Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το πιο ΄΄προσιτό΄΄ ηλεκτρικό είναι το Nissan Leaf. Η πρώτη ερώτηση είναι: Πόσο προσιτό είναι ένα αμάξι των 32.000€? 

Αφού απαντήσεις, σκέφτεσαι, τι αγοράζεις λοιπόν με 32.000€?:

- 270 km Αυτονομία

- 60 min αναμονή - στην καλύτερη - για να φορτίσεις από 20% έως 80%

Δηλαδή όταν θα έχεις (από αρχική 270km) 54 km αυτονομία θα περιμένεις 60min για να έχεις 216km. Για να το καταλάβεις καλύτερα, ξεκινάς και μετά από 216 km σταματάς 60min για να έχεις άλλα 216km...

- 144km/h Τελική.

- Nissan με ότι σημαίνει για τον καθένα μας.

Αφού σκεφτείς τα παραπάνω λοιπόν, πας αντιπροσωπία, σκας 32.000€ και φεύγοντας λες: Τους έσκισα, τους πήρα τα σώβρακα, τους έπιασα μ@λ@κες. Αυτό θα έρθει στο μυαλό σου;

Υπάρχει κανείς που θα σκεφτεί ότι έκανε μια συμφωνία vfm? 

 

 

  • Like 2
  • Απαντ. 149
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

 

20 ώρες πριν, lvrysis είπε

Ανακριβές. Ένα ηλεκτροκίνητο έχει μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας ~30kWh (πχ αυτό), άρα συνολικό κόστος 3000€-5000€.

 

Αν θέλεις range σε επίπεδα που να πλησιάζει παραδοσιακό αυτοκίνητο χρειάζεται μπαταρία 100+ KWh, και αυτό πάλι με κάποιους συμβιβασμούς.

 

20 ώρες πριν, lvrysis είπε

- Πολύπλοκο σύστημα ψύξης με θερμοστάτες, αντλία, ψυγεία, βεντιλατέρ, θερμοστάτες... φέρτε μου ντεπόν για ελέφαντες παρακαλώ...

 

Αν θεωρείς πολύπλοκο ένα σύστημα με μηχανική αντλία των 30 ευρώ και ένα μηχανικό θερμοστάτη των 7 ευρώ, τότε τί έχεις να πείς για το σύστημα ψύξης των ηλεκτρικών που έχει heat pump?

Παράλληλα το θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα είναι απαραίτητα, καθώς χωρίς αυτά επιβαρύνεται πολύ η μπαταρία και πέφτει το range. Τα παραδοσιακά αυτοκίνητα δέν τα χρειάζονται αυτά, γιατι η θέρμανση είναι άφθονη και τζάμπα, απο την ενέργεια που έχει ήδη χαθεί

 

17 ώρες πριν, lvrysis είπε

- Δεν έχει την κάκιστη απόδοση (~30% και αν) ενός συμβατικού και

Αν υπολογίσεις το βαθμό απόδοσης ξεκινώντας απο το εργοστάσιο της ΔΕΗ, δέν έχει μεγάλη διαφορά με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης

18 ώρες πριν, lvrysis είπε

- Δε χρειάζεται να μετατρέψει παλινδρομική κίνηση σε περιστροφική

- Δε χρειάζεται να μετατρέψει μια έκρηξη σε παλινδρομική κίνηση

Τί σημασία έχουν αυτά?

Και στα ηλεκτρικά υπάρχουν πολλές μετατροπές (χημική ενέργεια μπαταρίας, ρεύμα DC, μετατροπή σε AC απο το inverter, μετατροπή ρεύματος σε μαγνητικό πεδίο στο μοτέρ, περιστροφική κίνηση στους τροχους).

 

20 ώρες πριν, lvrysis είπε

- Δε χρειάζεται σε καμία περίπτωση ισχυρό σύστημα ψύξης

 

Ίσα ίσα το αντίθετο. Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί σε θερμοκρασίες 80-110 βαθμούς, που είναι πολύ μεγαλύτερες απο τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος, οπότε η αποβολή θερμότητας γίνεται με έναν εναλλάκτη και μία αντλία να κυκλοφορεί τα υγρά.

Οι μπαταρίες έχουν πρόβλημα και στις χαμηλές θερμοκρασίες οπότε χρειάζονται προθέρμανση, αλλά και δέν πρέπει να ξεπεράσουν τους 40 βαθμούς γιατι αρχίζει ταχεία φθορά. Και επειδή οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος φτάνουν τους 40 βαθμούς, ένα απλό σύστημα ψύξης όπως των αυτοκινήτων ΜΕΚ είναι ανεπαρκές. Γι αυτό όλα τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα έχουν σύστημα ψύξης της μπαταρίας με αντλίες θερμότητας.

 

20 ώρες πριν, lvrysis είπε

Κάποια ηλεκτρονικά ισχύος, που δεν είναι κάτι φοβερό και τρομερό

Τίποτα φοβερό και τρομερό, εκτός απο το κόστος. Τα inverters αυτά χρησιμοποιούν αιχμή της τεχνολογίας για να πετύχουν υψηλή απόδοση, όπως τρανζίστορ SiC ή GaN, τα οποία εκτός απο πανάκριβα, λόγω δυσκολίας κατασκευής δημιουργούνται και ελλείψεις στην αγορά, πραγμα που ανεβάζει ακόμα πιο πολύ την τιμή τους.

 

20 ώρες πριν, lvrysis είπε

- Και ένα μεγάλο πρόβλημα, την μπαταρία. Αλλά μην τρελαθούμε τώρα, 5 χρόνια ασχολήθηκαν με αυτή και διπλασίασαν την απόδοσή της. Αν "έπιαναν" το θέμα από το '90, τώρα θα είχαμε ηλεκτρικά με αυτονομία 1000km. Ένας θερμικός κινητήρας έχει βαλβίδες, εκκεντροφόρους, ιμάντα χρονισμού, συστήματα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης βαλβίδων, βαλβίδες EGR, turbo, intercooler... Εκατομμύρια πατέντες και όμως λειτουργούν. Μην τρελαθούμε τώρα για μια μπαταρία...

 

Η τεχνολογία των μπαταριών είναι πιό παλιά απο τον κινητήρα εσωτερικής κάυσης. Οι μπαταρίες λιθίου συγκεκριμένα, απο την δεκαετία του 1970. Την δεκαετία του 1990-2000 έφτασαν πολύ υψηλά επίπεδα εξέλιξης. Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν σήμερα τα Tesla είναι τεχνολογία του ~2008.

Το κόστος δέν βγαίνει ούτε με το ζύγι, ούτε με τον αριθμό εξαρτημάτων.  Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λίγα αλλά πανάκριβα εξαρτήματα, γι αυτό βγαίνουν πολύ ακριβότερα απο τα παραδοσιακά, και αυτό δέν πρόκειται να αλλάξει σύντομα.

Στις 6/11/2018 στις 10:30 ΜΜ, fnp είπε

Αν η tesla  είχε λύσει το πρόβλημα της παραγωγής τα πράγματα θα ήταν εντελώς διαφορετικά αυτή την στιγμή.

H Tesla έχει πρόβλημα ζήτησης, γιατι πολύ απλά η αγορά για αυτοκίνητα με μέση τιμή $55000 - $60000 είναι περιορισμένη. Αν το παραδεχτεί αυτό, η φούσκα σκάει την επόμενη στιγμή, οπότε βαφτίζει την περιορισμένη ζήτηση σε πρόβλημα παραγωγής.

Αλλιώς πώς εξηγείται οτι ενώ υποτίθεται έχει backlog με πάνω απο 400 χιλιάδες προ-παραγγελίες, το καλοκαίρι άνοιξε την φόρμα παραγγελίας για όλους, ακόμα και αυτούς που δέν είχαν κράτηση.

Και πρίν λίγες ημέρες, παρουσίασε το φτηνότερο Medium Range μοντέλο, ενώ παράλληλα κατάργησε το Long Range. Αυτό δείχνει οτι εξάντλησε την ζήτηση για το LR πισωκίνητο, γι αυτό πουλάει το ίδιο αυτοκίνητο σε χαμηλότερο price point.

Δημοσ.

Το άρθρο δλδ η bmw τα λέει πολύ καλά και τα λέμε και μερικοί ακόμα με κοινή λογική και κάποια δεδομένα

οι μπαταρίες έχουν τεχνολογικούς περιορισμούς σήμερα και μάλλον για αρκετά χρόνια που κάνουν την ηλεκροκίνηση μαζικά να είναι ανέφικτη.

1. Το ένα μικρότερο πρόβλημα είναι η επαναφόρτιση που θέλει χρόνο και άρα στερεί αυτονομία. Ενώ στα υγρά καύσιμα γεμίζεις σε 3'' και έχεις φύγει στην μπαταρία θέλεις ώρες και ακόμα και το quick charge που υπερδιαφοιμίζεται και ας πούμε έιναι 30' για 50-60% παραμένει μεγάλος χρόνος όταν ξεκινάς από θεσσαλονίκη ας πούμε για Καλαμάτα. Με το ηλεκτρικό θα θέλεις α) να ξεκινήσεις με 100% για να σου φτάσει ίσως δύο μισές γρήγορες φορτίσεις να φτάσεις Καλαμάτα δλδ 60' επιβάρυνση.

2. Ακόμα και 1 να λυθεί υπάρχει σοβαρότερο πρόβλημα που δεν ξέρουμε αν και πότε θα λυθεί αλλά προς το παρόν είναι ο "τάφος" της ηλεκτροκίνησης. Οι μπαταρίες θέλουν "ειδικά" και "σπάνια" ορικτά να κατασκευαστούν όχι σε "επάρκεια" ή περίσσια όπως θα απαιτούνταν. Πχ το λίθιο είναι εξαιρετικά σπάνιο (νταξ όχι και χρυσός) και όπως και να έχει δεν μπορεί να  είναι το κύριο υλικό μπαταριών σε τέτοια κλίμακα. Υπάρχουν τεχνολογίες χωρίς λίθιο με άλλα ορυκτά και μέταλλα αλλά παραμένει το ίδιο πρόβλημα. Ήμαστε 7.340.000.000 σε αυτόν τον πλανήτη και δεν επαρκούν για μπαταρίες για όλα τα αυτοκίνητα που χρειαζόμαστε που και ΑΝ επαρκούν για μία γενιά αυτοκινήτων δεν επαρκούν για την δεύτερη ή για τα ανταλλακτικά (αλλαγή μπαταριών) που θα χρειαστεί η πρώτη σε 5-6 χρόνια.. :( 

 

Οπότε τα ξαναλέμε όταν βγάλουν μπαταρίες από υλικό τόσο αφθονούν όσο ο σίδηρος οι οποίες όμως θα πρέπει να ικανοποιούν το 1 δλδ να φορτίζουν πολύ γρήγορα αλλιώς δεν κάνουμε τίποτα. 

 

Προσωπικά το βλέπω πολύ μακριά ακόμα για ηλεκτρικά μη σου πω και για υβριδικά. Πιθανολογώ και εγώ σύντομα θα ξεφουσκώσει και αυτή η φούσκα μόλις τσιμπήσουν (λόγω ζήτησης) τα υλικά κατασκευής μπαταριών σε τιμή. Το παρόν και μέλλον μάλλον παραμένουν τα υγρά καύσιμα όποια και αν είναι (βενζίνη, υδρογόνο κτλ). 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, esykas είπε

κλασική περίπτωση λάθος επιμερισμού της ευθύνης..στην Αφρική έχουν έλλειψη σε πόσιμο νερό, να σταματήσω να το πίνω εδώ στην Ελλάδα?

αν δλδ σταματούσαμε να αγοράζουμε κινητά=μπαταρίες=κοβάλτιο, αυτά τα παιδιά δεν θα εργάζονταν στην παραγωγή του πχ στο Κονγκό? Όχι, θα τα έβαζαν να δουλέψουν κάπου αλλού..

Δημοσ.
21 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Αν θέλεις range σε επίπεδα που να πλησιάζει παραδοσιακό αυτοκίνητο χρειάζεται μπαταρία 100+ KWh, και αυτό πάλι με κάποιους συμβιβασμούς.

Αν θεωρείς πολύπλοκο ένα σύστημα με μηχανική αντλία των 30 ευρώ και ένα μηχανικό θερμοστάτη των 7 ευρώ, τότε τί έχεις να πείς για το σύστημα ψύξης των ηλεκτρικών που έχει heat pump?

Παράλληλα το θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα είναι απαραίτητα, καθώς χωρίς αυτά επιβαρύνεται πολύ η μπαταρία και πέφτει το range. Τα παραδοσιακά αυτοκίνητα δέν τα χρειάζονται αυτά, γιατι η θέρμανση είναι άφθονη και τζάμπα, απο την ενέργεια που έχει ήδη χαθεί

Αν υπολογίσεις το βαθμό απόδοσης ξεκινώντας απο το εργοστάσιο της ΔΕΗ, δέν έχει μεγάλη διαφορά με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης

Τί σημασία έχουν αυτά?

Και στα ηλεκτρικά υπάρχουν πολλές μετατροπές (χημική ενέργεια μπαταρίας, ρεύμα DC, μετατροπή σε AC απο το inverter, μετατροπή ρεύματος σε μαγνητικό πεδίο στο μοτέρ, περιστροφική κίνηση στους τροχους).

Ίσα ίσα το αντίθετο. Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί σε θερμοκρασίες 80-110 βαθμούς, που είναι πολύ μεγαλύτερες απο τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος, οπότε η αποβολή θερμότητας γίνεται με έναν εναλλάκτη και μία αντλία να κυκλοφορεί τα υγρά.

Οι μπαταρίες έχουν πρόβλημα και στις χαμηλές θερμοκρασίες οπότε χρειάζονται προθέρμανση, αλλά και δέν πρέπει να ξεπεράσουν τους 40 βαθμούς γιατι αρχίζει ταχεία φθορά. Και επειδή οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος φτάνουν τους 40 βαθμούς, ένα απλό σύστημα ψύξης όπως των αυτοκινήτων ΜΕΚ είναι ανεπαρκές. Γι αυτό όλα τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα έχουν σύστημα ψύξης της μπαταρίας με αντλίες θερμότητας.

Τίποτα φοβερό και τρομερό, εκτός απο το κόστος. Τα inverters αυτά χρησιμοποιούν αιχμή της τεχνολογίας για να πετύχουν υψηλή απόδοση, όπως τρανζίστορ SiC ή GaN, τα οποία εκτός απο πανάκριβα, λόγω δυσκολίας κατασκευής δημιουργούνται και ελλείψεις στην αγορά, πραγμα που ανεβάζει ακόμα πιο πολύ την τιμή τους.

Η τεχνολογία των μπαταριών είναι πιό παλιά απο τον κινητήρα εσωτερικής κάυσης. Οι μπαταρίες λιθίου συγκεκριμένα, απο την δεκαετία του 1970. Την δεκαετία του 1990-2000 έφτασαν πολύ υψηλά επίπεδα εξέλιξης. Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν σήμερα τα Tesla είναι τεχνολογία του ~2008.

Το κόστος δέν βγαίνει ούτε με το ζύγι, ούτε με τον αριθμό εξαρτημάτων.  Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λίγα αλλά πανάκριβα εξαρτήματα, γι αυτό βγαίνουν πολύ ακριβότερα απο τα παραδοσιακά, και αυτό δέν πρόκειται να αλλάξει σύντομα.

H Tesla έχει πρόβλημα ζήτησης, γιατι πολύ απλά η αγορά για αυτοκίνητα με μέση τιμή $55000 - $60000 είναι περιορισμένη. Αν το παραδεχτεί αυτό, η φούσκα σκάει την επόμενη στιγμή, οπότε βαφτίζει την περιορισμένη ζήτηση σε πρόβλημα παραγωγής.

Αλλιώς πώς εξηγείται οτι ενώ υποτίθεται έχει backlog με πάνω απο 400 χιλιάδες προ-παραγγελίες, το καλοκαίρι άνοιξε την φόρμα παραγγελίας για όλους, ακόμα και αυτούς που δέν είχαν κράτηση.

Και πρίν λίγες ημέρες, παρουσίασε το φτηνότερο Medium Range μοντέλο, ενώ παράλληλα κατάργησε το Long Range. Αυτό δείχνει οτι εξάντλησε την ζήτηση για το LR πισωκίνητο, γι αυτό πουλάει το ίδιο αυτοκίνητο σε χαμηλότερο price point.

Καλά βρε fubar, και βλέπω τα βίντεό σου στο youtube που τα λες καλά και μου δίνεις απάντηση εδώ όμοια με ιεράς εξέτασης στο μεσαίωνα...

Όποιος ψύχει τη μπαταρία του με κλιματισμό, απλά πάει για κλείσιμο ή κάνει κινήσεις εντυπωσιασμού. Σιγά μην ασχοληθώ να ψύξω τη μπαταρία, το έχασα το παιχνίδι (https://insideevs.com/volkswagen-follows-nissan-decides-wo-go-air-cooling-e-golf/).

Για να μην κάτσω να ψάξω βαθμό απόδοσης ενός θερμικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και απώλειες γραμμών μεταφοράς κτλ, έστω πως η μονάδα είναι υδροηλεκτρική. Έστω πως είναι αιολική. Καίω 0 καύσιμο.

Στα υπόλοιπα βαριέμαι να απαντήσω.

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, lvrysis είπε

Όποιος ψύχει τη μπαταρία του με κλιματισμό, απλά πάει για κλείσιμο ή κάνει κινήσεις εντυπωσιασμού. Σιγά μην ασχοληθώ να ψύξω τη μπαταρία, το έχασα το παιχνίδι (https://insideevs.com/volkswagen-follows-nissan-decides-wo-go-air-cooling-e-golf/).

Αερόψυκτες μπαταρίες έχουν τα μικρά αυτοκίνητα πόλης για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά. Αυτά όμως έχουν μικρές μπαταρίες και περιορισμούς στην τελική ταχύτητα/επιτάχυνση.

Όλα τα νέας γενιάς ηλεκτρικά υψηλών επιδόσεων (Audi e-tron, Jaguar ipace, Mercedes EQC κτλ) έχουν ενοποιημένο σύστημα κλιματισμού καμπίνας/μπαταρίας με αντλία θερμότητας

Heat Pump Helps Audi E-Tron Trump Tesla Performance

Δέν γίνεται αλλιώς, γιατι η μπαταρία είναι το πιό ευαίσθητο και παράλληλα πιό ακριβό εξάρτημα του αυτοκινήτου.

 

Δημοσ.

Ρε φουμπαρ. Πιο πολύ για φούμαρ μου φαίνεσαι. Ο ορισμός της ημιμάθειας και για κάποιο λογο ο δικηγόρος του διαβόλου και δη των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Και εγώ δεν μπορώ να πάρω Τέσλα αυτή την στιγμή αλλά δεν κάνω και έτσι.

Ξύδι παιδί μου...

Δημοσ.
22 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Όλα τα νέας γενιάς ηλεκτρικά υψηλών επιδόσεων (Audi e-tron, Jaguar ipace, Mercedes EQC κτλ) έχουν ενοποιημένο σύστημα κλιματισμού καμπίνας/μπαταρίας με αντλία θερμότητας

Heat Pump Helps Audi E-Tron Trump Tesla Performance

αυτό δεν είναι αντλία θερμότητας με κύκλο συμπίεσης αλλά ένα dry cooler

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, nvel είπε

αυτό δεν είναι αντλία θερμότητας με κύκλο συμπίεσης αλλά ένα dry cooler

Αυτό σε πείραξε ή το ότι λέει ότι το θερμαινομενο τιμόνι και τα θερμαινομενα καθίσματα είναι απαραίτητα στα ηλεκτροκίνητα. . .

Βασικά έχει μπερδέψει το battery conditioning με το air condition.

Το μέλλον είναι στα ηλεκτροκίνητα.

Τα ηλεκτροκίνητα είναι πιο οικολογικά από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Όσο προχωράει η διείσδυση των ΑΠΕ τόσο πιο οικολογικά θα γίνονται.

(Πάντα θα υπάρχουν κάποιες έρευνες που θα ισχυρίζονται το αντίθετο και θα βρίσκουν διαφορές προφάσεις για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολογητα - και κάποιοι για άγνωστο λόγο ή μαλλον χωρίς λόγο υποστηρίζουν αυτές τις έρευνες με φανατισμό οπαδού)

Ο λόγος που δεν είναι ήδη πρώτα σε πωλήσεις είναι το κόστος των μπαταριών. 

Όταν φτάσει αυτό σε λογικά επίπεδα, όλες οι εταιρείες θα στηρίζονται σε ηλεκτρικά για την επιβιωση τους και τα βενζινοκινητα θα υπάρχουν μόνο για αυτούς που επιλέγουν για κάποιο συγκεκριμένο λογο. Πχ ήχο, μυρωδιά της βενζίνης ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο.

Πιθανοτα μαζί με τα BEV θα υπάρξουν και FCEV τα οποία θα δουλεύουν με υδρογόνο και το ίδιο drive train.

Το υδρογόνο θα παράγεται είτε από ΑΠΕ blue hydrogen είτε από φυσικό αέριο grey hydrogen.

Θα φάμε καμία εικοσαετία (με μια κρυφη ελπίδα να γινει 10ετια αυτη η περιοδος) στη μάπα τα hybrid μέχρι να συμβούν όλα αυτά.

Επεξ/σία από yiannis_1
Δημοσ.
33 λεπτά πριν, yiannis_1 είπε

Αυτό σε πείραξε ή το ότι λέει ότι το θερμαινομενο τιμόνι και τα θερμαινομενα καθίσματα είναι απαραίτητα στα ηλεκτροκίνητα. . .

Βασικά έχει μπερδέψει το battery conditioning με το air condition.

Η απόδοση των μπαταριών πέφτει το χειμώνα. Αν ανάψεις και τη θέρμανση, η εμβέλεια του αυτοκινήτου θα πέσει στο μισό, ίσως και πιό κάτω.

Το θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα δημιουργούν αίσθηση ζεστασιάς χωρίς να καταναλώνουν πολύ ενέργεια, γι αυτό είναι στον στάνταρ εξοπλισμό των ηλεκτρικών, αλλά αυτό βέβαια ανεβάζει το κόστος και την πολυπλοκότητα του αυτοκινήτου.

 

50 λεπτά πριν, yiannis_1 είπε

Το μέλλον είναι στα ηλεκτροκίνητα.

 

Νομίζω οτι δέν αντιλαμβάνεστε πλήρως ούτε τα κρυφά κόστη, ούτε τους υπόλοιπους συμβιβασμούς που απαιτούνται για την κατοχή και χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Έχετε σκεφτεί οτι το ηλεκτρικό μέλλον που ονειρεύεστε μπορεί να βγάλει την αυτοκίνηση εκτός των οικονομικών δυνατοτήτων σας?

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Έχετε σκεφτεί οτι το ηλεκτρικό μέλλον που ονειρεύεστε μπορεί να βγάλει την αυτοκίνηση εκτός των οικονομικών δυνατοτήτων σας?

Βεβαίως. Αυτή την στιγμή που μιλάμε. Ένα 50% να πέσει το κόστος δε θα το σκέφτομαι καν. (Έχει πέσει στο 1/3 Μέσα σε λιγότερο από 8 χρόνια)

Ακόμα και το ρεύμα να βγαίνει πιο ακριβό αν βάλεις σε βάθος χρόνου τι μηχανολογικα αποφεύγεις. 

Ρε εσύ δες το απλά. 

Τα rc ποτε έγιναν πραγματικά προσιτά .

Τι είναι πιο εύκολο να πάρεις και να συντηρήσεις, ακόμα και μόνος σου?

Στα 50€ την kw/h και αν βελτιωθούν και οι κύκλοι που αντέχουν σε επαναφορτιση όλοι full electric θα οδηγούμε.

Ελπίζω να το ζήσω σύντομα.

Όπως και την μείωση του νέφους και της φασαρίας.

Ειδικά οι μεγαλουπόλεις θα δουν τεράστια διαφορά σε ποιότητα ζωής.

Δημοσ.
16 ώρες πριν, yiannis_1 είπε

Βεβαίως. Αυτή την στιγμή που μιλάμε. Ένα 50% να πέσει το κόστος δε θα το σκέφτομαι καν. (Έχει πέσει στο 1/3 Μέσα σε λιγότερο από 8 χρόνια)

Δέν βλέπω μείωση στην τιμή, πόσο μάλιστα τόσο δραματική όπως λές. Για παράδειγμα το Model S 75D κοστίζει γύρω στις 75 χιλιάδες.

Το αντίστοιχο Model 3 AWD γύρω στις 55-60 χιλιάδες, οπου το Model 3 έχει κατα 10KWh μικρότερη μπαταρία (το 75D έχει 90 KWh με τα 15 να είναι καβάντζα), εντελώς γυμνό εσωτερικό και φτηνά υλικά.

Η μείωση στην τιμή προήλθε απο εκπτώσεις στην ποιότητα του αυτοκινήτου και την μακροζωία της μπαταρίας.

16 ώρες πριν, yiannis_1 είπε

Ακόμα και το ρεύμα να βγαίνει πιο ακριβό αν βάλεις σε βάθος χρόνου τι μηχανολογικα αποφεύγεις.

Αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν mainstream, τότε οι φόροι της βενζίνης θα ενσωματωθούν στο ρεύμα φόρτισης. Με τους έξυπνους μετρητές είναι πανεύκολο αυτό να γίνει.

Επίσης τα λάδια-φίλτρα-τακάκια-συμπλέκτης σε βάθος 10ετίας είναι το πολύ 2-3 χιλιάδες. Στη δεκαετία θα πρέπει να αλλαχτεί η μπαταρία με πολλαπλάσιο κόστος.

 

16 ώρες πριν, yiannis_1 είπε

Στα 50€ την kw/h και αν βελτιωθούν και οι κύκλοι που αντέχουν σε επαναφορτιση όλοι full electric θα οδηγούμε.

Αυτή η τιμή είναι κάτω του κόστους των υλικών της μπαταρίας.

 

 

Δημοσ.

καλο θα ηταν να μας πει και καποιος ποιος θα πληρωσει για τν εγκατασταση σταθμων φορτισης ειδικα σε μια χωρα οπως η ελλαδα οπου οι περισσοτεροι αγοραζουν μεταχειρισμενα αρα ΜΕΚ. θα γινουν επενδύσεις εκατομμυρίων για ενα πολυ μικρο ποσοστο ατομων που θα αγορασουν τετοια οχήματα?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...