Ocelote Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Το πρόσφατο God of War αποτελεί μία κυκλοφορία ιδιαίτερα διδακτική. Η Sony απέδειξε σε ολόκληρη τη βιομηχανία πως ένα “κουρασμένο” franchise που έδειχνε να έχει χάσει την αίγλη, τη φρεσκάδα και τη βαρύτητα που είχε στο παρελθόν, μπορεί όχι απλά να “ξανανιώσει” αλλά να μας προσφέρει και έναν τίτλο-σταθμό που έχει ήδη βρει τη θέση του μέσα στο κλειστό κλαμπ των “καλύτερων της γενιάς τους”. Μια πανάκριβη παραγωγή με εξίσου δαπανηρή προώθηση που σάρωσε στις βαθμολογίες (94% στο Metacritic με 9,2 βαθμολογία χρηστών και 4,7/5 αστέρια στο Amazon) και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα κάνει το ίδιο και με τα βραβεία κατά τη διάρκεια της χρονιάς, το God of War αποτελεί αυτή τη στιγμή έναν βασικό λόγο για να πάρει κάποιος PS4. Έρχεται μάλιστα την κατάλληλη στιγμή, για να καλύψει το κενό που –επικοινωνιακά ως προς το μάρκετινγκ- έχει αφήσει πια Horizon Zero Dawn έναν και πλέον χρόνο μετά την κυκλοφορία του. Το λανσάρισμα του God of War έγινε λίγο αργότερα μετά από εκείνο του Sea of Thieves, του τίτλου που μεταξύ όλων των άλλων, τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του ως “το παιχνίδι των 10€” –δεδομένου ότι μπορούσε κάποιος να το δοκιμάσει ακόμα και για ενάμιση μήνα με το προαναφερθέν ποσό στο πλαίσιο του Xbox Game Pass. Ως εκ τούτου, δεν ήθελε και πολύ για να φουντώσει η κουβέντα σχετικά με το κατά πόσο θα πρέπει να περιμένουμε μία αντίστοιχη συνδρομητική υπηρεσία από τη Sony, μόνο που όσοι περιμένουν κάτι τέτοιο, το πιθανότερο είναι να μείνουν με τη λαχτάρα. Game Pass και αποκλειστικότητες δεν πάνε μαζί Το God of War αποτελεί έναν από τους λόγους για τους οποίους η Sony δεν πρόκειται να ακολουθήσει το παράδειγμα της Microsoft και να λανσάρει το δικό της, αντίστοιχο Game Pass. Και λέμε “έναν” διότι υπάρχουν κι άλλοι και είναι κι αρκετοί: The Last of Us Part II, Spider-Man, Yakuza 6, Detroit: Become Human, Death Stranding, Shadow of the Colossus. First ή third-party, τίτλοι σαν τους προαναφερθέντες δεν είναι απλά δυνατές αποκλειστικότητες αλλά και “system-sellers” για συγκεκριμένα κοινά. Γιατί η Sony να δεχτεί να προσφέρει με ένα ποσό της τάξης των 10€ τον μήνα, τίτλους που ξέρει πως ένας μεγάλος αριθμός των υπαρχόντων αλλά και των δυνητικών πελατών της, θα αγοράσει sans voir; Με δεδομένο δε, ότι μιλάμε για single player εμπειρίες ως επί το πλείστον, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως σε έναν, δύο το πολύ μήνες, η ενασχόληση ενός παίκτη με οποιοδήποτε εκ των τίτλων που αναφέραμε πιο πάνω, θα έχει ολοκληρωθεί. Ακόμα χειρότερα, αν όλα τα παραπάνω –με εξαίρεση ίσως το Death Stranding, το κενό του οποίου όμως δεδομένα καλύπτεται από τις άλλες, μικρότερου βεληνεκούς αποκλειστικότητες της Sony- κυκλοφορήσουν φέτος, τότε ένας κάτοχος PS4, θα μπορούσε να τα παίξει όλα με το ποσό των 120€, όσα θα έδινε δηλαδή για δύο εξ αυτών. Μπορεί το σενάριο αυτό να μη χαλάει κανέναν παίκτη (και ποιος δε θέλει άλλωστε να παίξει περισσότερα πληρώνοντας