pablodesarasate Δημοσ. 29 Μαΐου 2006 Δημοσ. 29 Μαΐου 2006 Ok, I understand now... You just put it too straight the last time...
nmtray2 Δημοσ. 29 Μαΐου 2006 Δημοσ. 29 Μαΐου 2006 Το βιβλιο "Νιτσε εναντιον Βαγκνερ" ειναι αρκετα ενδιαφερον παντως. Η αναλυση του Νιτσε για τα κινητρα του Βαγκνερ (οχι μονο στο να γραψει μουσικη) ομολογω οτι αλλαξε αρκετα την εντυπωση μου για τον 2ο.
Lucifer Δημοσ. 29 Μαΐου 2006 Δημοσ. 29 Μαΐου 2006 Θα σκότωνα όλο τον κόσμο αν μου το ζητούσε ο Nietzsche, αλλά στην προκείμενη, νομίζω πως είναι τουλάχιστον παιδικό να μιλάς για κίνητρα στην μουσική κάποιου που από κολλητό σου μετατρέπεις σε στόχο επειδή έγραψε το Parsifal με τη θεματολογία του οποίου διαφωνείς. Πέρα από αυτό, ο Nietzsche ξέρετε καλά τι μας κάνει κτλ κτλ.
nmtray2 Δημοσ. 29 Μαΐου 2006 Δημοσ. 29 Μαΐου 2006 Μου φανηκε λιγο γενικοτερη η στροφη του Νιτσε. (Εχει χρονια που το διαβασα και δεν μπορω να πω οτι ειναι αξιοπιστα τα γραφομενα μου - μαζι με το "η περιπτωση Βαγκνερ"). Κινητρα στη μουσικη γραφη μπορουν να δωθουν. Μπορει το σπιρτο να ηταν το Παρσιφαλ αλλα απ'οτι ειδα, ο Νιτσε απλα εβγαλε στην επιφανεια κατι που του τριγυρνουσε στο μυαλο για καιρο. Παντως, ο Βαγκνερ ειχε συμπτωματα "μεγαλειου" για τον εαυτο του (βλεπε τον αγωνα του να γινει το Μπαιροιτ αποκλειστικα δικο του)
Lucifer Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Δεν ξέρω που αναφέρεσαι στο τέλος, -όχι πως χρειάζεται για να συμφωνήσω- αν θες πες μου τι παίχτηκε. BTW ασύλληπτου βάθους υπογραφή αν έχει το story που ψυλλιάζομαι. ;p
nmtray2 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Ολα εχουν την ιστορια τους παντως. (αν και μου τη σπαν τα χαχανουλια). Επαναλαμβανω οτι δεν ειναι απαραιτητο να θεωρηθουν αξιοπιστα αυτα που γραφω. Για το Βαγκνερ διαβαζα πριν αρκετα χρονια και ειναι η αιτια που αρχισα να διαβαζω Νιτσε. Ο Βαγκνερ προσπαθησε με νυχια και με δοντια να γινει το Μπαιροιτ χωρος οπου θα παιζονται αποκλειστικα δικα του εργα. (Νομιζω οτι ισχυει και μεχρι σημερα). Κατασκευαστηκε απο τον Λουδοβικο ΙΙ και ο Βαγκνερ τον εκβιασε οτι θα αποσυρθει αν παιχτουν κι αλλων εργα. Και γι'αυτο οταν στην 1η παρασταση "μπηκε χοντρα μεσα" οικονομικα, ο Βαγκνερ πληρωνοταν ως μαεστρος σε αλλες ορχηστρες. ΠΣ Για το festspielhaus στο Μπαιροιτ. Προσωπικα, πιστευω οτι η αποψη περι "μεγαλειου" του Βαγκνερ στα εργα του, προερχεται απο το ιδιο σκεπτικο που προσπαθει να περασει κι ο Νιτσε. Απλα, οι τροποι εκφρασης αλλαζουν. Ο Νιτσε, συνειδητοποιησε εγκαιρα ομως που μπορει να καταληξουν τετοια "ιδεωδη" (και το ειδε στα του Βαγκνερ) και γι'αυτο δεν στραφηκε εναντιον του Βαγκνερ ως ατομο (αν θυμαμαι καλα το αναφερει κιολας) αλλα ως αντιπροσωπο μιας ιδεολογιας. Δεδομενης της αγαπης του Νιτσε για την μουσικη, (και ως εργαλειο να περαστουν θεματα στις μαζες-στα ατομα) πιστευω οτι αυτο που τον εκανε να στραφει ολοκληρωτικα εναντιον του Βαγκνερ δεν ηταν η "ποιοτητα" των εργων αλλα το οτι ειδε οτι ξεφευγε απο τον σκοπο του με μακρυτερο στοχο το προσωπικο του "μεγαλειο" και την εξυπηρετηση της επικρατουσας αποψης (αν θυμαμαι καλα, τοτε ειχαν ξεκινησει οι αντιληψεις περι Overman, ειτε φιλοσοφικα ειτε σαν ρατσα). Δλδ, πιστευω οτι στην αρχη απορριφθηκε ο Βαγκνερ ως ιδεολογια και αργοτερα πληρως ως ανθρωπος απο το Νιτσε (γι'αυτο και εγραψε τα βιβλια). ΠΣ1 Το Μπαιροιτ θεωρηθηκε απο τους Ναζι καθαρη πολη και ηταν στις προτεραιοτητες τους η αξιοποιηση της. Στους θαλαμους αεριων παιζοταν η μουσικη του Βαγκνερ και αυτος ηταν μια υποτιθεμενη αποδειξη της ανωτεροτητας τους. ΠΣ2 Κοιτα να δεις που θα με βαλεις να τα ξαναδιαβασω αν και ο ελευθερος χρονος μου ειναι σε διακοπες.
Lucifer Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Χαχα έλα που δε γουστάρεις. Η παραποίηση Nietzsche + Wagner από το Reich είναι γνωστή φάση, πάντως ο Ubermensch που αναφέρει ο Nietzsche δεν είχε καμία φυλετική χροιά, ίσα ίσα που ερχόταν σε αντιπαράθεση με τον αντισημιτισμό του Wagner.
nmtray2 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Αν πεις και που το αναφερει ο Ραιχ... Δεν θυμαμαι να λεει καπου για Nietzsche + Wagner. Οσο για το 2ο, που ειδες οτι λεω κατι διαφορετικο?
Lucifer Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 ΤΟ Reich, το 3ο Reich, όχι o Wilhelm. Τώρα πρέπει να βγαίνει και νόημα από το 2ο που λες, δεν είπα ότι λες κάτι άλλο, απλά το ανέφερα επιπροσθέτως
paintbox Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 καλησπέρα... κατα καιρούς έχω ψαχτεί (σχετική έννοια) στην κλασσική μουσική - βασικά μου έρχεται κατα κύματα η έμπνευση, όχι ομως πολύ συχνά, δηλ. ακούω κλασσική μουσική σχετικά σπάνια, και πρέπει να είμαι σε περίεργο / ασυνηθιστο mood... αυτά που μ'αρέσουν πάντως (οκ, είμαι εντελώς αρχάριος ακροατής) είναι κάποιες αυστηρώς minor μελωδίες του Bach - εχω κατεβάσει κάποια πράγματα απο το http://www.pianosociety.com/index.php?id=10 - συγκεκριμένα ολα τα minor απο well-tempered clavier. μ'αρέσει και μένα πάρα πολύ το πιάνο, όχι ομως έργα οπως του ραχμάνινοβ - εχω αγοράσει ενα αλμπουμ, δεν θυμάμαι με ποιόν πιανίστα, και ποιό έργο - πρέπει να ήταν ενα απο τα γνωστά του - το βρήκα πολύ περίεργο και αναστατωμένο, δεν ξέρω, δεν μου ταιριάζει τέτοια μουσική.... μου άρεσε ενα κομμάτι που ειχα κατεβασει απο το ίδιο σαίτ του Satie... πολύ ομορφο, λιθαργικό σχεδόν, με πολλές επαναλήψεις... βασικά δεν πρόκειται για κλασσική μουσική, αλλά μ'αρέσει οπως χρησιμοποιούν το πιάνο στις "κούλ" jazz ενορχηστρώσεις - και σε πειραματική, ας πούμε, jazz - οπως στα άλμπουμζ του Jan Garbarek (twelve moons, i took up the runes κλπ.) - και εκεί αρχάριος είμαι οπότε δεν εχει νοημα να αναφέρομαι σ'αυτό, είναι και οφφ τόπικ... τέλος πάντων, μου αρέσει πάρα πολύ το Romanian folk dances του Bela Bartok. Προσφατα έμαθα πως το παίζουνε μερικές φορές για δίπλωμα στο πιάνο, ή σαν άσκηση - γιατί σε ένα ωδείο το άκουγα μεσα απο τοιχο απο διπλα αίθουσα χεχε :ΡΡ και επίσης το ξεκίνημα του Pulcinella suite απο την ήρεμη περίοδο του Stravinsky... που τυχαίνει να είναι στο ιδιο cd με Bartok - γι'αυτο το έχω :ΡΡΡ το Rites of spring, μου ειχε κάνει εντύπωση στην αρχή, για την φλώγα του, και το περίεργο ύφος... αλλά δεν συνηθίζω να το ακούω... επίσης, μ'αρέσουν τα γνωστά του Tchaikovsky - η λίμνη των κύκνων, ο καρυδοθραυστης, romeo and juliet... οπς, το τελευταίο είναι του Prokofiev, αλλά μ'αρέσει επίσης (ωχ τώρα βλέπω πως εχει γράψει και ο Tchaikovsky δικό του Romeo & Juliet.... τεσπα ) και επίσης το Peer Gynt του Edward Grieg... βασικά περιέχουν κάποιες πολώ γνωστές μελωδίες που εντάξει τώρα πια δεν ξέρω, είναι στο υποσυνείδητό σου δεν θυμάμαι να πω κάτι συγκεκριμένο (να πόσο άσχετος είμαι :Ρ Montagnes et Capulets αλλα δεν θυμαμαι απο πού :Ρ αλλά τέλος πάντων, ξέρω πως αμα βάλω να ακούσω αυτά τα έργα, θα θυμηθώ πολλά.... (σπάνια ακούω κλασσική, ξαναλέω...) και φυσικά το Carmina Burana.. που και αυτό είναι "μοδάτο" κλασσικό έργο :Ρ stetit puella, rosa tunica ) με τρέλαιναν αυτά τα φωνητικά :ΡΡΡ και εκείνο το περίεργο, θεατρικό, σατηρικό ( τραγούδι που το λέει η πάπια που ψίνεται.. βασικά μου άρεσε πολύ επειδή ξεφεύγει απο κλασσική και εχει αυτό το ελευθερο πνεύμα της κοσμικής φολκ μουσικής.... εντάξει, μπορει να ειναι παρατραβηγμένα αυτά που λέω, αλλά εντάξει, :ΡΡΡ καπως έτσι τα έχω στο μυαλό μου... αυτά!!!!!
nmtray2 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Δημοσ. 30 Μαΐου 2006 Montagues et Capulets Ρωμαιος και Ιουλιετα του Προκοφιεφ
Azaell Δημοσ. 31 Μαΐου 2006 Δημοσ. 31 Μαΐου 2006 ενδιαφερομαι για κλασσικα κομματια που εχουν ως βασικο οργανο το πιανο και επειδη δεν γνωριζω πολλα θα ηθελα προτασεις!
Tempora Δημοσ. 31 Μαΐου 2006 Δημοσ. 31 Μαΐου 2006 Για προσπάθησε να παίξεις το τριτο μέρος της moonlight sonatas του Beethoven.Είναι πολυ δύσκολο. http://rosemck1.tripod.com/beethoven-moonlight-sonata.mid Επίσης την 21 sonata του Beethoven. Δοκίμασε επίσης να παίξεις τους Hungarian Dances του Brahms.Δεν είναι ιδιαιτερα δύσκολοι.Θα προσθέσω και αλλα πιο μετα.
Tempora Δημοσ. 31 Μαΐου 2006 Δημοσ. 31 Μαΐου 2006 Moonlight Sonata Pathetique Sonata Waldstein Sonata Fur Elise Hungarian Dances(Brahms)
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.