Προς το περιεχόμενο

Βέλτιστος τρόπος προσπέρασης


Sheogorath

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα, 

είχα μια κουβέντα σήμερα με έναν φίλο σχετικά με τις αλλαγές ταχυτήτων στα αυτόκινητα λίγο πριν την προσπέραση. ¨Εστω έχουμε τυπικό ατμοσφαιρικό 1500cc-1600cc με μέγιστη ροπή στις 4.000 και μέγιστη ισχύς στις 6.000, κόφτη ~6.500. Καταρχήν όταν πας χαλαρά σε δρόμο, πχ 3η και 55-60χμ/ωρα, με αυτόματο, και βυθίσεις το γκάζι για προσπέραση, δεν θα κάνει kickdown σε δευτέρα (ή απο 4η σε 3η ανάλογα) για να γεμίσουν οι στροφές και να έχει ροπή;

Τώρα σε χειροκίνητο, πάς με 55χμ και 2.400 rpm με 3η ταχύτητα, και θες να κάνεις προσπέραση. Έχεις τρεις επιλογές όπως το βλέπω:

  • Κάνεις revmatching σε 2α με ~3.500 και κάνεις προσπέραση  γεμίζοντάς την, και αλλαγή σε 3η μετά την προσπέραση (όταν βρεθείς μπροστά απο το άλλο αμάξι στο ίδιο ρεύμα).
  • Αφήνεις 3η μέσα και απλά φορτώνεις.
  • Πατάς γκάζι και βάζεις 4η για να κάνεις προσπέραση πιο γρήγορα και να μην μείνεις απο στροφές.

Αν δεν μας ενδιαφέρει η κατανάλωση καυσίμου, αλλά η ασφάλεια (ο λιγότερος χρόνος στο αντίθετο ρεύμα), ποιον θα προτιμούσατε;

Δεν σχολίασα κάποια απο τις προτάσεις για να μην σας επηρεάσω. :)

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 117
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το αυτόματο δεν θα κατεβάσει , θα την αφήσει να γεμίσει . 

Το revmatching δείχνει πολύ καλό για να είναι πραγματικό. Υπάρχει ένα μικρό άτοπο στην υπόθεση , αλλά για τα δεδομένα που δίνεις , ναι αυτό δείχνει ως καλύτερη επιλογή. Αφού το όριο για τη ροπή είναι τεράστιο. 

 

Ένας καλός ατμοσφαιρικός στα 1600 κυβικά (95 ή120 άλογα) επειδή έχει ένα trade off στο Tune για κύκλο πόλης από την εταιρία δίνει μέγιστη ροπή στα 3000-3200. 

Η ασφαλής απόσταση σε αυτά τα χιλιόμετρα είναι αρκετή για να ανοίξεις και να πιάσεις τις 3200 . Μέχρι τότε θα είσαι στα 80-90 χιλιόμετρα 30 διαφορά από το προπορευόμενο. Αν χρειαστείς κι άλλο αλλάζεις στις 4200 σε 4η που θα έχεις φτάσει οριακά τα 100 χιλιόμετρα , και με λίγο χρόνο ακόμα έχεις ξαναμπεί στο φάσμα των 3000 στροφών. Το μήκος της προσπέρασης με 3η και 4η είναι τεράστιο για τα δεδομένα επαρχιακού δρόμου που θα αναγκαστείς να αλλάξεις ρεύμα.

 

Για τα παραπάνω πιο "λογικά" δεδομένα το κατέβασμα θα ήταν παράλογο σε 1600 κυβικά χωρίς turbo , γιατί το κενό της αλλαγής θα στοιχίσει περισσότερο από το ανέβασμα.

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τερμα το γκαζι φιλε με οσο δυνατη μικροτερη ταχυτητα για προσπεραση δεν μας νοιαζουν οι βενζινες αρκει να ειναι ασφαλης η προσπεραση και με ορατοτητα παντα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, Dr.Tesla είπε

Το αυτόματο δεν θα κατεβάσει , θα την αφήσει να γεμίσει . 

Το revmatching δείχνει πολύ καλό για να είναι πραγματικό. Υπάρχει ένα μικρό άτοπο στην υπόθεση , αλλά για τα δεδομένα που δίνεις , ναι αυτό δείχνει ως καλύτερη επιλογή. Αφού το όριο για τη ροπή είναι τεράστιο. 

Ένας καλός ατμοσφαιρικός στα 1600 κυβικά (95 ή120 άλογα) επειδή έχει ένα trade off στο Tune για κύκλο πόλης από την εταιρία δίνει μέγιστη ροπή στα 3000-3200

Η ασφαλής απόσταση σε αυτά τα χιλιόμετρα είναι αρκετή για να ανοίξεις και να πιάσεις τις 3200 . Μέχρι τότε θα είσαι στα 80-90 χιλιόμετρα 30 διαφορά από το προπορευόμενο. Αν χρειαστείς κι άλλο αλλάζεις στις 4200 σε 4η που θα έχεις φτάσει οριακά τα 100 χιλιόμετρα , και με λίγο χρόνο ακόμα έχεις ξαναμπεί στο φάσμα των 3000 στροφών. Το μήκος της προσπέρασης με 3η και 4η είναι τεράστιο για τα δεδομένα επαρχιακού δρόμου που θα αναγκαστείς να αλλάξεις ρεύμα.

Για τα παραπάνω πιο "λογικά" δεδομένα το κατέβασμα θα ήταν παράλογο σε 1600 κυβικά χωρίς turbo , γιατί το κενό της αλλαγής θα στοιχίσει περισσότερο από το ανέβασμα.

Το κατέβασμα γίνεται πριν την προσπέραση, όχι δίπλα στο άλλο αμαξι. Ας πάρει και ένα και δυο δευτερόλεπτα. Μιλάμε για συγκεκριμένο αμαξι, με μέγιστη ροπή στις 4.000.

Ποιο είναι το άτοπο;

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Από αυτόματα δεν γνωρίζω.

Σε κανονικό θεωρώ ότι είναι θέμα δρόμου.

Αν είσαι σε ευθεία και περισσότερο κατηφορικά (παίρνοντας παράδειγμα από το δικό μου 1600) κινείσαι με τρίτη και 2.400 στροφές πιστεύω ότι καλύτερα είναι να βυθίσεις το γκάζι και να προσπεράσεις και αν φορτώσει πολύ σε στροφές στο τέλος του προσπεράσματος βάζεις και μία 4η παρά να κατεβάσεις δευτέρα γιατί πιθανόν πάνω στο προσπέρασμα θα χρειαστεί να ανεβάσεις ταχύτητα λόγω του ότι θα ανέβουν πολύ οι στροφές και είναι ότι χειρότερο η αλλαγή ταχύτητητας πάνω στο προσπέρασμα γιατί το αυτοκίνητο χάνει στιγμιαία την πρόσφυση που χρειάζεται στο 100% εκείνη τη στιγμή.

Αν είσαι σε ανηφορικό δρόμο σίγουρα καλύτερο είναι να κατεβάσεις να μην μείνεις από στροφές πάνω στο προσπέρασμα.

Γενικά πιστεύω πως ο κάθε οδηγός έχει το δικό του τρόπο οδήγησης οπότε τη συγκεκριμένη στιγμή πρέπει να προσπεράσει όπως έχει μάθει καλύτερα.:)

Επεξ/σία από papoys1
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ευθεία (επίπεδο) ήταν το παράδειγμά μου, αλλά ναι, συμφωνώ.

Τώρα επιμένει ότι απο το 2016 και μετά, τα αυτόματα δεν κάνουν kickdown (γιατί του έδειξα άρθρο απο το 2016 που το έγραφε), στην προσπέραση...

2 λεπτά πριν, ladakis είπε

εγω δεν θα απαντήσω ακόμα γιατι υποψιάζομαι οτι κρύβεται παγίδα 

Καμία παγίδα. Διαφωνία έχουμε, και ακούμε (ακούω) άλλες γνώμες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για εμενα που εχω 6τχυτο 1600 κατέβασμα 2 σχεσεις αν θελω γρήγορο προσπέρασμα ωστε να αρχισει η προσπεραση απο τις 3500 και να τελειωσει κοντα στον κοφτη ή μια αν τα πραγματα ειναι πιο χαλαρα. Με 2400σαλ δεν ξεκινας προσπεραση με ατμοσφαιρικο, με κανενα δυνατο τουρμπο ισως αλλα παλι γιατι να μην εκμεταλευτεις παραπανω την ροπη;

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορω να μηλισω μονο για αυτοματο αλλα μεγαλο κυβισμου Honda CRV.

Σε καθε περιπτωση που κανω kickdown το αμαξι επιτυαχυνει παρα πολυ  ανεξαρτητα τα χλμ που εχει εκεινη την ωρα .

Σε συγκριση παντως με χειροκινητο ισως ειναι λιγο πιο αργο στην επιταχυνση αλλα 10 χρονια τωρα δεν αντιμετωπισα προβλημα αξιοπιστιας του σε προσπεραση ή σε ανηφορα .

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οτι και να πραξεις στην προσπεραση, πρεπει ο αλλος να χει παρει πρεφα οτι πας να τον περασεις. Αν ειναι κανένας βλακας που θυμηθηκε να γκαζωσει ή σε κανει καμια βλακεια την πατήσες.

Εγω οπότε καταλαβαινω οτι βγαινει ο αλλος για προσπεραση, ας ειναι και μικροτερου κυβισμού μολις βγει και φτασει στην πορτα μου, αφηνω λιγο το γκαζι να με περάσει.

Αλλα με νευριαζουν καποια σε διπλη λωριδα βγαίνουν για προσπεραση, μπαινουν μπροστα μου και πηγαινουν σαν κοτες μετα.

Το καλυτερα για μενα ειναι βγαινεις με γεματη ταχητυτα καπου στις 2800 και φτανεις στις 3200 για να μπεις σε μια ικανοποιητική αποσταση. Ποτε σε τυφλα σημεια ή στροφες ή αν ερχεται καποιος απο απεναντι δεν μπορεις να υπολογισεις τι θα σκεφτουν οι αλλοι δυο οδηγοι.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οτι και να κανεις σωστο ειναι. Κανεις οπως λενε και τα παιδια αυτο που ζηταει ο δρομος, αν το αντιθετο ρευμα ειναι καθαρο και εχεις ορατοτητα και το κυριωτερο στο μπροστινο αμαξι να  μην ειναι κανενας καγκουρας που θα ανοιξει και αυτος και καλα να το παιξει γρηγορος (μου εχει τυχει πολλες φορες). Εγω μονο οταν δω οτι το αμαξι μπροστα μου ειναι κατωτερο απο το δικο μου κανω τετοια. 

Υ. Γ στο αυτοματο πατας λιγο φρενο και κατεβαζει μονο του. 

Επεξ/σία από mp123
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια χαρα το γνωρίζω. Ο φίλος που διαφωνούσαμε το αγνοεί.

Προφανως και στα σύγχρονα δεν είναι; (>2017)

Η παράθεση δεν λέει να δουλέψει btw 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...