λιγότερα) όμως καταλαβαίνετε ότι δεν έχει νόημα για την ίδια τη Sony. Ενδεχόμενη υιοθέτηση μιας τέτοιας πρακτικής, θα μετέτρεπε όλα εκείνα τα “χρυσορυχεία” σε ζημιογόνες επενδύσεις: το God of War ξεπέρασε τις 3 εκατ. πωλήσεις μέσα στο πρώτο του τριήμερο στην αγορά. Κάντε τον λογαριασμό, υπολογίστε τι έφερε στη Sony –και έχει μέλλον ακόμα- και θα δείτε ότι η τελευταία δεν έχει κανέναν λόγο να το εντάξει σε οποιοδήποτε συνδρομητικό πακέτο, τουλάχιστον για τους πρώτους 18-24 μήνες μετά την κυκλοφορία του. Η άνεση της Microsoft Στον αντίποδα, η Microsoft έχει την άνεση να πειραματιστεί με προτάσεις τύπου Game Pass όσο θέλει. Το Xbox One βρίσκεται πολύ πίσω από το PS4, έχοντας ηττηθεί κατά κράτος στη μάχη του τζίρου και των πωλήσεων –ακόμα και τώρα, υπολογίζεται ότι πουλάει τα μισά τεμάχια σε σχέση με το σύστημα της Sony. Οι όποιες αποκλειστικότητες υπάρχουν για φέτος ωχριούν μπροστά σε εκείνες του ανταγωνισμού. Επιπρόσθετα, το gaming δεν είναι παρά ένα μικρό κανάλι για τη Microsoft –για τα δεδομένα της πάντα- οπότε ακόμα κι αν κάτι δεν της βγει, ο κίνδυνος και οι απώλειες θα είναι μικρές. Αν στα παραπάνω συνυπολογίσουμε την οικονομική επιφάνεια της αμερικανικής εταιρείας και βέβαια τα όποια σχέδια μπορεί να έχει για το PC gaming, με το οποίο ακόμα πειραματίζεται, καταλαβαίνουμε γιατί στην περίπτωσή της, το Game Pass μπορεί να δουλέψει. Ας μην ξεχνάμε και κάτι άλλο, εξίσου σημαντικό: η Microsoft είναι μια εταιρεία συνηθισμένη σε συνδρομές, ταγμένη στο cloud. Το τελευταίο αποτελεί άλλωστε την κύρια πηγή εσόδων της πλέον, με λύσεις όπως το Azure, το Outlook και το Office 365 να γεμίζουν τα ταμεία της σταθερά σε μηνιαία βάση. Αν υπάρχει περίπτωση να δούμε αυτό το πολυθρύλητο “Netflix για videogames” κάποτε, το πιθανότερο είναι πως θα έρθει από τη Microsoft, μια εταιρεία που γνωρίζει καλά το συνδρομητικό μοντέλο, τόσο ώστε να το εφαρμόσει και στο gaming –για θυμηθείτε ποιος ήταν ο πρώτος που χρέωσε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο την πρόσβαση στο δίκτυο της κονσόλας του και πέτυχε κιόλας. Αλλάζει; Το status quo που εξηγήσαμε δύσκολα αλλάζει. Από τη μία, η Microsoft και να θέλει, δεν μπορεί να κυνηγήσει αποκλειστικότητες και ο λόγος είναι απλός: δεν έχει τα στούντιο για να το κάνει. Επομένως; Το καλύτερο που μπορεί να κάνει, είναι να εστιάσει στην παραγωγή ενός, το πολύ δύο blockbuster τον χρόνο, που ο κόσμος θα θελήσει να παίξει έτσι κι αλλιώς, προκειμένου να τον σπρώξει προς το Game Pass και το Xbox LIVE Gold. Αν το καλοσκεφτείτε, μιλάμε για δύο συνδρομές των 20€ μηνιαίως που εξασφαλίζουν όμως έναν απίστευτο αριθμό τίτλων, ίσως όχι αποκλειστικών αλλά πέρα για πέρα αξιόλογων. Την ίδια στιγμή από την άλλη, η Sony αλλά και η Nintendo συνεχίζουν την πορεία τους, δίνοντας βάρος στις δικές τους, αποκλειστικές παραγωγές. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως και για τις τρεις εταιρείες, η στρατηγική τους δείχνει μέχρι στιγμής να αποδίδει, τουλάχιστον με βάση τους στόχους που θέτουν οι ίδιες. Η Sony συνεχίζει και πουλάει PS4 με τη σέσουλα, η Nintendo κάλυψε τη χασούρα του Wii U και βάζει πλώρη για ακόμα ψηλότερα και η Microsoft έχει επικεντρωθεί στο συνδρομητικό μοντέλο πρωτοπορώντας εκεί. Το ποιες απ’ αυτές θα συνεχίσουν να είναι εξίσου αποδοτικές σε βάθος χρόνου, θα το δούμε εν καιρώ. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
TsironakosMix Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Δεν νομιζω να χρειαστει να "ζητιανευει" για πελατία η Sony σε σχεση με την MS που δεν εχει ουτε ενα exclusive ωστε να ωθησει καποιον να αγορασει την κονσολα... Εγω παντως οπως και ναχει αν το παιχνιδι μου αρεσε θα το αγοραζα σε retail ουτως η αλλως. Digital=Αερας 8 1
aris1986 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 9 λεπτά πριν, TsironakosMix είπε Δεν νομιζω να χρειαστει να "ζητιανευει" για πελατία η Sony σε σχεση με την MS που δεν εχει ουτε ενα exclusive ωστε να ωθησει καποιον να αγορασει την κονσολα... Εγω παντως οπως και ναχει αν το παιχνιδι μου αρεσε θα το αγοραζα σε retail ουτως η αλλως. Digital=Αερας Digital και ουφο να σε απαγάγει και να σε πετάξει στο 80% των χωρών του πλανήτη πάλι θα κάνεις log in και θα παίξεις. Με το retail πρέπει να σε απαγάγει με το cd στο χέρι... Και άμα φθαρεί γραφτα Χαράλαμπε. 4 2 1
JohnVani18 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 "Πόσο πιθανό είναι να αποκτήσει και η Sony το δικό της Xbox Game Pass;" Πολύ! 2
logistoulis Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Προς το παρόν οτιδήποτε και αν κάνει η ms στο χώρο των κονσολών είναι ΑΔΙΑΦΟΡΟ. Η Sony δεν έχει κανένα λόγο να ασχολείται ή να ακολουθεί. στην επόμενη γενιά βλέπουμε... 1
Retromaniac Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 1 ώρα πριν, TsironakosMix είπε Δεν νομιζω να χρειαστει να "ζητιανευει" για πελατία η Sony σε σχεση με την MS που δεν εχει ουτε ενα exclusive ωστε να ωθησει καποιον να αγορασει την κονσολα... Εγω παντως οπως και ναχει αν το παιχνιδι μου αρεσε θα το αγοραζα σε retail ουτως η αλλως. Digital=Αερας Τα παιχνίδια είναι κώδικας. Δεν είναι υλικά αντικείμενα. Τι σημασία έχει που είναι αποθηκευμένος αυτός ο κώδικας; Και επίσης disk = σηκώνομαι και το βάζω για να παίξει το κλείδωμα. Άλλη δουλεια δεν είχαμε κάθε φορά. 2
lazarus678 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 Δημοσ. 18 Μαΐου 2018 1 ώρα πριν, aris1986 είπε Digital και ουφο να σε απαγάγει και να σε πετάξει στο 80% των χωρών του πλανήτη πάλι θα κάνεις log in και θα παίξεις. Με το retail πρέπει να σε απαγάγει με το cd στο χέρι... Και άμα φθαρεί γραφτα Χαράλαμπε. αν σε κανει ban η mama sony τοτε κλαις γιατι χανεις τα παντα ενω με μια γρατζουνια χανεις μονο ενα. Ειναι γνωστο πιστευω σε ολους πως αν ανεβει το αιμα στο κεφαλι απο παικτες που ειναι ηλιθιοι( tbang μετα απο πολλα kill που θα σου κανει, hack μακ τσακ κ.α) και λογο της φυσης του παιχνιδιου στειλεις κανενα 2με 3 μνμ με γαλλικα η sony δεν σε σωνει αλλα σε ισιωνει. μετα η βιβλιοθηκη που διθεν εχεις και κατεβαζεις γινεται σαν την βιβλιοθηκη της Αλεξανδριας. σταχτυ και μπουρμπερη. 1
panosveto12 Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Το digital είναι ιδανικό για ανθρώπους που έχουν 2-3 κονσόλες ps4 . Αν ξεκινήσεις να παίζεις το παιχνίδι σου στο σαλόνι και μετά πας στο χωριό να μην χρειάζεται να κουβαλάς το δισκάκι μαζί σου και τα saves είναι always online όποτε δεν χάνεις ποτέ το progress σου . Από την άλλη στα single player παιχνίδια αν έχεις το CD γίνεται επιτόπου install και οι servers του ps4 να κλείσουν μετά από 15 χρόνια θα μπορείς να παίξεις το παιχνίδι. Είναι για gamers συλλέκτες που επενδύουν στο μέλλον . Γούστα είναι αυτά . Επίσης έχω φίλους που λένε ότι για παιχνίδια δεν έχουν δώσει ούτε ένα ευρώ αφού μπορούν και τα κατεβάζουν πειρατικά και εγώ έχω pc αλλά και πάλι τα αγοράζω . 1
fanboy Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 (επεξεργασμένο) Εννοειται Retail για να το πουλας μετα.. δεν γινετε να κρατας τοσα 50€ Σε εναν λογαριασμο.. βαλτα καλυτερα στην τραπεζα, επισης γιατι να παθει κατι το δισκακι; Ποσο μαλλον τα BR, Τι ειμαστε κανιβαλοι; Φρισμπι θα το κανουμε η σουπλα; Επεξ/σία 19 Μαΐου 2018 από fanboy 4 1
Επισκέπτης Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 49 λεπτά πριν, lazarus678 είπε αν σε κανει ban η mama sony τοτε κλαις γιατι χανεις τα παντα ενω με μια γρατζουνια χανεις μονο ενα. Ειναι γνωστο πιστευω σε ολους πως αν ανεβει το αιμα στο κεφαλι απο παικτες που ειναι ηλιθιοι( tbang μετα απο πολλα kill που θα σου κανει, hack μακ τσακ κ.α) και λογο της φυσης του παιχνιδιου στειλεις κανενα 2με 3 μνμ με γαλλικα η sony δεν σε σωνει αλλα σε ισιωνει. μετα η βιβλιοθηκη που διθεν εχεις και κατεβαζεις γινεται σαν την βιβλιοθηκη της Αλεξανδριας. σταχτυ και μπουρμπερη. Και toxic και console peasant?
Hatsos Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Μόλις τώρα, aris1986 είπε Digital και ουφο να σε απαγάγει και να σε πετάξει στο 80% των χωρών του πλανήτη πάλι θα κάνεις log in και θα παίξεις. Με το retail πρέπει να σε απαγάγει με το cd στο χέρι... Και άμα φθαρεί γραφτα Χαράλαμπε. Πω πω αυτό που είπες είναι πολύ πιθανό να συμβεί. Απο αύριο όλα τα παιχνίδια digital. Όπως είναι πιθανό να σε κάνουν ban και να χάσεις όλα σου τα παιχνίδια.....η να χακάρουν τον λογαριασμό σου....η να χακάρουν τους server της Sony, MS, Nintendo. Ντάξει πέρα απο την πλάκα σαν το retail δεν έχει και δεν θα έχει ποτέ. Το πιο ασφαλές και σίγουρο, άσε που αν θες το πουλάς κιόλας μετά. 3
SPANK Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Αν θέλει να ακολουθήσει την μόδα με τα game passes και τα δωρεάν παιχνίδια θα το κάνει αλλιώς δεν υπάρχει αλλος λόγος δεν το έχει ανάγκη
pollop Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 νομιζω μια αναφορα στο ps now ηταν απαραιτητη https://www.playstation.com/en-us/explore/playstationnow/
DespinaZogkou Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Δημοσ. 19 Μαΐου 2018 Τα αγοράζεις και τα 2 έχεις και ένα καλό pc και δεν ασχολησε. Το καθένα έχει τα καλά του. Δεν χρειάζεται καμία σύγκριση. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα