conclav3 Δημοσ. 16 Ιουνίου 2019 Δημοσ. 16 Ιουνίου 2019 (επεξεργασμένο) Υπάρχει μία σύγχυση για το Avengers Endgame και το ότι γυρίστηκε σε IMAX. Να εξηγήσω ότι δεν γυρίστηκε με IMAX camera, αλλά αυτό ήταν ένα τρικ για το promotion της ταινίας. Γυρίστηκε με Arri Alexa 65 IMAX (Προδιαγραφές και ΟΧΙ αυτού καθ' αυτού από την εταιρία). Αν παρατηρήσατε σε ορισμένες σκηνές υπήρχε μία στρέβλωση στο σχήμα των κεφαλιών κάποιων χαρακτήρων. Αυτές είναι παραμορφώσεις του φακού (αναμορφικού, ευρυγώνιου, κλπ). Παρένθεση [Η παραγωγή του Endgame μιμήθηκε το Rogue One: A Star Wars Story καθώς σε εκείνον τον μακρινό Γαλαξία επέλεξαν, τιμής ένεκεν της μίξης σύγχρονης ταινίας με ρετρό στιλ (Πράγμα που υπερ-επικροτώ στο Star Wars - μακάρι να γυρίζονταν έτσι όλα στο ίδιο στυλ του παλιού) να τοποθετήσουν σε Arri Alexa 65 (6.5Κ ψηφιακή) τον ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ φακό που χρησιμοποιήθηκε στο The Hateful Eight. Συγκεκριμένα ο Ταραντίνο ήθελε να φαίνεται σε 2.76:1 και έτσι ξέθαψαν κυριολεκτικά τον UltraPanavision 70 του Ben-Hur του 1959!!!!! (Επιπλέον έπρεπε να κάνουν πατέντα να ταιριάξει ο φακός στην νέα κάμερα καθώς δεν μπορούσε να κουμπώσει. Αλλά τα τζιμάνια του Χόλιγουντ φτιάξανε αντάπτορα και ΜΠΑΜ). Και μετά στάλθηκε ο ίδιος φακός καπάκι στον Rogue One. Έτσι και το Endgame έκανε, όχι με το ίδιο φακό αλλά με παρόμοιο, την ίδια τεχνική.] Κλείνει η παρένθεση Αυτό το φαινόμενο δεν συμβαίνει στις κάμερες και στους φακούς της IMAX. Αυτό το για όσους δεν το ξέρουν ονομάζεται barrel distortion και συμβαίνει κυρίως στους oval ευρυγώνιους φακούς (αν κάνω κάποιο λάθος δέχομαι διόρθωση!) Αυτό το φαινόμενο συνηθιζόταν στις παλιές ταινίες με Cinemascope καθώς στις άκρες του κάδρου δεξιά-αριστερά παρατηρούσες τα αντικείμενα να είναι μακρόστενα και ζουληγμένα. Οι σύγχρονες ταινίες και κυρίως οι IMAX δεν έχουν τέτοια φαινόμενα παραμόρφωσης (Δεν είναι κακή παραμόρφωση με την κυριολεκτική σημασία, απλά είναι μία άλλη εποχή κινηματογράφου. Κάποιοι συμπεριλαμβανομένου κι εμένα θέλουν τέτοια οπτικά φαινόμενα διότι ομορφαίνουν την εικόνα και δίνουν κάτι πιο κινηματογραφικό και όχι στεγνό βίντεο). Τώρα όπως είπε πολύ σωστά ένας συμπολίτης πιο πάνω είναι μία πολύ καλή αίθουσα που συνδυάζει λίγο απ' όλα χωρίς να ξεχωρίζει τρανταχτά κάπου! Όσο για τον ήχο διάβασα ότι το Aquaman τα έσπαγε οπότε μάλλον έφταιγε το soundmix του Glass. Επειδή είδα το Aquaman σε Dolby Atmos στο σπίτι και όντως έτρεμε το σύμπαν, θα αναθεωρήσω και θα δω κάτι ακόμη στο IMAX κι εύχομαι να μην πέσω πάλι σε στεγνό soundmix! Επιπλέον κάποιος χρήστης πιο πάνω ανέφερε τις μαύρες μπάρες πάνω και κάτω από την εικόνα. Να εξηγήσω ότι τα black bars εμφανίζονται μόνο σε ταινίες που είναι από 1.85:1 και πάνω aspect ratio (Δηλαδή το μήκος της εικόνας είναι 1.85 φορές το ύψος της). Τι σημαίνει αυτό! Σημαίνει ότι ο λόγος των πλευρών 16:9 ή 1.78:1 είναι το σύνηθες κάδρο στα περισσότερα μέσα προβολής, είτε προβολέα είτε τηλεόραση. Υπάρχουν λόγοι πλευρών μεγαλύτεροι του 1.78:1, με τιμές 1.85:1 (Ναι! υπάρχουν κι εκεί μπάρες, αλλά πολύ μικρότερες), 2.20:1 (Lawrence of Arabia), 2.35:1, 2.39:1, 2.40:1, 2.55:1, 2.66:1, 2.76:1 και πάει λέγοντας. Και ναι υπάρχει 4:1 και χρησιμοποιήθηκε μόνο στην ταινία Ναπολέον του 1927. Οπότε όσο πιο μεγάλο νούμερο έχουμε στον αριθμητή τόσο πιο μακρόστενη είναι. Πάντα παίζανε με τον λόγο πλευρών απλά το επίσημο aspect ratio που καθιερώθηκε στις περισσότερες συσκευές ήταν το 16:9 ή 1.78:1 λόγω του τηλεοπτικού σήματος. Εάν ένα πανί ή μια τηλεόραση είναι σε 1.78:1 τότε αναγκάζει μία ταινία μακρόστενη με 2.39:1 για παράδειγμα να προσαρμοστεί δεξιά και αριστερά στα όρια του κάδρου και αναγκαστικά να αφήσει ένα κενό πάνω και κάτω όπου θα φαίνεται μαύρο. Αυτό το φαινόμενο στις τηλεοράσεις ΔΕΝ διορθώνεται καθώς οι κατασκευαστές έχουν φτιάξει και τηλεοράσεις 21:9 για να βλέπεις τις ταινίες καθαρά. Αντίθετα οι βιντεοπροβολείς έχουν μια ρύθμιση που ονομάζεται Letter Box και παραμορφώνει την εικόνα τραβώντας την και προσαρμόζοντάς την πάνω και κάτω, αλλά προσοχή ΧΩΡΙΣ να τροποποιεί τα δεξιά-αριστερά. Στην συνέχεια με έναν αναμορφικό φακό μπροστά από τον φακό του προβολέα ανοίγεις την εικόνα δεξιά και αριστερά κι έτσι εξαφανίζονται οι μαύρες μπάρες. Αν δεν θέλεις αυτή την οδό οι περισσότεροι κάνουν masking δηλαδή ένα μαύρο πανί κατεβαίνει μπροστά από τις μαύρες μπάρες για να τις κάνει... πιο μαύρες!!!!!! Εάν βοήθησα κάποιον χαίρομαι. Εάν έκανα κάποιο λάθος θα χαρώ να με διορθώσει κάποιος. Επεξ/σία 16 Ιουνίου 2019 από conclav3 6 4
blanka Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Μέλος Δημοσ. 18 Ιουνίου 2019 Στις 16/6/2019 στις 7:57 ΜΜ, conclav3 είπε Υπάρχει μία σύγχυση για το Avengers Endgame και το ότι γυρίστηκε σε IMAX. Να εξηγήσω ότι δεν γυρίστηκε με IMAX camera, αλλά αυτό ήταν ένα τρικ για το promotion της ταινίας. Γυρίστηκε με Arri Alexa 65 IMAX (Προδιαγραφές και ΟΧΙ αυτού καθ' αυτού από την εταιρία). Αν παρατηρήσατε σε ορισμένες σκηνές υπήρχε μία στρέβλωση στο σχήμα των κεφαλιών κάποιων χαρακτήρων. Αυτές είναι παραμορφώσεις του φακού (αναμορφικού, ευρυγώνιου, κλπ). Παρένθεση [Η παραγωγή του Endgame μιμήθηκε το Rogue One: A Star Wars Story καθώς σε εκείνον τον μακρινό Γαλαξία επέλεξαν, τιμής ένεκεν της μίξης σύγχρονης ταινίας με ρετρό στιλ (Πράγμα που υπερ-επικροτώ στο Star Wars - μακάρι να γυρίζονταν έτσι όλα στο ίδιο στυλ του παλιού) να τοποθετήσουν σε Arri Alexa 65 (6.5Κ ψηφιακή) τον ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ φακό που χρησιμοποιήθηκε στο The Hateful Eight. Συγκεκριμένα ο Ταραντίνο ήθελε να φαίνεται σε 2.76:1 και έτσι ξέθαψαν κυριολεκτικά τον UltraPanavision 70 του Ben-Hur του 1959!!!!! (Επιπλέον έπρεπε να κάνουν πατέντα να ταιριάξει ο φακός στην νέα κάμερα καθώς δεν μπορούσε να κουμπώσει. Αλλά τα τζιμάνια του Χόλιγουντ φτιάξανε αντάπτορα και ΜΠΑΜ). Και μετά στάλθηκε ο ίδιος φακός καπάκι στον Rogue One. Έτσι και το Endgame έκανε, όχι με το ίδιο φακό αλλά με παρόμοιο, την ίδια τεχνική.] Κλείνει η παρένθεση Αυτό το φαινόμενο δεν συμβαίνει στις κάμερες και στους φακούς της IMAX. Αυτό το για όσους δεν το ξέρουν ονομάζεται barrel distortion και συμβαίνει κυρίως στους oval ευρυγώνιους φακούς (αν κάνω κάποιο λάθος δέχομαι διόρθωση!) Αυτό το φαινόμενο συνηθιζόταν στις παλιές ταινίες με Cinemascope καθώς στις άκρες του κάδρου δεξιά-αριστερά παρατηρούσες τα αντικείμενα να είναι μακρόστενα και ζουληγμένα. Οι σύγχρονες ταινίες και κυρίως οι IMAX δεν έχουν τέτοια φαινόμενα παραμόρφωσης (Δεν είναι κακή παραμόρφωση με την κυριολεκτική σημασία, απλά είναι μία άλλη εποχή κινηματογράφου. Κάποιοι συμπεριλαμβανομένου κι εμένα θέλουν τέτοια οπτικά φαινόμενα διότι ομορφαίνουν την εικόνα και δίνουν κάτι πιο κινηματογραφικό και όχι στεγνό βίντεο). Τώρα όπως είπε πολύ σωστά ένας συμπολίτης πιο πάνω είναι μία πολύ καλή αίθουσα που συνδυάζει λίγο απ' όλα χωρίς να ξεχωρίζει τρανταχτά κάπου! Όσο για τον ήχο διάβασα ότι το Aquaman τα έσπαγε οπότε μάλλον έφταιγε το soundmix του Glass. Επειδή είδα το Aquaman σε Dolby Atmos στο σπίτι και όντως έτρεμε το σύμπαν, θα αναθεωρήσω και θα δω κάτι ακόμη στο IMAX κι εύχομαι να μην πέσω πάλι σε στεγνό soundmix! Επιπλέον κάποιος χρήστης πιο πάνω ανέφερε τις μαύρες μπάρες πάνω και κάτω από την εικόνα. Να εξηγήσω ότι τα black bars εμφανίζονται μόνο σε ταινίες που είναι από 1.85:1 και πάνω aspect ratio (Δηλαδή το μήκος της εικόνας είναι 1.85 φορές το ύψος της). Τι σημαίνει αυτό! Σημαίνει ότι ο λόγος των πλευρών 16:9 ή 1.78:1 είναι το σύνηθες κάδρο στα περισσότερα μέσα προβολής, είτε προβολέα είτε τηλεόραση. Υπάρχουν λόγοι πλευρών μεγαλύτεροι του 1.78:1, με τιμές 1.85:1 (Ναι! υπάρχουν κι εκεί μπάρες, αλλά πολύ μικρότερες), 2.20:1 (Lawrence of Arabia), 2.35:1, 2.39:1, 2.40:1, 2.55:1, 2.66:1, 2.76:1 και πάει λέγοντας. Και ναι υπάρχει 4:1 και χρησιμοποιήθηκε μόνο στην ταινία Ναπολέον του 1927. Οπότε όσο πιο μεγάλο νούμερο έχουμε στον αριθμητή τόσο πιο μακρόστενη είναι. Πάντα παίζανε με τον λόγο πλευρών απλά το επίσημο aspect ratio που καθιερώθηκε στις περισσότερες συσκευές ήταν το 16:9 ή 1.78:1 λόγω του τηλεοπτικού σήματος. Εάν ένα πανί ή μια τηλεόραση είναι σε 1.78:1 τότε αναγκάζει μία ταινία μακρόστενη με 2.39:1 για παράδειγμα να προσαρμοστεί δεξιά και αριστερά στα όρια του κάδρου και αναγκαστικά να αφήσει ένα κενό πάνω και κάτω όπου θα φαίνεται μαύρο. Αυτό το φαινόμενο στις τηλεοράσεις ΔΕΝ διορθώνεται καθώς οι κατασκευαστές έχουν φτιάξει και τηλεοράσεις 21:9 για να βλέπεις τις ταινίες καθαρά. Αντίθετα οι βιντεοπροβολείς έχουν μια ρύθμιση που ονομάζεται Letter Box και παραμορφώνει την εικόνα τραβώντας την και προσαρμόζοντάς την πάνω και κάτω, αλλά προσοχή ΧΩΡΙΣ να τροποποιεί τα δεξιά-αριστερά. Στην συνέχεια με έναν αναμορφικό φακό μπροστά από τον φακό του προβολέα ανοίγεις την εικόνα δεξιά και αριστερά κι έτσι εξαφανίζονται οι μαύρες μπάρες. Αν δεν θέλεις αυτή την οδό οι περισσότεροι κάνουν masking δηλαδή ένα μαύρο πανί κατεβαίνει μπροστά από τις μαύρες μπάρες για να τις κάνει... πιο μαύρες!!!!!! Εάν βοήθησα κάποιον χαίρομαι. Εάν έκανα κάποιο λάθος θα χαρώ να με διορθώσει κάποιος. Ήσουν πολύ αναλυτικός, και το ποστ σου πολύ ενδιαφέρον! 2
kanesaxo Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2019 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2019 Στις 1/5/2019 στις 9:42 ΜΜ, teopanta1 είπε Παιδιά φοράς γυαλιά στην imax; που είναι προτιμότερο να καθησεις για καλύτερη εμπειρία; την ίδια απορία... Σκέφτομαι να επιλέξω τις θεσεις που χω με κόκκινο, ή τις πιο πίσω απ'τις 2+2 που ειναι ηδη πιασμένες.
nicksoti Δημοσ. 4 Οκτωβρίου 2019 Δημοσ. 4 Οκτωβρίου 2019 Στις 16/6/2019 στις 7:57 ΜΜ, conclav3 είπε καθώς στις άκρες του κάδρου δεξιά-αριστερά παρατηρούσες τα αντικείμενα να είναι μακρόστενα και ζουληγμένα. Οι σύγχρονες ταινίες και κυρίως οι IMAX δεν έχουν τέτοια φαινόμενα παραμόρφωσης (Δεν είναι κακή παραμόρφωση με την κυριολεκτική σημασία, απλά είναι μία άλλη εποχή κινηματογράφου. Κάποιοι συμπεριλαμβανομένου κι εμένα θέλουν τέτοια οπτικά φαινόμενα διότι ομορφαίνουν την εικόνα και δίνουν κάτι πιο κινηματογραφικό και όχι στεγνό βίντεο). Μια χαρά τα λες. Αυτό που περιγράφεις για τα "ζουληγμένα άκρα" είναι ουσιαστικά το anamorphic oval bokeh, και παρατηρείται κυρίως στις out of focus περιοχές. Επειδή αυτές οι περιοχές είναι συνήθως στις άκρες, γι αυτό. Αν πχ χρησιμοποιήσεις αναμορφικό τηλεφακό με ανοικτό διάφραγμα, θα είναι όλο το backround έτσι πλην του εστιασμένου θέματος. 'Η αν χρησιμοποιήσεις κλειστό διάφραγμα και είναι όλα νετ, τότε ένας καλός αναμορφικός δεν θα έχει τόσες παραμορφώσεις στα άκρα. Επί της ευκαιρίας, οι παλιοί αναμορφικοί αντάπτορες για προτζέκτορες που περιγράφεις χρησιμοποιούνται ακόμα πάνω από κυλινδρικούς φακούς για το αναμορφικό "του φτωχού" (μιας και οι αυτόνομοι αναμορφικοί φακοί κοστίζουν πάααρα πολύ). Μάλιστα έχουν κατασκευαστεί και σύγχρονοι (πχ slr magic anamorphot) με λογικό κόστος. Βέβαια είναι βαριοί και δύσχρηστοι γιατί θέλουν 2πλή manual εστίαση, αλλά συχνά το αποτέλεσμα αξίζει!
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα