sattack Δημοσ. 9 Απριλίου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 9 Απριλίου 2019 Στις 6/4/2019 στις 12:51 ΠΜ, sattack είπε H Boeing, που κυριως την ξερουμε απο τα αεροπλανα που φτιαχνει, ιδρυθηκε το 1916. Στην παρουσα μορφη της ουσιαστικα εχει φτιαξει τα παντα απο τα αμερικανικα διαστημοπλοια μιας και τωρα εχει πλεον απορροφησει ολες τις αλλες εταιρειες που ειχαν φτιαξει κατι, δηλαδη τις McDonnell (Douglas) που εφτιαξε τα Mercury και Gemini capsule, τη North American Aviation / Rockwell που εφτιαξε τα Apollo command and service module, και το the Space Shuttle orbiter και ολες αυτες μαζι τον Saturn V rocket. Χωρια τον ISS, χωρια το SLS (αυτο το τελευταιο βεβαια δεν ειναι ακριβως παρασημο...) Oλοκληρη Boeing λοιπον με τετοια ιστορια και εμπειρια και τα χει κανει σαλατα και με την δικη της (Starliner) καψουλα μεταφορας αστροναυτων στον ISS. Ακυρωθηκε για τον Αυγουστο η δικια της δοκιμη και βλεπουμε...Και η Nasa εβγαλε μια ανακοινωση που ουσιαστικα ριχνει το φταιξιμο στην ULA (Boeing + Lockheed Martin), ενω στα αληθεια οι πυραυλοι τους δεν εχουν προβλημα, η καψουλα δεν ειναι ετοιμη. Δεν εχουν κανει ουτε καν το hotfire test για τα Starliner’s abort engines, επειδη περυσι που πηγαν να το προσπαθησουν, ειχαν διαρροη καυσιμου. Οποτε αφου δεν εχουν κανει αυτο, δεν εχουν μπορεσει να κανουν ουτε το pad abort test. Και δεν θα κανουν καθολου in-flight abort test μιας και η NASA δεν το εχει χαρακτηρισει υποχρεωτικο. Συγκριτικα, η μικρουλα SpaceX (startup που ιδρυσε ο Musk το 2002), το pad abort test του Dragon2 το ειχε κανει απο το 2015, εκανε τωρα την πρωτη δοκιμη του απολυτα πετυχημενα και θα κανει με την ιδια αυτη καψουλα της πρωτης δοκιμης και in-flight abort test παρ' ολο που η NASA δεν το εχει χαρακτηρισει υποχρεωτικο. Οποτε οταν η Boeing υποτιθεται οτι θα προσπαθησει να κανει τη δικη της πρωτη δοκιμη, ο Musk θα ειναι ετοιμος να στειλει κανονικα αστροναυτες. Ειπαμε...παπατζης.... Lol, πριν αλεκτωρ λαλησει τρις... https://arstechnica.com/science/2019/04/spacex-likely-to-win-nasas-crew-competition-by-months-for-billions-less/?amp=1 Hard facts. Θα τους παρει ολους αμπαριζα ο Musk. Αν αυτος πηγαινει αστροναυτες στον ISS οταν οι αλλοι ακομα δεν εχουν κανει ουτε δοκιμη και αν αυτος στελνει 2 Falcon Heavy μεσα σε 1-2 μηνες ξαναχρησιμοποιωντας τα πλαινα boosters (και κανει και static fire test 5 μερες πριν την εκτοξευση ενω οι σλλοι δεν κανουν γιατι μευα θα θελουν μηνες refrbish για να εκτοξευσουν...), την ωρα που το Dealta Heavy εχει τη μιση δυναμη και θελει 3 χρονια προετοιμασια, και το SLS εχει φαει ηδη 17δις, δεν ειναι καν ετοιμο, κι αν θα ειναι θα κοστιζει 11 φορες περισσοτερο, να δω πως θα συγκρατησουν το κραξιμο οι γερουσιαστες και αλλοι διαπλεκομενοι... 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
sattack Δημοσ. 12 Απριλίου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 12 Απριλίου 2019 Οι ανθρωποι ειναι απιστευτοι! Φανταστικα επιτευγματα και φανταστικα συναισθηματα. 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Thanar Δημοσ. 12 Απριλίου 2019 Share Δημοσ. 12 Απριλίου 2019 Εξαιρετική εκτόξευση. Ακόμη πιο έντονο είναι όμως να την παρακολουθείς σε πραγματικό χρόνο, live, καθώς στη συγκεκριμένη εκτόξευση υπήρχε πιθανότητα 10% κάτι να μην πάει καλά, σύμφωνα με τον ίδιο τον Μασκ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Vagosman Δημοσ. 12 Απριλίου 2019 Share Δημοσ. 12 Απριλίου 2019 Mας έχουν συνηθίσει τοσο πολύ στις επιστροφές, που απλά φαίνεται αδιάφορο πλέον (σχεδόν) Αντε να δούμε το επόμενο βήμα. Εκεί ανυπομονώ και ελπίζω η Space X να μην αρμέξει την αγελάδα χωρίς να προχωρήσει το R&D της και στο όραμα της. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
sattack Δημοσ. 22 Απριλίου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 22 Απριλίου 2019 Bummer! Το Crew Dragon capsule εξερραγει σε static fire δοκιμη! Αυτο θα παει πολυ πισω το προγραμμα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
primeragt Δημοσ. 22 Απριλίου 2019 Share Δημοσ. 22 Απριλίου 2019 Κριμα, ειναι η μονη εταιρεια του Musk που παραδεχομαι οτι παιζει κυριαρχο ρολο στις εξελιξεις του τομεα της τα τελευταια χρονια. Θα καθυστερησει πολυ το προγραμμα και μαζι με αυτο πολλα ακομα ερευνητικα προγραμματα που θα κανανε οι αστροναυτες. Κριμα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Liakos10 Δημοσ. 23 Απριλίου 2019 Share Δημοσ. 23 Απριλίου 2019 Καλησπέρα, επειδή είμαι ανίδεος αλλά με γοητεύουν όλα αυτά περί διάστημα, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι έγινε στο παραπάνω ποστ με το arabsat mission και για ποιο λόγο χαιρόμαστε; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
sattack Δημοσ. 23 Απριλίου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 23 Απριλίου 2019 8 ώρες πριν, Liakos10 είπε Καλησπέρα, επειδή είμαι ανίδεος αλλά με γοητεύουν όλα αυτά περί διάστημα, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι έγινε στο παραπάνω ποστ με το arabsat mission και για ποιο λόγο χαιρόμαστε; Λογω του Falcon Heavy. Aφου περυσι εκανε την 1η δοκιμαστικη εκτοξευση (και αφου ο Musk προσεφερε στη Νasa την ευκαιρια να στειλει δωρεαν καποια διαστημοσυσκευη της και οταν η Nasa αρνηθηκε, αντι να στειλει τσιμεντοπλακες εστειλε το αυτοκινητο του για να εξαψει τη φαντασια του κοσμου), τωρα ηταν η 2η εκτοξευση, 1η εμπορικη με καποιον πελατη που πληρωσε για να στειλει εναν πολυ βαρυ δοευφορο σε μια πολυ ψηλη τροχια, απολυτα πετυχημενη και ως προς την αποστολη του δορυφορου και ως προς την επαναπροσγειωση και των 3 boosters (2 πλαινα στην ξηρα, 1 κεντρικο στο drone ship μεσα στον Ατλαντικο ωκεανο, - που δυστυχως αργοτερα καθς επεστρεφε ετυχε μεσα σε μεγαλα κυμματα και επεσε απο το πλοιο.) Η απολυτα επιτυχημενη αποστολη του Falcon Heavy (που επισης ηταν για 1η φορα φτιαγμενο με τα block 5 boosters που ειναι η τελικη εκδοση του απλου Falcon9 φτιαγμενη ειδικα για να μπορει να επαναχρησιμοποιηθει πολλες φορες και με ελαχιστο και πολυ γρηγορο refurbish) κανει το Falcon Heavy βασικο υποψηφιο οχι μονο για τις μυστικες αποστολες του Αμερικανικου στρατου (ηδη απο περυσι μετα την 1η φορα ειχε δωσει την εγκριση οτι θα το χρησιμοποιησει για τα μυστικα του προγραμματα/κατασκοπευτικους δορυφορους κλπ), αλλα κυριως για την ιδια την ΝΑSA! Ο Falon Heavy ειναι ο 2ος πιο ισχυρος πυραυλος που εχει φτιαχτει ποτε (μετα τον Saturn V που πηγε τις αποστολες Apollo στη Σεληνη) και ο ισχυροτερος που υπαρχει σημερα με 2πλάσια ισχυ απο τον αμεσως επομενο τον Delta Heavy της ULA (Boeing + Lockheed Martin). Επισης κοστιζει το 1/2 με 1/3 απο αυτον, και οχι μονο ειναι επαναχρησιμοποιουμενος αλλα γινεται και σε χρονο dt. Μονο 2-3 μηνες θα παρει στην SpaceX να κανει refurbish τα 2 πλαινα booster για να τα χρησιμοποιησει στην εκτοξευση του επομενου Falcon Heavy που θα γινει μαλλον κατα το τελος Ιουνιου. (Ευτυχως ειχαν προνοησει να χρησιμοποιησουν νεο κεντρικο booster διοτι το να φερουν το κεντρικο πισω απο τον ωκεανο ειναι παντα πολυ μεγαλυτερο ρισκο). Αντιθετα, το Delta Heavy, οχι μονο δεν ειναι επαναχρησιμοποιουμενο, αλλα θελει και περιπου 2-3 χρονια για να κατασκευαστει. Ζησε Μαη μου.... Ολες αυτες οι ιδιοτητες κανουν το Falcon Heavy μια πολυ καλη περιπτωση για τη NASA, πολυ φτηνο, πολυ δυνατο και πολυ γρηγορα διαθεσιμο. Η NASA, μετα την καταργηση των Space Shuttle ειχε αποφασισει να προσωρησει για τη Σεληνη και τον Αρη με το προγραμμα Constellation που αποτελειτο απο τον πυραυλο Αres (σε διαφορες εκδοσεις) και το διαστημοπλοιο Orion (χοντρικα παρομοιας φιλοσοφιας με το Saturn V - Apollo). Toυς ξεφυγε πολυ σε χρονο και χρημα και ο Ομπαμα το κατεργησε. Εγινε λιγος χαμος και υποχωρησε και το ξαναεπανεφεραν με αλλο ονομα, το SLS (Space Launch System). Ξαναπεσαν εξω παλι με υπερβασεις και σε χρονο και σε χρημα. Παρα πολυ χρημα, οχι αστεια. Και ολα αυτα για ενα πυραυλο ελαχιστα πιο συνατο απο το Falcon Heavy. Ο μονος λογος που ακομα δεν το εχουν καταργησει τελειως ειναι επειδη δινει δουλεια σε πολλους εργαζομενους και οι γερουσιαστες που εκλεγονται σε αυτες τις πολιτειες πιεζουν τη NASA να το συνεχισει. Ο Trump τωρα αποφασισε οτι θελει να επιδειξει την επιστροφη στη Σεληνη πριν το τελος της 2ης προεδριας του και πιεσε τη NASA να αφησει τις καθυστερησεις και να τα κανει ολα γρηγορα συμφωνα με το αρχικο της πλανο. Την ΝASA την καθυστερει η Boeing (που εχει απορροφησει πλεον ολες τις αλλες Αμερικανικες εταιρειες που εφτιαχναν παλιοτερα κατι διαστημικο) και ειναι υπευθυνη οχι μονο για το Orion αλλα και για το SLS που τρωει τα περισσοτερα χρηματα και εχει τις μεγαλυτερες καθυστερησεις. Η Nasa (ειτε για να πιεσει τη Boeing, ειτε γιατι το πιστευει, ειτε γιατι θελει να εχει και τις 2 επιλογες ανοιχτες), δηλωσε οτι εξεταζει το ενδεχομενο να χρησιμοποιησει εμπορικους πυραυλους για να στειλει το Orion στη Σεληνη. Δηλαδη? το Falcon Ηeavy! Που ειναι φτηνο, δυνατο και ετοιμο. Φυσικα, παιζονται τεραστια πολιτικα και οικονομικα παιχνιδια και κανεις δεν ξερει τι θα γινει στο τελος, αλλα οταν η SpaceX επιδεικνυει οτι μπορει και εκτελει αποστολες Falcon Heavy τελεια, κανει πολυ δυσκολα τα πραγματα για οσους πρεπει να δικαιολογησουν γιατι οι Αμερικανοι φορολογουμενοι πρεπει να πετανε πολλα δις στο SLS που ειναι αμφιβολο ποτε και πως θα πεταξει αντι να χρησιμοποιησουν την πολυ φτηνοτερη SpaceX που ειναι εδω και τωρα ετοιμη. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Droulas13 Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Share Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 (επεξεργασμένο) Το πρώτο φορτίο με τους 60 δορυφόρους του starlink είναι έτοιμο για απογείωση: Κάθε ένα φορτίο 60 δορυφόρων είναι ικανό να μεταφέρει 1 terabit. (Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, η συνολική διασύνδεση της Ελλάδας με το εξωτερικό ανέρχεται σε 1,7 terabits). Μετά της πρώτες 7 αποστολές θα ξεκινήσει η δοκιμαστικά λειτουργία και στα 13 αποστολές θα ξεκινήσει η κανονική λειτουργία: Τεχνικές λεπτομέρειες: 60 Starlink v0.9, due to be launched 16 May 2019, have the following features: Flat-panel design with multiple high-throughput antennas and a single solar array, Weight 227kg, Hall-effect thrusters powered by krypton, for position adjustment on orbit, altitude maintenance and deorbit, Startracker navigation system for precision pointing Capability for tracking on-orbit debris and autonomous collision avoidance. Operational altitude of 550km 95 percent of all components of this design will quickly burn in Earth’s atmosphere at the end of each satellite’s lifecycle Επεξ/σία 16 Μαΐου 2019 από Droulas13 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Fubar.gr Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Share Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Droulas13 Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Share Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Η εκτόξευση στην spacex στοιχίζει λιγότερο από 20 εκ. Πόσο στοίχιζε το 1999; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
sattack Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Μέλος Share Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Δεν ειναι οτι εχουμε κομπλεξ με τον Μusk, απλα στα παντα κανει λαθος... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Droulas13 Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Share Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 (επεξεργασμένο) Η teledesic το 1994 σχεδίαζε να δημιουργήσει δορυφορικό internet με 840 δορυφόρους και συνολικό κόστος 9 δις, δηλαδή σημερινά 15 δις. Η spacex θα κάνει ακριβώς το ίδιο με 500 εκ (σημειωτέον, ότι στο άρθρο υπέθεταν 20 δορυφόρους ανά εκτόξευση, ενώ τελικά χώρεσαν 60!), δηλαδή με 97% λιγότερο κεφάλαιο. Μήπως, λέω μήπως, αυτός είναι ένας παράγοντας που μπορεί να την βοηθήσει να πετύχει; Επεξ/σία 16 Μαΐου 2019 από Droulas13 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Fubar.gr Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Share Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 2 ώρες πριν, Droulas13 είπε Η εκτόξευση στην spacex στοιχίζει λιγότερο από 20 εκ. Πόσο στοίχιζε το 1999; 1) Ακόμα και αν τα απίθανα χαμηλά νούμερα που ισχυρίζεται η SpaceX είναι αληθινά, λόγω της χαμηλότερης τροχιάς χρειάζονται πολύ περισσότερους δορυφόρους και περισσότερες εκτοξεύσεις απο τα παλιά συστήματα (Iridium, Globalstar κτλ) για να επιτύχουν την ίδια κάλυψη. 2) Πλέον η κάλυψη κινητής τηλεφωνίας δέν έχει καμία σχέση με τότε. Αν το addressable market ήταν περιορισμένο τότε, είναι ακόμα πιό περιορισμένο σήμερα. Και τα τότε συστήματα αντιμετώπησαν ανταγωνισμό απο τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας που αναπτύσσονταν ταχύτατα εκείνη την εποχή. Σήμερα το Starlink θα έχει να αντιμετωπίσει το 5G, αλλά και τις παλιές εταιρίες που συνεχίζουν να λειτουργούν απο τότε. 38 λεπτά πριν, sattack είπε Δεν ειναι οτι εχουμε κομπλεξ με τον Μusk, απλα στα παντα κανει λαθος... Και αυτή η κυρία, μεταξύ φραπέ και τσιγάρου βγάζει το κόμπλεξ της: https://www.wsj.com/articles/spacex-is-raising-500-million-amid-internal-questions-over-satellite-internet-business-11555345384 “I’m pretty sure we can launch satellites into orbit,” Ms. Shotwell said. But one question SpaceX is still asking itself, she said: “Can you make money out of it?” [...] “I think global internet and telecommunications is something like a trillion dollars. [...] But is it feasible with our approach or not? Ο λόγος που προχωρούν με το Starlink είναι γιατι δέν έχουν άλλη επιλογή: https://spacenews.com/spacex-to-launch-dozens-of-starlink-satellites-may-15-more-starlink-launches-to-follow/ Shotwell said SpaceX expanded its manufacturing ability to 40 rockets a year in anticipation of a commercial boom that didn’t happen. “We thought the commercial market might expand to that, I think we probably wished it had, but [now] we’ve got plenty of capacity to launch our Starlink system,” she said. Περίμεναν δραματική αύξηση των εκτοξεύσεων, αλλά δέν ήρθε ποτέ και έμειναν με άδειες ρουκέτες. Οπότε για να μήν μείνουν αχρησιμοποίητες θα τις φορτώνουν με τους δικούς τους δορυφόρους, και αν πιάσει έπιασε. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
isay Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 Share Δημοσ. 16 Μαΐου 2019 (επεξεργασμένο) 10 λεπτά πριν, Droulas13 είπε Η teledesic το 1994 σχεδίαζε να δημιουργήσει δορυφορικό internet με 840 δορυφόρους και συνολικό κόστος 9 δις, δηλαδή σημερινά 15 δις. Η spacex θα κάνει ακριβώς το ίδιο με 500 εκ (σημειωτέον, ότι στο άρθρο υπέθεταν 20 δορυφόρους ανά εκτόξευση, ενώ τελικά χώρεσαν 60!), δηλαδή με 97% λιγότερο κεφάλαιο. Μήπως, λέω μήπως, αυτός είναι ένας παράγοντας που μπορεί να την βοηθήσει να πετύχει; (offtopic για τη θεματολογία της συζητησης) ΕΛΕΟΣ με κάποιες biased συγκρίσεις. Πιο πολύ πεθαίνεις. Ειναι σαν να λες οτι το 1994 χρειαζόσουν 2000 ευρω για laptop (εκανα αναγωγή σε ευρω) και με τον πληθωρισμό 3500 ευρω, ενω τωρα το αγοράζεις με 700 ευρω, άρα το brand ειναι καλο. Η εξέλιξη της τεχνολογίας (και οχι μονο) το επετρεψαν να γινει, οχι το brand. επισης ειναι καραγνωστο πόσο παιζει με τα νουμερα ο supreme leader. Το λαγουμι κοστισε Χ, αλλά αν τα βαλεις ολα κατω βγαίνει το ιδιο και ακριβοτερο με τους ανταγωνιστές (για να μη μιλήσω για το αποτελεσμα και την ποιότητα) Επεξ/σία 16 Μαΐου 2019 από isay Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα