Επισκέπτης Δημοσ. 28 Μαΐου 2018 Δημοσ. 28 Μαΐου 2018 Στις 23/5/2018 στις 6:28 ΜΜ, Sheogorath είπε Καλησπέρα, είχα μια κουβέντα σήμερα με έναν φίλο σχετικά με τις αλλαγές ταχυτήτων στα αυτόκινητα λίγο πριν την προσπέραση. ¨Εστω έχουμε τυπικό ατμοσφαιρικό 1500cc-1600cc με μέγιστη ροπή στις 4.000 και μέγιστη ισχύς στις 6.000, κόφτη ~6.500. Καταρχήν όταν πας χαλαρά σε δρόμο, πχ 3η και 55-60χμ/ωρα, με αυτόματο, και βυθίσεις το γκάζι για προσπέραση, δεν θα κάνει kickdown σε δευτέρα (ή απο 4η σε 3η ανάλογα) για να γεμίσουν οι στροφές και να έχει ροπή; Τώρα σε χειροκίνητο, πάς με 55χμ και 2.400 rpm με 3η ταχύτητα, και θες να κάνεις προσπέραση. Έχεις τρεις επιλογές όπως το βλέπω: Κάνεις revmatching σε 2α με ~3.500 και κάνεις προσπέραση γεμίζοντάς την, και αλλαγή σε 3η μετά την προσπέραση (όταν βρεθείς μπροστά απο το άλλο αμάξι στο ίδιο ρεύμα). Αφήνεις 3η μέσα και απλά φορτώνεις. Πατάς γκάζι και βάζεις 4η για να κάνεις προσπέραση πιο γρήγορα και να μην μείνεις απο στροφές. Αν δεν μας ενδιαφέρει η κατανάλωση καυσίμου, αλλά η ασφάλεια (ο λιγότερος χρόνος στο αντίθετο ρεύμα), ποιον θα προτιμούσατε; Δεν σχολίασα κάποια απο τις προτάσεις για να μην σας επηρεάσω. Σε ανηφόρα ή κατηφόρα? Με τι κλίση? Το προπορευόμενο διατηρεί σταθερή ταχύτητα ή επιταχύνει επίσης? Αν ναι, με τι επιτάχυνση? Αν είμαστε σε ευθεία δίχως κλίσεις και το προπορευόμενο διατηρεί σταθερή ταχύτητα, στα 55 km/h θα κρατήσω τρίτη για πρακτικούς λόγους, αφού και τα περιοδικά αυτοκινήτων το ρεπρίζ 50-80 με τρίτη το μετράνε σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτου. Επειδή όμως ρωτάς για το ποιο είναι το γρηγορότερο, θα σου πω ότι σίγουρα η δευτέρα ακολουθούμενη από αλλαγή σε τρίτη επάνω στην προσπέραση θα είναι το πιο γρήγορο, με την προϋπόθεση ότι οι δύο αλλαγές θα γίνουν σε σχεδόν μηδενικό χρόνο (0.2 - 0.3 δευτερόλεπτα). Αυτό τώρα εξαρτάται και από το κιβώτιο (πόσες σχέσεις υπάρχουν και σε τι αναλογίες) και από το διάγραμμα ιπποδύναμης. Δεν υπάρχουν "τυπικά" σε αυτά τα θέματα, όταν ρωτάς συγκεκριμένα θα πρέπει να παρέχεις τις παραμέτρους... Φιλικά πάντα
NikosKallithea Δημοσ. 28 Μαΐου 2018 Δημοσ. 28 Μαΐου 2018 5 λεπτά πριν, Rzarector είπε Σε ανηφόρα ή κατηφόρα? Με τι κλίση? Το προπορευόμενο διατηρεί σταθερή ταχύτητα ή επιταχύνει επίσης? Αν ναι, με τι επιτάχυνση? Αν είμαστε σε ευθεία δίχως κλίσεις και το προπορευόμενο διατηρεί σταθερή ταχύτητα, στα 55 km/h θα κρατήσω τρίτη για πρακτικούς λόγους, αφού και τα περιοδικά αυτοκινήτων το ρεπρίζ 50-80 με τρίτη το μετράνε σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτου. Επειδή όμως ρωτάς για το ποιο είναι το γρηγορότερο, θα σου πω ότι σίγουρα η δευτέρα ακολουθούμενη από αλλαγή σε τρίτη επάνω στην προσπέραση θα είναι το πιο γρήγορο, με την προϋπόθεση ότι οι δύο αλλαγές θα γίνουν σε σχεδόν μηδενικό χρόνο (0.2 - 0.3 δευτερόλεπτα). Αυτό τώρα εξαρτάται και από το κιβώτιο (πόσες σχέσεις υπάρχουν και σε τι αναλογίες) και από το διάγραμμα ιπποδύναμης. Δεν υπάρχουν "τυπικά" σε αυτά τα θέματα, όταν ρωτάς συγκεκριμένα θα πρέπει να παρέχεις τις παραμέτρους... Φιλικά πάντα Ξέχασες να πεις τι θα γίνει αν αυτος που προσπερνας καρφώσει καμία τρίτη στην μεση της προσπερασης σου και σε αφήσει στο αντίθετο ρεύμα.
Liverpool89 Δημοσ. 28 Μαΐου 2018 Δημοσ. 28 Μαΐου 2018 Τοτε τα θελει ο κωλος του, ή αν εχεις την δυναμη τον ξαναφηνεις πισω ή πατας φρενο και μπαινεις πίσω του. Αν ειναι τερμα βλακας θα τρακαρετε, αλλα αν η προσπεραση ειναι κανονικη,μαλλον ο αλλος θα βρει το μπελα του. Εγω νευριαζω με μερικους που κολλανε απο πισω μου, ρε φιλε προσπερναμε δεν γουσταρω να παω πάνω απο τι λεει η πινακιδα, μερικοι με παίζουν και τα φωτα. Παντα οποτε ο δρομος ειναι σκατα, προσεχω, αν ξερω οτι εχει λακκούβες σταματαω,ο αλλος απο πισω ας πεσει πανω μου δεν θα σπασω το αμαξι μου για κανεναν 1
Επισκέπτης Δημοσ. 28 Μαΐου 2018 Δημοσ. 28 Μαΐου 2018 58 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε Ξέχασες να πεις τι θα γίνει αν αυτος που προσπερνας καρφώσει καμία τρίτη στην μεση της προσπερασης σου και σε αφήσει στο αντίθετο ρεύμα. Μου έχει τύχει σαν συνοδηγός σε μπρίκι Νissan Sunny με ο,τι να ναι οδηγό, φρέναρε ενώ προσπερνούσε γιατί ερχόταν από απέναντι αυτοκίνητο και δεν προλάβαινε, ο δίπλα φρέναρε για να τον προσπεράσουμε εγκαίρως, και ο απέναντι φρέναρε για να μην μας τρακάρει. Αποτέλεσμα, 3 αυτοκίνητα σταματημένα στον δρόμο και φυσικά τρελή καζούρα στον οδηγό εδώ και χρόνια 😛
Sheogorath Δημοσ. 29 Μαΐου 2018 Μέλος Δημοσ. 29 Μαΐου 2018 19 ώρες πριν, Rzarector είπε Σε ανηφόρα ή κατηφόρα? Με τι κλίση? Το προπορευόμενο διατηρεί σταθερή ταχύτητα ή επιταχύνει επίσης? Αν ναι, με τι επιτάχυνση? Αν είμαστε σε ευθεία δίχως κλίσεις και το προπορευόμενο διατηρεί σταθερή ταχύτητα, στα 55 km/h θα κρατήσω τρίτη για πρακτικούς λόγους, αφού και τα περιοδικά αυτοκινήτων το ρεπρίζ 50-80 με τρίτη το μετράνε σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτου. Επειδή όμως ρωτάς για το ποιο είναι το γρηγορότερο, θα σου πω ότι σίγουρα η δευτέρα ακολουθούμενη από αλλαγή σε τρίτη επάνω στην προσπέραση θα είναι το πιο γρήγορο, με την προϋπόθεση ότι οι δύο αλλαγές θα γίνουν σε σχεδόν μηδενικό χρόνο (0.2 - 0.3 δευτερόλεπτα). Αυτό τώρα εξαρτάται και από το κιβώτιο (πόσες σχέσεις υπάρχουν και σε τι αναλογίες) και από το διάγραμμα ιπποδύναμης. Δεν υπάρχουν "τυπικά" σε αυτά τα θέματα, όταν ρωτάς συγκεκριμένα θα πρέπει να παρέχεις τις παραμέτρους... Φιλικά πάντα Όλα αυτά που ρωτάς τα έχω απαντήσει. Μάλλον δεν τα διάβασες Στις 25/5/2018 στις 12:21 ΜΜ, Sheogorath είπε Ρε ξεκολλάτε όλοι σας Για ίδιες συνθήκες και στις τρεις περιπτώσεις λέω, απλό είναι. Αν πχ ο 1ος τρόπος σου επιτρέπει να περάσεις στο 40% του χρόνου από τον τρίτο τρόπο, αν έχεις άσχημες συνθήκες κτλ κτλ, ΠΑΛΙ θα είναι στο 40%. Το ίδιο θα επιβαρυνθούν όλοι. Το ζητούμενο έργο είναι μεγαλύτερο. Για την ιστορία, ο φίλος υποστηρίζει τον 3ο τρόπο, που προσωπικά τον βρίσκω παράλογο. Ναι, αν χρειάζεσαι και ένα κουβά κάρβουνα να ρίξεις μέσα για να σκεφτείς, σταματάς δίπλα. Αλλά κάνε το καλύτερο για όλους μας και πάρε ταξι. Να σου κάνει και κανα μάθημα ειρωνίας ο οδηγός.
De@th L0rd Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Την καλύτερη προσπέραση την κάνει φίλος μου πάντως. Αφήνει ότι ταχύτητα έχει μέσα το όχημα (ποτέ δεν κατεβάζει κι ας είναι στην 6η επειδή "ΕΧΕΙ ΤΟΥΡΜΠΟ"),κάνει μια ωραιότατη νωχελική προσπέραση που μπορείς στο διάστημα αυτό να γνωριστείς με τον οδηγό και τους επιβάτες του οχήματος που προσπερνάς...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Racerr Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 10 ώρες πριν, De@th L0rd είπε Την καλύτερη προσπέραση την κάνει φίλος μου πάντως. Αφήνει ότι ταχύτητα έχει μέσα το όχημα (ποτέ δεν κατεβάζει κι ας είναι στην 6η επειδή "ΕΧΕΙ ΤΟΥΡΜΠΟ"),κάνει μια ωραιότατη νωχελική προσπέραση που μπορείς στο διάστημα αυτό να γνωριστείς με τον οδηγό και τους επιβάτες του οχήματος που προσπερνάς...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 αμα ειναι γυναικα αλλαζουν και τηλεφωνα
Επισκέπτης Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Στις 29/5/2018 στις 3:16 ΜΜ, Sheogorath είπε Όλα αυτά που ρωτάς τα έχω απαντήσει. Μάλλον δεν τα διάβασες Αυτά τα ορίζουμε αρχικά, δεν απαιτούμε από όλους να διαβάσουν ολόκληρο βιβλίο σε ένα forum topic... Σου απάντησα έτσι και αλλιώς
Sheogorath Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Μέλος Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 6 λεπτά πριν, Rzarector είπε Αυτά τα ορίζουμε αρχικά, δεν απαιτούμε από όλους να διαβάσουν ολόκληρο βιβλίο σε ένα forum topic... Σου απάντησα έτσι και αλλιώς Αρχικά ήταν ορισμένα, μετα τα ξεκαθάρισα, για τους πιο "απαιτητικούς". Ναι για να έχεις "δικαίωμα" να κανεις υποδείξεις (ελληνιστί να την λες σε κάποιον), πρέπει να έχεις διαβασει ότι έχει γραφεί. Φιλικα πάντα Ναι απάντησες, είναι η αλήθεια. Ήθελα να απαντήσω όμως και εγώ στην κριτική που δέχθηκα.
Επισκέπτης Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Οπως ειπώθηκε εξαρτάται από τις συνθήκες. Αν είσαι σε ευθεία, τρέχεις με 130 και ο μπροστά με 60, τον περνάς όπως είσαι χωρίς αλλαγή ταχύτητας. Αν έχει κίνηση στο απέναντι ρεύμα, αναγκαστικά κόβεις και εσύ στα 60 ταχύτητα και περιμένεις την κατάλληλη στιγμή. Συνήθως κατεβάζοντας ταχύτητα ώστε να ανεβάσει στροφές ο κινητήρας και να έχεις πιο γρήγορη προσπέραση. Όλα αυτά και ανάλογα με το αυτοκίνητό σου, υπολογίζεις την επιτάχυνση σου, με βάση την απόσταση και το χρονικό διάστημα που έχεις για προσπέραση. Αν είσαι σε ανηφόρα, εκεί παίζει μεγαλύτερο ρόλο το αυτοκίνητο που έχεις. Αν είναι αργό, κάθεσαι στα αβγά σου και περιμένεις.
Whargoul Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Οι συνθήκες καθώς και η μηχανή του αυτοκινήτου καμιά σχέση δεν έχουν. Μιλά για τον μικρότερο χρόνο στο αντίθετο ρεύμα, δλδ τον τρόπο γρηγορότερης προσπέρασης. Μικρότερο χρόνο έχουμε με τον μεγαλύτερο ρυθμό παραγωγής έργου, και αυτός είναι μέγιστος όταν είμαστε στις στροφές στην οποία η μηχανή παράγει τη μέγιστη ισχύ, και αυτό γίνεται όταν είμαστε στη συγκεκριμένη ταχύτητα που βάζει τις στροφές στην περιοχή αυτή. Είτε turbo είναι το αυτοκίνητο, είτε καίει κάρβουνο, είτε είμαστε σε ανήφορο ή κατήφορο, η φυσική παραμένει η ίδια. Όπως ίδιος παραμένει και ο τρόπος που παίζουν με τις στροφές και τις ταχύτητες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό οποιουδήποτε είδους και εποχής.
Επισκέπτης Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 (επεξεργασμένο) Αν το αυτοκίνητο σου δεν τραβάει πάνω από 70χλμ σε ανηφόρα, ότι ταχύτητα και να βάλεις, δεν πρόκειται να κάνεις προσπέραση ή αν κάνεις θα χρειαστείς 30+ δευτερόλεπτα. Επεξ/σία 30 Μαΐου 2018 από Επισκέπτης
Whargoul Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 (επεξεργασμένο) 28 λεπτά πριν, GenesisX είπε Αν το αυτοκίνητο σου δεν τραβάει πάνω από 70χλμ σε ανηφόρα, ότι ταχύτητα και να βάλεις, δεν πρόκειται να κάνεις προσπέραση ή αν κάνεις θα χρειαστείς 30+ δευτερόλεπτα. Δεν ρωτά αν θα πρέπει να κάνω προσπέραση υπό κάποιες συνθήκες. Ρωτά εάν κάνω προσπέραση, με ποιο τρόπο θα είναι πιο σύντομη. Με ποιο τρόπο θα κάνω 3 αντί 5 (αν κρατώ 911), με ποιο τρόπο θα κάνω 30 και όχι 40 εάν κρατώ Datsun. Επεξ/σία 30 Μαΐου 2018 από Whargoul
Επισκέπτης Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 1 ώρα πριν, Sheogorath είπε Αρχικά ήταν ορισμένα, μετα τα ξεκαθάρισα, για τους πιο "απαιτητικούς". Ναι για να έχεις "δικαίωμα" να κανεις υποδείξεις (ελληνιστί να την λες σε κάποιον), πρέπει να έχεις διαβασει ότι έχει γραφεί. Φιλικα πάντα Ναι απάντησες, είναι η αλήθεια. Ήθελα να απαντήσω όμως και εγώ στην κριτική που δέχθηκα. Φίλε Sheogorath, δεν έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Όταν δίνεις ένα πρόβλημα στα παιδιά, γράφεις πάνω πάνω όλες τις τεχνικές και πρακτικές λεπτομέρειες που παίζουν ρόλο στην επίλυσή του. Δεν περιμένεις του απαιτητικούς να ρωτήσουν και τους υπόλοιπους να κρατήσουν σημειώσεις των ερωτήσεων. Στην χειρότερη περίπτωση, κάνεις edit στο αρχικό σχόλιο προσθέτοντας τα απαραίτητα. Σε αυτό που ρωτάς, κανονικά θα έπρεπε να είχαμε διάγραμμα απόδοσης κινητήρα, gearbox ratio, ταχύτητα και κατεύθυνση αέρα και αεροδυναμικός συντελεστής αμαξώματος, πίεση και διάσταση ελαστικών, καιρικές συνθήκες όπως πχ βαρομετρικό και θερμοκρασία. Δεν κάνω πλάκα, όσοι γνωρίζουν, με βάση αυτά και το αν είμαστε σε κατηφόρα ή ανηφόρα και σε τι κλίση, θα μπορούσε κανείς να σου πει μέχρι και σε πόσα δευτερόλεπτα θα γινόταν η προσπέραση με δευτέρα σε τρίτη, με τρίτη, και με τετάρτη. Όταν το ερώτημά σου είναι μπακαλίστικο, οι απαντήσεις που θα πάρεις θα είναι μπακαλίστικες. Ο καθένας θα σου λέει ο,τι να ναι. Εγώ σου είπα στην απάντησή μου τι θα ίσχυε σε γενικές γραμμές, με τυπικές συνθήκες, σε επίπεδο και ευθύ δρόμο. Και πάλι όμως δεν δικαιολόγησα/εξήγησα την απάντησή μου από τεχνικής και πρακτικής απόψεως, ούτε μου το ζήτησες (μάλλον γιατί συμφωνείς με την απάντηση).
Whargoul Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 Δημοσ. 30 Μαΐου 2018 3 λεπτά πριν, Rzarector είπε .... Σε αυτό που ρωτάς, κανονικά θα έπρεπε να είχαμε διάγραμμα απόδοσης κινητήρα, gearbox ratio, ταχύτητα και κατεύθυνση αέρα και αεροδυναμικός συντελεστής αμαξώματος, πίεση και διάσταση ελαστικών, καιρικές συνθήκες όπως πχ βαρομετρικό και θερμοκρασία. Δεν κάνω πλάκα, όσοι γνωρίζουν, με βάση αυτά και το αν είμαστε σε κατηφόρα ή ανηφόρα και σε τι κλίση, θα μπορούσε κανείς να σου πει μέχρι και σε πόσα δευτερόλεπτα θα γινόταν η προσπέραση με δευτέρα σε τρίτη, με τρίτη, και με τετάρτη.... Η ερώτηση του ήταν συγκεκριμένη και ξεκάθαρη. Όσα ζητάς είναι πλήρως αχρείαστα εάν δεν θες τελικό νούμερο, καθώς σε μια σύγκριση μεταξύ δυο τρόπων, σε ίδιο δρόμο, με ίδιο αυτοκίνητο, ίδιες αρχικές συνθήκες, όλα αυτά θα διαγραφούν μεταξύ τους. Το μόνο που παίζει ρόλο είναι το εμβαδό (ολοκλήρωμα) της ισχύς συνάρτηση του χρόνου ή αλλιώς διαφορετικά με ποιο τρόπο θα μαζέψω μεγαλύτερη κινητική ενέργεια όσο πιο γρήγορα από το σύστημά μου, ή αλλιώς πως θα έχω μέγιστη επιτάχυνση. Και αφού μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο, ίδιο final drive, ίδιο κιβώτιο, ίδιες σχέσεις κλπ, το μόνο που παίζει ρόλο είναι πόσο κοντά μπορείς να μείνεις στις στροφές μέγιστης ισχύς της μηχανής. a=F/m, F∝P. P↑, F↑, a↑, Δt↓ THE END. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα