Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα σε όλο το φόρουμ και ευχαριστώ πολύ που με είχατε βοηθήσει στο προηγούμενο μου topic, δηστυχώς όμως ένας καλος μου φίλος σκοτώθηκε σε τροχαίο με μηχανή λιγο πριν προβώ στην αγορά καινούριας μηχανής, οπότε όπως καταλαβαίνετε ήρθε η ώρα να ψάξω για αυτοκίνητο... Περνάμε στο ψητό λοιπόν, ψάνχω για αυτοκίνητο μέχρι 4000€ (μαξ 5000), μου αρέσει πολύ το Opel Corsa D το πεντάθυρο, έχω βρει μια μάντρα εδώ στο χωριό και ένα παιδί από την δουλειά οι οποίοι τα πουλάνε, πιο συγκεκριμένα:

Στην μάντρα βρήκα 2 Opel Corsa D μοντέλα του 2009 & του 2007 1.2 80HP Βενζίνη με 75.082χλμ & 116.000χλμ αντοίστιχα, ένας γνωστός στην δουλειά έχει το Opel Corsa D 2008 1.3 CDTI Πετρέλαιο 90HP μπορώ να πω λίγο πιο προσεγμένο αλλά με 270.000χλμ. Ο Έμπορος τα δίνει στα 5900€ + 5000€ αντοίστιχα και το παιδί το δίνει 4000€ (αλλά το είχε αγοράσει από έμπορο πριν 4 χρόνια - εισαγωγής ήταν άρα πρακτικά άγνωστα χιλιόμετρα).

Να πω την αλήθεια όσο πιο φθηνό τόσο καλύτερα αλλά και όσο πιο προσεγμένο ακόμα καλύτερα, και τα 3 μοντέλα είναι 5θυρα μιας και το 3θυρο δεν το θέλω καθόλου... Έχω μάθει τόσα χρόνια στην βενζίνη σιγα τα χρόνια θα μου πειτε (6) αλλά έτσι έμαθα, δεν ξέρω αν θα έχει διαφορά αν κάνω μετάβαση σε πετρέλαιο αλλά είδα μέση κατανάλωση στα βενζίνης 7,2l/100 και στο Diesel 5.0l/100, δεδομένου ότι το Diesel είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση και δεδομένου οτι έχει χαμηλώτερη τιμή το λίτρο, δεν μένω σε πόλη αλλά κάνω συχνες μεταβάσεις στην Θεσσαλόνικη, η δουλειά μου απέχει 11χλμ από το σπίτι μου και γενικά θα κάνει κάτι λιγότερο από 10.000 χλμ / χρόνο δεν ξέρω αν με συμφέρει το πετρέλαιο αλλά είναι σίγουρα παραπάνω άλογα άρα δεν θα ζορίζεται όσο το αυτό της βενζίνης με τα 80 άλογα.

Επειδή γενικότερα στην χαλκιδική έχουμε πολλές ανηφόρες κατηφόρες δεν θέλω να ζορίζεται και να ανεβοκατεβάζω ταχύτητες αλλά ούτε και να ζορίζεται στον δρόμο σε μια προσπέραση ας πούμε, εγώ κινούμαι στην εθνική οδό με 120-130χλμ/ώρα. Το αμάξι θα κάνει και κανά ταξίδι το χρόνο π.χ. Αθήνα η και πιο κάτω στην Ελλάδα.

Αυτά... γενικά θέλω το corsa :) γιατί έμαθα - άκουσα πολλά καλά λόγια σε θέμα αξιοπιστίας εκτός από μικροχαζομάρες που βγάζουν λίγο πολύ όλα τα αμάξια, μου αρέσει τρελά και είναι στο budget!

Επεξ/σία από Dev1l
Δημοσ.

Στη μάντρα τα αυτοκίνητα είχαν 200.000 και 300.000 και του γνωστού σου είχε +100.000 από όσο το πήρε. 

 

7,2lt μέση; Το βενζίνη;  Να περιμένεις παραπάνω θα έλεγα. Το 1.4 του 2007 ενός φίλου έχει 10-11/100 και όχι το αμάξι είναι μια χαρά, η τουλάχιστον έτσι λέει η αντιπροσωπεία για καταναλωση εντός πόλης.

Τα προβλήματα, συνήθως έχουν να κάνουν με το πόσο τακτικός είσαι και τι μηχανικό εχεις. 

 

Στο πετρέλαιο φοβάσαι μόνο μη χαλασει η τρόμπα πετρελαίου που.κανει ~1000€ καινούργια, η αγώνα δρόμου να βρεις κάποιον στην Ελλάδα που να γνωρίζει πραγματικά να τις επισκευάζει.  Στα λοιπά νέα, διακοπλατο αλλάζει συνήθως στα 150-200 χιλιαδες και ιμάντες (αν έχει) το βενζίνη ανά 60 χιλιάδες νομίζω.  Στο diesel αν το πάρεις μια προληπτική αλλαγή καδένας κακό δε θα κάνει. 

 

Να προσέχεις παρά.πολυ με.τις σκουριές. Τα opel με προβλήματα στο χρώμα και σκουριές πάνε μαζί. Να τα ελέγξει κάποιος έμπιστος γνωστός.

 

Γενικώς στα μεταχειρισμένα 10ετιας+ να έχεις στο νου σου ότι θα χρειαστούν κάποια συντήρηση βαρβατη για να βγάλουν αλλη μια δεκαετία σα καινούργια.

Όταν πάρεις,ότι πάρεις να πας να κάνεις ένα μεγάλο service, και ας λέει ο προηγούμενος ότι δε.θελει τίποτα. Τον εμπιστεύεσαι; 

 

ΥΓ. Εγώ diesel θα έπαιρνα.

ΥΓ2. Μπες στο autotriti, έχουν ανεβάσει χρήστες εμπειρίες από τα ιχ τους.

 

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για Diesel να κοιτάξεις εάν κάνεις >25000 ετησίως.

Ακριβές βλάβες στα Diesel είναι τρόμπα πετρελαίου και μπέκ πετρελαίου όπως είπαν

Απο έμπορο θα απέφευγα τα περισσότερα είναι εισαγωγής απο Ιταλία, θέλει καλό έλεγχο και επίσης να το πάς και σε αντιπροσωπεία να κουμπωθεί σε διαγνωστικό.

Πάντως επειδή είχα Corsa C , στο D έχουν χαλάσει την ποιότητα του σαλονιού και ειδικά των πλαστικών

Επεξ/σία από meletis_m
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.

Είμαι στην ίδια αναζήτηση για το ίδιο αυτοκίνητο! Βέβαια εγώ κοιτάω για το 2πορτο. Με όσους έχω μιλήσει με έχουν συμβουλέψει να κοιτάω για την έκδοση 1.4, το 1.2 είναι "μικρό". το εισαγωγής ειναι ρισκο οπου και να διαβάσεις το 90% λέει θα εχει γυρισμένα χιλιόμετρα, φαντάσου να λεει ο μαντρας 120.000 ενω εχει αλλα 100.000 στην πλάτη, εξω κανουν μεγαλύτερες αποστάσεις μην συγκρίνεις με τα Ελληνικά δεδομένα. 

Διάβασε και το παρακάτω θα σε βοηθήσει αρκετά http://www.autogreeknews.gr/aparaititoi-eleghoi/7006-pos-na-deis-an-ta-xiliometra-tou-aftokinitou-einai-pragmatika

  • Like 1
  • Thanks 1
Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

What's good
Vauxhall Corsa has voted Britain’s Training Car of the Year 2008 for a fourth consecutive time by ADI instructors, polling nearly half of all the votes cast by driving instructors and road safety professionals who read adiNEWS.

15-12-2016: Haynes Guide now available for Vauchall Corda D petrol and diesel 2011 to 2014.

What to watch out for
'Variable progressive sports steering' is overlight and feel free. 

Shiny central part of dashboard reflects in the windscreen. (In 2008 Vauxhall dealers offered a matt black replacement trim free of charge.) 

Boot too narrow to take a standard size child's folded pushchair horizontally. Has to go in diagonally, taking up all the space.

Quality faults emerging: steering, 1.4 automatic transmission leaks, generally slap-dash assembly from Zaragoza factory. This could be responsible for a heater blower switch problem that puts the fan on max whatever thr driver tries to select. 

Seems to be a problem with driver's seat height adjusters. 

Rivets holding handbrake base to the floor break away. Known fault. Requires new handbrake base to be bolted in place with strengthening plate. 

With the 1.3 CDTI (FIAT 1.25 Multijet) engine fitted with a diesel particulate filter, what can happen is that excess diesel fuel that was supposed to burn hotter and regenerate the dpf does not and instead seeps into the sump, gradually raising the level of sump oil to the point that the engine starts to run on it, cannot be stopped and therefore self-destructs. Vital to check sump oil level regularly. 

February 2010: Seems to be a problem of wiper motors failing in cold weather, blamed on drivers trying to use them when stick to the screen by frost, or trying to use them to shift snow, so Vauxhall dealers are under instruction not to repair them under warranty.

One report of a "breather pipe" on a 1.2 16v being violently torn apart and the dealer having none in stock because it's a common problem. Further information sought.

Small batch of cars suffer from body creaks, but it seems they were put out to the trade and sold via discounters so Vauxhall will not fix under warranty.

14-3-2011: Problem reported of 1.4 torque converter auto shift quadrant locking in 'Park'. It can be released by lifting the rubber boot over the mechanism and inserting a pencil in the locking mechanism.

20-6-2011: Oil cooler of 1,248cc diesel is integral with oil filter mount, using engine coolant to cool the oil and these sometimes fail. Check header tank for any sign of oil in it.

4-9-2011: Poor and erratic driving of 1.0 litre petrol version may be due to a failed Mass Airflow Sensor.

10-10-2011: Corsa-D - Rear Axle - Wheel Bearing - Noisy Vehicles: Corsa-D 2007-Onwards All Engines Note: Only vehicles with five bolt wheel hubs affected. Complaint: Customer complaints noises from rear axle. Cause: Penetration of water and dirt. Remedy: In the event of bearing replacement the seal must be treated with special grease prior to fitment. Please ensure the entire surface of the seal area is coated sparingly with grease. (Special Grease - part no.: 09163334/catalogue no.: 19 48 613)

17-5-2012: Several reports of heater box control knob spindle shearing off and, because of the amount of dismanting involved, costing £1,000 to rectify. So worth checking when buying used.

25-8-2012: 1.4s seem to suffer from squeaky brakes. Probably surface rust on the rear discs.

23-2-2013: 'Hunting' of engine of 1.0 Eco probably caused by failed coil pack.

14-7-2013: Timing chain of 3,300 mile 62 reg 1.2 (9 month old) Corsa snapped.

16-9-2013: Recurrent problems with a 2008 Corsa 1.4 auto. Recalled at 1,910 miles. More problems in 2010, gearbox replaced and Vauxhall made contribution. Now same problem (won't move out of park) and another replacement - cost £530 and Vauxhall contributing half. Car done 26,800 miles.

18-9-2013: On 2012 Corsa, parking brake repeatedly failed.

29-9-2013: DPF failed completely in Corsa 1.3 CDTi bought new on 7-9-2012. Before then had been back 5 times due to DPF problems and has now been waiting 8 weeks for the new DPF which is in short supply. Many similar problems in Corsa Vans and in FIAT 500s with the same engine.

19-11-2013: Some 2013 Corsas seem to have been supplied without the side curtain airbag system shown in the brochure.

12-1-2014: ECU failed on 2009 Corsa 1.3 CDTi because rainwater from screen drains directly onto it. Not a problem of flooded vent well because drains to that were clear. £950 to replace, but Vauxhall offered 25%. Car had been serviced independently so no TSB to address this could have been carried out.

28-1-2014: Report of repeatedly "sticking rear drum brakes" on 8,800 mile 2012 Corsa 1.4 SXi. Apparently common?

6-2-2014: DPF light coming on every 2 weeks and every 150-200 miles in a 2011 Corsa 1.3 CDTi Multijet diesel. Driving in low gear for 20 minutes seems to regenerate it.

20-3-2014: Report of head gasket failure of 4 year old Corsa D 1.2 engine.

14-4-2014: Another ECU failure, this time on a 2008 Corsa, because the bulkhead vent well drains became blocked and the vent well became flooded. Cost £1,200 to replace. (See: 12-1-2014). Wise of all Corsa owners to check that their vent wells are draining properly or they could suffer the same problem.

1-12-2014: Report of failed fuel tank breather pipe in 2011 Corsa SXI.

2-1-2015: Complaint that independently serviced 2012 Vauxhall Corsa D would have failed first MoT in December 2015 if strut top bearing issue for which 2014 Corsa Ds were recalled was not addressed. Some idiot at Vauxhall didn't check and wrote back to the reader telling her it was "not a warranty issue".

1-7-2015: Two broken front springs reported on 4,817 mile 2010 Corsa D 1.2, closely followed by loud noise from chamshaft. Dealer bill says cured by replacing camshaft cover gasket. Turned out that what failed was the breather diaphragm which is built into the cover and they only sell it as a complete assembly. Probably gummed up with condensation emulsion from the car's short run use.

17-9-2015: Yet another failed ECU reported, this time on a 2007 Corsa automatic. See 14-4-2014 and 12-1-2014.

14-5-2016: Report of ECU of 2004 Vauchall Corsa 1.4 suffering faults due to oil seeping into it via capillary action through the electrical cable from a faulty oil switch. Grarage cleaned it out and reseated it and car is running fine but yellow emission lift is still permanently on. The garage saying its £1,000 to replace ECU.

28-8-2016: Report of failed glowlug on 2013 Vauxhall Corsa diesel, presumably no longer under warranty. FReplaced by local garager, but then a few weeks later the glowplug warning reappeared.

21-9-2016: Report of electric windows of 2012 Vauxhall Corsa 1.4 SE 3-door dropping overnight after some rain. The previous week the car had been fitted with a new coil pack by local Vauxhall dealer. Otherwise unexplained (probably water getting into the windows ECU inside the driver's door).

6-6-2017: Report of oil pump of 2013 Corsa engine failing.

11-8-2017: Report of i ntermittent fault with Vauxhall Corsa D 1.4 torque converter automatic. Won't change in Auto; works in manual; engine service light comes on. Stop switch off ignition, restart and sometimes fault has gone. Tried changing Gearbox ECU for used unit, Worked fine for weeks then same problem. ECU buzzes with ignition on.

23-9-2017: All four coil springs of 2009 Vauxhall Corsa were broken and failed MoT.

23-11-2017: Report of timing chain rattle in engine of 2009 Vauxhall Corsa 1.2 (no other detail supplied).

23-11-2017: Report of engine management light coming on in Vauxhall Corsa 1.3CDTI, but going off when driven on the motorway. (Reason will be DPF getting full of soot and not passively regenerating until take on the motorway, where it may also be actively regenerating.

30-4-2018: Report of waterpump and timing chain of 2012 Vauchall Corsa 1.2 failing at 28,000 miles.

29 dated faults reported since January 2011

Recalls
07-02-2007: R/2007/024: VAUXHALL CORSA D steering control may be lost. Steering arm to be replaced. Shortage of components delayed first 6 months sales of car. March 2008: Same TSB on 1.3CDTIs as for FIAT 500 Multijets. A number of these Indian built engines were fitted with the wrong cylinder head gaskets. 

October 2009: ABS units of 1.2 16vs routinely being replaced FOC as a TSB when the cars are in for a service.

Unknown date Field Remedy: 2512 Subject: Brakes - Get hot without pushing Brake Pedal Models: Corsa-D 2007...2009 All. Complaint: Rubbing brakes, permanent brake light illumination, poor engine / driveaway performance. Cause: Hard movement of brake pedal bearing at pedal block, brake pedal does not fully return to basic position. Remedy: "In case of customer complaint please check brake pedal for free movement on the pedal block. Brake pedal must return to basic position. Note: At increased legroom temperature it might occur that the brake pedal does not return to its basic position. This leads to a permanent pressure on the hydraulic brake system, rubbing brakes and permanent illumination of the brake light. This failure occurs sporadically and is rarely reproducible. In case of a hard moving or sticking-, not to basic position returning brake pedal replace the complete pedal block. Lubrication of the pedal block is no effective and durable fix, disassembling of the pedal block is not allowed. Note: A replacement of components of the hydraulic brake system is not required! Please promptly return replaced pedal blocks to ETAC.

07-02-2007 R/2007/024 VAUXHALLCORSA D steering control may be lost

20-12-2007 R/2007/166 VAUXHALLCorsa D steering may fail VIN: 00000000076021542 to 00000000076087940

20-12-2007 R/2007/166 VAUXHALLCorsa D steering may fail VIN: 00000000074029534 to 00000000074233663

10-06-2008 R/2008/068 VAUXHALLCorsa D braking performance may be reduced

10-06-2010 R/2010/056 VAUXHALL Corsahandbrake may fail. The mounting end of the handbrake cable may move in its support bracket. This might result in the loss of the handbrake function. Recall affected vehicles to either have a washer installed or the replacement of the cable. Build dates 1/9/2009 - 25/5/2010

19-09-2011 R/2011/110 VAUXHALLCorsa D braking performance may be reduced (Opel/Vauxhall finally recalled all Corsa Ds (405,690 in total) to have the brake pedal bearing replaced.) VIN:76000002 to B6080236. Build dates 01/09/2006 to 15/03/2011

19-09-2011: R/2011/128 Corsa handbrake may fail. The parking brake may not hold in the applied position as a result of a nonconformity in the manufacturing process which affects the hardness of the ratchet and pawl material. Recall the vehicles that are likely to be affected to check the production date of the handbrake lever assembly and replace if necessary. VIN: A4253100 to B4005814 build dates: 01/08/2009 to 23/08/2010 Also VINs A6114350 to B6005096 build dates: 01/08/2009 to 23/08/2010

29-9-2014: Vauxhall has issued a recall for Corsa, Corsavan and Adam models registered since May 2014, over issues with the steering system. Vauxhall has warned users not to drive their cars prior to an inspection being carried out, but no accidents or injuries related to the problem have been reported so far. Vauxhall says the issue is with a part that “did not meet specification” and was discovered during a quality control test. Customers can check whether their car is affected by visiting the Vauxhall website or by calling 0800 026 0034   0800 026 0034 between 9AM and 5.30PM.

25-2-2015: Recall of Corsa D models build mid 2014 because strut top bearings can wear prematurely:

http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=CF437C1026EFDE6780257DE7002E5271&freeText=Blank&tx=

Επεξ/σία από Rzarector
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 26/4/2018 στις 1:30 ΠΜ, GPOWERR είπε

Οσοι εχετε το D παντα να αφηνετε 1η μεσα σε κατηφορα και με τους τροχους στριμενους στο παρκαρισμα.Υπαρχει σοβαρο σχεδιαστικο ελαττωμα και το χειροφρενο λυνεται μονο του,ενω η οπελ δεν εκανε ουτε μια ανακληση στα 5 χρονια κυκλοφοριας του D.Δειτε τα λινκ που εχω βαλει στο προηγουμενο ποστ.Το δικο μου λυθηκε σε κατηφορα με οπισθεν που το ειχα παρκαρει και το κυνηγουσα απο πισω(πηγαινε εμπρος με οπισθεν).Απαραδεκτο!Ημουν τυχερος γιατι περασε 2 διασταυρωσεις και σταματησε στο ισιωμα.

https://www.google.gr/search?ei=ImPaWrrVF4GqsAHtk4qQAg&q=handbrake+problem+opel+corsa&oq=handbrake+problem+opel+corsa&gs_l=psy-ab.3...12773.17298.0.18130.10.10.0.0.0.0.271.1634.0j8j1.9.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.2.384...0i7i30k1j0i30k1j0i8i30k1j0i8i13i30k1.0.aGuybnlKkXA

Επισης στα πρωτα 5 χρονια ξεκολλησαν τα κρυσταλλα των εξωτ.καθρεφτων και εσπασαν ενω ξεκολλησαν και τα νικελ αυτοκολλητα που εχει στις εσωτερικες πετουγιες των θυρων.

Τελος απο τα 60000χμ αρχισε και ακουγοταν η καδενα σαν τρακτερ(κοστος 500€).

Για να μην μιλησουμε και για το χρωμα που ξεβαψε μετα τα 5 χρονια..το βλεπετε αλλωστε στους δρομους που κυκλοφορουν ξεβαμμενα αστρα και κορσα.

Μακρυά από κορσα γιατί θα το πληρώνεις μια ζωή....βγάζει βλάβες για πλάκα(το είχα καινούριο και ξερω)....πρόβλημα με την καδένα,χειρόφρενο,αντλία νερού,χρώμα-βαφη,υψηλη κατανάλωση εντός πόλης(9λτ/100κμ)...μεχρι και οι καθρεφτες ξεκολλησαν και εσπασαν....το πούλησα και ησύχασα....Κανε αναζήτηση για κορσα-καδενα και κορσα χειροφρενο και θα καταλάβεις...

https://www.google.gr/search?ei=ImPaWrrVF4GqsAHtk4qQAg&q=handbrake+problem+opel+corsa&oq=handbrake+problem+opel+corsa&gs_l=psy-ab.3...12773.17298.0.18130.10.10.0.0.0.0.271.1634.0j8j1.9.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.2.384...0i7i30k1j0i30k1j0i8i30k1j0i8i13i30k1.0.aGuybnlKkXA

https://www.devonlive.com/news/devon-news/car-rolls-down-hill-garage-1087400

Επιπροσθετως χαλασε η ταπα βενζινης και μυριζε ολη η καμπινα βενζινη μιας και οι εξυπνοι εχουν βαλει τον αεραγωγο καμπινας μεσα στο χωρο ταπας βενζινης.Χαλασε επισης και ο εσωτερικος καθρεφτης με αποτελεσμα να μην προστατευει απο τα φωτα των πισω την νυχτα.Πριν 1 μηνα ,λυθηκε το χειροφρενο σε γνωστο μου(παροτι τον ειχα ενημερωσει) σε κορσα ντιζελ του 2016 αξιας 20,000 ευρω και το αυτοκινητο τουμπαρε στο τελος της κατηφορας με κοστος ζημιας 12,000 ευρω+

Τελος το κερασακι στην τουρτα ειναι η καταναλωση εντος πολης που φτανει τα 9,5λτ/100χμ

http://www.opel-club.gr/vbulletin/archive/index.php/t-18071.html

http://www.opel-club.gr/vbulletin/archive/index.php/t-25848.html

https://opelclub.gr/index.php?topic=493.0

Επεξ/σία από GPOWERR
  • Like 1
Επισκέπτης
Δημοσ.
13 ώρες πριν, alkis13 είπε

off topic

Yπαρχει site με τις ανακλησεις για ελλαδα-ευρωπη;

Για Ελλάδα δεν ξέρω, αλλά ρίξε μια ματιά εδώ με βάση τα VIN  http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/search.asp?cboStartMonth=1&cboStartYear=1992&cboEndMonth=1&cboEndYear=2020&cboMake=VAUXHALL&cboModel=CORSA D&cboSortOrder=rec_launch_date&cboAscDesc=ASC&PageSize=10&tx=0.1167065&newsearch=newsearch

Δημοσ.
Στις 9/6/2018 στις 11:08 ΜΜ, alkis13 είπε

7,2lt μέση; Το βενζίνη;  Να περιμένεις παραπάνω θα έλεγα. Το 1.4 του 2007 ενός φίλου έχει 10-11/100 και όχι το αμάξι είναι μια χαρά, η τουλάχιστον έτσι λέει η αντιπροσωπεία για καταναλωση εντός πόλης.

10-11?Που ειναι αυτα τα νουμε?Νεος οδηγος με Corsa d 1.4 3θυρο ομως (αν παιζει τοση διαφορα στα κιλα παω πασω) και πανω απο 7.5lt μεση δεν εχω δει...Καθε μερα δουλεια,ενδεικτηκα εχω μεσο ορο ταχυτητας ~25km την ωρα αρα λες οτι κινουμε μεσα στην πολη...Και εχω την καταναλωση που ανεφερα παραπανω. Πριν μιση μηνα που πηγα και 3ημερο και βγηκα εκτος αθηνας εχει κολλησει κατω απο το 7.0 η καταναλωση γιατι δεν εχω μηδενιση...Ο προηγουμενος κατοχος ειχε 6.7 απλα εκανε λιγο πιο μεγαλες διαδρομες εκτος πολης.

Δημοσ.

Εγώ με scirocco 1.4 160, εντως πόλης δεν έχω δει πάνω από 10, συνήθως στο 9.5 κυμαίνομαι. Εκτώς πόλης 6.8-7.5 ανάλογα την οδήγηση. Πολύ δύσκολο να έχει τέτοιες καταναλώσεις ένα απλό κορσακι

  • Like 1
Δημοσ.
48 λεπτά πριν, Liapisftw είπε

Εγώ με scirocco 1.4 160, εντως πόλης δεν έχω δει πάνω από 10, συνήθως στο 9.5 κυμαίνομαι. Εκτώς πόλης 6.8-7.5 ανάλογα την οδήγηση. Πολύ δύσκολο να έχει τέτοιες καταναλώσεις ένα απλό κορσακι

όντως... 9 με 10 είχα στο vts επίσης κάπου κει ήταν το 318is μου... μιλάμε για αυτοκίνητά -δεινόσαυρους 20, 25 ετών, 1600, 1800cc, 120, 140 άλογά αντίστοιχά ίσως και παραπάνω γιατί και τα δυο ήταν ΦΠΕ

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...