Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ποτέ δεν χάνεται όλη ή τμήμα της συνομιλίας αφού μοιράζεται σε πακέτα μέσω αλγόριθμου. Η διαφορά είναι ότι τα συμπιεσμένα RTP πακέτα του VoIP  δεν επηρεάζουν από έως σχεδόν καθόλου την συνομιλία με πιθανή εμφάνιση hiss και clicκs. Αντίστοιχα σε video θα έχουμε πιθανόν κάποια ελάχιστα artifacts, όμως η όλη εικόνα περνά κανονικά. Στην αντίστοιχη περίπτωση σε TCP το πρόβλημα θα ήταν περισσότερο εμφανές και μη αποδεκτό, λόγω επαναποστολής των πακέτων εκτός χρόνου. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι αντίστοιχες υπηρεσίες κάνουν χρήση του UDP.

Κι επειδή αναφέρθηκε το OpenVPN, η εταιρεία προτείνει (και τον λόγο) όπου είναι δυνατόν χρήση UDP και μόνον όπου είναι αδύνατον να περάσουν αυτά τότε να χρησιμοποιήσουμε TCP. Επίσης το ίδιο αναφέρουν και πάροχοι υπηρεσίας VPN που κάνουν χρήση του OpenVPN.

Επεξ/σία από jkoukos
Δημοσ.

Για να συμπληρώσω, τα real time πρωτόκολλα έχουν ανοχή σε packet loss (έως και 5% όπως το G.729, άλλα ίσως και περισσότερο), και είναι φυσιολογικό να έχουν γιατί οι σχεδιαστές γνωρίζουν ότι στην πράξη κάθε δίκτυο έχει από αμελητέο έως εχμ... όχι και τόσο αμελητέο packet loss. Είναι κατ' εξοχήν οι εφαρμογές που έχουν ανοχή σε packet loss διότι προφανώς η αναπαραγωγή ήχου και κινούμενης εικόνας είναι υποκειμενική και μπορεί να "στρογγυλοποιηθεί" ότι δεν έχει φτάσει στον προορισμό του με διάφορες τεχνικές.

Αν κάνεις encapsulation μία τέτοια realtime UDP εφαρμογή με ένα TCP protocol (π.χ. OpenVPN over TCP), για κάθε χαμένο πακέτο το TCP θα προσπαθεί να το ξαναστείλει, και το πακέτο θα φτάνει καθυστερημένο στον προορισμό και θα είναι πια μάλλον άχρηστο, μιας και θα έχει λήξει το jitter timeout της UDP εφαρμογής και θα το κάνει reject ούτως η άλλως. Άρα σε μια γραμμή που παρουσιάζεται packet loss (πολύ συχνό φαινόμενο), θα καταναλώνεται τσάμπα bandwidth από retransmissions που ούτως ή άλλως θα απποριφθούν από τον παραλήπτη. Υπ'όψιν ότι η έξτρα κατανάλωση bandwidth σε γραμμή με packet loss θα έχει ακόμη μεγαλύτερη επίπτωση στο τελκό αποτέλεσμα!

Δημοσ.

Προφανώς δεν χάνεται ολόκληρη η VoIP συνομιλία  (μικρά UDP πακέτα) και πιθανόν να έχεις από πιξελιασματα μέχρι και σπασίματα στην ροή εικόνας (μεγάλα UDP πακέτα). Γι'αυτό υπάρχουν και σχετικά SLAs όπως και εργαλεία μέτρησης με βαθμολόγηση τα οποία μπορούν να αξιολογήσουν την αντίστοιχη υπηρεσία (πχ VoIP), για το αν είναι εντός αποδεκτών παραμέτρων.

Δεν υπάρχει επίσης θέμα  προφανώς ως προς το γιατί τέτοιου είδους υπηρεσίες χρησιμοποιούν UDP.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...