Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Γεια σας, έδωσα πανελλήνιες και έγραψα 11.000 μόρια, έχω αποφασίσει ότι θέλω να σπουδάσω πληροφορική, ωστόσο δεν τα πήγα όσο καλά περίμενα, και μάλλον δεν πιάνω ΑΕΙ πληροφορικής, οπότε πιθανότερο είναι να  πάω στο ΤΕΙ της Λάρισας(ή και κάποιο άλλο ΤΕΙ Πληροφορικής). Τις τελευταίες μέρες έχω γυρίσει τα forum γιατί με προβληματίζει το ότι θα σπουδάσω σε ΤΕΙ, επειδή ακούγονται διάφορα. Δυστυχώς ξεκάθαρη απάντηση δεν βρήκα.Με ενδιαφέρει να ασχοληθώ κυρίως με προγραμματισμό, ενώ δεν με αφήνουν αδιάφορο τα δίκτυα και το Hardware.Επίσης μου αρέσει πολλή η θεωρητική πληροφορική(Θεωρία Πολυπλοκότητας,Κρυπτογραφία,κτλ).Τι πιστεύεται αξίζει να ξανά δώσω πανελλήνιες και να προσπαθήσω για ΑΕΙ ή τζάμπα κόπος???
Τι πλεονεκτήματα έχει το ΑΕΙ σε σχέση με το ΤΕΙ???
Επίσης, αν και νωρίς να σκέφτομαι για μεταπτυχιακό ενώ ακόμα δεν έχω βασικό πτυχίο, με ενδιαφέρει πολύ να κάνω μεταπτυχιακό στο εξωτερικό (αν τα καταφέρω),ωστόσο από το ΤΕΙ υπάρχει κάποιο πρόβλημα? Έχω ακούσει ότι είναι πιο δύσκολο τόσο σε Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.Μια μίνι έρευνα που έκανα στις ιστοσελίδες διαφόρων πανεπιστημίων είδα ότι όντος μερικά μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού δεν δέχονται απόφοιτους ΤΕΙ ενώ κάποια άλλα απαιτούν μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου στους απόφοιτους ΤΕΙ.

Επίσης στα προγράμματα σπουδών των ελληνικών σχολών παρατήρησα ότι τα ΑΕΙ έχουν περισσότερα μαθήματα μαθηματικών από ότι τα ΤΕΙ και δεν ξέρω κατά πόσο είναι αρνητικό αυτό.

Στην αγορά εργασίας τι γίνεται, έχει πλεονεκτήματα ένας απόφοιτος ΑΕΙ σε σχέση με έναν απόφοιτο ΤΕΙ?( με ενδιαφέρει τόσο για Ελλάδα αλλά και εξωτερικό)

Επίσης για το τμήμα Πληροφορικής στο ΤΕΙ της Λάρισας τη γνώμη έχετε, έχω ακούσει ότι είναι από τα καλά.
 

  • Απαντ. 37
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Δεν γνωρίζω κάτι ιδιαίτερο, απλώς έχω να πω ότι πολλές φορές το επίπεδο των φοιτητών δυσκολεύει την πρόοδο αυτών που θέλουν να προχωρήσουν. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι τόσο καθοριστικό αυτό. Ωστόσο, αν πιστεύεις ότι μπορείς να γράψεις καλύτερα(το οποίο πιστεύω ότι είναι πολύ εύκολο στο πεδίο των οικονομικών) και έχεις κουράγιο πιστεύω ότι αξίζει η προσπάθεια. 

  • Thanks 1
Δημοσ.

γενικά έστω ένα μικρό πλεονέκτημα το έχουν όσοι είναι απο ΑΕΙ για την αγορά εργασίας, αν όμως εσύ έχεις δουλέψει όσο ήσουν στο ΤΕΙ, έχεις κάνει προτζεκτάκια μόνος σου και γενικά έχεις κάτι να δείξεις στο βιογραφικό δεν θα έχεις θέμα. Όσο αφορά το μεταπτυχιακό, στο εξωτερικό τουλάχιστον, όπως σωστά λες, πολλά μεγάλα(τοπ 100) δεν δέχονται άτομα από ΤΕΙ ή ζητάνει μεγάλους βαθμούς, αλλά και πάλι άλλοι θα έχουν πλεονέκτημα. Σε πιο μικρά πανεπιστήμια βέβαια δεν θα έχεις θέμα, απλά πρέπει να κρίνεις αν αξίζει ή όχι...

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ήμουν στη θέση σου πριν 3 χρόνια, είχα 13.234 μόρια, ήθελα το Επιστήμης υπολογιστών στην Κρήτη. Τελικά κατέληξα στο ΤΕΙ Αθήνας.

Πλέον, το ΤΕΙ Αθήνας, γίνεται Πανεπιστήμιο και αυτό για εμένα, φέρνει μειονεκτήματα. Η αγορά, θέλει άτομα που έχουν "λερώσει" τα χέρια τους με το αντικείμενο και αν συγκρίνεις άτομα από Πανεπιστήμιο με άτομα από ΤΕΙ(μόνο με τις γνώσεις από τη σχολή), το ΤΕΙ κερδίζει κάθε φορά. Τα εργαστήρια είναι το μεγάλο ατού των ΤΕΙ, επειδή εκεί εφαρμόζεις τη θεωρία, σε κάτι πραγματικό. Δυστυχώς, σε εμάς μειώνονται και η παρακολούθηση τους πλέον δεν είναι υποχρεωτική (δεν υπάρχουν απουσίες, μπορείς να πας να δώσεις στο τέλος και αν περάσεις, πέρασες).

Να έχεις στο μυαλό σου ότι, το ΤΕΙ είναι πιο πρακτικό ενώ το Πανεπιστήμιο είναι πιο θεωρητικό. Το επίπεδο των φοιτητών είναι όλη η υπόθεση και δυστυχώς, εκεί είναι που το ΤΕΙ, χάνει. Υπάρχει ένα 10% που τρέχει, άλλο ένα 20% που θέλει να μάθει και το άλλο 70% αποτελείται από άτομα που μπήκαν κατά τύχη, άτομα που μπήκαν για λάθος λόγο, άτομα που θέλουν το χαρτί και αιώνιους φοιτητές. Αυτό και μόνο, σε κρατάει πίσω, επειδή κρατάει τους καθηγητές πίσω και τους αποθαρρύνει από το να κάνουν το κάτι παραπάνω.

Έχοντας υπόψιν ότι δύο από τα μεγαλύτερα ΤΕΙ της χώρας (ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά) γίνονται ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο, θα έλεγα να μην πας σε ΤΕΙ, μόνο και μόνο επειδή το πρόγραμμα σπουδών τους, μπαίνει σε τρίτη μοίρα. Αν θες να ασχοληθείς με θεωρητική πληροφορική και θες μεταπτυχιακό και γενικά μία ερευνητική καριέρα, πιο πολύ θα σου ταίριαζε ένα Πανεπιστήμιο. 

Να ξέρεις ότι τα ΤΕΙ θα αρχίσουν να γίνονται πανεπιστήμια σιγά σιγά. Δεν αξίζει να πας σε ένα ΤΕΙ αυτή τη στιγμή, επειδή είναι αβέβαιο το μέλλον τους και δεν θες να μείνεις με ένα υποβαθμισμένο πτυχίο. 

Επεξ/σία από Dinos_12345
  • Like 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, Dinos_12345 είπε

Ήμουν στη θέση σου πριν 3 χρόνια, είχα 13.234 μόρια, ήθελα το Επιστήμης υπολογιστών στην Κρήτη. Τελικά κατέληξα στο ΤΕΙ Αθήνας.

Πλέον, το ΤΕΙ Αθήνας, γίνεται Πανεπιστήμιο και αυτό για εμένα, φέρνει μειονεκτήματα. Η αγορά, θέλει άτομα που έχουν "λερώσει" τα χέρια τους με το αντικείμενο και αν συγκρίνεις άτομα από Πανεπιστήμιο με άτομα από ΤΕΙ(μόνο με τις γνώσεις από τη σχολή), το ΤΕΙ κερδίζει κάθε φορά. Τα εργαστήρια είναι το μεγάλο ατού των ΤΕΙ, επειδή εκεί εφαρμόζεις τη θεωρία, σε κάτι πραγματικό. Δυστυχώς, σε εμάς μειώνονται και η παρακολούθηση τους πλέον δεν είναι υποχρεωτική (δεν υπάρχουν απουσίες, μπορείς να πας να δώσεις στο τέλος και αν περάσεις, πέρασες).

Να έχεις στο μυαλό σου ότι, το ΤΕΙ είναι πιο πρακτικό ενώ το Πανεπιστήμιο είναι πιο θεωρητικό. Το επίπεδο των φοιτητών είναι όλη η υπόθεση και δυστυχώς, εκεί είναι που το ΤΕΙ, χάνει. Υπάρχει ένα 10% που τρέχει, άλλο ένα 20% που θέλει να μάθει και το άλλο 70% αποτελείται από άτομα που μπήκαν κατά τύχη, άτομα που μπήκαν για λάθος λόγο, άτομα που θέλουν το χαρτί και αιώνιους φοιτητές. Αυτό και μόνο, σε κρατάει πίσω, επειδή κρατάει τους καθηγητές πίσω και τους αποθαρρύνει από το να κάνουν το κάτι παραπάνω.

Έχοντας υπόψιν ότι δύο από τα μεγαλύτερα ΤΕΙ της χώρας (ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά) γίνονται ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο, θα έλεγα να μην πας σε ΤΕΙ, μόνο και μόνο επειδή το πρόγραμμα σπουδών τους, μπαίνει σε τρίτη μοίρα. Αν θες να ασχοληθείς με θεωρητική πληροφορική και θες μεταπτυχιακό και γενικά μία ερευνητική καριέρα, πιο πολύ θα σου ταίριαζε ένα Πανεπιστήμιο. 

Σκέφτομαι να γραφτώ στο ΤΕΙ, και να δοκιμάσω να ξανά δώσω εξάλλου έχω όλες τις σημειώσεις από τους καθηγητές, και αν καταφέρω να πιάσω κάποιο καλό ΑΕΙ(π.χ. ΕΚΠΑ ή ΑΠΘ) να πάω εκεί αλλιώς να συνεχίσω στο ΤΕΙ, αλλά αν δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ ΤΕΙ και ΑΕΙ κρίμα να με πάει ένα χρόνο πίσω.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, panos1372 είπε

Επίσης μου αρέσει πολλή η θεωρητική πληροφορική(Θεωρία Πολυπλοκότητας,Κρυπτογραφία,κτλ).

Μόνο και μόνο για αυτή την πρόταση -> Πανεπιστήμιο οπωσδήποτε.

Θα σου πω την γνώμη μου σαν ολόφρεσκος απόφοιτος ΤΕΙ (Θεσσαλονίκης) από την προσωπική μου εμπειρία και από άλλα άτομα που γνωρίζω σε διαφορετικά Πανεπιστήμια (ας τα λέμε ΑΕΙ) και ΤΕΙ της χώρας.

Το επίπεδο είναι ΚΑΚΟ σε ΟΛΑ τα ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας. Προφανώς κάπου λίγο καλύτερο κάπου λίγο χειρότερο. Αν παρακολουθήσεις όμως έστω online μαθήματα από σοβαρά πανεπιστήμια του εξωτερικού θα καταλάβεις ότι είναι η μέρα με τη νύχτα.

Τα ΑΕΙ είναι ελαφρώς καλύτερα γιατί α) θα διδαχθείς παραπάνω πράγματα σχετικά με computer science β) θα υπάρχει ένα ελαφρώς μεγαλύτερο ποσοστό φοιτητών που θα τους ενδιαφέρει το αντικείμενο.

Σχετικά με το α): Στο συγκεκριμένο ΤΕΙ που αναφέρω ότι φοίτησα δεν διδαχθήκαμε ούτε τα fundamentals από Computer Science. Π.χ. 4 χρόνια στη σχολή δεν ακούστηκε καν ο όρος χρονική πολυπλοκότητα!!! Σχεδόν κανείς δεν ξέρει τι σημαίνει O(n), NP-completeness κτλ. Από δομές δεδομένων δεν κάναμε ούτε ένα self-balancing tree έτσι για το γαμώτο. Για γράφους ή άλλες περίπλοκες δομές δεν το συζητάμε καν! Τravelling salesman, αλγόριθμος του dijkstra και άλλα χίλια δυο κλασσικά computer science topics και προβλήματα δεν ακούστηκαν ποτέ. Θεωρία υπολογισμού/αυτομάτων και compilers επίσης απουσιάζουν εντελώς από το πρόγραμμα σπουδών. Οπότε αφού είπες ότι σε ενδιαφέρει και το theoritical computer science μακριά από ΤΕΙ σίγουρα!

Τώρα το ότι στα ΤΕΙ παίρνεις πιο πρακτικές γνώσεις, έχεις εργαστήρια κτλ. αυτά είναι μπούρδες γιατί όπως είπα το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό.

Επαναλαμβάνω ότι κατά την προσωπική μου γνώμη το επίπεδο στα ΑΕΙ είναι επίσης χαμηλό χωρίς να θέλω να το αναλύσω περαιτέρω. Τρανή απόδειξη είναι οι πάρα πολλοί απόφοιτοι που βγαίνουν έχοντας μηδαμινές γνώσεις.

Ποια είναι η λύση λοιπόν; Τι κάνεις είτε είσαι σε ΤΕΙ είτε σε ΑΕΙ; Λιώνεις μόνος σου, φτιάχνεις συνέχεια δικά σου projects, ψάχνεις τα καλύτερα resources στο internet είτε αυτά είναι βιβλία, είτε online courses του MIT/Stanford κτλ. και το σημαντικότερο ψάχνεις άτομα που ξέρουν πολύ περισσότερα από εσένα για να σε τραβήξουν προς τα πάνω και να σου δώσουν κατευθύνσεις και ώθηση.

Όσον αφορά το μεταπτυχιακό με πτυχίο ΤΕΙ αν έχεις καλούς βαθμούς, projects και δραστηριότητες δεν θα έχεις πρόβλημα να κάνεις μεταπτυχιακό πουθενά εκτός από ελάχιστα top πανεπιστήμια.

Στην αγορά εργασίας δεν νομίζω να νοιαστεί κανένας για το χαρτί σου παρά για τις γνώσεις σου. Αυτό που έχεις να κάνεις είναι να σιγουρευτείς ότι πραγματικά γουστάρεις το αντικείμενο.

 

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, panos1372 είπε

Σκέφτομαι να γραφτώ στο ΤΕΙ, και να δοκιμάσω να ξανά δώσω εξάλλου έχω όλες τις σημειώσεις από τους καθηγητές, και αν καταφέρω να πιάσω κάποιο καλό ΑΕΙ(π.χ. ΕΚΠΑ ή ΑΠΘ) να πάω εκεί αλλιώς να συνεχίσω στο ΤΕΙ, αλλά αν δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ ΤΕΙ και ΑΕΙ κρίμα να με πάει ένα χρόνο πίσω.

Όταν φτάσεις τρίτο έτος όπως εγώ, θα καταλάβεις πως οι πανελλήνιες δεν είναι τίποτα. Πραγματικά, θα τρέχεις τόσο στη σχολή, που μπορεί να βγάλεις ύλη μαθήματος και να το περάσεις με βαθμό, σε ένα βράδυ. Γράψου για να πάρεις το πάσο, κάνε focus σε μαθηματικά κατεύθυνσης, ΑΕΠΠ, έκθεση και ΑΟΘ(?) και μία χαρά θα τα πας στις επόμενες πανελλήνιες. Σκέψου ότι δε θα έχεις σχολείο το πρωί, θα έχεις μόνο τις Πανελλήνιες. Εγώ δεν θα το έκανα τότε αλλά με το μυαλό που έχω τώρα, θα το έκανα.

