Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

ο Musk κατάφερε να πάρει 500 χιλιάδες κρατήσεις δίνοντας υποσχέσεις για vaporware.

Γι'αυτό μάλλον ακυρώνουν όλοι τις κρατήσεις τους έτσι;

Δεν βγάζει άκρη κανείς μαζί σου.

Προσλαμβάνει κόσμο η Tesla "δεν θα γίνει κερδοφόρα λόγω λειτουργικών εξόδων". Αναδιαρθρώνεται και περικόπτει το περιττό προσωπικό (κάτι που είχε προαναγγείλει πριν 2 μήνες ~8000 προσλήψεις στην παραγωγή μέσα στο '18, ~4000 απολύσεις salaried manager με μέσο κόστος $150.000/έτος) "το hypergrowth πάει περίπατο και μένουν μόνο οι ζημιές". Διώχνει κόσμο άρα ήρθε το τέλος!

Όλος ο πλανήτης συζητάει πώς το κόστος των μπαταριών πέφτει συνεχώς, υπολογίζουν σήμερα οι Γερμανοί αναλυτές (για λογαριασμό των Γερμανών κατασκευαστών) 100$/kwh (+ την μείωση του ποσοστού κοβαλτίου): "μα το 16 έλεγε $190 και τα κόστη μπαταριών δεν προβλέπεται να έχουν μειωθεί.". 

Μια εταιρία που παρά τις μακροχρόνιες λίστες αναμονής και τον πόλεμο με ψέμματα από παντού, καταφέρνει και πουλάει μόνο από στόμα σε στόμα, με πρωτοφανές following και loyalty (για αυτοκινητοβιομηχανία τουλάχιστον), και backlog 500.000 αυτοκίνητα, είναι αποτυχημένη και καταδικασμένη γιατί ο Musk έπεσε έξω 6 μήνες! Όποιον επιχειρηματία και να ρωτήσεις θα σου πει πόσο φοβερό πρόβλημα είναι για μια εταιρία να αναπτύσσεται τόσο γρήγορα (υπερδιπλασιάζεται σε μέγεθος κάθε χρόνο) και πάλι να μην προλαβαίνει να καλύψει την ζήτηση, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται να ξοδέψει ένα ευρώ σε προώθηση και μαρκετινγκ.

Κλείνει κάτι κιόσκια στο home depot που είχε φτιάξει η solarcity γιατί δεν προλαβαίνει να φτιάχνει μπαταρίες για να καλύψει την τεράστια online ζήτηση (και τις βιομηχανικού επιπέδου mega μπαταρίες που φτιάχνει σε όλο τον κόσμο, 1gwh όλη η παραγωγή μέχρι σήμερα, άλλο 1 μέχρι του χρόνου) "με αυτή την κίνηση πρακτικά τερμάτισαν το energy sector"

Αύριο να βγει να πει η εταιρία ότι κατάφερε να φτιάχνει 100000 την εβδομάδα με τιμή αγοράς $5000/μονάδα και κέρδος 80% πάλι αρνητικό θα το βρεις για κάποιο γελοίο λόγο και θα φωνάζεις σαν την Λουκά έρχεται το τέλος! 

 

 

 

Επεξ/σία από Omnigeek
  • Απαντ. 336
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Τις απόψεις μας λέμε. Ο κάθε άνθρωπος έχει άλλη οπτική, τα ίδια γεγονότα μπορεί να τα ερμηνεύει διαφορετικά. ;)

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Omnigeek είπε

Μια εταιρία που παρά τις μακροχρόνιες λίστες αναμονής και τον πόλεμο με ψέμματα από παντού, καταφέρνει και πουλάει μόνο από στόμα σε στόμα, με πρωτοφανές following και loyalty (για αυτοκινητοβιομηχανία τουλάχιστον), και backlog 500.000 αυτοκίνητα, είναι αποτυχημένη και καταδικασμένη γιατί ο Musk έπεσε έξω 6 μήνες! Όποιον επιχειρηματία και να ρωτήσεις θα σου πει πόσο φοβερό πρόβλημα είναι για μια εταιρία να αναπτύσσεται τόσο γρήγορα (υπερδιπλασιάζεται σε μέγεθος κάθε χρόνο) και πάλι να μην προλαβαίνει να καλύψει την ζήτηση, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται να ξοδέψει ένα ευρώ σε προώθηση και μαρκετινγκ.

Αποτυχημένη δεν είναι αφού όπως λες και εσύ καταφέρνει να έχει πολύ καλό brand loyalty και ειδικά με τέτοιες καθυστερήσεις στην παραγωγή (για ένα model 3 η αναμονή είναι σχεδόν δύο χρόνια). 

Όλα αυτά όμως δεν αναιρούν το γεγονός ότι παρουσιάζει συνεχείς ζημιές και αναζητεί τακτικά χρηματοδότηση. Και οι συνεχείς αισιόδοξες δεσμεύσεις του musk, δεν πραγματοποιούνται ούτε στο ελάχιστο. Δεν νομίζω ότι η στήριξη που λαμβάνει, θα συνεχίσει επ'αοριστον, αν δεν ξεκινήσει κάποια στιγμή να κάνει πράξη τα υποσχόμενα. 

Άλλη μια εταιρία μου έρχεται αυτή τη στιγμή στο μυαλό, που παρουσιάζει τον ίδιο βαθμό brand loyalty, μόνο που εκείνη έχει έστω αποθεματικό 250 δις δολάρια. 

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάποιοι δυσκολεύονται να καταλάβουν την διαφορά από την ζήτηση, και από ένα ανεπιβεβαίωτο (εξωτερικά) νούμερο προπαραγγελιών (με 100% refund κιόλας) που ίσχυε πριν ένα χρόνο, και ειδικά όταν παίζει καθυστέρηση χρόνων (όχι μηνών) και χάσιμο $7000 (20% της βασικής τιμής) από τις κυβερνητικές επιχορηγήσεις. 

Ο Musk λέει για παραγωγή 10 000 αυτοκινήτων την εβδομάδα, από το τέλος του 2018 κιόλας. Οπότε υπερβολική ζήτηση σύμφωνα με τους ισχυρησμούς και τα σχέδια του, δεν είναι οι 500 000 προπαραγγελίες, αλλά σταθερές 500 000 χρόνιαίες νέες παραγγελίες για τα υπόλοιπα 5-6 χρόνια. 

Επεξ/σία από Whargoul
Δημοσ.
21 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Τα τελευταία 4 τρίμηνα πριν αρχίσει η παραγωγή του model 3, όταν δηλαδή είχαν σταθεροποιήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις των model s/x σε περίπου 25.000 το τρίμηνο, το Gross Margin είχε σταθεροποιηθεί κατά μέσο όρο στα 27%.

Με πολύ πιο ακριβή μπαταρία από το model 3, γιατί την μπαταρία των model s/s την παράγει αποκλειστικά η panasonic στα εργοστάσιά της και την εισάγει έτοιμη για εγκατάσταση (σε σχέση με την μπαταρία του model 3, η οποία παράγεται στο gigafactory). Α, χρησιμοποιεί και τριπλάσιο κοβάλτιο.

Με πολύ λιγότερο αυτοματοποιημένη παραγωγή. Σκέψου, τέλος του 2016, όταν είχε ήδη σταθεροποιηθεί η παραγωγή των model s/x στα 25.000 το τρίμηνο, η Tesla έκλεισε το έτος με 18.000 υπαλλήλους, δηλαδή χοντρικά παράγει 100.000/18.000=5,5 model s/x τον χρόνο ανά υπάλληλο. Ενώ για το model 3 με περίπου 25.000 υπαλλήλους που έχει προσλάβει φιλοδοξεί να παράγει από τον επόμενο μήνα τουλάχιστον 5.000 την εβδομάδα, ήτοι 260.000 τον χρόνο, δηλαδή χοντρικά θα παράγει 260.000/25.000= 10,4 model 3 τον χρόνο ανά υπάλληλο, δηλαδή το μισθολογικό κόστος που θα επιβαρύνει το κάθε model 3 θα είναι το μισό συγκριτικά με το model s. (Και σημειωτέον, ότι για τα model s/x δεν χρειαζόταν υπαλλήλους να φτιάχνουν τις μπαταρίες, αλλά απλώς να τις τοποθετούν, σε σχέση με το model 3, όπου τις κατασκευάζει η ίδια η tesla)

Η Panasonic προμηθεύει κελιά, όχι έτοιμες μπαταρίες. Τις μπαταρίες πάντα τις έφτιαχνε η Tesla και συνεχίζει να τις φτιάχνει για το Model 3.

Επίσης θέλει προσοχή στους υπολογισμούς αυτοκίνητα ανα υπάλληλο. Η Τεσλα έχει δικά της συνεργεία και μάντρες, αλλά και τον εντελώς ξεχωριστό ενεργειακό τομέα οπότε αυτοί που δουλεύουν στα εργοστάσια (Fremont και GF1) είναι λιγότεροι.

Επομένως δέν νομίζω οτι βγαίνουν μόνο 5 αυτοκίνητα ανα υπάλληλο αυτή τη στιγμή, το νούμερο πρέπει να είναι μεγαλύτερο, μάλλον πιό κοντά στο 10, και θα πάει κοντά στο 15-20 αν αυξηθεί η παραγωγή (χωρίς να αυξηθούν οι υπάλληλοι). Αυτα βέβαια είναι εικασίες, γιατι η Tesla δέν δίνει αναλυτικά στοιχεία του αριθμού υπαλλήλων ανα τομέα.

Πάντως, ακόμα και αν φτάσει τα 20, το νούμερο είναι τραγικά χαμηλό. Η Toyota στο ίδιο εργοστάσιο και με την τεχνολογία που είχαν 20 χρόνια πρίν, όταν εφτασε τη μέγιστη παραγωγή έβγαζε 70 αυτοκίνητα ανα υπάλληλο το χρόνο.

Δημοσ.
14 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Γι'αυτό μάλλον ακυρώνουν όλοι τις κρατήσεις τους έτσι;

Analyst Calculates Tesla Model 3 Cancellation Rate Is A Disastrous 66%

Ο τελευταίος που ρώτησε πόσες είναι οι κρατήσεις του έκλεισε το τηλέφωνο στα μούτρα!

14 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Προσλαμβάνει κόσμο η Tesla "δεν θα γίνει κερδοφόρα λόγω λειτουργικών εξόδων". Αναδιαρθρώνεται και περικόπτει το περιττό προσωπικό (κάτι που είχε προαναγγείλει πριν 2 μήνες ~8000 προσλήψεις στην παραγωγή μέσα στο '18, ~4000 απολύσεις salaried manager με μέσο κόστος $150.000/έτος) "το hypergrowth πάει περίπατο και μένουν μόνο οι ζημιές". Διώχνει κόσμο άρα ήρθε το τέλος!

Το hypergrowth εχει παει περίπατο εδώ και καιρό, καθώς οι πωλήσεις S και X είναι στάσιμες. Το Model 3 πουλάει γιατι εκπληρώνουν μαζεμένες παραγγελίες των τελευταίων 2 χρόνων. Αν ο ρυθμός ακυρώσεων ισχύει, τότε θα εκπληρωθούν όλες μέχρι το τέλος του 2018.

14 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Όλος ο πλανήτης συζητάει πώς το κόστος των μπαταριών πέφτει συνεχώς, υπολογίζουν σήμερα οι Γερμανοί αναλυτές (για λογαριασμό των Γερμανών κατασκευαστών) 100$/kwh (+ την μείωση του ποσοστού κοβαλτίου): "μα το 16 έλεγε $190 και τα κόστη μπαταριών δεν προβλέπεται να έχουν μειωθεί.".

Απο εδώ: https://electrek.co/2016/04/26/tesla-model-3-battery-pack-cost-kwh/

Bereisa based his analysis on the base Model 3 being offered with a 60 kWh battery, like the Bolt, and on Tesla achieving a cost of ~$190/kWh. He estimates that Tesla’s current battery pack cost (cells, casing, cooling and entire pack) is at $260/kWh, while GM’s is at $215/kWh. GM’s cells and battery pack are manufactured by its partner LG Chem.

It’s interesting to note that Bereisa worked at GM for decades and he was one of the top engineers working on electric vehicles at the automaker ever since the EV1 program.

Tesla’s Vice-President of Investor Relations, Jeff Evanson, jumped in on the call between Langan and Bereisa to correct their analysis. Evanson stated that Tesla’s battery pack cost is already below $190/kWh – meaning at least 26% less than Bereisa’s current estimate – and that the base Model 3 will be offered with a battery pack option smaller than 60 kWh, like Bereisa assumed.

 

Οι οπαδοί ερμηνεύουν το υπογραμμισμένο οτι η Tesla είναι τόσο γαμάτη που έχει βάλει τα γυαλιά σε μηχανικούς και εταιρίες με δεκαετίες εμπειρίας στον τομέα. Εγώ πιστεύω οτι η Tesla απλά λέει ψέματα για τα πραγματικά κόστη. Αν όντως μπορούσε να κατασκευάζει μπαταρίες και αυτοκίνητα με τόσο χαμηλότερα απο τους ανταγωνιστές κόστη όσο ισχυρίζεται, αυτό θα αντικατοπτριζόταν στα κέρδη. Αλλά κέρδη δέν υπάρχουν, μόνο ζημιές.

Δέν υπάρχουν τα τεράστια περιθώρια μείωσης κόστους που φαντάζονται μερικοί. Τα κελιά είναι ένας μεταλλικός κύλινδρος με ένα χαρτί τυλιγμένο σε σπιράλ και συγκεκριμένες ποσότητες χημικών. Η δέ μπαταρία είναι κατα βάση σιδηροκατασκευή με σωληνώσεις για ψύξη, ηλεκτρονικά ισχύος κτλ. Τα κελιά στη συνέχεια πρέπει να συνδεθούν μεταξύ τους, με αυτοματοποιημένα μηχανήματα που κάνουν συγκολήσεις με laser ή ηλεκτροπόντα.

Βιομηχανικές διαδικασίες που δέν βελτιώνονται με το νόμο του Moore.

Όσον αφορά το μειωμένο κατα 60% κοβάλτιο:

https://www.teslarati.com/tesla-battery-tech-cobalt-mining-industry/

Teslas-Cobalt-Evolution-Benchmark-Minera

Η σύγκριση γίνεται με το πρώτο Roadster, το οποίο είχε κελιά τύπου LCO και όχι NCA όπως γράφει το σχεδιάγραμμα

Απο εδώ, τα σχετικά ποσοστά μετάλλων ανα χημεία μπαταρίας: https://www.cell.com/joule/pdf/S2542-4351(17)30044-2.pdf

cobalt.JPG.ca5dff7c3603661adcc9916ab9c83b14.JPG

Απο τα παραπάνω δέν μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση μεταξύ χημειών ούτε υπολογισμός των απόλυτων ποσοτήτων σε κιλά, όμως φαίνεται ξεκάθαρα οτι η χημεία LCO του Roadster είναι πάρα πολύ βαριά σε κοβάλτιο σε σχέση με την χημεία NCA των S Χ και 3.

Επομένως μιλάμε για άλλη μία μαρκετινίστικη μπαρούφα της Tesla, η οποία ενώ είναι τεχνικά σωστή δημιουργεί εντελώς λάθος εντυπώσεις, καθώς αφήνει να εννοηθεί οτι κατάφεραν να ρίξουν το κοβάλτιο κατα 60% στην υπάρχουσα χημεία, ενώ στην πραγματικότητα η διαφορά προκύπτει απο την αλλαγή χημείας.

16 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Μια εταιρία που παρά τις μακροχρόνιες λίστες αναμονής και τον πόλεμο με ψέμματα από παντού, καταφέρνει και πουλάει μόνο από στόμα σε στόμα, με πρωτοφανές following και loyalty (για αυτοκινητοβιομηχανία τουλάχιστον), και backlog 500.000 αυτοκίνητα, είναι αποτυχημένη και καταδικασμένη γιατί ο Musk έπεσε έξω 6 μήνες! Όποιον επιχειρηματία και να ρωτήσεις θα σου πει πόσο φοβερό πρόβλημα είναι για μια εταιρία να αναπτύσσεται τόσο γρήγορα (υπερδιπλασιάζεται σε μέγεθος κάθε χρόνο) και πάλι να μην προλαβαίνει να καλύψει την ζήτηση, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται να ξοδέψει ένα ευρώ σε προώθηση και μαρκετινγκ.

Η Τεσλα είναι ο Βασιλάκης Καίλας της αυτοκίνησης.

16 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Κλείνει κάτι κιόσκια στο home depot που είχε φτιάξει η solarcity γιατί δεν προλαβαίνει να φτιάχνει μπαταρίες για να καλύψει την τεράστια online ζήτηση (και τις βιομηχανικού επιπέδου mega μπαταρίες που φτιάχνει σε όλο τον κόσμο, 1gwh όλη η παραγωγή μέχρι σήμερα, άλλο 1 μέχρι του χρόνου) "με αυτή την κίνηση πρακτικά τερμάτισαν το energy sector"

Υπήρχε συμφωνία της SC με τη HD απο παλιά, αλλά μετά τη συγχώνευση Solar City - Tesla, τα ενεργειακά προιόντα μεταφέρθηκαν στις μαντρες των αυτοκινήτων. Αυτή είναι νέα συμφωνία που έγινε πρίν 4 μήνες, το Φεβρουάριο: https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-01/tesla-expands-sales-of-solar-gear-at-home-depot-in-critical-test

Οι πωλήσεις των solar panel μειώνονται συνεχώς:

 

 

Το Powerwall 2 ακόμα μετά απο τόσο καιρό δέν είναι διαθέσιμο, και τα τέστ δείχνουν οτι το Powerwall 1 είναι με διαφορά το χειρότερο σε αντοχή: https://www.solarquotes.com.au/blog/battery-test-centre-results/

deterioration-1024x737.jpg

Το solar roof είναι άλλο ένα vaporware, σαν το αυτόνομο Model 3 που θα πληρώνεται μόνο του: https://electrek.co/2016/11/17/tesla-solar-roof-cost-less-than-regular-roof-even-before-energy-production-elon-musk/

“It’s looking quite promising that a solar roof actually cost less than normal roof before you even take the value of electricity into account. So the basic proposition would be ‘Would you like a roof that looks better than a normal roof, last twice as long, cost less and by the way generates electricity’ why would you get anything else.”

Όσον αφορά τα Powerpack, το μεγαλύτερο τους project στην Αυστραλία είχε αρνητικά ποσοστά κέρδους και ούτε κάν χρησιμοποιήσαν τα κελιά που φτιάχνουν στο Gigafactory, βαλάνε της Samsung.

17 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Αύριο να βγει να πει η εταιρία ότι κατάφερε να φτιάχνει 100000 την εβδομάδα με τιμή αγοράς $5000/μονάδα και κέρδος 80% πάλι αρνητικό θα το βρεις για κάποιο γελοίο λόγο και θα φωνάζεις σαν την Λουκά έρχεται το τέλος!  

Αν βγάλουν 0% κέρδος (δηλαδή όχι ζημιές) για 3 τρίμηνα συνεχόμενα θα τους παραδεχτώ και θα πιστέψω οτι έχει πιθανότητες να γίνει βιώσιμο αυτό που κάνουν.

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Πάντωςκόμα και αν φτάσει τα 20, το νούμερο είναι τραγικά χαμηλό. Η Toyota στο ίδιο εργοστάσιο και με την τεχνολογία που είχαν 20 χρόνια πρίν, όταν εφτασε τη μέγιστη παραγωγή έβγαζε 70 αυτοκίνητα ανα υπάλληλο το χρόνο.

Η διαφορά είναι ότι πριν γινόταν απλώς συναρμολόγηση, η τεσλα όμως φτιάχνει τα περισσότερα μέρη του αυτοκινήτου μόνη της, κάτι που δεν το κάνει σχεδόν κανένας άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής παγκοσμίως.

Δημοσ.

Τι δεν φτιαχνουν οι αλλοι μονοι τους εκτος απο τα αναλωσιμα που τα περνουν απο εταιρειες αναλωσιμων ετοιμα κατα παραγγελια?

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Factory

 

"Tesla makes many parts itself, which is unusual in the auto business"

Ένα παράδειγμα:

https://www.bloomberg.com/news/features/2018-06-08/tesla-model-3-photos-of-elon-musk-s-factory-in-fremont

"Seat Factory Car manufacturers hate seats. They're tedious to make and require different skills and materials than the rest of the car. It’s easier to outsource, and no major manufacturer does it all themselves. But relying on suppliers got Tesla into trouble with the Model X, when its engineers designed an extremely difficult-to-make “monopost” seat and an impossible-to-hit timeline. Problems with suppliers set production back by months, and Musk decided he wasn’t going to put up with it again. 

In just a few years, Tesla built its own seat factory to handle all of its seat production. These are the first images published from the new factory, which Tesla says already has more capacity than it needs for its 2018 production goals—with plenty of space for additional expansion."

6 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Πάντως, ακόμα και αν φτάσει τα 20, το νούμερο είναι τραγικά χαμηλό. Η Toyota στο ίδιο εργοστάσιο και με την τεχνολογία που είχαν 20 χρόνια πρίν, όταν εφτασε τη μέγιστη παραγωγή έβγαζε 70 αυτοκίνητα ανα υπάλληλο το χρόνο.

Και για να στο συμπληρώσω αλλιώς.

Η tesla έκλεισε το 2016 με 18.000 υπαλλήλους και με έσοδα δ' τριμήνου 2.3 δίς, ήτοι σε ετήσια βάση 9,2 δις. Δηλαδή για κάθε υπάλληλό της αντιστοιχούσαν, με σταθεροποιημένη παραγωγή model s/x, (9.200.000.000/18.000=) 511.000 δολάρια έσοδα.

Η vw έκλεισε το 2017 με 642.000 υπαλλήλους και με έσοδα 230 δις. Δηλαδή για κάθε υπάλληλο της αντιστοιχούσαν (230.000.000.000/642.000=) 358.000 δολάρια έσοδα.

3 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Υπήρχε συμφωνία της SC με τη HD απο παλιά, αλλά μετά τη συγχώνευση Solar City - Tesla, τα ενεργειακά προιόντα μεταφέρθηκαν στις μαντρες των αυτοκινήτων. Αυτή είναι νέα συμφωνία που έγινε πρίν 4 μήνες, το Φεβρουάριο: https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-01/tesla-expands-sales-of-solar-gear-at-home-depot-in-critical-test

Οι πωλήσεις των solar panel μειώνονται συνεχώς:

 

 

Τελείως άδικη σύγκριση.

Μετά την απορρόφηση της solarcity από την tesla άλλαξε εντελώς το επιχειρηματικό μοντέλο με το οποίο δραστηριοποιούνταν. Μέχρι τότε οι πελάτες της εγκαθιστούσαν πάνελ στις στέγες τους χωρίς να βάλουν δικό τους κεφάλαιο και στη συνέχεια πλήρωναν μηνιαία στη solarcity ένα ποσό, το οποίο χοντρικά αντιστοιχούσε σε αυτά τα οποία εξοικονομούσαν από την αυτοκατανάλωση ρεύματος.

Μετά την απορρόφηση αυτό το μοντέλο σταμάτησε και οι πελάτες της πληρώνουν κανονικά για την αγορά και την εγκατάσταση των πάνελ. Δεν μπορείς να συγκρίνεις το πριν με το μετά.

Επίσης για την ιστορία να αναφέρω, ότι η παραγωγή πάνελ από το gigafactory 2 ξεκίνησε μόλις τον Αύγουστο του 2017 και η πρώτη στέγη με ενσωματωμένα ηλιακά πάνελ εγκαταστάθηκε τον Μάρτιο του 2018. Είναι πολύ νωρίς ακόμα για να καταδικάσουμε το εγχείρημα.

Επεξ/σία από Droulas13
  • Like 1
Δημοσ.

So? Επειδή θέλει να φτιάχνει μόνη της καθίσματα ή οτι άλλο, ποιο το προτέρημα σε αυτό? Ultimate technology? Είναι καλύτερα και πιο ασφαλές από τις volvo πχ τα καθίσματα της? Αν δεν έχεις την εμπειρία, αρκετά πιθανό να έχεις περισσότερα προβλήματα. Και επίσεις μην ξεχνάς ότι οι άλλες εταιρείες φτιάχνουν εκατομμύρια αμάξια η κάθε μια, με 10καδες μοντέλα και trims. όχι μερικές χιλιάδες και 3 μοντέλα για να ασχολούνται προσωπικά με όλα τα εξαρτήματα. 

16 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Και για να στο συμπληρώσω αλλιώς.

Η tesla έκλεισε το 2016 με 18.000 υπαλλήλους και με έσοδα δ' τριμήνου 2.3 δίς, ήτοι σε ετήσια βάση 9,2 δις. Δηλαδή για κάθε υπάλληλό της αντιστοιχούσαν με σταθεροποιημένη παραγωγή model s/x 9.200.000.000/18.000= 511.000 δολάρια έσοδα.

Η vw έκλεισε το 2017 με 642.000 υπαλλήλους και με έσοδα 230 δις. Δηλαδή για κάθε υπάλληλο της αντιστοιχούσαν 230.000.000.000/642.000= 358.000 δολάρια έσοδα.

Τα έσοδα δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα στην γενική εικόνα. Αυτό που έχει σημασία είναι τα κέρδη - net income. Η VW group  πέρσι είχε κέρδη 11.5 δις. Η Τέσλα 2 δις ζημιές

  • Like 1
Δημοσ.

Την τελευταία 5ετία κινείται με 2900% ρυθμό ανάπτυξης (0,4 δις έσοδα το 2012 - 11,7 δις έσοδα το 2017).

Το να παρουσιάζει ζημίες το βρίσκω τελείως φυσιολογικό υπό αυτές τις συνθήκες. Θα μπορούσε να παρουσιάζει κάθε χρόνο κέρδη με πολύ πιο ήπια ετήσια ανάπτυξη, αλλά το πιθανότερο ήταν ότι σε λίγα χρόνια θα την κατάπιναν τα θηρία.

Κοίτα να δεις, το θέμα δεν είναι η tesla να πείσει εσένα και εμένα να την στηρίξουμε οικονομικά αλλά αυτούς που έχουν δις και ψάχνουν που να τα επενδύσουν. Αυτούς τους έχει πείσει.

Εσένα και εμένα, δηλαδή τον καταναλωτή πρέπει να τον πείσει να αγοράσει το προϊόν της. Και αυτούς καταφέρνει να τους πείσει πριν καν δουν το αυτοκίνητο με τα μάτια τους, πριν καν ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του. Όταν ακόμα ήταν εταιρεία που είχε πουλήσει μόλις 150.000 αυτοκίνητα, παρουσίασε το model 3 και 5 βασικά χαρακτηριστικά πριν ακόμα ολοκληρωθεί η σχεδίασή του και κατάφερε να πείσει σε λιγότερο από ένα μήνα 450.000 ανθρώπους να της δώσουν από 1.000 δολάρια για να μπουν στη σειρά. Αυτό από μόνο του είναι ασύλληπτο.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Droulas13 είπε

...... Και αυτούς καταφέρνει να τους πείσει πριν καν δουν το αυτοκίνητο με τα μάτια τους, πριν καν ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του. Όταν ακόμα ήταν εταιρεία που είχε πουλήσει μόλις 150.000 αυτοκίνητα, παρουσίασε το model 3 και 5 βασικά χαρακτηριστικά πριν ακόμα ολοκληρωθεί η σχεδίασή του και κατάφερε να πείσει σε λιγότερο από ένα μήνα 450.000 ανθρώπους να της δώσουν από 1.000 δολάρια για να μπουν στη σειρά. Αυτό από μόνο του είναι ασύλληπτο.

Αυτό που είναι ασύλληπτο είναι η ανθρώπινη βλακεία!

Όπως και να έχει, είναι Refundable παραγγελίες. όποιος είχε $1000, (μικρό ποσό για το κοινό που απευθύνεται) και ήθελε αυτοκίνητο άνετα μπορεί να έκανε μια κράτηση έτσι για να βρέθεται. Στην τελική, δεν σημαίνουν τίποτα αν δεν γίνουν αυτοκίνητα. Αν ήταν $5000, non-refundable, ναι τότε αυτό θα ήταν σημαντικό νούμερο. 

 

1 ώρα πριν, Droulas13 είπε

Κοίτα να δεις, το θέμα δεν είναι η tesla να πείσει εσένα και εμένα να την στηρίξουμε οικονομικά αλλά αυτούς που έχουν δις και ψάχνουν που να τα επενδύσουν. Αυτούς τους έχει πείσει.

Δεν υπάρχει ο ορισμός τους έχει πείσει. Δεν είναι κάτι μόνιμο η επένδυση τους. Αυτοί άνετα παίρνουν τα λεφτά τους και επενδύουν σε κάτι καλύτερο με την πρώτη ευκαιρία. Δεν υπάρχει συμφωνία ότι θα σε στηρίζουν μέχρι τέλους. Πρέπει να τους πείθεις συνεχώς. Τρίμηνο στο τρίμηνο αλλιώς άντε γεια. Πράγμα που έκαναν εδώ και ένα χρόνο λόγω των κακών οικονομικών αποτελεσμάτων. Δεν έπεσε τυχαία η μετοχή της σε τιμές που πρωτοέφτασε το 2014. 

Όσο για τις ζημιές, εσύ μπορείς να τις βρίσκεις φυσιολογικές ή ότι αξίζουν για το καλό της ανθρωπότητας και ότι νομίζει ο καθένας, το θέμα είναι ότι δεν είναι βιώσιμες επ άπειρο. Της έχουν μείνει 2.5 δις αποθεματικό και παρότι τα έσοδα αυξήθηκαν, οι  ζημιές σκαρφάλωσαν σε 0.7 δις το τρίμηνο (Q1 2018). Αν μέχρι τα Χριστούγεννα δεν βελτιώσει σημαντικά τα οικονομικά της, απλά θα ξεμείνει από λεφτά, ότι και αν σημαίνει αυτό για το μέλλον της.

Επεξ/σία από Whargoul
Δημοσ.

Ναι οκ, είναι συχνό φαινόμενο να δεσμεύουν 100άδες χιλιάδες άνθρωποι ένα ποσό της τάξεως των 1000 δολαρίων επί χρόνια για ένα καταναλωτικό προϊόν που δεν το έχουν δει ποτέ τους από κοντά και που ούτε καν ξέρουν τις ακριβείς προδιαγραφές του. Πότε ακριβώς έχει ξαναγίνει αυτό αν επιτρέπεται; Και μάλιστα από μια εταιρεία, που μέχρι εκείνη την ώρα έχει πελατολόγιο μόλις 150.000 ατόμων .

Δεν αναφέρομαι σε αυτούς που αγοράζουν μετοχές και ανεβάζουν την τιμή της, από αυτούς η εταιρεία δεν κερδίζει κάτι σε μετρητό. Μόνο η κεφαλαιοποίησή της επηρεάζεται.

Αναφέρομαι σε αυτούς που συμβάλουν στις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Αυτούς είναι που λέω ότι έχει πείσει μέχρι τώρα. Κάθε φορά που η εταιρεία θέλει μετρητό, είναι εκεί για να βάλουν και άλλα λεφτά.

  • Like 1
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Ναι οκ, είναι συχνό φαινόμενο να δεσμεύουν 100άδες χιλιάδες άνθρωποι ένα ποσό της τάξεως των 1000 δολαρίων επί χρόνια για ένα καταναλωτικό προϊόν που δεν το έχουν δει ποτέ τους από κοντά και που ούτε καν ξέρουν τις ακριβείς προδιαγραφές του. Πότε ακριβώς έχει ξαναγίνει αυτό αν επιτρέπεται; Και μάλιστα από μια εταιρεία, που μέχρι εκείνη την ώρα έχει πελατολόγιο μόλις 150.000 ατόμων .

Τί σχέση έχει εάν ξανάγινε ή όχι. Πολλά πράγματα γίνονται για πρώτη φορά για πολλούς και διάφορους λόγους. Το θέμα είναι ότι δεν είναι κάτι με ιδιαίτερη σημασία, εκτός από ένα νούμερο για να χρησιμοποιείς για μαρκετινγ και φούσκωμα μετοχών.

Τις έχει προσφέρει ένα μόνιμο οικονομικό ποσό? Όχι. Έχουν μετατραπεί 500 000 προπαραγγελίες σε 500 000 συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Όχι. Θα γίνουν? Πάλι όχι, γιατί μέχρι τώρα το 25% από αυτούς ακύρωσε την παραγγελία και πήρε τα λεφτά του πίσω (εξωτερικές μετρήσεις καθώς η τέσλα δεν συζητά αυτό το θέμα). Το μόνο που δείχνει αυτό αλλά και άλλα (πχ οι προ παραγγελίες παιχνιδιών και άλλων καταναλωτικών προϊόντων) είναι ότι πλέων είναι αρκετά εύκολο (λόγω ιντερνετ προφανώς) να πείσεις ανθρώπους να προπαραγγείλουν πράγματα χωρίς καν να ξέρουν τι αγοράζουν. 

18 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Αναφέρομαι σε αυτούς που συμβάλουν στις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Αυτούς είναι που λέω ότι έχει πείσει μέχρι τώρα. Κάθε φορά που η εταιρεία θέλει μετρητό, είναι εκεί για να βάλουν και άλλα λεφτά.

Καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι καθαρά δική σου υπόθεση και γνώμη, ότι θα συνεχίσει να γίνεται και επ ΄άπειρο και με αυξημένα ποσά μάλιστα?  

Δημοσ.
5 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Analyst Calculates Tesla Model 3 Cancellation Rate Is A Disastrous 66%

Ο τελευταίος που ρώτησε πόσες είναι οι κρατήσεις του έκλεισε το τηλέφωνο στα μούτρα!

Το hypergrowth εχει παει περίπατο εδώ και καιρό, καθώς οι πωλήσεις S και X είναι στάσιμες. Το Model 3 πουλάει γιατι εκπληρώνουν μαζεμένες παραγγελίες των τελευταίων 2 χρόνων. Αν ο ρυθμός ακυρώσεων ισχύει, τότε θα εκπληρωθούν όλες μέχρι το τέλος του 2018.

Απο εδώ: https://electrek.co/2016/04/26/tesla-model-3-battery-pack-cost-kwh/

Bereisa based his analysis on the base Model 3 being offered with a 60 kWh battery, like the Bolt, and on Tesla achieving a cost of ~$190/kWh. He estimates that Tesla’s current battery pack cost (cells, casing, cooling and entire pack) is at $260/kWh, while GM’s is at $215/kWh. GM’s cells and battery pack are manufactured by its partner LG Chem.

It’s interesting to note that Bereisa worked at GM for decades and he was one of the top engineers working on electric vehicles at the automaker ever since the EV1 program.

Tesla’s Vice-President of Investor Relations, Jeff Evanson, jumped in on the call between Langan and Bereisa to correct their analysis. Evanson stated that Tesla’s battery pack cost is already below $190/kWh – meaning at least 26% less than Bereisa’s current estimate – and that the base Model 3 will be offered with a battery pack option smaller than 60 kWh, like Bereisa assumed.

Οι οπαδοί ερμηνεύουν το υπογραμμισμένο οτι η Tesla είναι τόσο γαμάτη που έχει βάλει τα γυαλιά σε μηχανικούς και εταιρίες με δεκαετίες εμπειρίας στον τομέα. Εγώ πιστεύω οτι η Tesla απλά λέει ψέματα για τα πραγματικά κόστη. Αν όντως μπορούσε να κατασκευάζει μπαταρίες και αυτοκίνητα με τόσο χαμηλότερα απο τους ανταγωνιστές κόστη όσο ισχυρίζεται, αυτό θα αντικατοπτριζόταν στα κέρδη. Αλλά κέρδη δέν υπάρχουν, μόνο ζημιές.

Δέν υπάρχουν τα τεράστια περιθώρια μείωσης κόστους που φαντάζονται μερικοί. Τα κελιά είναι ένας μεταλλικός κύλινδρος με ένα χαρτί τυλιγμένο σε σπιράλ και συγκεκριμένες ποσότητες χημικών. Η δέ μπαταρία είναι κατα βάση σιδηροκατασκευή με σωληνώσεις για ψύξη, ηλεκτρονικά ισχύος κτλ. Τα κελιά στη συνέχεια πρέπει να συνδεθούν μεταξύ τους, με αυτοματοποιημένα μηχανήματα που κάνουν συγκολήσεις με laser ή ηλεκτροπόντα.

Βιομηχανικές διαδικασίες που δέν βελτιώνονται με το νόμο του Moore.

Όσον αφορά το μειωμένο κατα 60% κοβάλτιο:

https://www.teslarati.com/tesla-battery-tech-cobalt-mining-industry/

Teslas-Cobalt-Evolution-Benchmark-Minera

Η σύγκριση γίνεται με το πρώτο Roadster, το οποίο είχε κελιά τύπου LCO και όχι NCA όπως γράφει το σχεδιάγραμμα

Απο εδώ, τα σχετικά ποσοστά μετάλλων ανα χημεία μπαταρίας: https://www.cell.com/joule/pdf/S2542-4351(17)30044-2.pdf

cobalt.JPG.ca5dff7c3603661adcc9916ab9c83b14.JPG

Απο τα παραπάνω δέν μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση μεταξύ χημειών ούτε υπολογισμός των απόλυτων ποσοτήτων σε κιλά, όμως φαίνεται ξεκάθαρα οτι η χημεία LCO του Roadster είναι πάρα πολύ βαριά σε κοβάλτιο σε σχέση με την χημεία NCA των S Χ και 3.

Επομένως μιλάμε για άλλη μία μαρκετινίστικη μπαρούφα της Tesla, η οποία ενώ είναι τεχνικά σωστή δημιουργεί εντελώς λάθος εντυπώσεις, καθώς αφήνει να εννοηθεί οτι κατάφεραν να ρίξουν το κοβάλτιο κατα 60% στην υπάρχουσα χημεία, ενώ στην πραγματικότητα η διαφορά προκύπτει απο την αλλαγή χημείας.

Η Τεσλα είναι ο Βασιλάκης Καίλας της αυτοκίνησης.

Υπήρχε συμφωνία της SC με τη HD απο παλιά, αλλά μετά τη συγχώνευση Solar City - Tesla, τα ενεργειακά προιόντα μεταφέρθηκαν στις μαντρες των αυτοκινήτων. Αυτή είναι νέα συμφωνία που έγινε πρίν 4 μήνες, το Φεβρουάριο: https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-01/tesla-expands-sales-of-solar-gear-at-home-depot-in-critical-test

Οι πωλήσεις των solar panel μειώνονται συνεχώς:

Το Powerwall 2 ακόμα μετά απο τόσο καιρό δέν είναι διαθέσιμο, και τα τέστ δείχνουν οτι το Powerwall 1 είναι με διαφορά το χειρότερο σε αντοχή: https://www.solarquotes.com.au/blog/battery-test-centre-results/

deterioration-1024x737.jpg

Το solar roof είναι άλλο ένα vaporware, σαν το αυτόνομο Model 3 που θα πληρώνεται μόνο του: https://electrek.co/2016/11/17/tesla-solar-roof-cost-less-than-regular-roof-even-before-energy-production-elon-musk/

“It’s looking quite promising that a solar roof actually cost less than normal roof before you even take the value of electricity into account. So the basic proposition would be ‘Would you like a roof that looks better than a normal roof, last twice as long, cost less and by the way generates electricity’ why would you get anything else.”

Όσον αφορά τα Powerpack, το μεγαλύτερο τους project στην Αυστραλία είχε αρνητικά ποσοστά κέρδους και ούτε κάν χρησιμοποιήσαν τα κελιά που φτιάχνουν στο Gigafactory, βαλάνε της Samsung.

Αν βγάλουν 0% κέρδος (δηλαδή όχι ζημιές) για 3 τρίμηνα συνεχόμενα θα τους παραδεχτώ και θα πιστέψω οτι έχει πιθανότητες να γίνει βιώσιμο αυτό που κάνουν.

Κάτι κουκουρούκου νούμερα που έβγαλε από το μυαλό του ένας ακραία προκατειλημμένος εχθρικός "αναλυτής" δεν αποδεικνύουν τίποτα. Κατεβατά με επιχειρηματολογίες βασισμένες σε αντιφατικά αστήρικτα biased premises δεν έχουν καμία αξία.

Το μόνο επιχείρημα που έχεις και επαναλαμβάνεις συνέχεια σε ότι έχει να κάνει με τον Musk είναι "εδώ δεν τα κατάφεραν ολόκληρες εταιρίες κολοσσοί θα τα καταφέρει η Tesla, άρα ο Musk είναι απατεώνας". Ένα μη σοβαρό επιχείρημα που είναι σχεδόν αυτονόητα λάθος, το disruption είναι θεμελιώδης νόμος της αγοράς και με μια εύκολη αναζήτηση βρίσκει κανείς αμέτρητα παραδείγματα που το επιβεβαιώνουν.

 

20 ώρες πριν, Jimmy08 είπε

Αποτυχημένη δεν είναι αφού όπως λες και εσύ καταφέρνει να έχει πολύ καλό brand loyalty και ειδικά με τέτοιες καθυστερήσεις στην παραγωγή (για ένα model 3 η αναμονή είναι σχεδόν δύο χρόνια). 

Όλα αυτά όμως δεν αναιρούν το γεγονός ότι παρουσιάζει συνεχείς ζημιές και αναζητεί τακτικά χρηματοδότηση. Και οι συνεχείς αισιόδοξες δεσμεύσεις του musk, δεν πραγματοποιούνται ούτε στο ελάχιστο. Δεν νομίζω ότι η στήριξη που λαμβάνει, θα συνεχίσει επ'αοριστον, αν δεν ξεκινήσει κάποια στιγμή να κάνει πράξη τα υποσχόμενα. 

Άλλη μια εταιρία μου έρχεται αυτή τη στιγμή στο μυαλό, που παρουσιάζει τον ίδιο βαθμό brand loyalty, μόνο που εκείνη έχει έστω αποθεματικό 250 δις δολάρια. 

Νομίζω είναι εντελώς αυτονόητο μια εταιρία που αναπτύσσεται με τους ρυθμούς της Tesla να χρειάζεται χρηματοδότηση και να μην εμφανίζει κέρδη.

Επίσης πως λες οι υποσχέσεις του Musk δεν πραγματοποιούνται ούτε στο ελάχιστο; Να σου θυμίσω το βασικότερο όλων, ότι πριν την Tesla του Musk κανονικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής όχι μόνο δεν υπήρχαν αλλά ολόκληρος ο κόσμος τα λοιδορούσε και πίστευε (ή ήλπιζε) ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν (όπως πολλοί σε αυτό το forum που έχουν μείνει 10 χρόνια πίσω), και σήμερα με το 3 άλλαξαν τα πάντα και όλοι τα θεωρούν το μέλλον της αυτοκίνησης και τρέχουν (και δεν φτάνουν) να τα φτιάξουν.

  • Like 2
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...