Προς το περιεχόμενο

Βέλτιστος τρόπος προσπέρασης


Sheogorath

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 117
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω παρατηρήσει ότι όλο και περισσότεροι σε πάνε καροτσάκι για πάντα, αλλά το γκαζώνουν τέρμα όταν πας να περάσεις.
Σε αυτήν την περίπτωση αν έχεις ικανή διαφορά ταχύτητας ή ιπποδύναμης από όταν το πάρει χαμπάρι ο γκαζιάρης, προσπερνάς, αν όχι την πάτησες.

Στην απλή περίπτωση, με ένα turbo αυτοκίνητο, πρακτικά κινείσαι πάντα με "μία πάνω" (ή και 2 αν έχει πολλές σχέσεις). Δηλαδή από εκεί που πάω με 5η ή 6η χαλαρά (ναι είναι κοντές, μπορώ να πηγαίνω με 70-80 και 6η άνετα και δεν είναι diesel), ίσως χρειαστεί να κατεβάσω σε 4η ανάλογα τις συνθήκες, πρακτικά όμως δεν χρειάζεται τις περισσότερες φορές, γιατί ο χρόνος που θα φαω για να ανεβάσω στη μέση-τέλη της προσπέρασης και να ξαναφουσκώσει το turbo είναι μεγαλύτερος από την λίγο πιο αργή επιτάχυνση που θα έχω με τη "μια πάνω".

Σε ατμοσφαιρικό, κατεβάζεις στην ελάχιστη δυνατή ταχύτητα που θα σου εξασφαλίσει ασφαλή προσπέραση χωρίς να ανεβάσεις, έστω κι αν φτάσεις στις 6500, γιατί το ατμοσφαιρικό δεν έχει το πλεονέκτημα της έξτρα ώθησης, οπότε στροφάρεις πιο ψηλά αναγκαστικά.

Σε αυτόματο, με διπλό πάτημα ή βύθιση τέρμα, λογικά πρέπει να κάνει kickdown 1 ή και 2 σχέσεις μόνο του και όσο το κρατάς πατημένο τέρμα δεν ανεβάζει σχέση.

Επεξ/σία από GeorgeMan
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

Έχω παρατηρήσει ότι όλο και περισσότεροι σε πάνε καροτσάκι για πάντα, αλλά το γκαζώνουν τέρμα όταν πας να περάσεις.

Στη πραγματικότητα το γκαζόνουν μολις δουν φλας οτι πας να αλλάξεις λωρίδα, ή μολις δουν οτι πας να βγεις απο το στοπ.

Αυτος ειναι άλλωστε ο σωστος τρόπος. Ο σκοπος ειναι να κάνεις πιο δυσκολη την ζωη του άλλου για τη πλάκα σου.

Τονιζω βέβαια πως χειρότεροι απο εμάς σε αυτο το κομμάτι ειναι οι Γερμανοι (ω ναι...με διαφορά), οι Ιταλοί και οι Ισπανοί. Με διαφορά ομως.

Καλύτεροι σε συμπεριφορά ειναι οι Βιετναμέζοι :P 

Επεξ/σία από pontez2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, GeorgeMan είπε

Έχω παρατηρήσει ότι όλο και περισσότεροι σε πάνε καροτσάκι για πάντα, αλλά το γκαζώνουν τέρμα όταν πας να περάσεις.
Σε αυτήν την περίπτωση αν έχεις ικανή διαφορά ταχύτητας ή ιπποδύναμης από όταν το πάρει χαμπάρι ο γκαζιάρης, προσπερνάς, αν όχι την πάτησες.

Για να πω την αλήθεια δεν το έχω παρατηρήσει ιδιαίτερα αυτό αλλά μου θύμισες κάτι άλλο. Με τρελλαίνουν ρε παιδιά κάτι τύποι στην εθνική οδό που ενω έχει κίνηση και πάμε όλοι στην γραμμή, αυτοί προσπαθούν να βρουν συνέχεια τρύπες και πανε πέρα δώθε για να κερδίσουν 10 μέτρα! Εγώ αφήνω πάντα ασφαλή απόσταση από τον μπροστινό (δεν είμαι σίγουρος πόσα μέτρα). Πολλές φορές λοιπόν όταν είμαι αριστερά στην γραμμή και πάμε όλοι κομβόι στην ουσία, και βλέπω κανα "μάγκα" πίσω μου να βγαίνει δεξιά απλώς για να μας περάσει και να χωθεί 1-2 αυτοκίνητα πιο μπροστά, τότε απλά πατάω λίγο το γκάζι και του κλείνω τον διάδρομο. Ε συγνώμη αλλά κάτι τέτοιοι το χρειάζονται! Το μόνο που θα κέρδιζε είναι να γίνει π@π@ρας και να πρέπει ούτως ή άλλως να πατήσω φρένο για να ξαναφτιάξω σωστή απόσταση μεταξύ μας. Και φυσικά... όλες τις φορές απλά ξανακάθονται πίσω (πολλές φορές και πιο πίσω απ'οτι ήταν) επειδή φυσικά όταν βγαίνουν δεξιά είναι άλλα αυτοκίνητα που πάνε πιο αργά (στην μεσαία λωρίδα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
Just now, Stamer said:

Για να πω την αλήθεια δεν το έχω παρατηρήσει ιδιαίτερα αυτό αλλά μου θύμισες κάτι άλλο. Με τρελλαίνουν ρε παιδιά κάτι τύποι στην εθνική οδό που ενω έχει κίνηση και πάμε όλοι στην γραμμή, αυτοί προσπαθούν να βρουν συνέχεια τρύπες και πανε πέρα δώθε για να κερδίσουν 10 μέτρα! Εγώ αφήνω πάντα ασφαλή απόσταση από τον μπροστινό (δεν είμαι σίγουρος πόσα μέτρα). Πολλές φορές λοιπόν όταν είμαι αριστερά στην γραμμή και πάμε όλοι κομβόι στην ουσία, και βλέπω κανα "μάγκα" πίσω μου να βγαίνει δεξιά απλώς για να μας περάσει και να χωθεί 1-2 αυτοκίνητα πιο μπροστά, τότε απλά πατάω λίγο το γκάζι και του κλείνω τον διάδρομο. Ε συγνώμη αλλά κάτι τέτοιοι το χρειάζονται! Το μόνο που θα κέρδιζε είναι να γίνει π@π@ρας και να πρέπει ούτως ή άλλως να πατήσω φρένο για να ξαναφτιάξω σωστή απόσταση μεταξύ μας. Και φυσικά... όλες τις φορές απλά ξανακάθονται πίσω (πολλές φορές και πιο πίσω απ'οτι ήταν) επειδή φυσικά όταν βγαίνουν δεξιά είναι άλλα αυτοκίνητα που πάνε πιο αργά (στην μεσαία λωρίδα).

Και εγώ το ίδιο κάνω, αλλά όχι, δεν χρειάζεται. Δεν είσαι αστυνόμος να επιβάλεις την τάξη. Άστον να καρφωθεί σε άλλον, μακριά από αυτούς...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

Και εγώ το ίδιο κάνω, αλλά όχι, δεν χρειάζεται. Δεν είσαι αστυνόμος να επιβάλεις την τάξη. Άστον να καρφωθεί σε άλλον, μακριά από αυτούς...

Εννοείται πως έχεις δίκιο απλά μου φαίνεται τόσο τραγικά γελοίο και με τρελλαίνει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ανούσια συζήτηση, Υπάρχουν χιλιάδες τύποι αυτοκίνητων και οδηγων, και συνθηκών, αυτοκίνητα με διπλό συμπλέκτη αυτόματα, 7ταχύτατα,  6ταχύτητα, 4τραχυτα, ατμοσφερικα, turbo, turbo + Compressor, ανηφόρες, κατηφόρες, αλλοι οδηγοί στον δρόμο κλπ

Τέλος πάντων Καλή συνέχεια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Ανούσια συζήτηση, Υπάρχουν χιλιάδες τύποι αυτοκίνητων και οδηγων, και συνθηκών, αυτοκίνητα με διπλό συμπλέκτη αυτόματα, 7ταχύτατα,  6ταχύτητα, 4τραχυτα, ατμοσφερικα, turbo, turbo + Compressor, ανηφόρες, κατηφόρες, αλλοι οδηγοί στον δρόμο κλπ

Τέλος πάντων Καλή συνέχεια.

Ανούσια συζήτηση για αυτό που ρώτησα εγώ; Γιατί μια χαρα σας έχω δώσει τον τύπο αμαξιού, το κιβώτιο και την κλιμάκωση. Που βλέπεις τις χιλιάδες;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Sheogorath είπε

Ανούσια συζήτηση για αυτό που ρώτησα εγώ; Γιατί μια χαρα σας έχω δώσει τον τύπο αμαξιού, το κιβώτιο και την κλιμάκωση. Που βλέπεις τις χιλιάδες;

Δεν ειπα για σενα αλλα για τις απαντήσεις που εχεις πάρει

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
40 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Ανούσια συζήτηση, Υπάρχουν χιλιάδες τύποι αυτοκίνητων και οδηγων, και συνθηκών, αυτοκίνητα με διπλό συμπλέκτη αυτόματα, 7ταχύτατα,  6ταχύτητα, 4τραχυτα, ατμοσφερικα, turbo, turbo + Compressor, ανηφόρες, κατηφόρες, αλλοι οδηγοί στον δρόμο κλπ

Τέλος πάντων Καλή συνέχεια.

Πολυ σωστα τα λες. 

Οταν ειχα καλα αυτοκινητα και πιο πολυ με το rx8 πηγαινα προφυλακτηρα και φωτα και περναγα. Τωρα με αυτο που εχω  δεν κανω τιποτα. 

Επεξ/σία από mp123
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 23/5/2018 στις 6:28 ΜΜ, Sheogorath είπε

Καλησπέρα, 

είχα μια κουβέντα σήμερα με έναν φίλο σχετικά με τις αλλαγές ταχυτήτων στα αυτόκινητα λίγο πριν την προσπέραση. ¨Εστω έχουμε τυπικό ατμοσφαιρικό 1500cc-1600cc με μέγιστη ροπή στις 4.000 και μέγιστη ισχύς στις 6.000, κόφτη ~6.500. Καταρχήν όταν πας χαλαρά σε δρόμο, πχ 3η και 55-60χμ/ωρα, με αυτόματο, και βυθίσεις το γκάζι για προσπέραση, δεν θα κάνει kickdown σε δευτέρα (ή απο 4η σε 3η ανάλογα) για να γεμίσουν οι στροφές και να έχει ροπή;

Τώρα σε χειροκίνητο, πάς με 55χμ και 2.400 rpm με 3η ταχύτητα, και θες να κάνεις προσπέραση. Έχεις τρεις επιλογές όπως το βλέπω:

  • Κάνεις revmatching σε 2α με ~3.500 και κάνεις προσπέραση  γεμίζοντάς την, και αλλαγή σε 3η μετά την προσπέραση (όταν βρεθείς μπροστά απο το άλλο αμάξι στο ίδιο ρεύμα).
  • Αφήνεις 3η μέσα και απλά φορτώνεις.
  • Πατάς γκάζι και βάζεις 4η για να κάνεις προσπέραση πιο γρήγορα και να μην μείνεις απο στροφές.

Αν δεν μας ενδιαφέρει η κατανάλωση καυσίμου, αλλά η ασφάλεια (ο λιγότερος χρόνος στο αντίθετο ρεύμα), ποιον θα προτιμούσατε;

Δεν σχολίασα κάποια απο τις προτάσεις για να μην σας επηρεάσω. :)

Θεωρητικά, αλλά και πρακτικά, το μεγαλύτερο έργο το παράγεις όσο πιο κοντά είσαι στις στροφές με μέγιστη ισχύ, όχι μέγιστη ροπή. Το σημείο με μέγιστη ροπή κινητήρα, θα σου δώσει περισσότερο έργο όταν μιλάς για κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα, πράγμα που δεν ισχύει στα αυτοκίνητα που έχουν περισσότερες από μια ταχύτητες.

Οπότε, όταν θες να προσπεράσεις γρήγορα (περισσότερο έργο στον ελάχιστο χρόνο), θα πρέπει να έχεις συνεχώς ταχύτητα στο κιβώτιο που θα σε κρατά όσο πιο κοντά στις στροφές μέγιστης ισχύς της μηχανής,(ακριβώς ότι κάνουν και στους αγώνες). Δλδ, θα κατεβάσεις 2α, και μόλις γεμίσει (όχι αναγκαστικά στον κόφτη) θα βάλεις 3η κλπ. 

PS, το είδος του κινητήρα, turbo, atm, κλπ δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο στο πως θα πράξεις το συνολικό μέγιστο έργο στον μικρότερο χρόνο. Θα παίξει ρόλο μόνο στους τελικούς αριθμούς.

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και εγώ θεωρώ εντελώς ανούσια τέτοια συζήτηση. Τι θα πει βέλτιστος τροπος προσπέρασης;;;

Προσπέραση σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης κανεις όταν εχεις ορατότητα,ευθεια και αμάξι από το αντίθετο ρεύμα είναι μακριά.

Αυτά περί ροπής, στροφών,ισχύ κινητήρα κλπ είναι αμπελοφιλοσοφιες για να δικαιολογήσουν προσπερασεις που γίνονται με μεγαλο ρίσκο.

Επεξ/σία από jmmys
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, cpgr είπε

ΞΕΚΑΘΑΡΑ ο  καλυτερος τροπος είναι να σταματησεις στην ακρη, να βρεις τις καμπυλες ροπης και ιπποδυναμης του αμαξιου σου, να βαλεις τις αρχικες συνθηκες σου στο τυπο, να λυσεις το συστημα και να βρεις για ποια σχεση σου βγαζει το μικροτερο t... 

Μπορει να σου παρει λιγο χρονο παραπανω αλλα θα εισαι σιγουρος οτι θα κανεις τη  ταχύτερη προσπεραση...

Α, να λύσουμε ολοκληρώματα δηλαδή.Ξεκαθαρα πράγματα.

3 ώρες πριν, Sheogorath είπε

Για την ιστορία, ο φίλος υποστηρίζει τον 3ο τρόπο, που προσωπικά τον βρίσκω παράλογο.

Όχι, με τίποτα.Αυτο είναι το μόνο σίγουρο.Να μου έλεγες ανάμεσα στον πρώτο και τον δεύτερο ότι δεν μπορείς να είσαι σίγουρος επειδή θα πρέπει να ξέρεις πόσο εύστροφος είναι ο κινητήρας και μετά από πόσα χλμ θα κοφτιασει η δευτέρα, να πω οκ.Αλλα με 2 σχέσεις επάνω σε τέτοιο αυτοκίνητο με τέτοια ταχύτητα, με τίποτα.Απλά το πνιγεις.Πες του να αλλάξει τρόπο προσπέρασης γιατί ξαναλέω, υποθέτω πως η κουβέντα είναι μεν θεωρητική αλλά λογικά ξεκινάει από μια πρακτική διαφωνία.

Πριν καμιά ώρα αντιμετώπισα τέτοιο κουμπάρο στον δρόμο.Φοβερα εκνευριστικος και κατ' επέκταση δύο φορές επικίνδυνος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Bigi444444 είπε

Α, να λύσουμε ολοκληρώματα δηλαδή.Ξεκαθαρα πράγματα.

Όχι, με τίποτα.Αυτο είναι το μόνο σίγουρο.Να μου έλεγες ανάμεσα στον πρώτο και τον δεύτερο ότι δεν μπορείς να είσαι σίγουρος επειδή θα πρέπει να ξέρεις πόσο εύστροφος είναι ο κινητήρας και μετά από πόσα χλμ θα κοφτιασει η δευτέρα, να πω οκ.Αλλα με 2 σχέσεις επάνω σε τέτοιο αυτοκίνητο με τέτοια ταχύτητα, με τίποτα.Απλά το πνιγεις.Πες του να αλλάξει τρόπο προσπέρασης γιατί ξαναλέω, υποθέτω πως η κουβέντα είναι μεν θεωρητική αλλά λογικά ξεκινάει από μια πρακτική διαφωνία.

Πριν καμιά ώρα αντιμετώπισα τέτοιο κουμπάρο στον δρόμο.Φοβερα εκνευριστικος και κατ' επέκταση δύο φορές επικίνδυνος.

Ο από πάνω τρολλαρει επειδή είπα ότι η λύση βρίσκεται και μαθηματικά. Δεν κατάλαβε μάλλον τι έγραψα, και είπε να με δουλέψει γράφοντας αυτό, διαβάζοντας το με φωνή 5χρονου υποθετω...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...