Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα σας.

Εντός ολίγων ημερών θα έχω στα χέρια μου το πρώτο μου αυτοκίνητο και έχω κάποια ερωτήματα που αφορούν τη σωστή συντήρηση ενός ΙΧ και την ασφάλεια.

Καταρχάς το ΙΧ που θα έχω είναι ένα Seat Ibiza FR 1.0 TSI,  όλα τα προηγούμενα χρόνια κινούμουν με το αυτοκίνητο του πατέρα μου, συνεπώς και η συντήρηση δεν ήταν κάτι που με βάρυνε 100% ώστε να  έχω μια σωστή άποψη.

 

Συνεπωώς θα ήθελα να μου δώσετε τα φώτα σας στα εξής θέματα.

1.Σωστός καθαρισμός (εσωτερικός-εξωτερικός-τζάμια), έχω ακούσει πως υπάρχουν κάποια σετ καθαρισμού αυτοκινήτων, εαν έχετε στα υπόψιν σας κάτι θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας.

2.Κάτι που δεν έχει απαραίτητα σχέση με τη συντήρηση είναι η ασφάλεια. Τι μπορώ να επιλέξω για δεδομένα Αθήνας (υπόψιν το αμάξι θα φυλάσσεται  σε ιδιωτικό γκαράζ )

 

Αύτα μου έρχονται στο μυαλό αυτή τη στιγμή. 

 

Όπως προανέφερα επειδή είμαι νέος ιδιοκτήτης θα ήθελα απόψεις από ανθρώπους που αγαπάνε τα αυτοκίνητα τους και τα φροντίζουν και αν προκύψει κάτι στη κουβέντα μας το συζητάμε.

 

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χεχε… καλοτάξιδο να είναι.

Όλοι μας το πρώτο μας αυτοκίνητο το ξεβάφαμε από το πλύσιμο και αγχωνόμασταν για την παραμικρή γρατζουνιά… 

Για τα τζάμια καλή δουλειά κάνει το ajax σε συνδυασμό με εφημερίδα. Εναλλακτικά επίσης καλή δουλειά κάνει ένα πετσί.

Για το εσωτερικό αν το περνάς συχνά με σκούπα θα είναι πάντα σαν καινούριο. Θα σου έλεγα να αποφύγεις τα διάφορα σπρέι και αλοιφές που κάνουν τα πλαστικά να γυαλίζουν ή να περιορίσεις τη χρήση τους όσο μπορείς. Νερό και λίγο ajax σε συνδυασμό με ένα πετσί ή ένα πανάκι με μικροίνες που να μην αφήνει χνούδια θα κάνει και πάλι τη δουλειά σου μια χαρά.

Αν το εσωτερικό είναι δερμάτινο καλό θα ήταν να αγοράσεις κάποια κρέμα καθαρισμού και να περνάς τα δέρματα τουλάχιστον μια φορά το 6μηνο (δεν θυμάμαι μάρκα αυτή τη στιγμή γιατί είναι στο αμάξι). Καλή δουλειά κάνουν και τα μαντιλάκια για τα μωρά.

Εξωτερικά πλύσιμο με νεράκι του θεού και άντε λίγο σαπουνάκι στο τσακίρ κέφι.

Κερί… εξωτερικά όποτε έχεις χρόνο (1-2 ώρες)… κάνει θαύματα, διατηρεί το χρώμα και το προστατεύει αρκετά. Μη βάζεις κερί κάθε 2 μέρες…

Ασφάλεια… Άποψη μου να κάνεις την πιο οικονομική η οποία θα πρέπει να έχει όμως θραύση κρυστάλλων και εφόσον θα είσαι Αθήνα και ασφάλεια κλοπής… TIP : Εάν μπορείς να ταξινομήσεις το αυτοκίνητο σε κάποια επαρχεία… π.χ. Κρήτη τότε η ασφάλεια είναι πιο οικονομική όπως και η ασφάλεια κλοπής (γιατί δεν κλέβουν πολλά αυτοκίνητα στη Κρήτη, μιας και δεν έχουν τρόπο να τα βγάλουν εύκολα από το νησί). Φαντάζομαι αυτό θα ισχύει και για όλα τα νησιά…

 

Αλλά το σημαντικότερο : Να φοράς ζώνη. Να θυμάσαι ότι το τιμόνι είναι το πιο δύσκολο πράγμα στο αυτοκίνητο και ότι στο τέλος της ημέρας είναι λαμαρίνες με ρόδες.

Επεξ/σία από ZauZ
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για καθαρισμο, δεν χρειαζεται να το ψυριζεις και πολυ. Αυτο που πρεπει να κανεις ειναι να το κερωνεις. Προσωπικα το κερωνω καθε χρονο, αλλα και ανα 2 χρονια εισαι οκ. Οταν λεμε κερωμα εννοουμε με το σκληρο κερι, οχι τα υγρα. Επισης πρεπει να μην το αφηνεις απλυτο για καιρο και να εχεις το νου σου για κουτσουλιες να τις απομακρυνεις οσο πιο ΑΜΕΣΑ γινεται, διοτι διαβρωνουν το χρωμα σε χρονο 0. Αμα μπορεις να αποφευγεις να παρκαρεις κατω απο "επιφοβα" σημεια για κουτσουλιες, ακομα καλυτερα.

 

Σε οτι αφορα το αλλο κομματι, οπωσδηποτε ασφαλεια ολικης ΚΑΙ μερικης κλοπης, συνοδευομενη απο καλο συναγερμο (οπωσδηποτε να εχει αισθητηρα κραδασμων και ογκομετρικο) συν GPS. Επειδη τετοιοι συναγερμοι της προκοπης ειναι συνηθως after market φροντισε να ξεκαθαρισεις με τους αντιπροσωπους το θεμα της εγγυησης γιατι μερικοι απο δαυτους λενε εξυπναδες οτι χανεις την εγγυηση αν βαλεις δικο σου συναγερμο κλπ, πραγμα που φυσικα και δεν μπορει να ισχυει. Απλα το λενε για να σε αναγκασουν να βαλεις ειτε τον εργοστασιακο, ειτε καποιον aftermarket απο την εκαστοτε εταιρεια με την οποια συνεργαζονται αυτοι ως μαγαζι.

Επισης απο ενα μπουλονι ασφαλειας σε καθε ζαντα, αμεσα.

Ποτε δεν αφηνεις μεσα στο αμαξι αντικειμενα, λεφτα (ουτε σεντ μην αφηνεις μεσα) κλπ.

Τελος, ανεξαρτητα απο τα παραπανω, οπωσδηποτε ηλιοπροστασια για το ταμπλο.

Επεξ/σία από YourTrueLegend
Δημοσ.

Καλοριζικο να ειναι και καλα χιλιομετρα...

 

Ολα οσα ειπαν και παρααπνω αλλα μια ασφαλεια κλοπης ειναι απαριτητη.Ολικη και μερικη .

Αν εισαι και νεος οδηγος και αντεχει η τσεπη σου μια μικτη ασφαλεια ειναι αναγκαια.

Οχι οτι δεν ειναι καλη και σε εμπειρους οδηγους αλλα κοστιζει .

  • Like 1
Δημοσ.

1) το πας καθε 15 μερες σε ενα καλο πλυντηριο αυτοκινητων 8-10 ευρω.(οχι σε πακιστανους). Που να καθεσε τωρα να βγαζεις κουβαδες εξω. 

2) Συντηρηση ακολουθα τις οδηγιες του κατασκευαστη. κανε μια επωνυμη ασφαλεια και εισαι ο. κ. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλοταξιδο.

Οσο αφορα την ασφαλεια κανε μια ολο το πακέτο οπως hellas direct. 

Για να το συντηρησεις καλα, παιζει ρολο και ο τροπος οδηγησης. Μην βαζεις γκολ σε καθε λακκούβα, παρκαρισμα ατσαλο και κακη οδηγηση γενικα.

Να το συμπεριφέρεσαι σωστα, ώστε να ξερεις τι αμαξι οδηγας.

Να κανεις τα σερβις του την στιγμη που πρεπει χωρις αναβολες.

Συμβουλη μπες σε καμια.σελιδα στο φβ ή στο ίντερνετ γραψου και ρωτα,μαθε τα παντα για το αμαξι. Οπως τι προβληματα θα βγαλει, σε ποιο συνεργειο πάνε και ξερουν να τα φτιαχνουν, τι λαδια βαζουν, ολα.

Επεξ/σία από Liverpool89
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγω θα εκανα ολικη κλοπη τουλαχιστον τα 2 πρωτα χρονια.. και με τα πρωτα λαδια θα εκανα λιγα χιλιομετρα.. πχ 3000-4000χλμ,λαδια να βαζεις παντα 5w30 castrol λογικη τιμη μεχρι 12ευρω/λ με την αλλαγη. Η vw ξερω οτι τα χρεωνει 19-21ευρω/λ!!!

Για τα πρωτα 5000χλμ θα κοιταζα να μην δινω φορτια στον κινητηρα...

Επισης να φροντιζεις οταν στριβεις το τιμονι το αμαξι να κινειται οπως και οταν βρισκει ο τροχος στο πεζοδρομιο μην το πιεζεις...

Τωρα αυτο με τα τζαμια που αναφερεις μην τρως τσαμπα τον χρονο σου.. κοιτα καλυτερα κανεναν κωλο..!!!

 

 

 

Επεξ/σία από gia_nnis
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλημσπέρα σε όλους.

Ευχαριστώ για τις ευχές σας και τις άμεσες απαντήσεις σας.

Θα κοιτάξω να πάρω τότε ένα πετσί-δέρμα, κάτι για τη σκόνη και κάτι για τα τζάμια (εαν έχετε κάτι πιο συγκεκριμένο να μου προτείνε ευπρόσδεκτο)

Όσον αφορά την ασφάλεια, θα παίξω μεταξύ Intermamerican και Εθνική.

 

Και μια ερώτηση που πάντα την είχα απορία, το λεγόμενο "στρώσιμο" στα αυτοκίνητα υφίσταται? Τι είναι σωστό? 

-edit-

κάτι

βάσεις για κινητά με μαγνήτη είναι σόι που λένε στο χωριό μου? ή σε καμια στροφή το κινητό το ψάχνω??

Επεξ/σία από pazarhs
Δημοσ.

Επειδή το αυτοκίνητο είναι turbo να έχεις υπόψιν ό,τι θέλει προσοχή στο ξεκίνημα και στο τέλος πριν το σβήσεις για να μην έχεις μακροπρόθεσμα θέματα (διάβασε και αναλυτικά το θέμα που έχει ανοιχτεί ήδη για τους turbo κινητήρες). Όσο αφορά το στρώσιμο καλό είναι στα πρώτα 4-5 χιλ χιλιόμετρα να κάνεις αλλαγές έως 3-3,5 χιλ στροφές. Μετά μπορείς να το ανοίγεις σταδιακά το αμάξι. Το ιδανικό είναι να το πηγαίνεις για αρχή σε ανοιχτό δρόμο πχ ταξίδι ώστε να γίνει πιο σωστά. Μια αλλαγή λαδιών μετά το "στρώσιμο" δεν θα του κάνει κακό. Βέβαια όλα αυτά είναι σχετικά διότι οι κινητήρες είναι στρωμένοι από το εργοστάσιο

Δημοσ.

Ναι έτσι λένε.. εχουν φαει ροταρισμα.. Καλο θα ειναι για ψυχολογικούς λόγους μέχρι τα 5000χλμ να κρατήσουμε τα προσχήματα..

Επίσης έχω ακούσει όταν το μοτέρ είναι καινούργιο δεν είναι καλό η παρατεταμένη χρήση του σε σταθερές στροφές(ταξιδι)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπερα στον ΤS!

Εχω το polo, με τον ιδιο 1.000αρι κινητηρα, το ειχα παρει και εγω καινουργιο πριν κανα χρονο. 

Οσο αφορα τα μηχανικα του, δεν χρειαζεται καποια τρελη συντηρηση. Συνηθιζω να βαζω 100αρα βενζινη οποτε μπορω, οχι γιατι νομιζω οτι παιρνω αλογα, αλλα γιατι το μικρο μοτερακι εχει αρκετα υψηλη σχεση συμπιεσης και αμεσο ψεκασμο, οποτε μια κακης ποιοτητα βενζινη μπορει να το βλαψει. Επισης για τα πρωτα 5-10.000 χλμ σου, να κοιτας το λαδι σου. Το λεει και στο manual, αλλα μπορει να εχεις μικρη καταναλωση εως και 200-300ml. Εμενα μεχρι την πρωτη αλλαγη λαδιων στα 8.000χλμ ειχε "καψει" 100ml. Πλεον δεν καταναλωνει καθολου. Ειναι θεμα της τουρμπινας, μεχρι να "στρωσει". Τα σερβις του ειναι:

-Καθε 15.000 λαδι (καντο πιο νωρις)

-Καθε 30.000 μικρο σερβις (λαδια, φιλτρα, νερα κλπ) και ελεγχος ολου του αμαξιου για οτι εχει φθαρει και θα χρειαστει αλλαγμα συντομα (π.χ. τακακια, αμορτισερ αν δεν τα προσεχεις κλπ)

Επιπλεον το μοτερ ειναι ηδη στρωμενο απο το εργοστασιο. Αν θελεις καντου ενα προληπτικο στρωσιμο για καμια 1000αρια χιλιομετρα να νιωθεις εσυ καλα αλλα μην τρελενεσαι. Μετα τα πρωτα 1000 χλμ ξεκινα να ανεβαζεις και στροφες. Τελος για να αποφυγεις μελλοντικα θεματα με την τουρμπινα και τα λαδια σου, οταν το εχεις ζορισει παρα πολυ, κανε μια βολτα το τετραγωνο σου χαλαρα με λιγες στροφες πριν παρκαρεις και αστο 30 δευτερα με 1 λεπτο στο ρελαντι να ηρεμησει και να πεσουν οι θερμοκρασιες τουρμπινας και λαδιου. Αν το κλεινεις κατευθειαν μετα απο σκισιμο, σταματας αποτομα την ροη του λαδιου σε τουρμπινα και μοτερ (θυμιζω το λαδι λειτουργει και ως ψυκτικο για το τουρμπο), και αντι αυτα να κρυωσουν ομαλα, αγγιζουν θερμοκρασιες τοσο υψηλες που ψηνουν μεχρι και λαδι που εχει μεινει εκει και το κανουν λιγδα.

Σαν επιδοσεις ειναι ικανοποιητικο με τα 110 αλογα και με αρκετη ροπη. Στο δικο μου περασα, ετσι για την "τρελα" ενα πολυ συντηρητικο προγραμμα, και ενα φιλτρο ελευθερας (κοστος κατω απο 500 ευρω ολα) και στην δυναμομετρηση εβγαλε καπου στα 145-150 αλογα μοτερ. Εχει δυνατοτητες, αλλα αν δεν εχεις τρελα, καλυτερα αστο στην υσηχια του, τα 110 ειναι αρκετα.

Στο εξωτερικο κομματι τωρα, κοιταζα παντα να αποφευγω το σφουγγαρι και να το πλενω μονο με πιεστικο και σαπουναδα, χωρις να το ακουμπαω δηλαδη. Ετσι αποφευγεις τους "ιστους αραχνης" και τις μικρογρατζουνιες που αφηνει το σφουγγαρι, αλλα ειναι διαδικασια που θα πρεπει να κανεις συχνα μιας και αν βρωμισει πολυ εξωτερικα το πιεστικο δεν αρκει για να καθαρισει. Το ειχα παει και τωρα προσφατα σε πλυντηριο για το ετησιο γυαλισμα-κερωμα, και πραγματικα οπως μου ειπαν και εκει το χρωμα ηταν λιγο πολυ αψογο ηδη.

Αυτα, ελπιζω να βοηθησα και καλοταξιδο :)

Επεξ/σία από Supernova21
Δημοσ.
Στις 16/4/2018 στις 10:31 ΜΜ, pazarhs είπε

 

Θα κοιτάξω να πάρω τότε ένα πετσί-δέρμα, κάτι για τη σκόνη και κάτι για τα τζάμια (εαν έχετε κάτι πιο συγκεκριμένο να μου προτείνε ευπρόσδεκτο)

 

δέρμα  η πανάκια με μικρόνοιες για τζάμια.  πουλάνε μέχρι και στα jumbo  ,   δεν θέλεις ουτε αζαξ ούτε αλοιφές    μόνο    καθαρό πανί  το βρέχεις το στύβεις και κάνεις τα τζάμια αόρατα! 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...