Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ανεξάρτητα το αν, πότε και για ποιους θα βγουν πάντως τα ανεξάρτητα οχήματα η εξέλιξη υπάρχει. Και εμείς την βιώνουμε έχοντας ασφαλέστερα οχήματα με τις νέες τεχνολογίες που συνεχώς βγαίνουν. Διατήρηση λωρίδας, αποφυγή σύγκρουσης, επαναφορά όταν το όχημα πάει να βγει εκτός, να πάει στο αντίθετο ρεύμα κλπ, διατήρηση απόστασης, προειδοποίηση για νεκρά σημεία, αυτόματο παρκάρισμα και κάμποσα άλλα. Οπότε συνηθίζουμε την ολοένα και περισσότερη υποβοήθηση της τεχνολογίας. Ποιος μπορεί να φανταστεί πλέον αμάξια χωρίς υδραυλικό τιμόνι, φρένα κλπ,  χωρίς ABS, χωρίς σύστημα ευστάθειας; Σε λίγα χρόνια θα μας φαίνεται παράλογο το γεγονός ότι υπήρχαν ατυχήματα που οφείλονται στην ανθρώπινη απροσεξία. Δεν χρειάζεται πάντως θεωρώ να είναι τελείως αυτόνομη η οδήγηση. Αρκεί να υπάρχουν τα συστήματα εκείνα που θα ελαχιστοποιούν την πιθανότητα για ατύχημα.

  • Απαντ. 33
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
15 ώρες πριν, Hal9000 είπε

Το συγκεκριμένο διάστημα αναμένεται να δούμε και την πλήρη εξάπλωση του 5G στον κόσμο, μια τεχνολογία που έχει άμεση σχέση με την πλήρη αυτόνομη οδήγηση. 

Αυτή την υποτιθέμενη σχέση μεταξύ 5G και αυτόνομης οδήγησης δέν την καταλαβαίνω, μπορεί κάποιος να την εξηγήσει?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Αυτή την υποτιθέμενη σχέση μεταξύ 5G και αυτόνομης οδήγησης δέν την καταλαβαίνω, μπορεί κάποιος να την εξηγήσει?

Με λιγα λογια, το υπαρχον 4G δικτυο δεν ειναι αρκετα γρηγορο και αξιοπιστο, για να υποστηριξει τις αυξημενες απαιτησεις της αυτονομης οδηγησης. Η επεξεργασια και αποστολη των πληροφοριων πρεπει να γινεται (σχεδον) σε πραγματικο χρονο.
Με πολλα λογια, κοιταξε εδω:

https://www.forbes.com/sites/bijankhosravi/2018/03/25/autonomous-cars-wont-work-until-we-have-5g/#cec4aa9437e0

 

Επεξ/σία από Reptile47
Δημοσ.
16 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Αυτή την υποτιθέμενη σχέση μεταξύ 5G και αυτόνομης οδήγησης δέν την καταλαβαίνω, μπορεί κάποιος να την εξηγήσει?

Δες αυτό

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Απλά με το 5G θα έχουμε εύκολη επικοινωνία μεταξύ των αυτοκινήτων (με λιγότερο latency, μεταξύ άλλων)

Επεξ/σία από buffos
Δημοσ.
15 ώρες πριν, bazzil είπε

Αυτόνομα οχήματα δεν πρόκειται να υπάρξουν στο άμεσο μέλλον. Πρέπει πρώτα να υπάρξει υποδομή που θα καλύπτει κάθε σπιθαμή εδάφους που κυκλοφορούν αυτόνομα οχήματα για να υπάρξουν πλήρως αυτόνομα οχήματα

Για να καλυψεις καθε σπιθαμη εδαφους χρειαζεσαι 2 πραγματα:
1) Αξιοπιστο GPS (Galileo στην Ευρωπη θα εχει ακριβεια 1cm απο το 2020)
2) Αξιοπιστες και γρηγορες τηλεπικοινωνιες (5G: 1Gbit/s, 1ms latency, handover σε ταχυτητες 500 Km/h )

Ολα τα αλλα υπαρχουν ηδη...

Δημοσ.

Αυτή η επικοινωνία των οχημάτων μέσω 5G δεν καταλαβαίνω γιατί χρειάζεται.

Το όχημα θα βλέπει μέσω των αισθητήρων το δρόμο, τα σήματα, τα εμπόδια και τα άλλα αυτοκίνητα. Θα μπορεί φαντάζομαι να στέλνει με κάποιους πομπούς και πληροφορίες στα άλλα οχήματα απευθείας. Γιατί πρέπει να στέλνονται τα σήματα μέσω του δικτύου 5G;

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Conan2046 είπε

Αυτή η επικοινωνία των οχημάτων μέσω 5G δεν καταλαβαίνω γιατί χρειάζεται.

Το όχημα θα βλέπει μέσω των αισθητήρων το δρόμο, τα σήματα, τα εμπόδια και τα άλλα αυτοκίνητα. Θα μπορεί φαντάζομαι να στέλνει με κάποιους πομπούς και πληροφορίες στα άλλα οχήματα απευθείας. Γιατί πρέπει να στέλνονται τα σήματα μέσω του δικτύου 5G;

Για υπηρεσίες όπως έξυπνος έλεγχος κυκλοφορίας.

Πως πχ γίνονται routing τα δεδομένα του ίντερνετ για να έρθουν γρήγορα σε σένα, θα μπορεί να είναι εφικτή η "διανόμή" αυτοκινήτων σε λωρίδες και δρόμους για να μπορεί ο καθένας να πάει πιο γρήγορα στον προορισμό του (μεταξύ άλλων).

Η πχ υπάρχει κάποια emergency, αυτόματα θα γίνεται αυτό που πρέπει για να ανοίξουν οι δρόμοι κλπ κλπ.

Δημοσ.
Μόλις τώρα, Conan2046 είπε

Ωραία, αλλά δεν βλέπω πως το 5G αποτελεί αναγκαιότητα για την αυτόνομη οδήγηση. 

Αναγκαίο δεν είναι για να λειτουργήσει. Αν αυτό εννοείς. Ούτε πολύ ακριβέστερο GPS σύστημα χρειαζόμαστε.

Οι σένσορες πρέπει να βελτιωθούν σε ειδικές συνθήκες (και σε μέγεθος και σε τιμή) και οι αλγόριθμοι για path planning (γίνονται διάφορες προσπάθειες να λυθεί και αυτό με ΑΙ, θα φανεί)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
37 λεπτά πριν, Conan2046 είπε

Ωραία, αλλά δεν βλέπω πως το 5G αποτελεί αναγκαιότητα για την αυτόνομη οδήγηση. 

Για αυτόνομη οδήγηση μερικών δεκάδων αυτοκινήτων σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα δεν είναι. Για μαζική εξάπλωση όμως είναι, γιατί εκεί είναι εκθετικά μεγαλύτερες οι ανάγκες για αξιοπιστία και ένα από τα θέματα που βελτιώνει το 5G είναι τα διάφορα χαρακτηριστικά αξιοπιστίας αλλά και τα realtime χαρακτηριστικά. Επίσης θα έχεις επικοινωνίες με πολύ χαμηλό latency και αρκετά μεγάλο bandwidth το οποίο μπορεί για παράδειγμα να σου δώσει μια αξιόπιστη επικοινωνία με το αυτοκίνητο που έρχεται στο αντίθετο ρεύμα με 140km/h, ενώ σε μια μικρή ακτίνα υπάρχουν δεκάδες ή εκατοντάδες αυτοκίνητα. Πως αλλιώς θα υλοποιηθούν αυτές οι επικοινωνίες; Θα δεσμευθεί επιπλέον φάσμα για κάποιο custom σύστημα μόνο για οχήματα, το οποίο πρακτικά θα πρέπει να έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με το 5G;

Επίσης μη θεωρείς ότι η αντίληψη του περιβάλλοντος πρέπει να τελειώνει με τους αισθητήρες που φέρει το ίδιο το όχημα. Για παράδειγμα και με το καλύτερο lidar σύστημα πάντα θα υπάρχει μια τραγικά μικρή πιθανότητα και υπό τραγικά σπάνιες συνθήκες να έχεις μια λάθος μέτρηση. Όμως σε αυτές τις συνθήκες συμβαίνουν τα ατυχήματα, όπως και όταν οδηγός είναι άνθρωπος. Αν μπορείς όμως να επικοινωνήσεις με το απέναντι όχημα, ή με ένα σταθερό αισθητήρα που θα έχει εγκατασταθεί σε κάποιο δύσκολο σημείο του δρόμου, την πληροφορία που έχασαν οι αισθητήρες του οχήματός σου πολύ πιθανόν να μπορείς να την ανακτήσεις έγκαιρα.

Επεξ/σία από jimex
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Conan2046 είπε

Ωραία, αλλά δεν βλέπω πως το 5G αποτελεί αναγκαιότητα για την αυτόνομη οδήγηση. 

Αυτοί που θέλουν να το κάνουν και προωθούν το Internet of things (IoT) ξέρουν το γιατί,εμείς οι υπόλοιποι το μόνο που χρειάζεται είναι να υπακούμε.

 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Reptile47 είπε

Για να καλυψεις καθε σπιθαμη εδαφους χρειαζεσαι 2 πραγματα:
1) Αξιοπιστο GPS (Galileo στην Ευρωπη θα εχει ακριβεια 1cm απο το 2020)
2) Αξιοπιστες και γρηγορες τηλεπικοινωνιες (5G: 1Gbit/s, 1ms latency, handover σε ταχυτητες 500 Km/h )

Ολα τα αλλα υπαρχουν ηδη...

Το κυριότερο, πρέπει να κυκλοφορούν μόνο αυτόνομα οχήματα. 

Δημοσ.

Στην Ελλάδα μετά από χρόνια, αν και προς το παρόν έχουμε προτάσεις στα Τρίκαλα και ίσως στην Καλαμάτα με την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς....

Δημοσ.
Στις 15/10/2018 στις 3:10 ΜΜ, bazzil είπε

Το κυριότερο, πρέπει να κυκλοφορούν μόνο αυτόνομα οχήματα. 

Οχι απαραιτητα. Καθε αυτονομο οχημα διαθετει εναν σημαντικο αριθμο αισθητηρων (Radar, Lidar, Cameras, Ultrasonic) που του επιτρεπουν να αντιλαμβανεται το περιβαλλον, ανεξαρτητα απο την επικοινωνια με αλλα οχηματα (V2V) ή υποδομες (V2I).Το αυτονομο αυτοκινητο θα μπορει να αντιλαμβανεται την παρουσια συμβατικων αυτοκινητων με αυτους τους αισθητηρες...

Στην ουσια, οι τηλεπικοινωνιες ειναι ενα ακομα αισθητηριο.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...