Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Οι μηχανες εχουν κατα πολυ χειροτερο συντελεστη αεροδυναμικης απο τα αυτοκινητα λογω του σχεδιασμου, μπορει ομως συνολικα να εχουν μικροτερη αντισταση λογω της μικροτερης επιφανειας.

Πολλα supercar επισης εχουν πολυ κακο συντελεστη αεροδυναμικης, για λογους ψυξης, οπως πχ η veyron.

Η τελικη σε ενα οχημα εξαρταται απο την ιπποδυναμη και απο την αντισταση του αερα

οχι απο το βαρος.

Το βαρος του οχηματος θα εχει αλλου επιπτωσεις, που εμμεσως επηρεαζουν την τελικη.

Ακριβώς έτσι όπως τα λες.

Η τελική ταχύτητα βρίσκεται στο σημείο όπου η μέγιστη ισχύς του οχήματος, συναντά τις μέγιστες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Πιο πέρα δεν πάει γιατί οι αντιστάσεις θα αυξηθούν λόγω ταχύτητας, και το όχημα δεν έχει άλλη ισχύ για να τις υπερνικήσει!

35 λεπτά πριν, ProponitisTouKanape είπε

Respect. Αμα πηρες και βαθμο, ακομα μεγαλυτερο Respect. 

Βεβαια το παραδειγμα ειναι λιγο ακραιο...

Βαθμό... μπα!!! Το παράδειγμα επίτηδες ήταν ακραίο, για να καταδειχθεί ότι το βάρος δεν είναι αυτό που παίζει ρόλο στην επίτευξη της τελικής ταχύτητας!

  • Απαντ. 148
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
3 ώρες πριν, mechpanos είπε

Ακριβώς έτσι όπως τα λες.

Η τελική ταχύτητα βρίσκεται στο σημείο όπου η μέγιστη ισχύς του οχήματος, συναντά τις μέγιστες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Πιο πέρα δεν πάει γιατί οι αντιστάσεις θα αυξηθούν λόγω ταχύτητας, και το όχημα δεν έχει άλλη ισχύ για να τις υπερνικήσει!

Βαθμό... μπα!!! Το παράδειγμα επίτηδες ήταν ακραίο, για να καταδειχθεί ότι το βάρος δεν είναι αυτό που παίζει ρόλο στην επίτευξη της τελικής ταχύτητας!

Δεν υπάρχει και η τριβή από το έδαφος;

Δημοσ.
6 ώρες πριν, NT1G είπε

Δεν υπάρχει και η τριβή από το έδαφος;

Φυσικά, αλλά είναι σχετικά μικρό μέγεθος και δεν αυξάνει με την ταχύτητα όπως αυξάνει η αεροδυναμική αντίσταση.

Δημοσ.
8 ώρες πριν, NT1G είπε

Δεν υπάρχει και η τριβή από το έδαφος;

Αντισταση των ελαστικων εννοεις?

Γι αυτο τα φουσκωνεις παραπανω οταν βαζεις παραπανω βαρος στο αυτοκινητο

Δημοσ.
5 ώρες πριν, mechpanos είπε

Φυσικά, αλλά είναι σχετικά μικρό μέγεθος και δεν αυξάνει με την ταχύτητα όπως αυξάνει η αεροδυναμική αντίσταση.

 

Η ισχύς που χάνεται στην τριβή αυξάνει όμως. Και μπαίνει μέσα στον υπόλογισμό για την τελική ταχύτητα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Οι μηχανες εχουν κατα πολυ χειροτερο συντελεστη αεροδυναμικης απο τα αυτοκινητα λογω του σχεδιασμου, μπορει ομως συνολικα να εχουν μικροτερη αντισταση λογω της μικροτερης επιφανειας.

Πολλα supercar επισης εχουν πολυ κακο συντελεστη αεροδυναμικης, για λογους ψυξης, οπως πχ η veyron.

Η τελικη σε ενα οχημα εξαρταται απο την ιπποδυναμη και απο την αντισταση του αερα

οχι απο το βαρος.

Το βαρος του οχηματος θα εχει αλλου επιπτωσεις, που εμμεσως επηρεαζουν την τελικη.

μπορεί να έχεις "κακή" αεροδυναμική για να στρίβεις ή για να μένεις σταθερός σε μεγάλες ταχύτητες, οι μηχανές δεν έχουν τέτοια πράγματα , δεν χρησιμοποιούν αεροτομές 

Επεξ/σία από logistoulis
Δημοσ.
3 ώρες πριν, NT1G είπε

Η ισχύς που χάνεται στην τριβή αυξάνει όμως. Και μπαίνει μέσα στον υπόλογισμό για την τελική ταχύτητα. 

Κανονικά μπαίνει απλά είναι μικρή και παραμένει σχετικά σταθερή, δεν αυξάνεται τόσο πολύ με την ταχύτητα! Αν πούμε λοιπόν "το σύνολο των αντιστάσεων", στην ουσία έχουμε ένα ποσό αντιστάσεων που παραμένει σταθερό και τις αεροδυναμικές αντιστάσεις που βαίνουν αυξανόμενες εκθετικά!

https://physics.stackexchange.com/questions/13062/simple-friction-formula-for-a-car

9 λεπτά πριν, logistoulis είπε

μπορεί να έχεις "κακή" αεροδυναμική για να στρίβεις ή για να μένεις σταθερός σε μεγάλες ταχύτητες, οι μηχανές δεν έχουν τέτοια πράγματα , δεν χρησιμοποιούν αεροτομές  

Έχουν "κακή" αεροδυναμική λόγω σχήματος (συντελεστή οπισθέλκουσας πολλές φορές άνω του 0,40), αλλά έχουν εξαιρετικά χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις γιατί έχουν πολύ μικρή μετωπική επιφάνεια.

Δημοσ.
37 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Κανονικά μπαίνει απλά είναι μικρή και παραμένει σχετικά σταθερή, δεν αυξάνεται τόσο πολύ με την ταχύτητα! Αν πούμε λοιπόν "το σύνολο των αντιστάσεων", στην ουσία έχουμε ένα ποσό αντιστάσεων που παραμένει σταθερό και τις αεροδυναμικές αντιστάσεις που βαίνουν αυξανόμενες εκθετικά!

https://physics.stackexchange.com/questions/13062/simple-friction-formula-for-a-car

.

 

Σωστά, αλλά συνεχίζεις να σκέφτεσαι σε νούμερα δύναμης. Και όντως εκεί η τριβή είναι σχεδόν σταθερή.

Στο παράδειγμα που λες ότι η καμπύλη της ισχύος συναντά τις μέγιστες αντιστάσεις, τα νούμερα είναι σε νούμερα ισχύος. Και εκεί οι τριβή δεν είναι σταθερή αλλά γραμμική.

Και στην μέγιστη ισχύ, η ισχύς που χάνεται στην τριβή με το έδαφος μπορεί να είναι και το 10 % της συνολικής ισχύος. 

Δημοσ.
19 ώρες πριν, logistoulis είπε

μπορεί να έχεις "κακή" αεροδυναμική για να στρίβεις ή για να μένεις σταθερός σε μεγάλες ταχύτητες, οι μηχανές δεν έχουν τέτοια πράγματα , δεν χρησιμοποιούν αεροτομές 

Τι σχεση εχουν οι αεροτομες? Βασικα δεν καταλαβαινω καν τι εννοεις.

Δημοσ.
18 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Τι σχεση εχουν οι αεροτομες? Βασικα δεν καταλαβαινω καν τι εννοεις.

αεροτομή δεν εννοώ μόνο απλώστρες, όλα τα αυτοκίνητα που πιάνουν μεγάλες τελικές δεν έχουν κάποια αεροτομή για σταθερότητα, έστω και αν είναι συνήθως διακριτική;

 

αυτή δεν δημιουργεί μεγαλύτερη αντίσταση από τον αέρα ;

τεσπά στις μηχανές δεν υπάρχουν αυτά 

Δημοσ.
Μόλις τώρα, logistoulis είπε

αεροτομή δεν εννοώ μόνο απλώστρες, όλα τα αυτοκίνητα που πιάνουν μεγάλες τελικές δεν έχουν κάποια αεροτομή για σταθερότητα, έστω και αν είναι συνήθως διακριτική;

αυτή δεν δημιουργεί μεγαλύτερη αντίσταση από τον αέρα ;

τεσπά στις μηχανές δεν υπάρχουν αυτά 

Ναι, αλλα δεν εχει σχεση με αυτο που συζηταμε

Δημοσ.

Αεροδυναμική που λέει ο φίλος παραπάνω εννοεί τον λόγο Coefficient Drag (Cd) και ναι ισχύει. Πολλά παίζουν ρόλο αλλά τον κυριότερο η αεροδυναμική και η ισχύς με τα παρακλάδια της. Η πρώτη όντως ευνοεί ένα απλό καλοσχεδιασμενο αυτοκίνητο ευρείας παράγωγης απο ενα supercar αφου το δευτερο εχει πολλα ακαλυπτα μερη λογω αναγκη εισαγωγης αερα και ψυξης ενω το πρωτο οχι. [παραδειγμα η chiron εχει Cd 0.35-0.40 ενω ενα απλο αυτοκινητο μπορει να εχει και κατω απο 0.25 (οσο μικροτερο τοσο το καλυτερο)]. 

Επισκέπτης
Δημοσ.
Στις 27/7/2018 στις 4:30 ΜΜ, JimasGR είπε

Αεροδυναμική που λέει ο φίλος παραπάνω εννοεί τον λόγο Coefficient Drag (Cd) και ναι ισχύει. Πολλά παίζουν ρόλο αλλά τον κυριότερο η αεροδυναμική και η ισχύς με τα παρακλάδια της. Η πρώτη όντως ευνοεί ένα απλό καλοσχεδιασμενο αυτοκίνητο ευρείας παράγωγης απο ενα supercar αφου το δευτερο εχει πολλα ακαλυπτα μερη λογω αναγκη εισαγωγης αερα και ψυξης ενω το πρωτο οχι. [παραδειγμα η chiron εχει Cd 0.35-0.40 ενω ενα απλο αυτοκινητο μπορει να εχει και κατω απο 0.25 (οσο μικροτερο τοσο το καλυτερο)]. 

Η Chiron έχει Cd 0.35 όταν είναι σε top speed mode, 0.38 σε normal mode, και 0.59 σε air brake mode. Φυσικά οι ανάγκες για αερισμό του τέρατος που έχει για κινητήρα ανέρχονται στα 1000 λίτρα το δευτερόλεπτο... 

H Chiron έχει κάνει το 0-400-0 σε 49 δευτερόλεπτα...

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...