Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Στο Γυμνάσιο με πηγαν σε κεδδυ και με διαγνωσαν με δυσγραφια. Μεσα στα χρονια εχω ακουσει πολλες και διαφορες γνωμες για την ιδια την υπαρξη αυτων των ασθενειων.

Μολις τελειωσα το λυκειο και επειδη ήμουν σχετικα καλός μαθητής κανενας σχεδον δάσκαλος δεν παρέλειπε να μου εκφράσει τον σκεπτικισμό του για της ψυχικές παθήσεις.

Εγω λοιπον ρωτώ εσας τι πιστεύετε. Υπαρχουν; Χρειάζεται να δίνεται το δικαίωμα προφορικής εξέτασης στις πανελλαδικές εξετάσεις; Μπορουν να ξεπεραστουν;

Καθε απαντηση ειναι ευπρόσδεκτη 😊.

Δημοσ.

Τα προφορικά είναι ότι χειρότερο για εξετάσεις.

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα μιλήσω για μένα. Ο τρόπος εξέτασης των προφορικών που με έβαλαν να κάνω ( εγώ δεν το ήθελα) ήταν απλά χαζός - διαδικαστικος και αντι να με βοηθήσει να δείξω αυτό που ξέρω είχε τα αντίθετα αποτελέσματα. 

Αρχικά όσο κακο και να ακουστεί όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία έστω και έναν σωστό λάθος να το αντιγράψουν εγώ όχι γιατί ήμουν σε μια αίθουσα μόνος μου. 

Πως μπορεί ένα παιδί να δώσει φυσική κατεύθυνσης προφορικά; Βασικά κανένα μάθημα δεν βλέπω πως μπορεί να εξεταστεί προφορικά. Έβλεπα να δυσφορούν - να κοιτάνε περίεργα  οι εξεταστές και αγχωνόμουν άλλαζα τις απαντήσεις και σίγουρα δεν έδινα κάποια καλύτερη. Γενικα μια πονεμένη ιστορία τα προφορικά και εξετάσεις. 

Δημοσ.
5 ώρες πριν, Thaninho είπε

Τα προφορικά είναι ότι χειρότερο για εξετάσεις.

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα μιλήσω για μένα. Ο τρόπος εξέτασης των προφορικών που με έβαλαν να κάνω ( εγώ δεν το ήθελα) ήταν απλά χαζός - διαδικαστικος και αντι να με βοηθήσει να δείξω αυτό που ξέρω είχε τα αντίθετα αποτελέσματα. 

Αρχικά όσο κακο και να ακουστεί όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία έστω και έναν σωστό λάθος να το αντιγράψουν εγώ όχι γιατί ήμουν σε μια αίθουσα μόνος μου. 

Πως μπορεί ένα παιδί να δώσει φυσική κατεύθυνσης προφορικά; Βασικά κανένα μάθημα δεν βλέπω πως μπορεί να εξεταστεί προφορικά. Έβλεπα να δυσφορούν - να κοιτάνε περίεργα  οι εξεταστές και αγχωνόμουν άλλαζα τις απαντήσεις και σίγουρα δεν έδινα κάποια καλύτερη. Γενικα μια πονεμένη ιστορία τα προφορικά και εξετάσεις. 

Εγω εδινα φετος.. προφορικά. Θετικη κιολας. Το καλό είναι που ειμαι λιγο αναίσθητος και δεν πολυαγχωνομαι. Παντως καταλαβαινω ποσο μεγαλο προβλημα μπορει να προκαλεσει. Εμας παντως μας ρωτησαν 3 φορες μεσα στη χρονια αν θελουμε να εξετάσουμε προφορικα και στο κεντρο που πηγαμε ήμασταν πολλα ατομα εως που αποφασιζες να πας να εξεταστεις σε αλλη αιθουσα. 

Δημοσ.
7 ώρες πριν, ShinyDemon είπε

Στο Γυμνάσιο με πηγαν σε κεδδυ και με διαγνωσαν με δυσγραφια. Μεσα στα χρονια εχω ακουσει πολλες και διαφορες γνωμες για την ιδια την υπαρξη αυτων των ασθενειων.

Δεν είναι αναγνωρισμένες ιατρικές ασθένειες. Είναι μαθησιακές δυσκολίες. Η ύπαρξη τους είναι αποδεδειγμένη και ιατρικός τεκμηριωμένη. Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης αυτού. Το τι προκαλεί αυτά τα συμπτώματα είναι που δεν είναι ξεκάθαρο. 

  • Like 2
Δημοσ.

Εγω με οσους εχω μιλησει π έχουν δωσει προφορικα, τους βοηθησε στον βαθμο. Επισης ποτε δεν καταλαβα πως γινεται κάποιος π δινει προφορικα να γράφει 18+ Έκθεση στην πανελλήνιες. 

  • Like 1
Δημοσ.

Για την δυσλεξία διαβασα φταίνε τα μάτια και σιγά σιγά γίνεται όλο και πιο αποδεκτό στην ιατρική κοινότητα. 

Εγω έδωσα το 11 δεν ξέρω πως είναι τώρα τα πράγματα. Έδωσα προφορικά χωρίς κάποιος να με προετοιμάσει για το πως θα είναι η εξέταση. Έκθεση 14 που πήρα τους έλεγα όχι λάθος εδώ θα το αλλάξω. Όχι μόνο σε εμένα δημιουργούσε σύγχυση αλλά νομίζω και στους καθηγητές. Μαθηματικά και φυσική δε τα είχα γράψει αυτά που ήξερα και τα εκανα ανάγνωση. Καμία διαφορά με τα γραπτά ίσα ίσα που άλλαξα μερικές απαντήσεις λόγο της φάτσας των εξεταστών( σίγουρα δεν έδωσα καλύτερες). 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το θέμα αυτό καθαυτό νομίζω είναι η πραγματική ύπαρξη σε κάποιον αυτών των προβλημάτων γιατί παλαιότερα πολλοί τα επικαλούνταν για άλλους λόγους και συγκεκριμένα να δώσουν προφορικά εξετάσεις όπου τα πράγματα ήταν  πιο χαλαρά και ενδεχομένως θα πετύχαιναν μεγαλύτερο βαθμό.

Θεωρώ ότι κάποιος που όντως έχει αυτό πρόβλημα, συνήθως στον προφορικό λόγο είναι πολύ καλός.Έχω φίλο που αν τον βάλεις να σου γράψει κάτι πολλές φορές με δυσκολία θα βγάλεις νόημα αλλά στον προφορικό έχει τέλεια έκφραση (πολύ καλύτερη από μένα που έχω καλύτερη στο γραπτό) και μπορεί να σε χαζέψει αν σου μιλήσει για το ίδιο θέμα που σου απάντησε γραπτά.

Ναι και εγώ νομίζω πως είναι ψυχοφθόρο να κάθεσαι απέναντι σε 2-3 άτομα στα οποία πρέπει να απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις  που σου υποβάλλουν αλλά εκεί τουλάχιστον έχεις την ευκαιρία και τη δυνατότητα να διορθώσεις μία απάντηση με την καθοδήγησή τους και οι οποίοι από τις έστω και όχι τόσο καλά διατυπωμένες απαντήσεις σου θα καταλάβουν  σε τι βαθμό γνωρίζεις την απάντηση, ενώ στο γραπτό ενδεχομένως όχι γιατί και να το διαβάσεις και να διαπιστώσεις το λάθος μπορεί να το ξαναγράψεις με ένα πιο πιο μεγάλο λάθος ή δεν θα καταλάβεις καθόλου που είναι το λάθος.

Δεν έχω κάποιο πρόβλημα,ούτε ειδικός είμαι,απόψεις εκφράζω βέβαια και απορίες που μου έχουν δημιουργηθεί ύστερα από αρκετή κουβέντα με το φίλο μου για τέτοια θέματα.

Επεξ/σία από papoys1
Δημοσ.

Εγώ θυμάμαι πάντως όταν έδινα πανελληνίες και λιγα χρόνια πριν (εποχές 2000-2003) ότι γίνονταν μάχες και έπεφταν χοντρά φακελάκια σε γιατρούς από γονείς για να βγάλουν τα παιδιά τους δυσλεκτικά και να δώσουν πανελλαδικές προφορικά γιατί ήταν πολύ πιο εύκολες. Είχαν εξαρθρωθεί και κυκλώματα τότε. 

  • Sad 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 20/9/2018 στις 3:02 ΜΜ, Whargoul είπε

(1) Δεν είναι αναγνωρισμένες ιατρικές ασθένειες. (2)Είναι μαθησιακές δυσκολίες. (3) Η ύπαρξη τους είναι αποδεδειγμένη και ιατρικός τεκμηριωμένη. Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης αυτού. (4) Το τι προκαλεί αυτά τα συμπτώματα είναι που δεν είναι ξεκάθαρο. 

Τσου!

[(Κάνω την επεξεργασία για να αποφύγω άλλες (μη σκόπιμες) παρερμηνείες του παρακάτω κειμένου μου.)

1. Όχι δεν είναι, και είναι μάλλον αδύνατο να αναγνωρισθεί ως ασθένεια (η δυσλεξία).

2. Σωστά

3. Η ύπαρξή τους είναι αποδεδειγμένη από πολλούς ειδικούς (οι περισσότεροι δεν είναι γιατροί) και δεν είναι ιατρικώς τεκμηριωμένη.

4. Σωστά, υπάρχουν πολλές διαφορετικές και αντικρουόμενες απόψεις.]


1. Αναγνωρίζονται ως μαθησιακές δυσκολίες και ανατίθεται σε γιατρούς και ψυχολόγους να εντοπίσουν τις διάφορες εκφάνσεις τους, να πιστοποιήσουν την ύπαρξή τους και να συστήσουν τρόπους για το ξεπέρασμα των δυσκολιών και ως εδώ.
Έχω διαβάσει πολλές ιατρικές πατάτες (συγνώμη "επιστημονικές" μελέτες) που στηρίζονται σε ασθενέστατα ιατρικά "επιχειρήματα" τα οποία ανατρέπονται σε λίγα χρόνια. Και αυτό γιατί ορισμένοι γιατροί-όχι όλοι-δεν έχουν αντιληφθεί πως μερικά επιστημονικά προβλήματα προσεγγίζονται μόνο με διεπιστημονικά εργαλεία.
Η δυσλεξία ειδικότερα, αν και κάτω από αυτό τον όρο τσουβαλιάζουν δεκάδες μαθησιακές δυσκολίες, αφορά διαφορετική δομή εγκεφάλου. Είναι ή μπορεί να αποδειχθεί ως ασθένεια όσο μπορεί να αποδειχθεί ασθενής ο αριστερόχειρας μαθητής ή ο αριστεροπόδαρος ποδοσφαιριστής.

2. Οι καθηγητές που μετέχουν σε εξετάσεις, έχουν ενημερωθεί για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίζουν τους εξεταζόμενους και ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με αυτά που διάβασα παραπάνω. Κατά συνέπεια μπορεί να γίνει καταγγελία στο Υπουργείο η κοζερί στο insomnia δεν μπορεί να διορθώσει τα πράγματα.

 

Επεξ/σία από filipN
αποσαφήνιση των λεγομένων μου
Δημοσ.

Τίποτα από αυτά που λες δεν ισχύει. Η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια. Είναι "σύμπτωμα", το οποίο προκαλεί μαθησιακές δυσκολίες. Είναι η δυσκολία να κατανοήσεις και να "χειριστείς" λέξεις και γράμματα. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε 1002 άλλες ασθένειες, από μόνο του όμως δεν είναι ασθένεια.  Όπως και αναιμία στην θαλασσαιμία είναι σύμπτωμα λόγω γενετικών ανωμαλιών. Δεν είναι ασθένεια η αναιμία, είναι η θαλασσαιμία. Αναιμία μπορείς να πάθεις από πολλές άλλες ασθένειες. Με τον ίδιο τρόπο και η δυσλεξία μπορεί να είναι σύμπτωμα της ADHD, αγχώδης διαταραχής ή άλλων ασθενειών, γενετικών, ψυχολογικών, γνωστών ή μή. 

Τώρα εάν θεωρείς τις επιστημονικές μελέτες πατάτες και θέλεις να το ονομάζεις ασθένεια, πρόβλημα δικό σου. Η ιατρική δεν ασχολείται με το να ξεπεράσεις τις συγκεκριμένες δυσκολίες στο σχολείο ή στην καθημερινότητα. Αυτό είναι δουλειά των ψυχολόγων. Γι αυτό και τα παιδιά βοηθούνται από ψυχολόγους και όχι ψυχιάτρους ή κάποιους άλλους γιατρούς. Κάτω από τον όρο δυσλεξία τσουβαλιάζουν διάφορες μαθησιακές δυσκολίες οι ανίδεοι και οι ψυχολόγοι-ταξιτζήδες γιατί θεωρούν ότι η δυσλεξία είναι ασθένεια και όχι σύμπτωμα με συγκεκριμένα κριτήρια χαρακτηρισμού. 

Ο αριστερόχειρας δεν είναι ούτε ασθένεια, ούτε σύμπτωμα, ούτε δυσκολία. Το παράδειγμα σου είναι πλήρως άτοπο. 

 

 

  • Like 1
Δημοσ.
23 ώρες πριν, Whargoul είπε

Δεν είναι αναγνωρισμένες ιατρικές ασθένειες. Είναι μαθησιακές δυσκολίες. Η ύπαρξη τους είναι αποδεδειγμένη και ιατρικός τεκμηριωμένη. Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης αυτού. Το τι προκαλεί αυτά τα συμπτώματα είναι που δεν είναι ξεκάθαρο. 

Για την δυσλεξία διάβασα πρόσφατα ότι φταίνε τα μάτια πού αυτό που δίνουν δεν είναι σωστό σήμα για τόν εγκέφαλο

5 ώρες πριν, Backpacker είπε

Εγώ θυμάμαι πάντως όταν έδινα πανελληνίες και λιγα χρόνια πριν (εποχές 2000-2003) ότι γίνονταν μάχες και έπεφταν χοντρά φακελάκια σε γιατρούς από γονείς για να βγάλουν τα παιδιά τους δυσλεκτικά και να δώσουν πανελλαδικές προφορικά γιατί ήταν πολύ πιο εύκολες. Είχαν εξαρθρωθεί και κυκλώματα τότε. 

Εγώ έδωσα γραπτά έχω δυσλεξία καί όταν τό βρήκα κατά τύχη είχε περάσει η ηλικία που είχες δικαίωμα να το δηλώσεις.

Ακόμα και τώρα μου κάνει εντύπωση πού κανένας δάσκαλος τόσα χρόνια δεν τό βρήκε ένας μαθητής πού πέταγε στα προφορικά αλλά πατωνε στα γραπτά δεν τους έκανε καμμία εντύπωση 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Whargoul είπε

Τίποτα από αυτά που λες δεν ισχύει. Η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια. Είναι "σύμπτωμα", το οποίο προκαλεί μαθησιακές δυσκολίες. Είναι η δυσκολία να κατανοήσεις και να "χειριστείς" λέξεις και γράμματα. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε 1002 άλλες ασθένειες, από μόνο του όμως δεν είναι ασθένεια.  Όπως και αναιμία στην θαλασσαιμία είναι σύμπτωμα λόγω γενετικών ανωμαλιών. Δεν είναι ασθένεια η αναιμία, είναι η θαλασσαιμία. Αναιμία μπορείς να πάθεις από πολλές άλλες ασθένειες. Με τον ίδιο τρόπο και η δυσλεξία μπορεί να είναι σύμπτωμα της ADHD, αγχώδης διαταραχής ή άλλων ασθενειών, γενετικών, ψυχολογικών, γνωστών ή μή. 

Τώρα εάν θεωρείς τις επιστημονικές μελέτες πατάτες και θέλεις να το ονομάζεις ασθένεια, πρόβλημα δικό σου. Η ιατρική δεν ασχολείται με το να ξεπεράσεις τις συγκεκριμένες δυσκολίες στο σχολείο ή στην καθημερινότητα. Αυτό είναι δουλειά των ψυχολόγων. Γι αυτό και τα παιδιά βοηθούνται από ψυχολόγους και όχι ψυχιάτρους ή κάποιους άλλους γιατρούς. Κάτω από τον όρο δυσλεξία τσουβαλιάζουν διάφορες μαθησιακές δυσκολίες οι ανίδεοι και οι ψυχολόγοι-ταξιτζήδες γιατί θεωρούν ότι η δυσλεξία είναι ασθένεια και όχι σύμπτωμα με συγκεκριμένα κριτήρια χαρακτηρισμού. 

Ο αριστερόχειρας δεν είναι ούτε ασθένεια, ούτε σύμπτωμα, ούτε δυσκολία. Το παράδειγμα σου είναι πλήρως άτοπο. 

Για να απαντήσεις σε ένα κείμενο, θα πρέπει να έχεις καταλάβει τι λέει, αν απαντάς σε ότι φαντάζεσαι ότι λέει, απαντάς στον εαυτό σου.

Δεν ξέρω βέβαια αν πρέπει να το εκλάβω  ως κάποιου είδους σύμπτωμα,

γιατί στη  σύγχρονη χρήση του ο όρος (κυρίως στην Ιατρική) αναφέρεται σε παθολογικά φαινόμενα ή γενικότερα στις ανωμαλίες ενός οργανισμού.

 

59 λεπτά πριν, Exodia The Forbidden One είπε

Για την δυσλεξία διάβασα πρόσφατα ότι φταίνε τα μάτια πού αυτό που δίνουν δεν είναι σωστό σήμα για τόν εγκέφαλο

Εγώ έδωσα γραπτά έχω δυσλεξία καί όταν τό βρήκα κατά τύχη είχε περάσει η ηλικία που είχες δικαίωμα να το δηλώσεις.

Ακόμα και τώρα μου κάνει εντύπωση πού κανένας δάσκαλος τόσα χρόνια δεν τό βρήκε ένας μαθητής πού πέταγε στα προφορικά αλλά πατωνε στα γραπτά δεν τους έκανε καμμία εντύπωση 

Το γνώριζαν πολύ καλά, το γιατί δεν σε ενημέρωσαν ...το ξέρει "ο Θεός και η ψυχή τους" όπως έλεγαν παλαιότερα.

- Έχω και ένα σχετικά πρόσφατο παράδειγμα: Στην Ολλανδία, ανακάλυψαν από την πρώτη εβδομάδα  πως μια μαθήτρια ελληνικής καταγωγής ήταν δυσλεκτική. Κάτι που δεν είχαν ανακαλύψει στην Ελλάδα τα 6 προηγούμενα χρόνια στο δημοτικό και άλλα 2 στο γυμνάσιο, οι "φωστήρες" εκπαιδευτικοί του Ελληνικού δημόσιου σχολείου.

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σε περίπτωση που δεν το πρόσεξες, το σύμπτωμα ήταν μέσα σε εισαγωγικά. "σύμπτωμα".  Όταν λες τσου, σημαίνει διαφωνία, και καθώς το μόνο που είπα είναι  ότι δεν είναι αναγνωρισμένες ιατρικές ασθένειες τότε διαφωνείς με αυτό. 

Επεξ/σία από Whargoul
Δημοσ.
3 ώρες πριν, filipN είπε

- Έχω και ένα σχετικά πρόσφατο παράδειγμα: Στην Ολλανδία, ανακάλυψαν από την πρώτη εβδομάδα  πως μια μαθήτρια ελληνικής καταγωγής ήταν δυσλεκτική. Κάτι που δεν είχαν ανακαλύψει στην Ελλάδα τα 6 προηγούμενα χρόνια στο δημοτικό και άλλα 2 στο γυμνάσιο, οι "φωστήρες" εκπαιδευτικοί του Ελληνικού δημόσιου σχολείου.

Έχω ΚΞΓ κι επιπλέον είμαι ψυχολόγος και μου έχει συμβεί δυστυχώς πολλές φορές να μου έρθει μαθητής με καραμπινάτη δυσλεξία, να ενημερώσω τη μητέρα να κλείσει ραντεβού σε ΚΕΔΔΥ ή νοσοκομείο (στη Θεσσαλονίκη έχει σχετικό τμήμα το Ιπποκράτειο) κι η μητέρα να ξαφνιάζεται που τόσα χρόνια (συνήθως οι μαθητές έρχονται για να ξεκινήσουν Αγγλικά στην Γ' Δημοτικού) κανένας δάσκαλος δεν την είχε ενημερώσει σχετικά. Νομίζω υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης ή/και ενδιαφέροντος από κάποιους εκπαιδευτικούς στα δημόσια σχολεία.

Όσο για τη διαφωνία σας αν είναι ιατρική ασθένεια ή μαθησιακή δυσκολία, υπάρχει συμβιβαστική λύση. Μερικοί την ονομάζουν "ασθένεια της μάθησης".

 

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, yannis27gr είπε

[...]

Νομίζω υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης ή/και ενδιαφέροντος από κάποιους εκπαιδευτικούς στα δημόσια σχολεία.

[...]

Πως μπορεί να υπάρχει έλλειμα ενημέρωσης από τη στιγμή που το διδάσκονται στο πανεπιστήμιο εδώ και πολλές δεκαετίες;

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...