Επισκέπτης Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορεί να είναι ιστορικά οι πιο σημαντικοί στον πλανήτη, αλλά φαίνεται πως πλέον χάνουν τον αγώνα δρόμου ενάντια στην Κινεζική βιομηχανία ηλεκτροκίνητων. Όλα τα φώτα πλέον είναι στραμμένα σε αμιγώς ηλεκτροκίνητες λύσεις, και η αγορά φαίνεται επίσης να ρέπει ξεκάθαρα προς τα εκεί. Σε αυτή τη νέα εποχή, η Κίνα φαίνεται να είναι ο οδηγός των εξελίξεων, ενώ οι υπόλοιποι πασχίζουν να ακολουθήσουν με αρκετούς αναλυτές να προειδοποιούν πως ίσως να είναι ήδη αργά. Μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Volkswagen, Mercedes-Benz και Renault αναπτύσσουν ήδη πλάνα για μαζική μετακόμιση των γραμμών παραγωγής στην Κίνα, αφού εκεί παράγεται το 67% των μπαταριών του πλανήτη (1% στην Ευρώπη). Πέρα όμως από τα οφέλη της εφοδιαστικής αλυσίδας, υπάρχει και το γεγονός ότι η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων (50% του κόσμου), και άρα οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να γλιτώσουν τεράστια ποσά από τους δασμούς εισαγωγών με τους οποίους επιβαρύνονται τώρα αν παρήγαγαν τα μοντέλα τους εκεί. Η Volkswagen και η Tesla έχουν ήδη ανακοινώσει επενδυτικά πλάνα που προβλέπουν την κατασκευή μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων στη Σαγκάη, μεταφέροντας εκεί το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους. Ακόμη και οι ελάχιστοι και σχετικά μικροί κατασκευαστές μπαταριών που βρίσκονται αυτή την στιγμή στην Ευρώπη σχεδιάζουν να μεταφέρουν την παραγωγή τους στην Κίνα, αφού οι πρώτες ύλες είναι φθηνότερες εκεί, ενώ η σχετική γραφειοκρατεία στη γηραιά ήπειρο καθιστά τη λειτουργία τους ασύμφορη. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η γραφειοκρατεία που υπάρχει στην Ευρώπη είναι αποτέλεσμα της έλλειψης οράματος που έχουν οι ιθύνοντες για τον αναδυόμενο τομέα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Η Κίνα από την άλλη μεριά, έχει απλοποιήσει τη σχετική γραφειοκρατεία, και επιπλέον προσφέρει και σημαντικά κίνητρα για την ενίσχυση της ανάπτυξης αυτής της νέας αγοράς. Αυτό βοήθησε στη σχεδόν ακαριαία ανάπτυξη της σχετικής βιομηχανίας στην Κίνα, πιάνοντας στον ύπνο τους κατασκευαστές σε Ευρώπη και Αμερική. Κατασκευαστές όπως η Geely και η BYD που χρηματοδοτείται και από τον Warren Buffet, έχουν ήδη κατακτήσει σχεδόν ολοσχερώς την Κινεζική αγορά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε φέτος, έστω και αργά, να πάρει κάποια μέτρα, εισάγοντας νέα χρηματοδοτικά προγράμματα για κατασκευαστές μπαταριών και ξεκινώντας μια συζήτηση για απλοποίηση της γραφειοκρατίας. Οι κατασκευαστές μπαταριών πάντως κατηγορούν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων για την ολιγωρία της Ε.Ε., αφού όπως λένε οι τελευταίοι δεν πήραν το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης σοβαρά. Κάποιοι από αυτούς όπως η BMW για παράδειγμα, έχουν ήδη ξεκαθαρίσει ότι δεν πιστεύουν σε ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον και ότι η συζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα δεν είναι καν ρεαλιστική. Ως εκ τούτου δεν προβληματίζονται για το αν θα μείνουν εκτός εξελίξεων. Ακόμη και με τις όσες προσπάθειες γίνονται στη δική μας ήπειρο όμως, φαίνεται πως η κατάσταση δε θα ανατραπεί εύκολα. Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα ακολουθεί μια ξεκάθαρα επιθετική πολιτική στο θέμα, “κλειδώνοντας” την παροχή λιθίου και κοβαλτίου στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό καθιστά αδύνατο για οποιονδήποτε άλλο να κατασκευάσει μπαταρίες σε μεγάλη κλίμακα, και φέρνει την Κίνα σε θέση οδηγού. Η τελευταία ελπίδα για την Ευρώπη σύμφωνα με αναλυτές είναι να γίνει κάτι παρόμοιο με την Airbus, ενώνοντας δηλαδή όλους τους κατασκευαστές μπαταριών της Ευρώπης σε μια μεγάλη εταιρία. CNN Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Moderators Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 "Γηραιά ήπειρος", όνομα και πράγμα καταντήσαμε με διαδικασίες, τυποποίηση, περιορισμούς... Α ρε Κίνα που μας χρειάζεται... 3 2
Δημοφιλής ανάρτηση kalmik Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) Κίνα βεβαίως χρειάζονται αρκετοί. Με εργασιακήαπορρύθμιση, τρελή ρύπανση περιβάλλοντος, καουμπόκικο καπιταλισμό αλλά κρατικό καταναγκασμό και μονοκομματικό κράτος. Μέση οδός σίγουρα δεν υπάρχει, είμαστε καταδικασμένοι... Όσο για την ηλεκτροκίνηση είναι το επόμενο κατευθυνόμενο hype, η πανάκεια... έτσι σκέφτονται κάποιοι. ¨Η μήπως η επιτομή του στρουθοκαμηλισμού αφού από κάπου έρχεται όλη αυτή η ηλεκτρική ενέργεια. Μέχρι να έλθει 100% από ανανεώσιμες πηγές και πυρηνική σύντηξη, και η ηλεκτρική ενέργεια θα είναι εξίσου βρώμικη. Το ίδιο βρώμικα θα είναι και τα εργοστάσια που θα φτιάχνουν "καθαρά" οχήματα. Όσο για τα τοξικά μέταλλα των μπαταριών ας μην κάνουμε κουβέντα. Μήπως είμαστε άλλη μια φορά καταδικασμένοι. Ειδικά όταν δεν σκεφτόμαστε;; Επεξ/σία 8 Νοεμβρίου 2018 από kalmik 49 12
NT1G Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 7 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε "Γηραιά ήπειρος", όνομα και πράγμα καταντήσαμε με διαδικασίες, τυποποίηση, περιορισμούς... Α ρε Κίνα που μας χρειάζεται... Έχεις ένα point... 18 3 3
dpolal Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 16 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε "Γηραιά ήπειρος", όνομα και πράγμα καταντήσαμε με διαδικασίες, τυποποίηση, περιορισμούς... Α ρε Κίνα που μας χρειάζεται... Με μόνο αρνητικό τα κάγκελα στα παράθυρα των εργοστασίων για να μην πηδάνε οι εργάτες/δούλοι όταν τρελαίνονται από τα συνεχή 12ωρα. Χαλάει το φενγκ σούι λένε. 14 4 1
aris1986 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Ο Νίξον τους έκανε μάγκες το '70. Έσκασε εκεί στο σινικό τείχος με το παλτό του σαν αστυνόμος Σαϊνης και έκλεισε business. Τώρα μην γκρινιάζουμε αν είναι πρώτοι και μας φτιάχνουν τα κινητά, τα αμάξια και σε λίγο τα σπίτια... 👍
skiabox Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 21 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε "Γηραιά ήπειρος", όνομα και πράγμα καταντήσαμε με διαδικασίες, τυποποίηση, περιορισμούς... Α ρε Κίνα που μας χρειάζεται... Μην το γελάς. Μπορεί να μας περνάνε ακόμα και στην διαφάνεια. Πρόσφατα ένας δημοσιογραφικός οργανισμός έστειλε ερώτημα στις Βρυξέλλες για μια ανάλυση των μισθών των ευρωβουλευτών και υπάρχει ένα κονδύλι 4000 ευρώ στην μηνιαία μισθοδοσία για το οποίο οι αρχές απάντησαν ότι είναι απόρητο που πάει!
epanoe Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Εγω απο το αρθρο καταλαβαίνω οτι η Κινα ειναι η ελπιδα της Ευρωπης για ηλεκτροκινηση, γιατι αν περιμέναμε απο τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανιες.... Δεν συνθλίβει τα όνειρα της Ευρωπης, τα ονειρα των ευρωπαϊκών ομιλων να ελέγξουν την αυτοκινητοβιομηχανια συνθλίβει 7
dimosss Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 56 λεπτά πριν, kalmik είπε Κίνα βεβαίως χρειάζονται αρκετοί. Με εργασιακήαπορρύθμιση, τρελή ρύπανση περιβάλλοντος, καουμπόκικο καπιταλισμό αλλά κρατικό καταναγκασμό και μονοκομματικό κράτος. Μέση οδός σίγουρα δεν υπάρχει, είμαστε καταδικασμένοι... Όσο για την ηλεκτροκίνηση είναι το επόμενο κατευθυνόμενο hype, η πανάκεια... έτσι σκέφτονται κάποιοι. ¨Η μήπως η επιτομή του στρουθοκαμηλισμού αφού από κάπου έρχεται όλη αυτή η ηλεκτρική ενέργεια. Μέχρι να έλθει 100% από ανανεώσιμες πηγές και πυρηνική σύντηξη, και η ηλεκτρική ενέργεια θα είναι εξίσου βρώμικη. Το ίδιο βρώμικα θα είναι και τα εργοστάσια που θα φτιάχνουν "καθαρά" οχήματα. Όσο για τα τοξικά μέταλλα των μπαταριών ας μην κάνουμε κουβέντα. Μήπως είμαστε άλλη μια φορά καταδικασμένοι. Ειδικά όταν δεν σκεφτόμαστε;; Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό που λες. Σκέψου για τα ελληνικά δεδομένα πόσους τόνους λιγνίτη θα πρέπει να καίμε παραπάνω σε ετήσια βάση για να καλύψουμε την μεγαλύτερη ζήτηση για ηλεκτρονικό ρεύμα. Επεξ/σία 8 Νοεμβρίου 2018 από dimosss
Βασίλης_29 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Είναι θλιβερό να χάνονται θέσεις παραγωγής από την Ευρώπη.
Rhamnusia Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 3 λεπτά πριν, Βασίλης_29 είπε Είναι θλιβερό να χάνονται θέσεις παραγωγής από την Ευρώπη. Καπιταλισμός λέγεται και έχουν περισσότερο κέρδος στην Ασία. 5
papars Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Βλέπω η Ελλάδα είναι έτοιμη για την ηλεκτροκίνηση. Μου πήρε αρκετή ώρα να καταλάβω τι είναι αυτό ... 1
kalmik Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 2 λεπτά πριν, papars είπε Βλέπω η Ελλάδα είναι έτοιμη για την ηλεκτροκίνηση. Μου πήρε αρκετή ώρα να καταλάβω τι είναι αυτό ... Συγγνώμην που βρίσκεται αυτό;
nickolasemp Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 43 λεπτά πριν, kalmik είπε Κίνα βεβαίως χρειάζονται αρκετοί. Με εργασιακήαπορρύθμιση, τρελή ρύπανση περιβάλλοντος, καουμπόκικο καπιταλισμό αλλά κρατικό καταναγκασμό και μονοκομματικό κράτος. Μέση οδός σίγουρα δεν υπάρχει, είμαστε καταδικασμένοι... Όσο για την ηλεκτροκίνηση είναι το επόμενο κατευθυνόμενο hype, η πανάκεια... έτσι σκέφτονται κάποιοι. ¨Η μήπως η επιτομή του στρουθοκαμηλισμού αφού από κάπου έρχεται όλη αυτή η ηλεκτρική ενέργεια. Μέχρι να έλθει 100% από ανανεώσιμες πηγές και πυρηνική σύντηξη, και η ηλεκτρική ενέργεια θα είναι εξίσου βρώμικη. Το ίδιο βρώμικα θα είναι και τα εργοστάσια που θα φτιάχνουν "καθαρά" οχήματα. Όσο για τα τοξικά μέταλλα των μπαταριών ας μην κάνουμε κουβέντα. Μήπως είμαστε άλλη μια φορά καταδικασμένοι. Ειδικά όταν δεν σκεφτόμαστε;; Τροφή για σκέψη, η αιολική ενέργεια, η υδροηλεκτρική και η ενέργεια από τους ωκεανούς θα μπορούσε να γίνει sustainable? Επίσης η ηλιακή. Ήδη στην Δανία είναι το 47% γαι φέτος. Η ηλιόλουστη Ελλάδα, με τους ανέμους της και τα πολλά της βουνά δεν θα μπορούσαν άραγε να γίνουν παράδειγμα στις ανανεώσιμες καθαρές πηγές ενέργειας; 1, 2 Αλλά από την άλλη εμείς επενδύουμε σαν Ελλάδα ακόμα στις βρώμικες πηγές ενέργειας και στον λιγνίτη. 1
papars Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2018 2 λεπτά πριν, kalmik είπε Συγγνώμην που βρίσκεται αυτό; https://goo.gl/maps/4pnnXNshFP12
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα