Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Γιάννης Platano είπε

Είδα ένα βίντεο ότι στα αμάξια αυτά ποτέ δεν ξεκινάμε αμέσως αλλά και δεν σβήνουμε την μηχανή μόλις φτάσουμε αλλά και στις δύο περιπτώσεις περιμένουμε 2 λεπτά ακόμα και το αμάξι ήταν ζεστό από προηγούμενη διαδρομή. 

Ισχύει;; 

Αν να πολλά δεν είναι τα 2 λεπτά; 

Δεν έχω turbo αλλά υπάρχουν δύο στην οικογένεια. 

Μπορεις να ξεκινησεις "χαλαρα" οπως ολοι οι κινητηρες,αλλα δεν πιεζεις τον κινητηρα εαν δεν ανεβει η ενδειξη της θερμοκρασιας στα νορμαλ επιπεαδ.

Το σημαντικο ειναι να μην ανεβασεις στροφες ( τουρμπισμα ) πριν σβησεις το αμαξι,καθως ετσι  η φτερωτη της τουρμπινας συνεχιζει να περιστρεφεται αλλα η τρομπα λαδιου δε λιπαινει πλεον,με αποτελεσμα να ρισκαρεις ζημιες.

Φυσικα στο τελος πρεπει να αφησεις το αμαξι να δουλεψει 2-3 λεπτα.

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν χρειάζονται, δε ζούμε στα 80s-90s.

Απλά κάλμα στην αρχή, προσωπικά περιμένω να ανέβει η θερμοκρασία στη μέση και λίγο ακόμα χρόνο πριν το ζορίσω (όπου ζορίσω = όχι ένα στιγμιαίο βαθύ πάτημα) και στο τέλος για τα τελευταία 1-2 λεπτά της διαδρομής πάλι εντελώς ήρεμη οδήγηση. Αν είμαι από ταξίδι ή φορτωμένος συνήθως παρκάρω με το πάαααασο μου ή/και το αφήνω μερικά δευτερόλεπτα ακόμα στο ρελαντί να ηρεμήσει.

Το turbo ανεβάζει τάχιστα πάρα πολύ μεγάλες θερμοκρασίες όταν το δουλεύεις, οπότε φοβάσαι απλά το λάδι που έχει μην "πυρώσει" (και χάσει τις ιδιότητές του) σε περίπτωση απότομης διακοπής λειτουργίας αμέσως μετά από ζόρισμα. Λίγο ηρεμία στην αρχή και στο τέλος χρειάζεται και τίποτα παραπάνω. Μιλάω πάντα για νορμαλ turbo αυτοκίνητα, όχι Mercedes A45 AMG ή με aftermarket MAP που δουλεύουν μη εργοστασιακά.

Επεξ/σία από GeorgeMan
  • Like 3
Δημοσ.
2 ώρες πριν, kaklikos είπε

Αντε να τους εξηγεις οτι με ταχυτητα χωρις γκαζι κλεινουν τα παντα, μπεκ πεταλουδες κτλ ενω με νεκρα ψεκαζει ο κινητηρας καυσιμο για να κρατησει ρελαντι...

Μην το κανεις αυτο,εχουμε σκοτωθει 8 σελιδες σε αλλο θεμα για αυτο..

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν είναι κακό να υπάρξει μια προθέρμανση του 1-2 λεπτού. Ούτως ή άλλως μέχρι να βάλεις ζώνη, βγάλεις κινητό και γενικά τακτοποιηθεις έχει ήδη περάσει το λεπτό. 

Από την άλλη καλό είναι και στο σβήσιμο εφόσον είναι τουρμπο το αυτοκίνητο μετά από πολύωρη ή πιεσμένη χρήση να μείνει 2-3 λεπτά στο ρελαντί. 

 

Επεξ/σία από 1988panos2171
  • Like 1
Δημοσ.
10 ώρες πριν, kaklikos είπε

Γενικοτερα στην εκκινηση οποιοδηποτε αυτοκινητου ειτε τουρμπο ειτε ατμοσφαιρικο απλα περιμενεις να τελειωσει το Cold Start. Κατα την ψυχρη εκκινηση λοιπον αναλογα με την υγρασια και την θερμοκρασια ο εγκεφαλος στελνει πιο πλουσιο μειγμα για την εξαλειψη τυχον αρρυθμιων ας το πουμε του κινητηρα. Απο εκει και περα συνιστατε η αμεση εκκινηση του οχηματος και η νορμαλ οδηγηση σε νορμαλ στροφες μεχρι να φτασει θερμοκρασια λειτουργειας το λαδι του κινητηρα. Αρκετος κοσμος απλα κοιταει την θερμοκρασια του ψυκτικου υγρου και μολις δει οτι εχει πιασει θερμοκρασια αμεσως μετα σπαει το αμαξι πραγμα εντελως λαθος. Επισης λαθος το να περιμενεις στο ρελαντι να ανεβει η θερμοκρασια και μετα να ξεκινησεις το οχημα καθως προκαλει περισσοτερη φθορα.

Κατα το σβησιμο του κινητηρα τωρα το να σπασεις το αμαξι σε μια αναβαση 2ες, 3ες κοφτη και ξαφνικα να πατησεις ενα φρεναρισμα και να σβησεις τον κινητηρα ειναι απανθρωπο οχι μονο για ενα τουρμπο αλλα και για ενα ατμοσφαιρικο. Αλλα σε μια βολτα πολης, μεχρι να παρκαρεις το αμαξι, δεν χρειαζεται αναμονη.

Αυτο ειναι το video που ειπε στην αρχη . Ο κατοχος εχει Audi TT νεας γενιας απο οτι καταλαβα .

 

 

Δημοσ.

Μόλις φτάσω σπίτι κλείνουν τα πάντα και τρέχω μέσα για κουζίνα/ καμπινε με Όχι πάντοτε αυτή την σειρά. Σιγά μην περιμένω 2-3 λεπτά στο ρελαντί 

Δημοσ.

Μια μικρη αναμονη για το ξεκινημα ενος λεπτου ειδικα με χαμηλες εξωτερικες θερμοκρασσιες νομιζω εινια καλη για ολα τα αυτοκινητα .

 

Φυσικα παντα χαλαρη οδηγηση τα πρωτα λεπτα .

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Γιάννης Platano είπε

Αυτο ειναι το video που ειπε στην αρχη . Ο κατοχος εχει Audi TT νεας γενιας απο οτι καταλαβα .

βρηκες σοβαρο ανθρωπο  και εσυ γιαννη :lol:

  • Confused 1
Δημοσ.
7 ώρες πριν, webparts είπε

Μπορεις να ξεκινησεις "χαλαρα" οπως ολοι οι κινητηρες,αλλα δεν πιεζεις τον κινητηρα εαν δεν ανεβει η ενδειξη της θερμοκρασιας στα νορμαλ επιπεαδ.

Το σημαντικο ειναι να μην ανεβασεις στροφες ( τουρμπισμα ) πριν σβησεις το αμαξι,καθως ετσι  η φτερωτη της τουρμπινας συνεχιζει να περιστρεφεται αλλα η τρομπα λαδιου δε λιπαινει πλεον,με αποτελεσμα να ρισκαρεις ζημιες.

Φυσικα στο τελος πρεπει να αφησεις το αμαξι να δουλεψει 2-3 λεπτα.

Πολύ δεν είναι 2-3 λεπτά στο τέλος; Εγώ μόνο μετά από ταξίδι μπορεί να το αφήσω λίγο και πάλι μόνο αν σταματήσω απευθείας μετά την εθνική (πχ σε πάρκινγκ).

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, zio10 είπε

Πολύ δεν είναι 2-3 λεπτά στο τέλος; Εγώ μόνο μετά από ταξίδι μπορεί να το αφήσω λίγο και πάλι μόνο αν σταματήσω απευθείας μετά την εθνική (πχ σε πάρκινγκ).

Εγω το αφηνω κανα λεπτο το πολυ,αλλα δεν το ζοριζω γενικοτερα.

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κατα την Pennzoil λοιπον στα παλια τα χρονια τα λαδια ηταν τοσο κακης ποιοτητας, οπου σε κρυα κλιματα απαιτουσαν αρκετο χρονο ωστε το λαδι να φτασει και να λιπαινει τα τμηματα που πρεπει. Ο μονος λογος που επρεπε να περιμενουν τα αυτοκινητα ειδικα σε κρυα κλιματα ηταν το λαδι. Εκεινα τα χρονια τα μοτερ με καρμπυρατερ δεν φεραν σενσορες ωστε να ρυθμιζουν το μειγμα αερα/βενζινη με αποτελεσμα να ψεκαζουν σταθερο μειγμα απο την ψυχρη εκκινηση εως και την θερμοκρασια λειτουργιας.

Πλεον τα λαδια κατα την Pennzoil φτανουν στα σημεια που πρεπει σε χρονο μιλισεκοντ.

Τα πραγματα ομως αλλαζουν εντελως για εναν Injection.  Σε αντιθεση με τα καρμπυρατερ που στελναν σταθερο μειγμα, τα injection συστηματα ψεκασμου στελνουν πλουσιο μειγμα στο θαλαμο καυσης, οπου μενει ακαυτη βενζινη (RAW Unburned Fuel) οχι μονο κατα την ψυχρη εκκινηση (COLD START Εκεινα τα 20 30 40 δευτερολεπτα που κραταει το αμαξι ρελαντι ανεβασμενο) αλλα και μεχρι να φτασει ο κινητηρας σε μια ικανοποιητικη θερμοκρασια λειτουργιας. Και εδω ερχεται το προβλημα FUEL DILUTION (Η ποσοτητα ακαυτης βενζινης που καταληγει στον θαλαμο καυσης. Το καυσιμο μολυνει το λαδι αυξανοντας την αντισταση στην ροη δημιουργωντας προβληματα φθορας λογω τριβης, μειωνοντας το φιλμ προστασιας του λαδιου). Σιγουρα αυτο το φαινομενο δεν γινεται να το αποφυγεις. Ειναι η φθορα που δεν μπορει να αποφευχθει αλλα να μειωθει. Ο μονος τροπος ειναι να μειωσεις τον χρονο οπου θα φτασει ο κινητηρας σε θερμοκρασια λειτουργιας, ωστε να σταθεροποιηθει το μειγμα, δηλαδη η δημιουργια φορτιου στον κινητηρα, η αμεση εκκινηση. Οπως επισης εκτος του ρελαντι ειναι λαθος και το μαρσαρισμα του κινητηρα σε σταθερες στροφες σε αντιθεση με τα σπαστα μαρσαρισματα οπου δημιουργουν φορτιο στον κινητηρα (Βλεπε προθερμανση formula, δεν το κανουν για το κοινο ασχετα που εμεις με αυτο κ@λ@νουμε). 

Επεξ/σία από kaklikos
Δημοσ.
11 ώρες πριν, webparts είπε

καθως ετσι  η φτερωτη της τουρμπινας συνεχιζει να περιστρεφεται αλλα η τρομπα λαδιου δε λιπαινει πλεον,με αποτελεσμα να ρισκαρεις ζημιες

Κανεις λάθος εκτος αν μιλας για τουρμπο της δεκαετίας του 80'

Δημοσ.
14 ώρες πριν, Γιάννης Platano είπε

Είδα ένα βίντεο ότι στα αμάξια αυτά ποτέ δεν ξεκινάμε αμέσως αλλά και δεν σβήνουμε την μηχανή μόλις φτάσουμε αλλά και στις δύο περιπτώσεις περιμένουμε 2 λεπτά ακόμα και το αμάξι ήταν ζεστό από προηγούμενη διαδρομή. 

Ισχύει;; 

Αν να πολλά δεν είναι τα 2 λεπτά; 

Δεν έχω turbo αλλά υπάρχουν δύο στην οικογένεια. 

Αν πας μέχρι το περίπτερο η κάπου κοντά τεσπα δεν χρειάζεται τπτ. Ούτε για εκκίνηση ούτε σβήσιμο. 

Αν πας Θεσσαλονίκη Αλεξανδρούπολη η τεσπα οδηγας ώρες χρειάζεται ένα δίλεπτο πριν το σβήσεις. Γιατί?γιατί το τούρμπο πιάνει άλλες θερμοκρασίες πολύ υψηλότερες από τη μηχανή και έτσι ψύχεται ομαλά πριν σβήσει. 

Αλλιως απότομη  συστολή διαστολή ζεστό κρύο φθείρεται μπορεί να σπάσει κάτι να υπάρξει κάποια αστοχία. Είναι κλασσική βλάβη τούρμπο ειδικά σε φορτηγά 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Α για αυτό λειτουργεί στο φουλ ο ανεμιστήρας μερικές φορες κάνα 5λεπτο αφού παρκάρω. 

Σωστός costacurta,merci 

Επεξ/σία από Que sera sera

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...