Προς το περιεχόμενο

Εμπορικό Ναυτικό


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα σας. Ενδιαφέρομαι για τις σχολές ΑΕΝ. Θα ήθελα να μου απαντήσετε σε μερικές ερωτήσεις που έχω. 

1) Επιτρέπεται το μακρύ μαλλί σε μηχανικούς και σε πλοιάρχους ? Όχι μόνο στη σχολή αλλά και μετέπειτα στο επάγγελμα  
2) Τι ακριβως κάνει ένας ανθυποπλοίαρχος και ένας υποπλοίαρχος καθημερινά και ποιες είναι οι ευθύνες τους σε σχέση με του πλοιάρχου?
3) Τι ακριβώς κανω στην βάρδια μου στη γέφυρα , σαν δόκιμος ?
4) Ισχύει ότι ο πλοίαρχος, υποπλοίαρχος και ανθυποπλοίαρχος όταν βγαίνουν σε λιμάνι δεν κατεβαίνουν τόσο συχνά επειδή ασχολούνται με το ξεφόρτωμα του πλοίου 
5) Μετά των πέρας των ταξιδιών ισχύει οτι βρίσκουν σίγουρα δουλειά σε κάποιο ναυπηγείο η σε καποια ναυτιλική εταιρεία . Και αν ναι τότε πόσο είναι ο μισθός .. πάνω κάτω
6) Αν θελω να παω σε καποια συγκεκριμενη σχολη πλοιάρχων μπορω να το επιλέξω ή όπου με ρίξουν αυτοί με βαση το μορια μου ?
7) Εγώ θέλω να εισαχθώ στη σχολή πλοιάρχων της Κύμης με απολυτήριο (χωρις πανελλαδικές) . Ποια η διαδικασία ? εχω βαθμο 14.9 . μπορώ μέσω καποιού ταξιδιού να μαζέψω μόρια ? Και αν ναι πως μπορώ να το κάνω αυτο 
8  ) Η δουλειά του ανθυποπλοίαρχου και του υποπλοίαρχου έχει ξενύχτι ?

Sorry αν σας κουρασα αλλα ειναι σημαντικο για εμένα . 

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας ! 

Επεξ/σία από Koproskilos10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 48
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Γενικα δυσκολη δουλεια. Εχω ξαδερφο που σπουδαζει ΑΕΝ ασπροπυργο μηχανικος. Νομιζω θα πρεπει να εισαι τρελος με την θαλασσα και να εχεις λιγο ψυχολογικα για να αντεξεις να την κανεις σε ολη την ζωη σου. Υπαρχουν δυο περιπτωσεις μολις βγεις απο την σχολη. 1η Ελλαδα για δουλεια νησια χωρις τεραστια εξελιξη. 2η Ταξιδια εξωτερικο 4μηνα, 6μηνα ++ με αρκετα καλα λεφτα και μοναξια. Δυσκολο να κανεις οικογενια κτλ. 

Οσο για τις ερωτησεις σου δεν ξερω δυστηχως να το απαντησω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2 θέσεις που αναφέρεις είσαι το τσιράκι του καπετάνιου και κανείς τα πάντα ακόμη κ δικές του εργασίες (ανάλογα σε ποιον θα πέσεις) Θέλει ατσάλινα νευρα,πολύ υπομονή αλλά έχει καλά λεφτά .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, Koproskilos10 είπε

Καλησπέρα σας. Ενδιαφέρομαι για τις σχολές ΑΕΝ. Θα ήθελα να μου απαντήσετε σε μερικές ερωτήσεις που έχω. 

1) Επιτρέπεται το μακρύ μαλλί σε μηχανικούς και σε πλοιάρχους ? Όχι μόνο στη σχολή αλλά και μετέπειτα στο επάγγελμα  

τα παντα επιτρεπονται και τα παντα απαγορευονται, προσωπικα δεν εχω γνωρισει ποτε μου καπετανιο με μακρυ μαλλι,

ο μονος που μου ερχεται στο μυαλο ειναι ο Τζονυ Ντεπ που εκανε το πειρατη. Καλως η οχι η εμφανιση παιζει ενα ρολο (μικρο αλλα παιζει) σε αρκετες δουλειες.

Και για να στο κανω λιανα, αν τελικα αποφασισεις να γινεις μηχανικος, θα πας για κουρεμα μονος σου, φαντασου τον εαυτο σου να κατεβαινει στο μηχανοστασιο για επισκευη και να βραζει ο τοπος στους 45 βαθμους... θα εχεις και μια κουβερτα στο κεφαλι σου?

Επιπλεον ενα καραβι κοστιζει απο 5 εως 7 εκατ. δολλαρια, πιστευεις οτι ενας πλοιοκτητης θα εμπιστευτει μια τετοια περιουσια στον οποιοδηποτε? Πολυ απλα οταν θα εισαι με ενα μελλοντικο σου συναδελφο ο οποιος ειναι αριστος στη δουλεια του οπως εσυ αλλα εσυ εχεις και ενα μαλλι μισο μετρο, την δουλεια θα την χασεις. Αν με ρωτας κακως, γιατι το να κανεις σωστα την δουλεια σου δεν εχει να κανει με το αν εχεις μαλλι 2 ποντους η 20 αλλα σου λεω τι ισχυει.

 


2) Τι ακριβως κάνει ένας ανθυποπλοίαρχος και ένας υποπλοίαρχος καθημερινά και ποιες είναι οι ευθύνες τους σε σχέση με του πλοιάρχου?

Συνηθως στα καραβια εχει δυο ανθυποπλοιαρχους, αυτος με λιγοτερη εμπειρια κανει την ευκολη βαρδια (8-12) ενω ο εμπειρος την 12-4. Ο πρωτος γινεται communicator officer ενω ο δευτερος safety officer. Το πρωτο εχει να κανει με τις επικοινωνιες του πλοιου και το δευτερο με τον ελεγχο και αναφορα των πιστοποιητικων του πλοιου. (τα οποια ειναι παρα πολλα) Τα γενικα τους καθηκοντα στη βαρδια τους ειναι η τηρηση της σωστης πλευσης του πλοιου εκμεταλευομενος ολη την συγχρονη τεχνολογια που υπαρχει σημερα στη ναυσιπλοια.

Ο υποπλοιαρχος εχει δυο βασικα καθηκοντα, εν πλω εχει την ευθυνη της καλης συντηρησης του πλοιου και οργανωνει καθημερινα τις ημερησιες δουλειες που πρεπει να γινουν ετσι ωστε το πλοιο να καθισταται ανα πασα στιγμη σε επιχειρησιακη ετοιμοτητα. Στο λιμανι εχει την κεντρικη ευθυνη της φορτωσης - εκφορτωσης των φορτιων που μεταφερει το πλοιο.

Ο πλόιαρχος εχει την συνολικη ευθυνη για ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ συμβει στο πλοιο ειτε φταιει ειτε δεν φταιει. Αυτο σημαινει ενα αυξημενο ποσοστο ευθυνης και για αυτο το λογο υπαρχουν μερικοι που δεν αντεχουν να τελειωσουν την καριερα τους ως πλοιαρχοι Α.

 


3) Τι ακριβώς κανω στην βάρδια μου στη γέφυρα , σαν δόκιμος ?

 

Δουλευεις 4 ωρες στη γεφυρα κατω απο την καθοδηγηση του αξιωματικου που εχει βαρδια με στοχο να εξοικειωθείς με την ολη ευθυνη της ναυσιπλοιας, αυτο σημαινει οτι πρεπει να μαθεις να διαβαζεις ναυτικους χαρτες, τα ηλεκ. οργανα του πλοιου και οτι αλλο υπαρχει σε μια γεφυρα. Αλλο ενα 4ωρο θα το φας σε εργασιες καταστρωματος για την συντηρηση του οπως προειπαμε πιο πανω. Γενικα πρεπει να μαθεις να περπατας στο πλοιο και ειναι ενα αναγκαιο σταδιο ετσι ωστε συντομα αυτο που σου μαθαινει ο ναυτης, εσυ αυριο να του δινεις εντολες να το εκτελει.


4) Ισχύει ότι ο πλοίαρχος, υποπλοίαρχος και ανθυποπλοίαρχος όταν βγαίνουν σε λιμάνι δεν κατεβαίνουν τόσο συχνά επειδή ασχολούνται με το ξεφόρτωμα του πλοίου 

Να σου πω τι ισχυει....

Λιγα λεφτα===============> μεγαλη παραμονη στο λιμανι

περισσοτερα λεφτα========> μικρη παραμονη στο λιμανι.

Αυτο διαφερει αναλογα με τον τυπο του πλοιου, το οποιο το καθε ενα σου βγαζει ενα πακετο με συνδυασμό των παραπανω.

Διαλεγεις τι θες και προχωρας. 


5) Μετά των πέρας των ταξιδιών ισχύει οτι βρίσκουν σίγουρα δουλειά σε κάποιο ναυπηγείο η σε καποια ναυτιλική εταιρεία . Και αν ναι τότε πόσο είναι ο μισθός .. πάνω κάτω

Ποτε ειναι το περας των ταξιδιων? οταν γινεις υποπλοιαρχος? πλοιαρχος? συνταξιουχος?

Αν θες να βρεις δουλεια εξω, τοτε φροντισε μαζι με τα καραβια να γινεις ενας επαγγελματιας με αυξημενα προσοντα.

Για παραδειγμα κτυπα ενα μεταπτυχιακο στο shipping, broking κλπ βλεπουμε.

 


6) Αν θελω να παω σε καποια συγκεκριμενη σχολη πλοιάρχων μπορω να το επιλέξω ή όπου με ρίξουν αυτοί με βαση το μορια μου ?

Θα σε ριξουν με βαση τα μορια που εχεις αποκομισει, προφανως αν θελεις σχολη αυξημενης ζητησης και τα μορια σου ειναι ελαχιστα, τοτε δεν θα μπεις στην πρωτη σου επιλογη. Το ιδιο συμβαινει σε ολες τις σχολες.


7) Εγώ θέλω να εισαχθώ στη σχολή πλοιάρχων της Κύμης με απολυτήριο (χωρις πανελλαδικές) . Ποια η διαδικασία ? εχω βαθμο 14.9 . μπορώ μέσω καποιού ταξιδιού να μαζέψω μόρια ? Και αν ναι πως μπορώ να το κάνω αυτο 

 

Η Κυμη ειναι μια καλη σχολη μετριας ζητησης, την οποια την προτιμουν μερικοι λογω οτι ειναι κοντα στην αθηνα σε σχεση με αλλες.

Με 14,9 βαθμο απολυτηριου, δεν σε βλεπω ουτε το κυλικειο να παιρνεις... συνηθως χωρις πανελλαδικες τα μορια παιζουν πανω απο 20.000

Τα μορια μαζευονται ως εξης:

Γενικό Βαθμό του απολυτηρίου λυκείου, ο οποίος πολλαπλασιάζεται επί χίλια (1000)
γνώση της Αγγλικής Γλώσσας, προσαυξάνοντας το Γενικό Βαθμό απολυτηρίου κατά 2.000, 2.200 και 2.500 μόρια για τα επίπεδα «Καλή», «Πολύ Καλή» και «Άριστη» αντίστοιχα
θαλάσσια υπηρεσία, προσαυξάνοντας το Γενικό Βαθμό απόλυσης κατά 20 μόρια για κάθε ημέρα ναυτολόγησης. Σημειώνεται πως η θαλάσσια υπηρεσία θα πρέπει να είναι συνολικής διάρκειας τουλάχιστον 60 ημερολογιακών ημερών και μέχρι 270 ημερολογιακών ημερών.

 


8  ) Η δουλειά του ανθυποπλοίαρχου και του υποπλοίαρχου έχει ξενύχτι ?

Οταν μπαινεις στο καραβι, δουλευεις οποτε και οταν χρειαστει, νομιζεις οτι τα λεφτα στα δινουν για να εισαι αραχτος?

Βασικα αρχιζεις με το μαλακο σαν ανθυπλοιαρχος (βαρδιες 8-12) και σαν υποπλοιαρχος την 4-8, επιπλεον οταν το καραβι δεσει και αρχιζει η εκφορτωση αναλογα το τυπου του πλοιου, την επικινδυνότητα του φορτιου, πιθανον να κοιμηθεις οταν τελειωσει η εκφορτωση.

 

 

Αναφορά σε κείμενο

Sorry αν σας κουρασα αλλα ειναι σημαντικο για εμένα . 

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας ! 

Δεν κουραζεις καθολου, αρκετοι νεοι εχουν παρομοιες αποριες και καλο ειναι να τις λυσουν ΠΡΙΝ εμπλακουν σε μια ιστορια που θα το μετανιωσουν.

Τα καραβια ειναι σκληρη δουλεια και δεν κανει για ολους. Οσο να ναι, σκληραινεις σαν ανθρωπος, αναγκαζεσαι να εισαι υπευθυνος, ετοιμοπολεμος 24 ωρες το 24ωρο.

Αν θες ενα αραχτο 8ωρακι, πηγαινε αλλου να περνας καλα.

Εκεινο ομως που λεω σε οσους αντεχουν, ειναι τρεξε τωρα λιγο, κατσε ασχολησου να γινεις τεχνολογικα καταρτισμενος 

και στα 23 σου θα εχεις μια σιγουρη δουλεια με 5000 ευρω μισθο το μηνα Χ 8 μηνες = 40.000 ετησιως να φας τα μισα σε διαφορα εξοδα? σου εμειναν 20.000 αποταμιευση να τα κανεις οτι θες μεχρι και να παρεις ενα δυαρακι ετσι για να το εχεις. Στα 30++ σου θα εχεις φτασει πανω απο 10.000 ευρω το μηνα και αν εισαι εξυπνος με δεκα χρονια δουλειας, θα εχεις μαζεψει ενα αρκετα μεγαλο ποσο για να μην ξαναδουλεψεις το υπολοιπο της ζωης σου.

 

 

Ισως θα επρεπε να γραψω ενα πιο αναλυτικο οδηγο που να λυνονται τετοιες και αλλες αποριες, τον αλλο μηνα θα βρω χρονο. :-)

Επεξ/σία από tornado
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μέχρι πότε κάνει κάποιος 4-6μηνα ταξίδια; Δηλαδή μετά τα 30-35 δεν έχεις πάρει τα απαραίτητα προσόντα μαζί με κάποια μεταπτυχιακά για να πας σε επιβατηγό πλοίο και όχι φορτηγό;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν υπαρχουν 4μηνα ταξιδια, η συμβαση ειναι μινιμουμ 6μηνη, μιλαω για τις συνηθης περιπτωσεις οχι για εξαιρεσεις.

Τα επιβατηγα ειναι μια ξεχωριστη κατηγορια τα οποια ισως θελουν ξεχωριστο θεμα.

Αλλοι μισθοι, αλλες συμβασεις κλπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, tornado είπε

δεν υπαρχουν 4μηνα ταξιδια, η συμβαση ειναι μινιμουμ 6μηνη, μιλαω για τις συνηθης περιπτωσεις οχι για εξαιρεσεις.

Τα επιβατηγα ειναι μια ξεχωριστη κατηγορια τα οποια ισως θελουν ξεχωριστο θεμα.

Αλλοι μισθοι, αλλες συμβασεις κλπ.

Υπάρχουν τουλάχιστον δύο εταιρείες που στέλνουν με τρίμηνα και τετράμηνα και το έχουν ως πάγια τακτική τους. Δουλεύουν δύο ξαδέλφια μου ως πλοίαρχοι Α' και Β' σε μια από αυτές.

Για να απαντήσω στο θέμα του ts, αν αντέχεις τη θάλασσα, είναι μια πολύ καλή λύση για να βγάλεις λεφτά. Πολύ δύσκολα λεφτά, αλλά θα μπορείς να μαζέψεις κάτι, και κάνοντας ένα μεταπτυχιακό (πχ Maritime Law) όταν πάρεις του πρώτου να βγεις σε εταιρεία, αν ξέρεις πολύ καλά Αγγλικά. Όλη μου η οικογένεια το κάνει αυτό, εδώ και δύο γενιές, εκτός από εμένα που δεν αντέχω με τίποτα τη θάλασσα εκτός από τα ψαρέματα που κάνω. Σημειωτέον, είμαι ο φτωχότερος από όλους τους, λόγω της επιλογής μου να μην γίνω ναυτικός, ενώ στη δουλειά μου τα πηγαίνω πολύ καλά. Αλλά, αν θέλεις να μαζέψεις λεφτά, δεν κάθεσαι τρεις και τέσσερις μήνες στο βαπόρι και επιλέγεις μόνο ποντοπόρα, γιατί αφού θα το φας το πακέτο της μοναξιάς, τουλάχιστον να το φας με τον μεγαλύτερο δυνατό μισθό. Για μένα, αν κάποιος δεν θέλει να μεταναστεύσει στη σημερινή εποχή, η λύση του ΕΝ είναι η καλύτερη από όλες.

Επεξ/σία από BritGreek
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω και εγώ μια σχετική απορία.

Μπορεί κάποιος με μηδενική εμπειρία, που δεν έχει καμία σχέση με σχολές εμποροπλοιάρχων κλπ (και που δεν ενδιαφέρεται να έχει κάποια σχέση), να δουλέψει σε καράβι, είτε εμπορικό είτε τουριστικο;

Ας πούμε ότι εν έτει 2018* μου τη βάρεσε και προτίθεμαι να κάνω οποιαδήποτε δουλειά πάνω στο καράβι σε μεγάλα ταξίδια που κρατάνε μήνες.

Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω; Αν ναι τι; (πέρα απο το να πάω άμεσα σε ψυχίατρο :P)

*Έχω διαβάσει ένα παλαιότερο παρόμοιο θέμα εδώ στο Insomnia κοντά 10ετία πίσω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Έλεος είπε

Έχω και εγώ μια σχετική απορία.

Μπορεί κάποιος με μηδενική εμπειρία, που δεν έχει καμία σχέση με σχολές εμποροπλοιάρχων κλπ (και που δεν ενδιαφέρεται να έχει κάποια σχέση), να δουλέψει σε καράβι, είτε εμπορικό είτε τουριστικο;

Ας πούμε ότι εν έτει 2018* μου τη βάρεσε και προτίθεμαι να κάνω οποιαδήποτε δουλειά πάνω στο καράβι σε μεγάλα ταξίδια που κρατάνε μήνες.

Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω; Αν ναι τι; (πέρα απο το να πάω άμεσα σε ψυχίατρο :P)

*Έχω διαβάσει ένα παλαιότερο παρόμοιο θέμα εδώ στο Insomnia κοντά 10ετία πίσω.

Ναυτικό φυλλάδιο πρέπει να έχεις. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενας φιλος μου πηγε και το εβγαλε για να παει ασφαλεια σε εμπορικα. Δεν ηταν δυσκολο, κατι μαθηματα ηθελε και κατι εμβολια. Το δυσκολο ειναι να βρει εταιρεια της προκοπης να δουλεψει γιατι μεχρι στιγμης οσα ταξιδια εχει κανει ηταν με γελοια λεφτα,

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, idomeneas7 είπε

Ενας φιλος μου πηγε και το εβγαλε για να παει ασφαλεια σε εμπορικα. Δεν ηταν δυσκολο, κατι μαθηματα ηθελε και κατι εμβολια. Το δυσκολο ειναι να βρει εταιρεια της προκοπης να δουλεψει γιατι μεχρι στιγμης οσα ταξιδια εχει κανει ηταν με γελοια λεφτα,

Άλλο η ασφάλεια, και άλλο το κατώτερο πλήρωμα. Δεν θα έπρεπε να παίρνει γελοία λεφτά, εκτός αν ήταν δηλωμένος σαν ναύτης (που δεν επιτρέπεται). Γενικά οι μισθοί στα κατώτερα πληρώματα (δηλαδή για όσους δεν είναι αξιωματικοί), είναι χαμηλοί, και προτιμούνται αλλοδαποί (πχ από Φιλιππίνες) ως πλήρωμα, λόγω σημαντικά χαμηλότερων μισθών. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ασφάλεια είναι άλλο πράγμα. Ξέρω παιδί που πήγε για να μαζέψει μερικά λεφτά. Δεν είναι τόσο μακροχρόνια τα ταξίδια ούτε βέβαια και τα λεφτά αντίστοιχα με ναυτικού, αλλά απ όσο θυμάμαι τα λεφτά ήταν καλά, γύρω στα 2000€ - 2500€ για ένα ταξίδι αλλά μιλάμε για πολυ μεγάλη επικινδυνότητα. Άπαξ και πουν να τους κάνουν σοβαρή εισβολή πέφτουν σφαίρες όχι αστεία. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μπα, τα λεφτά είναι $1.500 το μήνα μαύρα και άραχνα και οι Φιλιππινεζοι λέει πάνε με τα μισά. Επίσης έχει αλλάξει 2-3 εταιρείες επειδή του αργούν πολύ την πληρωμή, μπορεί για ταξίδι 6μηνο να εξοφλήσουν 6 μήνες μετά. Και αυτά σε Αφρική, Σομαλία κλπ που είναι επικίνδυνο.

Αμα ξέρετε σοβαρές εταιρείες πείτε μου να του προτείνω.

Επεξ/σία από idomeneas7
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να βγάλω ναυτικό φυλλάδιο χρειάζεται να έχω ξεμπερδέψει με τη στρατιωτική μου θητεία;

Έπειτα αυτά τα μαθήματα τι είναι; Πόσο καιρό κρατάνε και τι μαθαίνω;

Και εφόσον τα ολοκληρώσω όλα αυτά και βγάλω το φυλλάδιο, τι δουλειές μπορώ να κάνω πάνω στο καράβι ως νεούδι;

Και τέλος όταν λέμε επικινδυνότητα εισβολές και σφαίρες.. τι φάση;; 😅

Συγγνώμη για τον καταιγισμό ερωτήσεων. Δεν είμαι καθόλου ψηλιασμένος με το θέμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...