Lucifer Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Atonal άκου Schönberg και Alban Berg. Αν γουστάρεις άκου και το κουαρτέτο ελικοπτέρων του Karlheinz Stockhausen.
pablodesarasate Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 H ηχογραφηση του Schlomo Minz ειναι μια απο τις καλυτερες... (ελπιζω να με συμπαθεις τωρα...) Ο Μinz παιζει πολυ καλο Bach, εχω κανει σεμιναρια μαζι του και μπορω να πω πως ζωντανα τον παιζει ακομα καλυτερα... Επισης εκτελεσεις που σου προτεινω ειναι Henryk Szeryng - D.G. Arthur Grumiaux - Philips Nathan Milstein - D.G. Christian Tezlaff - Virgin Frank Peter Zimmermann - EMI Καταπληκτικη ηχογραφηση στην πρωτη παρτιτα και στην πρωτη σονατα εχει κανει ο Λεονιδας Καβακος (BIS). Επισης αν ενδιαφερεσαι για ιστορικες κλασσικες ηχογραφισεις η ηχογραφησεις σε μπαροκ βιολι, just say it and i 'll be here again... Μπορω να σου στειλω και αποσπασματα απο την δικη μου ηχογραφηση αν θες...
Lucifer Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Θα ήθελα πάρα πολύ να σε ακούσω, και παρ' όλο που δεν ζω την κλασσική παρά μόνο μέσω καλών φίλων που παίζουν, ζηλεύω αφόρητα που έκανες σεμινάρια με τον Schlomo. Και περί baroque βιολιού, εννοείς με όργανα εποχής? Αν ναι, δεν με ενθουσιάζει πολύ η ακουστική τους... ;p
hugelacky Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Καμια πληροφορία για την ατονική μουσική κάποιος που να ξέρει.....?????? :roll: :roll: :roll:
pablodesarasate Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Υπαρχουν πολυ ωραιες ηχογραφησεις με baroque οργανα, και πιστευω πως ειναι πολυ ενδιαφερον να τις ακουσει κανεις ετσι κι αλλιως για ιστορικους σκοπους.. Βλεπεις το μπαροκ βιολι ειναι μια εντελως διαφορετικη κατηγορια αντιληψης και παιξιματος, και ακουγοντας το ανακαλυπτεις καινουριες αποψεις, στηριγμενες στον αυτοσχεδιασμο που ειναι ενα απο τα βασικα χαρακτηριστικα του. Θα σου προτεινα να ακουσεις την ηχογραφηση με τον Καβακο, η οποια πιστευω πως ειναι μια τελεια μιξη του μπαροκ και του μοντερνου παιξιματος... Αλλα αν επιμενεις σε μια καλη, δυνατη και μοντερνα ηχογραφηση, δοκιμασε να ακουσεις και αυτη της Hillary Hahn (Sony), η οποια παιζει επισης πολυ καλα... Αν θελεις να σου στειλω κατι απο την δικη μου ηχογραφηση, στειλε μου σε ενα p.m. την διευθυνση του e-mail σου και το τι θελεις να σου στειλω (μερη) και θα το κανω συντομα...
Επισκέπτης Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Καμια πληροφορία για την ατονική μουσική κάποιος που να ξέρει.....?????? :roll: :roll: :roll: O schoenberg ήταν αυτός που διέλυσε το τονικό σύστημα. Γενικά όταν λέμε τονικό σύστημα εννοούμε ότι το αυτί αντιλαμβάνεται κάποιες (ή και κάποιες με τον Stravinsky ας πούμε) νότες ως κεντρικές και το κομμάτι περιστρέφεται γύρω από αυτές. Είναι ότι πιο λογικό. Όταν λέμε ότι η κλίμακα είναι η Ντο μείζονα, σημαίνει ότι το κομμάτι κινείται γύρω από μια αντίθεση ανάμεσα στην νότα Ντο (που είναι η τονική) και την νότα Σολ (που είναι η δεσπόζουσα). Προφανώς το θέμα είναι απείρως πιο πολύπλοκο, αλλά αυτό αρκεί για τώρα. Η κάθε νότα μέσα στην οποιαδήποτε κλίμακα, έχει κάποιες τάσεις, που όταν ακολουθούνται σε όλο το αρμονικό πλέγμα (συγχορδιακό για αυτούς που δεν καταλαβαίνουν την έννοια της αρμονίας) το αυτί αντιλαμβάνεται που είμαστε και τι συμβαίνει. Ο schoenberg λοιπόν αγνόησε τις τάσεις από τις νότες, τις χρησιμοποίησε με αντικειμενικό (σαν να λέμε) τρόπο και δημιούργησε σειρές με τους 12 φθόγγους (ντο ντο# ρε ρε# μι φα φα# σολ σολ# λα λα# σι) που ο στόχος τους ήταν το αυτί να μην αντιλαμβάνεται τάσεις ανάμεσα στις νότες. Οπότε και δεν αντιλαμβάνεται τονικό κέντρο. άμεσο συνεπακόλουθο; Δεν υπάρχει λυρισμός. Δεν υπάρχει μελωδία. Τα πρωταρχικά στοιχεία της μουσικής (που είναι κ αυτά που εντυπωσιάζουν τον πολύ κόσμο) λείπουν. Τι μπορούμε να κάνουμε χωρίς αυτά; Να δημιουργήσουμε δομές στις δυναμικές (ας πούμε το κομμάτι ξεκινάει σε σιγανή ένταση, σιγά σιγά δυναμώνει μέχρι ένα σημείο στο κομμάτι και ξαναπέφτει σε σιγανή ένταση. Είναι μια δομή με δυναμικές), να δημιουργήσουμε δομές στη ρυθμική του κομματιού, στο φρασάρισμα (πώς προφέρονται οι φράσεις από το όργανο) και σε πολλά πολλά άλλα. Προφανώς είναι κάτι που έχει μεγάλη αξία, αλλά για να το αντιληφθείς, πρέπει όταν θα το ακούσεις να μην ασχοληθείς με τις μελωδίες και να μην ψάχνεις να βρίσκεις τα τονικά κέντρα (πράγμα που τον πρώτο καιρό το αυτί σου θα κάνει από μόνο του, γιατί έτσι έχει συνηθίσει να κάνει τόσο καιρό). Όταν πάντως τελικά ξεπεράσεις τα προβλήματα της συνήθειας και του κλειστού μυαλού (χωρίς να εννοώ κάτι προσωπικό. Όλοι οι άνθρωποι έχουν κλειστό μυαλό μέχρι να το ανοίξουν), μετά θα μπορέσεις να εκτιμήσεις τη μουσική σε άλλο επίπεδο. Και μόλις γίνει αυτό με τα ατονικά κομμάτια, όταν θα ξαναγυρίσεις να ακούσεις Beethoven, θα πάθεις την πλάκα σου με το τι πράγματα δεν είχες ακούσει σε αυτά που άκουγες χρόνια τώρα. Αυτά προς το παρόν. Θα ξαναγράψω όταν και αν χρειαστεί.
Akujin Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 poly endiaferonta ola auta peri atonikis mousikis. sygxaritiria gia tis infos. PS: +1 gia tin Hillary Hahn, pou exei tyxei n'akousw cheers!
hugelacky Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Manuel thanks για τις πληροφορίες m8! Luci thanks για τις προτάσεις, θα τα ψάξω σίγουρα, σε κανα soulseek παίζουν??? ... μετά θα μπορέσεις να εκτιμήσεις τη μουσική σε άλλο επίπεδο. Και μόλις γίνει αυτό με τα ατονικά κομμάτια, όταν θα ξαναγυρίσεις να ακούσεις Beethoven, θα πάθεις την πλάκα σου με το τι πράγματα δεν είχες ακούσει σε αυτά που άκουγες χρόνια τώρα.Αυτό που λες, δλδ ο επαναπροσδιορισμός της μουσικής μας αντίληψης πρέπει να έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον!!! :roll:
Lucifer Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Αυτοί οι 2 που σου ανέφερα σίγουρα, το Helicopter String Quartet (το οποίο υπ' όψιν, αν και άρρωστο, είναι τονικό) μόνο μούλο.
Επισκέπτης Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Δημοσ. 27 Μαΐου 2006 Αυτό που λες, δλδ ο επαναπροσδιορισμός της μουσικής μας αντίληψης πρέπει να έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον!!! :roll: ο επαναπροσδιορισμός της αντίληψης της μουσικής είναι κάτι που μου έχει συμβεί 4-5 φορές μέχρι τώρα, οπότε είμαι σίγουρος ότι θα μου ξανασυμβεί. Ξέρεις πως είναι αυτά τα πράγματα. Την πρώτη φορά νομίζεις ότι έχεις ανακαλύψει όλον τον κόσμο ξαφνικά. Την δεύτερη φορά σκέφτεσαι "ε, εντάξει. Υπήρχαν και μερικά πράγματα ακόμα που δεν βρήκα την πρώτη φορά". Την τρίτη κάτι αρχίζεις να ψιλιάζεσαι. Την τέταρτη είσαι πια σίγουρος ότι όλα αυτά είναι ανεξάντλητα και μέχρι να πεθάνεις θα ανακαλύπτεις συνεχώς πράγματα (και όχι μόνο στη μουσική).
pablodesarasate Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Σε αυτο που λεει ο Manuel εχει αφανταστα πολυ δικιο... Ο καθε σοβαρος μουσικος, η τελωςπαντων καλλιτεχνης το εχει νιωσει και το εχει γευτει. Τα χρονια, οι μηνες, ακομα και οι μερες μπορουν να φερουν γνωσεις και εμπειριες οι οποιες να αλλαξουν την ολη αντιληψη που εχει κανεις πανω στην τεχνη... Το εχω ζησει εκατονταδες φορες μεχρι τωρα. Παιζω συναυλιες ως σολιστας με διαφορες ορχηστρες απο τα 12 μου και βλεπω μια διαφορα, εστω και πολυ μικρη την καθε φορα που παιζω κατι. Καθε φορα που ανεβαινω στη σκηνη, ασχετα με ποσες φορες εχω παιξει το κομματι μεχρι εκεινη τη στιγμη, προσπαθω παντα να το δω απο μια αλλη οπτικη, να το περασω μεσα απο αλλα συναισθηματα τα οποια εχω συλλεξει στο διαστημα που περασε απο την τελευταια φορα... Και με τον ιδιο τροπο "φιλτραρει" ενας μουσικος ολη την μουσικη και μπορει να δημιουργησει κατι το ξεχωριστο. Γιατι ουσιαστικα αυτο ειναι το αντικειμενο της μελετης και των σπουδων του καθε καλλιτεχνη: Να μπορεσει να εκφρασει τα συναισθηματα του μεσω της τεχνης που εχει διαλεξει να εκπροσωπει. Και σε καθε καλο καλλιτεχνη, οταν τα συναισθηματα, οι εμπειριες και οι γνωσεις αλλαζουν, η μουσικη και η αντιληψη οσον αφορα τη μουσικη πραγματικα μπορει να αλλαξει ριζικα...
bchris Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Εξαιρετικο topic αληθεια!!! Ειμαι κι εγω λατρης της κλασικης μουσικης και ιδιαιτερα του Bach και Vivaldi. Ωστοσο εχω μια ιδιοτροπια: Δεν μου αρεσουν καθολου οι φωνες. Γουσταρω αφορητα τα πνευστα, τσεμπαλο -εγχορδα γενικοτερα- αλλα οι φωνες με ξενερωνουν. Εξαιρεση αποτελουν τα μανδριγαλια. Αυτα.... Καμμια καλη προταση για κανα μανδριγαλακι? Cheers!!!!
pablodesarasate Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Για μαδριγαλια σου προτεινω να ακουσεις Palestrina & Monteverdi, ειναι οι δυο "αρχοντες" του ειδους... Επισης απο τους κλασσικους του θεματος ειναι οι: Orlando di Lasso Andrea Gabrieli Andrian Willaert Carlo Gesualdo Luca Marenzio Ηχογραφισεις υπαρχουν επισης πολλες, με καλυτερες κατα την γνωμη μου αυτες των δισκογραφικων εταιριων opus 111 και Harmonia Mundi...
hugelacky Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Τελικά κατέβασα αρκετά από Schönberg και κάτι ψιλά από Alban Berg. Αρκετά ενδιαφέρον. Αλλά μου φαίνεται ότι Jazzοφέρνει αρκετά, δεν ξέρω αν είναι η ιδέα μου, δεν έχω ακούσει και πολύ κλασσική μουσική. Γενικά έχουν καθόλου σχέση η ατονική με την Jazz? :roll:
pablodesarasate Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Δημοσ. 28 Μαΐου 2006 Αμεση σχεση δεν εχουν. Κοιτα, η κλασσικη jazz ειναι χεδον απολυτα τονικη... O Schönberg σαν δασκαλος και ο Berg σαν μαθητης καταρριψαν το τονικο συστημα, και ετσι απο αυτη την αποψη δεν υπαρχει συνδεσμος. Η αρμονια της jazz εχει καποιες λιγες διαφορες με την αρμονια της κλασσικης μουσικης αλλα το κυριως θεωρητικο της μερος ειναι το ιδιο. Ειναι ο τροπος που χρησιμοποιειται η αρμονια αυτος που την κανει να διαφερει με την κλασσικη μουσικη. Βεβαια υπαρχουν κλιμακες και ακκορντα που χρησιμοποιουνται μονο στην jazz και αυτα ειναι που της δινουν το κυριως "χρωμα" της... Στην πολυ μοντερνα jazz υπαρχουνε στοιχεια ατονισμου, πραγμα που την κανει να ακουγεται πραγματικα "crazy", με την καλη εννοια του ορου βεβαια... Δεν ξερω αν εχεις δει την ταινια "Lost Highway" του David Lynch, αλλα τα σολο του σαξοφωνιστα εκει ειναι σε ακριβως αυτο το στυλ της μοντερνας jazz. Η jazz εισαχθει στην κλασσικη μουσικη απο διαφορους μεγαλους τζαζοκλασσικους συνθετες οπως: George Gershwin, Leonard Bernstein, Andre Previn και πιο προσφατα οι Chick Corea (αυτος ειναι ομως τζαζιστας) και Friedrich Gulda. Αλλα και αλλοι μεγαλοι κλασσικοι συνθετες οπως ο Igor Stravinsky (κατα κυριο λογο) και ο Maurice Ravel γραψανε πολλα κομματια με βαση και εμπνευση την jazz μουσικη... Αν ενδιαφερεσαι για τετοια τζαζοκλασσικα κομματια, γραψτο και θα σου γραψω μια λιστα...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.