Super Moderators Snoob Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2018 Super Moderators Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2018 Κυκλοφόρησε το Mechanicus, ένα turn-based παιχνίδι στρατηγικής και τακτικής, με στοιχεία rogue-like, από τη Bulwark Studios (δημιουργούς του Crowntakers). Στο παιχνίδι ο παίκτης αναλαμβάνει τον έλεγχο μιας αποστολής των Adeptus Mechanicus, των ιερέων/εξερευνητών/μηχανικών/αρχαιολόγων της Αυτοκρατορίας του Ανθρώπου. Παρότι άνθρωποι, όμως, οι συγκεκριμένοι Tech-Priests έχουν αποφασίσει να απαλλαγούν από τη σάρκα, την οποία θεωρούν πηγή αδυναμίας και πύλη διαφθοράς για τον άνθρωπο, με αποτέλεσμα επί της ουσίας να είναι cyborg, περισσότερο μηχανές παρά άνθρωποι. To παιχνίδι παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς, τόσο οι Adeptus Mechanicus, όσο και οι αντίπαλοί τους στο παιχνίδι, οι Necrons, είναι δύο από τις φυλές/φατρίες του Warhammer 40K τις οποίες σπανιότατα συναντάμε (αν και οι Necrons περιλαμβάνονται στο αξιόλογο Gladius: Relics of War). Η ιστορία (από την οποία έχω δει ένα πολύ μικρό μέρος) είναι μάλλον κλασική: ένας Tech-Priest σε ερευνητική αποστολή εξαφανίζεται, οι αδελφοί του ξεκινούν να τον εντοπίσουν και αποδεικνύεται πως ο κόσμος που εξερευνούσε είναι νεκρός και πλέον αποτελεί φωλιά των Necrons, οι οποίο, λόγω της δράσης του εξαφανισμένου Tech-Priest (αλλά και του δικού μας σκαλίσματος) έχουν αρχίσει να αφυπνίζονται. Το παιχνίδι λειτουργεί σε τρία επίπεδα: αυτό της έρευνας/διαχείρισης πόρων, με τις απαραίτητες δυνατότητες αναβάθμισης των μονάδων, ένα χάρτη των διαφόρων αποστολών όπου, μέσα από τα "μάτια" ενός servo-skull επιλέγουμε ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουμε και πώς θα διαχειριστούμε τα διάφορα αντικείμενα/προκλήσεις που κρύβει κάθε δωμάτιο (θυμίζει πολύ το Darkest Dungeon, αλλά με σαφώς διαφορετική αισθητική): και κατόπιν τις turn-based μάχες: Eδώ, έχουμε ένα initiative-based σκέλος, όπου ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των μονάδων μας και εκείνα των αντιπάλων επιλέγεται η σειρά που θα ενεργοποιηθούν στο γύρο, διάφορα σημεία από τα οποία οι Tech-Priests αντλούν γνώση (cognition points) με την οποία ενεργοποιούν διάφορα όπλα, ικανότητες κτλ. και στόχο να εξουδετερώσουμε τους αντιπάλους ώστε να προχωρήσουμε στο επόμενο δωμάτιο και να ολοκληρώσουμε την αποστολή. Οι δυνατότητες αναβάθμισης των ιερέων μας είναι μεγάλες, υπάρχει ποικιλία όπλων και δυνατοτήτων που μπορούν να αποκτήσουν, επιπλέον χαρακτηριστικά κτλ., ενώ υπάρχει και έρευνα για όπλα, augments για τους cuborg ιερείς μας, canticles (προσευχές/spells) αλλά και αναβαθμίσεις για το θωρηκτό που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη και αποτελεί τη βάση της ομάδας μας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι τους ιερείς συνοδεύουν διάφορα είδη υπηρετών/στρατιωτών, όχι τόσο ικανά/αναβαθμίσιμα, που λειτουργούν σαν "ασπίδες" για τους ιερείς: χρήσιμοι μεν, αλλά όχι απαραίτητοι, οπότε αν είναι να χαθεί κάποιος, προτιμότερο να χαθεί ένας Scutarius (που το όνομά του φανερώνει αυτό που είναι: "ασπίδα", στα λατινικά) παρά ένας πολύτιμος και αναβαθμισμένος ιερέας. Γενικά, οι μάχες δείχνουν να έχουν αρκετό ενδιαφέρον, και σε αυτό βοηθά το ότι αρχικά δεν ξέρουμε τις δυνατότητες των αντιπάλων μας, τι ασπίδες έχουν, τι άμυνες/αντοχές σε διάφορα όπλα κτλ. Εδώ έρχονται να βοηθήσουν τα servo-skulls, τα οποία μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες για τους αντιπάλους ή πόντους γνώσης. Το "σκανάρισμα" των αντιπάλων είναι βασικό στοιχείο, καθώς έτσι ξέρουμε αν έχουν εναλλασσόμενες ασπίδες ή ειδικές ικανότητες, ώστε να τους αντιμετωπίσουμε κατάλληλα. Εντωμεταξύ, οι necrons έχουν αρχίσει να αφυπνίζονται, επομένως δεν υπάρχει απεριόριστος χρόνος και ο παίκτης καλείται να επιλέξει ποιες αποστολές θα αναλάβει: τα χτυπήματα που δέχονται οι ιερείς δεν θεραπεύονται αυτόματα (αν και υπάρχουν κατηγορίες χαρακτήρων αλλά και προσευχές που λειτουργούν ιαματικά) και πάντοτε το ζητούμενο είναι να εξισορροπείται η ανάγκη να συλλεχθεί Blackstone (το υλικό με το οποίο πραγματοποιούνται όλες οι αναβαθμίσεις των ιερέων) με το να διατηρηθούν οι ιερείς ζωντανοί και να επιτευχθούν οι στόχοι των αποστολών. Με δεδομένο το ότι είναι ακόμη νωρίς και δεν έχω ασχοληθεί αρκετά, οι πρώτες εντυπώσεις είναι πάρα πολύ καλές: ωραία ατμόσφαιρα, ικανοποιητικό lore χωρίς να καταλήγει κουραστικό, και ένα σύστημα μαχών που δείχνει απλό αλλά έχει σημαντικό βάθος. Μέχρι στιγμής, θα έλεγα πως είναι ένας τίτλος που αξίζει να έχουν στα υπόψη τους οι φίλοι των roguelike/TB strategy/tactics. 6
Super Moderators Snoob Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2018 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 16 Νοεμβρίου 2018 Επειδή τα screenshots έχουν κάποια στοιχεία spoiler, αλλά και για να μην βγει το μήνυμα πελώριο, τα κρύβω, πάντως για όσους ενδιαφέρονται να τα δουν οι παρατηρήσεις είναι οι εξής: Όσο περισσότερο καθυστερείς σε μία αποστολή, δηλαδή όσο περισσότερα δωμάτια εξερευνάς, με τα όποια θετικά ή αρνητικά μπορεί να προκύψουν (όπως και στο Darkest Dungeon, δεν είναι όλα τα encounters εγγυημένο πως θα έχουν καλή έκβαση) τόσο αυξάνει το επίπεδο αφύπνισης των necrons (screenshot 1): Λόγου χάρη, στην πρώτη αποστολή έψαξα όλα τα δωμάτια, με αποτέλεσμα η αφύπνιση των necrons να φτάσει στο επίπεδο 3, και αυτό μεταφράζεται σε 3% στον δείκτη (επάνω δεξιά). Στο δεύτερο screenshot βλέπουμε πώς ο τρόπος που βγαίνουν κάποιες αποστολές ξεκλειδώνει canticles (αυτά περιγράφονται και στο σχετικό tech tab, όπου υπάρχουν και ορισμένα κρυφά ή που ίσως ξεκλειδώνουν αργότερα: Eδώ, επέλεξα να μην κάνω χρήση του healing canticle, με το οποίο ξεκινάει η ομάδα, και έτσι ξεκλείδωσα άλλο ένα. Kαι για καλούδια με το τέλος της αποστολής: Πάρα πολύ αναλυτικά τα στοιχεία, τι κέρδισα, πόση ώρα μου πήρε, κινήσεις, damage κτλ. Όσο περισσότερους εχθρούς σκοτώνεις, προφανώς, τόσο περισσότερο Blackstone κερδίζεις επιπλέον του τι βρίσκεις. Υπάρχουν έξτρα σημεία στους χάρτες των μαχών που αν σκαναριστούν δίνουν κάποιο bonus. Το τίμημα για όλα αυτά, 3% αφύπνιση (αν και δεν νομίζω να έβγαινε ο συγκεκριμένος χάρτης με κάτω από 2%, αλλά προφανώς θέλει πολύ περισσότερη ενασχόληση και δοκιμές για να το πούμε με σιγουριά). Γενικά, πρώτες εντυπώσεις άριστες. 2
Super Moderators Snoob Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2018 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2018 Πάντοτε με την επιφύλαξη ότι είναι λίγες οι ώρες που έχω ασχοληθεί, μέχρι στιγμής το Mechanicus εξελίσσεται σε μια πάρα πολύ ευχάριστη έκπληξη: είναι καλοφτιαγμένο, τα γραφικά του αξιοπρεπέστατα, η μουσική και τα εφέ πολύ καλά, το στρατηγικό κομμάτι με τις αναβαθμίσεις έχει αρκετό βάθος, περιθώριο πειραματισμών με builds των magi υπάρχει επίσης αρκετό (μέχρι στιγμής έχω βρει όπλα και κάποια βοηθητικά εξαρτήματα για healing οπότε δεν έχω εικόνα για το πώς επηρεάζεται το θωρηκτό/βάση) και οι αποστολές έχουν ενδιαφέρον, καθώς ανακαλύπτεις νέους εχθρούς και μαθαίνεις πώς να κινείσαι στους χάρτες. Ένα αρνητικό συζητήσιμο στοιχείο που έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής είναι ότι τα rewards των αποστολών είναι τυχαία σε κάθε νέο παιχνίδι, χαρακτηριστικό μεν των rogue-like, αλλά λ.χ. σε ένα run που επιχειρώ τώρα μου έβγαλε κάποια πολύ ισχυρά όπλα νωρίς, ουσιαστικά με το τέλος της πρώτης αποστολής (one-shot kill σε χαμηλού επιπέδου αντιπάλους) και αλλάζει τελείως η δυναμική του παιχνιδιού. Βέβαια, αυτό προσθέτει ποικιλία στο πώς διαχειρίζεσαι τους πόρους της ομάδας, καθώς τα πολύ ισχυρά όπλα έχουν και ανάλογο κόστος σε cognition points, δεν μπορεί να ρίχνεις συνέχεια με αυτά. Οπότε, είναι κομμάτι του παιχνιδιού και αυτό, πιθανόν ένας εμπειρότερος παίκτης να μην το σχολίαζε καν, απλά όταν στο ένα run σου βγάζει melee όπλο οριακά χειρότερο από το βασικό σου (σε dmg, αλλά με μηδενικό cp cost) και στην άλλη ένα ranged που χτυπάει πολλαπλούς στόχους (δείτε το screenshot στο αρχικό μήνυμα) είναι κάπως παράξενο. Αυτή τη στιγμή, με το επίπεδο αφύπνισης των Necrons να αυξάνει στις εύκολες αποστολές κατά 3% τουλάχιστον, το παιχνίδι λογικά θα είναι μάλλον σύντομο. Μακάρι να πέσω έξω, προφανώς. Βρήκα, πάντως, έναν τρόπο να περιορίζεις λίγο το επίπεδο αφύπνισης των Necrons, κι επειδή είναι ελαφρώς spoiler το κρύβω εδώ, για όποιον τυχόν θέλει να το δει: Spoiler Σε κάποιους χάρτες εμφανίζονται κονσόλες (στην ενεργειακή εκδοχή του χάρτη εμφανίζονται με πορτοκαλί χρώμα, όπως και τα cp obelisks). Αφού τα σκανάρετε, για να πάρετε τα 75 Blackstone που δίνει το καθένα (και πριν, αλλά αυτή τη στιγμή 75 Blackstone είναι πολλά για να τα πετάξω...) το χτυπάτε και καταστρέφοντάς το μειώνεται το awakening των Necrons. Πολύτιμο αν μπορέσετε να ρίξετε το συνολικό επίπεδο (από 3,1 σε 2,9, λ.χ. οπότε θα χρεωθείτε 2% αφύπνιση στο τέλος) ή για να μην το επιτρέψετε να συμπληρώσει πλήρη κύκλο και σας χρεώσει άλλο 1%. Βέβαια, εδώ χωράει κουβέντα στο πόσο βοηθάει σε δυσκολότερες αποστολές, με περισσότερους εχθρούς κτλ. Αλλά, είναι ένα επιπλέoν στοιχείο των μαχών, κι αξίζει να ασχοληθεί κανείς και να πειραματιστεί και με αυτό. 1
