Προς το περιεχόμενο

Frostpunk [PC]


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Α καλή φάση, οπότε αξίζει. Ε τα έχει και 75% οπότε βγαίνουν όλα εκτός του βασικού παιχνιδιού στα ~10Ε. Θα το πάρω κυρίως για να στηρίξω και τους developers.

Χαχα καλά ναι, για να αποφύγω τη επιδείνωση της ψυχικής μου υγείας λέω να αποφύγω το Hard mode 🤣 (το οποίο βρήκα κατά λάθος όταν έψαχνα αν υπάρχει πιο εύκολο mode...)

  • 2 χρόνια αργότερα...
  • Απαντ. 41
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Αφού βγαίνει το Frostpunk 2, για να πάω κόντρα στο κατεστημένο θα ξεκινήσω το 1!

Μπλα μπλα χίπστερ μπλα μπλα δεν πάω με τα πρόβατα μπλα μπλα δεν είμαι του συρμού, είχα καημό να πιάσω το παιχνίδι. Είναι η πλήρης έκδοση του GOG. Οποιαδήποτε συμβουλή για μηχανισμούς, αρχή κλπ δεκτή!

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 hours ago, Tobajara said:

Αφού βγαίνει το Frostpunk 2, για να πάω κόντρα στο κατεστημένο θα ξεκινήσω το 1!

Μπλα μπλα χίπστερ μπλα μπλα δεν πάω με τα πρόβατα μπλα μπλα δεν είμαι του συρμού, είχα καημό να πιάσω το παιχνίδι. Είναι η πλήρης έκδοση του GOG. Οποιαδήποτε συμβουλή για μηχανισμούς, αρχή κλπ δεκτή!

Πρόκειται για πάρα πολύ καλό city builder με έμφαση στο survival. Δεν θα σου πω κάτι συγκεκριμένο ή προχωρημένο για να σου επιτρέψω να βιώσεις από μόνος σου την εμπειρία που σου προσφέρει.

Και μην τρομάξεις εάν σου φανεί overwhelming από ένα σημείο και μετά με όλα όσα σου πετάει. Στην default δυσκολία δεν είναι δύσκολο το παιχνίδι. Το μόνο που πραγματικά χρειάζεται είναι resource management. Εάν δεις ότι κάποιο αρχίζει να μειώνεται πολυ, μετέφερε εργάτες από αλλού για να αυξήσεις την παραγωγή του. Εγώ χωρίς εμπειρία σε city builders κατάφερα να τερματίσω όλα τα  modes με 100% objectives από το 1ο playthrough κιόλας  χάρη σε αυτό τον τρόπο (μόνο το mode με το πλοίο που κάνει ένα spike σε ατσάλι και δεν πρόλαβα  το 100%)

Επεξ/σία από mike299
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πρώτες εντυπώσεις πολύ θετικές. Ωραία ατμόσφαιρα, gameplay που δε συγχωρεί και καλοί μηχανισμοί, όσο μπορώ να καταλάβω. Ξεκίνησα το A New Hope 4 - 5 φορές δοκιμάζοντας νέα πράγματα και αφού πέρασα τον πρώτο κάβο με την παγωνιά, έμαθα το πολύ βασικό μάθημα να μην ανοίγομαι στην εξερεύνηση αν δεν είμαι έτοιμος - για την ακρίβεια, αν δεν έχω ανάγκη από εργατικό δυναμικό. Το αυτόματο που βρήκα είναι ΜΕΓΑΛΗ βοήθεια, μου έλυσε τα χέρια όπως είχα στήσει την πόλη και σταμάτησα να τρέμω τον παγετό.

Καταλαβαίνω το γιατί οι νόμοι που περνάς είναι παγιωμένοι, αλλά βρίσκω πιο λογικό να μπορούσες να αλλάζεις τη γνώμη σου και να τους καταργούσες, ή επαυες προσωρινά, με κάποιο penalty. Το πρόβλημά μου δεν είναι η δυσκολία (καταλαβαίνω πως είναι ουσιαστικά ένα skill tree που διαμορφώνει και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσεις, οπότε μηχανικά καλώς είναι μη αναστρέψιμο) αλλά το ότι δεν έχει λογική να επιβάλεις πχ παιδική εργασία στην αρχή αλλά να μην την αλλάζεις πιο μετά όταν δε θα υπάρχει ανάγκη.

EDIT - Τερμάτισα το A New Home στο medium! Μόλις πέρασα τις δυσκολίες της 20ης μέρας μέχρι και να χαλάσει ο καιρός πήγα σφαίρα, χωρίς κανένα πρόβλημα. Δεν είχα διαβάσει κάτι για το τι χρειάζεται αλλά η επιλογή να βασιστώ σε μηχανήματα παρά σε ανθρώπους και αποθήκευση πρώτων υλών μου βγήκε καρφί, ακόμα και με πλήρεις δαπάνες (fully upgraded automatons και mines) το κάρβουνο δεν ήταν παράγοντας. Το φαγητό μου έφτασε οριακά καθώς ήμουν απροετοίμαστος σε αυτό το κομμάτι αλλά πάλι καλά. Ομολογώ ότι δε δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα στο medium, από τη στιγμή που έμαθα τους μηχανισμούς τα υπόλοιπα βγήκαν ομαλά. Μελανό σημείο το ότι δε δέχτηκα τους άρρωστους πρόσφυγες, που έμειναν να πεθάνουν στην παγωνιά, αλλά σε εκείνο το στάδιο είχα λίγα θεραπευτήρια που ήταν τίγκα, ενώ δεν είχα ανακαλύψει το care home. Θα προσπαθήσω να το παίξω σε hard και να τους σώσω.

Επεξ/σία από Tobajara
  • Like 1
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Τέρμα το Α New Home και στο Hard!

Ο μόνος λόγος που δε με δυσκόλεψε ήταν πως ήξερα ήδη την εξέλιξη του σεναρίου. Αν έπαιζα στα τυφλά θα πήγαινα μέρα μέρα βρίζοντας. Πολύ καλό παιχνίδι, γενικά, και προσφέρει τρεις διακριτούς τρόπους να παίξεις που όμως αλληλοσυμπληρώνονται.

  • Like 3
Δημοσ.

Τέλειωσα στο Hard και το On the Edge, το expansion του main campaign. Μου πήρε δυο προσπάθειες, την πρώτη το πήγα ως την 20ή μέρα και τη δεύτερη ως την 30ή. Και στις δύο περιπτώσεις κατάλαβα ότι σύντομα θα χτυπούσα ανυπέρβλητο τοίχο, οπότε ξαναπροσπάθησα.

Αρκετά πρωτότυπο σε σχέση με το υπόλοιπο παιχνίδι και σε επίπεδο σύλληψης και σε επίπεδο μηχανισμών. Υπάρχει μια ωραία πίεση και, κυρίως, διαφορετικές προσεγγίσεις που δεν είναι όλες το ίδιο αποτελεσματικές. Σε κάποιο βαθμό απαιτείται αναδιοργάνωση μετά το early και mid game, ενώ οι μεσοβέζικες λύσεις δεν πιάνουν πάντα. Πχ επειδή δεν έχεις τα μπόνους της αυτοματοποίησης δεν είμαι πολύ σίγουρος ότι αξίζουν τα αυτόματα, ενώ το ανθρακωρυχείο δευτέρου επιπέδου βοηθά πάρα πολύ αλλά ξυλουργείο καθόλου. Άργησα επίσης να συνειδητοποιήσω τη σημασία των νοσοκομείων, όχι μόνο για την ταχύτητα θεραπείας αλλά και για το ότι οι αναβαθμίσεις απελευθερώνουν μηχανικούς για έρευνα (όταν το έκανα αργοπορημένα μου λύθηκαν τα χέρια). Ο κλασσικός μηχανισμός της αλληλοβοήθειας μεταξύ συμμάχων εμπλουτίστηκε λίγο με το ότι ο παίκτης παράγει λίγο απ'όλα (πλην φαγητού) αλλά όχι αρκετά, ενώ μου άρεσε ιδιαίτερα πώς ορισμένες λύσεις μπορούσαν να είναι ως και καταστροφικές. Αναβάθμισα πλήρως το Hot Springs (με δρομολόγιο), σχεδόν πλήρως το Shipwreck (χωρίς δρομολόγιο και μόνο το τελευταίο) και μόνο στο πρώτο επίπεδο το Children's Mine.

Τι δε μου άρεσε - το σενάριο είναι αδύνατο να τερματιστεί αν δεν ξέρεις την εξέλιξή του. Είναι σίγουρο, σχεδόν προκαθορισμένο, ότι θα χάσεις από κάποιο timer γιατί το παιχνίδι θα σου βάλει κάποιον εντελώς απρόσμενο στόχο, οπότε νιώθεις σα να παίζει με σημαδεμένη τράπουλα (κλασσικό το ότι την πρώτη φορά δε βρήκα καν τους δύο από τους τρεις οικισμούς). Είναι όντως πολύ ενδιαφέρον το gameplay με τις αλλαγές και ισορροπίες, αλλά ένιωσα ότι με τιμωρούσε ακόμα και όταν έπαιζα καλά. Όταν είχα ήδη γνώση προφανώς τα πήγαινα πολύ καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε και η έκπληξη.

Αν κάποιος παίξει, με μεγάλη χαρά να δώσω συμβουλές.

 

  • Like 2
  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είναι η τέταρτη φορά που τερματίζω το A New Home και τρίτη φορά στο Hard, αυτή τη φορά με πάνω κάτω τέλειο playthrough: δεν πέθανε κανείς εκτός σεναρίου πέρα από τυχαία γεγονότα (και τους εθελοντές στο τέλος), δε μου έφυγε κανείς (από τους 5 Londoners :P ) για το Λονδίνο, δέχτηκα όλα τα κύματα προσφύγων και απλά ένα παιδάκι έχασε το χέρι του από ένα αυτόματο. Δοκίμασα να παίξω με faith που αποδείχτηκε αρκετά ενδιαφέρον και πιο βολικό από order, και έφτιαξα και ένα φυλάκιο στην Tesla city για να βγάλω κανά ρομπότ παραπάνω.

Παρόλο που στο τέλος είχα 5400 κάρβουνο, φουλ εκβιομηχανισμένη παραγωγή, 11+ χιλιάδες μερίδες και 900 ωμό φαγητό για τους 600+ κατοίκους μου (19 μέρες), 100+ κλίνες στα νοσοκομεία κλπ κλπ (δηλαδή σηκωνόμουν κι έφευγα), πάλι αγωνιούσα για το αν θα τα καταφέρω. Αυτό σημαίνει πως το παιχνίδι κάνει κάτι πολύ καλά.

ΥΓ: έχω βγάλει και το On the Edge στο Hard με όλους τους οικισμούς αναβαθμισμένους πλήρως. Πάω για άλλα σενάρια τώρα.

ΥΓ 2: Πάντως είναι και λίγο περίεργο. Από τη μία έχει παγώσει ο κόσμος, οι θερμοκρασίες είναι πολύ κάτω του μηδενός, υπάρχουν λογικά μόνο πιγκουίνοι αλμπατρός και φώκιες, και οι κυνηγοί μου βγαίνουν κάθε βράδυ έξω και γυρνάνε φορτωμένοι. Σιγά τη σπανιότητα :P .  

Επεξ/σία από Tobajara
  • Like 4
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Tobajara είπε

ΥΓ 2: Πάντως είναι και λίγο περίεργο. Από τη μία έχει παγώσει ο κόσμος, οι θερμοκρασίες είναι πολύ κάτω του μηδενός, υπάρχουν λογικά μόνο πιγκουίνοι αλμπατρός και φώκιες, και οι κυνηγοί μου βγαίνουν κάθε βράδυ έξω και γυρνάνε φορτωμένοι. Σιγά τη σπανιότητα :P .  

Παλιά υπήρχε και ένα exploit με τους κυνηγούς αλλά το έκλεισαν σε επόμενο update.
Μόλις επέστρεφαν το πρωί από το κυνήγι τους έβγαζες από το hunter hut και τους είχες άμεσα διαθέσιμους για πρωϊνή εργασία. Ουσιαστικά δεν κοιμούνταν καθόλου. :o

Μπορείς πάντως να δοκιμάσεις να το τρέξεις μόνο με hothouses, θα βάλεις child labor για να ασχολούνται εκεί τα παιδιά, αλλά στο hard αμφιβάλλω αν θα βγεί και πρέπει να είσαι εξαιρετικά φειδωλός με τον αριθμό των κατοίκων που δέχεσαι μέχρι να τα αναβαθμίσεις και να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Εννοείτε ότι έτσι χάνεις πολλά από τα διαθέσιμα steam cores οπότε θα σου λείψουν από κάπου αλλού.

 

  • Like 1
Δημοσ.

Τέρμα και το The Arks, πάλι στο Hard με λίγο πολύ τέλειο playthrough στην τρίτη απόπειρα. Την πρώτη φορά κατάλαβα πως δε βγαίνουν όλα τα ζητούμενα στις 15 μέρες, τη δεύτερη στις 20κάτι, την τρίτη πέτυχα τα ζητούμενα την τελευταία μέρα. Είχα νομίζω 4 ανάπηρους με πρόσθετα μέλη, ο ένας από τυχαίο γεγονός και οι άλλοι γιατί είχα διαλέξει radical treatment και κάτι πήγε στραβά με τους χρόνους ανάρρωσης, οπότε έμειναν πολύ εκτός ιατρείου.

Σενάριο για έμπειρους - προφανώς - που χρησιμοποιεί κάποιες ιδέες από το A New Home αλλά με σαφή δομή παραγωγής - φτιάχνεις ρομποτάκια! Το κυρίαρχο πρόβλημα για εμένα δεν ήταν τόσο η συντήρηση ή η θερμοκρασία αλλά η ασταμάτητη έρευνα που απαιτείται και η δυσαρέσκεια, γιατί πραγματικά τους ξεθέωσα. Υπάρχουν τέσσερα σετ οικισμών και ίσως μπορούσα να επιστρέφω στο ενδιάμεσο για να βοηθήσω λίγο την παραγωγή, αλλά λόγω πίεσης χρόνου από την καταιγίδα δεν το έκανα και φούλαρα προς το τέλος. Την πρώτη φορά μάλιστα δεν είχα δει την ανακοίνωση κάπου την τρίτη μέρα, πήρα "λάθος" δρόμο και έχασα τρεις steam cores από παγωνιά.

Έχει το ίδιο χαρακτηριστικό όλων των σεναρίων, ειδικά του On The Edge - αν ξέρεις τι σε περιμένει και ξέρεις τους μηχανισμούς, είναι σημαντικά πιο εύκολο. Δεν έχει τόσο πιεστική αρχή όσο το The Edge αλλά έχει πιο πιεστικό φινάλε, όπου μάλιστα απαντήθηκε και το ερώτημά μου τι θα κάνω τόσους steam cores: Hothouses και Coal Thumbers/ Gathering Posts με αυτόματα. Η εξέλιξη του σεναρίου είναι πολύ προσεγμένη - εκεί που έχεις μπει σε ωραία σειρά στις 15 μέρες, έρχεται ο τυπάκος και σε βάζει να τρέχεις σαν το Βέγγο. Νομίζω πως μου άρεσε ελάχιστα περισσότερο από το ζόρικο και ιδιαίτερο On The Edge γιατί ήταν καθαρά διαχείριση πόλης (όχι εμπορίου) και με έκανε να δώσω βάρος σε πράγματα και μηχανισμούς που χρησιμοποιούσα σπανιότατα, οπότε με έβγαλε από τα νερά μου.

 

  • Like 2
Δημοσ.

Τέρμα και το The Fall of Winterhome, όπου (σχεδόν) κατάφερα να φτιάξω όλο το καραβάνι (μου έλειπαν 100-200 ατσάλι για το τελευταίο βαγόνι).

Δε μου άρεσε. Πολύ εκνευριστικό στην αρχή, που πρέπει να κάνεις ψιλοβελονιά σε μια πόλη - αχταρμά, ενώ από τη στιγμή που αρχίζεις και μαζεύεις προμήθειες δεν έχεις κάποια ιδιαίτερη δυσκολία με εξαίρεση 2-3 μέρες πριν τη λήξη, που χαλάει ο καυστήρας στους -70/ -80 βαθμούς και κάθεσαι και τους βλέπεις να βγάζουν χιονίστρες. Έπαιξα με faith, ενώ συστήνεται order για το συγκεκριμένο σενάριο. Γενικά δεν...

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, Tobajara said:

Τέρμα και το The Fall of Winterhome, όπου (σχεδόν) κατάφερα να φτιάξω όλο το καραβάνι (μου έλειπαν 100-200 ατσάλι για το τελευταίο βαγόνι).

Δε μου άρεσε. Πολύ εκνευριστικό στην αρχή, που πρέπει να κάνεις ψιλοβελονιά σε μια πόλη - αχταρμά, ενώ από τη στιγμή που αρχίζεις και μαζεύεις προμήθειες δεν έχεις κάποια ιδιαίτερη δυσκολία με εξαίρεση 2-3 μέρες πριν τη λήξη, που χαλάει ο καυστήρας στους -70/ -80 βαθμούς και κάθεσαι και τους βλέπεις να βγάζουν χιονίστρες. Έπαιξα με faith, ενώ συστήνεται order για το συγκεκριμένο σενάριο. Γενικά δεν...

Και εμένα με χάλασε στο συγκεκριμένο ότι σου ζητάει τεράστια ποσότητα σε ατσάλι, που εάν δεν το ξέρεις για να προγραμματίσεις από την αρχή ακόμα, δεν προλαβαίνεις να το μαζέψεις.

Επεξ/σία από mike299
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 minutes ago, mike299 said:

Και εμένα με χάλασε στο συγκεκριμένο ότι σου ζητάει τεράστια ποσότητα σε ατσάλι, που εάν δεν το ξέρεις για να προγραμματίσεις από την αρχή ακόμα, δεν προλαβαίνεις να το μαζέψεις.

Δε μου άρεσε ο ρυθμός του σα σενάριο, και το ότι η πρόκληση ήταν σχετικά χαμηλή σε hard. Η αρχή του είναι αρκετά εκνευριστική και ένιωσα πως σε βάζει σε καταστάσεις που δεν έχουν λύση, όταν σου διαλύει το hope και σου εκτινάσσει το discontent κάθε τρεις και λίγο δε μπορείς να κάνεις κάτι.

Ούτε με το φαϊ είχα πρόβλημα ούτε με το κάρβουνο, καθ'όλη τη διάρκεια. Περισσότερο μπλέξιμο ήταν η υγεία, όπου έβγαζα τρία infirmaries όσο το δυνατό γρηγορότερα με overcrowding, ενώ για το ατσάλι απλά πρέπει να παρκάρεις το outpost να σου στέλνει συνέχεια το 200ρι φορτίο και να βγάλεις advanced steel mines όσο το δυνατό γρηγορότερα. Τα τρόφιμα είναι πρόβλημα όσο έχεις μεγάλο πληθυσμό, αν έχεις πολλά fully upgraded Hangars και αποθηκεύσεις μπόλικες προμήθειες, τότε διαλύεις τα hangars, παίρνεις το επιπλέον ατσάλι που δεν είναι καθόλου αμελητέο (διαλύεις έτσι κι αλλιώς 1-2 μέρες πριν το τέλος ό,τι έχει steam core) και είσαι μια χαρά. Αν είχα βγάλει Advanced Steelworks μια μέρα νωρίτερα θα το είχα περάσει μια χαρά. Ήταν πολύ σπαστικό το ότι μου ζήτησαν να μη δουλεύουν υπερωρίες για 3 μέρες, που έχασα αρκετή παραγωγή.

Λεπτομέρεια - δεν έβγαλα Houses, ήμουν όλη την ώρα με bunkhouses. Ίσως αν το πας ΠΟΛΥ σφαίρα και τα φτιάξεις από πολύ νωρίς να αλλάζουν τα πράγματα, με δεδομένο ότι θα τα διαλύεις σιγά σιγά και στο τέλος απλά θα αφήσεις τους επιζώντες σε σκηνές :P . Θα βοηθούσαν από πλευράς κρύου αλλά...πολύ ατσάλι.

Επεξ/σία από Tobajara
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...