Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
2 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

Με το WLTP, πραγματικά θα κλάψουν μανούλες κατασκευαστών. :D

Εκτός αυτού, θα διαπιστώσουμε ότι οι προηγούμενες δήθεν εκπομπές του μοντέλου που οδηγούμε, δεν είναι τόσο μικρές όσο πιστεύαμε.

 

Δηλαδή θες το τεστ για να το καταλάβεις;

  • Like 1
  • Απαντ. 43
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
47 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Δεν νομίζω να ξανα-πιστοποιηθούν στο νέο πρότυπο τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη κυκλοφορήσει.

Πάντως δεν χρειαζόμαστε τίποτα για να διαπιστώσουμε τις πραγματικές εκπομπές του μοντέλου που οδηγούμε, τις ξέρουμε ήδη, και μάλιστα με σχετική ακρίβεια. Όταν διαπιστώνεις ότι η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου σου είναι πχ 30% πάνω από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, προφανώς κάπου 30% παραπάνω θα είναι και οι πραγματικοί ρύποι που εκπέμπει.

Αυτό με το περίπου 30% ισχύει μόνο για το CO2. Μερικά μοντέλα ταυτόχρονα έχουν και 300% πάνω άλλους ρύπους (νιτρικούς συνήθως), τα οποία ως τώρα δεν μπαίνουν στην εξίσωση και πλέον θα μπαίνουν! Εκεί θα είναι η μεγάλη διαφορά!

 

40 λεπτά πριν, NT1G είπε

Δηλαδή θες το τεστ για να το καταλάβεις;

Η έκπληξη δεν θα είναι το παραπάνω, αλλά το ότι μερικά μοντέλα θα επιβαρυνθούν λίγο και άλλα που αρκετοί πίστευαν ως «οικολογικά» και «χαμηλής κατανάλωσης» θα εκτιναχθούν. Ενδεικτικά υπάρχουν βαριά SUV, που οι κάτοχοι θα τρίβουν τα μάτια τους.

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, kostasgr78 είπε

Αυτό με το περίπου 30% ισχύει μόνο για το CO2. Μερικά μοντέλα ταυτόχρονα έχουν και 300% πάνω άλλους ρύπους (νιτρικούς συνήθως), τα οποία ως τώρα δεν μπαίνουν στην εξίσωση και πλέον θα μπαίνουν! Εκεί θα είναι η μεγάλη διαφορά!

Ε ναι, για το CO2 μίλησα και εγώ. Προς το παρόν το CO2 είναι αυτό που μετράει στο υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας και την ελεύθερη είσοδο ή μη στο δακτύλιο, οι υπόλοιποι ρύποι είναι εντελώς αδιάφοροι.

Δημοσ.
23 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Αυτό με το περίπου 30% ισχύει μόνο για το CO2. Μερικά μοντέλα ταυτόχρονα έχουν και 300% πάνω άλλους ρύπους (νιτρικούς συνήθως), τα οποία ως τώρα δεν μπαίνουν στην εξίσωση και πλέον θα μπαίνουν! Εκεί θα είναι η μεγάλη διαφορά!

Η έκπληξη δεν θα είναι το παραπάνω, αλλά το ότι μερικά μοντέλα θα επιβαρυνθούν λίγο και άλλα που αρκετοί πίστευαν ως «οικολογικά» και «χαμηλής κατανάλωσης» θα εκτιναχθούν. Ενδεικτικά υπάρχουν βαριά SUV, που οι κάτοχοι θα τρίβουν τα μάτια τους.

Σε ποια εξίσωση μπαίνουν;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το WLTP υπολογίζει τις εκπομπές σε πολλά αέρια, όχι μόνο στο CO2. Ως τώρα η σχεδίαση όλων των κατασκευαστών είναι να κατεβάσουν μόνο αυτό, με αποτέλεσμα να εκτινάσσονται αριθμοί σε άλλα αέρια. Πλέον θα αρχίζει να αλλάζει και η φιλοσοφία σχεδίασης και θα αφεθεί πίσω το αυστηρό downsizing που οδηγούσε σε αυξημένες εκπομπές σε όλα τα άλλα αέρια.

Όλα αυτά, πάντα για νέα ταξινομημένα, θα οδηγήσει σε μεγαλύτερους αριθμούς WLTP και κατ' επέκταση τελών κυκλοφορίας για οχήματα που ως τώρα είχαν σχετικά χαμηλό CO2 για τα δεδομένα κατανάλωσής τους (πραγματικής). Αυτό θα οδηγήσει σε αρκετές αναταράξεις την πορεία των πωλήσεων και αρκετές ανακατανομές μεριδίων.

Ανοίγει και μεγάλη όμως συζήτηση τί θα γίνει εν καιρώ στα προ-WLTP μοντέλα, αφού βάσει των νέων παραδοχών, αυτά θα θεωρούνται πλέον σταμπαρισμένα ως πιο «βρώμικα». Δεν θα γίνει αμέσως, αλλά θα υπάρξει σταδιακή ενσωμάτωση νομοθεσιών. Γενικά μπαίνουμε σε μια εποχή που θα αποτελέσει άλμα στην βιομηχανία αυτοκινήτου.

Επεξ/σία από kostasgr78
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μπα.

Τα ίδια όρια είναι για το WLTP με έξτρα όρια (μεγαλύτερα) για τις μετρήσεις εκτός WLTP.

Το CO2 μεγαλωνει γιατί είναι πιο επιθετική (?) η οδήγηση και με μεγαλύτερες απαιτήσεις ισχύος.

Το ότι τα προ-WLTP θα θεωρούνται βρώμικα είναι δικιά σου παραδοχή...

Επεξ/σία από NT1G
Δημοσ.

Σε όρους περιβαλλοντικών προτύπων και προδιαγραφών, κάθε νέο πρότυπο που εισάγεται, αυτομάτως δημιουργεί δεξαμενές τύπου «προ» και «μετά». Όταν όλα αυτά πέφτουν στους γενικότερους παγκόσμιους, ευρωπαϊκούς και εθνικούς στόχους απόδοσης περιβαλλοντικά, αυτομάτως δημιουργείται εν καιρώ νομοθεσία που αποτρέπει τον κόσμο από το να κινεί οχήματα παλαιότερων προτύπων. Δεν γίνεται σε 1-2 χρόνια αυτό, αλλά συμβαίνει μια σταδιακή ενσωμάτωση νομοθεσίας που οδηγεί εκεί.

Για παράδειγμα, με το WLTP μπορούμε να μιλάμε πλέον και πρακτικά για την αρχή του τέλους του diesel στα επιβατικά. Αυτό όχι γιατί δεν είναι εφικτό να υπάρχει diesel που να υπακούει το WLTP, αλλά γιατί θα είναι ακριβό στην κατασκευή (βλ. πανάκριβα φίλτρα της τάξης των 2500 ευρώ, και με έξτρα πιθανό σημείο αστοχίας έτσι, ακριβού ανταλλακτικού). Ξεκάθαρα το νέο πρότυπο οδηγεί σε ταχύτερη μετάβαση σε υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Το WLTP υπολογίζει τις εκπομπές σε πολλά αέρια, όχι μόνο στο CO2. Ως τώρα η σχεδίαση όλων των κατασκευαστών είναι να κατεβάσουν μόνο αυτό, με αποτέλεσμα να εκτινάσσονται αριθμοί σε άλλα αέρια. Πλέον θα αρχίζει να αλλάζει και η φιλοσοφία σχεδίασης και θα αφεθεί πίσω το αυστηρό downsizing που οδηγούσε σε αυξημένες εκπομπές σε όλα τα άλλα αέρια.

Αυτό που λες δεν ισχύει. Η υποχρέωση μέτρησης των ρύπων δεν έχει να κάνει με τον κύκλο αλλά με τους κανόνες. Μιλώντας για Ευρώπη μεριά για τα πρότυπα Euro, και τώρα μετρούν όλα τα αέρια και τους άκαυτους υδρογονάνθρακες και υπάρχουν και όρια. Οπότε να χαμηλώνουν το CO2 και να εκτινάσσονται τα άλλα δεν ισχύει. Είναι ισορροπία στους κανόνες. Το direct injection έχει χαμηλότερο CO2, περισσότερα PM (particular mater) αλλά και τα 2 υπακούν σε όρια. Εξάλλου μέχρι το 2020 που θα ξεκινήσει και το EURO7 οι μετρήσεις του WLTP θα μετατρέπονται σε NEDC και αυτά τα όρια θα ακολουθούν.

Αυτό που θα αλλαξει τα πράγματα είναι τα όρια του EURO 7 και το RDE που υποτίθεται ότι θα ελέγχει το WLTP για παραθυράκια τύπου VW αφού τα αυτοκίνητα θα ελέγχονται και σε κανονικό δρόμο. 

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από Whargoul
Δημοσ.

Λέει κάπου ότι μέχρι τώρα δεν μετρούνταν τα άλλα αέρια και θα είναι πρωτοτυπία του WLTP?   Μετριούνται εδώ και πολλά χρόνια. Η διαφορά είναι ότι τώρα θα μετρούνται και στο δρόμο με το έλεγχο RDE και όχι μόνο κατά τον εργαστηριακό κύκλο

image.png.b853fe7bc7b065b6749658e7903e9a29.png

Δημοσ.

Στο δρόμο έτσι κι αλλιώς είναι όλο το στοίχημα και φεύγουν άπειρα μοντέλα εκτός, χωρίς μετατροπές και φίλτρα!

Για πρώτη φορά αρκετά βενζινοκίνητα θα φορέσουν φίλτρα σωματιδίων και φυσικά το κόστος θα μετακυληθεί στον καταναλωτή, τόσο αρχικά όσο και σε πιθανή μελλοντική βλάβη.

Δημοσ.

Μην ανησυχείς και το αρχικό κόστος δεν θα μετακληθεί στο καταναλωτή. Δεν θα ρθεί η VW να σου χρεώσει έξτρα ένα PM φίλτρο στον εξοπλισμό.  Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξέρουν τι κάνουν. Είναι προετοιμασμένες εδώ και χρόνια γι αυτό . Δεν το έμαθαν ένα καλό πρωί και δεν ξέρουν τι να κάνουν και πήγαν τα Diesel και οι κόποι τους χαμένοι. Τα σύγχρονα μοντέλα και τα revision τους κατασκευάστηκαν με αυτό υπόψη.  Κάνουν τους ελέγχους τους εδώ και χρόνια. Μαζί στήσαν τον κύκλο αυτό και μπορούν μέχρι το 2019 να πωλούν τα NEDC αυτοκίνητα τους.

Το EURO 7 είναι το μεγάλο παλούκι για αυτές που θα πρέπει το 2020 να έχουν αυτοκίνητα ικανά για 95gCO2 και όχι 135! Αν δείς τι αλλαγές έρχονται για να καταφέρουν να περάσουν τα όρια του, ένα PM φίλτρο είναι αστεία υπόθεση. Μιλάμε για mainstream 48V hybrids, ηλεκτρικά turbo, μηχανές μεταβλητής συμπίεσης, SPCCI, camless, νέα υλικά και ελαφρύνσεις αμαξώματος, 10τάχυτα κιβώτια και η λίστα πάει. 

Αυτό που θα κοστίσει στον καταναλωτή είναι οι φόροι από τα κράτη που θα βρουν ευκαιρία να μαζέψουν περισσότερα με τα νέα οχήματα που θα έχουν πάνω μεγαλύτερα νούμερα. ΤΟο σημαντικό δε της υπόθεσης είναι ότι μάλλον, πλέων θα μπορείς να "προβλέπεις" την κατανάλωση με βάση τα δεδομένα του κατασκευαστή και δεν θα είναι ρουλέτα. 

  • Like 1
Δημοσ.

Μιας και αναφερθήκαμε στην VW, η ίδια η κεντρική αντιπροσωπεία δίνει τιμές 300-500 ευρώ πάνω για το κάθε μοντέλο με νέες WLTP προδιαγραφές. Δεν έχω εικόνα από τις άλλες ακόμα.

Δημοσ.

Κανά link που να δείχνει ότι όντως υπάρχει αύξηση και όντως οφείλεται στο WLTP? Αυτό που έκαναν αρκετές εταιρείες, είναι να βγάλουν εκτός παραγωγής τα προβληματικά μοντέλα μέχρι το 2020. ΠΧ η M3, Mini JCW,, Golf GTI. Για αυτά θα υπάρχουν παρουσιάσεις της νέα γενιάς των μοντέλλων μέσα στο 2019, οπότε λογικό είναι να μην ασχοληθούν μαζί τους για απλά ένα χρόνο. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...