Super Moderators Snoob Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2018 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2018 Έχουν αρχίσει να εμφανίζονται νέοι εχθροί (ένα ωραίο στοιχείο του παιχνιδιού είναι πως η κάμερα εστιάζει πάνω στους νέους εχθρούς και οι Magi συζητούν μεταξύ τους, δίνοντας κάποια στοιχεία για το πώς αντιμετωπίζεται) αλλά τα πράγματα πηγαίνουν αρκετά καλά, έχω πλέον διάφορα canticles με τα οποία πρέπει να πειραματιστώ, να δω ποια δένουν καλύτερα με τα χαρακτηριστικά των Magi μου. Στο spoiler, η κατάσταση με την ολοκλήρωση της τελευταίας, 4ης αποστολής που έβγαλα: Spoiler 1
Tobajara Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2018 Περισσότερο μου θυμίζει το Invisible Inc με βελτιωμένο character building παρά το Darkest Dungeon. Όπως και να'χει, ακούγεται απρόσμενα καλό σαν παιχνίδι. Έχω δύο βασικά θέματα που αν αποδειχτεί πως αξίζει είμαι διατεθειμένος να τα ξεπεράσω. Το πρώτο πως δε μου αρέσουν τα cyborgs. Ας βάζανε Tau πχ. Το δεύτερο πως γενικά δε μου αρέσει το σύμπαν και η καρναβαλίστικη αισθητική του Warhammer 40K, πράγμα που με κούρασε ακόμα και στα Dawn of War παρά τις αρετές τους. Είμαι συντονισμένος πάντως και περιμένω να μάθω νέα! Το παιχνίδι φαίνεται ιδιαίτερα προσεγμένο και αν έχει βάθος στη μάχη θα το σκεφτώ σοβαρά.
Super Moderators Snoob Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2018 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2018 Μπορεί να φτιάξεις διάφορα builds (και multi-class, όχι απλά dual), δεν ξέρω αν υπάρχει όριο στα επίπεδα που μπορεί να φτάσουν οι Magi, αλλά προφανώς περιορίζεσαι από την ανάγκη να μην καθυστερήσεις (και στην εξερεύνηση, και στις μάχες, ανεβαίνει το επίπεδο αφύπνισης των Necrons). Έχει όμορφα στοιχεία, λ.χ. ό,τι βάζεις πάνω στους Magi φαίνεται, πόδια, χέρια, όπλα ranged/melee, βοηθητικά κτλ. Και οι χώροι όπου δίνονται οι μάχες έχουν ωραία στοιχεία, με χάσματα, κινούμενες πλατφόρμες, σημεία από όπου έρχονται ενισχύσεις των Necrons. Μετά μπαίνουν τα canticles στη μέση (χρησιμοποιούνται μόνο μία φορά στην κάθε αποστολή, ξεκινάς με ένα, αυτή τη στιγμή έχω 3). Υπάρχουν και upgrades (βρήκα ένα που μου αυξάνει κατά 1 cp το όριο της γνώσης που μπορώ να συσσωρεύσω). Έχω φτιάξει έναν Magus που τον πηγαίνω για sniper, κι έναν δεύτερο που μαζεύει γρήγορα cp από το χάρτη (για να "ταΐζει" το βαρύ όπλο του sniper, 9-11 electrical damage, χωρίς τα διάφορα bonus). Οι Necrons προσπαθούν να βγάζουν από τη μέση τους χτυπημένους, αλλά έχουν και "στόχευση" στόχου (οι melee "βάζουν στο μάτι", ας πούμε, κάποιον, τον πιο επικίνδυνο όπως τον αξιολογούν), overwatch και γενικά αν ανοιχτείς πολύ και απομακρυνθείς από την ομάδα θα σε κυνηγήσουν ανελέητα. Βατή δυσκολία, θα έλεγα, αλλά τα καουμποϊλίκια πληρώνονται. Δεν μου θυμίζει, πάντως, το Invisible, εκεί το stealth είναι το παν: εδώ, είναι η εκμετάλευση των obelisks, να βρεις καλό los για τα ranged και να κλείσεις τα chokepoints για να μη βρεθείς να δέχεσαι επίθεση από παντού: ένας Dominus (combat specialist, με έφεση στα ranged) μπορεί να επιτεθεί δυνατά τρεις φορές και να αποτελείωσει έναν αντίπαλο με το servo skull, δηλαδή 4 επιθέσεις σε ένα γύρο. Γενικά, έχει πολύ πράγμα να ψάξεις και να πειραματιστείς.
gust Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2020 Ψάχνομαι να το εγκαταστήσω μιας και το έχω καιρο στο steam.... τελικά αξίζει η ενασχόληση μαζί του. Και το setting μου αρέσει και τύπου xcom παιχνίδια τα θέλω.....τα roguelike βέβαια δεν είναι του τύπου μου. @Snoob Τελικά το τελείωσες? Εχει και πλοκή ή απλά αποστολές? Γράψτε καμία εντύπωση όσοι το παίξατε, γιατι ο χρόνος είναι περιορισμένος και η επιλογή παιχνιδιών πλεον γίνεται με αυστηρά κριτήρια.....Lol
Super Moderators Snoob Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2020 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2020 Έχει καλά στοιχεία το παιχνίδι. Μου αρέσει πολύ η μυθολογία των Adeptus Mechanicus, και το παιχνίδι κατορθώνει να δείξει πολλά στοιχεία μέσα από την ιστορία που ξεδιπλώνεται στο campaign. Η ισορροπία (ή πάλη) ανάμεσα στο θρησκευτικό και το ερευνητικό/επιστημονικό κομμάτι αποδίδεται με όμορφο τρόπο. Αυτό ήταν για μένα και το καλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού, το ξετύλιγμα της ιστορίας. Οι χάρτες είναι της λογικής του Darkest Dungeon, αλλά αισθητά φτωχτότεροι. Μόνο στα δωμάτια μπορεί να προκύψει κάποιο event ή μάχη, οι διάδρομοι είναι καθαρά διακοσμητικοί. Το χρονόμετρο αφύπνισης των Necrons είναι ένας καλός μηχανισμός άσκησης πίεσης στον παίκτη, δεν μπορείς να χασομερήσεις για να ψάξεις τα πάντα, θέλει στόχευση ώστε να μη βρεθείς με τους αντιπάλους σε πλήρη συναγερμό. Αντίστοιχα, στο campaign, θέλει στοχευμένη επιλογή αποστολών. Γενικά, οι μάχες είναι καλές αλλά θεωρώ πως υστερούν απέναντι σε αυτά που βλέπουμε είτε στα XCOM, είτε στα Wasteland, καθώς δεν υπάρχει κάλυψη, μόνο line of sight και range των όπλων. Η ποικιλία των αντιπάλων είναι αρκετά καλή και η δυσκολία ανεβαίνει με λογικό ρυθμό. Συνολικά, όμως, είναι ένα παιχνίδι που, παρότι φτιαγμένο με προσοχή, δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε. Ήθελα τις μάχες συνθετότερες και την εξερεύνηση πλουσιότερη. Πάντως, με μια καλή έκπτωση, οι φίλοι του Warhammer 40K και των turn-based tactics θεωρώ πως αξίζει να το δουν, έχει αρκετό ενδιαφέρον. Απλά (όπως, λ.χ., το Sanctus Reach) ήθελε ένα κλικ παραπάνω για να γίνει εξαιρετικό. 1 1
gust Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2020 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2020 Ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική απάντηση! Από αυτά που γράφεις μάλλον δε θα με κρατήσει αφού θεωρώ ότι μάλλον στερείται γενικά ποικιλίας και απευθύνεται μόνο σε σκληροπυρηνικούς warhammer fans.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα