News Editors insomnia.gr Δημοσ. 7 Μαΐου 2018 News Editors Δημοσ. 7 Μαΐου 2018 Σύμφωνα με στοιχεία διαθέσιμα από την Eurosender, η Γαλλία βρίσκεται ανάμεσα στους ηγέτες στην ευρωπαϊκή αγορά όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα (logistics). Οι υπηρεσίες μεταφορών/αποστολών παραδίδουν περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια πακέτα ετησίως, ενώ μόνο τον Δεκέμβριο τα πακέτα φτάνουν τα 2 εκατομμύρια καθημερινά! Ένα μεγάλο μέρος αυτών των αριθμών οφείλεται στις συνεχώς ανοδικές τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Γαλλία. Το 2017, 1,66 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αγόρασαν προϊόντα online, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 2,14 δισεκατομμύρια μέχρι το 2021, καθώς οι καταναλωτές αποκτούν όλο και περισσότερη εμπιστοσύνη στις διαδικασίες των ηλεκτρονικών αγορών (https://www.statista.com/statistics/251666/number-of-digital-buyers-worldwide/). Στη Γαλλία, 37,4 εκατομμύρια καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα και υπηρεσίες online το 2017, δηλαδή 700.000 περισσότεροι σε σχέση με το 2016, και δαπάνησαν συνολικά 81,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Πραγματοποιήθηκαν 1,2 δισεκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές. Υπολογίζεται ότι ο κάθε καταναλωτής πραγματοποίησε 33 online συναλλαγές (έναντι 28 το 2016) δαπανώντας συνολικά περίπου 2,200 ευρώ ο καθένας ετησίως. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ότι περισσότερο από το ήμισυ του γαλλικού πληθυσμού (που σήμερα αποτελείται από 66,9 εκατομμύρια ανθρώπους) προβαίνουν σε online αγορές και ότι δεν συμμετέχουν σε αυτή τη δραστηριότητα μόνο περιστασιακά, δεδομένου ότι 33 συναλλαγές ανά άτομο σημαίνουν ότι, κατά μέσο όρο, το άτομο κάνει 2,75 αγορές ανά μήνα. Τί αγοράζουν όμως οι Γάλλοι καταναλωτές online; Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών είναι οι εξής: Είδη μόδας και ομορφιάς - 13.961 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως Ταξίδια και διαμονή – 9.489 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως Παιχνίδια, DIY υλικά και είδη χόμπι - 8.664 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως Οι λιγότερο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που αγοράζονται στο διαδίκτυο είναι τα έπιπλα και οι συσκευές, τα τρόφιμα και τα είδη προσωπικής περιποίησης, τα βιντεοπαιχνίδια και η ψηφιακή μουσική, τα οποία όλα μαζί συγκεντρώνουν 9.893 δισ. δολάρια ετησίως Οι πιο δημοφιλείς περίοδοι αγορών είναι κατά τις χειμερινές και τις καλοκαιρινές εκπτώσεις καθώς και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, που συγκεντρώνουν το 38% των ετήσιων ηλεκτρονικών αγορών στη Γαλλία. Ωστόσο, η πιο δημοφιλής ημέρα για ηλεκτρονικές αγορές στη Γαλλία (αλλά και παγκοσμίως) το 2017 ήταν η 24η Νοεμβρίου δηλαδή η Black Friday (η οποία ήταν ακόμη πιο δημοφιλής από τα Χριστούγεννα), ημέρα που η οι Γάλλοι έκαναν 30% περισσότερες αγορές από ό, τι το 2016. Από ποιες συσκευές πραγματοποιούν τις online αγορές του οι Γάλλοι; Οι Γάλλοι αγοραστές πραγματοποιούν κυρίως αγορές στους υπολογιστές τους, από όπου πραγματοποίησαν αγορές ύψους 35,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2017, ενώ από tablets και smartphones έκαναν αγορές ύψους 6,4 και 6,9 δισ. ευρώ αντιστοίχως -μία τάση που συνεχώς αυξάνεται. Προτιμώμενοι τρόποι πληρωμής Το 57% των καταναλωτών προτιμά να πληρώνει για τις online αγορές του με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Η αντικαταβολή δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής τρόπος πληρωμής στη Γαλλία. Μόνο το 2% προτιμά να πληρώνει με μετρητά και το 9% προτιμά να πληρώνει με τραπεζικό έμβασμα ενώ το 25% με το PayPal. Τι ισχύει όμως στην Πορτογαλία; Πέρυσι, οι ηλεκτρονικές αγορές στη χώρα ανήλθαν σε 4,6 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 8,6% των συνολικών αγορών στη χώρα. Μελετώντας την αγορά πιο προσεκτικά, βλέπουμε ότι το 33% περίπου των Πορτογάλων ψωνίζουν online, αριθμός σημαντικός, ιδιαίτερα αν τον συγκρίνουμε με στοιχεία του 2010 όταν μόνο το 48% των Πορτογάλων χρησιμοποιούσαν το Διαδίκτυο και μόλις το 13% του πληθυσμού πραγματοποιούσε ηλεκτρονικές αγορές. Το μέλλον λοιπόν για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Πορτογαλία διαγράφεται λαμπρό, καθώς μάλιστα αναμένεται το 59% των Πορτογάλων να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για τις αγορές αγαθών και υπηρεσιών σε συχνή βάση έως το 2025 ενώ ο όγκος των ηλεκτρονικών αγορών υπολογίζεται να κινηθεί αναλόγως, αυξανόμενος στα 8,9 δισ. ευρώ. Τί αγοράζουν οι Πορτογάλοι online και πώς κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους; Οι Πορτογάλοι, όπως και οι Ευρωπαίοι γενικά, αγοράζουν ως επί το πλείστον είδη μόδας online. Το 14,7% των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2017 στην Πορτογαλία αφορούσε προϊόντα μόδας, η οποία είναι όλο και περισσότερο η πιο δημοφιλής κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Τα προϊόντα τεχνολογίας και ηλεκτρονικών ειδών αντιπροσωπεύουν το 13,7% των αγορών και τα καλλυντικά και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής το 11%, καθιστώντας αυτές τις τρεις κατηγορίες αγαθών τις πλέον δημοφιλείς στην Πορτογαλία. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι online αγορές πραγματοποιούνται μέσω smartphones στην Πορτογαλία (47% των καταναλωτών), ποσοστό υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (39%). Η Πορτογαλία είναι η 2η χώρα στην Ευρώπη με περισσότερες διασυνοριακές αγορές (αγορά από άλλη χώρα), μόνο πίσω από τη Λετονία: το 83% των προϊόντων που αγοράζουν οι Πορτογάλοι στο Διαδίκτυο προέρχονται από το εξωτερικό. Οι προπληρωμένες κάρτες είναι η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής (48% των online αγοραστών), ακολουθούμενη από τραπεζική μεταφορά (40%), πιστωτικές κάρτες (9%) και ηλεκτρονικά πορτοφόλια (2%). Οι υπηρεσίες αποστολών είναι ένας τρόπος να παραμείνουν συνδεδεμένοι με τους οικείους τους Οι Πορτογάλοι θέλουν να μένουν κοντά στους φίλους και την οικογένειά τους. Όταν κάποιος μετακομίζει σε άλλη πόλη ή ακόμα και σε άλλη χώρα, ένας τρόπος να διατηρήσει τους δεσμούς του είναι να στείλει ένα πακέτο με δώρα, ρούχα και αντικείμενα. Οι αριθμοί δείχνουν ότι 81,7% όλων των πακέτων που αποστέλλονται κατά τους τελευταίους 12 μήνες από τους Πορτογάλους αποστέλλονταν στην πραγματικότητα σε οικείο πρόσωπο (συγγενείς, φίλους, συναδέλφους) που ζουν σε άλλη πόλη ή στο εξωτερικό. Η Πορτογαλία είναι η τρίτη χώρα στον κόσμο της οποίας οι πολίτες ζουν στο εξωτερικό, με το 14% των Πορτογάλων να ζουν σε άλλη χώρα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις