δεν έχουν σημασία γιατί πλέον είναι εσωτερικό κεφάλαιο της εταιρείας και άρα εκείνη έχει το ρίσκο, όχι αυτός που τους τα χε δώσει αρχικά. Φυσικά και καταλαβαίνω ποιος είναι ο ρόλος του publisher. Έχω παρακολουθήσει τη βιομηχανία πολύ περισσότερο από το μέσο gamer. Αυτό που έθιξα είναι κακές τακτικές κάποιων publishers και το αν είναι πραγματικά απαραίτητοι. Δεν είπα ότι σίγουρα δεν είναι, αλλά υπάρχουν ενδείξεις ότι θα μπορούσε να μην είναι ή τουλάχιστον θα μπορούσαν να είναι καλύτεροι απ'ότι είναι. Αυτή ήταν η θέση μου και ήταν μια καλή αρχή για συζήτηση, μια συζήτηση ποιυ δεν έγινε ποτέ γιατί ασχολιόμασταν με περιττές λεπτομέρειες παρά με την ουσία της δήλωσης μου. Επεξ/σία 22 Ιουλίου 2019 από Aruil
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα