Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

“Η τιμή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων δε διαφαίνεται πως θα γίνει ποτέ ανταγωνιστική απέναντι σε αυτά που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα”.

Αυτή ήταν η δήλωση ανώτερου στελέχους της BMW που απογοήτευσε όσους αρέσκονται να ενισχύουν το hype που απολαμβάνει η ηλεκτροκίνητη αυτοκίνηση το τελευταίο διάστημα. O 58χρονος Klaus Frölich ο οποίος είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW και διευθυντής ανάπτυξης, δεν έκρυψε την άποψή του για ένα δυσοίωνο μέλλον της ηλεκτροκίνησης κατά τη διάρκεια συνέντευξης σε Αυστραλιανό μέσο.

O λόγος; Το κόστος των μπαταριών ιόντων-λιθίου είναι αρκετά υψηλό (100-150 ευρώ ανά kWh), άρα μόνο οι μπαταρίες ενός ηλεκτροκίνητου κοστίζουν όσο ένα ολόκληρο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Φυσικά, όλα τα προϊόντα γίνονται φθηνότερα όσο πιο μαζικά παράγονται, αλλά αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των μπαταριών γιατί τα μέταλλα που περιέχουν γίνονται όλο και πιο σπάνια λόγω υπερεκμετάλλευσης και αδυναμίας ανακύκλωσης. Όσο λοιπόν πιο μαζικά θα παράγουμε ηλεκτροκίνητα, τόσο πιο ασύμφορο θα γίνεται το κόστος παραγωγής τους.

170919143512-cobalt-car-super-169.jpg.6d4455a40e11344ef8954769457b54fa.jpg

Σύμφωνα με τον Frölich, η BMW είναι η μόνη κατασκευάστρια εταιρία που έχει ήδη συνάψει συμφωνίες με προμηθευτές κοβαλτίου μέχρι το 2030, εξασφαλίζοντας τις ποσότητες που χρειάζεται για να επεκτείνει την ηλεκτροκίνητη και υβριδική γκάμα της μέχρι τότε. Ακόμη και έτσι, ο Frölich απέκλεισε ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα αποτελούν παραπάνω από το 15% της συνολικής γκάμας της BMW το 2030. Όπως δήλωσε συγκεκριμένα:

“Νομίζω ότι η συζήτηση περί ηλεκτροκίνησης στερείται λογικής, και ότι ο κόσμος θα χρησιμοποιεί κινητήρες εσωτερικής καύσης για πολλά χρόνια ακόμα. Στοιχηματίζω ένα 85% μέχρι το 2030. Στην BMW θα έχουμε 15% ηλεκτροκίνητα και 15% υβριδικά, με τα υπόλοιπα να είναι βενζίνη και πετρέλαιο.”

Ενώ για τον Elon Musk και το όραμά του είπε: “Η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα. Θα το παρομοίαζα με μια αποστολή στον Άρη”.

Φυσικά, η BMW σειρά 3 και 4 δεν τα πηγαίνει καθόλου καλά απέναντι στο Tesla Model 3 στην αγορά της Αμερικής, αφού το δεύτερο κατέχει πάνω από το 50% του μεριδίου (σε αριθμό πωλήσεων) των πολυτελών σεντάν μεσαίου μεγέθους. Παρόμοια είναι κι η εμπορική αποτυχία για τα Mercedes-Benz C class, Lexus IS, και Audi A4 και A5. Αυτό το γεγονός ίσως να προκάλεσε τα αλμυρά σχόλια του Frölich, ή ίσως αυτά τα σχόλια απλώς να εκφράζουν μια ωμή πραγματικότητα που πολύ απλά δεν συνάδει με τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς.

News.com.au
CleanTechnica.com


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 149
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Έχει και ένα δίκαιο εδώ που τα λέμε. Για μια μπαταρία να παραχθεί πρέπει να πετάξει ντουμάνια μια καπνοδόχος...

Άσε που οι μπαταρίες δεν φτιάχνονται από τα πιο "πράσινα" υλικά. 

  • Like 20
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γι αυτό και τα περισσότερα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών σε έρευνα που έγινε πέρσι είπαν ότι το μέλλον είναι το υδρογόνο και όχι οι μπαταρίες. Γι αυτό και η Toyota δεν θα ασχολείτουν καν εάν δεν υπήρχε η αγορά της Κίνας να την υποχρεώσει. 

Οι μπαταρίες απλά βολεύουν μαρκετιστικά στο άμεσο μέλλον (αρκετοί έχουν μια πρίζα σπίτι τους) για να μειώσουν τους ρύπους των εταιρειών για να πετυχαίνουν τα όρια. Μιας και ξεκίνησε ένα χορός για τα BEV, απλά θα το εκμεταλλευτούν όσο μπορούν. 

https://home.kpmg.com/us/en/home/media/press-releases/2018/01/auto-executives-consumers-skeptical-of-the-viability-of-pure-battery-electric-vehicles-kpmg-survey.html

Αναφορά σε κείμενο

Auto Executives, Consumers Skeptical of the Viability of Pure Battery Electric Vehicles: KPMG Survey

Despite the hype and massive automotive OEM investment in battery electric vehicles (BEVs), more than half (54%) of global auto executives say they believe these vehicles will fail commercially[...]

[...]More than three-quarters of executives (77% global; 85% U.S.) say they believe fuel-cell electric mobility will be the real break-through for electric mobility.

 

Επεξ/σία από Whargoul
  • Like 7
Δημοσ.

ε ναι. Το αυτονόητο. Το ηλεκτροκίνητο δεν θα αντικαταστήσει τουλάχιστον για τα επόμενα 20 χρόνια τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάποιος που αγοράζει ηλεκτρονίκητο σε 5-6 χρόνια που θα πρέπει να αλλάξει μπαταρίες τι θα κάνει; Θα το δώσει απόσυρση για να αγοράσει καινούριο; Το πιο πιθανό ίσως η απόσυρση γιατί ως μεταχειρισμένο δεν νομίζω να αξίζει να αγοράσει κανεις...

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το οτι στις μπαταριες την τελευταια 20ετια δεν εχουμε καποια σημαντικη προοδο δεν πτοει μερικους που ονειρευονται ηλεκτρικα αυτοκινητα για να πανε  σετ με το τρεντι κινητο τους... Οτι καθε νεα υποσχομενη τεχνολογια θελει σιγουρα 10-15 χρονια για να ωριμασει και αλλα τοσα για να υλοποιηθει ουτε αυτο τους πτοει... Λογικα πρεπει να ειναι οι ιδιοι που καποιος τους εταζε λεφτα ατελειωτα και εξοδο απτην ΕΕ για να τον ψηφισουν..

Επεξ/σία από Miaou7
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Sad 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επιδοτείται τόσο πολύ ένα τέσλα ώστε να χτυπάει τις τιμές των 3,C, A4 κλπ; Ή στα ευρωπαικά λόγω δασμών ανεβαίνει η αξία τους;

Αναφορά σε κείμενο

Φυσικά, η BMW σειρά 3 και 4 δεν τα πηγαίνει καθόλου καλά απέναντι στο Tesla Model 3 στην αγορά της Αμερικής, αφού το δεύτερο κατέχει πάνω από το 50% του μεριδίου (σε αριθμό πωλήσεων) των πολυτελών σεντάν μεσαίου μεγέθους. Παρόμοια είναι κι η εμπορική αποτυχία για τα Mercedes-Benz C class, Lexus IS, και Audi A4 και A5. Αυτό το γεγονός ίσως να προκάλεσε τα αλμυρά σχόλια του Frölich, ή ίσως αυτά τα σχόλια απλώς να εκφράζουν μια ωμή πραγματικότητα που πολύ απλά δεν συνάδει με τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς.

 

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τοσος χαμος γινεται με τα κοιτασματα-οκοπεδα . Ειναι ωρα για μπαταριες ? 😀

Επεξ/σία από bluesattack
  • Like 1
Δημοσ.

Δεν το πιστεύει αλλά επένδυσε πάρα πολλά για να αναπτύξει και προμοτάρει τα (κακομούτσουνα κατ' εμέ) ηλεκτροκίνητα της που εδώ και καιρό βρίσκονται στην αγορά. Γιατί? γιατί πολλοί πιστεύουν πως ο ηλεκτρισμός είναι "καθαρός" και αν έχουν και λεφτά, ΕΊΝΑΙ αγοραστές. Αν το θέμα μας είναι η οικολογία, ηλεκτρισμός που δεν παράγεται από ήλιο και άνεμο είναι ρυπογόνος στην παραγωγή του. Αν προσθέσουμε και την παραγωγή μπαταριών... ας μη το συζητάμε. Το υδρογόνο σίγουρα είναι ελπιδοφόρο, αλλά αν δεν ελεγχθεί με κάποιο τρόπο από τις σημερινές εταιρείες πετρελαιοειδών , δεν το βλέπω να "περπατάει"...

  • Like 5
Δημοσ.

Πρόφανως η BMW δεν έχει να δείξει τίποτα αυτή την στιγμή απέναντι στο φαινόμενο που λέγεται Tesla. Επίσης για όλους όσους ονειρεύονται κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήθελα να αναρωτηθούν , το ερώτημα δεν είναι αν θα υπάρχουν οι κινητήρες αυτοί αλλά αν θα υπάρχει καύσιμο για τους κινητήρες αυτούς.Καλώς ή κακώς τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με την μορφή που είχαν και έχουν ακόμα είναι καταδικασμένα.

  • Like 7
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, fnp είπε

Πρόφανως η BMW δεν έχει να δείξει τίποτα αυτή την στιγμή απέναντι στο φαινόμενο που λέγεται Tesla. Επίσης για όλους όσους ονειρεύονται κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήθελα να αναρωτηθούν , το ερώτημα δεν είναι αν θα υπάρχουν οι κινητήρες αυτοί αλλά αν θα υπάρχει καύσιμο για τους κινητήρες αυτούς.Καλώς ή κακώς τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με την μορφή που είχαν και έχουν ακόμα είναι καταδικασμένα.

και στο υδρογονο  κινητηρας εσωτερικης καυσης δεν χρειαζεται? η τεσλα ειναι η apple τον αυτοκινητων πια. πολυ παπατζα και λιγο ρεαλισμος.

  • Like 5

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...