Προς το περιεχόμενο

Το thread της SpaceX. (10 χρονια μετα την πιο κομβικη της στιγμη)


sattack

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 773
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 ώρα πριν, thanasisxask είπε

Πως θα γυρίσουν πίσω; με την ίδια καψουλα που πήγαν; 

ναι αφου ειναι επαναχρησιμοποιουμενη και με δυνατοτητα προσγειωσης και προσθαλασωσης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, thanasisxask είπε

Πως θα γυρίσουν πίσω; με την ίδια καψουλα που πήγαν; 

Ναι. Και θα ξαναχρησιμοποιηθεί το συγκεκριμένο σκάφος. Όσο και αν σου φαίνεται περίεργο δεν είναι απλά μία dummy κάψουλα όπως αυτές της δεκαετίας 60-90 ή αυτή του Σογιούζ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επεστρεψε! Αναρωτιέμαι αν θα τον ξαναχρησιμοποιησουν, ή αν θα τον κρατήσουν ως μόνιμο έκθεμα για την 1η ιδιωτική αποστολή αστροναυτών. Πιστεύω το 2ο. 

32.jpg

 

Επεξ/σία από sattack
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, sattack είπε

Επεστρεψε! Αναρωτιέμαι αν θα τον ξαναχρησιμοποιησουν, ή αν θα τον κρατήσουν ως μόνιμο έκθεμα για την 1η ιδιωτική αποστολή αστροναυτών. Πιστεύω το 2ο. 

32.jpg

Έχω την εντύπωση το 2ο δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος έχει χρησιμοποιηθεί κάμποσες φορές στα τεστ με το Crew Dragon 1 και το Cargo Dragon έχοντας φτάσει στο τέλος της ζωής του. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είναι εντελώς καινούργιος. Η Νasa δεν δέχεται επαναχρησιμοποιημενους και ειδικά όταν πρόκειται για ανθρώπους.

Επεξ/σία από sattack
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, sattack είπε

Είναι εντελώς καινούργιος. Η Νasa δεν δέχεται επαναχρησιμοποιημενους και ειδικά όταν πρόκειται για ανθρώπους.

E τότε δεν πάει σε κανένα μουσείο. Θα πετάξει ξανά με το Cargo Dragon ή κανένα δορυφόρο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, sattack είπε

Επεστρεψε! Αναρωτιέμαι αν θα τον ξαναχρησιμοποιησουν, ή αν θα τον κρατήσουν ως μόνιμο έκθεμα για την 1η ιδιωτική αποστολή αστροναυτών. Πιστεύω το 2ο. 

32.jpg

Πόσα καύσιμα είχε έτσι ώστε να γυρίσει αλλά και τι επιφάνειες ελέγχου έχει αυτός ο σωληνας; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το κομμάτι που προσγειώνεται δεν έχει πολλά καύσιμα, και αυτός είναι και ο λόγος που προσγειώνεται στον Ατλαντικό. Αλλιώς θα γύρναγε στο Cape Canaveral.

Όπως αναφέρει και η Wikipedia

Αναφορά σε κείμενο

Any Falcon flights going to geostationary orbit or exceeding escape velocity require landing at sea, encompassing about half of SpaceX missions.

Για τον έλεγχο έχει 4 πτερύγια,  σαν πόδια πλατύποδα που αναπτύσσονται όταν κατεβαίνει και τον καθοδηγούν. Είναι εμφανή στα video.

Επεξ/σία από Hik
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, theo93 είπε

Τρομερό τότε, άρα το βασικό έξοδο είναι τα καύσιμα και τα κομμάτια που χάνονται κατά τον διαχωρισμό;

Nαι. Το 2ο stage με 1 μονο κινητηρα χανεται. Το Crew Dragon, επειδη προσθαλασσωνεται, δεν εχει (ακομα) άδεια της Nasa να ξαναχρησιμοποιηθει για ανθρωπους, επειδη με το θαλασσινο νερο ειναι δυσκολο το καλο refurbish. Ισως στο μελλον (?). Προς το παρον μαλλον θα το ξαναχρησιμοποιουν μονο για υλικα ανεφοδιασμου. (Η Boeing αν ξεπερασει τα δικα της προβληματα, σκοπευει να προσγειωνει το Starliner στην ξηρα και να το ξαναχρησιμοποιει).

Στην αρχη ειχαν σκεφτει οτι τους κινητηρες SuperDraco θα τους χρησιμοποιουν εκτος απο το ρολο της διαφυγης, και για propulsive landing, ωστε να το προσγειωνουν απαλα στην ξηρα ή σε πλοιο, χωρις τα αλεξιπτωτα. Οι κινητηρες αυτοι ειναι πολυ δυνατοι (1/9 του κινητηρα Merlin του Falcon9) και χρησιμοποιουν τα λεγομενα Hypergolics καυσιμα. Αυτα ομως ειναι πολυ τοξικα και επισης αναφλεγονται αυτοματα οταν τα 2 συστατικα μερη τους ερθουν σε επαφη μεταξυ τους (δεν χρειαζονται σπινθηρα δηλ). Αυτος ειναι και ο λογος που σε αλλους πυραυλους τα χρησιμοποιουσαν, ειδικα σε 2nd stages που χρειαζοταν να κανουν πολλαπλες επανεκκινησεις του κινητηρα στο διαστημα (ωστε να μην χρειαζονται σπινθηρα)(τα χρησιμοποιουσε και η σεληνακατος του Apollo). Και η SpaceX ηθελε να τα χρησιμοποιησει στο Crew Dragon για να κανει το porpulsive landing. Oμως αυτη η πολυπλοκη χρηση απαιτουσε καποιες πολυπλοκες βαλβιδες. Οταν το crew Dragon του DM-1 επεστρεψε απο την 1η αυτη επιτυχημενη αποστολη του και προσθαλασσωθηκε, η SpaceX πηγε να το ετοιμασει για να το χρησιμοποιησει στο mid flight abort test. Ομως οταν δοκιμασε στο εδαφος πρωτα να τους τεσταρει, καποιες απο αυτες τις βαλβιδες δεν λειτουργησαν σωστα, ηρθαν σε επαφη τα Hypergolics μεσα στις σωληνωσεις του και αυτο εξερραγη. Ετσι πηγε το προγραμμα της SpaceX σχεδον 1 χρονο πισω. Ομως αποφασισαν να καταργησουν τα πολυπλοκα συστηματα με τις βαλβιδες και να χρησιμευει πλεον για 1 και μονο αναφλεξη στην περιπτωση Abort στην εξεδρα ή στην πτηση. (οποτε καλυτερα που εγινε αυτο τοτε, παρα να ειχαμε κανενα ατυχημα με αστροναυτες μεσα...) 

Στις εκτοξευσεις δορυφορων, χανοταν και τα 2 κομματια του payload fairing. Αυτα κοστιζουν πολλα λεφτα (6εκ. δολ.), οποτε τωρα η SpaceX τους εβαλε thrusters και αλεξιπτωτα και προσπαθει να τα πιανει και αυτα με 2 πλοια με διχτυ το Ms. Tree και το Ms. Chief. Tα εχει καταφερει μερικες φορες. Και καμποσες ακομα επεσαν παραδιπλα στη θαλασσα και τα μαζεψε μετα και τα ξαναχρησιμοποιησε. 

400px-Cofia_Falcon_9_TESS_03.jpg

Ms._Tree_(ship).png

Επεξ/σία από sattack
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, theo93 είπε

Τρομερό τότε, άρα το βασικό έξοδο είναι τα καύσιμα και τα κομμάτια που χάνονται κατά τον διαχωρισμό;

Ναι. Γι αυτό κοστίζει σχεδόν τα μισά ανά αστροναύτη σε σχέση με άλλα μέσα π.χ Σογιούζ. 

Επίσης δεν κατεβαίνει μόνο το κεντρικό. Σε περίπτωση που υπάρχουν boosters κατεβαίνουν και αυτοί. 

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντυπωσιακά όλα αυτά αλλά εγώ έπαθα πλάκα και με το cocpit! Ελάχιστοι διακόπτες, κανένα αναλογικό όργανο και όλη η διαχείριση από τις οθόνης αφής! 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...