11 λεπτά πριν, Ilias95 είπε

Π.χ. 4 χρόνια στη σχολή δεν ακούστηκε καν ο όρος χρονική πολυπλοκότητα!!! Σχεδόν κανείς δεν ξέρει τι σημαίνει O(n), NP-completeness κτλ. Από δομές δεδομένων δεν κάναμε ούτε ένα self-balancing tree έτσι για το γαμώτο. Για γράφους ή άλλες περίπλοκες δομές δεν το συζητάμε καν! Τravelling salesman, αλγόριθμος του dijkstra και άλλα χίλια δυο κλασσικά computer science topics και προβλήματα δεν ακούστηκαν ποτέ. Θεωρία υπολογισμού/αυτομάτων και compilers επίσης απουσιάζουν εντελώς από το πρόγραμμα σπουδών. Οπότε αφού είπες ότι σε ενδιαφέρει και το theoritical computer science μακριά από ΤΕΙ σίγουρα!

Ποια είναι η λύση λοιπόν; Τι κάνεις είτε είσαι σε ΤΕΙ είτε σε ΑΕΙ; Λιώνεις μόνος σου, φτιάχνεις συνέχεια δικά σου projects, ψάχνεις τα καλύτερα resources στο internet είτε αυτά είναι βιβλία, είτε online courses του MIT/Stanford κτλ. και το σημαντικότερο ψάχνεις άτομα που ξέρουν πολύ περισσότερα από εσένα για να σε τραβήξουν προς τα πάνω και να σου δώσουν κατευθύνσεις και ώθηση.

Όσον αφορά το μεταπτυχιακό με πτυχίο ΤΕΙ αν έχεις καλούς βαθμούς, projects και δραστηριότητες δεν θα έχεις πρόβλημα να κάνεις μεταπτυχιακό πουθενά εκτός από ελάχιστα top πανεπιστήμια.

Στην αγορά εργασίας δεν νομίζω να νοιαστεί κανένας για το χαρτί σου παρά για τις γνώσεις σου. Αυτό που έχεις να κάνεις είναι να σιγουρευτείς ότι πραγματικά γουστάρεις το αντικείμενο.

 

Η πρώτη παράγραφος με έκαψε. Όντως τώρα; Εμείς έχουμε ξεχωριστό μάθημα Δομών, ξεχωριστών μεταγλωττιστών, ξεχωριστό πολυπλοκότητας. 

Γενικά, well said.

 

Επεξ/σία από Dinos_12345
  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, Dinos_12345 είπε

Ήμουν στη θέση σου πριν 3 χρόνια, είχα 13.234 μόρια, ήθελα το Επιστήμης υπολογιστών στην Κρήτη. Τελικά κατέληξα στο ΤΕΙ Αθήνας.

Πλέον, το ΤΕΙ Αθήνας, γίνεται Πανεπιστήμιο και αυτό για εμένα, φέρνει μειονεκτήματα. Η αγορά, θέλει άτομα που έχουν "λερώσει" τα χέρια τους με το αντικείμενο και αν συγκρίνεις άτομα από Πανεπιστήμιο με άτομα από ΤΕΙ(μόνο με τις γνώσεις από τη σχολή), το ΤΕΙ κερδίζει κάθε φορά. Τα εργαστήρια είναι το μεγάλο ατού των ΤΕΙ, επειδή εκεί εφαρμόζεις τη θεωρία, σε κάτι πραγματικό. Δυστυχώς, σε εμάς μειώνονται και η παρακολούθηση τους πλέον δεν είναι υποχρεωτική (δεν υπάρχουν απουσίες, μπορείς να πας να δώσεις στο τέλος και αν περάσεις, πέρασες).

Να έχεις στο μυαλό σου ότι, το ΤΕΙ είναι πιο πρακτικό ενώ το Πανεπιστήμιο είναι πιο θεωρητικό. Το επίπεδο των φοιτητών είναι όλη η υπόθεση και δυστυχώς, εκεί είναι που το ΤΕΙ, χάνει. Υπάρχει ένα 10% που τρέχει, άλλο ένα 20% που θέλει να μάθει και το άλλο 70% αποτελείται από άτομα που μπήκαν κατά τύχη, άτομα που μπήκαν για λάθος λόγο, άτομα που θέλουν το χαρτί και αιώνιους φοιτητές. Αυτό και μόνο, σε κρατάει πίσω, επειδή κρατάει τους καθηγητές πίσω και τους αποθαρρύνει από το να κάνουν το κάτι παραπάνω.

Έχοντας υπόψιν ότι δύο από τα μεγαλύτερα ΤΕΙ της χώρας (ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά) γίνονται ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο, θα έλεγα να μην πας σε ΤΕΙ, μόνο και μόνο επειδή το πρόγραμμα σπουδών τους, μπαίνει σε τρίτη μοίρα. Αν θες να ασχοληθείς με θεωρητική πληροφορική και θες μεταπτυχιακό και γενικά μία ερευνητική καριέρα, πιο πολύ θα σου ταίριαζε ένα Πανεπιστήμιο. 

Να ξέρεις ότι τα ΤΕΙ θα αρχίσουν να γίνονται πανεπιστήμια σιγά σιγά. Δεν αξίζει να πας σε ένα ΤΕΙ αυτή τη στιγμή, επειδή είναι αβέβαιο το μέλλον τους και δεν θες να μείνεις με ένα υποβαθμισμένο πτυχίο. 

 

🤔

Πρώτα μιλάς για περισσότερα εργαστήρια των ΤΕΙ (το οποίο ισχύει) και μετά μιλάς για θεωρητικό ή εφαρμοσμένο χαρακτήρα μαθημάτων. Δεν ξέρω πώς ακριβώς ορίζεις κάτι εφαρμοσμένο στην πληροφορική αλλά ο τομέας λόγω της φύσης του δεν συνδέει το ένα με το άλλο. Μπορείς να παρουσιάσεις με τη μορφή διαλέξεων το πώς στήνεις έναν Apache ή πώς θα βγάλεις ένα layout σε html/css και να αναθέσεις στον άλλο να στήσει ένα site σπίτι του, να το σηκώσει στο server της σχολής και να στο παραδώσει. Θες εργαστήριο για αυτό; γιατί είσαι μηχανολόγος και χρειάζεσαι πρόσβαση σε ακριβό εξοπλισμό; Στην τελική θες hands on presentation; πάρτο λαπτοπ σου και φέρτο στη διάλεξη.

Συν ότι υπάρχει γενικά μια διαφορετική αντίληψη στα ΤΕΙ περί εργαστηρίων πχ έχω φίλους που πολλά από τα εργαστήρια τους είναι απλά ο καθηγητής να εξηγεί με τη μορφή διάλεξης πιο διεξοδικά κάποια πράγματα (τότε γιατί να το πεις εργαστήριο; *shrug*). Αλλά αυτό δε σημαίνει τίποτα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα μάθεις.

 

Τα ΤΕΙ θεωρούνται ΑΕΙ εδώ και καμποσα χρόνια με ισάξια πτυχία, η αντίπερα όχθη είναι τα "πανεπιστήμια" για αυτό και προσωπικά δεν βρίσκω λογική στην οποιαδήποτε μετατροπή τους όπως αυτό της "Δυτικής Αττικής" αλλά τέλος πάντων όπως βολεύεται ο καθένας.

 

Στον topic starter:

Αν θες εφαρμοσμένες γνώσεις δες τι ζητάνε οι εταιρείες στις αγγελίες τους, μάθε τα, κάνε κάνα basic προτζεκτάκι για να μπορείς να παρουσιάσεις κάτι στη συνέντευξη και πιάσε δουλειά. Ένα web framework, μια βάση, ένα VCS τα άλλα τα βρίσκεις. Αν θες  θεωρητικες γνώσεις, e-courses, βιβλία, βρήθει ο τόπος. Αν θες μεταπτυχιακά γενικά συνήθως το εμπόδιο είναι το οικονομικό οπότε κάνε κομπόδεμα από τώρα ή μάζευε βαθμούς για υποτροφία. Τώρα αν θες καλό μεταπτυχιακό σε πρωτοκλασάτο πανεπιστήμιο δυστυχώς θα πρέπει κι εσύ να σαι σε πρωτοκλασάτο πανεπιστήμιο οπότε διάβασμα και πανελλήνιες ξανά. Διαλέγεις και παίρνεις.

Επεξ/σία από the other one
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
28 λεπτά πριν, Dinos_12345 είπε

Η πρώτη παράγραφος με έκαψε. Όντως τώρα; Εμείς έχουμε ξεχωριστό μάθημα Δομών, ξεχωριστών μεταγλωττιστών, ξεχωριστό πολυπλοκότητας. 

 

Spoiler

Όντως, όντως. Μάθημα πολυπλοκότητας δεν έχουμε (ούτε αλγορίθμων) και δεν έχουμε ούτε μεταγλωττιστές και τα προαπαιτούμενα μαθήματα όπως θεωρία υπολογισμού όπου θεωρητικά εκτός από αυτόματα θα έπρεπε να δούμε και turing machines κτλ.

Δομές έχουμε ξεχωριστό μάθημα αλλά κάνουμε μόνο τις πιο απλές όπως stack/queue και λίστες και από δέντρα πολύ λίγα πράγματα, μέχρι binary search trees χωρίς να γράψουμε κώδικα. Από self-balancing δέντρα τίποτα και από γράφους μόνο ορισμούς, ούτε καν τρόπους αναπαράστασης κτλ.

Ο καθηγητής που κάνει δομές μου είπε ότι παλιά έκανε περισσότερα πράγματα όπως B-trees, AVL, etc. αλλά τα έβγαλε επειδή παραπονιούνταν οι φοιτητές ή κάτι τέτοιο αν κατάλαβα καλά.

Επεξ/σία από Ilias95
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, the other one είπε

Πρώτα μιλάς για περισσότερα εργαστήρια των ΤΕΙ (το οποίο ισχύει) και μετά μιλάς για θεωρητικό ή εφαρμοσμένο χαρακτήρα μαθημάτων. Δεν ξέρω πώς ακριβώς ορίζεις κάτι εφαρμοσμένο στην πληροφορική αλλά ο τομέας λόγω της φύσης του δεν συνδέει το ένα με το άλλο. Μπορείς να παρουσιάσεις με τη μορφή διαλέξεων το πώς στήνεις έναν Apache ή πώς θα βγάλεις ένα layout σε html/css και να αναθέσεις στον άλλο να στήσει ένα site σπίτι του, να το σηκώσει στο server της σχολής και να στο παραδώσει. Θες εργαστήριο για αυτό; γιατί είσαι μηχανολόγος και χρειάζεσαι πρόσβαση σε ακριβό εξοπλισμό; Στην τελική θες hands on presentation; πάρτο λαπτοπ σου και φέρτο στη διάλεξη.

Στη θεωρία Δομών Δεδομένων σου εξηγεί ο καθηγητής για την, well, θεωρία των δομών δεδομένων. Μετά πας στο εργαστήριο και κάνεις στην πράξη αυτό που άκουσες στη θεωρία, βλέποντας πως αλλάζει από τον απλό αλγόριθμο σε ένα πραγματικό πρόγραμμα. Αυτό ακριβώς το σενάριο, παίζει και σε μαθήματα όπως ο Δικτυακός προγραμματισμός, Λειτουργικά συστήματα (σημαφόροι και mutexes και threads είναι πολύ καλύτερα να τα βλέπεις να τρέχουν vs απλά να σου λένε τη θεωρία), Βάσεις δεδομένων (μαθαίνεις για τις κανονικές μορφές, καλά design principles κλπ, ενώ στο εργαστήριο υλοποιείς κάτι, εφαρμόζοντας τη θεωρία), Μεταγλωττιστές κλπ.

Υπάρχουν και μαθήματα που δεν έχουν εργαστήρια, επειδή δεν βγάζει νόημα να έχουν, όπως υπάρχουν μαθήματα που έχουν και δεν βγάζει νόημα να έχουν. Δεν μιλάμε για την τελευταία κατηγορία. Ίσως η αλλαγή σε πανεπιστήμιο, τουλάχιστον σε εμάς, διώξει εργαστήρια που δεν πρέπει να υπάρχουν, καθαρίζοντας έτσι το πρόγραμμα σπουδών.

Δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να έρθουν στη διάλεξη με λάπτοπ, τα εργαστήρια στην πληροφορική είναι το Α και το Ω. That's my 2 cents. 

10 λεπτά πριν, Ilias95 είπε
  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Όντως, όντως. Μάθημα πολυπλοκότητας δεν έχουμε (ούτε αλγορίθμων) και δεν έχουμε ούτε μεταγλωττιστές και τα προαπαιτούμενα μαθήματα όπως θεωρία υπολογισμού όπου θεωρητικά εκτός από αυτόματα θα έπρεπε να δούμε και turing machines κτλ.

Δομές έχουμε ξεχωριστό μάθημα αλλά κάνουμε μόνο τις πιο απλές όπως stack/queue και λίστες και από δέντρα πολύ λίγα πράγματα, μέχρι binary search trees χωρίς να γράψουμε κώδικα. Από self-balancing δέντρα τίποτα και από γράφους μόνο ορισμούς, ούτε καν τρόπους αναπαράστασης κτλ.

Ο καθηγητής που κάνει δομές μου είπε ότι παλιά έκανε περισσότερα πράγματα όπως B-trees, AVL, etc. αλλά τα έβγαλε επειδή παραπονιούνταν οι φοιτητές ή κάτι τέτοιο αν κατάλαβα καλά.

Spoiler

Που με φέρνει σε αυτό που είπα πριν... Το επίπεδο των φοιτητών, καθορίζει και το περιεχόμενο και την συμπεριφορά πολλών καθηγητών. Κρίμα. 😕

 

Επεξ/σία από Dinos_12345
Δημοσ.

Μια διευκρίνιση απλώς για τον αριθμό των μαθημάτων που αναφέρθηκε. Θεωρητικά τα ΑΕΙ έχουν περισσότερα μαθήματα από τα ΤΕΙ αλλά πρακτικά δεν ισχύει αυτό γιατι στα ΤΕΙ τα περισσότερα μαθήματα σπάνε σε εργαστήριο και θεωρία και δίνεις 2 διαφορετικες εξετάσεις για το μάθημα και εκτός αυτού υπάρχουν και αλυσίδες που σημαίνει ότι αν δν περάσεις ένα από τα μαθήματα δε μπορεις να παρεις το επομενο μαθήματα. Για παράδειγμα, αν υποθεσουμε ότι μια σχολή έχει το μαθημα Προγραμματισμός Ι και χωρίζεται σε  εργαστήριο και θεωρία κ ειναι αλυσίδα με το μάθημα Προγραμματισμός ΙΙ και σπάει και αυτό σε 2 μαθηματα αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περασεις από το πρώτο και τα 2 και μάντεψε αν δεν περάσεις το εργαστηριο σε πάει ένα χρόνο πίσω. Οπότε σχετικά με τη δυσκολία των ΤΕΙ πρέπει λίγο να ξεκαθαριστεί το τοπιο γιατι εχει καταντήσει αηδία. 

  • Like 1
Δημοσ.
47 λεπτά πριν, Dinos_12345 είπε

Στη θεωρία Δομών Δεδομένων σου εξηγεί ο καθηγητής για την, well, θεωρία των δομών δεδομένων. Μετά πας στο εργαστήριο και κάνεις στην πράξη αυτό που άκουσες στη θεωρία, βλέποντας πως αλλάζει από τον απλό αλγόριθμο σε ένα πραγματικό πρόγραμμα. Αυτό ακριβώς το σενάριο, παίζει και σε μαθήματα όπως ο Δικτυακός προγραμματισμός, Λειτουργικά συστήματα (σημαφόροι και mutexes και threads είναι πολύ καλύτερα να τα βλέπεις να τρέχουν vs απλά να σου λένε τη θεωρία), Βάσεις δεδομένων (μαθαίνεις για τις κανονικές μορφές, καλά design principles κλπ, ενώ στο εργαστήριο υλοποιείς κάτι, εφαρμόζοντας τη θεωρία), Μεταγλωττιστές κλπ.

Υπάρχουν και μαθήματα που δεν έχουν εργαστήρια, επειδή δεν βγάζει νόημα να έχουν, όπως υπάρχουν μαθήματα που έχουν και δεν βγάζει νόημα να έχουν. Δεν μιλάμε για την τελευταία κατηγορία. Ίσως η αλλαγή σε πανεπιστήμιο, τουλάχιστον σε εμάς, διώξει εργαστήρια που δεν πρέπει να υπάρχουν, καθαρίζοντας έτσι το πρόγραμμα σπουδών.

Δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να έρθουν στη διάλεξη με λάπτοπ, τα εργαστήρια στην πληροφορική είναι το Α και το Ω. That's my 2 cents. 

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Που με φέρνει σε αυτό που είπα πριν... Το επίπεδο των φοιτητών, καθορίζει και το περιεχόμενο και την συμπεριφορά πολλών καθηγητών. Κρίμα. 😕

 

Γιατί απαγορεύεται να σου δείξουν κώδικα σε κάποια διαφάνεια ή ακόμη και να στο τρέξουν στο pc του αμφιθεάτρου; Εσύ δομές και semaphores έκανες σε ψευδοκώδικα;

Όταν θα χρειαστει να υλοποιήσεις σπίτι σου μια εργασία με ό,τι σου έδειξαν στη διάλεξη κι άλλα 15 niche cases που μπορεί (και θα) σου χρειαστούν τι θα πεις δε μπορώ να το κάνω γιατί δε με έβαλες να το τρέξω σε κάποιο pc του εργαστηρίου; Ναι οκ θεωρητικά πάντα βοηθά να σε πάρει χεράκι χεράκι ο βοηθός του εργαστηρίου και να σε βάλει να το κάνεις θεωρητικά μπορεί και να θες να κάθεσαι 8 ώρες στη σχολή να κάνεις ακριβώς αυτό αλλά εδώ μιλάμε για το τι είναι εφικτό και τι όχι κι όχι τι είναι καλύτερο για τον καθένα προσωπικά έτσι; Και το λέω καθώς γνωρίζω από πρώτο χέρι πως υπάρχουν σχολές (πανεπσιτήμια/ΤΕΙ δεν εχει σημασία) που θα σου διδάξουν επιτυχώς με αυτόν τον τρόπο διάφορα τέτοια "εφαρμοσμένα"" concepts ΠΑΝΤΑ για την πληροφορική μιλώντας.

35 λεπτά πριν, Στεφανος123 είπε

Μια διευκρίνιση απλώς για τον αριθμό των μαθημάτων που αναφέρθηκε. Θεωρητικά τα ΑΕΙ έχουν περισσότερα μαθήματα από τα ΤΕΙ αλλά πρακτικά δεν ισχύει αυτό γιατι στα ΤΕΙ τα περισσότερα μαθήματα σπάνε σε εργαστήριο και θεωρία και δίνεις 2 διαφορετικες εξετάσεις για το μάθημα και εκτός αυτού υπάρχουν και αλυσίδες που σημαίνει ότι αν δν περάσεις ένα από τα μαθήματα δε μπορεις να παρεις το επομενο μαθήματα. Για παράδειγμα, αν υποθεσουμε ότι μια σχολή έχει το μαθημα Προγραμματισμός Ι και χωρίζεται σε  εργαστήριο και θεωρία κ ειναι αλυσίδα με το μάθημα Προγραμματισμός ΙΙ και σπάει και αυτό σε 2 μαθηματα αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περασεις από το πρώτο και τα 2 και μάντεψε αν δεν περάσεις το εργαστηριο σε πάει ένα χρόνο πίσω. Οπότε σχετικά με τη δυσκολία των ΤΕΙ πρέπει λίγο να ξεκαθαριστεί το τοπιο γιατι εχει καταντήσει αηδία. 

 

Όλα αυτά που λες συναντώνται και στις 2 κατηγορίες σχολών. Εργαστήρια ως ανεξάρτητα μαθήματα, εργαστήρια ως μέρος μαθημάτων που μπορεί να είναι υποχρεωτικό για το βαθμό μπορεί και όχι, αλυσίδες μαθημάτων κλπ είναι στην ευχέρεια της κάθε σχολής (είτε πανεπιστήμιο είτε ΤΕΙ) το πώς θα οργανώσει το πρόγραμμα σπουδών της.

Δημοσ.
Μόλις τώρα, the other one είπε

Γιατί απαγορεύεται να σου δείξουν κώδικα σε κάποια διαφάνεια ή ακόμη και να στο τρέξουν στο pc του αμφιθεάτρου; Εσύ δομές και semaphores έκανες σε ψευδοκώδικα;

1) Άλλο να δεις τον κώδικα και άλλο να τον γράψεις μόνος

2) Ναι. Πρώτα ψευδοκώδικα και μετά C στο εργαστήριο

1 λεπτό πριν, the other one είπε

Ναι οκ θεωρητικά πάντα βοηθά να σε πάρει χεράκι χεράκι ο βοηθός του εργαστηρίου και να σε βάλει να το κάνεις θεωρητικά μπορεί και να θες να κάθεσαι 8 ώρες στη σχολή να κάνεις ακριβώς αυτό αλλά εδώ μιλάμε για το τι είναι εφικτό και τι όχι κι όχι τι είναι καλύτερο για τον καθένα προσωπικά έτσι;

Εμένα προσωπικά, στα περισσότερα μαθήματα, δε θα μου έκανε διαφορά το να το δω στο εργαστήριο ή να το κάνω σπίτι μου. Σε κάποια μαθήματα όμως, μου είναι απαραίτητο. Όπως και να το κάνουμε, υπάρχουν καθηγητές που κάνουν κακό μάθημα στη θεωρία και υπάρχουν και αντισταθμίζεται πολλές φορές από έναν γαμάτο καθηγητή εργαστηρίου. Επίσης, αυτός ο διαχωρισμός σε θεωρία/εργαστήριο, σου δίνει πιο πολύ υλικό να μάθεις/δουλέψεις καθώς, πρακτικά, μιλάμε για δύο ξεχωριστά μαθήματα, με σχετικό περιεχόμενο μεταξύ τους. Βοηθάει τους αδύναμους φοιτητές να δουν τι παίζει στην πράξη, έχοντας ένα άτομο εκείνη τη στιγμή, να ρωτήσουν ότι απορία έχουν. Μιλάμε για άπειρο κόσμο, που φοβάται να αλλάξει ένα πολύ μικρό κομμάτι κώδικα και τα εργαστήρια, είναι αυτά που τους βοηθάνε να πάρουν πρωτοβουλίες και να παίξουν με το πρόβλημα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα ελληνικά Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα(Τ.Ε.Ι.) αποτελούν τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα(Α.Ε.Ι.) της Ελλάδας. Πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης(B.Sc.) απονέμουν και τα δύο. Ωστόσο, τα μαθήματα των τμημάτων πληροφρικής στα Πανεπιστήμια έχουν κυρίως μόνο θεωριτικό μέρος, ενώ στα Τ.Ε.Ι. περίπου τα μισά μαθήματα έχουν και υποχρεωτικό εργαστηριακό μέρος(διδασκαλία της εφαρμογής του θεωρητικού μέρους). Για παράδειγμα, ένα μάθημα στο Πανεπιστήμιο μπορεί να έχει διάρκεια τέσσερεις ώρες ανά εβδομάδα και μόνο θεωρητικό μέρος, ενώ αντίστοιχα στο Τ.Ε.Ι. το θεωριτικό μέρος του συγκεκριμένου μαθήματος μπορεί να διαρκεί τρεις ώρες και το εργαστηριακό του δύο. Δηλαδή, σε ορισμένα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο μπορεί να κερδίζεις μία ώρα θεωρίας, που και αυτή τη μία ώρα ο καθηγητής ίσως τη χρησιμοποιήσει για δείξει πως εφαρμόζεται η θεωρία που δίδαξε προηγουμένως, ενώ στο Τ.Ε.Ι. στα συγκεκριμένα μαθήματα θα χάσεις αυτή τη μία ώρα θεωρίας ώστε να παρακολουθήσεις το εργαστήριο.

Επεξ/σία από TheDarkKnight
  • Like 1
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, Dinos_12345 είπε

1) Άλλο να δεις τον κώδικα και άλλο να τον γράψεις μόνος

2) Ναι. Πρώτα ψευδοκώδικα και μετά C στο εργαστήριο

Εμένα προσωπικά, στα περισσότερα μαθήματα, δε θα μου έκανε διαφορά το να το δω στο εργαστήριο ή να το κάνω σπίτι μου. Σε κάποια μαθήματα όμως, μου είναι απαραίτητο. Όπως και να το κάνουμε, υπάρχουν καθηγητές που κάνουν κακό μάθημα στη θεωρία και υπάρχουν και αντισταθμίζεται πολλές φορές από έναν γαμάτο καθηγητή εργαστηρίου. Επίσης, αυτός ο διαχωρισμός σε θεωρία/εργαστήριο, σου δίνει πιο πολύ υλικό να μάθεις/δουλέψεις καθώς, πρακτικά, μιλάμε για δύο ξεχωριστά μαθήματα, με σχετικό περιεχόμενο μεταξύ τους. Βοηθάει τους αδύναμους φοιτητές να δουν τι παίζει στην πράξη, έχοντας ένα άτομο εκείνη τη στιγμή, να ρωτήσουν ότι απορία έχουν. Μιλάμε για άπειρο κόσμο, που φοβάται να αλλάξει ένα πολύ μικρό κομμάτι κώδικα και τα εργαστήρια, είναι αυτά που τους βοηθάνε να πάρουν πρωτοβουλίες και να παίξουν με το πρόβλημα.

 

Το θέμα του καθηγητή είναι κάτι διαφορετικό και είναι ακριβώς, θέμα καθηγητή και θέμα διδασκαλίας. Το κλασικό παράδειγμα που αναφέρεις πως θα ναι ο καθηγητής που θα περνά γρήγορα την ύλη και μετά θα χει και έναν νεότερο βοηθό συνήθως με όρεξη  να επεξηγεί πράγματα σε extra ώρες γίνεται κανονικότατα απλά αντί για εργαστήριο βαφτίζεται φρντιστήριο. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το χαρακτήρα των μαθημάτων βέβαια ακόμη και στο μαθηματικό κάνουν φροντιστήρια.

 

Ο χαρακτήρας του εργαστηρίου όπως τον καταλαβαίνω εγώ είναι ένας χώρος όπου παρέχει ακριβό εξοπλισμό ικανό να προσομοιώνει περιβάλλοντα για εκπαιδευτικούς (ή σε άλλη περίπτωση ερευνητικούς) σκοπούς τα οποία για πρακτικούς λόγους δεν είναι δυνατό να παρουσιαστούν με ένα projectora ή ένα μαυροπίνακα. Όχι επειδή ο άλλος μπορεί να το κάνει σπίτι του αλλά βαριέται, ή επειδή δεν καταλαβαίνει κάτι που θα έπρεπε να είχε καταλάβει σε μια διάλεξη. Αυτά τα θέματα υπάγονται σε ξεχωριστές λύσεις και δεν αποτελούν επιχειρήματα για να ρίξεις 200 χιλιάρικα να ανοίξεις ένα εργαστήριο.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...