Προς το περιεχόμενο

Βέλτιστος τρόπος προσπέρασης


Sheogorath

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 23/5/2018 στις 6:28 ΜΜ, Sheogorath είπε

Πατάς γκάζι και βάζεις 4η για να κάνεις προσπέραση πιο γρήγορα και να μην μείνεις απο στροφές.

Δεν κανεις αλλαγη πανω στην προσπεραση,καθως εχεις θεμα ελεγχου και απωλειας ταχυτητας,παραμενοντας περισσοτερη ωρα στο αντιθετο ρευμα.

Το αυτοματο υποτιθεται οτι τσιμπας το φρενο ( καποτε που ειχα οδηγησει λιγο ενα αυτοματο ηθελε 2 τσιμπηματα για να κατεβασει ) .

Κατεβασμα θα κανεις οταν δεν παιζει να γεμισει την 3η.
Ειναι λιγο περιεργα τα πραματα οπως μας τα λες,ισως αυτο το αμαξι να μην κανει για προσπερασεις :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, talibanakos είπε

Δεν κανεις αλλαγη πανω στην προσπεραση,καθως εχεις θεμα ελεγχου και απωλειας ταχυτητας,παραμενοντας περισσοτερη ωρα στο αντιθετο ρευμα.

Το αυτοματο υποτιθεται οτι τσιμπας το φρενο ( καποτε που ειχα οδηγησει λιγο ενα αυτοματο ηθελε 2 τσιμπηματα για να κατεβασει ) .

Κατεβασμα θα κανεις οταν δεν παιζει να γεμισει την 3η.
Ειναι λιγο περιεργα τα πραματα οπως μας τα λες,ισως αυτο το αμαξι να μην κανει για προσπερασεις :P

Όχι εντάξει, και με 4η θα κάνει προσπέραση που λέμε, 20 δευτερόλεπτα όμως :P

Από 3η σε 4η η αλλαγή γίνεται και κάτω του δευτερολέπτου (ίσως 0.4-0.6) επειδή είναι μπρος πίσω, αλλά λέμε τώρα. Έστω ότι είναι DSG και αλλάζει σχεδόν στιγμιαία, αυτό που ρωτάει κυρίως είναι πως εκμεταλλεύεσαι το power band. Προσωπικά ξερω ότι την καλύτερη επιτάχυνση την έχεις μεταξύ μεγίστης ροπής και ισχύος. Και προφανώς αν έχεις κοντύτερη ταχύτητα θα έχεις μεγαλύτερη ροπή στον τροχό λόγω της σχέσης μετάδοσης.

Φυσικα 99% και με τριτη αν το σανιδωςεις μια χαρα θα κάνει προσπέραση, Θεψρητικα (θέλω να δει γιατί εμένα δεν με πιστεύει) με ποια μέθοδο θα είσαι λιγοτερο χρόνο σε διαδικασία προσπέρασης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Sheogorath είπε

Φυσικα 99% και με τριτη αν το σανιδωςεις μια χαρα θα κάνει προσπέραση, Θεψρητικα (θέλω να δει γιατί εμένα δεν με πιστεύει) με ποια μέθοδο θα είσαι λιγοτερο χρόνο σε διαδικασία προσπέρασης.

Εαν εχεις νορμαλ στροφες πας με τριτη.

Εαν εχεις χαμηλες κατεβαζεις μια δευτερα,αλλα πιθανοτατα να χασει τη ροπη και να χρειαστει αλλαγη.

Ολα εχουν να κανουν με τα χλμ/ωρα σε συνδιασμο με στροφες κινητηρα και φυσικα την κλιση του δρομου.

Εαν ομως το αμαξι ή ο οδηγος κανουν την προσπεραση σε πανω απο 7 δευτερα τοτε καλο ειναι το αμαξι αυτο να μην κανει προσπερασεις.

Εγω οδηγω ενα Golf Tsi ( turbo ) και οι προσπερασεις μου διαρκουν το πολυ 5 δευτερα.

Τι αμαξι ειναι αυτο που χανει ροπη πανω απο τις 4.οοο;

10 ώρες πριν, Racerr είπε

αν ειναι κατω απο 1800 κλεινεις και το Α/C ειδικα αν εισαι φορτωμενος και σε ανηφορικο :P

Ειναι σωστο και αυτο που γραφει ο Racerr.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ενδεχόμενο να μην περάσουμε από τη στιγμή που έχουμε ψοφιο αμάξι και δεν μας παίρνει, δεν παίζει να υποθέσω, έτσι;

Γιατί όταν μετράς απόσταση γης σελήνης, βαρομετρική πιεση και δεν ξέρω γω τι άλλο, εγώ προσωπικά θεωρώ ότι δεν είσαι άνετος να περάσεις.Εκτος πια και εάν μιλάμε εντελωωωωως ακαδημαϊκά για την προώθηση της επιστήμης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, Bigi444444 είπε

Το ενδεχόμενο να μην περάσουμε από τη στιγμή που έχουμε ψοφιο αμάξι και δεν μας παίρνει, δεν παίζει να υποθέσω, έτσι;

 

Θεωρητικη ειναι η συζητηση,απο οσο καταλαβα.

Για αυτο αναφερει χειροκινητο και αυτοματο κιβωτιο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, talibanakos είπε

Εαν εχεις νορμαλ στροφες πας με τριτη.

Εαν εχεις χαμηλες κατεβαζεις μια δευτερα,αλλα πιθανοτατα να χασει τη ροπη και να χρειαστει αλλαγη.

Ολα εχουν να κανουν με τα χλμ/ωρα σε συνδιασμο με στροφες κινητηρα και φυσικα την κλιση του δρομου.

Εαν ομως το αμαξι ή ο οδηγος κανουν την προσπεραση σε πανω απο 7 δευτερα τοτε καλο ειναι το αμαξι αυτο να μην κανει προσπερασεις.

Εγω οδηγω ενα Golf Tsi ( turbo ) και οι προσπερασεις μου διαρκουν το πολυ 5 δευτερα.

Τι αμαξι ειναι αυτο που χανει ροπη πανω απο τις 4.οοο;

Ειναι σωστο και αυτο που γραφει ο Racerr.

Δεν χάνει στις 4.000, την μέγιστη έχει εκει, όπως πολλά ατμοσφαιρικά. Μέχρι τις 6.000 χάνει ένα 20% αλλά κερδίζει ~25% σε ισχύ.

Ναι, θεωρητικά μιλάμε, το έκανα ξεκάθαρο από την αρχή. Στα ίδια δεδομένα, ποιος από τους τρεις τρόπους είναι ταχύτερος. 

Hint, γνωρίζω την απάντηση, είναι η 1η. Υπολογίζεις το έργο που έχεις διαθέσιμο σε κάθε περίπτωση, ανάλογα την σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές, και βλέπεις ποσα δευτερόλεπτα απαιτεί.

Ηθελα απλώς και άλλες απόψεις, και γιατί όχι να ακουσω και άλλες ιδέες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε τότε έχει να κάνει καθαρά με το κάθε αυτοκίνητο και τον συνδυασμό κλιμάκωση και ταχύτητα κιβωτίου - ευστροφία κινητήρα.Δεν υπάρχουν πασπαρτού λύσεις.

Σε τόσο κοιμησμένα αυτοκίνητα βέβαια προσωπικά θεωρώ ότι μάλλον το κατέβασμα σε δευτέρα είναι η πιο γήγορη δυνατή λύση.Έχω ξεμάθει βέβαια και δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά, αλλά νομίζω ότι με 4η δεν σε φτάνει ούτε η γέφυρα του Τρικούπη, με 3η πάλι θα χάσεις πολύ εκτός και εάν είσαι δεινόσαυρος και θες 35 δευτερόλεπτα για αλλαγή από 2α σε 3η. Όπως και να έχει επιμένω ότι με τέτοια αυτοκίνητα δεν περνάς όταν χρειάζεται να υπολογίσεις. Επειδή υποψιάζομαι ότι η θεωρητική συζήτηση ξεκινάει από κάποια πρακτική βάση στην οποία διαφωνούσατε με το φίλο σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, Bigi444444 είπε

Όπως και να έχει επιμένω ότι με τέτοια αυτοκίνητα δεν περνάς όταν χρειάζεται να υπολογίσεις.

Και εγω της ιδιας αποψης ειμαι,εαν φυγουμε απο τη θεωρια.

Εαν το αμαξι δεν εχει αρκετη ισχυ,τοτε καλυτερα να μην επιχειρει προσπεραση καθως θα κανει πιο πολυ κακο παρα καλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, Bigi444444 είπε

Ε τότε έχει να κάνει καθαρά με το κάθε αυτοκίνητο και τον συνδυασμό κλιμάκωση και ταχύτητα κιβωτίου - ευστροφία κινητήρα.Δεν υπάρχουν πασπαρτού λύσεις.

Σε τόσο κοιμησμένα αυτοκίνητα βέβαια προσωπικά θεωρώ ότι μάλλον το κατέβασμα σε δευτέρα είναι η πιο γήγορη δυνατή λύση.Έχω ξεμάθει βέβαια και δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά, αλλά νομίζω ότι με 4η δεν σε φτάνει ούτε η γέφυρα του Τρικούπη, με 3η πάλι θα χάσεις πολύ εκτός και εάν είσαι δεινόσαυρος και θες 35 δευτερόλεπτα για αλλαγή από 2α σε 3η. Όπως και να έχει επιμένω ότι με τέτοια αυτοκίνητα δεν περνάς όταν χρειάζεται να υπολογίσεις. Επειδή υποψιάζομαι ότι η θεωρητική συζήτηση ξεκινάει από κάποια πρακτική βάση στην οποία διαφωνούσατε με το φίλο σου.

Ναι, για το αν τα αυτόματα κάνουν kickdown. Το γράφω στην αρχή, όπως γράφω και τα θεωρητικά specs του αυτοκινήτου. Όλα τα λέω.

Τι έχεις συνηθίσει εσυ να 'ουμε; 4κινητο R35 GTR και όλα κάτω από εκεί είναι ψόφια; Και εγώ έχω δίλιτρο με 200+ άλογα, αλλά αυτό κάνει προσπέραση και με 4η  ανετα. Για αυτό αναφέρω ένα μέσο αμαξακι.

Για τελευταία φορά, δεν ρωτάω αν είναι ασφαλές να προσπεράσω, και αν αν αν, να μην το κάνω. Ρωτάω ΞΕΚΑΘΑΡΑ ποιος τρόπος είναι ταχύτερος. Και άδειο δρόμο, φαρδύ να έχεις, ίσιο μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι, θα ήθελες να κανεις προσπέραση για 20 δευτερα ενώ μπορείς να κανεις σε 5;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα έχω διαβάσει όλα τα μηνύματα, το ξέρω ότι το λες.Απλά λέω ότι τα θεωρητικά specs δεν λένε από μόνα τους όλη την αλήθεια.Παίζει τεράστιο ρόλο το πόσο γρήγορο επιλογέα έχεις, το πόσο πυκνή κλιμάκωση έχεις και το πόσο εύστροφο κινητήρα έχεις.Ας βγάζουν όπου θέλουν την μέγιστη ισχύ και ροπή.Δύο αυτοκίνητα με τα ίδια θεωρητικά χαρακτηριστικά δεν θα έχουν τις ίδες ρεπρίζ όταν έχουν διαφορετικό κινητήρα και κιβώτιο.Και οι διαφορές μπορεί να είναι μεγάλες.

Από περιέργεια, ποιά άποψη είχε ο φίλος σου;

Όχι, δεν έχω συνηθίσει σε gtr.Απλά πάντα οδηγούσα δυνατά αυτοκίνητα.Και κυρίως αυτοκίνητα κατηγορίας gti.Γιατί και ένα suv μπορεί να είναι δυνατό, αυτό δεν σημαίνει ότι με 2 τόνους απόβαρο πηγαίνει κιόλας.Τουλάχιστον όπως ένα μικρότερο και ελαφρύτερο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή όταν κάνουμε προσπέραση βγαίνουμε στο αντίθετο ρεύμα το σωστό είναι να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Αν κινούμαστε σε αυτοκινητόδρομο και κάνουμε αλλαγή λωρίδας έχουμε περισσότερο χρόνο. Εκεί χρειάζεται και φρένο σε πολλές περιπτώσεις.

Για να γίνει προσπέραση χρειαζόμαστε ισχύ στον κινητήρα. Τα ατμοσφαιρικά ξεκινούν συνήθως από τις 4000 και πάνω να αποδίδουν οπότε επιλέγεις μια σχέση στο κιβώτιο ώστε να σου δίνει αυτό το εύρος στροφών.

Μια ιδανική αλλαγή ταχύτητας γίνεται στον κόφτη όπου και παίρνουμε την μεγαλύτερη ισχύ από τον ατμοσφαιρικό και όχι πχ στις 4400 που έχει τη μέγιστη ροπή. Σε τούρμπο ισχύει το ίδιο, αν δηλαδή αποκτά ροπή από χαμηλά (2200 στρ/λ) η ιδανική επιλογή είναι η αλλαγή σχέσης να γίνει στο peak της ισχύος του (πχ 5200)και όχι στο peak της ροπής του.

Αυτά βέβαια δεν μπορούμε να τα κάνουμε σε κάθε αλλαγή ταχύτητας στον δρόμο γιατί υπάρχουν όρια ταχύτητας, οικονομία καυσίμου, καταπόνηση κινητήρα κτλ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

1 ώρα πριν, Bigi444444 είπε

Τα έχω διαβάσει όλα τα μηνύματα, το ξέρω ότι το λες.Απλά λέω ότι τα θεωρητικά specs δεν λένε από μόνα τους όλη την αλήθεια.Παίζει τεράστιο ρόλο το πόσο γρήγορο επιλογέα έχεις, το πόσο πυκνή κλιμάκωση έχεις και το πόσο εύστροφο κινητήρα έχεις.Ας βγάζουν όπου θέλουν την μέγιστη ισχύ και ροπή.Δύο αυτοκίνητα με τα ίδια θεωρητικά χαρακτηριστικά δεν θα έχουν τις ίδες ρεπρίζ όταν έχουν διαφορετικό κινητήρα και κιβώτιο.Και οι διαφορές μπορεί να είναι μεγάλες.

Από περιέργεια, ποιά άποψη είχε ο φίλος σου;

Όχι, δεν έχω συνηθίσει σε gtr.Απλά πάντα οδηγούσα δυνατά αυτοκίνητα.Και κυρίως αυτοκίνητα κατηγορίας gti.Γιατί και ένα suv μπορεί να είναι δυνατό, αυτό δεν σημαίνει ότι με 2 τόνους απόβαρο πηγαίνει κιόλας.Τουλάχιστον όπως ένα μικρότερο και ελαφρύτερο.

ΞΕΚΑΘΑΡΑ ο  καλυτερος τροπος είναι να σταματησεις στην ακρη, να βρεις τις καμπυλες ροπης και ιπποδυναμης του αμαξιου σου, να βαλεις τις αρχικες συνθηκες σου στο τυπο, να λυσεις το συστημα και να βρεις για ποια σχεση σου βγαζει το μικροτερο t... 

Μπορει να σου παρει λιγο χρονο παραπανω αλλα θα εισαι σιγουρος οτι θα κανεις τη  ταχύτερη προσπεραση...

Επεξ/σία από cpgr
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παίζει ρόλο το αμάξι σου,το πώς και με πόσα χμ κινείται το άλλο αμάξι που θες να προσπεράσεις,η κλίση και το φάρδος του δρόμου(Μπορεί πχ να είναι λίγο ανηφορικά).Γενικά "ζυγίζεις" την κατάσταση.Τα ρίσκα δεν αξίζουν,πχ στις 10 φορές θα την "πατήσεις" 1 και μπορεί να είναι μοιραία.

Σε επαρχία με το δικό μου(1497cc-98Hp) δυσκολευόμουν να προσπεράσω κάποιες φορές.Οι μπροστά πάνε με 100-120+χμ όπως και στο αντίθετο ρεύμα που σημαίνει οτι ο χρόνος προσπέρασης αυξάνεται και τα περιθώρια να μαζευτώ πάλι δεξιά αν δεν καταφέρω μειώνονται.Εκεί γίνονται πιο σοβαρά ατυχήματα,οχι όπως μέσα στην πόλη με 40-50 χμ που έχουμε μόνο υλικές ζημιές.Πήγαινα  με 100-120 χμ και με προσπερνούσαν κάτι "εργαλεία" για πλάκα.Ξένοι με Mercedes κλπ.Οπότε προσπερνούσα μόνο εκεί που με έπαιρνε και εφόσον είχα περιθώρια μπροστά(1-2 αμάξια).

Νομίζω πως αν είχα πχ +20 Hp παραπάνω Θα ήταν καλύτερα γιατί το αμάξι μου έχει μακριές σχέσεις στο κιβώτιο και μικρή ροπή.Αλλά για 20Hp παραπάνω θα έπρεπε να δώσω +2.000€.Εξάλλου πρώτο μου αμάξι ήταν και το έχω ακόμα.

Επεξ/σία από AntiCambeR
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ σημαντικο και το φορτιο.Ενα αυτοκινητο με 4 επιβατες και βαλιτσες εχει αλλες δυνατοτητες στην προσπεραση απο το ιδιο αυτοκινητο μονο με τον οδηγο.

Επισης τα turboκινητα επηρεαζονται απο την ζεστη,οταν ειχα αυτοκινητο με τον 1.8Τ εβλεπα αρκετα γρηγορα κοπωση στην εθνικη οδο το καλοκαιρι.

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε ξεκολλάτε όλοι σας :P Για ίδιες συνθήκες και στις τρεις περιπτώσεις λέω, απλό είναι.

Αν πχ ο 1ος τρόπος σου επιτρέπει να περάσεις στο 40% του χρόνου από τον τρίτο τρόπο, αν έχεις άσχημες συνθήκες κτλ κτλ, ΠΑΛΙ θα είναι στο 40%. Το ίδιο θα επιβαρυνθούν όλοι. Το ζητούμενο έργο είναι μεγαλύτερο.

Για την ιστορία, ο φίλος υποστηρίζει τον 3ο τρόπο, που προσωπικά τον βρίσκω παράλογο.

9 ώρες πριν, cpgr είπε

ΞΕΚΑΘΑΡΑ ο  καλυτερος τροπος είναι να σταματησεις στην ακρη, να βρεις τις καμπυλες ροπης και ιπποδυναμης του αμαξιου σου, να βαλεις τις αρχικες συνθηκες σου στο τυπο, να λυσεις το συστημα και να βρεις για ποια σχεση σου βγαζει το μικροτερο t... 

Μπορει να σου παρει λιγο χρονο παραπανω αλλα θα εισαι σιγουρος οτι θα κανεις τη  ταχύτερη προσπεραση...

Ναι, αν χρειάζεσαι και ένα κουβά κάρβουνα να ρίξεις μέσα για να σκεφτείς, σταματάς δίπλα. Αλλά κάνε το καλύτερο για όλους μας και πάρε ταξι. Να σου κάνει και κανα μάθημα ειρωνίας ο οδηγός. :-)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...