Alithinos Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 (επεξεργασμένο) Καλημέρα φίλοι και φίλες. Από όταν έπαιξα πρώτη φορά ένα video game, ήθελα όταν μεγαλώσω να φτιάχνω video games. Αποφάσισα να το παλέψω πριν κάποια χρόνια, ενώ είχα ήδη πάει φαντάρος κτλπ. Είχα δει τη Unity game engine που μου είχε φανεί συμπαθητική, και επειδή χρησιμοποιεί τη C# για το scripting, ξεκίνησα να μαθαίνω C#. Είχα κάνει και ένα thread όπου ρωτούσα απορίες, ίσως κάποιοι να το θυμάστε, μιας και όχι μόνο ήταν η πρώτη μου γλώσσα, αλλά γενικά η είσοδος μου στο προγραμματισμό και τον oop. Αφού ολοκλήρωσα ένα βιβλίο που είχα βάλθηκα να κάνω ένα προγραμματάκι Desktop για Windows. Πέρασα μια "βόλτα" από ένα βιβλίο για web development με ASP.NET αλλά δε με τράβηξε και πολύ, και αυτά που έμαθα τα έχω ξεχάσει. Κάποια στιγμή αποφάσισα να ξεκινήσω να φτιάχνω ένα video game, συγκεκριμένα τύπου RPG, αλλά έκανα ένα μεγάλο λάθος: Υποτίμησα τη ποσότητα εργασίας που χρειάζεται σε εργατοώρες ένα τέτοιο project. Και το κατάλαβα αργά. Για την ακρίβεια μετά από 12 μήνες καθημερινής εργασίας (και σαββατοκύρια, εορτές) στο σπίτι μου, δεν είχα ολοκληρώσει το milestone ακόμα, το οποίο είχα υπολογίσει ότι θα το ολοκλήρωνα σε 6 μήνες. Το milestone ήταν να έχω το κώδικα για όλους τους βασικούς κανόνες και μηχανισμούς να δουλεύει. Έγραψα ένα blog post τότε στο blog μου. Αποφάσισα τότε να αφήσω στην άκρη ότι είχα ήδη φτιάξει, και να ξεκινήσω κάτι μικρότερο. Ξεκίνησα λοιπόν να φτιάχνω ένα παιχνίδι τύπου FPS, τα οποία από άποψη προγραμματισμού είναι πολλές orders of magnitude λιγότερο περίπλοκα. Κατάφερα και ολοκλήρωσα το ίδιο milestone σε 2 μήνες (!) 😀 Έφτιαξα διάφορα όπλα, loading screens, ζωή και armor, βασικό ψευδο-ΑΙ για τους εχθρούς... Αλλά αφού τα έκανα αυτά, έπρεπε να αρχίσω και το επόμενο στάδιο, την έναρξη παραγωγής 3d γραφικών για το παιχνίδι. Ήξερα λίγα πράγματα από 3D Graphics Design, μέχρι τότε είχε χρειαστεί να φτιάχνω μόνο 'αντικείμενα' μη ζωντανών πλασμάτων, με υποτυπώδες animations. Για να φτιάξω όμως το παιχνίδι έπρεπε να φτιάχνω και χαρακτήρες (πχ ανθρώπους, τέρατα), κάτι που είναι πολύ πιο κοστοβόρο από άποψη απαιτούμενου χρόνου. Έκατσα όμως, και άρχισα να μαθαίνω. Έφτιαξα για ένα χαρακτήρα διάφορα animations που "τρώγονται". Περπατήματος, επίθεσης, κτλπ. Άρχισα αφού έχω και μερικούς εχθρούς να φτιάχνω ένα level. Τα levels σε 3D θέλουν ΤΟΣΗ δουλειά... Όχι ότι δε ξέρω πχ να φτιάξω ένα κτήριο ή οτιδήποτε σε 3D. Έμαθα. Αυτό που άργησα να μάθω όμως είναι το πόσο μεγάλος αριθμός ξεχωριστών 3d models χρειάζεται για να φτιάξεις 1 level και το copy + paste να μη πάει σύννεφο για να μη φαίνεται άσχημα στο παίκτη. Με απλά λόγια: στο δεύτερο παιχνίδι που ξεκίνησα, μπορεί να μην υποτίμησα το φόρτο εργασίας στο προγραμματιστικό κομμάτι, αλλά υποτίμησα το φόρτο εργασίας στο κομμάτι των γραφικών... Μετά από 3 μηνές εργασίας. Έχω κλείσει δηλαδή 12 + 3 μήνες εργασίας σε project που χρειάστηκε να παρατήσω στη μέση, και το όλο θέμα με βάρεσε κάπως ψυχολογικά. 15 μήνες χωρίς καμία οικονομική απολαβή γιατί δούλευα μόνος μου, 15 μήνες εργασίας σε έργα που μπαίνουν σε μια ξεχασμένη γωνιά του σκληρού δίσκου για "μετά". Θα μπορούσε να πει κάποιος "κάνε το μικρότερο, ευκολότερο, παιχνίδι που μπορείς να φτιάξεις". Αλλά αυτό κάνουν και χιλιάδες άλλοι, σε αγορές όπως τα παιχνίδια για κινητά τηλέφωνα, και δίνουν τα παιχνίδια τους τσάμπα (ή σχεδόν τσάμπα) και έχουν φτάσει να ανεβάζουν το ίδιο παιχνίδι με τα ίδια γραφικά και κώδικα αλλά διαφορετικό όνομα 5-6 φορές ως ξεχωριστά παιχνίδια, μπας και πιάσουν κάτι παραπάνω. Το εύκολο το κάνουν πολλοί, και για αυτό ο ανταγωνισμός είναι πολύς εκεί. Δε μπορώ να πω, είχε και κάποια θετικά όλο αυτό. Έμαθα καλύτερα τα εργαλεία που ήξερα να χειρίζομαι ηδή (πχ C#), και έμαθα ως ένα βαθμό, όχι τέλεια, κάποια άλλα εργαλεία (Blender3D). Το θέμα είναι ότι 15 μήνες αφότου άρχισα να δουλεύω σε video games, και ακόμα περισσότερο χρόνο αφ' ότου άρχισα να μαθαίνω τις σχετικές τέχνες / εργαλεία, είμαι σε ένα σημείο χωρίς πτυχία, χωρίς να έχω βγάλει 1 ευρώ, χωρίς να έχω κάτι έτοιμο για να το εκμεταλλευτώ να βγάλω 1 ευρώ, χωρίς προϋπηρεσία σε εταιρία, και έχοντας στο portfolio μου μόνο 2-3 προγραμματάκια που είχα φτιάξει όταν ακόμα μάθαινα τη C#, και 2 μη ολοκληρωμένα video games. Παρότι είμαι σε γκρουπάκια στο fb σχετικά κτλπ, οι αγγελίες εργασίας που ζητάν άτομα με το stack που με ενδιαφέρει (Unity3D, C#, Blender) εμφανίζονται κατά καιρούς μόνο, και όσες λίγες είδα, ζητούσαν προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση (τόσοι πολλοί game developers υπάρχουν στην Ελλάδα που να υπάρχουν και άτομα με 2-3 χρόνια προϋπηρεσία σε εταιρία με αυτό το stack ?), και είναι "εξ αποστάσεως" αν και Ελληνικές, γιατί αυτοί που ψάχνουν άτομα δεν έχουν ούτε κτίριο με γραφεία... Γενικά θέσεις εργασίας για προγραμματιστές που κοίταξα, αντιλήφθηκα ότι καμία δεν είναι για εμένα. Καταρχάς γιατί δεν έχω ούτε προϋπηρεσία, ούτε και δίπλωμα, καθότι αυτοδίδακτος. Εκτός αυτού, το 96% είναι για web developers, και να πω την αλήθεια δε με τραβάει. Ειδικά το front end κομμάτι δε μου 'βγαίνει'. Σαν back-end με C# και λίγο SQL ίσως να μπορούσα να το παλέψω. Αλλά έχω ξεχάσει και τα διάφορα ειδικά του ASP. Entity framework, Identities, κτλπ μόνο κατ' όνομα τα θυμάμαι. Δυστυχώς μάλλον δε θα βρω κάτι στον προγραμματισμό. 😢 Πέρασε η ιδέα απ' το μυαλό μου να κοιτάξω να μάθω ακόμα καλύτερα το Blender, και να κοιτάξω προς 3D Graphics design μεριά, μιας και εκεί μπορώ να δείξω τι αξίζω απλά ανεβάζοντας φωτογραφίες των γραφικών μου σε κάποιο site, όπου σε 1 δευτερόλεπτο κάποιος μπορεί να καταλάβει αν του κάνω βάση των skills μου ή όχι, και έτσι να έχω την ελπίδα ότι θα μιλήσουν τα γραφικά μου αντί για προϋπηρεσίες και διπλώματα. Έλα όμως ντε που... το 3D Graphics Design / Computer Animator είναι παντελώς άγνωστο επάγγελμα στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει καν σαν ειδικότητα επαγγέλματος στα websites με αγγελίες. Δεν υπάρχει καν ανάλογο γκρουπάκι στο FB όπως το "Έλληνες Προγραμματιστές και Designers". Κάπως όμως, με κάποιο τρόπο, υπάρχουν αυτοί οι μυθικοί Graphics Designers που αναλαμβάνουν και έργα για το δημόσιο όπως πχ αναπαράσταση της Ακρόπολης όπως ήταν τα αρχαία χρόνια, και υπάρχουν και κάποιοι που δουλεύουν αποκλειστικά με πολιτικούς μηχανικούς για να φτιάχνουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια σε 3d για να τα βλέπει ο πελάτης πριν αποφασίσει. Αλλά πως να κινηθώ σε ένα κλάδο που δεν αναγνωρίζεται καν η ύπαρξη του σε αυτή τη χώρα, παρά μόνο σε ιδιωτικά ΤΕΕ ; Πως βρίσκουν δουλειά οι 3D Graphics Designers στην Ελλάδα ; Στην ενότητα "Γραφίστες" βρίσκεις αγγελίες για λογότυπα (2d) και στο τσακίρ κέφι για καμιά αφίσα νυχτερινού μαγαζιού (πάλι 2d). 3d τίποτα, nix. Πείτε μου φίλοι τι πιστεύετε ότι πρέπει να κάνω γιατί έχω σχεδόν απελπιστεί. Μπορεί τους 15 μήνες αυτούς που έφτιαχνα τα παιχνίδια να ζούσα με... γονική υποστήριξη, αλλά κάπου πρέπει να μπει ένα τέρμα. Όχι γιατί μου το λεν οι γονείς μου, αλλά γιατί εγώ θέλω να αρχίσω να μπορώ επιτέλους να κάνω κάτι με τη ζωή μου. Ας κάνω μια ανακεφαλαίωση: # Ξέρω C#, για να σας δώσω να καταλάβετε το επίπεδο μου το μόνο που μπορώ να σας πω είναι πως ότι προβλήματα προέκυψαν κατά την ανάπτυξη ενός βιντεοπαιχνιδιού FPS κατάφερα να τα λύσω, τύπου RPG αν και έλυσα ότι μου παρουσιάστηκε μέχρι εκεί που πήγα την ανάπτυξη, ήταν πιο δύσκολο. Δεν ξέρω αν έφταιγε ότι ήταν προηγούμενο project και άρα είχα λιγότερη εμπειρία, ή το ότι ήταν πιο περίπλοκο, ή και τα 2, αλλά το RPG ήταν δυσκολότερο. # Λόγο του ότι όλο αυτό το καιρό (15 μήνες) δούλευα με τη Unity3D ξέρω πολύ καλά να χρησιμοποιώ το framework της, αλλά και αυτά τα λίγα που ήξερα από άλλα frameworks (πχ ASP.NET) τα έχω ξεχάσει. # Javascript μου είχε φανεί εύκολη στα βασικά της, ίσως επειδή είχα ήδη μάθει C# πριν, αλλά έχω 0 εμπειρία και γνώση από τα πολλά της frameworks που βλέπω να υπάρχουν. Συν του ότι το front end δε μου αρέσει καθόλου γιατί συνήθως πάει πακέτο και το Html + Css, και το Css πρέπει να το γέννησε ο ίδιος ο διάολος. # Από 3D graphics έχω προς το παρόν στο θέμα της μοντελοποίησης επίπεδο "αρκετό" για 3d παιχνίδια. Για άλλες εφαρμογές ίσως όχι και τόσο, αλλά πιστεύω πως μπορώ να το βελτιώσω σε σύντομο σχετικά διάστημα. Από θέμα animation, τα περίπλοκα animations ανθρωποειδών είναι λίγο παλούκι. Αλλά μπορώ να βελτιωθώ και εκεί. # Αγγλικά και Ελληνικά μιλάω πολύ καλά. Άλλες γλώσσες όχι. Με αυτά τα προσόντα τι θα μου προτείνατε να κάνω ; Έχετε ιδέα αν υπάρχουν (στην Ελλάδα) θέσεις εργασίας με τα προσόντα μου, και αν όχι, ποια προσόντα πιστεύετε θα έπρεπε να κοιτάξω να βελτιώσω / ξαναμάθω για να βρω μια εργασία ; Επεξ/σία 30 Ιουνίου 2018 από Alithinos
marios28 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 (επεξεργασμένο) Όσον αφορά την ερώτησή σου, δηλαδή αν υπάρχουν θέσεις εργασίας για τις γνώσεις σου δεν μπορώ να σε βοηθήσω γιατί δε γνωρίζω. Τα παρακάτω που γράφω αφορούν το τι μπορεί να κάνεις μόνος σου καθώς ψάχνεις για εργασία και θες να παραμείνεις "ενεργός" στον τομέα που σου αρέσει συνυπολογίζοντας τις τωρινές γνώσεις σου, χωρίς να αποκλείονται προοπτικές όσον αφορά μελλοντικές οικονομικές απολαβές. Προτείνω να ρίξεις μια ματιά εδώ: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/index https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/gaming/e2e Εστίασε στο Xbox. Για αρχή δούλεψε μόνος σου, αλλά σε κάτι απλό και όσο το δυνατόν λιτό. Ανέβασέ το στο store. Τα fps και rpg τα ξεχνάς (γνώμη μου). Μπορεί ένας σκηνοθέτης να γυρίσει μια πολύ καλή ταινία εξ' ολοκλήρου μόνος του, να αναλάβει δηλαδή μόνος του το μοντάζ, την ηχοληψία, τη σκηνογραφία, το casting (αν υπάρχουν ηθοποιοί, την παραγωγή, κ.τ.λ., αλλά η ταινία οπωσδήποτε θα είναι μικρού μήκους και με προσαρμοσμένο σενάριο στον προϋπολογισμό, στις δυνάμεις και στις γνώσεις του αλλά και στο χρόνο που μπορεί να διαθέσει (δεν έχουμε 3 ζωές). Διαφορετικά το αποτέλεσμα δε θα είναι καλό δε θα είναι αξιοπρεπές, ή θα είναι ημιτελές. Επεξ/σία 30 Ιουνίου 2018 από marios28
Alithinos Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 Μέλος Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 (επεξεργασμένο) 53 λεπτά πριν, marios28 είπε Όσον αφορά την ερώτησή σου, δηλαδή αν υπάρχουν θέσεις εργασίας για τις γνώσεις σου δεν μπορώ να σε βοηθήσω γιατί δε γνωρίζω. Τα παρακάτω που γράφω αφορούν το τι μπορεί να κάνεις μόνος σου καθώς ψάχνεις για εργασία και θες να παραμείνεις "ενεργός" στον τομέα που σου αρέσει συνυπολογίζοντας τις τωρινές γνώσεις σου, χωρίς να αποκλείονται προοπτικές όσον αφορά μελλοντικές οικονομικές απολαβές. Προτείνω να ρίξεις μια ματιά εδώ: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/index https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/gaming/e2e Εστίασε στο Xbox. Για αρχή δούλεψε μόνος σου, αλλά σε κάτι απλό και όσο το δυνατόν λιτό. Ανέβασέ το στο store. Τα fps και rpg τα ξεχνάς (γνώμη μου). Μπορεί ένας σκηνοθέτης να γυρίσει μια πολύ καλή ταινία εξ' ολοκλήρου μόνος του, να αναλάβει δηλαδή μόνος του το μοντάζ, την ηχοληψία, τη σκηνογραφία, το casting (αν υπάρχουν ηθοποιοί, την παραγωγή, κ.τ.λ., αλλά η ταινία οπωσδήποτε θα είναι μικρού μήκους και με προσαρμοσμένο σενάριο στον προϋπολογισμό, στις δυνάμεις και στις γνώσεις του αλλά και στο χρόνο που μπορεί να διαθέσει (δεν έχουμε 3 ζωές). Διαφορετικά το αποτέλεσμα δε θα είναι καλό δε θα είναι αξιοπρεπές, ή θα είναι ημιτελές. Γιατί όμως να εστιάσω στο XBOX συγκεκριμένα, και να μη δουλέψω με τη Unity που είναι cross-platform, και έχω ήδη κάποια εμπειρία με αυτή ; Το κώλλυμα μου δεν είναι με τα εργαλεία ή την εύρεση store, αλλά με το φόρτο εργασίας που απαιτείται από μερικά projects. Τις πρώτες 2 φορές τη πάτησα λόγο απειρίας. Τώρα που έχω μια ιδέα καλύτερη για το τι απαιτείται σε κώδικα + γραφικά, μπορώ να εκτιμήσω κάπως καλύτερα το τι είδους project μπορώ να φτιάξω στο game development συγκεκριμένα. Ένα πρόβλημα είναι το εξής: Αφού την έπαθα 2 φορές, μια με τον κώδικα και μια με τα γραφικά, ξέρω να φυλαχθώ από αυτά. Αλλά αν στη πορεία προκύψει κάτι τρίτο το οποίο δεν το έχω υπολογίσει λόγο του ότι δεν έχω προχωρήσει ακόμη αρκετά κάποιο project ως εκείνο το βαθμό ώστε να γνωρίζω για αυτό ; Αν δηλαδή στη πορεία βρεθεί κάτι άλλο που δεν έχω υπολογίσει και το οποίο θα είναι αρκετά πιο κοστοβόρο ; Το άλλο πρόβλημα είναι το εξής: Έστω ότι συνεχίζω στο game development. Πρέπει να φτιάξω κάτι το οποίο θα ολοκληρωθεί εντός λογικού χρονικού διαστήματος, θα είναι καλό, θα είναι 'πιασάρικο', και θα είναι και πρωτότυπο. Το να πετύχω και τα 4 μαζί μου φαίνεται δύσκολο. Τουλάχιστον προς το παρόν, είναι ακόμα πολύ νωρίς από τη τελευταία φορά που αποφάσισα ότι είχα φτιάξει να το βάλω στην άκρη, και δεν το έχω αναλύσει διεξοδικά το θέμα. Μου έχει έρθει μια ιδέα για κάτι ακόμα μικρότερο απ' αυτά, το οποίο θα είναι και πρωτότυπο, και θα είναι σε καλή ποιότητα η δουλειά, αλλά δεν θα είναι αρκετά "πιασάρικο" γιατί πρόκειται για "serious" gaming εξωμείωσης που θα απευθύνεται σε ειδικό, περιορισμένο κοινό. Από "πιασάρικα", δηλαδή πχ παιχνίδια που να ανήκουν σε δημοφιλή genres, έχω κάποιες ιδέες αλλά δεν θα είναι αρκετά πρωτότυπες. Ας πούμε ένα παιχνίδι τύπου Mario Kart. Αν τελικά δοκιμάσω άλλη μια φορά να φτιάξω ένα παιχνίδι, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κοιτάξω να φτιάξω κάτι μικρό και καλό. Αλλά το δίλλημα σε αυτή τη περίπτωση είναι: να φτιάξω κάτι σε δημοφιλές είδος αλλά το οποίο δε θα είναι αρκετά ξεχωριστό, ή να φτιάξω κάτι που απευθύνεται σε ιδιαίτερα περιορισμένο κοινό (3d interactive experience / εξωμείωση εκπαιδευτικού τύπου), αλλά θα είναι το μοναδικό στο είδος του ; Επεξ/σία 30 Ιουνίου 2018 από Alithinos
marios28 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 (επεξεργασμένο) Δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω, γιατί δεν είμαι σχετικός με game development. Ας σου γράψει κάποιος που κατέχει το θέμα. Παρακάτω σου απαντώ σε κάποιες ερωτήσεις με βάση τη δική μου μικρή εμπειρία σχετική με ανάπτυξη εφαρμογών. 46 λεπτά πριν, Alithinos είπε Γιατί όμως να εστιάσω στο XBOX συγκεκριμένα, και να μη δουλέψω με τη Unity που είναι cross-platform, και έχω ήδη κάποια εμπειρία με αυτή ; Το κώλλυμα μου δεν είναι με τα εργαλεία ή την εύρεση store, αλλά με το φόρτο εργασίας που απαιτείται από μερικά projects. Για να έχεις μεγαλύτερο έλεγχο στη συντήρηση. Ωραία ακούγεται το cross-platform, αλλά όταν πρέπει να διαχειριστείς 2-3 stores τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά. Δεν είναι μόνο ο κώδικας. Τουλάχιστον έτσι πιστεύω εγώ. Για τον κώδικα σου έγραψα τη γνώμη μου παραπάνω. Απλά, λιτά, σεμνά (όταν τα αναλαμβάνουμε όλα μόνοι μας). 46 λεπτά πριν, Alithinos είπε Αν τελικά δοκιμάσω άλλη μια φορά να φτιάξω ένα παιχνίδι, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κοιτάξω να φτιάξω κάτι μικρό και καλό. Αλλά το δίλλημα σε αυτή τη περίπτωση είναι: να φτιάξω κάτι σε δημοφιλές είδος αλλά το οποίο δε θα είναι αρκετά ξεχωριστό, ή να φτιάξω κάτι που απευθύνεται σε ιδιαίτερα περιορισμένο κοινό (3d interactive experience / εξωμείωση εκπαιδευτικού τύπου), αλλά θα είναι το μοναδικό στο είδος του ; Διάλεξε ό,τι είναι μικρότερο και πιστεύεις μπορεί να το φτάσεις σε αξιοπρεπές επίπεδο. Για την πρώτη περίπτωση, μη σε απασχολεί το ότι η ιδέα σου δεν είναι ξεχωριστή. Και πάλι μπορεί να ξεχωρίσει αν προσφέρει κάτι διαφορετικό από τα άλλα. Επεξ/σία 30 Ιουνίου 2018 από marios28
Predatorkill Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2018 (επεξεργασμένο) Γιατι πρεπει να ειναι πρωτοτυπο το παιχνιδι; Προσπαθεις να βγαλεις χτηματα πουλωντας το ή ψαχνεις για δουλεια; Φυσικα μπορει να ψαχνεις και τα δυο, αλλα το τοπικ εστιαζεται στην εργασια, μηπως να εφτιαχνες κατι οσο πιο αρτιο γινεται ωστε να μπει στο portfolio σου; Ελληνικες εταιριες ειναι μετρημενες στα δαχτυλα νομιζω. Η πας εξωτερικο ή τη ψαχνεις για remote (με οτι αυτο συναπεγεται απο οαεε, εφοριες κτλ). Στην παιδικη εκπαιδευση εχεις κοιταξει καθολου; Οι ελληνικες προσπαθειες ειναι πολυ λιγες και ειναι και πολυ λιγες οι ποιοτικες δουλειες. Μπορεις να φτιαξεις 2d, δες πχ τα apps της Sago Toys, οι τυποι εχουν απιστευτα games για παιδια. Φυσικα θα χρειαστεις τη συνδρομη παιδαγωγων και αλλων ατομων που ασχολουνται με τον κλαδο. Το ελληνικο κοινο δυσκολα πιστευω πληρωνει (υπαρχουν απειρες δωρεαν ή με in app purchases) και δεν τους νοιαζει, αλλα γενικοτερα μην περιμενεις να βγαλεις χρηματα απο Ελλαδα (καθαρα προσωπικη εκτιμηση, δε βασιζεται καπου). Επεξ/σία 30 Ιουνίου 2018 από Predatorkill
Επισκέπτης Δημοσ. 1 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 1 Ιουλίου 2018 (επεξεργασμένο) Επεξ/σία 2 Ιουλίου 2018 από Επισκέπτης
k33theod Δημοσ. 1 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 1 Ιουλίου 2018 Αυτά που έγραψες στο ποστ σου εκεί με τα ξέρω, γράψτα ωραία βάλε μέσα και παραπομπές στα έργα σου είτε screenshots είτε μικρά βίντεο, κομμάτια κώδικα στο github και όπου βρεις πόρτα χτύπα. Τα αγγλικά είναι μεγάλο αβαντάζ γιατί σου δίνει τη δυνατοτήτα να δουλέψεις και σε εταιρείες έξω. Αν θες να δουλέψεις μόνος και να πουλάς παιχνίδια εννοείται νομίζω ότι πρέπει να διαθέσεις πολλά δωρέαν ή demos ή με κλειδωμένες πίστες που να θέλει ο άλλος να αγοράσει. Αν ο άλλος δεν έχει δει κανένα παιχνίδι σου για να κρίνει τη δουλειά σου γιατί να αγοράσει. Αν κάποιος παίξει ένα παιχνίδι σου και του βάλει 3 4 αστέρια παίζει ρόλο. Αν και δεν νομίζω ότι 1 μόνο άτομο χωρίς πείρα μπορεί να κάνει κάτι καλό. Την πείρα θα την αποκτήσεις αν δουλεύεις με ομάδα.
masteripper Δημοσ. 2 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2018 Το θέμα είναι τι θέλεις να κυνηγήσεις...το όνειρο ή να βγάλεις κανένα φράγκο.....? Προσωπική άποψη και ελπίζω να μην το δεις κακοπροαίρετα.... Απο την όλη "φάση" το μόνο που θα κρατήσω είναι η C# ...οτι δηλαδή ξέρεις να ανοίγεις το IDE και να αρχίζεις να γράφεις (αν είχα πάρει και καμμιά μυρουδιά απο Unity Μπορεί να "πρεφάριζα" κατα πόσο σε βοήθησε σαν προγραμματιστή...αλλά δεν...γιατί προγραμματιστής είναι και αυτός που γράφει 1000 If αλλά και προγραμματιστής είναι αυτό που κάνει eval τα Conditions σε 1 loop) ...σε τι επίπεδο θα το καταλάβεις σχετικά γρήγορα όταν αναγκαστικά θα ξεριζώσεις το "όνειρο"... Και θα ξαναπιάσεις όλα τα βιβλία που σου φάνηκαν βαρετά...θες desktop development...θες Web Development....οπως το βλέπεις...απλώς θα ξεκινήσεις...και κάπου εκεί θα αρχίσεις να σκέφτεσαι για άχαρα πράγματα όπως SQL , 3tier, ο Skeet θα γίνει ο καλύτερος "φίλος" σου και πάει λέγοντας..... Κάποτε ήμουν και εγώ "ρομαντικός" ...και το σκεφτόμουν και ονειρεύομουν παιχνιδάρες..αλλά το υπόβαθρο μου ήταν χαμηλό....όταν τελικά συνειδητοποίησα το πόσα "χρόνια" φύγαν στο όνειρο...είναι να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο.....καμμιά φορά με πιάνει...αλλά για ώρες άντε καμμιά μέρα... Οπότε ή τα ξεχνάς όλα και γεια σας...ή ...θεωρώ ότι είσαι αρκετά μικρός ..ή κυνηγάς σοβαρές σπουδές στο χώρο του gaming....ξεκινάς όμως και στα 2 μέ 1 πελώριο "μείον"...χωρίς 1 χαρτί το βιογραφικό σου ..δύσκολα...πολύ δύσκολα θα περάσει...πρέπει να έχεις 1 τόσο φανταστικό portfolio που να σε παρακαλάνε...όπότε πάρτα απο την αρχή- αρχή...μέτρα τα φράγκα σου και γράψου σε μια σχολή ...ότι καλύτερο μπορείς ...κυνήγησε το όπως κυνήγησες τα παιχνίδια σου και που ξέρεις...μπορεί...τα λέμε σε 2-4 χρόνια...
Lanike71 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2018 Εγώ βλέπω μία προσπάθεια να κυνηγήσεις (ακόμα) το όνειρό σου. Θα σου πρότεινα να το αφήσεις μόνο για τον πολύ ελεύθερο χρόνο σου... Η ιστορία δείχνει ότι μπορείς και μαθαίνεις. Δες τι ζητάει το "σύστημα", μάθε το, φτιάξε portfolio και ξεκίνα να στέλνεις βιογραφικά. Αφού λες ότι έχεις μάθει τα βασικά της javascript, συνέχισε με αυτή. Αν επιμένεις με το κομμάτι "παιχνίδι", φτιάξε κάτι απλό. Τα περίπλοκα παιχνίδια θέλουν ολόκληρες ομάδες να εργάζονται. Στο τέλος θα καταλήξεις να φτιάχνεις μετριότητες λόγω έλλειψης χρόνου και βιασύνης. Android παιχνιδάκια, μικρά, απλά, εθιστικά. Όλοι είναι με μία συσκευή στο χέρι. Ξέρεις πόσο χρόνο (ελεύθερο) έφαγα με το cut the rope 😀;
Moderators Kercyn Δημοσ. 3 Ιουλίου 2018 Moderators Δημοσ. 3 Ιουλίου 2018 Μερικές σκέψεις: Βρίσκεις δουλειά ως προγραμματιστής (αφού έχεις ασχοληθεί με τη C# μπορείς να κοιτάξεις κατά .NET μεριά ας πούμε) και στον ελεύθερό σου χρόνο φτιάχνεις παιχνίδια χωρίς άγχος, όπως τα θες εσύ. Αποφασίζεις να επενδύσεις στον εαυτό σου, βάζεις ένα Χ κεφάλαιο που θα σου επιτρέψει να φτιάξεις το δικό σου παιχνίδι το οποίο μετά θα προωθήσεις και θα πουλήσεις. Ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο, θέλει δεκάδες χιλιάδες ευρώ (τα έξοδά σου όσο το φτιάχνεις + έξοδα του παιχνιδιού, δεν μπορείς να τα κάνεις όλα μόνος σου) και το πιθανότερο είναι ότι δε θα κάνεις ούτε απόσβεση. Ψάχνεις για τις λιγοστές αγγελίες που υπάρχουν στην Ελλάδα για game dev. Η σκηνή εδώ είναι πολλές μικρές εταιρείες (πολλές φορές μια παρέα φίλων) που φτιάχνουν μικρά παιχνίδια. Υπάρχουν και εταιρείες που βγάζουν mobile games με το κιλό αλλά δε νομίζω το όνειρό σου να είναι κάτι τέτοιο. Κατά καιρούς γίνονται events που λαμβάνουν μέρος οι indie εταιρείες, πήγαινε, γνώρισε κόσμο, μίλα τους, δες τι γίνεται. Συμμαζεύεις τη δουλειά που έχεις κάνει ως τώρα ώστε να είναι παρουσιάσιμη και δομημένη και κοιτάς για remote έξω. 1
Ψιτ Δημοσ. 5 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2018 @alithinos βρες μία δουλειά με προγραμματισμό σε .ΝΕΤ ή ακόμα και κάτι άσχετο (python για οτιδήποτε) και ξεκίνα από την αρχή ένα παιχνίδι που μπορείς να υπολογίσεις πόσο θα σου πάρει.
solarpower Δημοσ. 6 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2018 @Alithinos, Το Αυτοδίδακτος δεν μετράει.Όχι γιατί δεν έχεις μάθει μερικά πράγματα, αλλά γιατί δεν υπάρχει κανείς να εγγυηθεί για σένα. Όταν λέμε για προϋπηρεσία, λέμε ουσιαστικά για μια εγγύηση, ότι κάτι έκανες κάπου και έμεινες ένα διάστημα εκεί. Ξεκίνησες το προγραμματισμό από μεράκι (έτσι νόμιζες). Κατέληξες να μετράς "χαμένο" χρόνο. Πάει το μεράκι. Απλά τώρα σου είναι καθαρό ότι ξεκίνησες κάπου που ένιωσες ότι θα τα καταφέρεις. και ανέλαβες να διευθύνεις τον εαυτό σου σε ένα έργο, που δεν είχες εμπειρία., και τα έβαλες με αυτόν! Η γνώμη μου είναι να πας κάπου για εκπαίδευση για το τομέα που σε ενδιαφέρει. Να αποκτήσεις όνομα, να κάνεις γνωριμία και να σε "μετρήσουν", οι καθηγητές σου. Μόνο τότε θα έχεις την εγγύηση και θα βρεις πόρτες ανοιχτές. Αλλιώς κάτσε σπίτι να φροντίζεις τα γερόντια, και μετά θα κοιτάς όχι τους 15 μήνες αλλά τα 15 χρόνια, μετά τα 25 και βάλε..
MitsarasAth Δημοσ. 7 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2018 αυτο που θα σου προτεινα ηταν εφοσον εισια αυτοδιδακτος να εστιασεις σε μια γλωσσα που σε ενδιαφερει,πχ c# οπου εχει ζητησει κιολας και να την λιωσεις να κανεις απλα προτζεκτακια, βημα βημα, αναιβασε τα στο gitHub. θα προτεινα μην μπλεκεις με τοσο μεγαλα προτζεκτ που σου κοστιζουν χρονο χωρις αντιτιμο,ουτως η αλλως στις συνεντευξεις θα σου κανουν τεστακια και περα απο αυτο με τοσο μεγαλα προτζεκτ χανεις την μπαλα. αν θες να γινεις backend γιατι να ωανεις χρονο να μαθαινεις 3d??? ενας φιλος μουα υτοδιδατκτος βρηκε δουλεια σε εναν χρονο αφου ελιωσε java και αναιβασε στο αντροντι δυο apps απλα οχι κατι εξηζητημενα.. καλη επιτυχια!
PC_MAGAS Δημοσ. 10 Ιουλίου 2018 Δημοσ. 10 Ιουλίου 2018 Μπορεί να πας σε κάτι ποιο απλό πχ. otome game https://en.wikipedia.org/wiki/Otome_game με ποιο απλά γραφικά με ένα απλό σεναριάκι πχ. έχεις 3 πρωταγωνιστές και η παίχτρια πρέπει να επιλέξει έναν που θα παντρευτεί και μέσω επιλογών από μενού θα βγεί. Για σενάρια μπορεί να δεις ένα anime και να γράψεις κάτι βασισμένο σε αυτό (στο blog μου http://pcmagas.wordpress.com παλαιώθεν έχω γράψεις κάποιες ιστορίες που μπορείς να βασιστείς για σενάριο). Για assets δες https://itch.io/search?q=visual+novel, ενώ εάν μπορείς να το βγάλεις και σε android/fdroid και το βάζεις play store και έχεις ένα playable demo να δείξεις. Ακόμη ναι μεν δεν μπορείς να βρεις Ελλάδα, αλλά η Κύπρος είναι ιδανική για εταιρεία όπως ακόμη μπορείς να χτυπήσεις ποια διεθνή ύδατα. Δε εάν πας σε τέτοιου είδους νερά (otome game, date sim) η γνώση Ιαπωνικών μπορεί να βοηθήσει, σαφώς μια εταιρεία ανοίγει τον κόσμο του freelancing as well.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα