Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Γενικά  ακόμα και μετά από μεγάλο ταξίδι δεν αφήνω το αμάξι στο ρελαντί πριν το σβήσω λόγω τούρμπο.Απλά τα τελευταία λεπτά πάω χαλαρά.

14 λεπτά πριν, NT1G είπε

Κουζινέτα.

Χαλάσανε;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, palawiaris είπε

...

Χαλάσανε;

Για να μην χαλάσουν.

Επεξ/σία από NT1G
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, costacurta είπε

Αν πας μέχρι το περίπτερο η κάπου κοντά τεσπα δεν χρειάζεται τπτ. Ούτε για εκκίνηση ούτε σβήσιμο. 

Αν πας Θεσσαλονίκη Αλεξανδρούπολη η τεσπα οδηγας ώρες χρειάζεται ένα δίλεπτο πριν το σβήσεις. Γιατί?γιατί το τούρμπο πιάνει άλλες θερμοκρασίες πολύ υψηλότερες από τη μηχανή και έτσι ψύχεται ομαλά πριν σβήσει. 

Αλλιως απότομη  συστολή διαστολή ζεστό κρύο φθείρεται μπορεί να σπάσει κάτι να υπάρξει κάποια αστοχία. Είναι κλασσική βλάβη τούρμπο ειδικά σε φορτηγά 

Δεν εχει να κανει με την αποτομη συστολη-διαστολη. Και σε μια αποτομη επιταχυνση η τουρμπινα αποτομα διαστελλεται. Αποτομη διαστολη ειναι και αυτο. Και οταν σβηνεις το αυτοκινητο ενω ειναι πυρωμενη η τουρμπινα εκει και αν ειναι η αργη και καθολου αποτομη συστολη μιας και για να κρυωσει απαιτει παραπανω χρονο. Το προβλημα εχει να κανει με την θερμοκρασια ναι, αλλα οχι με την διαστολη-συστολη.

Στις τουρμπινες με ψυξη λαδιου, οι περισσοτερες στα αυτοκινητα μαζικης παραγωγης,οταν σβηνεις τον κινητηρα, αυτοματα σταματαει και η παροχη λαδιου. Το λαδι που λιπαινει τα ρουλεμαν στο κεντρικο τμημα της τουμπινας ειναι το ιδιο λαδι απο το μοτερ.

Σε μια τουρμπινα ψυξης λαδιου η περισσοτερη συσσωρευση θερμοκρασιας γινεται στο τμημα εξαγωγης (Housing, φτερωτη) , λογω των καυσαεριων που κινουν την τουρμπινα και δεν υπαρχει καμια ψυξη εκει, μονο ο εξωτερικος αερας που εισερχεται στο μηχανοστασιο. Μετα ερχονται τα bearings στο κεντρικο τμημα οπου και γινεται η λιπανση με λαδι. Οι τουρμπινες στροφαρουν αναλογως στις 150.000 στροφες και οι θερμοκρασιες ακουμπανε τους 800 με 900 βαθμους κελσιου. Οταν σβηνεις μια πυρωμενη τουρμπινα, η θερμοκρασια απο το τμημα εξαγωγης μεταφερεται απο τα μεταλλα στο κεντρικο τμημα των bearings με αποτελεσμα να καiει το λαδι (oil coking) που καθεται στα bearing και oil lines. Με τον καιρο τα oil lines θα φραξουν (clogged oil lines) και πλεον δεν θα μπορει να γινεται η σωστη λιπανση των ρουλεμαν με αρκετες επιπτωσεις στην ζωη και στα εξαρτηματα της τουρμπινας.

Πλεον οι κινητηρες με τουρμπινες 2πλης ψυξης (νερου/λαδιου) δεν απαιτουν τον νομο του ρελαντι.Το νερο εξακολουθει και ψυχει την τουρμπινα σε ολα τα μερη και μετα τον τερματισμο του κινητηρα. Οπως επισης οτι μια βολτα 2 λεπτα μεσα στην πολη μετα απο 8ωρο ταξιδι ειναι αρκετη ωστε να ηρεμησει η τουρμπινα καθε ψυξης και να σβησεις τον κινητηρα.

Επεξ/σία από kaklikos
  • Like 5
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, kaklikos είπε

Δεν εχει να κανει με την αποτομη συστολη-διαστολη. Και σε μια αποτομη επιταχυνση η τουρμπινα αποτομα διαστελλεται. Αποτομη διαστολη ειναι και αυτο. Και οταν σβηνεις το αυτοκινητο ενω ειναι πυρωμενη η τουρμπινα εκει και αν ειναι η αργη και καθολου αποτομη συστολη μιας και για να κρυωσει απαιτει παραπανω χρονο. Το προβλημα εχει να κανει με την θερμοκρασια ναι, αλλα οχι με την διαστολη-συστολη.

Στις τουρμπινες με ψυξη λαδιου, οι περισσοτερες στα αυτοκινητα μαζικης παραγωγης,οταν σβηνεις τον κινητηρα, αυτοματα σταματαει και η παροχη λαδιου. Το λαδι που λιπαινει τα ρουλεμαν στο κεντρικο τμημα της τουμπινας ειναι το ιδιο λαδι απο το μοτερ.

Σε μια τουρμπινα η περισσοτερη συσσωρευση θερμοκρασιας γινεται στο τμημα εξαγωγης (Housing, φτερωτη) , λογω των κασαυεριων που κινουν την τουρμπινα και δεν υπαρχει καμια ψυξη εκει, μονο ο εξωτερικος αερας που εισερχεται στο μηχανοστασιο. Μετα ερχονται τα bearings στο κεντρικο τμημα οπου και γινεται η λιπανση με λαδι. Οι τουρμπινες στροφαρουν αναλογως στις 150.000 στροφες και οι θερμοκρασιες ακουμπανε τους 800 με 900 βαθμους κελσιου. Οταν σβηνεις μια πυρωμενη τουρμπινα, η θερμοκρασια απο το τμημα εξαγωγης μεταφερεται απο τα μεταλλα στο κεντρικο τμημα των bearings με αποτελεσμα να καiει το λαδι (oil coking) που καθεται στα bearing και oil lines. Με τον καιρο τα oil lines θα φραξουν (clogged oil lines) και πλεον δεν θα μπορει να γινεται η σωστη λιπανση των ρουλεμαν με αρκετες επιπτωσεις στην ζωη και στα εξαρτηματα της τουρμπινας.

Πλεον οι κινητηρες με τουρμπινες 2πλης ψυξης (νερου/λαδιου) δεν απαιτουν τον νομο του ρελαντι.Το νερο εξακολουθει και ψυχει την τουρμπινα και μετα τον τερματισμο του κινητηρα. Οπως επισης οτι μια βολτα 2 λεπτα μεσα στην πολη μετα απο 8ωρο ταξιδι ειναι αρκετη ωστε να ηρεμησει η τουρμπινα και να σβησεις τον κινητηρα.

Φίλε κατατοπιστικοτατος το είπα λίγο απλά μπακαλιστικα

  • Thanks 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, costacurta είπε

Φίλε κατατοπιστικοτατος το είπα λίγο απλά μπακαλιστικα

Καποτε και εγω το αφηνα ολοκληρα λεπτα, βλεποντας φιλους με turbo timer να τα αφηνουν ολοκληρα πενταλεπτα, και το μονο που καταφερα ηταν να καταστρεψω τον καταλυτη. Τελικα μια αναζητηση τοτε σε ερωτησεις-απαντησεις στην HKS μου ελυσε ολα τα ερωτηματα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, NT1G είπε

Πως ακριβώς χαλάει ο καταλύτης; :unsure:

Απ' οσο γνωριζω ενας κινητηρας στο ρελαντι του κραταει πιο πλουσιο μειγμα. Οταν ειναι κρυο το μοτερ κραταει σιγουρα. Πολλες φορες παραμενει και διαφευγει ακαυτη βενζινη στο συστημα της εξατμισης και συγκεκριμενα εγκλωβιζεται στον καταλυτη. Οταν ο καταλυτης ανεβαζει θερμοκρασια στα peak του αυτο το εγκλωβισμενο καυσιμο δημιουργει περισσοτερη θερμοκρασια στον καταλυτη απο τα ορια του με αποτελεσμα να λιωνει/μπουκωνει τις κυψελες. Γι αυτον τον λογο συστηματα anti lag, οποιοδηποτε 2step/bee*R συστηματα launch control και καταλυτης δεν πανε μαζι.

Επεξ/σία από kaklikos
Δημοσ.
8 ώρες πριν, Que sera sera είπε

Μόλις φτάσω σπίτι κλείνουν τα πάντα και τρέχω μέσα για κουζίνα/ καμπινε με Όχι πάντοτε αυτή την σειρά. Σιγά μην περιμένω 2-3 λεπτά στο ρελαντί 

Δηλαδη πας πρωτα τουαλετα μετα καθεσαι για φαγητο και τελος κατεβαινεις για να σβησεις την μηχανη του αυτοκινητου??? :)

 

Δημοσ.

Αυτα οτι το αμαξι θελει ζεσταμα πριν ξεκινησει κλπ, ειναι για μοντελα 20ετιας και βαλε. Αντιστοιχα και για πριν το σβησιμο, οτι θελει να το αφησεις στο ρελαντι για λιγα λεπτα κλπ.

Το αμαξι βαση και κατασκευαστων και του τι γραφουν στα manual τους, μπορεις και ΠΡΕΠΕΙ να το κινησεις χωρις να περιμενεις να ζεσταθει, το οποιο μαλιστα συνιστουν να αποφευγεται. Αρκει να μην το πιεζεις μεχρι να ζεσταθει, πχ αποτομες επιταχυνσεις ή οδηγηση με πολυ υψηλες στροφες.

Ομοιως και πριν το σβησιμο, δεν το βοηθαει σε τιποτα το να το κρατας στο ρελαντι, ισα ισα που κανει την κατασταση χειροτερη. Στην περιπτωση που το αμαξι πιεστηκε προηγουμενως, τοτε απλα το κανεις μια χαλαρη βολτα για να κατεβουν τα λαδια στις νορμαλ θεμοκρασιες και επειτα το παρκαρεις και το σβηνεις.

  • Like 1
Δημοσ.

Αυτό με το σβήσιμο στα turbo έχει να κάνει με το λάδι που λιπαίνει την τουρμπίνα.

Αν σβήσεις αμέσως το αυτοκίνητο, ειδικά αν το έχεις ζορίσει, το λάδι μένει στην καυτή τουρμπίνα (800+ βαθμοί κελσίου) χωρίς να κυκλοφορεί και καρβουνιάζει μέσα στα κουζινέτα. Την επόμενη φορά που θα το βάλεις μπρός η καρβουνίλα κάνει ζημιά στα κουζινέτα μόλις αρχίσει η φτερωτή να γυρνάει και σε ακραίες περιπτώσεις μπορούμε να έχουμε άμεση και ολική καταστροφή της τουρμπίνας.

Δέν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα σήμερα γιατι τα σύγχρονα συνθετικά λάδια δέν αφήνουν σκληρά κατάλοιπα όταν καούν και οι τουρμπίνες είναι υδρόψυκτες και συνήθως έχουν αντλίες που συνεχίζουν να κυκλοφορούν τα νερα/λαδια μετα το σβήσιμο.

Αυτό δέν σημαίνει οτι δέν υπάρχει καθόλου πρόβλημα, αν έχουμε ζορίσει το αυτοκίνητο προηγουμενως και ειδικά αν είναι βελτιωμένο είναι καλή πρακτική να το αφήσουμε να κρυώσει πρίν το σβήσουμε, ιδανικά όχι αφήνοντας το ακίνητο, αλλά κάνοντας μια χαλαρή βόλτα.

Και ανάλογα το αυτοκίνητο, πόσο βελτιωμένο είναι κτλ, τα 1-2 λεπτά δέν είναι αρκετά για να κρυώσει η τουρμπίνα.

  • Like 3
Δημοσ.

Στο δικο μου turbo diesel αμαξι το manual αναφέρει αναμονη 30sec στο ξεκινημα και στο σβησιμο. Δεν αναφερει τιποτα για εξωτερική θερμοκρασια, μονο αυτο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Αναφορά σε κείμενο

Δηλαδη πας πρωτα τουαλετα μετα καθεσαι για φαγητο και τελος κατεβαινεις για να σβησεις την μηχανη του αυτοκινητου???

 

παιρνω το ταπερακι στο θρονο και κλεινω τον κινητηρα με το remote

Επεξ/σία από Que sera sera
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, Que sera sera είπε

παιρνω το ταπερακι στο θρονο και κλεινω τον κινητηρα με το remote

Eγω το αφηνω την νυχτα να δουλεύει για να το βρω ετοιμο την αλλη μερα το πρωι

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...